View Full Version : Ihmetystä
OFFIDIRTY
29.08.2011, 14:09
Ei mikää suuri ihmetyksen asia että RÄYHÄSSÄ oli taas "pieniä" voimansiirto ongelmia..:o
MUTTA tällä kertaa ihan uudessa paikassa..
ARB:n laippa oli murtunu.. Eli siitä/se mihinkä lautaspyörä tulee kiinni ja "lukkopesä" on kiinni..
Kaikkea sitä tuleekin eteen..:)
Empä oo moista ennen kuullu,mitähän sanoisivat ARBin tehtaalla? Tokkopa takuuseen menee mutta uuden hankinnassa saattais olla tinkimisen peruste.
OFFIDIRTY
29.08.2011, 20:43
Empä oo moista ennen kuullu,mitähän sanoisivat ARBin tehtaalla? Tokkopa takuuseen menee mutta uuden hankinnassa saattais olla tinkimisen peruste.
Täytyy ottaa kuvia niin on sitten muistona tulevaisuudessa..
Korjaus visio on toteutus asteella..
Sitten näkee kuinka onnistuu/kestää..;)
Mikä malli ja mistä kohtaa oli murtunut?
RD03 = vanha 10 poorinen. Lautaspyörän puoleinen päätylaippa nro 020404
RD23 = vanha 24 poorinen. Lautaspyörän puoleinen päätylaippa nro 020404
RD56 = uudempi 24 poorinen. Lautaspyörän puoleinen päätylaippa nro 020406
RD127 = uusin 10 poorinen. Lautaspyörän puoleinen päätylaippa nro 027312
RD128 = uusin 24 poorinen. Lautaspyörän puoleinen päätylaippa nro 027311
03, 23 ja 56 ilmaputki on lautaspyörää vastapäätä. 127 ja 128 ilmaputki on lautaspyörän puolella.
RD23 on tuumamittaisilla laakereilla, RD56 millisillä laakereilla. Tuumaisissa pienempi sisäkooli kuin millisissä. Internet-huhuista olen lueskellut että tästä johtuen laakerikaula on RD23:ssa niin ohut että saattaa katketa.
Itsellä on RD23, josta oli lautaspyörän puoleinen laakeri sutinut kaulan piloille ja tilasin tilalle vahingossa RD56:sen päädyn. Sopi suoraan paikoilleen, vain poskilaakerit on eri paria. Molemmat löytyy kuitenkin roverin osanumerolla.
Ja tietenkin saatan muistaa väärin :)
OFFIDIRTY
29.08.2011, 21:49
Mikä malli ja mistä kohtaa oli murtunut?
RD03 = vanha 10 poorinen. Lautaspyörän puoleinen päätylaippa nro 020404
RD23 = vanha 24 poorinen. Lautaspyörän puoleinen päätylaippa nro 020404
RD56 = uudempi 24 poorinen. Lautaspyörän puoleinen päätylaippa nro 020406
RD127 = uusin 10 poorinen. Lautaspyörän puoleinen päätylaippa nro 027312
RD128 = uusin 24 poorinen. Lautaspyörän puoleinen päätylaippa nro 027311
03, 23 ja 56 ilmaputki on lautaspyörää vastapäätä. 127 ja 128 ilmaputki on lautaspyörän puolella.
RD23 on tuumamittaisilla laakereilla, RD56 millisillä laakereilla. Tuumaisissa pienempi sisäkooli kuin millisissä. Internet-huhuista olen lueskellut että tästä johtuen laakerikaula on RD23:ssa niin ohut että saattaa katketa.
Itsellä on RD23, josta oli lautaspyörän puoleinen laakeri sutinut kaulan piloille ja tilasin tilalle vahingossa RD56:sen päädyn. Sopi suoraan paikoilleen, vain poskilaakerit on eri paria. Molemmat löytyy kuitenkin roverin osanumerolla.
Ja tietenkin saatan muistaa väärin :)
Nappaan huomen kuvia siitä ja koitan laittaa näkösälle..
Tai sitten lähetän ne sellaiselle joka on harjoitellu enemmän kuvien laittoa..:D
En tiedä kuinka vanha sulla oli tuo ARB:bi, itsellä joskus porsi noin vuoden vanhasta Dana30 ARB:in etulukosta toisen puolen laakerikaula irtipoikki. Kun oli jenkeistä ostettu murikka niin ei kelvannut Euroopan takuuseen, mutta laittoivat Cross4WD:n kautta kuvat ARB:ille -> sain reilun alennuksen uudesta päädystä.
Kannattaa varmaan kysyä joko sieltä kautta tai laita suoraan ARB:ille kuvat, niin osannee sieltä kertoa lisää.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=87346
OFFIDIRTY
30.08.2011, 14:45
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=87346
Tuollainen hajalla..
KIITOS MIKJUS..:)
OFFIDIRTY
30.08.2011, 14:46
Eli ei ole mikään laakerinkaula hajalla..;)
Juu ei ole ei, en minmä sitä meinannutkaan.. ..tai site se on iso ja outo laakerikaula :D Aattelin vain että vika sinällään on varsin samantyylinen, "vähän" isommassa mittakaavassa vain :eek: ihan samannäköinen on tuo murtuma ja samallailla siististi lähtenyt irti. Mulla ainakin kuvien perusteella pistivät valuvian tjsp. piikkiin, ja uusi tuli halvalla.