View Full Version : Gen2 modaamista....
Kuikukko
01.09.2011, 21:01
...tästä tää kaikki alko...
http://img822.imageshack.us/img822/6301/suomussalmi045.jpg
...ja sitten tarvi isompaa palloo alle ja tulihan sitä koppaakin nostettua...?
http://img97.imageshack.us/img97/7855/talvi2011066.jpg
...tällänen se oli sen jälkee....
http://img684.imageshack.us/img684/8423/kes2011008.jpg
...ja nyt kaikki kiltit lapset nukkuu, iltasatu jatkuu ehkä huomenna....:)
Onko nuo renkaat 33":set? Aikas samanmoinen (ainaki saman värinen :D) pajero ku mulla! ^^
Kuikukko
02.09.2011, 16:00
..joo kyllä ne o...:)
Kuikukko
02.09.2011, 16:37
...automaatti napojen tilalle jotain pitävämpää...
http://img546.imageshack.us/img546/2104/01092011051.jpg
.... vanha ....
http://img109.imageshack.us/img109/4875/01092011053.jpg
... ja uusi ...
http://img824.imageshack.us/img824/3343/01092011056.jpg
... on siinä joku ero ....
http://img849.imageshack.us/img849/1711/01092011057.jpg
... ennen ...
http://img834.imageshack.us/img834/1262/01092011059.jpg
.... ja jälkeen ...
http://img225.imageshack.us/img225/5595/01092011060.jpg
.... saa nähä kui kestää...sellanen erikoisuus tuli eteen, eli sähkölukot meni sekasi. 4H kun on päällä niin auto on "automaatti" sillon kun napalukot on 2*4 ja kun on 4HC niin toimii 2*4 ja 4*4, mutta pieni "vika" kunhan ei aja 4H päällä ilman napalukkoja....
Nostokurki
02.09.2011, 16:51
ei noi sun vanhat navat olleet automaattiset, vaan kiinteät... Eikös tämä ole kuitenkin SS-laatikolla...?
Kuikukko
02.09.2011, 16:55
... joo näin just ...
Kuikukko
02.09.2011, 18:02
... no pitihän jotain laittaa ...
http://img21.imageshack.us/img21/2945/02092011064.jpg
... silarit tulee sit joskus .....
Kuikukko
02.09.2011, 18:55
.... sitten nmä tei sille näin .... http://www.youtube.com/user/Kuikukko?feature=mhee#p/a/u/0/YCesxhOg0dk
Kuikukko
02.09.2011, 20:11
... pesun jälkeenhä se kiiltä ku manne pojan munat ....
http://img9.imageshack.us/img9/8817/02092011065.jpg
Kuikukko
02.09.2011, 20:40
..... kotona ....
http://www.youtube.com/user/Kuikukko?feature=mhee#p/u/1/1ufY40XIHs4
tepa250d
02.09.2011, 21:03
mitäs hyötyä tassä navan vaihdossa oli kun mallissa on vedonkatkaisu etuperässä eikä navoissa:confused:
Kuikukko
03.09.2011, 18:43
...toinen vanhoista oli rikki, että kai siitä jotain hyötyä oli...?
...toinen vanhoista oli rikki, että kai siitä jotain hyötyä oli...?
Rikki? Siis boorit sileenä? Eiks akselinpää ollu tykänny huonoo?
... no pitihän jotain laittaa ...
http://img21.imageshack.us/img21/2945/02092011064.jpg
... silarit tulee sit joskus .....
Oliko pajerossa liikaa tehoja vai miksi tuo? :confused: Lämmintä konehuone ilmaa viileän ulkoilman sijaan.....
tepa250d
04.09.2011, 19:15
mites se toinen napa oli rikki:confused:
Kuikukko
05.09.2011, 17:59
... joo eli, anteeksi tietämättömyyteni. Noi vanhat navat ovat kiinteet niinku joku mainitsi aikaisemmin, eikä automaattiset niikuin mua eräs Pajeroista tietävä oli opastanut. :eek:
Noh noin sitä oppii, ja saakos tossa siis pelkän takavedonkin päälle, jos saa niin onpahan ainakin mahdollisuus vapauttaa napa jos vetari porsii maastossa, eikä ole varaosaa mukana. On kyllä aika hyödytön tuo vapari suodatin tuolla mieluummin myy se jollekin ja sijoita rahat snorkkeliin.
Eikös nuo paperiset vaparisudit muutenkin päästä aika hyvin hienojakoisen hiekan koneeseen? Vai onko tuo öljyttävä malli?
Meinaan et noilla kuullemma ajelee motin aika äkkiä finaaliin hiekkaisilla pätkillä.
Kuikukko
06.09.2011, 17:04
... joo tarkotus olis laittaa toi snorkkeli, ettei toi vapari ole lopullinen ratkaisu ... tais kardaani saada osumaa viime reissulta, kun 80 km/h vauhdissa tuntuu pientä värinää... kukahan noita tasapainottaa Pirkanmaalla,,?
Kuikukko
17.09.2011, 18:12
... nyt tästä tuli huoltoauto ja verot vähän pieneni ...
http://img855.imageshack.us/img855/4949/16092011082.jpg
Kuikukko
17.09.2011, 18:16
... tänään meni etukardaanin ristinivel paskaks ... pohjaankin tarvis panssarointia, kun rupee vakio etupanssari ja jakolaatikon panssari sekä tankki oleen aika lommolla ... :D btw.. sanokaahan asiantuntijat, kun mulla nyt on noi turhat manuaali napalukot tossa kiinni, niin mitä tapahtuu, kun mää meen ja teen etuperään "kemppilukon"...?
... tänään meni etukardaanin ristinivel paskaks ... pohjaankin tarvis panssarointia, kun rupee vakio etupanssari ja jakolaatikon panssari sekä tankki oleen aika lommolla ... :D btw.. sanokaahan asiantuntijat, kun mulla nyt on noi turhat manuaali napalukot tossa kiinni, niin mitä tapahtuu, kun mää meen ja teen etuperään "kemppilukon"...?
Älä tee. Opettele ensin vähän super select jakolaatikon sielunelämää ja lueskele offipalstan arkistoja erinäköisistä lukkoratkaisuista.
Tai jos haluat edelleen oppia kaiken kantapään kautta, niin sitten vaan toimeksi. Pieni lukeminen kuitenkin säästää selvää rahaa.
Kuikukko
17.09.2011, 19:04
... no niin, sen takia mää kyselen tyhmiä kun en mistään mitään tiijä ja ettei tarvis kaikkea oppia kantapään kautta...sori...:confused: mitä tapahtuu, kun sen perän kemppaa...?
No tässä nyt on esim. aiempaa keskustelua (http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=1862) aiheesta.
Kuikukko
17.09.2011, 19:17
... onko tossa mun jakolaatikossa joku kitka vai onko se kitka vaan etuperässä ...?
Kuikukko
17.09.2011, 19:23
olin Jeep Clupin safarilla tänään ja täytyy sanoa, että yllättävän hyvin toi Napero meni pahoistakin paikoista vaikka tää oli mun elämäni toinen safari eli ajokokemusta ei ole. Kyllä noi nykyset lukot auttaa paljon vaikka maavara ja pyörät on mitä on... Sitten lisää tyhmiä kysymyksiä: kannattaako ottaa kallistuksen vakaaja irti etupäästä, kun toi on vähän jäykkä jossain paikoissa ...?
... onko tossa mun jakolaatikossa joku kitka vai onko se kitka vaan etuperässä ...?
Vakio gen2 GLS-mallin voimansiirto toimii tämän kaavion (http://i69.servimg.com/u/f69/15/09/17/32/scan0010.jpg) oikean puoliskon mukaisesti. GL-malleissa vasemman puoliskon mukaan.
Edessä ei ole ainakaan tietääkseni yhtään mitään lukkoa missään mallissa, en tiedä onko optionakaan saanut.
Takana monissa gen2 GLS-pajeroissa on sähköisesti napista kytkettävä lukko.
Keskellä on visko, mutta keskitasaus voidaan lukita myös kiinteästi (Lc-asennot kaaviossa)
2wd-asennossa etuperä vapauttaa alipaineen voimalla etuvetarit irti voimansiirrosta etuperän puoleisista päistään.
Tuukka Impala
17.09.2011, 19:53
... joo tarkotus olis laittaa toi snorkkeli, ettei toi vapari ole lopullinen ratkaisu ... tais kardaani saada osumaa viime reissulta, kun 80 km/h vauhdissa tuntuu pientä värinää... kukahan noita tasapainottaa Pirkanmaalla,,?
tekisköhän tammer diesel noita tasapainotuksia.....
Kuikukko
17.09.2011, 20:00
tekisköhän tammer diesel noita tasapainotuksia.....
..joo se kuulemma tekee...
Kuikukko
17.09.2011, 20:33
olin Jeep Clupin safarilla tänään ja täytyy sanoa, että yllättävän hyvin toi Napero meni pahoistakin paikoista vaikka tää oli mun elämäni toinen safari eli ajokokemusta ei ole. Kyllä noi nykyset lukot auttaa paljon vaikka maavara ja pyörät on mitä on... Sitten lisää tyhmiä kysymyksiä: kannattaako ottaa kallistuksen vakaaja irti etupäästä, kun toi on vähän jäykkä jossain paikoissa ...?
..eli toi on onkelma...
http://www.youtube.com/user/Kuikukko?feature=mhee#p/a/u/0/TkuypJAUjuo
Ota vaan se kallistuksen vakain pois mutta jos sattuu tarkka katsastaja niin joudut laittamaan takaisin aina katsastukseen. :)
Kuikukko
18.09.2011, 08:27
... joo näin voi käydä...vaikka tosta risukasasta jos yks tikku puuttuu niin ei sitä kai huomaa...:)
... joo näin voi käydä...vaikka tosta risukasasta jos yks tikku puuttuu niin ei sitä kai huomaa...:)
Ei ainakaan minun autosta ole vielä huomanneet :D
Vois olla että nuille etupuskurin päädyille vois tehä jotain :D Näyttää renkaat rappaavan
Kuikukko
27.09.2011, 18:35
...no joo jossain kuvassa näyttää, että ottais rengas kii vaan eipä ota ja tota keulaa on nostettu noista kuvista. Irrotin kallarin ja nyt se venyy vähä enemmän, mutta nyt ottaa pyörän alas mennessä kumityynyt vastaan. Kuitenkin keula toimii paremmin niin sisään menossa kuin ulostulossa.:) Jos tosta hyvän haluais, niin tarvis radikaaleja muutoksia, mutta niitä tarvis tehä joka puolelle...:D.
Kuikukko
27.09.2011, 18:37
..BTW..tuli vaihettua etuperän ja takaperän öljyt ja laatikko öljyt. Oli kyllä aika vaihtaa, ainakin takaperän öljyt oli aika ripulin väriset....:)