Kirjaudu sisään

View Full Version : hdj80 savutus

_jOhE_
22.08.2011, 17:45
nyt alkaa neuvot loppumaan kansi paikallaan uusilla venttiileillä ja ohjureilla, uudet suuttimet. Savua tulee ihan samalla tavalla kuin ennen remonttia.. kahden männän kupissa oli öljyä voisiko öljyrenkaat vuotaa vai mistä se savutus voi johtua? Voikos niitä mittailla jotenkii vai joutuuko purkamalla kahtoo. Kaikki alkoi siis siitä ku pumppu kävi remontissa. tyhjäkäynnilläkin savuttaa reilusti.

pee
22.08.2011, 19:21
ajoitus pielessä - tai liikaa syöttöä - tai molemmat, eli ei ehdi palaa

veikkaan jotta myöhäsellä, käykö pehmeesti, onko sinistä kitkerää käryä ? onks syöttöä lisätty ?

-MaTTi-
22.08.2011, 19:50
Männänrenkaat väljät tai poikki niistä missä öljyä. Lienekkö puristuksia ko. sylintereissä? Siitä vois olla hyvä lähtee liikkeelle. Jos ei purista, ei pala. Palamaton savuttaa sinistä/valkeeta. Minkä väristä nyt on kyseessä?

patroltd
22.08.2011, 20:47
No jos se pumppu rempan yhteydessä alkoi niin ajoitus pielessä tai sitten pumpun korjauksessa tuli joku töppi.

_jOhE_
22.08.2011, 21:10
savu on tosiaankin sellaista sininertävää vähän myös vaaleeta... ja käy henkeen... pitää noi puristukset mittailla jos niissä ois vilppiä.

Jappi
22.08.2011, 21:30
Olikos tuossa palasäätö venttiileille? Ettei kantaisi?

Kitkerä sinertävä savu viittaa siihen ettei polttoaine pala kunnolla, yleensä vika on puuttuvissa puristuksissa tai huonoissa suuttimissa. Niin ja tuosta Peen mainitsemasta ajoituksesta suoraruiskussa.

tdi
23.08.2011, 15:35
myös turbo voi olla tiensäpäässä mutta tuskin jos savutus alko vasta pumppurempan jälkeen? huohottaako se paljon ? siitäkai jotain näkee vähän männänrenkaitten kuntoo jos sulla just on kannentiivistekkin vaihdettu.
mut toivotaan että ajoituksessa ois

hdj 80 Lapua
25.08.2011, 19:28
nyt alkaa neuvot loppumaan kansi paikallaan uusilla venttiileillä ja ohjureilla, uudet suuttimet. Savua tulee ihan samalla tavalla kuin ennen remonttia.. kahden männän kupissa oli öljyä voisiko öljyrenkaat vuotaa vai mistä se savutus voi johtua? Voikos niitä mittailla jotenkii vai joutuuko purkamalla kahtoo. Kaikki alkoi siis siitä ku pumppu kävi remontissa. tyhjäkäynnilläkin savuttaa reilusti.

Mulla oli samat oireet... ensin pumppuläpi 2200€ ei sama homma vielä sitten kansi pois oikaastiin ja venttiilit uusiksi ja kumit... ja ajateltiin samalla katsoa männät läpi.. no 3 ja 4 pytyn männän renkaat poikki ja männät halki ja muitten pyttyjen männän renkaat huonot... pian kasassa saa nähä savuttaako ja onko vetoja enämmän kun aikasemmin... :D

_jOhE_
26.08.2011, 21:25
laitappa viestii että rupesko savutus häviämään.. itsekkin ajattelin kyllä männät puottaa pois ja kattoo/ vaihtaa männään renkaat

pee
26.08.2011, 21:58
laitappa viestii että rupesko savutus häviämään.. itsekkin ajattelin kyllä männät puottaa pois ja kattoo/ vaihtaa männään renkaat

aattelitko alakautta oikeasti ?

BJ-40/76
26.08.2011, 22:20
ei sovi alakautta männät tulemaan.

_jOhE_
27.08.2011, 07:24
voi paska

_jOhE_
27.08.2011, 09:39
saako koneen nostettua koko könttänä poikkee?

pee
27.08.2011, 13:42
tottakai saa, vaan oin "aika" painava...

katohan ny ekaks satasen varmasti kuntoon vaikkapa se ajoitus...

ei oo hodarin kone tehty huvikseen purettavaks, ei rakenteeltaan eikä osa / tiivistehinnoiltaan

nimim. piinteer - dantät

Mika_T
27.08.2011, 14:16
Onko ohivuoto/puristuspaine mittauksia tehty?

Kertoo jo aika paljon männänrenkaiden kunnosta.

hunter hdj
27.08.2011, 15:06
Ohivuoto mittari maksas n 50 euroa... Hehkutulpat vaan kiertää pois paikaltaan ja vanhasta hehkutulpasta/ sököstä hehkusta tekee adapterin et saa ohivuoto mittarin kytkettyä hehkutulpan reikään.. Varmoja tuloksia koneen tiiveydestä ohivuotojen suhteen.

Omast mittailin kun selvitin käynti häiriötä,ohivuodot oli 5%-25% välillä sylinteri kohtaisia eroja. ei ole menoa haitannut.
venttiilinkopan kun irroittaa niin helpoittaa kyseessä olevaa toimenpidettä.

hdj 80 Lapua
28.08.2011, 19:09
ei sovi alakautta männät tulemaan.

Mahtuu männät alakautta pois kun laittaa auton saksinosturin varaan tulee tilaa vaikka kuinka paljon tai mulla ainakin mahtui.. kyseessä -90 hdj80

Jappi
28.08.2011, 21:00
Saitko takaisinkin alakautta?

pee
28.08.2011, 21:02
Mahtuu männät alakautta pois kun laittaa auton saksinosturin varaan tulee tilaa vaikka kuinka paljon tai mulla ainakin mahtui.. kyseessä -90 hdj80

ihan mielenkiinnosta, halkasikko lohkon siellä paikallaan ?

Mika_T
28.08.2011, 22:39
Eikös siellä ole öljysuihkutkin edessä.
Kampiakseli tuskin mahtuu olemaan paikoillaan jos männät alakauttaa meinaa irrottaa...
Ja kampiakselin irrottamiseen joutuu purkaan vaihetoosan pois. :O

Tinpa
28.08.2011, 23:15
Itte koneen pilkkoneena voin kyl sanoo, et ei mahdu männät pois alakautta.
Ja kyseessä oli -vm90 hdj.

hdj 80 Lapua
29.08.2011, 07:27
Saitko takaisinkin alakautta?

Ei yritettykään kun mulla on kansi pois... kyllä mä uskon että saa takasinkin kun tuli poiskin jos ei meinaa mahtua niin tukivarsi pois ja taas tulee tilaa.

hdj 80 Lapua
29.08.2011, 07:34
Ei yritettykään kun mulla on kansi pois... kyllä mä uskon että saa takasinkin kun tuli poiskin jos ei meinaa mahtua niin tukivarsi pois ja taas tulee tilaa.

Joo tuli väärin käsitys kk-laakerit pois alakautta ja männät ylä kautta... sekoolin.... en tiedä miksi väitin männiistä kun puhuin kk laakereista ne kyllä saa alakautta mutta mäntiä ei, itse odoten yhtä mäntää vielä... sitten saa kasaan hdj:n

sory

pee
29.08.2011, 12:22
Joo tuli väärin käsitys kk-laakerit pois alakautta ja männät ylä kautta... sekoolin.... en tiedä miksi väitin männiistä kun puhuin kk laakereista ne kyllä saa alakautta mutta mäntiä ei, itse odoten yhtä mäntää vielä... sitten saa kasaan hdj:n

sory

no just !

siellä(kin) siis tehdään melkein täyskoneremppa, eikä kuitenkaan sitten kampuraa laakeroida... ?

paljoks kustannuksia noin suunnilleen tuollanen remppa ?

hdj 80 Lapua
29.08.2011, 20:44
no just !

siellä(kin) siis tehdään melkein täyskoneremppa, eikä kuitenkaan sitten kampuraa laakeroida... ?

paljoks kustannuksia noin suunnilleen tuollanen remppa ?

N: 2500€ maksaa remppa ...

bimmerpower
29.08.2011, 20:59
N: 2500€ maksaa remppa ...

koska tuloo mäntä?unohdin soittaa takaasi tänää..joo kyllä se sun vene sopii hallille

hdj 80 Lapua
30.08.2011, 08:38
koska tuloo mäntä?unohdin soittaa takaasi tänää..joo kyllä se sun vene sopii hallille

tänään pitääs tulla toinen mäntä ...

hdj 80 Lapua
02.09.2011, 20:43

Nyt tuli kuntoon eikä savuta vaikka joutuu töihin moottori... ja kun käynnistää ei minkään laista savua tule putkesta, ehkä pikkusen haisee kun on putken vieres mutta se varmaan loppuu kun vähän hiontuu..