PDA

View Full Version : Kysymys HJ60 taka-akselista


Morjenz
05.09.2011, 11:22
Pari kysymystä HJ60 taka-akselista...

1. Paljonko arviolta/suunnilleen/tarkasti painaa?
2. Onko 8,5" lautauspyörällä?
3. Moniko booriset vetarit?
4. Mitä nuo maksaa?
5. Yleisin välitys 3.7?
6. Näkisittekö estettä kiihdytyskäytössä 28" slicksillä?
7. Kesto verrattuna Fordin 8,8"

Viipo
05.09.2011, 21:18
Pari kysymystä HJ60 taka-akselista...

1. Paljonko arviolta/suunnilleen/tarkasti painaa?
2. Onko 8,5" lautauspyörällä?
3. Moniko booriset vetarit?
4. Mitä nuo maksaa?
5. Yleisin välitys 3.7?
6. Näkisittekö estettä kiihdytyskäytössä 28" slicksillä?
7. Kesto verrattuna Fordin 8,8"

1. ~130kg jarruineen
2. 9,5"
3. 27
4. semifloaterit 50-150e, fullfloaterit 100-250e, kytkettävällä 100% lukolla 400-500e
5. Hojossa aina 3.7. Bertan akseleissa 4.11. murikat ja välitykset käy ristiin
6. Murikka toisessa laidassa, mutta jos laittaa molemmin puolin lyhkäset vetarit ja kaventaa akseliputken, niin miksikäs ei.
7. Kaiken saa rikki.

Morjenz
08.09.2011, 09:50
1. ~130kg jarruineen
2. 9,5"
3. 27
4. semifloaterit 50-150e, fullfloaterit 100-250e, kytkettävällä 100% lukolla 400-500e
5. Hojossa aina 3.7. Bertan akseleissa 4.11. murikat ja välitykset käy ristiin
6. Murikka toisessa laidassa, mutta jos laittaa molemmin puolin lyhkäset vetarit ja kaventaa akseliputken, niin miksikäs ei.
7. Kaiken saa rikki.

Kiitokset tiedoista. Jonkun lähteen mukaan lautaspyörä on 8,5" ja akseli painaa 100-110kg... Kuka voisi varmistaa?

BJ-40/76
08.09.2011, 10:15
Noissa amerikan ihmeissä on perinteisesti käytetty Hiacen perää.

HJ-60 takasilta eroaa tuosta hiacesta seuraavasti:
-Täyskevennetty (vetoakselin poorit samat, kätevä tekee hiace/hj hybridiakselin)
-HJ lautaspyörä isompi (oliskohan ollut 9,5"? ja hiace 8" ??????)

Ja nuo molemmat vetoakselin boorit ovat isommat kuin dana 44:ssa
(danan vetari menee hj:n perään, mutta hj:n vetari ei mene danaan)

Kestävyyteen vaikuttaa aikapaljon myös se paino, mitä noilla slikseillä on....
Mutta aika luja se on.

Morjenz
08.09.2011, 10:18
Noissa amerikan ihmeissä on perinteisesti käytetty Hiacen perää.

HJ-60 takasilta eroaa tuosta hiacesta seuraavasti:
-Täyskevennetty (vetoakselin poorit samat, kätevä tekee hiace/hj hybridiakselin)
-HJ lautaspyörä isompi (oliskohan ollut 9,5"? ja hiace 8" ??????)

Ja nuo molemmat vetoakselin boorit ovat isommat kuin dana 44:ssa
(danan vetari menee hj:n perään, mutta hj:n vetari ei mene danaan)

Kestävyyteen vaikuttaa aikapaljon myös se paino, mitä noilla slikseillä on....
Mutta aika luja se on.

Hiacen perä ei juuri kestävyydeltään eroa Volvon omasta Dana31:esta. Kampe johon tuota perää ollaan etsimässä on Amazon n. 600-700 hevosvoiman tehoilla ja rengastuksena 28/12,5 tai 30/14,5... Fordin 8,8" voisi olla myös vaihtoehto...

HRD
08.09.2011, 19:30
Ei oo tojon vetarit sen tujummat kun volvon, saattaapi jopa ruottin kepit olla parempaa kamaa. Eikös noissa volvon perissä kuitenkin ekana ala meneen kepit rusetille ja poikki. Saahan hiluksin perään jenkeistä cromo puikkoja ja jos 8" välläri ei kestä, ni sitte hojon 9,5". Tai sit suoraan foorttin 8,8" tai 9" noihin alkaakin jo saamaan kestävä kilkettä valmiina.

Morjenz
08.09.2011, 21:49
Ei oo tojon vetarit sen tujummat kun volvon, saattaapi jopa ruottin kepit olla parempaa kamaa. Eikös noissa volvon perissä kuitenkin ekana ala meneen kepit rusetille ja poikki. Saahan hiluksin perään jenkeistä cromo puikkoja ja jos 8" välläri ei kestä, ni sitte hojon 9,5". Tai sit suoraan foorttin 8,8" tai 9" noihin alkaakin jo saamaan kestävä kilkettä valmiina.

Kyllä vetarit kestää, tossatapauksessa oli Fordin 9" spooli ja strangen vetarit, tuo dana30/dana31 välitys ei vaan ole kovin kestävä...

HRD
09.09.2011, 22:26
Kyllä vetarit kestää, tossatapauksessa oli Fordin 9" spooli ja strangen vetarit, tuo dana30/dana31 välitys ei vaan ole kovin kestävä...

Jaa no sitte se sulake on siirtyny. Ysituumasen murkulaa vaan peliin. Onhan ne noita 8,8 periäkin käyttäneet.