View Full Version : Suzuki sj410 -83
Morot!!Tuli hommattua tuollainen suska pitkän nettiselaamisen päätteeksi.
Vuosimalli tosiaan -83.
Kuvaa täytyy laittaa.
Kyssäreitä heti:
Kytkin vikiseen himpun verran mutta edellinen omistaja meinasi johtuvan seisonnasta.Auto ollut kuulemma jahtikäytössä pelkästään.
Perusrenkailla on mutta pihassa odottaa jo karkeammat renkaat.
Sisustan läpi käynnistä:
Tästä on edellisen omistajan mukaan paikattu jo ruosteet pois mutta miten olette käsitelleet ennen maalausta auton sisäpuolelta?Onko kukaan laittanut vaimennusta?Eli massannu,tiivistäny bitumimatolla?
Penkeillä joutaisi heittää kuikkaa.Ne tarttis uudet.Soitin puuttuu.
Iskarit tai jouset tai korottava sarja.Kuulostais hyvältä ainakin.
Tässä se nyt olisi mahdollista kuitenkin toteuttaa.
Jonku verran rosoa ja pikku monttua on mutta lienee pakkelia pintaan vai otanko rälläkän ja leikkaan pois ja pistän uuttaa tilalle?!
Sitten sori tyhmät kyssärit olen noviisi näissä maastureissa.
Edellisen Patrollin kanssa tein lähinnä sisusta,korin muutoksia.
:cool:
Ruusulehto
10.09.2011, 10:27
Jos tulee pelkkään offi käyttöön niin itse en paljon vaimentais tai kittais.
Jokelainen
10.09.2011, 13:24
Ittellä on lattia verhoilujen alla telttapatjaa. Vaimentaa hyvin ja ei ime kosteutta.
Joo,tänään pyöräytin mettäreissun jälkeen karkeammat alle.
Fediman 215/75/15r
Kävin jo tuossa lähistöllä kiekan heittää noilla karkeammilla ja ero on kyllä noihin katsastus renkaisiin kuin yöllä ja päivällä.
Miten kova homma käytännössä on tehdä tuohon suskaan korinkorotus?
Tältä foorumilta ilmeisesti noille palasillekkin löytyisi tekijä,eikä ole paha hinta sarjalla.
Öljyähän tämä tuntuu syövän mutta sallitaan 28.v kulkineelle sellainen oire.
Taidan purkaa tuon motin ja katella tuon voimansiirto puolen kuntoon.
Ilmeisesti jos tekniikan vaihtaa niin pitää ottaa tuossa vaihdepuolella jotain huomioon?!
Nuhapumppu
11.09.2011, 13:53
Jos tulee leimapeli niin korinkorotusta ei saa tehdä,johtuen siitä kun kokonaispainoa on liian vähän. Ja mitä itse olen ymmärtänyt niin sukisuki on aika kaatumistautinen eikä korinkorotus asiaa ainakaan paranna.
ja nyt kun on karkeemmatrenkaat alla niin tee takaakselille traktiobaar
menee muuten jouset poikki
unohda se korin korotu jos ei mahdu rengas pyörimään niin laikkakoneella saapi lisätilaa
Ok.Korotus hommat unohdettu.Entäpä jos jouset akselin päälle?!
Huomasin muuten että kytkimen painelaakerihan se siellä ääntää...Nice:p
Pittää kai laatikko irroittaa ja sitä rataa..onpa vain mukavaa:cool:
Tosiaan tässä ihan arkipeliäkin tekemässä että jonnin verran ois normi ajoakin..
Ruusulehto
11.09.2011, 17:49
jos on rumpujarrullinen etuakseli niin se soa homma on ihan perseestä, kun ei saa ohjausvarsia oikeen järkevästi kulkemaan ja tietääkseni tohon rumpuakseliin ei saa ees higsteer käikäleitä. muuten soa kyllä ihan toimiva ratkasu
Jos vaihtaa 1,3 koneen ni tarvii 413 tai samurain päälaatikon
Ok.Kiitosta taas vaan.Mietinkin sitä 1,3 konetta tuohon.Ois hiukka kulkevampi edes.
Mutta aikanaan joo.Kerkesin tuossa etupuskimen ja karjaraudan jo käsitellä uusiin maaleihin..:DNakkaan kuvalla kohta niin näkee tän hetkisen tilanteen,mistä lähretään:)
Tänään haettu keminmaasta Sparcon kuppipenkit.Pysyisi nyt edes vähän paremmin kyydissä:D
Kiitoksia vaan myyjälle.Hulppean näköne Cherokee siellä oli tallissa mahdottoman isoilla bokkereilla:eek:
Ja muutama muukin mielenkiintoinen projekti päällänsä.Mukava oli turista.
Jos vain vielä kutsu on voimassa niin saatan tullakkin pyörähtään suzkalla paikan päällä kun olette ajamassa:cool:
Sitten noita kaaren rapasuojia,levityksiä mietin.
Mikä olis hyvä materiaali?Laittaisko ihan kumiset suojat kaariin vai onko joku valmistaja/merkki erityisen hyvä ja mieluusti kohtuu edullinenkin:p
La tuskaa
16.09.2011, 07:29
Jos 410 oma kone on kunnossa niin ei kannata alkaa vaihtaan siihen 413 konetta. Ero on niin pieni että alkaa vain ottaan päästä. Ennemmin joku swiftin tai corollan kone niin on jo kovasti eroa. Tollaiseen vehkeeseen laatikon irroitukseen menee ehkä puoltuntia ja vartti ku se on takas. Jos sitäkään. että ei se painelaakerin vaihto kovin kummoinen homma oo mutta vaiha sit silmälaakerikin samalla ku alat.
Susugozilla
16.09.2011, 16:48
Sitten noita kaaren rapasuojia,levityksiä mietin.
Mikä olis hyvä materiaali?Laittaisko ihan kumiset suojat kaariin vai onko joku valmistaja/merkki erityisen hyvä ja mieluusti kohtuu edullinenkin:p
Ite tein pellistä kolmen sentin levityksen samalla kun suurensin kaaret. Muotoilin sillai et orkkis muovilevikkeet tuli siihen kiinni kylkeen. Ja koska kaaren mitta muuttuu luonnollisesti, jätin etukaaret edestäpäin lyhyeksi. Ja takakaaret taakse lyhyemmäksi.
Susugozilla
16.09.2011, 16:51
Itse olen miettinyt jonkun tehokkaamman litrasen laittoa. Sillon ei vissiin tarviis jarruja alkaa muuttamaan?
No pittää iltapuhteella kun on saanu nuo jakkarat kiinni ja sisustan laitettua tai aloiteltua alkuun niin kattella ittekki vaihtoehtoja.
Olikos suzukilla se pikku Gt:1,3 kohtuu äreä.Vai löytykö 1,0 l koneella?
Joka tappauksessa pistän tuon sisustaan uuden maton ja eristän hiukan sekä ensi viikolla jakis irti ja painelaakeri pois ja uusi tilalle.
No pittää iltapuhteella kun on saanu nuo jakkarat kiinni ja sisustan laitettua tai aloiteltua alkuun niin kattella ittekki vaihtoehtoja.
Olikos suzukilla se pikku Gt:1,3 kohtuu äreä.Vai löytykö 1,0 l koneella?
Joka tappauksessa pistän tuon sisustaan uuden maton ja eristän hiukan sekä ensi viikolla jakis irti ja painelaakeri pois ja uusi tilalle.
Laitat tollasen koneen mikä on tuossa meidän fin/r ralliautossa eli G13b 1,3litraa raakaa voimaa olikohan siinä vakiona 103hp tai jtn vastaavaa
hlassila
16.09.2011, 18:48
Sitten noita kaaren rapasuojia,levityksiä mietin.
Mikä olis hyvä materiaali?Laittaisko ihan kumiset suojat kaariin vai onko joku valmistaja/merkki erityisen hyvä ja mieluusti kohtuu edullinenkin:p
Kemin Ares-kaupasta saa 2-millistä polyeteenilevyä 30€/2neliötä, on hyvä tehhä sisälokaria ja levikettä!
Ok.Pitää pyörähtää tänään kemissä ja samalla hakea peltiä.
Sisusta on auki ja pellillä.Pari paikkaa pitää tehdä.Jalkatilassa 30x30cm alue
Ja takaosassa 5x5cm pikku paikka.
Penkeille on tehty paikat.Kerkesin jo eilen parin öölin jälkeen koe istuakki.
Naapurille suuri kiitos tilojen lainasta ja avusta.Meinasi itseltä valot loppua kun tuossa illlalla pihalla värkkäsin.
penkit alkaa olemaan paikallaan ja sisusta on peltiä myöten massattu ja maalattu,uuden maton laitoin myös koko matkalle..heh..ainakin matossa säästi verrattuna isompaan maasturiin..:rolleyes:
Pari paikkaa piti tehdä ja jalkatilaan isompi mutta onpahan kunnostettu.
Seuraavaksi venttiilinnostimet,kumit,tiivistesarja moottorin yläpäähän,jäykemmät öljyt.Entinen omistaja käyttänyt käytännössä koko ajan vääriä öljyjä.
Mutta tälläinen remontti sisustaan tekee paljon.
No niin..suikka on nyt sitten "kastettu"on pohjiaan myöten mutavellissä.
Liekkö takaperä antautunu ku vaihteet ei pelaa vai mikä meni?!!
Pitäis saada vielä poiskin se sieltä...kyytiä on yritetty hommailla.
Tornion alueella lähellä Laivakangasta on pirssi.
Jos jollakin vinssi jossa väh.10-12m vaijeria/narua.Tai sitten traktori niin soittaa saa 040 8357960 Mika
Tornion alueella on tosiaan auto kiinni.
Irti saatu.Kiitoksia sinne heinäjänkkään Maansiirto M.Keinäselle.
Reilu kaveri.
Nyt illallalla kattotaan vauriot ja ihmetellään.Takas töihin:cool:
Onneksi työnantaja on sopivan rento.Kun kuuli minne lähden niin nauro päälle ja sano että koitas saaha irti.
Perän voisin tarttea,kytkin sarjan kaikkinensa eli painelaakerit,levyt ym.
Tarjotkaa yv:llä.Myös vaihdelaatikko kiinnostaa.
Vaihdelaatikko on irti.
Päällisin puolin ok.Painelaakeri pitää vaihtaa.
ja jostain syystä kepistä vaihtamalla ei oikein homma etene?!
Siiinä on kepin takana tuollainen mutteri joka oli antautunut ja se piti ottaa pois.
Kytkin oli kyllä levyistä sileä.Se pitää kanssa vaihtaa.
Käytettiin laatikko irti ja purettiin kokonaan mutta ei hokannu vielä muuta vikaa kuin tuon ruuvin joka oli antautunut.
Lie vaikuttaa niin paljon vaihtamiseen ettei vaihteet vaihdu?!
Tilasin kokonaan uuden kytkinpaketin täydellisenä.
Makso täältä tilattuna 103€.Eli en tiedä oliko iso ero sitten muihin puljuihin.
Huomenna pitäs olla paikanpäällä.
Laitat tollasen koneen mikä on tuossa meidän fin/r ralliautossa eli G13b 1,3litraa raakaa voimaa olikohan siinä vakiona 103hp tai jtn vastaavaa
Asiasta sen verran poiketen että onko tuo G13B kone twincam ja sopiiko se kenties suoraan samurain laatikkoon?? Ruiskukin siinä on jo alunperin???
Siinä kuvatuksia:
http://i187.photobucket.com/albums/x109/eramies/suikkavielsiistin.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109/eramies/suzuki_sj410.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109/eramies/suzkasislt.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109/eramies/orkkisuiikka.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109/eramies/paikkaus_suzka.jpg
Siinäpä muutama kuva kännykällä nappastuna.Tämän jälkeen on sisusta massattu,ruostesuojattu,vedetty uudet matot ja sparcon kuppijakkarat kapiiniin.
Tänään tosiaan on kytkin tilattu ja huomenna pitäisi hakea.Ainoa mikä mietityttää on tuo vaihdelaatikko,jostain syystä kun sitä tuossa värkkäsin niin ilman vaihdekeppiä antaa vaihtaa vaihteet mutta sitten kun lyö kepin paikoilleen ja pultit ei oikein suostu vaihtaan?!!Mikä lie tämän aiheuttaa?
Etu ja takapuskurit kuvasta poiketen maalattu sekä lampun pohjat ja säleiköt myös mattamustaksi.
Tänään tuli ja eilen tuli tilattua iltapäivästä;)
http://i187.photobucket.com/albums/x109/eramies/kytkinpaketti.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109/eramies/kytkinpakettitydellisen.jpg
hintaa sarjalla oli 103€ kaikkine kuluineen.Eli sisältää kaikki hilut kytkinremppaa varten.Nyt painelaakerikin sitten pyörii normaalisti:cool:
http://i187.photobucket.com/albums/x109/eramies/vaihteensiirtjnlmmitys.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109/eramies/vaihdelaatikko_suzka-1.jpg
No niin menihän tähänkin vaivaan jokunen päivä lähinnä ihmetellessä vikaa.
Eli ainakun kasasin laatikon ja koitin kepillä veivata...niin ei vain menny.
Sitten tänään auki ja katsoin nuo paikat läpite ja hoksattiin että vaihteen siirtäjä lienee ottanut osumaa.Se oli antanut periksi ehkä sen millin verran ja ei muutakuin annettiin lämmitystä ja taittoa.
Nyt mahtuu koppaan normaalisti kaikki kilut ja kun viimeistelee tiivisteellä niin bueno.Siitäki selvittiin.Ei ehkä tarttenukkaan ostaa uutta laatikkoa..
Ostin samalla hiukka jäykemmät öljyt ja uudet laatikon öljyt vaihtoa varten.On tämäki rahareikä koko homma..heh..mukavaa sellaista=)
Niin ja onhan sitä menny muutama asennuskalja.Itseasiassa nytkin on pöydällä kun pähkäilen mitä teen moottorille?!Oisko männät uudet,tiivistesarja,venttiilinnostimet,kumit ja siinäpä se sitten oiskin.
Ja lokilämppäri..sitten korin pariin:)
Hmm,pakin siirtäjä hieman antanu periks,seuraavaksi se katkee,olis kannattanu vahvistaa samalla kun loota oli pöydällä ja auki.
Perus vika Suzukin lootassa.
Varmaankin on.En epäile.Vielä tuota ehtii.En vielä kasannu.kävin mettäreissun farmarilla vielä tänään...
Hmm,pakin siirtäjä hieman antanu periks,seuraavaksi se katkee,olis kannattanu vahvistaa samalla kun loota oli pöydällä ja auki.
Perus vika Suzukin lootassa.
Juurikin näin. Muistaakseni jossain palstan syövereissä on hyviä kuvia siitä, miten siirtäjän vahvistus kannattaa tehdä.
Heh..taitaa tosiaan olla vakio vika tuo heikko vaihdelaatikko siirtäjineen.
No olis motti ollu tänään tarjolla ihan sukulaisellapa vielä mitsubishi 1.3 (-90)
kaasarilla.Ajettu 130 000km...mutta mutta..eikös tuo oo neliveto tekniikkaa ajatellen vääränlainen kapistus..?
Susugozilla
25.09.2011, 09:39
Mitäs jäykempää öljyä meinasit laittaa? Koneessahan pitää käyttää hyviä öljyjä ettei hirtä nokka kiinni...
10w-40 edellinen oli 5w-40
Eikös tuo ole jo hiukan uudempiin autoihin.Ja turhankin notkeata.
Kytkin paikallaan ja vaihdelaatikko paikallaan ja kunnossa.
Kasauksen jälkeen uudet öljyt vaihteistoon ja koneeseen.
Sitten pikku koe ajoa ja meinasi jo katollaan käydä:DSe on vaarallinen tuo "offikärpänen"ku pääsee puraseen..
Laitoin juuri saadut kattotelineetkin jo paikalleen naapurin kanssa.
Sinne työvaloa eteen ja taakse.
Tuo moottori mietityttää että kumpi järkevämpi.Eli uudet tiivisteet,männät,männänrenkaat,venttiilinnostimet ,kumit..vai uusi motti kokonaan?!
(Jos jollain kaupattavana:Astinlaudat,putkea,lisävaloa/työvaloa,maastotunkki,vinssiä?)Saa tarjota:)
http://i187.photobucket.com/albums/x109/eramies/suikkatallissa.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109/eramies/suikkapihassa.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109/eramies/suikanvaihdelaatikko.jpg
Siinäpä taas muutama kuvatus..paras ois ollu se ku luulin että nyt pyörähtää ja naapuri,joka ollu huimana korjaus apuna alko nauraan kohtuu makeasti tilannetta ku meikäläisen kädet täris ratissa ja ikkunan ulkopuolella:DEli tuli otettua tallista ulosajon jälkeen testiä ojaa pitkin.Ei näyttänyt pahalta mutta mutta...:)Tuohon pitää varmaan tottua että tuntuu aina kaatuvan.
Nyt vinkkiä:Kasaamisen jälkeen kun oli laitettu kytkin kaikkine kamppeineen ja vaihdelaatikko paikalleen.Käynnisteltiin pirssi.Pikku mutka ja sammui kerran.
Johtoja rämplättiin ja kohta se höris normaalisti.
Tänään tein 5-6km suuntaansa reissun,jolla se sammui 3 kertaa.
Välillä joutui väkisin yrittämään ja yhtä-äkkiä sain taas käyntiin.Onneksi viimeinen pysähdys oli vajaa 1km kotoa.
Pihassa käynnistin 2 kertaa ja oli hetken käynnissä ja sammui ku saunalyhty yks kaks..
No nesteet pitäisi olla ihan ok.Oiskohan letkua jostain rutussa tai muita vaihtoehtoja??!
Moro
Innustuin männä viikolla hankkimaan sj410 -82:n , siinä taas on tyhjäkäynti hukassa, saattaa toimia minuutin ja sitten stumppaa jos ei ole nopee ryypyn tai kaasun kanssa. Taitaa tosin olla eri ongelma kun sulla. Kaasarin putsasin ja käynti parani muuten mutta se stumppaus vaivaa edelleen, on vissiin jonkinsortin vakio ongelma vaki-kaasarilla? Jos keksit jotain lääkkeitä niin laita viestiä. Hieno homma jos viitsit pitää kirjaa omasta projektistasi!
Toivotaan nyt kun huomenna valosan aikaan katson ettei ole nesteet ja öljyt vain sekasin..?!!
Kuitenkin se tuossa pyöri hetken ja sitten sammui itsestään.On tämä vain jännä paikka taasen..
Jos jollakin tosiaan konetta tarjolla niin tänne ehdotuksia.
Luin jostain että joku Toyotan kone menisi kohtalaisen vaivattomasti suzkaan myös?!!Onko tietoa??!
No tämä kirjanpito on tälläistä räpellystä etupäässä.En ole näiden autojen kanssa ennen juuri värkännyt tuolla tekniikka puolella.
Katselin nettiä ja koneita selailin niin 1.6 Toyotan kone,192tkm ajettu olisi ehkä tarjolla.
Pittää tutkia mitenkä istuisi tuohon..?!Jos jollakin tietoa hommasta niin saa laittaa vinkkiä.
Kävin ihmettelemässä suikkaa pihalla kun sattui olemaan hetki aikaa.
Poika on kotona kipeänä ja vaimoke kävi ruokiksella niin ehdin tovin olla pihalla.
Yksi johto ainakin oli palanut karrelle,mikälie maajohto:oOisko tuolla arpaa näihin tapahtumiin.Koneen sain käyntiin ja annoin kaasua pellin alta ja lämpöjä käytin normaalissa asteissa.Pyöri tuossa ainakin eikä sammunut.
http://i187.photobucket.com/albums/x109/eramies/suikka11.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109/eramies/sj410sis.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109/eramies/sj410.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109/eramies/sissuikka.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109/eramies/sissuikka1.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109/eramies/sparcot.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109/eramies/ovisuikka.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109/eramies/kapiinisuikka.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109/eramies/sistiloja.jpg
Siinäpä hieman muutosta alkuperäiseen vihreään sisustaan ja penkkiä sekä mattoaki on vaihdettu
Kävin ihmettelemässä suikkaa pihalla kun sattui olemaan hetki aikaa.
Poika on kotona kipeänä ja vaimoke kävi ruokiksella niin ehdin tovin olla pihalla.
Yksi johto ainakin oli palanut karrelle,mikälie maajohto:oOisko tuolla arpaa näihin tapahtumiin.Koneen sain käyntiin ja annoin kaasua pellin alta ja lämpöjä käytin normaalissa asteissa.Pyöri tuossa ainakin eikä sammunut.
http://i187.photobucket.com/albums/x109/eramies/suikka11.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109/eramies/sj410sis.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109/eramies/sj410.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109/eramies/sissuikka.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109/eramies/sissuikka1.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109/eramies/sparcot.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109/eramies/ovisuikka.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109/eramies/kapiinisuikka.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109/eramies/sistiloja.jpg
Siinäpä hieman muutosta alkuperäiseen vihreään sisustaan ja penkkiä sekä mattoaki on vaihdettu
http://i187.photobucket.com/albums/x109/eramies/mitsu13kone.jpg
Tällä koneella ajettu 130 000tkm.Ei ois ollu paha mutta etuveto kone
Yksi johto ainakin oli palanut karrelle,mikälie maajohto:o
Pari kuukautta sitten huomasin, jotta itsellä oli sama johto kanssa palanut ja kovettunut liki poikki. Vaihdoin tilalle paksun maadoitusjohdon. Olisko moottoritilan kuumuudella tekemistä asian kanssa ?
Haiskahtais enempi erittäin huonolle maadoitukselle akun ja moottorin välillä.
Tarkista akun ja korin välinen maakaapeli ja korin ja moottorin välinen kaapeli.
Jos ne on huonot, niin startatessa kärventyy kaikki maapiuhat.
Kannattaa uusia ihan suosiolla, niin säästyy monelta murheelta.
Tarkista akun ja korin välinen maakaapeli ja korin ja moottorin välinen kaapeli.
Jos ne on huonot, niin startatessa kärventyy kaikki maapiuhat.
Kannattaa uusia ihan suosiolla, niin säästyy monelta murheelta.
Jep.Tuon maajohdon uusin ja kävin äsken ajamassa ja auto pysy käynnissä koko testin ajan.Sitten nuo akun kengätkin voisi uusia samalla ja johdot käydä systemaattisesti läpite niin luulen kanssa että säästyy ja paljolta:D:o
Sitten tuon lämpimän ilman puuttuminen.Pitää tehdä jotaki ennen lumia jääpi muuten hymy korville kovalla pakkasella jos ei saa tuota pelaamaan.
http://i187.photobucket.com/albums/x109/eramies/valot.jpg
4 kpl:tta noita edullisia Siriuksen lisävaloja.
Sitten 3 kpl:tta työvaloja.
Ainoa mikä on meni myttyyn niin kävin mettäkaverille hänen kaupallaan näyttämässä autoa ja käväsi istumassa autossa ja laittoi testiksi hitaan nelivedon päälle.Lähdin ajelemaan ja kohta paukahti se vaihdekepin takana oleva ruuvi poikki ja nyt on "yhtä onnenpyörää vaihteet".Saisikohan tuon porsittua kuntoon kun ottaa kepin irti päältä koittaisi saada jonkinlaisen patentin tuohon.
Kyllä se tämän kanssa nyt tuntuu vastustavan.Työmatka meni mennen tullen hyvin mutta töistä lähdin kauppaan ja sieltä kotia päin niin johan sattui taas..
Suikka toimii ja kukkuu taas ainakin hetken.
Jospa tuossa saisi tuon uuden laturin,lämmintä sisälle eli putsattua nuo paskat tuolta kennoista ja ehken tuo moottorinläpikäynti+uudet johdot suunnilleen joka paikkaan niin mentäisiin taas hetki.
Kiinnikkeet pitää tehdä lisävaloille ja työvaloille myöskin.
Kiitos yv:llä nakanneille ja vinkkiä antaneille.On varmasti tovi säästetty ajallisesti kun ei ole tarvinnut ihan kaikkea "googlettaa"netin ihmeellisestä maailmasta.
Ei tarvi tehdä samoja virheitä kahteen kertaan joka asiassa.
Tänään näytin rälläkkää parille ruostekohdalle.Oli melko irstaasti vedetty ruosteen päälle pakkeli,joten mössöt pois ja seuraavaksi uutta tervettä peltiä tilalle.
Samalla koitin hahmotella kaarien muokkausta.Pitäisi ne rapalevikkeet laittaa paikoilleen.Tuossa olis jotaki mattoaki tarjolla kohtuullisen paksuakin.Että jos tuosta vääntäisi palat lokasuojiin.
Maalit pittää kanssa hommata ku tuli kajottua tuohon ulkokuoreenkin:cool:
Ja oli jo ajatelma että vaihdan isompaan maasturiin,Mitsuun.Siinä olis remppaa kyllä tiedossa mutta ei mielestäni mitään ylitse pääsemätöntä.
Turbon laitto,jarruja herkistellä.Osat on kuulemma jo olemassa.Vielä olen harkinnut että vaihdanko.
Ja oli jo ajatelma että vaihdan isompaan maasturiin,Mitsuun.Siinä olis remppaa kyllä tiedossa mutta ei mielestäni mitään ylitse pääsemätöntä.
Turbon laitto,jarruja herkistellä.Osat on kuulemma jo olemassa.Vielä olen harkinnut että vaihdanko.
Älä hyvä mies huonompaan vaihda :D
Älä hyvä mies huonompaan vaihda :D
Näinkö on??
On pitempi malli ja korotettu ja karkeammilla renkuloillaki.
Vinssiki löytyy keulilta.Onko kokemuksia Mitsusta muuten?
Näinkö on??
On pitempi malli ja korotettu ja karkeammilla renkuloillaki.
Vinssiki löytyy keulilta.Onko kokemuksia Mitsusta muuten?
risukeula:D
Heh...ei taida mitsu siis olla se parhain kampe?!:D
No v-loppuna jos paikkaisin tuon suzkan ja rupean maalia hommaamaan.
Tarkoitus tai ajatus pikemmiten oli 2-väri maalaus.Eli alhaalta puoleen väliin uusi maali ja myöskin yläpuolen jollain eri värillä.
Yritän pysyä jossain budjetin rajoissa kuiten,joten en mitään Efektimaalia ala laittamaan.Telalla olen kerran vetänyt Nissanin läpite ja siinä oli mattamusta Miranol eikä ollu paha jälki.Nyt kuiten ku tuli kompura hommattua niin vedän ruiskulla ja ehkä se sitten on oranssi väri mikä tulee osittain ja alapuolella tummaa väriä.
No kahtellaan...laturia huutaisi vieläkin,lämmitys on edelleen kaoksissa.Ei ole tullut sitä kennoa laitettua eli imuroitua.
Nuhapumppu
19.10.2011, 22:51
Heh...ei taida mitsu siis olla se parhain kampe?!:D
Ei ole ei,mutta mitsumiesten ei tarvitse selitellä kuten muiden:D Ja kyllähän tuo suzuki voittaa mitsun metsässä kun on pieni,kevyt ja ketterä,mitsullakin pärjää metsässä muttei oikein kivikossa.
Jos ajaa omalla pajerolla kaverin polkemia reittejä läpi niin mutkissa saa metsässä vekslata :D Kaverilla siis 410 :)
Kertaalleen piti uusia tuo maajohto ja nitoa kiinni ettei pääse liian lähelle moottoria.Ihmettelin eilisen että mikä tuota kekkulaa vaivaa ku ei meinaa kunnolla käynnistyä.No johtohan se oli taas..Nyt meni mettäreissu mukavasti illan päälle muuten.
On tuossa paria pajeroa nyt tarjottu vaihdossa mutta hiukan oon tullu toisiin ajatuksiin..on se niin ketterä tuo suzka maaston puolella:D
Törräytäppä huomenna klo 14.00 tuonne ajoalueelle makkaranpaistoon:
Osoite:
Jäämerentie 1786, Keminmaa (Laajapalontie vastapäätä)
Etelästä tullessa:
4,6km Viitakoski/Törmä risteyksestä pohjoiseen.
16km moottoritieltä.
Pohjoisesta tullessa:
6,8km Arpelantien risteyksestä.
Kansalaisen karttapaikka:
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=2000&text=Lapin+Neliveto+Ry%3An+Ajoalue&y=7317023&x=2529559&lang=FI
Jo vain.Kiitos kutsusta.Jos ei mene jahtireissu kovin pitkäksi niin saatan ehtiäkkin:D
Katsotaan huomenna tilannetta uusin silmin:cool:
Ei ehtinyt muutako rymytä metässä tänään:D
Onko arvon sankareilla neuvoa noihin ulkopuolisiin koritöihin?
Ajattelin että liekkö turhaa noita monttuja,lommoja kauheammin ruveta tasailemaan tai yleensä kittailemaan.Näihin tietty pitää olla ammattilainen että tulee siistiä,vai mitä?:cool:
Kompura tuli tänään haettua,jotta pääsee maalarin lahjoja taasen harjoittamaan.Vieläkö tilat löytyy niin avot:p
Ajattelin että liekkö turhaa noita monttuja,lommoja kauheammin ruveta tasailemaan tai yleensä kittailemaan.Näihin tietty pitää olla ammattilainen että tulee siistiä,vai mitä?:cool:
Kittaaminen on vähän siinä ja siinä, lommoille se auto kuitenkin jossain vaiheessa menee. Ja on helpompi paikkakorjata peltiä, kun ei ole pakkelia alla.
Illan päälle vaihdoin suikkaan uuden sulakerasian ja sulakkeet päivitin 35 ampeerisiin.
Maajohto kärähti nyt viimeisen kerran:mad:Olikin vain 3:s sinänsä.
Vaihdoin nyt kunnolliseen 400mm säikeiseen paksuun johtoon ja vaihdoin paikkaa johdolle.Nyt lähti eritavalla ja valoja sai kääntää ja vääntää ja aina toimi.Jopa valoisuus tuntui nyt paremmalta.
Entinen rasia oli vanha ja sulakkeet mallia,Lasi.Olikin aika päivittää.Jotenkin tuntui että sai maata sieltäkin kun poltti niin perkeleesti sulakkeita.Se on nyt korjattu.
Hitsaamista olisi vielä korissa yksi paikka oikealla takakaaressa ja sitten joutaisi koritöitä alkaa touhuamaan.Hidastahan tämä on kelien ja töiden takia ollu mutta hitaasti hyvä tulee:D:cool:
Illan päälle vaihdoin suikkaan uuden sulakerasian ja sulakkeet päivitin 35 ampeerisiin.
Siis onko kaikki sulakkeet 35 A ? Eikös sen sulakkeen juuri pidä olla se "heikoin lenkki".....?
Ei kai tuo ylivoimaisen iso este ole vieläkään?!
Päivityksen tärkein aihe oli sulakerasian vaihto.
Kun vaihdoin sulakkeet ja iskin auton käyntiin ja vaihdoin tuon maajohdon aitoon sellaiseen niin rupesi valotkin kirkastumaan.
Jotakin sillä oli ilmeisesti merkitystä.
Vielä pitää hiukan säätää johtoja kun pyyhkijät jätti nyt toimimasta.Luulen että johdot on siltä sulakkeelta löysällä.
Ei kai tuo ylivoimaisen iso este ole vieläkään?!
Päivityksen tärkein aihe oli sulakerasian vaihto.
Kun vaihdoin sulakkeet ja iskin auton käyntiin ja vaihdoin tuon maajohdon aitoon sellaiseen niin rupesi valotkin kirkastumaan.
Jotakin sillä oli ilmeisesti merkitystä.
Vielä pitää hiukan säätää johtoja kun pyyhkijät jätti nyt toimimasta.Luulen että johdot on siltä sulakkeelta löysällä.
Vanhan sulakerasian vaihto on hyvä juttu, se originaali ajan kanssa menee huonoon kuntoon.
Mutta ei niitä sulakkeiden kokoja olisi kannattanut isontaa. Jos sulla johonkin piuhaan tulee liikaa virtaa, niin sulakkeenhan siitä pitää ensin hajota. Yksinkertaistettuna: jos johto kestää max. 15A niin se on 10A sulakkeen takana. Eli se sulake hajoaa ennen kun johto sulaa poikki. Jos vaihdat 10A sulakkeen tilalle 35A sulakkeen, niin silloin ekana sulaa se johto. Pahimmassa tapauksessa saat aikaan tulipalon.
Ja eiköhän valojen kirkastuminen johdu tuosta kunnollisesta maadoitusjohdosta.
Mutta en mää sähköistä mitään tiedä, olen mekaniikkamies :p
No tuli uutta peltiä naapurin avustuksella suikkaan.
Kiitos siitä Mikolle.
Tuli kyllä sitten toisenlainen ongelmaki.Aamulla kävin normaalisti suikalla jahdissa ja nyt kun ajoin talliin ja hitsattiin homma valmiiksi niin ei käynnistynyt.Kipinän sai kun tarkistettiin ja katottiin akultakin virran saanti ja ihan normilta vaikuttaisi.
Liekkö Rele tai joku aiheuttanut nyt ongelmaa?!!
Käytin kokeeksi vanhaa rasiaa ja takas uuden.Pienensin kuitenkin sulake kokoa 25:een.
Jostaki se nyt on kiinni tuo homma kun lähti vilkut,pyyhkimet,ja ei käynnisty?!!
Huomenna vien huoltoon auton keminmaan,jotta saan viikonlopulle lauantaina mestaruuskisoihin tuonne ajokoira puolelle auton käyttöön.
Sunnuntaina saattaa vaihtua Daihatsu Rockyyn tämä suzka.
Kone 2,8td,hiukan tilavampi.Mulle riittää että sillä pääsee normisti mettään ja takas ja tiukan paikan tullen myös maastossa käymään.
Pienestä se on kiinni nämä hommat.Nyt on sähköt kunnossa.
Ainakin pitäisi.Pyyhkijät toimii+vilkutkin ja extrana lämmintä pukkaa kapiiniin.Eipä ole ollutkaan tässä kunnossa kiesi varmaan ihan lähiaikoina.
Daihatsu saattaa tulla laitettua kun itselle riittäisi kohtuulliset menohalut maastossa.Onko kokemuksia 2,8d vapaasti hengittävästä taikahatusta???
Daihatsu saattaa tulla laitettua kun itselle riittäisi kohtuulliset menohalut maastossa.Onko kokemuksia 2,8d vapaasti hengittävästä taikahatusta???
Häpeilemättähän tuollainen tulee tommosten monsterienkin perässä 31" renkaillakin lukoitta:
ooBbM8lNNN0
L4WD:n porukoilla parikin tuollaista turbotonta pätkä rokia offikäytössä...
Hyvä pätkä oli!Tuli vain sellainen kutina että meni muuten suikka kohtuu rauhallisesti tuossakin eteenpäin maastossa.
Tänään otin testikiekkaa juniorin kanssa ja ajoin suikalla ekaa kertaa oikein huvi ajelua.Toimi kaikki nyt niinkuin pitääkin.Ja ihan riittävän lämmin on kapiinikin kun vertaa aikasempaan.Piti rätillä höyryjä pyyhkiä että näki ajaa.
Nyt pelittää.
On se vaikeata tämä vaihtohommaki.
Koitin hakea + suikasta ja samoten Daihatsusta.
Daihatsu:
-Tilat
-Kone,olisi potentiaalia riipasta puhtia irti
- mukavan näköne vaikka onkin sillä hardtopilla
Suikka:
kevyt
halvat osat
Hitsattu kaikki ruosteet jo veks
Jotenkin alkaa tuntumaan että jalostus voisi vielä jatkua kun on tekemistäkin jos oikein priimaa haluaisi.
Tämän projektin voi kuopata:cool:
Meni eteenpäin hirvimiehelle.
Luultavasti omiaan hirven haussa ja kun tarttee päästä hiukan hankalammassakin paikkaa.