View Full Version : Biohilu ( Runko nippuun )
Laitetaan jupinoita myös tänne kun projekti taas etenee. Eli lähtökohtana 110 2.4td joka haettiin oulusta työautoksi 2010 keväällä
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/25271_1365515092097_1058245506_31149943_3421369_n. jpg
Autossa oli ifs.n 4" korotus sarja sekä oldmanin takapää ja alla uudet 33" maxxis butshotmudderit. Esitöikseen koneesta haettiin muutama kaakki lisää ja näillä eväillä ajeltiinkin kesä 2010 kunnes... http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/150845_1596281221106_1058245506_31731370_8265956_n .jpg
Alkoi "perinteinen" kansi jumppa eli kansi halki useasta kohtaa.. Uusi kansi löytyi loppujen lopuksi toyo foorumilta ja matka jatkui taas.
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/150845_1596281301108_1058245506_31731372_1154148_n .jpg
Talvi koitti ja hilu koki pieniä kasvon kohotuksia. Kaverin ripeä celica vaihtui myös 4x4 laitteeseen jostain kumman syystä ;) http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/76586_1596286781245_1058245506_31731395_4345661_n. jpg
Työmaalla kokeiltiin "joustoja" ja.... Se niistä.
Muutaman talvisen metsäreissun jälkeen lopo lähti lapasista ja hilu parkkeerattiin talin perukoille http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/190403_1748781993530_1058245506_32037977_4991542_n .jpg
Ja projekti alkoi..
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/200685_1748782393540_1058245506_32037978_4854311_n .jpg
Lava ja levikkeet lähti maailmalle ja palkkia ilmestyi talliin. http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/199189_1748786793650_1058245506_32037985_4996991_n .jpg
Pian näky olikin tämä ja intoa piisas..
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/190631_1748787073657_1058245506_32037986_2757306_n .jpg
Orkkis helmat huitulaan jahttp://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/196770_1810154927815_1058245506_32097805_1716488_n .jpg
Palkkia tilalle. http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/216368_1837813339258_1058245506_32134447_2393319_n .jpg
Hiukan putkea sekaan ja avot.
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/217050_1837812899247_1058245506_32134445_4900948_n .jpg
Samalla tuli tehtyä 1.5mm pellistä tilkkutäkkiäkin. :D
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/196840_1761139782467_1058245506_32056828_4242690_n .jpg
Seuraavaksi mallailtiin lj.n aksulaa paikoilleen
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/199628_1761140022473_1058245506_32056829_4939769_n .jpg
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/189130_1761140622488_1058245506_32056831_533012_n. jpg
Tavaraa tuli ruudun täydeltä tallin muutosten takia ja muutenkin into rupesi hiipumaan töllin rakentamisen ja firman pyörittämisen takia. :(
seuraavan 5kk aikana ei sitten tapahtunut muuta kuin vilkaisuja toyotan suuntaan. kunnes kipinä taas puraisi. Talveksi ajoon ja juu seuraavasta talvesta puhutaan. :)
Hiukan maalia ja uusia puslia
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/297832_2172241659757_1058245506_32560972_175206525 7_n.jpg
puskuria ja vinssipedin tekemistä keulalle http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/304472_2166426874391_1058245506_32555966_151721246 9_n.jpg
"muutama" ikh reissun jälkeen saatiin sekoitettua kaikista ostetuista purkeista oma mieleinen sävy ja lokasuoja sai toimia koekappaleena
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/301112_2172012734034_1058245506_32560906_112411007 9_n.jpg
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/296382_2172240459727_1058245506_32560971_941900193 _n.jpg
Tänään liimailtiin toiselle puolelle palkkia ja mallailtiin purettuja osia muokkauksia varten. http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/309055_2175577383148_1058245506_32563225_201576368 3_n.jpg
Edessä viellä sopivasti mätätöitä, pohjat + maalaus, puskureiden tekoa, fladbed tai terve lava jos jostain löytyy, sähköjä, Etuakselin asennus, yms.yms.yms.. Päivitellään kun edetään.
temmi_hoo
11.09.2011, 09:25
Hienon näköstä, onko toi ihan tallin yhteisväri alustan osille toi sininen? :)
Laita ihmeessä sähköjen ja letkujen läpivienteihin niitä viereisestä Läjästä tuttuja holkkitiivisteitä, jos on joku paikka, mistä ei pitäis tulla kuran läpi.
Hienon näköstä, onko toi ihan tallin yhteisväri alustan osille toi sininen? :)
Laita ihmeessä sähköjen ja letkujen läpivienteihin niitä viereisestä Läjästä tuttuja holkkitiivisteitä, jos on joku paikka, mistä ei pitäis tulla kuran läpi.
Tämä on ainoa tallin auto sinisillä akseleilla. ;) Juu sähkö hipostellaan sitten joskus ( ehkä ) samaan tyyliin. :D nyt lähinnä leimalle ja ajoon. Huomenna jos kolvaisi lisää peltiä kiinni.
temmi_hoo
12.09.2011, 17:47
Perhele muistin sen sinisen oikein mut paikan väärin. Sitähän on sutattu nätisti sen Läjän pintaan ja alusta on kivasti samaa oranssia kun sulla puslissa...
edit: Piti vielä kysymäni, että miks tän nimi on bio? Omasta ois tulossa ekojeeppi joskus, syöttäis sille pierukaasuja ja viinaa.
Pitää tässä ihan aktivoitua, mähän en oo vielä tähän mennessä saanu aikaseks muuta kun romua tallipaikalle ja hyllyt kasaamista odottelemaan. Esimerkin voimin voisin tulla sit vaikka torstaina tekemään jotain järjellistä ikuisen irkkaamisen sijaan.
Tämän päivän hitsaus muuttui renkuloiden haku reissuksi. :) 33 / 12.5 Kumhon kl 71.set lötköttää nyt lt.n kontissa. Bio tulee tuosta biodiesel racing hommelista. Meillähän on vain ekologisia ja vähän saastuttavia kapsituksia.. ;) :D :D :D
Bio tulee tuosta biodiesel racing hommelista. Meillähän on vain ekologisia ja vähän saastuttavia kapsituksia.. ;) :D :D :D
Ai, mie aattelin jotta se hajoaa luontoon ja siksi Bio :P
Ai, mie aattelin jotta se hajoaa luontoon ja siksi Bio :P
Ei paha ajattelutapa tuokaan. :D Hajoaa luontoon ja muuttuu viellä mullaksikin.
Hitsaukset rupee olemaan loppusuoralla. Onneksi oli noinkin ehjä koppa ja runko terve. :) Kohta pääsee visioimaan etuakselia paikoilleen. Vinkkejä saa laittaa ko. operaatiota varten ja leimallehan tämä laite viedään.
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/303046_2227031829477_1058245506_32603914_195438030 7_n.jpg
Tuli ruikittua hiukan pohjamaalia.
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/317212_2227032589496_1058245506_32603915_145488901 2_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/299435_2232477765622_1058245506_32607167_145036740 2_n.jpg
Hiukan pintaväriä suhastu. :) Väri vaihtui viellä ennen maalausta. http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/301535_2232479365662_1058245506_32607169_183346207 _n.jpg
Väri on sekoitettu 4.stä eri väristä joten samanlaista ei pitäisi tulla vastaan..
young n dum
29.09.2011, 20:43
hyvän värin saitte sotkettua:) ja on aika jäpäkän näköset helmat! flat bedikö tästä oli tulossa? ja parlokit taakse?:D
hyvän värin saitte sotkettua:) ja on aika jäpäkän näköset helmat! flat bedikö tästä oli tulossa? ja parlokit taakse?:D
Juu flatbed tulee ja parlokit paljastu jo vissiin kuvista. :D
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/321000_2235809328909_1058245506_32609299_212615150 1_n.jpg
Lisäää väriä saatu ylle ja muutama "pakollinen" tarrakin tuli liimattua. ovet viellä hitsaten ja maalaten. Pientä puuhastelua muutenkin riittää.. :D
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/313242_2235812888998_1058245506_32609302_768011182 _n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/299435_2232477765622_1058245506_32607167_145036740 2_n.jpg
Hiukan pintaväriä suhastu. :) Väri vaihtui viellä ennen maalausta. http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/301535_2232479365662_1058245506_32607169_183346207 _n.jpg
Väri on sekoitettu 4.stä eri väristä joten samanlaista ei pitäisi tulla vastaan..
on kyl tosi nätti väri :cool::cool:
Kiitoksia kiitoksia. :) Livenä ja varsinkin ulkona viellä kirkkaampi ja hilettähän tuossa on seassa. :cool: Jälki on "metsäkelpoista" joten turhat puleeraamiset on jätetty muille. :D
Kiitoksia kiitoksia. :) Livenä ja varsinkin ulkona viellä kirkkaampi ja hilettähän tuossa on seassa. :cool: Jälki on "metsäkelpoista" joten turhat puleeraamiset on jätetty muille. :D
eli jälki on semmoista kuin kunnon käyttiksesä kuuluu ollakkin..;)
eli samaa kuin omassa lähes saman sävyisessä hojossa :cool:
tämäkin on edennyt taas.. Joulupukilta jäi 2 ahkeraa "tonttua" tallille puuhamaan :eek:. Päivitellään tarkemmin kun keretään.
haukutko mua tontuks :D sä saat potkut :D
Lakki vaan uupuu päästä.. :D :D Kohtahan siitä saadaan jo action kuvaakin tänne.. ;) (Biohilusta siis. :D )
Elikästä jousi kupit hitsattu runkoon ja iskaritornit samoin. Ohjaus väkerretty ja panhard seuraavaksi. näistä iso kiitos hobrolle&co. Hilu siis seisoo pyörillään taas. Iskareiksi tuli näin aluksi hdj.n kybit ja jousina lj.n vakiot. Tölli projekti kun helpottaa 14.1 pääsee itsekkin taas puuhamaan taas täys rähinällä. :)
"tykkää" nappia painettu, hyvän näköistä meininkiä.. Onko toi teidän paja tuolla Veklahdessa vai mikä paikka se olikaan, Masalasta muutama kilsa "sitä pikkutietä" Kirkkonummelle päin..?
Juu sielläpä me turataan. :) Hirveä hinku on päästä ajamaan kun katseli vanhoja videoita ja kuvia.
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/407708_2650248209622_1058245506_32837385_346007357 _n.jpg
Hieman yleiskuvaa
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/405286_2650249689659_1058245506_32837386_46251570_ n.jpg
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/409396_2650256089819_1058245506_32837388_152904467 _n.jpg
Kaikki tärkeä mainittuna. ;)
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/396725_2650257089844_1058245506_32837390_253515925 _n.jpg
Ei näy risuja ei. :)
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/407879_2650256329825_1058245506_32837389_792002337 _n.jpg
Ovetkin sai värin niskaan.. Tallissa oli sopivasti +1 astetta kun tuli ruikittua. :D Nooh ovet sain sentään lämpösiksi ennen maalausta. Jatketaan taas tästä kun keretään.
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/p480x480/390989_2732950197120_1058245506_32875545_171670622 5_n.jpg
Keula tuntuu toimivan melkoisen hyvin mutta takapää ei.. Oldmanin jouset paikoillaan ja lyhkäset riiput.. Nooh näkee paremmin kun pääsee ajamaan ja saa "lavan" päälle.
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/384887_2732949997115_1058245506_32875544_100805835 9_n.jpg
Riiput siis normaalit. :p Ajatus oli mahdollisesti pidentää niitä ja poistaa kantavia lehtiä.
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/400862_2762957987296_1058245506_32885016_195091995 9_n.jpg
Päästiin jo hiukan kurvaamaan.. Ahtimesta öljyt pihalle yms pientä. Tekniikka kuntoon,vintturaa keulalle,hiukan valoja ja kunnon koeponnistukseen.
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/400206_2774608238545_1058245506_32890006_167573219 _n.jpghttp://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/404214_2774604598454_1058245506_32890005_144191899 1_n.jpg
Tulipa biohilu ajeltua pihalle ja hiukan testailtua. Hiukan keponen tuo perä ja nostelee tassua melko herkästi. Ahdin tuli kanssa vaihdettua ja nyt tuntuisi pysyvän öljyt oikeassa paikassa. Pienellä pyörittelyllä meni lj.n ct20 paikoilleen vaikka hiukan pienempi /erillainen onkin. Huomenna ohjauksen säätöä ja hiukan lisää osia kiinni. Vinssin jos saisi hollilleen myös.. Taitaa mennä viikonloppuun kun pääsee kunnolla metsään. Toivotaan että muillakin on pelit nipussa siihen mennessä. ;) Hauskasti muuten vaihtui tuo väri kun sai tötterön luonnonvaloon. :D
Hiukan ajokuvia väliin. Koeponnistus tehty ja kaikki pelas ok. Pieniä parannuksia toki tiedossa ja auton loppuun tekeminen tietenkin.
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/402264_2805968462531_1058245506_32899365_200192993 6_n.jpg
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/418563_2805968862541_1058245506_32899367_157676379 9_n.jpg
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/421263_2805968902542_1058245506_32899368_676922159 _n.jpg
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/428186_2806392033120_1058245506_32899509_199737681 4_n.jpg
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/430159_2806393433155_1058245506_32899510_196304472 6_n.jpg
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/407344_2806393953168_1058245506_32899511_321276136 _n.jpg
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/408807_2806394953193_1058245506_32899512_203286748 _n.jpg
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/429238_2806395513207_1058245506_32899514_204769489 2_n.jpg
Ei toiminut parlokit ja levikkeet bluutuuttina eikä wlanilla tallilta käsin yhtä hyvin kuin korsu lomakosta.. Jonkun sanoja lainaten.. ;)
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/423852_2974802442991_1049703709_3050922_2056165778 _n.jpg
Ojan ylitys kuvaa viellä. :)
Mielessä pyörinyt joskus hamassa tulevaisuudessa suunnistuksen aloittaminen mutta mihinkäs kastiin luxi lykätään? Meneekö modiin vai? Lähinnä kiinnostaa että miten sitä voi viellä muokata / rakentaa silmällä pitäen tulevaisuutta. Häkki tulee ympäri ja putkilava. Häkki tietty sääntöjä mukaillen.
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/409448_2826434574171_1058245506_32907768_508291373 _n.jpg
Tuli hiukan hitsattua vahvikkeita puskuriin niin ei pääse enää taittumaan vaikka vähän puskeekin. vähän putkea ympäriinsä niin hyvä tulee. :)
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/419404_2842221808842_1058245506_32912786_236362363 _n.jpg
Hiukan putkea kötöstelty puskuriin. Koitetaan tehdä jotain muuta kun muilla on jo. :D Ei helppo tehtävä siis.. Loput putket sitten kun tallille saadaan kunnon putken taivutin. Tämän päivänen rakentelu meni ajeluksi mutta edistyyhän se niinkin. :D Tai no laapuhelin on paikoillaan. Isompia renkaita tekis mieli kovasti muttamutta..
hyvä siitä tulee..jatkaa vaan samaan malliin :) koskas meinasit tän taluttaa leimasedän nähtäväks..?
Rakennetaan tätä lisää kun porukalle saadaan uudet tilat.
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/533672_3159475699991_1058245506_33043474_182635445 _n.jpg
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/560006_3159476580013_1058245506_33043475_671510374 _n.jpg
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/423372_3159478340057_1058245506_33043476_339828650 _n.jpg
Jousojen testailua "orkkis" alustalla
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/560118_3214603958163_1863264989_n.jpg
Poikkes...
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/523729_3214610078316_1058245506_33065938_293872981 _n.jpg
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/293887_3214616158468_1058245506_33065955_322624594 _n.jpg
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/536066_3214621198594_1058245506_33065964_136499000 7_n.jpg
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/554088_3226363252138_1058245506_33072958_856947298 _n.jpg
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/292662_3227247154235_1058245506_33073568_784087276 _n.jpg
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/303349_3227253594396_1058245506_33073570_917793916 _n.jpg
Löpistään kun jaksaa kirjottaa... :p Pääsiäinen oli ja meni. :)
Tuliko siihen nyt LN100(?) akseliväli?
Tehty vastaamaan 105 koppasta juu. Täytyy varmaan viellä lyhentää hyttiä ja vaihtaa kierteiden tilalle lehdet eteen.. :p :p Kardaani on pajalla ja "pari" pikkujuttua jos kerkeis tehdä ennen kulman ajoja... Toivotaan että valmistuisi ajoissa peli kuntoiseksi taas.
hyvä et jotkuu jaksaa viel rassata ylimääräst ku jostaa löytäs itellekin tollast inspiraatiota
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/533173_3233487270234_1058245506_33077483_250878763 _n.jpg
Koppa taas pultattuna kiinni. :) Huomattavasti paremman näköinen.
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/554453_3233492270359_1058245506_33077486_437081385 _n.jpg
Kiinnike löysi paikkansa. Maalia ja massaa suhautin hiukan päälle.
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/534802_3233501470589_1058245506_33077487_97305083_ n.jpg
Nyt mahtuu poikkipalkkikin olemaan. Tuli siihen vähän 1.5mm peltiäkin kaiken lattaraudan ja kulmaraudan lisäksi. Kardaanin kohille tuli laitettua 4mm plootua.
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/546060_3233508950776_1058245506_33077490_125813153 _n.jpg
Kardaani uupuu viellä ja paljon muutakin.
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/385734_3233510390812_1058245506_33077491_391485134 _n.jpg
Biohilu odottaa ylväänä josko isänällä olisi taas hiukan aikaa parannella häntä. Evo1 nopee snorkkeli seuraavaksi että ei taas hörppäisi vettä keuhkoihin. Kyllähän tämäkin projekti taas hitaasti etenee kun "talli" lämpiää. :D
Ilmeisesti on tarkoitus saada muutokset papereihin?
Nuhapumppu
11.04.2012, 19:34
Koppa taas pultattuna kiinni. :) Huomattavasti paremman näköinen.
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/554453_3233492270359_1058245506_33077486_437081385 _n.jpg
Kiinnike löysi paikkansa. Maalia ja massaa suhautin hiukan päälle.
Oiskohon tuohon ollut parempi sellainen salmiakin mallinen lisälätkä ettei tulis nuita epäjatkuvuuskohtia? Varmasti ajaa asiansa mutta jäänyt vaan mieleen ku kurssinvetäjä painotti aina että neliölappuja ei saa laittaa kaivurinpuomiin kun tulee epäjatkuvuuskohtia ja repeää sitten niistä.
Juu leimallehan tuo joskus menee.. Juu meinasin eka päätyä salmiakki ratkaisuun mutta ajattelin että kun runko on viisteessä niin hitsataan myös pystysaumaa ja vaakaa. Ehkä väärä ajattelu tapa? Rungon sisäpuolella on väliaikaiset kulmaraudat niin sinne voisi sitten laittaa salmiakin päälle. Onko muuten salmiakin koolla väliä? Äsken tutustuin muiden pätkäisyihin ja versioita oli monia. Pysty poikkasu ja pikku neliölappu ei vakuuttanut versioista..
Jääpi tuleva kulma reissu väliin mutta jos seuraavaan reissuun saisi vaikka oikean lavan takapään painoksi ja keulalta siirrettyä 70kg pois painoa.. ;)
Ei kardaania kuulu niin istutettiin keulalle sitten hiukan audia ja volvoa. Palanen subaruakin "tilattiin" sinne. :o Eli projekti etenee hitaasti. Fladbed myös puolivalmis.
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/524909_3476262819471_1058245506_33173573_183815554 5_n.jpg
Peti sai startin. Lisää putkea ja hiukan amuliinia ja vaneri pohjaksi. Akkukotelot samaan pakettiin.
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/549243_3476269659642_1058245506_33173575_135233848 1_n.jpg
Purkin paikalle perus rullakita. Vai jotain muuta??
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/182332_3476272739719_1058245506_33173578_151822287 0_n.jpg
Siihen vekin kohalle seuraava rulla
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/522373_3476277019826_1058245506_33173579_159973771 4_n.jpg
Roikkumisen esto lenkki joka hiukan myös ohjaa vaijeria.
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/536542_3476280419911_1058245506_33173581_191824674 2_n.jpg
Siitä se tulis ulos. Ideoita kidalle? Kuvissa näkyvä viimenen lenkki myös ohjaa vaijeria hiukan ylöspäin. Suoralla linjalla vaijeri törmäisi palkkiin.
olis sulla mittoja antaa tuosta puskurista kun tuli hankittua tommonen 88 hilu ja siihen pitäis vinssiä alkaa istuttaan.
Mitä mittoja kaipaat?
kappaleiden kokoa jos leikkais valmiiksi mutta taidan alkaa tursaamaan tuossa pihalla kasaan.
kestääköhän tuossa 3 millin pelti?=?
sitä kun olis pari arkkia jemmassa.
Tämä tulee myyntiin akuutiin rahapulan vuoksi. Pidetään itse jos asiat helpottuu.
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/12788_4083742366080_1503127489_n.jpg
Tämäkin rojekti jatkuu kun saadaan yksi pulla uunista ulos ja talli siis tyhjäksi.. Jarrut,valot,lavavan loppuun kötöstys siis vuorossa ja niputtelua. Leima siis tarkoitus hakea ja sen jälkeen suunnitella vinssit yms. uusiksi.
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/20609_4409261943866_1202964228_n.jpg
Ei ole paljoa tilanne muuttunut. :) ( ei tarvi kommentoida noita aurakeppejä jotka leikkii tuntosarvia. :D :D ) Mieli teksi nostaa koppa rungolta Ja tehdä se valmiiksi. Taakse joko kierteet tai lehtiä vähemmälle ja traction bar tukemaan. Viisaampi olisi varmaan vaihtaa suoraan jousitus tyyppiä? Kannattaisko akseliväliä leventää edestä vai kaventaa takaa? Nyt siis 110 oma akseli takana ja lj.n edessä. Heittoa on about 7cm? Vanhemman hilun akseliputki kyllä löytyy taakse ja romutkin siihen. Onko muuten ln65 ja lj70 akselit saman levyiset? Vetareita kun on kummastakin tallessa. keulaa ei saa levitettyä kuin spacereilla tai 110 navoilla.. :rolleyes: renkulat taitaa myös ottaa vielä herkemin hyttiin kiinni...
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/536066_3214621198594_1364990007_n.jpg
Viime talvena kokeilin 36" alle ja ei mitään toivoa että mahtuisi edes kääntymään kunnolla ottamatta hyttiin kiinni. :(
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/25271_1365515092097_3421369_n.jpg
Laitetaan viellä lähtökohta kun vanhat kuvat on kaikonneet.
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/307536_4409271424103_740165432_n.jpg
Siinä vakio 170 rinnalla "isoilla" pyörillä. :D
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/68627_4470931805574_2136259986_n.jpg
Milläs tuon takapään saisi elämään? lehdet taipuu kyllä liki suoriksi joten en lähde niitä poistamaan viellä. Rajoittimet kyllä laitan. Riiput pidemmiksi? Toki painoa ei ole takana nimeksikään nyt. https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1136_4470932925602_1511364577_n.jpg
Keula ei tuosta painu sisään kuin max 2cm ( ei varmaan tarvikkaan? ). Toki 35" ottaisi jo kiinni ja kovasti. 33" toimii viellä alla ääriasennossakin.
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/537872_4470935525667_1251248179_n.jpg
Tohon sen sai kun väkisin hyppi perän päällä ja väänsi ja käänsi. :D Edessä siis läjän vakio vieterit ja hodarin vakio iskarit. vaimentaja liki tapissaan tuossa. jousi viellä kiinni kupeissaan. jousitornia ajattelin nostaa 2" ja vaihtaa etujouset samalla 2" korottaviin. Autoa ei tarvitse nostaa siis yhtään tuosta mutta saisi pidemmät vieterit ja eloa näiden myötä? Taitaa nuo jakarit ja uudet puslatkin rajoittaa elämistä. Vahvistettu ohjauksen "takatanko" ottaa jo kiinni varsiin. :rolleyes:
Revolveri riiput antas ainaki ulosjoustoo huimasti lisää taakse.
Revolveri riiput antas ainaki ulosjoustoo huimasti lisää taakse.
Nämä ovat myös harkinnassa. Toisaalta jos hurjaksi ryhtyisi niin kierteet myös taakse.. :rolleyes:
Revolveri riiput antas ainaki ulosjoustoo huimasti lisää taakse.
Olikos kahelilla revolverit hilussa? Tuosa omaani niitä myös pohtinu. Ei pahan hintasia tuola jenkkiläsä ollu.
Riipukkeen korvan siirto eteenpäin (n.30-60mm) ja niin paljon pidemmät riipukkeet että ovat 45 asteen kulmassa auton ollessa normaali ajokorkeudessa. Halpa ja toimiva ratkasu paskakärryn jousien toiminnan parantamiseen.
On juu. Eikä nuo pahat oo kotosallakaan värkätä.
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/524654_4476297219706_856823378_n.jpg
vahva vs jojota
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/73355_4476298499738_619048434_n.jpg
Hoblaa ja koppi kuikkaan
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/12598_4476303499863_1786593969_n.jpg
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/268563_4476305219906_1549433073_n.jpg
Samoilla lämmöillä pata ja aski irti rungosta kun ei montaa pulttia tarvinu irrottaa. Mukavasti 3.5h menikin tuossa. On tuo kaivuri vaan näppärä näissä hommissa. Toisaalta mittarin vaijeri ja kytkimen letku ei paljoa jarrutellut kun unohtu ne irrottaa.. :o :p :D Runko siis pikkupikku tallissa jossa ei voi kylläkään rälläköidä eikä hitsata. Nooh ompa ainakin kevyempi liikutella ulos ja sisään kun on pelkät aksulat paikoillaan. Myt ei vaan tee mieli enää laittaa tuota 2lt2 pataa takasin.. :D vaihtoehtoja mitäs tuonne tyrkätään? Vakio aski ja jakis pysyy joten sen mukaan ideoita. :)
Riipukkeen korvan siirto eteenpäin (n.30-60mm) ja niin paljon pidemmät riipukkeet että ovat 45 asteen kulmassa auton ollessa normaali ajokorkeudessa. Halpa ja toimiva ratkasu paskakärryn jousien toiminnan parantamiseen.
Onko leima kelpoinen viritys? Voisikin visioida säädettävän version tuonne taakse mihin sopii niin vakio kuin pitkä riipuke ja eri kulmilla..
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/544057_4477074079127_601215900_n.jpg
Tuossa hiukan kuvaa keulan toteutuksesta. Akselia ei ole siis käännetty ja kulma on sama kuin läjässä. Kiinnitys kohtien kohdalla on siis palkin palaset joita sipistellään viellä. Hilun runko kääntyy juuri väärään suuntaan ja varret ottivat kiinni runkoon evo1 versiossa. Toiminut omasta mielestä hyvin tuolla tavalla. Jousikupit ja iskaritornit nousee siis ylemmäs ja iskaritorni tulee suoraa kuppien kylkeen. pidemmät jouset & iskarit tietty tilalle.
Eikös tuo Pertsin ehdotus ole asiallisesti toteutettuna täysin leimakelpoinen. Revolverit ei sitten kyllä ole.
Eikös tuo Pertsin ehdotus ole asiallisesti toteutettuna täysin leimakelpoinen. Revolverit ei sitten kyllä ole.
Mitenlie jos tehastekoset revolveririiput? Vaikka eihän tuo paha homma leimalle oo normiriippuja laittaa..
Ei ongelmia leiman suhteen, jeepissä säädettävää mallia rungonpään korva 4 vaihtoehtoa 30mm välein.
Myt ei vaan tee mieli enää laittaa tuota 2lt2 pataa takasin.. :D
Jos jää moottori ylimääräiseksi, niin pistä yv. Vois kiinnostaa..
Tekniikasta satelee kyselyitä joka puolelta. :p Hintaa kun en osaa viellä keksiä niin hulluja tarjouksia kuunnellaan. Jos tästä saa edes kohtuullisen korvauksen voin kysellä vironpuolelta uutta pataa tähän.. Aski ei ilmeisesti sovi 1kz-t.n perään myöskään? Mikä ero noille t ja te moottoreilla on? Leimaa edelleen haetaan ja näiden pitäisi olla "marginaaleissa" käsittääkseni. Nykyiseen 2lt2 kattilaan on laitettu uusi kansi ( myös nokka,venat yms. yms. uutta ) 2011 ja luonnollisesti jakopää yms. samalla. Ahdin on moro ja kytkin heikko. Hehkut motonetista joten se niistä. :D http://www.youtube.com/watch?v=E9hdymDxGqg Tuossa pätkää kun auto on viimeksi käynyt pidempää kuin piha siirtoa. ahdin työntää öljyä läpi ja pumpusta on muokattu ahtokaraa. Ahdot ja syötöt muuten vakiona.
Aski ei ilmeisesti sovi 1kz-t.n perään myöskään?
Sopii kyllä oikealla kytkinkopalla, mutta en suosittele. Hiluxin oma laatikko ei kestä 1kz-t:n perässä.
Mikä ero noille t ja te moottoreilla on?
E =sähköohjattu pumppu = ECU ynnä muut sähköhärpäkkeet.
Etuakseli irrotettu ja vanhat jousikupit ja iskari tornit rälläköity pois. Vielä rungon hiominen. Seuraavaksi uudet kupit mallaukseen ja akselin sekä rungon putsaus/maalaus. Keleistä riippuu tietty kaikki kun hitsaamossa tulee lunta ja pimeäkin iski ( maalaamossa taitaa olla pakkasta vaikka hitsaamossa on 1+ ). :D konepuoli vielä harkinnassa josko tuon 2l.n heivaisi takaisin uuden ahtimen ja hd kytkimen kanssa.. :rolleyes:
Runkoa hiottu kovasti.. 3 halpis rälläkkää antautui ko. hommassa ja 20v vanha boshilainen hoiti hommat loppuun ja leikkas viellä loput ifs kannakkeiden jämistä pois. Runko keveni varmaan kilon joten jouluna hankittu vatsan täyte saa olla osittain omalla paikallaan. :p Talliin suunnittelin lämmityksen joten voi päästä jopa maalaus hommiin vaikka ulkona olisi pakkasta. Sais ton rungon nopeesti nippuun niin saa akselit käsiteltäviksi. onneksi ne on jo osittain maalattu ja täysin rempattu jo vanhalla tallilla. :)
Runkoa sipistelty edelleen ja putsattu. peristä valutettu vedet ja öljyt ulos. Huonot huohottimet siis ollut. Onko noi hyviä nuo takaisku venttiili mallit? Ylimääräiset letkut saattaa jäädä matkaan risukossa.. :rolleyes: Etuakselin tuupasin takas kiinni mallailua varten mutta kerran sen vielä irroitan. Tyhjennys ropun ympäristö etuaksulassa on sen näköinen ( proppu ja kuori on yhdistynyt itestään. :D ) että panssari on pakko tehdä ja ölpän tyhjennys suoritetaan "imurilla" jatkossakin. Vanha kone saa mennä vielä keulille mutta vaihtuu joskus parempaan. Uusi kytkin vaihtuu jos on tarvetta tai sitten tutkiaan säätöjä vaan. Ahdin ainakin vaihtuu ja perus läpikäynti/puunaus muutenkin suoritetaan. Huomattavasti kivempi ropata kun paikat on puhtaita ja maalattuja + tervatut pultit aukeaa helposti. :cool:
Mix et samoil työhaluilla laita rooverin kasia sinne ????
Ja saa vieläkin leimattua...
Mix et samoil työhaluilla laita rooverin kasia sinne ????
Ja saa vieläkin leimattua...
Eikai kukaan täyspäinen mene japanilaista autoa brittimoottorilla pilaamaan!?!:eek:
Juu kaikki teknik ideat otetaan vastaan tulevaisuutta varten. Tallissa lötköttää 603 lohko jota ajattelin mittailla myös.. bensa konetta ei ole tulossa. Huomenna kulmaan kävelemään ja illalla nostan koneen pukkiin kiinni.
Uusia ajatuksia kehitellään ja pohdiskellaan. Esim. huoltoajoneuvoksi muutamista. Saisi lavan koko olla mieluisa ja tuo 1800kg taistelukunnossa ei varmaankaan rasita menoa. :p flatbedi jää vielä liiteriin ja lava tulee takas mallina töpölux. Omaan silmään on kyllä paremman näköinen+käytännöllisempi oikealla lavalla. Lavaan vaan putkea ympäri ja pohjan alle akut + tankki + mahdollisesti etuvirveli. aika näyttää ( vinssin paikan ). Koneen nostelin pukkiin ja roudasin talliin.
Edit omassa pihassa ne perseeseen potkiat on kortilla. :/ Vaimokin höpisi että pitäs siivota ja kuurata.. Nooh menin talliin ja järjestin työkaluja / aarteita ja join muutaman pirkan. Tämäkin oli ilmeisesti väärin vaikka ohjeistus oli mielestäni hyvin selvä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5677&pictureid=122974
Kupit olisi nyt uusilla paikoilla ja 2" ylempänä entiseen verrattuna. Iskari tornin toinen puoli näkyy myös. Eli 2" korottavat jouset hakuseen tai hdj.n lässähtäneet niin saadaan auto takasin "vakio" korkeuteen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5677&pictureid=122975
Kuskinpuolella pelkkä kuppi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5677&pictureid=122976
Pikkasen piti täytellä kuoppia ja ruiskasta sprayta niskaan ettei heti ruostu. :o Suditaan sitten mustaa niskaan ( ja paksusti ) kun kaikki on valmista. Massat jätetään pois mitänyt kotelosuojia voi vähän pistellä.
Apparin puoli olisi valmis kuppien ja iskari tornin osalta ja kuskin puoli sipistelyä vailla. Rugosta vielä muuta osa irti ja etupää saa maalin niskaan. :) jos tuo kone ei mene kaupaksi niin nostetaan se takas askin kanssa. panssarin jos tekisi vielä ennen kopan nostoa rungolle. Millasta tavaraa arvoisat lukijat on käyttänyt pohjapanssarissa?