Kirjaudu sisään

View Full Version : saankohan uuvet akut tilalle ilman kuittia

Technophobia
21.08.2011, 13:16
ostin tämän vuoden tammi helmikuussa motonetista 2kpl 80ah jotain kiinalaisia akkuja nyt ne on paskana ei ota virtaa yhtään ja ei oo kuitti tallessa.soitin sinne mut joku kesäpoika ei osannu ottaa kantaa ollenkaan.
noissa akuissa on 2v takuu

BillyJoe
21.08.2011, 13:22
Onko akkunesteet kohdillaan ja ilmeisesti ihan autossa olleet auton oman laturin latauksen alla? Joissain tuotteissa jotka on ilmestyneet markkinoille tuon takuuajan sisällä, niin menee ilman kuittia takuuseen, mutta käyttäjän aiheuttama / huollon puute ei takuuseen tietysti mene...

Technophobia
21.08.2011, 13:28
Onko akkunesteet kohdillaan ja ilmeisesti ihan autossa olleet auton oman laturin latauksen alla? Joissain tuotteissa jotka on ilmestyneet markkinoille tuon takuuajan sisällä, niin menee ilman kuittia takuuseen, mutta käyttäjän aiheuttama / huollon puute ei takuuseen tietysti mene...

oolleet koko ajan hj:ssä oman laturin alla ihan normaalissa joka päiväisessä käytössä. pitäs lailla kieltää kaikki kiinatuotteet, onnistuuko vaihtaminen laadukkaampaan merkkiin jos maksan hinta erotuksen?

HeikkiH
21.08.2011, 13:40
ostin tämän vuoden tammi helmikuussa motonetista 2kpl 80ah jotain kiinalaisia akkuja nyt ne on paskana ei ota virtaa yhtään ja ei oo kuitti tallessa.soitin sinne mut joku kesäpoika ei osannu ottaa kantaa ollenkaan.
noissa akuissa on 2v takuu

Sinne vaa paikan päälle vaihtamaan. Jos maksoit kortilla ja muistat suurinpiirtein päivämäärän ni löytävät kuitin omista tiedostoista. Tiliotteelta kun katot et millon velottu ne akut ni vielä helpompaa.

Bj Andy
21.08.2011, 13:59
Ja radion virta oli otettu miten???

Mutta joo pitäisi onnistua ja se kantasiakas kortti toimii myös siinä että ostokset jää sinne muistiin.

Heguli
21.08.2011, 14:03
Nykyiset lämpöpaperikuitit ei edes kestä kahta vuotta, eli kaupalla on velvollisuus säilyttää vastaavat tiedot sähköisessä muodossa. Sama juttu esim. Gigantissa kun vie puhelimen huoltoon, katsovat nimellä koska on hankittu.

Mika_T
21.08.2011, 14:47

Jos 12V radiolle otetaan virta vain toisesta akusta niin se pilaa molemmat 24V järjestelmän 12V akut herkästi.

Technophobia
21.08.2011, 19:07

Mutta joo pitäisi onnistua ja se kantasiakas kortti toimii myös siinä että ostokset jää sinne muistiin.

maksoin käteisellä, jännitteen alentimen kautta tulee ratiolle virta.

varmaan ne kahtoo jostain koneelta että oon alunperinkin ostanu väärät akut koska nuo on 2x80ah ja hj:n alkuperäset akut on 2x95ah ja tuon takia meni varmasti paskaksi niiden mielestä ne akut.

en ymmärrä miten nuo akut kesti vaan puol vuotta

pitää huomenna käyvvä paikan päällä,tuurissaan niissä akuissa on vielä luettavissa viivakoodi tarrat

Nerd-O
22.08.2011, 07:41
Nykyiset lämpöpaperikuitit ei edes kestä kahta vuotta, eli kaupalla on velvollisuus säilyttää vastaavat tiedot sähköisessä muodossa. Tuon takia on hyvä ottaa Motonetin kanta-asiakaskortti. Niillä jää silloin kantaan tieto mitä kaikkea olet sieltä ostanut. Kyselin nimittäin tuosta tarviiko kuitteja säilytellä tuon jälkeen niin sanoivat että näkevät koneelta kaiken mitä olen ostanut jos olen vinguttanut samalla kanta-asiakaskorttia. Jokuhan tuosta ei pidä kun tiedot jää kantaan, mutta itse kun ei millään jaksa noita kuitteja säilytellä niin hyvä systeemi tuo on.

Heguli
22.08.2011, 14:36
Tuon takia on hyvä ottaa Motonetin kanta-asiakaskortti. Niillä jää silloin kantaan tieto mitä kaikkea olet sieltä ostanut. Kyselin nimittäin tuosta tarviiko kuitteja säilytellä tuon jälkeen niin sanoivat että näkevät koneelta kaiken mitä olen ostanut jos olen vinguttanut samalla kanta-asiakaskorttia. Jokuhan tuosta ei pidä kun tiedot jää kantaan, mutta itse kun ei millään jaksa noita kuitteja säilytellä niin hyvä systeemi tuo on.

Tiedot löytyy kyllä ihan nimelläkin tietokannasta, ei mulla mitään kanta-asiakaskorttia ole :D

tdi
22.08.2011, 15:28
onks noi vahvarit 12v ja otettu suoraa akulta ?