Kirjaudu sisään

View Full Version : Hilux ln65


LCHJ61
08.09.2011, 20:32
Terve. Olen ostamassa nelivetoista ln65 hiluxia kakkos autoksi. kertokaa kokemuksia autosta, mitä kannattaa tutkia oston yhteydessä, minkä kokoiset kumit saa otteeseen, paljonko tuo viee kiisseliä satasella vakiona. Muutama kymysys, jos vaikka sais vastauksen yhteen :) Kiitoksia vastauksista etukäteen.

toyota4x4
08.09.2011, 21:02
1.ite kattosin ettei sitä pukin sarvee oo kukaan turaseppä hitsannu( siinä kuskin puolella johon tulee tanko simpukalta.)
2. ruoste tilanne onko asian mukaiset välineet olleet korjauksissa siis ei sanomalehti alumiini, lasikuitukitti.
3.kone toimii öljyä koneessa vettä syylärissä
4. voimansiirto toimii + jarrut ja käsijarru

Morjenz
09.09.2011, 15:24
2. ruoste tilanne onko asian mukaiset välineet olleet korjauksissa siis ei sanomalehti alumiini, lasikuitukitti.

Komppaan tätä. Tässä minun entisessä yksilössä oli joku oikeasti nähnyt vaivaa koko lavan ylikittaamiseen ja maalamiseen ruiskulla! Karu totuus paljasti kun otti kirveen esiin :)

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=201&pictureid=2024

LCHJ61
09.09.2011, 20:34
Aikas hurja kuva. perus toyota vika tuo ruoste. Mites onko kellään tietoo tuosta maximi rengas koosta otteeseen ja saa myös kertoo mitkä renkaat alle mahtuu pyörimään vakio alustalla.

-Jallu-
11.09.2011, 20:55
Kolmeykköset saa otteeseen ja oman alla kolmekolmoset ei mahtuneet vakio alustalla pyörimään, oli kyllä aika lässähtäneet jouset. Ln46 ja 110 saapi muistellakseni 33 otteeseen.

LCHJ61
25.10.2011, 19:44
Tulihan se hiluxi lopuksi hommattua. Fedima extreme evolution 31x10,5r 15 renkaita olen harkinnut ostaa, onko kokemuksia kyseisestä mallista?? Tie/maasto ominaisuudet?

LCHJ61
06.01.2012, 20:57
Kyseiset renkaat tuli hommattua. Yllättävän hyvät kumit tiellä ja tosi hyvät maastossa. On tullu ajettu jo 4kk autolla ja on kertyny n.10tkm, eli hilu on ihan pirun laiska oisko kikkoja saaha lisää heppoja? Auttaisko syöttöruuvin säätämistä? Turbotustakin olen pähkäillyt. Kannattaako, kestääkö kone? Ajoa kummiskin tulee sellaiset 40 tkm vuodessa. Ai niin vuosmalli on -88 ja ajettu 450tkm.

Karhu85
06.01.2012, 21:05
turbotin samanlaisen hiluxin jokuaika sitte ja katsastus asiat sille on aika vaikee savotta. suosittelen hommaamaan valmiiksi tehdas turbotettu kone nii säästyy monelta suurelta ongelmalta

LCHJ61
06.01.2012, 22:33
Ei ois tarkoitus hirveesti fyrkkaa laittaa kyseiseeen remonttiin niin ei varmasti onnistu tuo koko moottorin vaihto. Kuulostaa melko kalliillta :). Mielessä kävi tuo CT20 turbo sama ku hojiissa....???

Olkku
06.01.2012, 22:48
Hojossa on CT26

LCHJ61
06.01.2012, 23:18
juu muistin varmaan väärin.

axu87
06.01.2012, 23:20
turbotin samanlaisen hiluxin jokuaika sitte ja katsastus asiat sille on aika vaikee savotta. suosittelen hommaamaan valmiiksi tehdas turbotettu kone nii säästyy monelta suurelta ongelmalta

Mikä siitä vaikean savotan teki?

Karhu85
07.01.2012, 17:39
katsastus asiat oli mulla ainaki todella vaikeat. ei kannata laittaa liian isoa ahdinta joku pajeron ahtimen kokoinen on hyvä

axu87
07.01.2012, 23:29
Eihän siinä ole mitään ongelmia kun on penkkipaperit. Sehän on ihan sama vaikka siellä olisi pesäpallokentän kokoinen puhallin jos löytyy ne penkkipaperit ja päästöt ok.

jjv
07.01.2012, 23:38
Mulla oli helppo ku laitoin cressidan turbo koneen, ei tarvinu penkki papereita

axu87
07.01.2012, 23:39
Jep, voi onnistua myös noin jos on tehdasvalmisteinen turbotekniikka alkuperäis osilla.

Karhu85
08.01.2012, 21:45
nii tarkotin turbon kokoa sillä että liian iso ei ala ahtamaan alhaalta se ei ole mettä ajossa oikee hyvä

Karhu85
08.01.2012, 21:49
oli mulla penkki paperit katsastukseen mutta piti selvittää paljon muutakin esim: kaikki jarruihin liittyvä ja niistä piti olla dokumenttia paperilla

LCHJ61
08.01.2012, 21:57
Joopa joo onkohan viisain tapa saaha ln kuusvitoseen lisää potkua koneen vaihto? Olin joskus olevinaan kuulevinaan et hiluxi on helppo turbottaa, "kunhan kääntää pakosarjan ja siihen turbo kiinni"???

Karhu85
08.01.2012, 22:05
aika helpolla pääsee jos se vaan passaa toisinpäin paikalleen ei se kyllä vaikea ole tehdä putki u muotoinen ja siihen ahdin kii

axu87
09.01.2012, 17:52
Kyllähän tuo turbotus on hommana helppo kun on diesel. Se pakosarja passaisi sinne suoraan ylösalaisin laipan puolesta jolloin se turbo tulisi sinne etupäähän ja siitä olis vielä mukava tehdä downpipe, laippaan sopii muistaakseni suoraan pajeron puhallin. Mutta siis sitten se pakosarja otti kiinni johonkin kanteen sen verran että siihen kyseiseen projektiin mitä seurasin tehtiin välisarja. Eihän siihen turbotukseen nimenomaan tarvitse mitään jarrupapereita kun tehoa on max20% enenmmän kun kyseisessä mallissa, tehokkaimpaa mallisarjalaista vertailuna käyttäessä sitten eri. Eli jos nyt nopeasti ajateltuna hiluxissa on 100hp vakiona saat siihen turbon kanssa 120hp ilman muutakun muutoskatsastus ja teholaput. Jos taas turbollisessa on sen 120hp ja siihen verraten haluat turbottomaasi +20% eli n.140+hp niin tarvii päivittää jarrut yms vastaavaksi kun turbollisessa. Jos mitään tolkkua tuosta nyt sai.

JuuPeri
09.01.2012, 19:23
oli mulla penkki paperit katsastukseen mutta piti selvittää paljon muutakin esim: kaikki jarruihin liittyvä ja niistä piti olla dokumenttia paperilla

no tämän penkityspaperi ei kyllä kelvannu ku kävin konttorilla näyttään. ois pitäny se ahtopaine näkyä myös siinä käyrillä, muutenki ku kynällä merkattuna lapun kulmaa..

LCHJ61
09.01.2012, 21:30
Kyllähän tuo turbotus on hommana helppo kun on diesel. Se pakosarja passaisi sinne suoraan ylösalaisin laipan puolesta jolloin se turbo tulisi sinne etupäähän ja siitä olis vielä mukava tehdä downpipe, laippaan sopii muistaakseni suoraan pajeron puhallin. Mutta siis sitten se pakosarja otti kiinni johonkin kanteen sen verran että siihen kyseiseen projektiin mitä seurasin tehtiin välisarja. Eihän siihen turbotukseen nimenomaan tarvitse mitään jarrupapereita kun tehoa on max20% enenmmän kun kyseisessä mallissa, tehokkaimpaa mallisarjalaista vertailuna käyttäessä sitten eri. Eli jos nyt nopeasti ajateltuna hiluxissa on 100hp vakiona saat siihen turbon kanssa 120hp ilman muutakun muutoskatsastus ja teholaput. Jos taas turbollisessa on sen 120hp ja siihen verraten haluat turbottomaasi +20% eli n.140+hp niin tarvii päivittää jarrut yms vastaavaksi kun turbollisessa. Jos mitään tolkkua tuosta nyt sai.
Tämä tieto autto melko paljon kiitoksia.

axu87
09.01.2012, 22:08
no tämän penkityspaperi ei kyllä kelvannu ku kävin konttorilla näyttään. ois pitäny se ahtopaine näkyä myös siinä käyrillä, muutenki ku kynällä merkattuna lapun kulmaa..

Jep, ja kunnon laput kun haet niin siinä on kaikki rekisteritunnuksesta ahtopaineiden kautta teho/vääntö käyriä mukaanlukien ja näin ollen käy konttorille kun menee muutoskatsastamaan. Eipä paskapaperille raaputettu rekisteriotekkaan vakuuta konttorin väkeä. Mutta jos sen koneen turbottaa kannattaa se välijäähy laittaa ja maltilla ahtoja. Jotkut viisaammat tietää siitä sitten enemmän.