Kirjaudu sisään

View Full Version : G Smurffi banzerwagen uuteen nousuun


nbf
07.09.2011, 04:40
King cap siirtyi hellempään käsittelyyn kaverille sopivalla raha tukolla joten oli aika etsiä uutta.
Aikani pyörin ja etsiskelin autoa foorumilta/nettiautosta niin vähän väliä sattui silmään micon G merssu. Aluksi ajatus tuntui huvittavalta että minulla olisi mersu (sen verran on tullut mersu miehille kuittattua että ihan hävettää) mutta aikani itselleni uskottelin että eihän se g sarja ole edes varsinaisesti mersu vaikka onhan se, niin vihdoin ja viiimein uskalsin soittaa micolle. Eihän se auttanut kuin lähteä katsomaan mersua, mersu oli todellakin projekti kuntoinen. Perävälitys oli irti, etu iskarit oli irti, takaiskarit oli irti, valoja rikki ja pyörän kaarien laajennus kesken jne.
Joskus aikoinaan päätin että en ota enää projekteja vain ja ainoastaan valmiita autoja joista vähän parentelemalla saa hyviä. Miten kävikään? 5.9 käytiin kasaamassa micon luona auto melkein ajokuntoon ja 6.9 mentiin ja kasatiin loppuun.

Eli voidaan sanoa että projekti alkoi 5.9.

Tekniikka tällä hetkellä.
280 twincam
vaihdelaatikko mallia automaatti
alkuperäinen kruunulukko perä takana
edessä normi tasauspyörästö
Jousitus/iskunvaimennus edessä vakio
takana jotain julmempaa
inventteri
tankki siirretty sisälle
kaksi akku järjestelmä tehty
Kiina vinssi keulassa

Mukaan tulee/vaihtuu paikoilleen
OM603
Om603 perään automaattilaatikko
Eteen tupla iskarit ja korotuspalat jousten väliin
Taakse korotuspalat
39,5" boggerit
Valoja
Sisusta siistitään
Ylimaalaus
Katsastus


Auto siirrettiin ajamalla kahden vuoden seisonnan jälkeen outokummusta joensuuhun. Reissuhan meni niinkuin olin ennustanutkin eli eihän se bensa mersu voi perille asti tuoda :D

Ensimmäisenä ongelmana oli turve joka syttyi palamaan pakoputken päällä, reippaat sammutus työt ja taas mentiin.
Seuraavana lämpöongelmat :mad:
Auto ei ladannut ja startissa jotain paskaa kun ei meinannut aina ottaa päälle.
Viimeisempänä muttei vähäisimpänä n.300m ennen tallia auto sammui eikä suostunut käynnistymään enää joten hinaamalla tallille. :(

Klo22:23 auto saatiin tallin pihaan ja tänään olisi tarkoitus aloittaa ihan vaan pesulla jotta safari paskat saa pois pinnasta.

Muutama kuva micon luolta vähän jo kasattuna.

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0756.jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0757.jpg/_small.jpg'http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0758.jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0759.jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0760.jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0761.jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0763.jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0764.jpg/_small.jpg

Topi1982
07.09.2011, 06:50
Hyvä, siitä se alkaa.
Kuvassa jo mopo karannut, kun roikkuu tallin katossa!:cool:

Mico
07.09.2011, 14:05
Jeps, siitä se "Keiju" kohta palautuu luonnon kiertokulkuun ja takaisin metsään hajoilemaan. Tulipas taas tämänkin kesken eräiseksi jääneen rojektin lähdettyä vannottua että seuraavan maasturin hommaan "valmiina" :D

Hieno homma että meni osaaviin käsiin ja vieläpä Isory:n alueelle, niin saa sitten itsekkin joskus tulevaisuudessa harmitella samoilla safareilla että miksi tuo tuli myytyä:rolleyes:

Mutta eikun selkä kyyryssä kohti uusia pettymyksiä, nyt pidän pitkän tauon tästä harrastuksesta ja keskityn farkkukorisiin turvaistuimen kuljetuslaitteisiin...

Hyvä, siitä se alkaa.
Kuvassa jo mopo karannut, kun roikkuu tallin katossa!:cool:

...itse asiassa Mopo on ruuvattu kattoon, että se ei karkailisi:D

Janne1986
07.09.2011, 14:54
Kannattaa varmaa noihin helmoihin laittaa putket jatkoks.
Näyttäis jäävän aika kaposelle tuolleen.
Ei tarvi olla oikomassa ovia.:D

tdi
07.09.2011, 18:26
tsemppii projektiin ! kiinnostaa tietenkin tuo tekniikka onko sille jotakin luvassa ? oliko vapari vai turbo ?:rolleyes:

nbf
07.09.2011, 18:42
Kannattaa varmaa noihin helmoihin laittaa putket jatkoks.
Näyttäis jäävän aika kaposelle tuolleen.
Ei tarvi olla oikomassa ovia.:D

Juu kyllä siihen nojaus putket tulee

tsemppii projektiin ! kiinnostaa tietenkin tuo tekniikka onko sille jotakin luvassa ? oliko vapari vai turbo ?:rolleyes:

Tällä hetkellä se on vapaasti hengittävä mutta ahdin siihen tulee.

Todennäköisesti ei tule olemaan super turbo mutta ainakin satasta sen pitäs kulkea ahtimen asennuksen jälkeen :D

Tänään siivosin sisältä jo ylimääräisen poikkeen ja laitoin moottorin taas käynti kuntoon. Vikahan oli niinkin iso kuin aivan paska akku ja toisen akun maadoitus johto oli melkein irti. Niin kuiviin veti akun että ei jaksanut käydä :p

Jostain syystä on kiva ruveta laittamaan autoa kun se on siisti ja puhdas niin ulkoa kuin sisältäkin. Jos onnistun luistamaan radio rock risteilyn tänä v-loppuna niin mersun pitäisi käydä pöllö öljyllä jo sunnuntaina :) ilman ahdinta kylläkin

Slazha
07.09.2011, 20:08
Jostain syystä on kiva ruveta laittamaan autoa kun se on siisti ja puhdas niin ulkoa kuin sisältäkin.
Käytitkö harjapesussa niinkun suunniteltiin? :D

nbf
08.09.2011, 04:18
Käytitkö harjapesussa niinkun suunniteltiin? :D


En oo vielä käyttyny. Eikä kehtaakkaan ettei maalipinta naarmuudu :D


Yritin muuten soittaa sulle eilen niin jonkun akan kanssa puhuit maratooni puhelua

nbf
08.09.2011, 11:42
Nyt on pää mietitty puhki mutta en saa päähäni että minkä värinen tästä autosta pitää tehdä :mad:

Pinkkiä on ehdotettu jo monesti mutta kun tällä pitäisi ajaa ihan ihmisten ilmoilla.

Ehdotuksia?

Mico
08.09.2011, 11:51
ral9005 pohjalle mattana ja pääkallo + possu gamo väreillä ral4010 ja ral9007 :D:D:D:D:D

nbf
08.09.2011, 12:40
ral9005 pohjalle mattana ja pääkallo + possu gamo väreillä ral4010 ja ral9007 :D:D:D:D:D

Joo ja sellaset elävät pääkallo maalaukset :D

nbf
08.09.2011, 18:59
Nyt näyttää pahasti siltä että onnistuin luistamaan sen rock risteilyn mutta nyt kukaan ei jouda kaveriksi moottorin vaihto hommiin ja yksinään ei oikein viikonloppuun kerkeä :mad:

nbf
10.09.2011, 20:05
Päivä siinä vierehti mutta nyt olis pyöräkotelot avarrettu molemmin puolin ja palkki helmat laitettu. Eli korin hitsaukset on valmiit :D Yksinään kun tekee niin on yllättävän hidasta. Loppu illasta sain jo kaverin niin nopeutu hommat puolella :)
Tulihan noita joustojakin koeteltua mutta kuvat on niin pimeitä että niistä ei saa selvää :D

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0766.jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0768.jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0770.jpg/_small.jpg

^tässä kuvassa tein tilaa pyörälle ihan lekalla ja rälläkällä. Leikkasin vaan viiltoja ja kovia lyöntejä :p

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0776.jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0782.jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0783.jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0785.jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0786.jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0788.jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0789.jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0791.jpg/_small.jpg

Patu925
10.09.2011, 20:40
Ihan mielenkiinnosta utelu eli mitkä välitykset on tossa perissä?
Mietitytti se että isot kumit vakiovälityksien kera voipi olla mielenkiintoinen yhdistelmä huolimatta siitä että on automaattiloota.

Koneen kun survot paikoilleen niin kannattaa tarkistaa etuakselin ja koneen väli max. sisäänjoustossa...

nbf
10.09.2011, 20:47
Ihan mielenkiinnosta utelu eli mitkä välitykset on tossa perissä?
Mietitytti se että isot kumit vakiovälityksien kera voipi olla mielenkiintoinen yhdistelmä huolimatta siitä että on automaattiloota.

Koneen kun survot paikoilleen niin kannattaa tarkistaa etuakselin ja koneen väli max. sisäänjoustossa...


Tuohan on alunperinkin diesel mutta sinne on jossain vaiheessa vaihdettu bensa moottori eli siis dieselin vakio perät. Välitystä en tiedä mutta joku varmaan tietää.
Nopeaksi se menee olipahan mikä vaan mutta Jyty kertoi että apua siihen olisi hyvinkin lähellä joensuuta ;)

Mitä tarkoitat tuolla? Olisko mahdollista tulla ongelmia etukardaanin kanssa? Tuossa on vakio nopeusnivelillä kardaanit. En tiedä onko alunperin vai onko joku siihen muuttanut sellaiset.

Patu925
10.09.2011, 20:55
Mitä tarkoitat tuolla?

Sen akselin missä on renkaat kiinni... Meinaan kun on "jouset pohjassa" tilanne niin ei etuakseli ja kone kohtaa... Toisaalta kone sopivan alas niin painopiste ei ole turhaan ylhäällä...

nbf
10.09.2011, 21:08
Sen akselin missä on renkaat kiinni... Meinaan kun on "jouset pohjassa" tilanne niin ei etuakseli ja kone kohtaa... Toisaalta kone sopivan alas niin painopiste ei ole turhaan ylhäällä...


Siis ymmärsin kyllä mikä on etuakseli :D mulle vaan tuli ekana mieleen kardaani ongelmat kun puhutaan maksimi joustosta ja nyt kun luen ajatuksen kanssa tuon sinun kommentin niin ei tarvitse edes kysyä. Nolottaa! Pitäisi joskus lukea oikeasti ajatuksen kanssa eikä vaan olettaa

TommiH
11.09.2011, 18:30
Tuossa on vakio nopeusnivelillä kardaanit. En tiedä onko alunperin vai onko joku siihen muuttanut sellaiset.

Ei ole alunperin vakkareita. Muistaakseni nuo on Audin tahi Syncro Pornstartterin kardaaneista peräisin.

Mico
12.09.2011, 15:30
Ei ole alunperin vakkareita. Muistaakseni nuo on Audin tahi Syncro Pornstartterin kardaaneista peräisin.

Jeps, VAGgilaista palikkaa ovat, Kuusjärven seppä ne sinne aikoinaan leiponut ettei edelliseltä omistajalta tippuisi paikat hampaista Siperian reissuilla. Siperian reissuilut myös syynä tuolle bensakoneswapille kun ei kuullemma meinaa saada tiisseliä Uralin toiselta puolelta????

En usko että niillä korotuksilla mitkä tulossa on mitään ongelmia öljypohjaan osumisen kanssa, joskus jossain asennossa keikkuessa sain etukardaanilla särettyä automaagin lauhuttimen putken, mutta osasyyllinen oli varmaan myös rikkinäinen moottorin kumityyny.

Joudut muuten vielä ottaa pois nuo korin kiinnikkeet tuolta etujalkotiloista 35"kin otti niihen kiinni:D tai siirrä etuakselia etiä päin niin lähtee loputkin etuylityksestä:cool:

Perälukon pneumatiikkarojut on muuten vielä tuolla tallinpöydällä kunhan kaipailet niitä:D

nbf
12.09.2011, 18:30
Jeps, VAGgilaista palikkaa ovat, Kuusjärven seppä ne sinne aikoinaan leiponut ettei edelliseltä omistajalta tippuisi paikat hampaista Siperian reissuilla. Siperian reissuilut myös syynä tuolle bensakoneswapille kun ei kuullemma meinaa saada tiisseliä Uralin toiselta puolelta????

En usko että niillä korotuksilla mitkä tulossa on mitään ongelmia öljypohjaan osumisen kanssa, joskus jossain asennossa keikkuessa sain etukardaanilla särettyä automaagin lauhuttimen putken, mutta osasyyllinen oli varmaan myös rikkinäinen moottorin kumityyny.

Joudut muuten vielä ottaa pois nuo korin kiinnikkeet tuolta etujalkotiloista 35"kin otti niihen kiinni:D tai siirrä etuakselia etiä päin niin lähtee loputkin etuylityksestä:cool:

Perälukon pneumatiikkarojut on muuten vielä tuolla tallinpöydällä kunhan kaipailet niitä:D

Niinhän ne perkskele jäi. Pitää käydä joku päivä hakemassa ne tai jo oot liikenteessä niin viskaa tallille ne ;)

nbf
14.09.2011, 05:48
Tänään jos saisi maalin päälle :) Eilen sen verran sain aikaiseksi että teippasin ja hioin auton melkein kokonaan.

Taka ovesta löytyi ikäviä yllätyksiä mutta tässä lajissa se ei haittaa :D

Kittiä oli 1-2,5cm kerros takaovien alalaidoissa.

Sinäänsä jännä että ihan mistä tahansa avasi maalipinnan niin alla oli kittiä, oliskohan joskus kitattu koko auto ympäriinsä jenkki tyylillä?

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0795.jpg/_small.jpg

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0796.jpg/_small.jpg

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0797.jpg/_small.jpg

Sen verran vielä teen tänään ennen maalausta että otan kahvat ja peilit poikkeen

Kuisma
14.09.2011, 05:58
Minkäs värinen tästä tulee? ja millon diiseli paikalleen??

nbf
14.09.2011, 06:10
Minkäs värinen tästä tulee? ja millon diiseli paikalleen??


Diesel menee paikoilleen kunhan tuo kartan lukija kerkeis kaveriksi nimimerkki Slazha eli myller

Väri selviää tänään kunhan kuvia tulee;) Ral 5xxx

nbf
14.09.2011, 15:47
Väri on vaihtunut! Jakaa jonkin verran mielipiteitä :D

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0798.jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0799.jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0801.jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0802.jpg/_small.jpg

Mico
14.09.2011, 17:22
:eek: mein g-wagen! :eek:

Janne1986
14.09.2011, 19:47
smurffi:D

nbf
14.09.2011, 19:49
Pakkohan sitä oli käydä kasaamassa vielä illasta :)

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0803.jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0804.jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0805.jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0806.jpg/_small.jpg

nbf
14.09.2011, 19:51
smurffi:D

Juu tuota olen kuullut pari kertaa :D
Kaveri ehdotti että olis maalannu katon valkoiseksi

Kuisma
14.09.2011, 20:05
Tulipas uljaan näkönen :D

Mico
14.09.2011, 20:19
hmm.. ootko muuten huomannut että jos tuossa tallissa laitat korotukset ja pökkyrät alle niin ei mahdu G-wagen ovesta ulos :D

(pakkohan se on jotain huudella kun etenee niin nopeasti tämä projekti että ihan jo alkaa harmittaa kun tuli myytyä:D)

Muisti palailee pätkittäin... takakontin tankki-akku-kompura-vinssi-häkkyrä ei ole kiinni muulla kuin akunjohdoilla, bensaletkulla ja painovoimalla. Alkuperäinen suunnitelma oli pultata lattiaan ja pyöränkoteloihin kiinni, jos sitten joskus olisi halunnut sinne ne +3hlö penkit, niin olis ollut helppo irroittaa, mut kannattanee laittaa vaikka kempillä kiinni ettei tule vahinkoa jos/kun kaatuu metsässä:eek:

nbf
14.09.2011, 20:26
hmm.. ootko muuten huomannut että jos tuossa tallissa laitat korotukset ja pökkyrät alle niin ei mahdu G-wagen ovesta ulos :D

(pakkohan se on jotain huudella kun etenee niin nopeasti tämä projekti että ihan jo alkaa harmittaa kun tuli myytyä:D)

Muisti palailee pätkittäin... takakontin tankki-akku-kompura-vinssi-häkkyrä ei ole kiinni muulla kuin akunjohdoilla, bensaletkulla ja painovoimalla. Alkuperäinen suunnitelma oli pultata lattiaan ja pyöränkoteloihin kiinni, jos sitten joskus olisi halunnut sinne ne +3hlö penkit, niin olis ollut helppo irroittaa, mut kannattanee laittaa vaikka kempillä kiinni ettei tule vahinkoa jos/kun kaatuu metsässä:eek:


Point taken en laita pökkyröitä tuolla :D

Juu huomasin sen että se ei ole millään kiinni mutta ei se jää tuonne kun tankkia pitää siirtää niin sama on ottaa toistaiseksi pois kunnes löytää takavinssin.

Mitä se yksi katkaisin missä on se ledi päässä tekee?

Slazha
14.09.2011, 20:32
Diesel menee paikoilleen kunhan tuo kartan lukija kerkeis kaveriksi nimimerkki Slazha eli myller
Tässä itellä meinaa olla kiirettä kämpän remontin kanssa ja siinä sivussa pitäs harrastaa jonkin näköstä sosiaalista kanssakäymistä naiseläjien kanssa.
Mutta eiköhän tässä syksyn aikana saada sulle pöllö-öljyllä toimiva merssu:cool:

nbf
14.09.2011, 21:14
Tässä itellä meinaa olla kiirettä kämpän remontin kanssa ja siinä sivussa pitäs harrastaa jonkin näköstä sosiaalista kanssakäymistä naiseläjien kanssa.
Mutta eiköhän tässä syksyn aikana saada sulle pöllö-öljyllä toimiva merssu:cool:


Elä sie ressii ota laitetaan kun laitetaan. Tarviitko sie kaveria sinne remontille?

Mico
14.09.2011, 23:04
Mitä se yksi katkaisin missä on se ledi päässä tekee?

Elä helvetissä koske siihen jos on akut kiinni, se on tamppoonin poisto!!!:D:D:D:D

nbf
15.09.2011, 05:52
Elä helvetissä koske siihen jos on akut kiinni, se on tamppoonin poisto!!!:D:D:D:D

:D:D tipuin sohvalta saatana :D:D

Mico
22.09.2011, 23:07
:D:D tipuin sohvalta saatana :D:D

Löitkö samalla piäs pöyvänkulmaan? kun ei oo viikkoon päivitystä tullut projektiin:D:D:D:D

nbf
23.09.2011, 03:44
Löitkö samalla piäs pöyvänkulmaan? kun ei oo viikkoon päivitystä tullut projektiin:D:D:D:D


Tipahdin motivaatio monttuun :D No ei helvetin moinen kiire on ollut mutta tänä iltana taas tapahtuu.

Löysin mersun lattialta ruosteisin ison avainnipun siinä oli audin avain ja paljon abloy avaimia. Mietin vaan että jos satut etsimään n.2vuotta sitten kadonnutta avainnippua niin se on löytynyt :D

nbf
25.09.2011, 06:57
Motivaatio montusta kun olin kiipeämässä ylös niin alkoholi otti vallan. Eli eipä taas saannut oikein mitään aikaiseksi :D

Kattoverhoilu värjätty uudestaan
Jarrut ilmattu
Pissapoika rakennettu (BMW osista)
Peruutus valot asennettu
Takavalot asennettu
Sisältä taas vähän putsattu
Turbo hankittu
Vanteitten keskiöt hankittu
Radio asennettu :D


Nythän se olis katsastuskunnossa :cool:

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0834.JPG/_smaller.jpg

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0844.JPG/_smaller.jpg

Vielä näkyy raitoja kattoverhoilussa mutta nyt ne on jo tasottuneet kun ovat kuivanut

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0843.JPG/_smaller.jpg

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0842.JPG/_smaller.jpg
BMW e30 pissapojan säiliö ja pumppu, mersun omalla katkaisimella

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0837.JPG/_smaller.jpg

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0839.JPG/_smaller.jpg
Slazha eli myller asentamassa valoja

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0841.JPG/_smaller.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0845.JPG/_smaller.jpg
Tässä kuvassa talli on aivan muuten pimeä ja kaksi ledi työvaloa päällä
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0846.JPG/_smaller.jpg

nbf
25.09.2011, 10:47
Metsään kun ei ole muuten päässyt niin piti käydä koko perheen voimin ihan kävelemässä. Mukavat paikat ihan tässä lähellä kotia.

Kuvissa mukana kaksi mäyräkoiraa ja rajoitin :D

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/Uusi/IMG_0848.JPG/_smaller.jpg

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/Uusi/IMG_0851.JPG/_smaller.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/Uusi/IMG_0853.JPG/_smaller.jpg

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/Uusi/IMG_0854.JPG/_smaller.jpg

nbf
27.09.2011, 19:51
Mersun määräaikaiskatsastus on nyt suoritettu :D

Nyt pääsee taas ilolla rakentamaan kun leima nosti pois sieltä motivaatio montusta.

Mico
27.09.2011, 21:54
a) Onnea - tuuria?
b) Lahjusta - uhkailua?
c) Kuuro-sokea-tuntoaistiton-flunssainen katsastusmies?

:D:D:D:D:D:D:D

Tämähän etenee edelleen nopeasti vaikka päivitysvälit kasvaneet :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Ilmaiset vihjeet listaus eli Tekninentuki 24/7 :

-Vaihoitko jo nokivasaran nokalle? jos et niin kannattaa katsoa välikardaanin rätin kunto ennenkuin upottaa laseja myöten puroon! siellä on muistaakseni w124 rätti paikallaan (kestää ihan yhtä huonosti kuin omansa mutta 5x halvempi)
-Syöttöpumpun säädöt takaisin vakioiksi: syöttöruuvi 2,5k kiinni, vetävät 4 k auki, tyhjäkäynti 2,5k kiinni
-Vaihelaatikon takakiinnike, sille sattui jotain joskus ja sitä hieman juopuneena ehjättiin (kukaan ei muista miten) mutta senkin jälkeen vielä sahvaarilla muutaman kerran käytiin ilman ongelmia....
-Niin joo ja se perälukon ilmatikku edelleen tallin pöydällä, "tönköllä" kytkennällä siitä silloin viimeksi tuli särki + kannattanee simmata välitys!
-Ohjausvarret kannattanee vahvistaa!!!!! vääntyivät jo 16/35 pökkyrällä.
-Ohjausiskari kiinni tai urakkanuppi pois, pikkurilli murtui myös 16/35 pökkyrällä.

http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0241.jpg

ainiin tuo kattoverhoilu... on niin kivoja nämä monivalinta tehtävät:

a) Suota ja paskaa joka aiheuttanut pilkustoa vuosien varrella?
b) Tippailtu paskaojassa väärinpäin, vipuvirhe kaivoksen jätealueella?
c) Olut-siideri sota, auto täynnä porukkaa laskettelurinnettä ylös-alas kesällä, perässä tullut sinkin jatkona Honda Accord katollaan ja kukaan ei soittanut poliisia?

:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Mico
27.09.2011, 21:57
Tuossa vielä tuosta pumpun ruuvauksesta, jollei ole jo tuttua

http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/04022005.html

nbf
28.09.2011, 03:56
a) Onnea - tuuria?
b) Lahjusta - uhkailua?
c) Kuuro-sokea-tuntoaistiton-flunssainen katsastusmies?

:D:D:D:D:D:D:D

Tämähän etenee edelleen nopeasti vaikka päivitysvälit kasvaneet :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Ilmaiset vihjeet listaus eli Tekninentuki 24/7 :

-Vaihoitko jo nokivasaran nokalle? jos et niin kannattaa katsoa välikardaanin rätin kunto ennenkuin upottaa laseja myöten puroon! siellä on muistaakseni w124 rätti paikallaan (kestää ihan yhtä huonosti kuin omansa mutta 5x halvempi)
-Syöttöpumpun säädöt takaisin vakioiksi: syöttöruuvi 2,5k kiinni, vetävät 4 k auki, tyhjäkäynti 2,5k kiinni
-Vaihelaatikon takakiinnike, sille sattui jotain joskus ja sitä hieman juopuneena ehjättiin (kukaan ei muista miten) mutta senkin jälkeen vielä sahvaarilla muutaman kerran käytiin ilman ongelmia....
-Niin joo ja se perälukon ilmatikku edelleen tallin pöydällä, "tönköllä" kytkennällä siitä silloin viimeksi tuli särki + kannattanee simmata välitys!
-Ohjausvarret kannattanee vahvistaa!!!!! vääntyivät jo 16/35 pökkyrällä.
-Ohjausiskari kiinni tai urakkanuppi pois, pikkurilli murtui myös 16/35 pökkyrällä.

http://www.nic.fi/%7Edanes/w638_2/jutut/pic/p0241.jpg

ainiin tuo kattoverhoilu... on niin kivoja nämä monivalinta tehtävät:

a) Suota ja paskaa joka aiheuttanut pilkustoa vuosien varrella?
b) Tippailtu paskaojassa väärinpäin, vipuvirhe kaivoksen jätealueella?
c) Olut-siideri sota, auto täynnä porukkaa laskettelurinnettä ylös-alas kesällä, perässä tullut sinkin jatkona Honda Accord katollaan ja kukaan ei soittanut poliisia?

:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:


Näkisin että ekaan vastaus on C :D
Alimpaan veikkaisin myös C

Tekninen tuki on aina paikallaan ja ilmeisesti kerran lähdetään benssiiini moottorilla saffarille ja sitten nokivasara nokalle. Vaihdelaatikon takakorvakko on ihan "jees" se on tehty köykämiinistä ja todennäköisesti humalassa ;)

Slazha
28.09.2011, 18:51
a) Onnea - tuuria?
b) Lahjusta - uhkailua?
c) Kuuro-sokea-tuntoaistiton-flunssainen katsastusmies?
veikkaisin että katsastusmies on vaan ollu silmät kiinni ja hokenu "ei tää niin paha oo":D

nbf
01.10.2011, 08:58
Edistystä tuli:
Pökkyrät alla
Helmaputket
Korotukset takana paikoillaan
Iskarin korvakot tehty eteen tuplaiskareille
Iskarin vartta jatkettu takana

Mico
01.10.2011, 11:00
Kuvia, kuvia, kuvia!!!

nbf
01.10.2011, 14:49
Juu-u nyt olis mursu jo ajossa ja testiajot tiellä suorittettu ja tulos ei hyvä. Aivan kauhea ajaa ja pelottaa mutkissa :D pistetään renkaitten piikkiin. Käyttökumeiksi pitää ostaa 35".

Neuvoja ja ohjeita otetaan vastaan ajettavuuden parantamiseksi

Osa muutoksista tehty vahvassa humalassa ja loput reilussa krapulassa ;)
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0855.JPG/_smaller.jpg

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0856.JPG/_smaller.jpg

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0857.JPG/_smaller.jpg

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0860.JPG/_smaller.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0861.JPG/_smaller.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0862.JPG/_smaller.jpghttp://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0863.JPG/_smaller.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0864.JPG/_smaller.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0865.JPG/_smaller.jpg

Slazha
01.10.2011, 20:43
Joko onnistuu tynnyrijousto?:D

Liekö jyty saanu laturin kiinni omaan kulkupeliinsä?

nbf
02.10.2011, 07:24
Joko onnistuu tynnyrijousto?:D

Liekö jyty saanu laturin kiinni omaan kulkupeliinsä?


Juu kyllä siellä niko väänti täysillä jo johtoja kun kävin viiden maita.

Ei ihan tynnyri jousto mutta bemari jousto on jo saavutettu :D

nbf
02.10.2011, 10:12
Juu eli pienen offroad testin jälkeen huomattu seuraavaa.

Väljiä ohjauksen niveliä rupesi löytymään
Takaiskun vaimennus riittämätön
Jostain syystä jarrutehostimen letku ei pysy paikoillaan ilmeisesti liian lyhyt tai kova ettei liiku tarpeeksi

Edelleen aivan kauhea ajaa :D

Joku pappa veti herneet nenään kun testailin autoa

Mico
02.10.2011, 10:28
i

Edelleen aivan kauhea ajaa :D



Niinkö? :D odotas kun tulee talvi ja pääset nauttimaan pökkyröiden mahtavasta sivuttaispidosta:D

laitoitko ohjausiskarin paikalleen?

niiden korotuspalikoiden kanssa pitää etuakselia kääntää, siinä on varmaan negatiivinen etujättö nyt?

nbf
02.10.2011, 10:32
Niinkö? :D odotas kun tulee talvi ja pääset nauttimaan pökkyröiden mahtavasta sivuttaispidosta:D

laitoitko ohjausiskarin paikalleen?

niiden korotuspalikoiden kanssa pitää etuakselia kääntää, siinä on varmaan negatiivinen etujättö nyt?


Juu etuakselin kääntö edessäpäin ja ohjausiskarin asennus asap. Ilomantsiin pitäs päästä safaroimaan eli ensiviikon lauantaina joten taas kerran tulee kiire :D

Gee.
02.10.2011, 11:21
niiden korotuspalikoiden kanssa pitää etuakselia kääntää, siinä on varmaan negatiivinen etujättö nyt?

Mitenkäs tuota käännetään..??

nbf
02.10.2011, 15:23
Mitenkäs tuota käännetään..??


Itse meinasin siirtää jakareitten kiinnitys kohtaa akselilla.

No nyt on ponnistettu vähän paremmin mersu ja vinssi. Ehjänä tultiin lukuunottamatta apparin etuiskarin kiinnitystä.


Oli muuten hauskaa. Takalukon puuttuminen huomattiin heti ja boggreissa paineet 1,5 bar :D

kuvia alla ja videoita kunhan ne taas latautuu

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0866.JPG/_smaller.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0867.JPG/_smaller.jpg

Joske
02.10.2011, 15:35
Onhan se komea peli, tais se papparainen vaan olla kateellinen... ;)

hjmk
02.10.2011, 15:46
olipas erikivaa ajaa kun ei ensimmäisenä ottanu etu eikä takapää kiinni saatikka mahasta :) viikko kovaa duunia niin päästään sitten ens lauantaina ulkoiluttamaan gei smurffiinaa :D

nbf
02.10.2011, 16:46
Onhan se komea peli, tais se papparainen vaan olla kateellinen... ;)

olipas erikivaa ajaa kun ei ensimmäisenä ottanu etu eikä takapää kiinni saatikka mahasta :) viikko kovaa duunia niin päästään sitten ens lauantaina ulkoiluttamaan gei smurffiinaa :D


Voi olla että se pappa oli kateellinen :rolleyes:

Ite oot gei :D

Videoita:
http://www.youtube.com/watch?v=Uj_pIXyyH68
http://www.youtube.com/watch?v=aLQBoy6Hhuw

pee
02.10.2011, 18:42
1.5 kiloo boGGereissa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

salli mun hymiöidä...

ota kilo aluks pois, jätä 0,5 ja löydät aivan uusia kokemuksia, pitoa ja remontinkorjuuntarpehia...

:cool:==*==:cool:

Slazha
02.10.2011, 19:00
kyllä minusta bukkaGee ois paljon parempi nimi tälle kun G smurffi :D

Mico
02.10.2011, 20:28
1.5 kiloo boGGereissa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

salli mun hymiöidä...

ota kilo aluks pois, jätä 0,5 ja löydät aivan uusia kokemuksia, pitoa ja remontinkorjuuntarpehia...

:cool:==*==:cool:

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Ja sitten kun oot ehjännyt ne lukkovanteet että pysyvät vanteella niin 0,2bar alkaa pitää jo ihan oikeasti:cool:

Viipo
02.10.2011, 20:44
Sitten kun mietit, miten ne kasataan, niin siellä on stanssilla lyöty numerot kehäpareittain ja kun laittaa ne numerot kohakkain, niin pitäs sattuu pulttijako :P
En kyl muista, heittikö seki yhessä vanteessa jotenkin hassusti...

nbf
02.10.2011, 20:47
1.5 kiloo boGGereissa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

salli mun hymiöidä...

ota kilo aluks pois, jätä 0,5 ja löydät aivan uusia kokemuksia, pitoa ja remontinkorjuuntarpehia...

:cool:==*==:cool:

Voi olla että tälle paineelle on joku syy....:D

Halusin vaan olla varma että sinne ei jäädä rengas mutaa täynnä lukkovanteiden puuttuessa.

Vanteet on muuten valmiit jos vaikka huomenna sais alle ja laitetaan vaikka se 0,3bar niin ei tarttea hymiöidä niin paljoa :D

nbf
02.10.2011, 20:52
Sitten kun mietit, miten ne kasataan, niin siellä on stanssilla lyöty numerot kehäpareittain ja kun laittaa ne numerot kohakkain, niin pitäs sattuu pulttijako :P
En kyl muista, heittikö seki yhessä vanteessa jotenkin hassusti...

Itse asiassa pistin moisen asian jo merkille kun purin niitä :)

Gee.
03.10.2011, 16:13
No nyt on ponnistettu vähän paremmin mersu ja vinssi.

Monen kilon vinssi sulla on??
Itelle pitää kans hommata vinssi tuohon pitkään Geehen.

Gee.

nbf
03.10.2011, 19:34
Monen kilon vinssi sulla on??
Itelle pitää kans hommata vinssi tuohon pitkään Geehen.

Gee.


12000lbs ja yllättävän hyvin tuli tuolta mutalikosta.


Kickdown ei toimi ja lämpö ongelmia jonkin verran. Mites näissä on kickdown?

Slazha
03.10.2011, 19:56
Kickdown ei toimi ja lämpö ongelmia jonkin verran. Mites näissä on kickdown?
eiköhän tuo vaijerilla liene? se flekti kyllä näytti aika onnettoman kokoiselta siellä syylärin edessä

Gee.
03.10.2011, 21:35
Laatikon (kardaanin) päässä on kickdownin solenoidi johon menee yksi johto ja kaasupolkimen alla kickdownin kytkin.

Gee.

Mico
03.10.2011, 21:42
Laatikon (kardaanin) päässä on kickdownin solenoidi johon menee yksi johto ja kaasupolkimen alla kickdownin kytkin.

Gee.

vai liekköhän tuossa yksilössä ihan mekaaninen? pystylyhdystä lähtösin tuo tekniikka... siinä on konehuoneen puolelta sätös se tulipellissä oleva kaasuvivun hela, samoja oireita aiemminkin:cool:

lämpöongelmiin auttaa jäähyttimen pesu, mahtaa olla aika täynnä savea ripojen välit =)

nbf
04.10.2011, 08:23
vai liekköhän tuossa yksilössä ihan mekaaninen? pystylyhdystä lähtösin tuo tekniikka... siinä on konehuoneen puolelta sätös se tulipellissä oleva kaasuvivun hela, samoja oireita aiemminkin:cool:

lämpöongelmiin auttaa jäähyttimen pesu, mahtaa olla aika täynnä savea ripojen välit =)


Daadaa perkele pitääpä tänään vilkaista

nbf
04.10.2011, 15:35
Olipas hyvä päivä taas tänään, sain laitettua ohjausiskarin ja Henkka sai tehtyä vähän sähköjä ja minä onnistuin katkaisemaan väli kardaanin :mad:

No eikun leuka rintaan ja uusia pettymyksiä kohti.

Jos jotain positiivista pitäisi etsiä tästä päivästä niin lämpöongelmat saatiin kuriin ja auton ajettavuus parani ohjausiskarin myötä 150% :)

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0875.JPG/_smaller.jpg?rotation=1

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0880.JPG/_smaller.jpg?rotation=1

nbf
04.10.2011, 15:53
http://www.youtube.com/watch?v=od72CdMxjbw
http://www.youtube.com/watch?v=shJEbUT2la0
http://www.youtube.com/watch?v=2VHCf02amW8
Pari videota kun koeteltiin että pääseekö siitä mutalikosta yli ajamalla. Nauhaa kenkää antamalla pääsi :D

Mico
04.10.2011, 16:02
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Kattos vaan, löytyihän siihen välijordaaniin viimeinkin rätti mitä ei saa rikottua!!!

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

nbf
04.10.2011, 16:29
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Kattos vaan, löytyihän siihen välijordaaniin viimeinkin rätti mitä ei saa rikottua!!!

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D


Juu taisi löytyä :D

pee
04.10.2011, 20:27
onks tuo välikardaani tehty pakoputkiputkesta ? melko ujon oloista vs. alkup

voivoi sentään... oisko nyt hyvä aika tekniikan vaihdolle, kun välikardaani on jo "irti"

nbf
05.10.2011, 02:18
onks tuo välikardaani tehty pakoputkiputkesta ? melko ujon oloista vs. alkup

voivoi sentään... oisko nyt hyvä aika tekniikan vaihdolle, kun välikardaani on jo "irti"


Ilomantsiin safarille on kerittävä eli kardaani korjataan vielä ja sitten täysillä dieselöintiin. :)

Jotain pakoputken tapaista tuo on :D

nbf
06.10.2011, 17:41
Juu nyt olis kardaani korjattu ja akut laitettu siististi taakse. Itse olen ollut aivan pihalla viime päivät joten helvetin iso kiitos Aapolle ja Henkalle :D

Niin ja anteeksi jätkät kun saatoin olla vähän ärhäkkä mutta kun tuo olo ei ole mitä parhain

Slazha
06.10.2011, 18:47
Juu nyt olis kardaani korjattu ja akut laitettu siististi taakse. Itse olen ollut aivan pihalla viime päivät joten helvetin iso kiitos Aapolle ja Henkalle :D

Niin ja anteeksi jätkät kun saatoin olla vähän ärhäkkä mutta kun tuo olo ei ole mitä parhain
joo, oli jotenkin kiree olo koko päivän tallilla, noh kyllä se siitä :)

Mulla on ihan selvä visio sille lukko hommalle, jos vaan suinkin kerkeen niin tulen huomennakin laittamaan

Mico
06.10.2011, 18:57
Mulla on ihan selvä visio sille lukko hommalle, jos vaan suinkin kerkeen niin tulen huomennakin laittamaan

;) jos perälukolle meinasia rakennella kytkentälaitetta niin sitä ei kannata pakottaa jatkuvalla ja liian suurella voimalla kiinni, sorvas viimeksi ittensä paskaksi kun oli kiilattu tornit kiinni.... tosin ne uudet rojut siellä on työkaluterästä, että ei pitäisi olla niin helppoja sorvaantumaan.

nbf
07.10.2011, 07:32
joo, oli jotenkin kiree olo koko päivän tallilla, noh kyllä se siitä :)

Mulla on ihan selvä visio sille lukko hommalle, jos vaan suinkin kerkeen niin tulen huomennakin laittamaan



Tule ihmeessä jos kerkeät kaveriksi

Mörkö
07.10.2011, 10:37
vai liekköhän tuossa yksilössä ihan mekaaninen? pystylyhdystä lähtösin tuo tekniikka... siinä on konehuoneen puolelta sätös se tulipellissä oleva kaasuvivun hela, samoja oireita aiemminkin:cool:

lämpöongelmiin auttaa jäähyttimen pesu, mahtaa olla aika täynnä savea ripojen välit =)

Kickdown toimii vaihdelaatikon takapäässä olevalla solenoidilla, jonka nappi on kaasupolkimen alla. Juuri niin kuten "Gee" sanoi...
Kaasuvivustolla, joka menee vaihteistolle, säädetään vaihdon ajankohtaa(samalla se tietty vaikuttaa siihen kuinka herkästi heittää pienemmälle vaikkei kaasu olekkaan aivan pohjassa).

nbf
09.10.2011, 06:44
Juu kickdown toimi.

Olin tulossa ojan yli ja polkaisin kaasua reilusti tämän seurauksena mersu pysähtyi seuraavan kerran melko vauhdikkaasti hiluxin perään ja keula paskaksi. Kaasu vivusto jumittui polttoaine putken alle eli kaasu pohjassa mentiin. Tuli todella avuton olo auton ratissa kun ei kerennyt mitään tehdä.

Päivitellään kunhan taas jaksaa :(

Kori vääntyi sen verran ettei ovet mene kiinni

Mico
09.10.2011, 08:22
Schaizze! dein banzarwagen ist kaput:D

Kovan paukunhan tuo on ottanut jos alkaa oviaukkoja ahdistaa, toivotaan että olisi runko pysynyt suorana.

nbf
09.10.2011, 08:53
Schaizze! dein banzarwagen ist kaput:D

Kovan paukunhan tuo on ottanut jos alkaa oviaukkoja ahdistaa, toivotaan että olisi runko pysynyt suorana.

Kiitos! Tuo saksan kielinen kommentti pelasti ehkä koko päivän :D:D:D

Ei se edes loppuunsa kohti ollut kova paukku hiluxi hyppäs eteenpäin suoraan jeepin persieen ja mersun vinssi on niinkuin jyty neuvoi eli maskin sisässä.
Korin etummaiset kiinnikkeet on kääntyneet taaksepäin :mad:

Uskoisin että polttoaine putket on hiukan lämmöstä eläneet kun se keitti aika monesti ja tästä syystä taipuneet hiukan kaasuvivun eteen.

Käy kato se video tuolta safari topicista.

Viipo
09.10.2011, 10:07
Auts!

http://www.youtube.com/watch?v=WGfi_9lK2dA&feature=player_detailpage#t=369s

Tämän vuoksi kunnon etusuojajärjestelmä on must.

RJ:llä on menty vahingossa erään bertan perseeseen samalla tapaa parikin kertaa...

Patu925
09.10.2011, 10:28
Kieltämättä hurjalta näytti tuo tilanne... Edelleenkin hyvää tuuria ettei sitä yleisöä sattunut just tossa kohtaa kulkemaan keulan editse...

No vaurioista villi arvaus että lokasiivet työntivät A pilaria vähän taaksepäin ja siksi ovet ei enää mene kiinni. Runko ruskin vielä noilla vauhtiloilla on nyrjähtänyt minnekään, on se sen verran vahvaa tavaraa.

Kun alkusäikähdyksestä toivutte niin nyt tuo keula on helppo (jotain on kuitenkin tehtävä) muokata eli syylärin ja vinssin sijoittelu uusiksi niin alkaa pääsemään ojan yli ilman kyntämistä.
Konepellistä saranat ympäri niin takareuna nousee ylemmäs ja kone jäähtyy...

Kaasuvivustolle tehkää myös jotain, sillo ei naurata jos on pikkuoffari renkaan alla... Peltiä on maailma täynnä mutta...

nbf
09.10.2011, 11:46
Kieltämättä hurjalta näytti tuo tilanne... Edelleenkin hyvää tuuria ettei sitä yleisöä sattunut just tossa kohtaa kulkemaan keulan editse...

No vaurioista villi arvaus että lokasiivet työntivät A pilaria vähän taaksepäin ja siksi ovet ei enää mene kiinni. Runko ruskin vielä noilla vauhtiloilla on nyrjähtänyt minnekään, on se sen verran vahvaa tavaraa.

Kun alkusäikähdyksestä toivutte niin nyt tuo keula on helppo (jotain on kuitenkin tehtävä) muokata eli syylärin ja vinssin sijoittelu uusiksi niin alkaa pääsemään ojan yli ilman kyntämistä.
Konepellistä saranat ympäri niin takareuna nousee ylemmäs ja kone jäähtyy...

Kaasuvivustolle tehkää myös jotain, sillo ei naurata jos on pikkuoffari renkaan alla... Peltiä on maailma täynnä mutta...


Eli tilannehhan on se että oli tarkoitus tasan tämä safari päästä tuolla tekniikalla ja tuolla etu ylityksellä. :D Nythän sinne tulee se om603 ja ahdin, ikävä kyllä vieläkin automaagilla eli jos sattuu huono tuuri niin tuo tilanne on mahdollinen uudestaan.

Keulaa lyhennetään juurikin niin paljon kun pystytään mutta nyt menee motivaatiota kerätessä. Kun asiaa on sulateltu niin kyllä se kori siitä oikeaa ja tekniikka vaihtuu mutta menee varmaan viikko ennenkuin pystyy aloittamaan. On sen verran kuiteskin vielä vitutusta ilmassa :o

tdi
10.10.2011, 14:40
vähän kun treenaat saman kaltasta tilannetta. pudotat vaan vapaalle ni ei pitäs osuu :D sattuuhan noita leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.:)

nbf
10.10.2011, 18:07
vähän kun treenaat saman kaltasta tilannetta. pudotat vaan vapaalle ni ei pitäs osuu :D sattuuhan noita leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.:)


Kovin pitkä matka on L vaihteelta N vaihteelle samalla kun yrittää pitää auton pois ihmisten päältä :o


Mietin tässä että ansioluetteloon pitää lisätä ketju kolari metsässä ja liikenne ruuhka samalla

Slazha
10.10.2011, 19:00
Mietin tässä että ansioluetteloon pitää lisätä ketju kolari metsässä ja liikenne ruuhka samalla
AVK-connection

tdi
10.10.2011, 20:31
Kovin pitkä matka on L vaihteelta N vaihteelle samalla kun yrittää pitää auton pois ihmisten päältä :o


Mietin tässä että ansioluetteloon pitää lisätä ketju kolari metsässä ja liikenne ruuhka samalla

aivan näis on sellasiiki :D mut kyl se siitä

Topi1982
11.10.2011, 07:59
vähän kun treenaat saman kaltasta tilannetta. pudotat vaan vapaalle ni ei pitäs osuu :D sattuuhan noita leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.:)

Pitaakin ojien ylityksissa olla toinen kasi vaihdevivulla, kaiken varalta.
En oo ennen tuota tajunnut, kun pitaa hammasta purren vaantaa
ratista, ettei menis ihan linkkuun ohjaus!:rolleyes:

No luulisin, etta jokainen yrittaa vastaavassa tilanteessa vaistomaisesti
ensin jarruttaa ja viimeiseksi vaihtaa vapaalle, ainakin tomaatilla.:cool:

Vaihtoi tuo Banzerwagen niin nopeasti "kaistaa", etta vois kuvitella
myos vilkun kayton tulevan mieleen!:D

Komiasti loikkasi ojasta ja vaihtoi nanosekunnissa suuntaa vasemmalle ja
Hilun peraan.

nbf
13.10.2011, 08:15
Juu eli nyt on kerätty riittävästi voimia mersun laittoa varten joten tänään pajalle katsomaan ja oikomaan ainakin aluksi.


Oisko kellään ideoita pidemmiksi etujousiksi koska vakiot on melko kuoliintuneet? Kyllähän niitä saa offroad versioina mutta kun on yleensä +100€ kpl ja minulla olis melko hyvät edut ihan normi tarvike osiin eli käviskö rangesta tai jostain vastaavasta

nbf
13.10.2011, 17:15
Heh heh banzerwagen suoristui hyvin ja ovetkin menee kiinni :D Meinashan tuo ihan alkaa jo naurattamaan.

Elikkäs ovet toimii ja keula on suhkot suora vielä pitää pikkuisen taputella valontaustaa kuskin lokarista mutta muuten ok.

Samalla aloitettiin koneen vaihto projekti. Jos sitä huomenna sais benssiini moottorin poikkeen ja dieseliä hahmotella sinne.

Turbokin tuli hommattua mutta kovin pieneltä näyttää :rolleyes: 9 litrasesta volvosta KKK kavennetulla pakopesällä

Pakosarjan laipat pitäisi olla valmiit huomenna eli into pinkeenä painetaan taas :D

Kuvat on kivoja. Vähän jälkeen ensi rykäisyn

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0916.JPG/_smaller.jpg

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0917.JPG/_smaller.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0918.JPG/_smaller.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0919.JPG/_smaller.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0920.JPG/_smaller.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0921.JPG/_smaller.jpg

Mico
13.10.2011, 19:31
Kannattanee varmaan vahvistaa/tehdä uusi vinssipeti niin ei taitu enää noin:D tuli ehkä tehtyä tuo silloin "kiireessä" vähän vasurilla:rolleyes:

...on se vinssi muuten kerran aikasemminkin ollut tuolla maskin sisällä, mutta silloin ei vielä oviaukot muuttunut, pikkuvasaralla naputtelin puolipäivää maskia ja siksi siinä on myös nuo kakkoskolvin umpiot, kun omat meni särki... Mutta näkisitpä ne kolme muuta! neljän auton sarjaketjukolari parkkipaikalla! :eek:

nbf
14.10.2011, 07:28
Kannattanee varmaan vahvistaa/tehdä uusi vinssipeti niin ei taitu enää noin:D tuli ehkä tehtyä tuo silloin "kiireessä" vähän vasurilla:rolleyes:

...on se vinssi muuten kerran aikasemminkin ollut tuolla maskin sisällä, mutta silloin ei vielä oviaukot muuttunut, pikkuvasaralla naputtelin puolipäivää maskia ja siksi siinä on myös nuo kakkoskolvin umpiot, kun omat meni särki... Mutta näkisitpä ne kolme muuta! neljän auton sarjaketjukolari parkkipaikalla! :eek:


Mulla on sellanen parin päivän naputtelu tuon maskin kanssa :D

Kyllä sen vinssiin pitäs ruveta pysymään paikallaan kun se tuohon seuraavan kerran tulee.

Banzerwagen taitaa olla vähän tuollanen perätuuppari :rolleyes:

risukärsä
14.10.2011, 10:53
löytys tuonne maskin alle rautoja ja yks syyläri( elämää nähny ) soita jos tarviit osat parikkalassa 0400151946

Mico
14.10.2011, 10:57
Banzerwagen taitaa olla vähän tuollanen perätuuppari :rolleyes:

No joo onhan se "vähän gee" :D

Tässäpä kuvaa parkkiskolarista seuraavalta aamulta... hondaa tuupattiin perään oikein urakalla:D:D:D ja sitten se vielä yöllä paloi! siis suora ja ajokuntoinen oli edellisenä aamuna vielä...

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3067&pictureid=91020

nbf
14.10.2011, 20:04
löytys tuonne maskin alle rautoja ja yks syyläri( elämää nähny ) soita jos tarviit osat parikkalassa 0400151946


Tuo maski jos löytys niin olis hyvä mutta varmaan turha toivo :(


No joo onhan se "vähän gee" :D

Tässäpä kuvaa parkkiskolarista seuraavalta aamulta... hondaa tuupattiin perään oikein urakalla:D:D:D ja sitten se vielä yöllä paloi! siis suora ja ajokuntoinen oli edellisenä aamuna vielä...

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3067&pictureid=91020


Näkisin että hondalle ihan hyvä kohtalo :D


Bensiini moottori on nostettu nyt poikkeen ja vasta huomenna menee diesel ekakerran käymään konehuoneessa

nbf
16.10.2011, 09:07
Tulipas koeteltua 603 konehuoneeseen ja tuo turbokin ehkä mahtuu jos tekee jonkun mahdottoman pitkän pakosarjan.

Turbon pakopuoli saattaa näyttää oudolta mutta ei hätää kyllä se todistetusti kestää. :D

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0922.JPG/_smaller.jpg

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0923.JPG/_smaller.jpg

Tuon verran taaksemmas menee ilman tulipellin pilkkomista

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0926.JPG/_smaller.jpg

Gee.
16.10.2011, 16:18
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/G+sarja/IMG_0923.JPG/_smaller.jpg

Tuon verran taaksemmas menee ilman tulipellin pilkkomista



Näyttäs 124 Mesen moottorikorvakolta..??

G Mersun orkkis kiinnike on hieman erimallinen ja tulee yhden pykälän eteenpäin lohkossa.
Eli tuossa lohkossa on noita 8mm jengoja enemmän noille korvakoille.

Voin lähetää kuvan tuosta G orkkis korvakosta lohkossa jollekkin jos joku haluaa lisätä sen näkyville...

Gee.

Gee.
16.10.2011, 16:44
Tuossa kuva kummastakin G:n orkkis kiinnikkeestä 603 lohkon kylessä.

http://personal.inet.fi/cool/kos/pictures/MB/G/right.jpg
http://personal.inet.fi/cool/kos/pictures/MB/G/left.jpg

Noilla tulee kone lähelle tulipeltiä, 606:nen vaatii vielä enemmän tilaa...

Gee.

nbf
16.10.2011, 17:05
Tuossa kuva kummastakin G:n orkkis kiinnikkeestä 603 lohkon kylessä.

http://personal.inet.fi/cool/kos/pictures/MB/G/right.jpg
http://personal.inet.fi/cool/kos/pictures/MB/G/left.jpg

Noilla tulee kone lähelle tulipeltiä, 606:nen vaatii vielä enemmän tilaa...

Gee.


Kiitos kuvista! :)

Voi olla kiven alla että löytys nuo g mersun korvakot :mad: Joku mainitsi tallilla että 602 korvakoilla sais myös taaksepäin mutta en tiedä sitten minkä verran.

Gee.
16.10.2011, 17:13
Noilla tulee kone lähelle tulipeltiä, 606:nen vaatii vielä enemmän tilaa...


..niin tuosta vielä, et lohkohan on tietty samassa kohtaa, mut kansi vaatii enämpi tilaa

http://personal.inet.fi/cool/kos/pictures/MB/G/603.jpg
http://personal.inet.fi/cool/kos/pictures/MB/G/606.jpg

Joo kiven alla on nuo korvakot, ellei osta uusia.
(KL:ssä n. 100€ kpl)

Voin pistää osanumerot jos kiinnostaa.

Gee.

pee
16.10.2011, 21:00
tai sitten TI sponsored by Rautia

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=35&pictureid=60674

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=35&pictureid=60675

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=35&pictureid=60676

tulee just sellaset kuin sattuu syntymään ;)

nbf
17.10.2011, 06:45
Meinasin joko tehdä korvarkot itse tai sitten siirrän kiinnityspistettä rungossa

Slazha
20.10.2011, 19:26
mites sulla tää etenee? kun ei oo kerenny ees soittelemaan, on tuo talvirengas sesonki menoillaan niin kiirettä pukkaa töissä, nytkin joutuu lauantain olemaan duunissa

sumpe
20.10.2011, 19:40
Pistin aikoinaan astroon 603,sen ja siirsin korvia pykälän eteen päin ja molemmat oli saman puolen korvat mut en kuollakseni muista kumman puolen ne mahto olla mut konetta sai niillä taakse aika paljon.

nbf
20.10.2011, 21:16
mites sulla tää etenee? kun ei oo kerenny ees soittelemaan, on tuo talvirengas sesonki menoillaan niin kiirettä pukkaa töissä, nytkin joutuu lauantain olemaan duunissa


Ka tule vilkasee :D

Eipä tuolle oo tullu nyt tehtyä mitään erikoista. Tänään vaihdettiin Henkan hiluxiin kytkin että siinä on isoimmat offi puolen hommat :)

-JoNe-
20.10.2011, 21:52
Koitahan paukuttaa auto nippuun ni päästään jotain härväämään tuonne metsikköön...

pitäis itelle alkaa pikkuhiljalleen tekee suikkaan soaa.

nbf
21.10.2011, 05:20
Koitahan paukuttaa auto nippuun ni päästään jotain härväämään tuonne metsikköön...

pitäis itelle alkaa pikkuhiljalleen tekee suikkaan soaa.

Suikkaan vois etsiä 33" pyörät niin rupeis helpommin liikkumaan

Topi1982
05.11.2011, 18:16
Tilannekatsaus?:confused:
Kyselee naapuri

Slazha
18.11.2011, 19:23
Jokohan sitä ens viikon loppuna ois bukkaGEESSÄ dieseli mylly paikallaan, onhan se jos ei innostuta niin mahottomasti kaljottelemaan

Mico
18.11.2011, 20:09
Eihän se oo "kun heittää vaan!..." :D nimimerkillä:"krominkiillottaja" :rolleyes:

-JoNe-
23.11.2011, 18:47
onkos tallilla tapahtunut mitään muuta ku alkoholin nautiskelua?

nbf
24.11.2011, 04:55
Rankkaa tämä auton laitto kun juopoksi pitää ensin alkaa että saa mitään aikaiseksi :D

Topi1982
20.12.2011, 17:42
26.12. Kunnasniemelle?

young n dum
20.12.2011, 19:57
Rankkaa tämä auton laitto kun juopoksi pitää ensin alkaa että saa mitään aikaiseksi :D

kohtalo toveri!:D

Mico
20.12.2011, 20:02
26.12. Kunnasniemelle?

Juurikin tätä meinasin kysellä :D

-JoNe-
22.12.2011, 18:53
mites rojekti ku ei ole kuulunna mistään mittään???

Slazha
22.12.2011, 21:05
26.12. Kunnasniemelle?

Juurikin tätä meinasin kysellä :D

mites rojekti ku ei ole kuulunna mistään mittään???
Ollaan Anssin kanssa semmosessa motivaatio montussa että ei oikeen kiinnosta nyt mersun laitto, yks päivä tuossa yritettiin laittaa disel konetta paikalleen mutta ei saatu mitään aikaseks niin katottiin paremmaks lähteä tallilta ja yrittää myöhemmin uusilla eväillä.
Huhuja kuulin että Joulun jälkeen saattas jotain ruvetakin tapahtumaan

Slazha
26.08.2012, 19:38
Noniin hyppähän se tämäkin projekti vähän eteenpäin kun saatiin diesel moottori jo konetilaan, korvakot/kumityynyt rakenneltiin lauantaina. Vielä pitää vähän säätää että saa kunnolla linjaansa jakolaatikon kanssa.

Vielä jos tälle syksyä ajoon sais :D

Mico
27.08.2012, 20:59
:eek: oho! Nyt tuli omaan rojjektiin suorituspaineita! ...on taas päässyt bronco jalostumaan samaan tilaan kuin gee silloin multa lähtiessään:D ...pyörät ei mahu alle ja tiisseliä haaveillut nokalle... laittakaas kuvia kehiin!

nbf
15.09.2012, 14:57
Juu motivaatio montusta noustu ja hyvältä näyttää että se vielä joskus valmistuu :D

Kiitokset Aapolle ja Eerolle avusta tallilla

Jyty kaiken pahan alku pyysi tänään vielä appariksi kun käytiin ukkolassa ajelemassa ja siitähän sai vaan lisää virtaa mersu rojektiin:)

Viipo
15.09.2012, 22:44
:eek: oho! Nyt tuli omaan rojjektiin suorituspaineita! ...on taas päässyt bronco jalostumaan samaan tilaan kuin gee silloin multa lähtiessään:D ...pyörät ei mahu alle ja tiisseliä haaveillut nokalle... laittakaas kuvia kehiin!

Läski, tekisit jotain!

nbf
16.09.2012, 09:30
Läski, tekisit jotain!

Heh :D^


mutta mutta g-sarjaan syylärin asennus? Minne se tulisi sijoittaa? Saa käyttää mielikuvitusta. Jyty ehdotteli takasivuikkunaa...

Slazha
16.09.2012, 18:48
Heh :D^


mutta mutta g-sarjaan syylärin asennus? Minne se tulisi sijoittaa? Saa käyttää mielikuvitusta. Jyty ehdotteli takasivuikkunaa...
Pohjapanssariks jos laitettas?

nbf
16.09.2012, 19:51
Pohjapanssariks jos laitettas?


Se olis kyllä hyvä :cool:

Uskomattomia visioita taas tullut kun sai lisä virtaa tähän touhuun :rolleyes:

-JoNe-
17.09.2012, 17:01
jokos se on nipussa vkolopun jerusalemin ajoille?

nbf
17.09.2012, 17:15
jokos se on nipussa vkolopun jerusalemin ajoille?


Eipä oo :D

Topi1982
14.10.2012, 03:38
No onko sita virtaa?:cool: