View Full Version : Mopoauto SJ410
Tuli hommattua tollanen SJ lähinnä maastokäyttöön, on muuten aika pieni jos vertaa edelliseen peliin joka oli FSJ :)
Edellinen omistaja tehnyt jo aika paljon mutta ainahan sitä kaikenlaista sipistelyä on.
Tehtynä tähän asti:
- 1,3 swiftin ruiskukone,virinokka ja peltisarja
- 5-vaihteinen 413:n laatikko
- Snorkkeliputki katolle (irti)
- Jakolaatikossa on tiuhemmat välitykset
- Spoa tehty eteen ja taakse,takana traction bar
- Uudet Rancho 5000 iskarit
- Uudet uretaanipuslat edessä ja takana
- Levyjarrut edessä
- Jarrutehostin
- Helmapalkit
- Taka-akselilla kemppilukko
- Kuppipenkit
- Joku tankki koteloituna takaluukkuun (ei turvatankki)
- ym.
Autoon on muutoskatsastettu:
- Turvakaaret (ei enää kiinni),
- Alustan korotus 75mm,
- Renkaat 29*9,5-15 (alla nyt 31*10,5-15)
- Moottori/laatikko paketti
- Jarrut
- Iskarit
- Kuppipenkit
vaihdettuja osia 32,4%
To do listalla:
- Maalaus (tehty)
- Valot ja vilkut kiinni ja kuntoon (osittain tehty)
- Katolle teline + valoja
- Takapuskuri palkista
- Etupuskuri?
- Vinssi (13000LBS kiinni)
- Tunkkiteline
- Snorkkeli kiinni (tehty)
- kaarien sipistelyä + jotain levikettä (tehty)
- Panssaria laatikoille
- Käsijarru kuntoon (toimii)
- Lasinpyyhkijät liikkumaan
- vikalista konttorilta
Seisonut 5 vuotta lämpimässä ja ei oo katsasteltu aikoihin.
Nyt olis tarkootus laitella auto katsastuskuntoon ja parannella pikkuhiljaa.
Ja sitte niitä kuvia ku ne on niin mahottoman kivoja :)
hakureissulta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=87240
iskarien/pohjaanlyöntikumien testiä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=87249
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=87248
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=87247
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=87246
iskarin alakiinnitys
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=87244
iskarin yläpää
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=87242
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=87241
Sai taas jotain aikaaseksi. Sisätilojen putsausta, pari pientä hitsipaikkaa, hionta ja sitte maali sisälle ja päälle. Väriki olis jo ostettu ;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=87394
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=87393
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=87392
piti kanssa lähteä kyseistä autoo katsomaan ja ostamaan mutta oli MYYTY
Ei oikein noista kuvista saa selvää mutta onkos tässä vielä vakiot pellistä prässätyt riiput ? Jos on niin kannattaa lisätä listalle niiden uusinta, ei noi vakiot oikein kestä.
Ei oikein noista kuvista saa selvää mutta onkos tässä vielä vakiot pellistä prässätyt riiput ? Jos on niin kannattaa lisätä listalle niiden uusinta, ei noi vakiot oikein kestä.
Joo näytti olevan prässätyt. Pitää jokukerta värkätä vahvemmat.
Nonii nyt on taas saanu jotain aikaiseksi. Tankkihan on siirretty sisätiloihin ja alla orkkis tila on jo täynnä kaikenlaista :) Tein 12mm vaneerista umpi kotelon tankille ja täyttöaukkoa joutu nostamaan jonki verran että saa tankattua ku olis ollu melki vaakatasos täyttöputki.
Seuraavaksi olis vielä oviin pienet paikat ja sitte hiontaa ja maalausta. Kuvia tulee kunhan kerkeen ottaa.
Nyt olis pohjafäri ruiskuteltu. Huomenissa kevyt kraapaasu vesipaperilla ja väriä pintaan.
Ekaa kertaa pitelin ruiskutinta käsis ja ei se ny mikää kummonen kapistus ollu :) lommoja en eres yrittäny oikoa. Vähä pölyynen talli oli.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=88118
La tuskaa
11.09.2011, 07:46
Jos sait tasaisen pinnan niin ei tarvii vesipaperia käyttää. Haet karhunkieltä ja sillä hivaset niin riittää. Meinaan aina oma hommansa alkaa vesipaperilla ympäri asti hinkkaan. Oli sitten mikä tahansa auto. Hyvä rasvan poisto vain muistaa tehä. ei tinnerillä eikä tärpätillä. Silikoninpesuaine ei maksa paljoa eikä sitä mee paljoa. Sillä saat rasvat ym. pois. Pölyt saa liimarätillä pois maksaa korkeintaan 2e.
Jos sait tasaisen pinnan niin ei tarvii vesipaperia käyttää. Haet karhunkieltä ja sillä hivaset niin riittää. Meinaan aina oma hommansa alkaa vesipaperilla ympäri asti hinkkaan. Oli sitten mikä tahansa auto. Hyvä rasvan poisto vain muistaa tehä. ei tinnerillä eikä tärpätillä. Silikoninpesuaine ei maksa paljoa eikä sitä mee paljoa. Sillä saat rasvat ym. pois. Pölyt saa liimarätillä pois maksaa korkeintaan 2e.
Meleko räikiä tuli :p
Vetäsin vesihiomapaprulla ku ei ny ollu karhunkieliä ja näin pyhänä mikää oo auki. Silicone removerilla pyyhiin ja tärpättiä ei mun talliin tuu ,paitsi alkon mallia :D pari valumaa tuli mutta ei niin haittaa. saas nähärä jottei tartte vetäästä toinenki kerros maalia.
Supermullikka
12.09.2011, 19:46
Kansa vaatii kuvia!
No pannahan Kansalle yks värivalokuva.
Tämä otettu eilen. Yks kerros pintaväriä, tänään sutaasin toisen kerroksen ja suopi olla nuin hyvä. Kuva ei kerro totuutta väristä. RAL 1016 "EU regulation ambulance yellow"
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=88449
Auto väritetty ja kasattu suurinpiirtein. Käytiin jo vähä koeponnistamas mettäs.
Näppärästi menee, vähä pelotti ilman vinssiä mennä "pahemmista" paikoista mutta selvittiin :)
Mites pitääkö muilla välitetty jakis ääntä? Tää vinkuu ja rallattaa melekoosesti, tarttis kuulosuaojaimia maantienopeuksis. Toki en edes vilikaassu jotta oliko missään öljyä ennen ajeluja :D:o
Kuvia
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=88870
Sekä sisään että ulosjoustossa tuntuisi iskareissa ja pohjaanlyöntikumessa olevan vielä vähä varaa mutta ei vaan veny. Tarttiskohan traction barin rungon päähän laittaa uniballin. Omassa pikku päässä vain ajattelin että se saattais rajottaa joustoa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=88871
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=88875
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=88874
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=88872
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=88873
Kuka muuten tunnistaa auton? Ja onko ex omistaja(t) jopa foorumilaisia?
Kuka muuten tunnistaa auton? Ja onko ex omistaja(t) jopa foorumilaisia?
Minä tunnistan ja on ex omistaja palstalla Suzka nimimerkillä.
Tuollahan on käyty monesti venäjälläkin;)
Tarttiskohan traction barin rungon päähän laittaa uniballin. Omassa pikku päässä vain ajattelin että se saattais rajottaa joustoa.
Traction barin on päästävä "kiertymään" suhteessa runkoon, muutoin alkaa ahdistamaan joustoissa. Eli ehdottomasti uniball sinne rungon päähän.
Nonii. Päivittelyä pitkästä aikaa. Vinssi siis on ollu jo jonkin aikaa kiinni ja käytettykin on. http://www.youtube.com/watch?v=W3rnTP9l3aI
Katsastukseen täytyis nyt löytää perä tai jotain. Luin jostain että etuperän murikka menis takaperään poskirattaat vaihtamalla? Jos jollain lojuu nurkis rattaita tai koko takamurikkaa niin saa tarjoilla. Etuperiä on tontilla monta että niistä jos sais rakennettua taakse jotain. Muuten alkaa olla leimakunnossa, mitä nyt jotain esim nirhautuneita jarruletkuja vaihdella.
Nyt on katsastettu ja laakista meni läpi :D
Woblaus tarttis saada kuriin, on meinaan saatana ärsyttävää :mad: Åpaut 55km/h jälkeen alkaa ja sitte oikeen hualella! Auttaasko jos laittaas haritusta? Vai mikä lääkkeeksi? Väljää ei pitääs olla oikee, ainakaa palio. Leimarenkailla sama homma.
Katolle punnasin safaritelinettä mihnkä saa tunkkia, varapyärää, valoja ym.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4430&pictureid=92574
Onkos tuossa soa tehtynä? Vai kahtelinko väärin? Oisko jääny etupään kulma vähä vääräks? Joku väli aikais kiilaus akselin ja jousen väliin ja varovainen koe ajo? Ja jos ei auta niin sitä auraukselta harituksellehan on kanssa suht helppo kokeilla.
karvanoppa
07.11.2011, 11:26
Kuvista ei kunnolla nää, mutta onko ohjaus iskari kiinni?
Supermullikka
07.11.2011, 14:13
Nyt on katsastettu ja laakista meni läpi :D
Woblaus tarttis saada kuriin, on meinaan saatana ärsyttävää :mad: Åpaut 55km/h jälkeen alkaa ja sitte oikeen hualella! Auttaasko jos laittaas haritusta? Vai mikä lääkkeeksi? Väljää ei pitääs olla oikee, ainakaa palio. Leimarenkailla sama homma.
Katolle punnasin safaritelinettä mihnkä saa tunkkia, varapyärää, valoja ym.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4430&pictureid=92574
Kyllä tuossa maastossa 55km/h pitääki vähä woblata :D
Hyvä nimi autolle keksitty. :)
Ei taida oikeista mopoautoista löytyä vielä Offroad pelejä. :D Pääsis nuorisokin mukaan remmiin katulaillisella "autolla".
Onkos tuossa soa tehtynä? Vai kahtelinko väärin? Oisko jääny etupään kulma vähä vääräks? Joku väli aikais kiilaus akselin ja jousen väliin ja varovainen koe ajo? Ja jos ei auta niin sitä auraukselta harituksellehan on kanssa suht helppo kokeilla.
Joo on SOA tehty. Mimmonen se kulma sitte olis hyvä olla? Selitäs vähä ku en tajua :o
Kuvista ei kunnolla nää, mutta onko ohjaus iskari kiinni?
Ei oo ohjausiskari kiinni. Tarkootus olis laittaa mutten oo joutanu. Mutta eikai se oo hyvä sillä "peitää" itte syytä :eek:
karvanoppa
07.11.2011, 17:22
Ei oo ohjausiskari kiinni. Tarkootus olis laittaa mutten oo joutanu. Mutta eikai se oo hyvä sillä "peitää" itte syytä :eek:
Sekin jos se puuttuu niin voi vaikuttaa että voblaa.
No soaa tehdessähän käännetään yleensä pinionia laatikkoon päin, elikkäs käännetään akselia "nenälleen" ettei kardaanin kulma mene liian jyrkäksi. Jonka jälkeen katkastaan ulompi akseli putki molemmin puolin sieltä napojen juuresta rälläköimällä alkuperäinen hitsisauma auki,ei siis poikki asti.
Tästä topiikista voi lueskella ja opiskella sen oikean katkasu ja hitsaus tyylin :D: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=49233&highlight=milsimmer
Sitten käännetään napoja takasinpäin niin että ne on samassa kulmassa ku ennen toimituksen alkua. Ja sitten hitsataan kiinni.
Kaverin patrollissa luiskahti ilmeisesti tuo napojen takasin kääntö vähä pitkäks ja oli samoja oireita ennen tilanteen korjausta. Alko woblaamaan korotetuista suoja teistä yms.
Itsehän en ole yhtään soaa tehny ku pajeroon ei juuri tarvinnu suunnitella moista ja hiluksi on rullannu tehtaalta ulos soalla varustettuna.
Joku asiaan perehtyneempi voi varmaan sitten harsia näitä meikäläisen jorinoita.
Toki voplaukseen voi olla monta muutakin syytä mutta kuulosti oireet samoille ku tuossa kaverin patukassakin.
Pistetääs ny tähänki kuva valoista, ei noilla ledeillä hirveesti näe mutta sähköä niillä säästäis. Tekniikkapuolella niistä jo keskusteltiin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=96582
Lakeuden kutsu II on ihka eka kilipaalu, jänskättää jo :o
Ja autolle pitäis tehdä vielä vaikka ja mitä että olis sitte kisakunnos. Periltä ja laatikoilta puuttuu panssarointia, vetoakselien laakerointia, tankki joka sisätiloissa vuotaa :mad: laturin päivitystä isompaan ym ilta-askaresta. Vinkkejä/kuvia panssaroinneista :confused:
Justiinsa nyt ei ole kuvia laittaa mutta aikanaan kopsasin perien panssaroinnit RacingRabitin projektista, kuvia niistä on jossain palstan syövereissä. Olihan niissä sovittelunsa mutta on kanssa hyvät. Jakolaatikon alle sellainen pokattu 3 mm kaukalo, joka kiinnitetään pulteilla runkopalkkeihin. Sopivasti reikiä pohjaan jotta vesi ja muta pääsee pois + helppo putsata letkulla. Sulla kun tankki on sisällä niin perään ei välttämättä tarvii panssaria. Vakiopaikalla olevan tankin panssari on hyvä kapistus, se ottaa kivasti voimat vastaan perän kosketuksissa. Eli mieti sitä perän panssaria tai testaile ensin onko tarpeellinen.
Tuallaanen munankuori tuli tänään. Ensviikolla toivottavasti saa jakolaatikolle plootua suojaksi. Kelpais sitte rytyyttää kuortaneella.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=96704
Nonii tuli Lakeuden kutsus todettua että laturi käy liian pieneksi. Hyllystä ilmeisesti GM105A kiinni ja latausjännitteet heitteli aika korkealla. tyhmäkäynnillä öpaut 14,5 -15V ja kierroksilla jopa 15,5V. Onko liikaa? Remmiki luisti niin pirusti, mahtaako piisata tuo vakio kuminauha jos laittaas uuden vai pitääkö kattella jytkympää pyörää/remmiä?
Nonii tuli Lakeuden kutsus todettua että laturi käy liian pieneksi. Hyllystä ilmeisesti GM105A kiinni ja latausjännitteet heitteli aika korkealla. tyhmäkäynnillä öpaut 14,5 -15V ja kierroksilla jopa 15,5V. Onko liikaa? Remmiki luisti niin pirusti, mahtaako piisata tuo vakio kuminauha jos laittaas uuden vai pitääkö kattella jytkympää pyörää/remmiä?
Isompi laturi siirretty toistaiseksi hyllyyn. Paremman hihnapyörän siihen sorvuuttelin mutta jännitteet on vielä sen ~15V. Funtsii sitä sitte joskus :)
Jotain kuitenki saanu aikaaseksi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=98744
Takapuskurin väkästelin jo ennen Lakeuden kutsua.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=98742
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=98741
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=98740
Valo ym katkaisiat laitoon parempahan paikkahan ja päävirtakatkaasia kans löysi paikkansa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=98739
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=98738
Etu parkiille ja vilikuulle panin tuallaasen putken suajaksi jottei tartte joka reisun jäläkehen panna uutta linssiä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=98737
Bensapumppu tuli saksasta viikos mutta tankkia mikä tuloo suamesta saa orotella varmahan maailman tappihin. Ristus!
Taas on tehty kaikenlaasta ja palio on jätetty tekemättä :D
Kuvat teksteineen kertokoon. Kommenttia saa antaa ja jos joku näyttää olevan hullusti niin saa karjua :o
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=101464
Tästä lähärettihin. Vanha tankki pellolle ja takatila tyhjäksi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=101467
Tankin asentelua. Huohottimessa ja pumpun jälkeen painepuolella takaisku. Tarttooko painepuolella takaiskua? Tuntuu aika väkevältä pumpulta jotta luulis pruuttaavan aika nopsaa paineen linjaan. Pitää vaan niin vittumaasta ääntä se takaiskuventtiili jotta kiskaasen kohta kuikkaa sillä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=101465
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=101466
Lattiahan reikä ja 10mm "pellistä" takavinssille kehto.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=101462
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=101463
Tälläänen siitä ny sitte tuli. Bensan paluupuolellaki on suodatin :D jotta sai helposti muutettua letkun 6mm->8mm. Ja toiselle apparille penkki. Mites kisakatsastus tuosta sanoo. Rek otteessa 2 hengen auto ja tiedän säännöt mutta miten se käytännössä menee suunnistuskisoissa jos tonne änkee takavinssiapinan?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=101468
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=101470
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=101469
Jousien kans tuli voimisteltua. Oli sisäänjoustoa ehkä 10mm :cool:. Reissu mätänettiin, kärrinjousiniput kainaloon ja verstaalle yhdistelemään uutta ja vanhaa. Norrat on alkuperäiset, motonetin 4 lehtisistä alimainen ja keskimmäinen lehti vanhan norran kans naimisiin. Hyvääki vaan pakkas tulemahan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=101460
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=101459
Sitte viälä pihas tarkastus jotta kaikki on sulas sovus ja eikun baanalle :)
Jooja se GM 105A laddare tuli laitettua kuntohon ja asennettua sen omenan kokoosen tilalle. Hyvin pelittää, vaihroon siihen jännitteensäätimen niin ny törkkää ~14,6V
///Mites kisakatsastus tuosta sanoo. Rek otteessa 2 hengen auto ja tiedän säännöt mutta miten se käytännössä menee suunnistuskisoissa jos tonne änkee takavinssiapinan?///
Kyydissä olijoita maksimissaan rekisteriotteessa kerrottu määrä ja kaikilla turvavyöt.
Jos kaaret niin takapenkkiläiset kaaren alla tjsp....näin nopeesti muistellessa.
Hyvältä näyttää !
ps. Kannattaa noi alkuperäiset riipukkeet vaihtaa järeämpiin.
Hyvältä näyttää !
ps. Kannattaa noi alkuperäiset riipukkeet vaihtaa järeämpiin.
Joo on ollu kyllä mieles teherä järiämmät. Mitäs Herra leimasetä sanois asiallilesti tehdyistä revolveririipukkeista? Aika vähä löytyy haulla juttua niistä :confused:. Jos jollain oli kuvaa niin linkkiä tänne :rolleyes:
Muistaakseni eivät olleet katastus kelposet mutta suositella voin kyllä, parani hiluksissa ulosjoustot kummasti semmosilla. Kuuklen kuva hakuun ku rustaa revolver shackles ni ruppee kuvia löytymmään. :)
Tein aiva perus riipukkeet ja vakiopituuset.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=102056
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=102057
Ja joulu tuli ku sai taakse vinssin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=102058
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=102059
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=102060
Ja laturista toristusaineistoa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=102055
Tuli taas väkästeltyä jotain pitkästä aikaa.
Eteen laitoin narun, on morsiamen ny sitte mukavee kiskoa sitä :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=111090
Ja taakke laitoin kattoon tommosen verkon jotta saa edes jotain pysymään kuivana safareilla/kisoissa. Hyvä heittää vaatereppua ym sinne.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=111091
Tuli hommattia tollanen sukuelimistön luovittaja.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=115235
Siitä pumppu ja simpukka irti ja kovalla innolla kohti suzukia. Kuvat kertokoon.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=115236
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=115238
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=115239
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=115237
Tarttis vielä teherä kaikenlaasta, tottapa sitä valmista tuloo jos ei vaan krapulaa tuu hommattua.
Luulis Suzukin nousevan suosta 13000 paunan vinssillä :D
Joo kiinan paunoja :D Välillä etuvinssi häjyylöö :mad: Tosi kankia vetää vapaalla ulos ja ei oikee jaksa iliman pylypyrää huanosta paikasta pois. Se jarru kait siälä kettuuloo, pitääs taas avata. Pitääskö se jarru putsata vai rasvata? Ja saako sitä säärettyä?
Jovain :) Viikonloppu tuli viätettyä tallis ja valamista tuli, paitsi sektorivarsi tarttis viälä taivutella. Pumppu pyörii hienosti jne. Nakkasin hellat katolle, perkele ei vaan maharu nua katolla tallista pihalle :D:mad:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=115458
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=115459
edit: nii uppos volvon raidetangonpää opelin sektorivarteen aikasta syvälle, kumi aika lintas mutta kai se asiansa siälä ajaa.
Nakkasin hellat katolle, perkele ei vaan maharu nua katolla tallista pihalle :D:mad:
Mulla oli aikanaan aika lailla samanlaiset valot samassa paikassa. Ennen talliin ajoa piti lamput kääntää vaakatasoon, jotta mahtui ovenkarmin ali. Arvaa muistinko sen kerran kiireessä tehdä :D Sen kerran jälkeen tuli vaihdettua tilalle matalat suorakaiteen muotoiset valot.
Pudotin safaritelinettä alemmas niin nyt nappanippa ~1,5bar paineilla mahtuu ulos. Työvalot vielä kytkemättä.
Ei mitään -> parkit -> puolet valot -> pitkät -> pitkät + lisäpitkät
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4218&pictureid=115514
Ja ohjaustehostin on toiminnassa. Voi tätä riemun päivää!!
Startin ihmettelyä. Naksahti vain startatessa. Päättelin että solenoidi on tullu tiensä päähän tai vaan jumis turpeesta ym skeidasta. Startti käteen ja heti kokeilu kaapeleilla, toimii. Eli vika ilmeisesti jossain muualla. Noh, nyt on purettu ja putsattu. Täytyys heittää takaasi kiinni ja funteerata oluen voimalla mikä on :D