PDA

View Full Version : Tarkoitus aloitella harrastusta


jeepi ukko
11.09.2011, 01:02
terve tuli ostettua 95xj 4.0 autom. nyt sitte poltelee rakentelu 2 tuuma korotus odotaa asenusta, kaaria leviettety, renkaat tulis olemaan 31 bfg all terrainit. ni kannataaks tommosella lähtee vielä safarille ? ketrokaa mite jeepi kestää "offroad" käyttöä mite kannataa paranella ja jne

jeepi ukko
11.09.2011, 01:13
paratelulla tarkotan lähinnä niin sanotuja "home made" virityksiä mitkä tehdään raa'al voimal rälläkää ja mikkiä käytäen :D

Reetu
11.09.2011, 02:24
Rengastuksen vaihtasin safarointiinkin jo karkeempaan, muuten raakaa voimaa ja miggiä, jatko opettaa loput... :D

offroadjouni
11.09.2011, 07:50
Kyllä sillä safarille voi ja kannattaa lähteä. Maaston vaativuus ja kavereiden autojen taso kannattaa tietenkin olla jossain suhteessa niin että ajaminen säilyy mielekkäänä. Liian helpot maastot on tylsää ja liian vaikeat taas aiheuttaa mielipahaa ja teknisiä ongelmia.

temmi_hoo
11.09.2011, 09:53
Emt missä maastoissa omistajalla on tarkotus ajella, mutta ehkäpä AT renkailla pääsee aika pitkälle missä hyvänsä muualla paitsi kuravellissä ja irtosannalla. Omassa samanikäsessä XJ:ssä kanssa parin tuuman mieto korotus ja etenee Kulmakorven kivikkopoluilla ihan mainiosti jopa Kumhon katurenkailla.

Tankkia ja jakolaatikkoa ainakin pitää panssaroida suojampaan ja ei se pako-osastokaan rakasta maastokosketuksia. Tiedä vaikka hermostuessaan nykis pakosarjasta.

Jii
11.09.2011, 11:17
Halpoja ja helppoja kysyjän kategoriaan meneviä parannuksia mitä itekkin tullu tehtyä tämmösessä alottelijakategoriassa missä ite liikuskelen:

-helmpalkit, uskaltaa yrittää kivien/kantojen yli vaikka ei ois ihan 100% varma maavaran riittävyydestä
-bensatankille ZJ:n vakiopanssari, menee "heittämällä" paikalleen ja saa purkaamolta muutamalla kympillä
-iskarin kannakkeet takaa ylemmäs, ei töki niin kantoihin ja saattaa tulla ulosjoustoa lisää
-takaa kallistuksenvakaaja metallinkeräykseen
-eteen kallistuksenvakajan "pikalukitukset" (esim JKS tai tekee itse)
-joustonrajotukset kohilleen niin ei tartte arkailla millon ottaa renkaat kiinni minnekin

Kokeneempien harrastajien safareilla antamien kommenttien mukaan XJ:llä kyllä pääsee yllättävän hyvin lähes vakionakin.

Jakista pitäs vielä suojailla, teräslevyä on jo hankittuna.

Itellä renkaat 31" Kumho KL71:t. Vähän kokemusta myös noista BFG altsikoista, Kumhot hakkaa ne mennen tullen kaikilla rintamilla.

temmi_hoo
11.09.2011, 13:25
Halpoja ja helppoja kysyjän kategoriaan meneviä parannuksia mitä itekkin tullu tehtyä tämmösessä alottelijakategoriassa missä ite liikuskelen:

-helmpalkit, uskaltaa yrittää kivien/kantojen yli vaikka ei ois ihan 100% varma maavaran riittävyydestä
-bensatankille ZJ:n vakiopanssari, menee "heittämällä" paikalleen ja saa purkaamolta muutamalla kympillä
-iskarin kannakkeet takaa ylemmäs, ei töki niin kantoihin ja saattaa tulla ulosjoustoa lisää
-takaa kallistuksenvakaaja metallinkeräykseen
-eteen kallistuksenvakajan "pikalukitukset" (esim JKS tai tekee itse)
-joustonrajotukset kohilleen niin ei tartte arkailla millon ottaa renkaat kiinni minnekin

Kokeneempien harrastajien safareilla antamien kommenttien mukaan XJ:llä kyllä pääsee yllättävän hyvin lähes vakionakin.

Jakista pitäs vielä suojailla, teräslevyä on jo hankittuna.

Itellä renkaat 31" Kumho KL71:t. Vähän kokemusta myös noista BFG altsikoista, Kumhot hakkaa ne mennen tullen kaikilla rintamilla.

Toi kokeneempien neuvo on myös ajotapahtumassa ihan kullan arvonen juttu, niin helpolta homma tuntuu heti kun on spottaamassa ja neuvomassa joku konkari.

Tosta ZJ:n tankkipanssarin sopivuudesta en tiennykään, erinomainen vinkki. Pannaan hakuseen heti kun muistetaan :)

jeepi ukko
12.09.2011, 11:37
kiitoksia kaikille vinkeistä :)