View Full Version : Barzetta SUV Black 10x15
välijäähdytin
09.09.2011, 18:15
Tuli ostettua/tilattua otsikon mukaiset vanteet hojakkaan 33" hankookkien kaveriksi.. Minkälaisia kokemuksia on vanteesta ja tuosta hankook dynapro mt renkaastaki saa kertoa.. :)
hankookista sen verran että itse tykkäsin mutta sehän on ihan makuasia mistä pitää...talvipito heikohko mutta taitaapi olla kaikilla vähänkään karkeimmilla kumeilla..aika hiljaiset tiellä,maastossakin pääsee lukuunottamatta veteliä paikkoja..suomäskiä..tms.
Itellä Barzettan vanteet ja toista kertaa ei tulee ostettua niitä. No metsään niillä voi mennä mutta tiellä on eri juttu kun ei tahdo saada ne tasapainotettu ja niillä on huono tarkkus. Huomaa kun ne on tasapainotuskoneessa mutta halpoja metsävanteita.
Tuli ostettua/tilattua otsikon mukaiset vanteet hojakkaan 33" hankookkien kaveriksi.. Minkälaisia kokemuksia on vanteesta ja tuosta hankook dynapro mt renkaastaki saa kertoa.. :)
Muistaakseni tuo vanne ei sovi hj:ssa pyörimään edessä ilman spacereita--> ottaa jarrusatulaan kiinni.
välijäähdytin
09.09.2011, 18:58
Onneksi löytyy spacerit korvaavat "täsmähiotut prikat" Joo ja lisää vain käyttäjäkokemuksia!!
No mitkä vanteet olis sit parempia?
Olis tarkoitus hommata kans jotkut tämän tyyliset vanteet, mutta jos näitä Barzettoja ei saa tasapainoon, niin sit täytyy katella jotain muuta.
Ja edulliset tietysti :D
Hankookit olleet HJ:n alla viimetalvesta, lumessa menee eteen ja taakse mutta sivuttaispitoa ei ole juuri nimeksikään. Mudassa sen verran tuli keväällä ajeltua että kun maa oli lumen alla sula, pellon märimmissä kohdissa meno loppui siihen kun jäi roikkumaan alustasta lumen päälle, kompura/hydraulikoneikkokärry hidasti tosin hieman menoa perässä... Hienosti kaivoi myös kesällä hiekkarinnettä ylös, mitään suurempia offailuja ei ole tullut harrasteltua, mutta tyytyväinen olen ollut omassa käytössäni. Tielläkin aika miellyttävät ajella.
bj45lava
13.09.2011, 21:27
Hatunnosto sille, joka saa painotettua 33-35" kumit ylipäätään jotenkin.
Itellä 35" vatiivoissa pyörii tiptopin hiekat sisällä ja on ihan ok moottoritieajossa 100 km/päivä, nuijittavilla painoilla en ole noita enää tehnyt vuosiin, ihan turhaa hommaa.
Painojen koko kun kasvoi noin kaksinkertaiseksi lyijyn niistä kadotessa ja sit on vielä se ongelma saada ne pysymään kiinni mettäajossa oikeilla paikoillaan.
Noihan tuskin on suunniteltu edes 33" kokoisille kumeille noi kiinavanteet
No mitkä vanteet olis sit parempia?
Olis tarkoitus hommata kans jotkut tämän tyyliset vanteet, mutta jos näitä Barzettoja ei saa tasapainoon, niin sit täytyy katella jotain muuta.
Ja edulliset tietysti :D
Suzukiin hankin 10x15 Cragarin vanteet 33 tuumaisille mutiaisille täältä http://www.peraaho.com/
Eivät vatkaa tai täristä.
Hompppa_
14.09.2011, 11:34
Oliko tosiaan näin ettei barzettaa kannata laittaa alle?:confused:
mulla ollu barzettat alla 33" kumeilla ja hyvin on pelannu ja on tasapainossa...
minä olen ainakin ollu barzettoihin tyytyväinen, ei ole ollu ongelmia 33"renkaitten kanssa tasapainotuksessa.
ja hj:n ne saa menemään ettei vastaa sylinteriin niin hiomalla hieman tavaraa pois sylinterin nurkasta...
Hompppa_
15.09.2011, 14:13
Mistä oletta vanteet ostanu/tilannu esim. nyt nuita barzettaa ja muitaki merkkejä?
Barzetta Vannetukku.fi stä
Cragar tai US Wheels US Partsista
Wheelback
16.09.2011, 17:55
Mulla on nyt toiset Barzetat alla... Ensimmäiset oli hyvät eikä täristäny yhtään ja renkaina 35" fediman F-mudit, mut nyt nää toiset on ihan paskat, kävin laittaa niihin kumit päälle(maxxiksen buckshotit 35") niin sanoivat että kaksi oli ihan kieroja ja kaksi oli jotenkin kohtuulliseksi luettavia... Nämä toiset näyttikin jo paljon kutusemmilta ku otin paketista. Ja juu tarvii spacerit hojossa eteen..
Mulla on 31" renkailla 8x15" Barzetat ja 33" renkailla 10x15" Barzetat.
Ihan yhtä kippurat ne on kuin Mangelsitkin aikoinaan.
Molemmat on niin hyvin tasapainossa ettei missään nopeudessa täristä niin että voisi sanoa täristävän. Kapeammat on painotettu ihan normaaleilla lyötävillä painoilla ja leveämmät (joilla maastossakin ajellaan) on painotettu mustilla tarrapainoilla.
Noista kahdesta sarjasta nuo kapeammat on tosi paljon paremman näköistä työnjälkeä kuin leveämmät.
Mun mielestä hintaansa nähden ihan pelaavat vanteet.
välijäähdytin
28.12.2011, 20:40
Omista uusista barzetta vanteista 3 oli jo tehtaan paketissa niin kierossa että tasapainoon ei saanut kirveelläkään, asennettiin ne alle mutta tod näköisesti toisia ei tule. takuu touhuihin en jaksanu kiinnostua mutta surkealta tuntuu laatu ja loppukin ajettavuus meni hj:stä täydellisesti.
Jeepin alle pistin edellämainitut 10x15" vanteet ja päälle 32" TSL:t. Grammaakaan ei oo painoja ja yhtään ei pulista :D Sitä tasasempaa on meno mitä lujempaa ajaa...
Hompppa_
28.12.2011, 22:14
Ostin 15x8 barzetan vanteet, tasapainotettu niitä ei ole ollenkaan, vatkaa ihan vähän 60vauhissa muuten ei ollenkaan.:)
Itsellä ollut monet Cragarin vanteet, uudet, sekä käytetyt, eikä ikinä ole ollut mitään ongelmia painotuksien ja kierouden suhteen! M"Mankeleita" en kyllä laita mistään hinnasta ajoautojen alle, ovat kyllä järjestään valmiiksi kieroja! Barzettasta olen "kuullut" ,että on ollut hiukan ongelmia sopivuuksien suhteen, en muuta!
T: Ari
Minkälaista ratkaisua raati suosittelee barzettan 10x15 vanteiden sovittamiseksi levyjarrulliseen 42-beejiihin? Tuntuis et aika paljon ottaa satulaan kiinni. Jarrusatuloista ja/tai etuvanteista vois vähän hioa matskua pois, tai laittaa spacerit. Toisaalta katsastaakin pitäis...
Minkälaista ratkaisua raati suosittelee barzettan 10x15 vanteiden sovittamiseksi levyjarrulliseen 42-beejiihin?
Eli samat osat kuin HJ60/61:ssä, sama resepti toimii. Mut minkä takia säästää muutama kymppi ja ostaa epäsopivat/ehkä heikkolaatuisetkin vanteet? Vatkaavilla renkailla saa muutkin paikat vatkaamaan eli väljäks.
Nuhapumppu
29.07.2012, 16:07
Itellä on Insan ST ja barzetan 15x8 -20et:llä eikä nuo nyt niin älyttömästi täristä,veikkaisin että tuo vähäinen tärinä tulee nuista renkaista. Ja eiköhän tuo hinta jo kerro ettei mitään huippu vanteita ole tarjolla. Aika ohuen tuntoiset nuo kyllä on mutta eivät ole ainakaan vielä vääntyneet mutkalle metsässä rymytessä. Venttiilin paikka ainakin omissani on huonossa kohtaan,ei saa laitettua sellaista piiloventtiiliä nuihin vanteisiin ja muutenkin vähän herkällä paikalla.