View Full Version : Lenkki - Lenkki iskareita maastureissa ?
Missäs kaikissa veheksissä näitä onkaan ?
Volvo C30X on tiedossa, samanspeksiset Dobinsonit on nyt - ja on vaan sisäänpainettuna 15 cm liian pitkät, eli makaa jousitus (BJ nykyjousin) pohjassa, ei sisäänjoustoa ja rikkoo iskarit...
Lyhempi, mutta kuitenkin iskua sais olla se 250 - 300 mm
Janne1986
20.08.2011, 21:24
Tuolta?http://www.4x4parts.fi/
No Ameriikan autoissahan niitä on ainakin, mulla on jossain tosi hyvässä piilopaikassa Ranchon muutama satasivuinen opus mistä löytyy kaikki iskarit mittoineen ja mihin ne käy. Se olis kova sana nyt tossa hommassa, täytyy taas ettiä sitä romaania kun itekkin tarttis katella eri vaihtoehtoja...
Lehtijousi pajeron takaiskari on lenkki-lenkki ja iskua oli luokkaa 25 cm. Ranchon kataloogit löytyy myös netistä.
Ja Nissanin King Cab D21 nelikotkin on lenkki-lenkillä takana...
Ja Nissanin King Cab D21 nelikotkin on lenkki-lenkillä takana...
Kysyttiin maasturin iskareista ;) no vitsi-vitsi... :D
Samaa sarjaa maasturia :confused: mazdarangerissa eli Euro-Madza B-sarja ja Euro-Ranger on lenkki-lenkki takana.
Unimogissa 406/416 ainakin on lenkki-lenkki ympäriinsä.
eikös hiluxsiisa ja hjssa oo takapäässä lenkki lenkki isakarit
HYDRO 8000 NITRO 9000 PIT. MAX CM PIT. MIN CM LIIKERATA CM
>8149 9149 60,5 36,63 23,88
>8156 9156 60,5 36,63 23,88
8125 9125 63,68 38,53 25,15
- 9195 63,68 38,53 25,15
8300 9300 63,68 38,53 25,15
8113 9113 66,22 39,8 26,42
8114 9114 66,22 39,8 26,42
8158 9158 66,22 39,8 26,42
- 9197 66,22 39,8 26,42
8306 9306 76,2 46,99 29,21
8111 9111 75,74 44,88 30,86
8112 9112 75,74 44,88 30,86
8160 9160 75,74 44,88 30,86
8303 9303 75,74 44,88 30,86
8181 9181 83,69 49,33 34,37
8182 9182 83,69 49,33 34,37
8307 9307 83,69 49,33 34,37
4x4parts iskarit exeltaulukkopyörityksen jälkeen eli lenkki-lenkki kiinnitys ääkköstettynä iskunpituudella...
Muillekin iskarikauppiaille vinkkivinkki, kannattaisi laittaa sivuille speksit niin että rakentelijankin olisi niitä helppo plarata...
edit: äh, meni hieno taulukko hölmön näköiseksi, mutta toivottavasti saa tolkkua...
juu kiitoksia vaan - nää rough countryn listat tuli selattua, vaan on nekin liian pitkiä
nyt alla olevat on mitoiltaan, lenkin keskeltä keskelle:
kasaanpainettuna 400
ulosvenytettynä 660
ja näillä sisäänjousto käytännössä nolla, tilannehan syntyi, kun vaihdettiin noin 100 mm lyhemmät jouset, kuin mille tuo alusta on "suunniteltu"
kovasti ei enää haluttais sitä korottaa, joten vaihtoehtoina ois löytää lyhemmät iskarit, tai muuttaa kiinnitystä... jotenkin tuntuis hyvältä iskari, joka olis puolimatkassaan kun auto seisoo normaaliasennossa, eli pituudet vois olla luokkaa:
300 / 560 tjsp
Ln65 hiluksissa takaiskarit lenkistä lenkkiin 350-570 ja 1 koppasessa pajerossa aika samaa luokkaa. Muistellakseni hoijjakan takaiskaritkin aika samoissa.
Mulla on suzukissa takaiskareina jonkun 90-luvun alun hiacen etuiskarit lenkki-lenkki kiinnityksellä. Turhan jäykät kyllä susukiin...
LJ:n oikean puolen takaiskari on lenkki-lenkki sarjaa.... Tänään tuossa ihmettelin kun sain kopan päältä pois että voi olla pultit ruostuneet kiinni...
Mitoista en osaa sanoa mitään.
huomenna tulee testiin käytetyt, ilmeisesti HJ n iskarit, katotaan mitä tapahtuupi...
Dodgen pikkareissa ja Ramchargerissa on lenkki - lenkki iskaria.
tapsa4x4
23.08.2011, 13:53
blazerissa/suburban/4x4 chevy pick-ups on kaikki edessä ja takana lenkki-lenkki kiinnityksellä.
no jo !
käytetyillä HJ iskareilla saatiin jäykkäpeppua vähän nöyrtymään, ei ihan vielä toivottu tulos, mutta muutos oikeaan suuntaan...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=35&pictureid=86863
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=35&pictureid=86865
eli ollaan ikäänkuin kartalla taas... tähän nyt kun löytäs n. 50 mm pidemmät takavieterit, ja 50 mm lisää iskua iskareihin niin ois takaset aika sopivat... ja sitten etupäähän kanssa hiukan eloa, tai sitten jos taas innostus alustan kokonaisvaltaisempaan päivitykseen ;)