View Full Version : TML lukot
Gegguli86
11.09.2011, 16:59
Olis hankintalistalla seuraavana ja tarvis saada jotain tietoa kummat ottaa TML vai ARB
Onko minkälaisia käyttökokemuksia!?
mitään mistään en tiedä mut jos rahalla ei niin väliä niin aitoon arbbiin ainakin itte rahat satsaisin.
kopiot on aina kopioita...
No tässä on ARBbilaisten tekemä video aidon ja kopion välisistä eroista dynamometrissä rääkättynä.
Kukin vetäkööt omat johtopäätöksensä tästä "testistä"...
Itse ainakin aitoihin ARBbeihin investoineena uskon tähän testiin.
http://www.youtube.com/watch?v=ewt7f-h8Wn4
Kaverin tuskaa sivusta seuranneena, suosittelisin ARB.
Ja omien kokemusten perusteella, suosittelisin ARB.
Jos kumit kohtuukokoiset ja etkä aja HC-offia niin kyllä se kiinanlukko kestää.
Ihan vaan sivusta seuranneena.
Arb mainosvideota kun katsoo niin hymyilyttää... Eipä sitä muuta voikkaan odottaa kuin tollaisia tuloksia.
Gegguli86
11.09.2011, 21:32
Kiitoksia vastauksista! ostan arbit.
BJ-40/76
12.09.2011, 23:19
No tässä on ARBbilaisten tekemä video aidon ja kopion välisistä eroista dynamometrissä rääkättynä.
Kukin vetäkööt omat johtopäätöksensä tästä "testistä"...
Itse ainakin aitoihin ARBbeihin investoineena uskon tähän testiin.
http://www.youtube.com/watch?v=ewt7f-h8Wn4
Tuohon videoon:
Testi varmaan aivan oikea, ja sitä en ala kiistämään.
en jaksa alkaa "purkamaan" tuota maksimi voimaa, jolla nuo yksiköt hallussa, niin tehköön sen. (6412 / 6929ft-lb)
(jos auto painaa 2000kg, ja renkaan halkaisija on yksi metri, niin saako
tuo voima 1G? (siis vapaan putoamisen kiihtyvyyden) jaljonko jää vaille?)
Katsokaapa kuinka paljon vetari joustaa!
Mutta tuo kopio kesti yli 90% vetoakselin kestävyydestä.
Ja tuo kopion räjähtäminen johtu ainakin osittain toispuoleisesta kuormituksesta, mikä olikin testin idea.
Ja katsokaapa tarkkaa sitä kopiolukon vetaria, ei selvinnyt ilman väsymistä.
Ja arb:ihan voi kestää vaikka kuinka paljon, mutta vetari oli se heikoin lenkki.
Ja jos olisin ilkeämielinen, niin epäilisin että nuo videot ovat "mainostajalle parhaimmat"
Uskon että suurin osa (lue 90%) kaikista käyttäjistä ei saa koskaan edes kiinan lukkoa räjähtämään katulaillisilla renkailla.
Mutta normaali harrastaja metsästäjän/offarin kannalta noissa kopiolukoissa
voi tulla ARP:ia suuremmaksi ongelmaksi tiivisteiden yms. kestävyys vuosien saatossa.
Korostan vielä, että itsellä ei kokemusta noista paineilmalukoista.
veijon-esso
13.09.2011, 06:33
Ja tuo kopion räjähtäminen johtu ainakin osittain toispuoleisesta kuormituksesta, mikä olikin testin idea.
Se on myös tasauspyörästön lukon idea. Että veto saadaan pitävälle pyörälle vaikka toinen olis ilmassa tai jäällä tms. Vain lukoton eli avoin tasauspyörästö antaa yhtäpaljon vääntöä molemmille vetareille.
Tuohon videoon:
Mutta tuo kopio kesti yli 90% vetoakselin kestävyydestä.
Kyllä minä mieluummin vaihdan vetarin kun lukon. Eikö lukon pitäisi kestää 110% vetoakselin kestävyydestä?
Aiempaa keskustelua aiheesta.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=61767&highlight=tml%2A&page=1
No, sen verran on tullu nyt TML:n lukoilla ajeltua, jotta ainakin RJ:ssä vetari tuntuu antautuvan ensin. Oli pitkä vetari jo rasituksessa vääntyny mutkalle ja booriosa pyörähtäny kierteelle boorin verran.
Ja niin rauhallisesti kun sitä on käsketetty koko RJ:n tehoreservillä 37" renkaita...
kaverilla LJ.ssä TML hajosi.. takuuseen uusi ja ei kauaa kestänyt.. muilla ei kyllä ole ARB.n kanssa ollut harmeja..eli kannattaa sen verran laittaa lisä rahaa että arbin ostaa..
Lalli bj40
13.09.2011, 15:10
Arb:illa oli nyt tullut uusia malleja vanhojen tilalle esim:toyotaan hj60 akselille on nykyään rd 142 ennen rd33 vanha oli parempi siitä kohtaa että ilma putki meni sivusta eikä hammaspyörän yli
nyt uusi malli on kevyempi mutta ilmaputki menee hammaspyörän yli ja ahasta tulee jos perävälitys on vaihdettu esim:4.88 kuten kuvassa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4072&pictureid=83611
Arb:illa oli nyt tullut uusia malleja vanhojen tilalle esim:toyotaan hj60 akselille on nykyään rd 142 ennen rd33 vanha oli parempi siitä kohtaa että ilma putki meni sivusta eikä hammaspyörän yli
nyt uusi malli on kevyempi mutta ilmaputki menee hammaspyörän yli ja ahasta tulee jos perävälitys on vaihdettu esim:4.88 kuten kuvassa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4072&pictureid=83611
Miten pitkäähän tuo putki tuossa pysyy ennenkuin lähtee lautaspyörän mukaan..?
Esim. jos vähänkin vettä mennyt perään ja pakkasella lähtee liikkeelle niin naps.
Toki eihän kellään ole vettä perässä :D :D
Eikä sitä saa viritettyä lautaspyörän vasemmalta puolelta?
OFFIDIRTY
14.09.2011, 20:35
Kyllä orkkis ARBikin antautuu.. Ja ihmeellisistä paikoista... Kokemusta on..
Kyllä orkkis ARBikin antautuu.. Ja ihmeellisistä paikoista... Kokemusta on..
Kerro lisää, mikä petti ja missä? Auto, renkaat ym..
TEMÄHIK
mulla petti aikoinaan hilusta ristitappi edestä ja takaa ja renkaat oli 38,5x14 swammpperit
Kerro lisää, mikä petti ja missä? Auto, renkaat ym..
TEMÄHIK
tais olla räyhästä:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=87748
OFFIDIRTY
19.09.2011, 20:19
tais olla räyhästä:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=87748
Joo tuollain ARB hajos..
Renkaina 36/13,5/15 ja mutaspoorissa että ei edes ollu pitoja..
Joo tuollain ARB hajos..
Renkaina 36/13,5/15 ja mutaspoorissa että ei edes ollu pitoja..
Ajamaton arbbi, hajos heti ekassa poorissa? Vai vuosien rankaisun jälkeen? ;)
OFFIDIRTY
20.09.2011, 22:08
Ajamaton arbbi, hajos heti ekassa poorissa? Vai vuosien rankaisun jälkeen? ;)
Paketista otin pois niin räpsähti silmille..:D
No on kyllä tainnu saada monoo ihan riittävästi...;)
Tosin ihmeellisestä paikasta hajos..