View Full Version : BJ,n etuvilkut
Tarkoitus olisi hävittää nuo isot, rumat ja risukossa hankalat BJ,n etuvilkut/parkit lokareiden päältä.
Ajattelin siirtää parkit valoumpioihin ja laittaa lokareiden päälle alkuperäiselle paikalle pienet ja matalat vilkut. Yritin etsiskellä vilkkuja tarvikeliikkeistä eikä tärpännyt, henkilöautojen sivuvilkuissa olisi ollut paljonkin kooltaan ja ulkonäöltään sopivia mutta lokareissa ne osittaisivat miltei ylöspäin ja watit eivät riitä etuvilkuiksi.
Netistä löytyi moottoripyörien katevillkuja, jotka olisivat pieniä ja matalia ja peittäisivät sopivasti alkuperäisen vilkun paikan lokarissa. Osa oli jopa 21wattisina ja E hyväksyttyinä, kaiken järjen mukaan nämä kelpaisivat katsastajalle jos niihin vain löytää 24volttiset polttimet?
Saavatko BJ,ssä parkit olla valoumpioissa vai tuleeko näissä vastaan jotain etäisyys liian kaukana auton laidasta sääntöjä?
Olisi mukava nähdä miten muut ovat vilkut BJ,ssä ratkaisseet.:)
Entä jos pellistä kanttaisi pienet telineet että pikkuvilkut osoittaisi eteenpäin?
Sattuuko muuten olemaan ehjät ja ylimääräiset ne alkuperäismollukat?
Tämmöset loksujen päälle:
http://i.ebayimg.com/06/!Bq4!wC!!Wk~$(KGrHqMOKi0Eu,WgHSwgBL)QQFFqug~~_12.J PG
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-TOYOTA-1967-LAND-CRUISER-TURN-SIGNAL-LIGHTS-FJ40-/350484157966?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item519a7bd60e
No nuo ois kyllä komeat, mitenhän valtavan kokoiset lienee? Jotkin tuon tyylisetkin sopis kunhan eivät olisi liian suuri kokoiset, halkaisia joku 60mm? ja E hyväksyntä ja 21w poltin pitäisi inssille löytyä.
hakoteilla
27.08.2011, 20:19
Mulla on BJ:ssä parkit umpioissa ja pienet moottoripyörän katevilkut lokareiden päällä konetilan kyljessä. Ei ole leimalla ollut asiasta mitään sanomista.
Mulla on BJ:ssä parkit umpioissa ja pienet moottoripyörän katevilkut lokareiden päällä konetilan kyljessä. Ei ole leimalla ollut asiasta mitään sanomista.
Niissähän on e-leimat ja kaikki. pienet ja sirot. Ääni näille.
Tosin kiinnitys tuohon kylkipeltiin, eikä originaaliin reikään, joka saattaa haitata.
No nuo ois kyllä komeat, mitenhän valtavan kokoiset lienee? Jotkin tuon tyylisetkin sopis kunhan eivät olisi liian suuri kokoiset, halkaisia joku 60mm? ja E hyväksyntä ja 21w poltin pitäisi inssille löytyä.
Eiköhän nuo suunnilleen tuota kokoluokkaa vois olla, ehkä joku 70-80 mm:
http://i230.photobucket.com/albums/ee201/fj40er/fj40-2091.jpg
Ei tartte mitään E-hyväksyntöjä 70- ja 80-luvun alun auton valot.
Jos oikeesti haluaa että tulee huomatuks, niin kyllä tollaset tarpeeks kaukana ajovalosta olevat oikean kokoiset vilkut olis mun mielestä järkevimmät. Ja mun mielestä muutenkin ylivoimasesti parhaimman näköiset nuo pyöreet.
hakoteilla
29.08.2011, 12:10
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=7858&d=1253380719
Tollaiset pienet kolmiot on nuo mun vilkut. Vaikka on kooltaan pienet, niin paljon kirkkaammat kuin orginaalit. Ja aika hyvin suojassa tuossa sivupellissä ollessaan.
Jonkun mielestä tuollaiset ei sovi BJ:hin, makuasia. Mua ei ainakaan haittaa, kun ei tuo oma auto mikään museopeli ole.
Ei tartte mitään E-hyväksyntöjä 70- ja 80-luvun alun auton valot.
Onko tosiaan noin? Tämä vaan tuli itselle eteen, kun vm.-78 henkilöautossa on katsurin mukaan väärä E-hyväksyntä siihen jälkikäteen vaihdetuissa etuvilkuissa...
Onko tosiaan noin? Tämä vaan tuli itselle eteen, kun vm.-78 henkilöautossa on katsurin mukaan väärä E-hyväksyntä siihen jälkikäteen vaihdetuissa etuvilkuissa...
No pahempi noin päin jos alitehoisia sivuvaloja SM1 tai SM2 merkinnällä tai sivuvilkkuja 5 ruuvaa etuvilkuiks. Ei ne mitään oikeita etuvilkkuja ole vaikka eessä vilkuttaiski. Alkuperäinen DOT-hyväksytty vilkku vastaa yleensä täysin euromääräyksiä semmoisenaan.
Täältähän noita voimaantuloja voi syynätä: http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/65BD13FA-230F-4B6E-AD37-68B1D2FB1E8B/0/Katsastajank%C3%A4sikirjaVersio20.pdf