Kirjaudu sisään

View Full Version : *J70 -sarjan Land Cruiser ja koneen vaihto?


Jare
08.09.2011, 11:30
Elikkäs minkälaisia koneita saa leimattua vielä nykyään RJ70 toyotan keulalle? Nykyinen 22R on jotenki avuttoman laiska nuhapumppu ja siitä se ajatus sitten lähtikin. Eli jos talvella alkaa puuhailemaan, niin saako sinne leimattua edelleen esim Roverin V8 ruutta koneen (mikä on maks tilavuus?). Tai vaikka letukan V6.....tosin se alumiini V8 kone oli kevyempi. Koneen jatkoks samalla vois vaihtaa automaatin, niin ei tars olla jalat sekasin kolmen polkimen kesken:D

tepa78
08.09.2011, 12:21
Eikös se oikein pykälien mukaan menny niin että RJ/LJ 70 on light duty sarjaa eli kierrevietereillä ja pikkuakseleilla ja muut J7 toyotat oli heavy duty sarjaa...

eli verrokkina voi periaatteessa käyttää vaa ärjiitä ja äljiitä, mut jos ei kerro kenellekkään ja käyttää vaikka jotain hzj7? sarjalaista verrokkina niin eikös niissä ollu 4,2 litranen mylly...

Jare
08.09.2011, 13:01
Eikös se oikein pykälien mukaan menny niin että RJ/LJ 70 on light duty sarjaa eli kierrevietereillä ja pikkuakseleilla ja muut J7 toyotat oli heavy duty sarjaa...

eli verrokkina voi periaatteessa käyttää vaa ärjiitä ja äljiitä, mut jos ei kerro kenellekkään ja käyttää vaikka jotain hzj7? sarjalaista verrokkina niin eikös niissä ollu 4,2 litranen mylly...


Niin siis käykö ne *J7* mallit vertailu malleiksi?

tepa78
08.09.2011, 13:11
Niin siis käykö ne *J7* mallit vertailu malleiksi?

Ei, kun RJ/LJ70 on oma mallisarjansa, mut eihän sitä tartte insinöörille siellä katastuskonttorilla kertoa...:D

offroadjouni
08.09.2011, 13:28
Ei, kun RJ/LJ70 on oma mallisarjansa, mut eihän sitä tartte insinöörille siellä katastuskonttorilla kertoa...:DKJ/KDJ on myös samaa mallisarjaa, joten sitä voi käyttää vertailumallina jos päivittää jarrut. Tai no tukivarret on vähän toisenlaiset että siitä voisi periaattessa joku nipottaa.

RIPAX
08.09.2011, 22:46
Se hzj malleihin vertaaminen tyssää sihen ku pitää olla paperi jossa ilmenee et vastaa hzj 70 mallia. Ei taida riittää et sanoo et on se hzjiikin isolla koneella et mä sit kans. Saattaa katastus mies todeta että tottahan toki mutta onhan sulla paperi josta ilmenee et sul on samat jarrut ja alusta ku siin hoozetjiissä.

sisua45
09.09.2011, 05:21
LJ72 (1986): 4 cyl. diesel 2.8 litres 88 chevaux - court baché ou break 3 portesKäykö toi verrokkina? Tuo on ilmeisesti 2779 cc. Sillä sais 3474 cc kokoisen pannun.

Roverin pata on 3528 cc...:cool:

Jare
09.09.2011, 06:37
KJ/KDJ on myös samaa mallisarjaa, joten sitä voi käyttää vertailumallina jos päivittää jarrut. Tai no tukivarret on vähän toisenlaiset että siitä voisi periaattessa joku nipottaa.

Niin noissa ilmeisesti on sitte ABSit? Vai?

Jare
09.09.2011, 06:39
Käykö toi verrokkina? Tuo on ilmeisesti 2779 cc. Sillä sais 3474 cc kokoisen pannun.

Roverin pata on 3528 cc...:cool:


Hmmm.....harmittavan lähellä:rolleyes:

Pete
09.09.2011, 06:52
Hmmm.....harmittavan lähellä:rolleyes:
Entäs KZJ70/KZJ71 2982cm3 ja 92/96kw

-MaTTi-
09.09.2011, 10:21
Niin noissa ilmeisesti on sitte ABSit? Vai?

Ei oo. Ja KDJ7* ei ole olemassakaan. KZJ70 käy tosiaan vertailuun, teho Petenkin mainitsema 92 kW ja 2982 cm3 (96 kW on aussiversion cuuleri-mallissa = ei käy vertailuautoksi). Jos auto on 90-> eli neliövaloilla, jarrut ja akselistot ovat samat joten helppo swappi sen suhteen. Vanhempaan pitää vaihella jarrut (eteen tuuletetut levyt ja taakke leveemmät rummut).

Jare
09.09.2011, 10:41
Ei oo. Ja KDJ7* ei ole olemassakaan. KZJ70 käy tosiaan vertailuun, teho Petenkin mainitsema 92 kW ja 2982 cm3 (96 kW on aussiversion cuuleri-mallissa = ei käy vertailuautoksi). Jos auto on 90-> eli neliövaloilla, jarrut ja akselistot ovat samat joten helppo swappi sen suhteen. Vanhempaan pitää vaihella jarrut (eteen tuuletetut levyt ja taakke leveemmät rummut).

Auto on '89, mutta mielestäni siin on jo edessä jäähdytetyt (en tiedä onko joku jo vaihtanu, vai olisko RJ mallissa ollukkin jäähdytetyt?) ja takana onki levyt nykyään.

offroadjouni
09.09.2011, 14:40
Ja KDJ7* ei ole olemassakaan.Onpas noloa entiseltä Toyota-mieheltä sekoittaa KDJ ja KZJ... Sitä se teettä kun noiden amerikkalaisten kanssa vaan leikkii. :o

sisua45
09.09.2011, 17:02
Ei oo. Ja KDJ7* ei ole olemassakaan. KZJ70 käy tosiaan vertailuun, teho Petenkin mainitsema 92 kW ja 2982 cm3 (96 kW on aussiversion cuuleri-mallissa = ei käy vertailuautoksi). Jos auto on 90-> eli neliövaloilla, jarrut ja akselistot ovat samat joten helppo swappi sen suhteen. Vanhempaan pitää vaihella jarrut (eteen tuuletetut levyt ja taakke leveemmät rummut).

Minä en niin näistä tojotista ymmärrä, tuolta näitä malleja aina katson: http://4rouesmotrices.com/?rub=22&cat=4

Tuo kolmelitrainen kone antaa max tilavuudeksi mukavat 3727 cc. Roverin kone menee hienosti.

Muutama ameriikkalainen 3.8 pannu jää tavoittamattomiin, mutta ei saa olla ahne. :D

pulu
09.09.2011, 21:13
Elikkäs minkälaisia koneita saa leimattua vielä nykyään RJ70 toyotan keulalle? Nykyinen 22R on jotenki avuttoman laiska nuhapumppu ja siitä se ajatus sitten lähtikin. Eli jos talvella alkaa puuhailemaan, niin saako sinne leimattua edelleen esim Roverin V8 ruutta koneen (mikä on maks tilavuus?). Tai vaikka letukan V6.....tosin se alumiini V8 kone oli kevyempi. Koneen jatkoks samalla vois vaihtaa automaatin, niin ei tars olla jalat sekasin kolmen polkimen kesken:D

merssu om605 turbodiesel automaatilla.

pee
10.09.2011, 21:26
merssu om605 turbodiesel automaatilla.


tuo nyt ei liene vaivan arvoista, tulee liikaa tehoa, vääntöä ja luotettavuutta ;)

kylkai joku wanha rover(buick)vatkain olis enempi Jaren mieleen...

Jare
11.09.2011, 17:44
tuo nyt ei liene vaivan arvoista, tulee liikaa tehoa, vääntöä ja luotettavuutta ;)

kylkai joku wanha rover(buick)vatkain olis enempi Jaren mieleen...

Heh heee:D:D:D

Joo tommonen vanhanaikainen V8 on niinku omaan mieleen just sopiva. Hieman köhisevällä kaasarilla vielä.

Riisseli kävi jo aiemmin mielessä, mut tulee tohon autoon vaan niin turkasen kova riisselivero sitten, niin suunnitellu pysyvän kuitenki bensan polton linjalla. Muutta ennen RJ koneen vaihtoa pitää Swamp Jumper saada ajokuntoon, ku nyt se makailee ilman akseleita vieden tallitilan muilta projekteilta:o

Jull
11.09.2011, 22:05
merssu om605 turbodiesel automaatilla.
Mites jos tuon ihan oikeasti meinaisi laittaa, niin oisko tuo sähköpuoli miten monimutkainen älytä soveltaa? Pumpun ohjaus on kuitenkin jo vissiin aikalailla "tietokoneohjattu".

Itse oon tutkiskellut voisiko 90-ja 2000-luvuilla Hiacessa ja Hiluxissa käytettyjä 2.4 litran 2RZ-E ja 2.7 litran 3RZ-E nelosbensamotteja voida soveltaa tuohon RJ:hin, jenkeissä ovat noita laittaneet 22R:n tilalle Toyotan pick-upppeihin. Tehot lisääntyisi jo ihan kohtuullisiksi (142/150 hp), tosin väännöt ei nouse kuin päälle parin sadan (217/240 nyyttonia), hyvällä tuurilla vielä kulutuskin vähän kohtuullistuisi, kun ovat jo kuitenkin ruiskumoottoreita.
RZ-sarjan moottori näyttäisi käyvän tuohon RJ:n G52-laatikkoon ottamalla kytkinkoppa moottorin luovuttavasta autosta, ruiskun sähköt taitaisi olla suurin homma soveltaa. Tosin, onhan nuo vinkkelikoneisiin nähden vähän "mielikuvituksettomia"...

Mika_T
12.09.2011, 05:20
605seen vanhemman 10v 2.5l om602 koneen syöttöpumppu niin ainoat sähköt mitä tarvii on startti ja laturi.

+tietysti hehkut.

Jare
16.01.2012, 13:45
Nostellaas tätä......

Eli onko tiedossa, että meneekö joku vääntävämpi toitsun kone "bolt-on" tuohon 22R tilalle? Eli mikä kävis samaan laatikkoon ilman isompia mulkkaamisia?

leivinuuni
16.01.2012, 14:33
http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/3044116

Jare
16.01.2012, 17:30
http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/3044116

:D:D:D:D otakko vaihdossa ahtamattoman:D:D:D:D