PDA

View Full Version : Happianturin sulake


jappe
31.08.2011, 07:38
Minulla taasen jonkun aikaa Grand Cherokeen happianturi antanut vikakoodia. Välillä häviää mutta syttyy sitten tyhjäkäynnillä. Valittaa siis anturin lämmityksestä tyhjäkäynnillä.

Jonkin aikaa sitten vaihdoin anturin saman vian takia.

Edellisellä kerralla kun asiaa tutkin niin löysin tiedon, että tuota lämmiitystä varten on olemassa sulake. En sellaista silloin löytänyt ja aloin epäilemään onko sellaista ollenkaan.

Siis onko lämmitysvastukselle sulake?
Jos on niin missä majailee?

vmt
31.08.2011, 08:57
Ainakin 5,2 l ZJ:n kaaviosta katsoen syöttö tulisi saman sulakkeen takaa kuin puolalle, suuttimille ja bensapumpulle ainakin. Siitä päätellen voisi ajatella, että ei tuossakaan sille ole omaa sulaketta.

kany
31.08.2011, 10:33
Moniko johtoinen anturi kyseessä? 1,2,3, vai 4 johtoa? 3 johtimisessa lämmityksen maadoitus hoituu pakarin kautta ja jos se ketju ei ole kunnossa niin vika vois johtua siitä?

jappe
31.08.2011, 17:36
Sulakkeen palaminen kyllä sitten halvauttaisi muutakin.

En muista monta johtoa oli. Tuo pitää tarkistaa.

jappe
03.09.2011, 06:24
Neljä johtoa on anturissa.

Minulla löytyy tuollainen, jota voisi kokeilla. Johto vain pitempi.
2000 1999 4.0L (Before Catalyst) W/18" Pigtail, California Emissions 56041212AE

Grandissa on tämä
1998 1997 5.2L,5.9L (Before Catalyst) W/12" Pigtail, Federal Emissions 56041213

Näyttävät ulkoa päin aivan samanlaisilta, mutta onko näissä eroja?

Ohjaako jotenkin erilailla kun toinen on California ja toinen federal emissions?

pee
03.09.2011, 15:40
enpä Jeepeistä tiedä juuri mitään, mutta Caljuvornialaisten päästömääräykset on tiukemmat kuin muualla Jenkkilässä, eli todnäk on jotakin eroja moottorinhojauksissa...

Mikki
03.09.2011, 17:31
Taitaa olla erona vaan tuo pigtail, eli johtosarjan mitta...

Californiassa todellakin tiukemmat päästörajat, mutta valmistavat yleensä sitte vain yhtä mallia (tuppaa olemaan just Ca-versio kun autokannasta 24% on sen määräysten mukaista ja 32% autojen myynnistä tule sieltä..)

Kokeile, ei se ainakaan enempää rikki mene!

Ja sulaketta niille ei ole suoraan ollu, kun lämmitys on luokkaa 2-3A eli nuin 40W:rolleyes:

vmt
03.09.2011, 19:51
Eikös se niin ole, että niitä lambda-antureita ei ole kuin muutamaa erilaista tyyppiä? Ne sitten eroavat noiden johtojen määrässä (ja toiminnallisesti tietty) ja sitten taitaa olla vielä jotain titaatiantureita, mutta joka tapauksessa vastaavan tyyppinen antaa aina samanlaisen signaalin.

Joten jos johtojen määrä ja liitin täsmää, niin varmaan sitten se anturikin.

Taisi muuten olla niin, että kaavioissa maadoitukset, jotka tuon anturin maadoittaa, meni useemman liittimen kautta, joten siellä voi olla jossain huono kontakti ja siten mahdollinen vikapaikka, jos siis ei anturin vaihdolla vika korjaannu.

hpotteri
04.09.2011, 22:03
Monesti lambdojen lämmityksen sulake on merkattu "ecm 2 tai kolme tms" eli tarkasta kaikki ecu / ecm / ign merkatut sulakkeet