View Full Version : PäHäMa Mudventures 2011 @ 6 - 9.10.2011
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=86094
Tiedustellaan tässä lähtöhalukkuutta venäjän syys safarille. Letkassa jo pari jättisuurilla ilmakumirenkailla varustettua porttaaliakselitojotaa joten vaatimustasoa sen verran että renkaat syytä olla 35 tai yli sekä vähintään yksi oikeasti luotettavasti toimiva vinssi ja lukko edes takana. Näistähän tosin voi tinkiä jos taisteluhenkeä löytyy ja kykenee etenemään omin avuin vaikkei renkaat kovaa maata tapaisikaan. MOOTTORISAHA myös mukaan jos vaan mitenkään löytyy sillä astan jälkiä korjataan vielä vuosia ja hyviä reittejä on ihan tukossa.
Näillä näkymin reissun päivämäärät ovat 6 - 9.10.2011 !!!
Alustavasti kiinnostuneita:
Mikjus & J.Väihkönen / Räkytäky
Joppa & ? / X-porttaalihilux
UglyHJ & ? / porttoHJ
Offroadjouni & LaaLaa / Jeep
Kekkula & ? / Porttaalihj #2
JPK & Tove & Eetza / pinkki volvo 6x6
Synkkä & ? / opeliuaz?
Jeeper & Maajussi / Comanche
Kake & Tero & Jussukka & JNU & Jasse & JASA / ex-haisuli
Vapaita appareita ilman kyytiä : ?
Edellisestä reissusta kuvia TÄÄLLÄ! (http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=74674&highlight=mudventures) Viimeksi oltiin liikkeellä lokakuussa joten toiveissa olisi vielä lämpimämmät kelit.
offroadjouni
11.08.2011, 11:28
Menossa mukana Jeepillä.
_kekkula_
11.08.2011, 12:18
Mukana PorttaaliHJ:lla
mulla on apparinpaikka jo varattu.
Olisko järkeä siirtää reissu pidemmälle syksyyn? Tuo osuu nyt viikkoa ennen PäHäMa:n 20-vuotis juhlasafaria ja alustavasti olisi tiedossa tuolle viikonlopulle reittien avausta jne puuhastelua safarimaastoissa Heinolassa.
Ja tuohon aikaan ei vielä ole välttämättä edes "riittävän märkää" ;)
Jos joku tarvii apparin, niin voisin kyllä hypätä jonkun jouselle.
Hyvä pointti laalaalla. Tämä oli vain alustava tiedustelu uglyhjn ja jopan pähkäilyiden perusteella ja voitaisiin jutskata tästä lisää kaffeillassa jos vaan sinne kerkiää.
Juu pähkäillään kahvi-illassa lisää. Jounin jeeppiin taidan taas päästä painolastiksi:D
Hyvä pointti laalaalla. Tämä oli vain alustava tiedustelu uglyhjn ja jopan pähkäilyiden perusteella ja voitaisiin jutskata tästä lisää kaffeillassa jos vaan sinne kerkiää.
EI mielellään lokakuun ekalle viikolle koska ollaan haisulilla inteamin reissussa justiin silloin ja kova hinku olisi tuolle pähäman reissullekkin:D
syyksyllä on kylmä, syökös tuo ajankohta tuota synttärisafarointia sitten kui paljon?
Maajussi
11.08.2011, 17:16
Jos haluaa lämpöä ni eiks kannattas lähtee vaikka Thaimaahan??!:p:D:D....Sieltä sitä saa muussakin muodossa kuin tukkoon menevällä syylärillä.....ja muutakin imevää läytyy kuin hyttyset........
........Jos lähtö ajankohta ois reilusti myöhemmin niin ehkä ittekki kerkeis lähtee reissuun niin ei katkeis tää RiskiRetki/Mudventures kierre.
Joo maajussin kanssa samoilla linjoilla,, että jos reissu olisi esimerkiksi lokakuun puolen välin jälkeen niin oltais kaken kanssa haisulilla matkassa
pähämän kotimaan synttäri safari ja sitä edeltävät reitti talkoot on syytä hoitaa huolella koska pähämällä ei ole ollut kunnollista syys safaria vuosiin kotimaassa. ja rumamasa laittaa extra villasukat tai ottaa sisäistä sukkaa jos kylmää pelkää.
ensinnäi vehvi, minä en pelkää mitään, mutta jotkut asiat vain vituttaa, mutta kattoo nyt sitten mitä tässä tekis,kävis nyt ja sit uudestaan myöhemmin syksyllä.
tylylästä pari autoo mukana!
offroadjouni
15.08.2011, 11:09
Perutaanpa vielä sen verran että tuo 17.-18.9. viikonloppu ei sittenkään sovi minulle. Eli toivottavasti löytyy joku muu ajankohta niin lähden mukaan.
Tähän nyt joku viisas sitten parempaa päivämäärää keksimään. Huonoahan tossa on se Heinolan reittitalkoo ja sit seuraavana se pähäman 20v safari. Pitäskö se sitten suosiolla heivata sinne lokakuulle? Kommentteja ja ehdotuksia???
Eetzakos se viimeks duunas muuten ne tarrat? Saiskohan samanlaiset nyt tehtyä? Liikennemerkki on varmaan jollain tallessa?
no voiskos aatella, että joku kokoonpano lähtee tuolloin reittitalkoisiin venäjälle, minä olen mukana jos näin on, vedettäs mudventuressafarille myrskyjen jäljiltä reitit auki puista muutamalla autolla ja sahalla, niin ei tarvis sit pitkän letkan odotella puiden sahaamista, 20v juhlasafarin talkoista saattais joku olla pois,mutta siten ois takuuvarmasti hauskaa baanaa isommalle porukalle kun lähdetään mudventurelle.
tai 29.09-02.10?? tai 06-09.10??
offroadjouni
15.08.2011, 13:11
Minulle kelpaa nuo kaikki kolme mainittua ajankohtaa.
ei mieluusti ainakaan tuota 6-9.10 koska ollaan kaken kanssa inteamin reissulla silloin. Mielummin vaikka 20-23.10 tai siitä seuraava viikon loppu:D:D
Me oltais kyllä kovasti lähdössä mukaan jos vaan päivä määrät sopivatten:D
No olisiko 6 - 9.10.2011 sitten hyvä vaikka inteam keikka olisikin samaan aikaan?
Eetza tättä ehdotti ja itse kannatan tätä. Eli äänestys pystyyn niin saataisiin ajankohta lukkoon että saa lomat järkättyä.
offroadjouni
16.08.2011, 10:19
No olisiko 6 - 9.10.2011 sitten hyvä vaikka inteam keikka olisikin samaan aikaan?
Eetza tättä ehdotti ja itse kannatan tätä. Eli äänestys pystyyn niin saataisiin ajankohta lukkoon että saa lomat järkättyä.Sopii minulle.
Mun puolesta tuo 6-9.10 sopii hyvin, varsinkin kun kuskillekin sopii.
Voihan sitä vaikka törmätä in-tiimin kanssa jos samoille kannaksille eksytään.
Ja Matti, tottakai paratiisiin kannattaa mennä ihan koska vaan vaiika tuolloin 15-18.9 mutta en näe juurikaan järkeä PäHäMa:n reissua silloin järjestää kun kerhon ainutalaatuinen kotimaansafari on seuraavana viikonloppuna.
Mitäs mieltä porukka olisi, jos mentäisiin LUMISUOLLE:eek:
Pitkiä varppeja ja silleen.... Unohtamatta paikallisia nähtävyyksiä ja roskien keräilyä
offroadjouni
16.08.2011, 13:49
Mitäs mieltä porukka olisi, jos mentäisiin LUMISUOLLE:eek:
Pitkiä varppeja ja silleen.... Unohtamatta paikallisia nähtävyyksiä ja roskien keräilyäSuot kelpaa kyllä hyvin, mutta mulla ei ole vieläkään snorkkelia. Eli joudun kuitenkin kiertämään liian syvät upotukset.
Suot kelpaa kyllä hyvin, mutta mulla ei ole vieläkään snorkkelia. Eli joudun kuitenkin kiertämään liian syvät upotukset.
Melkee 2kk aikaa laittaa snorkkeli :D
ja mä voisin harkita hiluksilla lähtöä, jos kukaa ei oo halunnu ostaa sitä siihen mennessä.
Suot kelpaa kyllä hyvin, mutta mulla ei ole vieläkään snorkkelia. Eli joudun kuitenkin kiertämään liian syvät upotukset.
Pitäiskös siihen sitten rakentaa vaikka rosterista tai alumiinista bligbling ilmanotto;) ihan vaan varmuudenvuoksi
Jos ajankohta on tuo 6.-9.10. niin alustavasti ollaan Askon kanssa Suzukilla menossa mukana. Paratiisilisenssikin on just sopivasti 13.10. asti voimassa...
No alkas oleen jo ennemmistö tämän päivämäärän kannalla. Mites Joppa ja Uglyhj lukitaanko 6 - 9.10 ?
Eetza tossa jo lupaili että tarrat varmaan onnistuu.
Mun puolesta tuo 6-9.10 sopii hyvin, varsinkin kun kuskillekin sopii.
Voihan sitä vaikka törmätä in-tiimin kanssa jos samoille kannaksille eksytään.
Ja Matti, tottakai paratiisiin kannattaa mennä ihan koska vaan vaiika tuolloin 15-18.9 mutta en näe juurikaan järkeä PäHäMa:n reissua silloin järjestää kun kerhon ainutalaatuinen kotimaansafari on seuraavana viikonloppuna.
Joo näinhän se Lasse on ja kyllä tuo perustelu on varsin järkevä ei vaan tullut silloin mieleen tuo safari kun mietittiin, että milloin lähettäs paratiisiin, mutta ei siinä mitään kyllä tuo 6-9-.10 käy mullekin, vaikka ei ole poissuljettua, että kävis jo aiemmin heittään lenkin ja sitten mudventuresille 6-9.10.
No alkas oleen jo ennemmistö tämän päivämäärän kannalla. Mites Joppa ja Uglyhj lukitaanko 6 - 9.10 ?
Eetza tossa jo lupaili että tarrat varmaan onnistuu.
Kyllä mun puolesta, tuo ajankohta käy.
Ajankohta lukittu ja tää olis jo valmis reissuun. No tosin täytyy viel vähän latausta tutkia ja 3 kärähtänyttä xenonin ballastia vaihtaa ja kaikkee pientä hipistelyy. Onhan tässä välissä tosin yks polttariajelutus ja safari joten kaikkee ehtii tapahtuu. Olishan tuolla kiva käydä vaikka ens kuussakin kun vaan sais lomaa tai sit pitäs vaan vetää viikonloppu settii.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=36&pictureid=86456
_kekkula_
17.08.2011, 08:23
Mulle käy toi ajankohta, eli mukana ollaan ellei mee taas auto totaalisen hajalle.
pitää varmaan alkaa jo valmistautumaan matkan rasituksiin kun ei näköjään taaskaan oo ajokorttia niin saa appari ajaa ja nii mitäköhä sitä ite tekis;)
Tarkennukseksi vielä että varmaan pyritään lähtemään Keskiviikko iltana että torstai olisi jo täysi ajopäivä.
Ajankohta lukittu ja tää olis jo valmis reissuun. No tosin täytyy viel vähän latausta tutkia ja 3 kärähtänyttä xenonin ballastia vaihtaa ja kaikkee pientä hipistelyy. Onhan tässä välissä tosin yks polttariajelutus ja safari joten kaikkee ehtii tapahtuu. Olishan tuolla kiva käydä vaikka ens kuussakin kun vaan sais lomaa tai sit pitäs vaan vetää viikonloppu settii.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=36&pictureid=86456
meinattiin tossa,jos lähtis 8-11.09 heittään lämmittely mudventuresin. ketä mukaan?
Mä + Maajussi ilmoittautuvat Comanchella reissuun.
Jos:
Saan moottorin nippuun ja se pysyy nipussa *Käy jo*
Hommaan uuden passin *Tilattu*
Viisumikin pitäisi siihen sitten hakea........
Mutta onhan tässä aikaa ;)
no heh, näköjään munkin pitää passi uusia.
Mahtaako olla kenelläkään tarvetta hyvälle appari kokille. Lähtisin mielellään mukaan.
Niin meidän lähtö sitten peruuntui Askon töiden takia. Mutta viisumi on voimassa joten jos joku tarttee apparia niin voin ottaa nopeita lähtöjä...
Kertaviisumit vois varmaan kohta laittaa hakuun.......
Aika kalliita tuntuis olevan nykyään nuokin :(
Mitäs laitetaan reitiksi?
Lähialuematkojen ohjeessa lukee tuollaista:
Matkareitti
Viisumin anoja merkitsee tähän enintään kolme (3) kaupunkia, joissa hän arvelee yöpyvänsä tai viettämänsä muuten pidemmän ajan. Tiedon pitää olla tarkka, esimerkiksi "Koko venäjä" tai "Karjalan alue" ei riitä. Tässä ilmoitetut tiedot eivät kaikesta huolimatta kuitenkaan rajoita Venäjän sisällä matkustamista
Eli jos laittaa Viipuri,Pietari,Sortavala ? :D
Tullaan ilmeisesti Haisulilla mukaan koska inteamissä ei ole lähtijöitä. Mutta me´päästään ainakin lähtemään torstai iltana töiden jälkeen.
kyytiin on tulossa Liukkosen jussi, ja Lehtosen jasse.
Jasa on ilmoittautunut meidän kyytiin tänään.... alkaa olla volvo kohta aikas täys:D
JNU ilmoittautui kans kyytiin mutta nyt kyllä STOPPI. alkaa olla volvo jo pullollaan:D:D
Mitä laitoit reitiksi?
svetogorsk viipuri käkisalmi hiitola, eiköhän noilla pärjää.
svetogorsk viipuri käkisalmi hiitola, eiköhän noilla pärjää.
Jep, Jos huomenna sais anomuksenkin postiin......
Olisko turhan kova juttu, jos jokaisessa autokunnassa olisi vähintään yksi pähäman jäsen?
Ketäs sinne on lopulta lähdössä?
noh minä ainakin olen lähdössä autokin on enää alipainepumppua vailla, laturin vaihon jälkeen.
Lähdössä, ellei auto pilkkoudu kokonaan 24.9 safarilla :D
Green Card pitää vielä tilailla....
_kekkula_
18.09.2011, 15:30
Lähdössä,viisumi anomus postissa,creen card taskussa. Auto vaatii hienosäätöä vielä vähän. Mulle on apparikin lähdössä mutta ei olla kumpikaan pähämän porukkaa.
Olisko turhan kova juttu, jos jokaisessa autokunnassa olisi vähintään yksi pähäman jäsen?
Näinhän se menee esim:Cruiseri klupin safareilla autossa väh. 1 klupin jäsen.
tulossa ollaan ja autossa viisi kuudesta kuuluu kerhoon.... ja tuo on kyllä minusta ihan oikein että olisi kerhon jäsen jos on matkaan lähdössä autolla
offroadjouni
18.09.2011, 19:23
Oliskos taas tarjoolla jotain paikkaa johon sais kuljetuskaluston jemmaan Suomen puolella? Entä koska LaaLaa aletaan tekeen tuubia Jeepin ilmanottoon?
Minä eikä kekkula olla olla kerhon jäseniä, mutta voidaan kyllä liittyä jos joku kertoo miten?
Minä eikä kekkula olla olla kerhon jäseniä, mutta voidaan kyllä liittyä jos joku kertoo miten?
www.pahama.com (http://www.pahama.com)
Jäseneksi liittyminen onnistuu maksamalla PäHäMan tilille 228018-11582 jäsenmaksun 25e ja viestin tietoihin nimi+perus yhteystiedot eli osoite, puh, email jos haluaa sitä kautta kerhopstia.
Oliskos taas tarjoolla jotain paikkaa johon sais kuljetuskaluston jemmaan Suomen puolella? Entä koska LaaLaa aletaan tekeen tuubia Jeepin ilmanottoon?
Aimoannoksen pihassa on tilaa kalustolle ja siihen kuuleman mukaan riittää, että kysyy kassalta luvan.
Kyllähän lvi-hommia voidaan jossain vaiheessa katsoa, olitko jo keksinyt mitä materiaalia se olisi?
Jäseneksi liittyminen onnistuu maksamalla PäHäMan tilille 228018-11582 jäsenmaksun 25e ja viestin tietoihin nimi+perus yhteystiedot eli osoite, puh, email jos haluaa sitä kautta kerhopstia.
kiitos. homma hoidettu, mutta unohdin näköjään puh numeron.
_kekkula_
19.09.2011, 11:43
Jäsenmaksu hoidettu
offroadjouni
19.09.2011, 12:01
Jäseneksi liittyminen onnistuu maksamalla PäHäMan tilille 228018-11582 jäsenmaksun 25e ja viestin tietoihin nimi+perus yhteystiedot eli osoite, puh, email jos haluaa sitä kautta kerhopstia.Noniin minäkin liityin. Nyt meillä on sitten pelkästään PäHäMalaisia Jeepin kyydissä.
Kyllähän lvi-hommia voidaan jossain vaiheessa katsoa, olitko jo keksinyt mitä materiaalia se olisi?Amuliini olis kyllä hyvä, siinä säästäis painossakin rosteriin verrattuna. Vois tulla säästöä monta sataa grammaa jopa.
Laitoin LA-puhelimen ja antenninkin tilaukseen. Jospa nyt lälläri kuuluisi pidemmälle mitä silmä kantaa metsässä.
Ketäs sinne on lopulta lähdössä?
Toven kanssa ollaan lähdössä mäyriksellä, ja ilmeisesti toi Eetzakin kampeaa kyytiin.
Tiipe tossa soitteli ja kertoi että aimoannoksesta kassalta saa lapun kuljetuskalustoon päivämäärillä tai muuten voi olla et on vetopeli hinataan pois.
Toven kanssa ollaan lähdössä mäyriksellä, ja ilmeisesti toi Eetzakin kampeaa kyytiin.
Eetza lähtee pesunkestävänä PäHäMa:laisena, me ei oikein Jukan kanssa olla......Me kun tykätään pitää vaatteet päällä! :D
mites porukka on muuten lähdössä ajelee rajalle?? ke vai to? Me päästään vasta torstaina iltapäivällä lähtemään ni jos on porukkaa menos torstaina niin mentäis kenties samassa porukassa?????
Apparin paikka vapautui. Yritän sitä tarjota Väihköselle kunhan saan kiinni (ellei ollut jo Illin kyytiin lähdössä) mut muuten varmaan vois jostain mäyriksestä vähentää kuormaa.
Mika, minä ainakin voin vaihtaa sun appariks jos väihkönen ei lähde. Mielellään lähtis jo keskiviikkona ku mulla ei oo vapaista kiinni.
J.Väihkönen valjastettu apukuskiksi. Itse voin lähteä reissuun vaikka keskiviikko iltana ja sama käy myös Jannelle.
Laalaalle tuossa soittelin ja kertoi että on ollut purnaamista pitkästä matkasta lumisuolle. Tässä faktaa.
Ultimate Adventure 2005 on karvakolmiosta ajettu lumisuon eteläpuolelle Vuole (Garbolovo) nimiseen kylään Ladoga Trophyn 2005 tr-3/proto S1 reittipisteelle 2 h 52 min. Karvakolmioon rajalta ajaa varmaan puolisen tuntia.
Kattelin vähän reittejä ja tässä mielenkiintoisia vaihtareita.
Punaisella näkyy ultimate adventure 2005 viiva jossa mentiin proto/tr-3 reittiä pitkin. Keltaisella näkyvät pisteet on LT 2007 tr-2 ryhmän reitti joka kivasti kiertelee kuivia saarekkeita pitkin lumisuon läpi ja päättyy Räikkölään.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=89048
Tässä taas 2005 vuoden raidin reittipisteitä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=89049
2007 tr-1 reittipisteitä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=89050
Eli variaatioita riittää mutta mitäs sitten kun tuo on ajettu läpi? Mihinkäs sitten ja kauanko liene noihinkin menee??
Jos jollain lisää pisteitä tai varsinaista ajettua reittiviivaa (safari tai kisaautosta) tälle alueelle niin laittakaa mulle sähköpostina (mikjus att gmail piste com).
Jos miettii minkälaista tuolla lumisuolla on niin kandee tsekata ultimate adventure 2005 juttu -> http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=14985&highlight=ultimate+adventure
Mun kuvat on hukassa mutta lataan ne kohta tänne ps.comiin ja linkitän tohon vanhaan juttuun.
Näätkö vielä siitä reittiviista matkan pituuden, tuo reilu 3h viittaisi johonkin vajaaseen 200 kilsaan, kun ultimatellakaan ei mitään sairasta haipakkaa pidetty ja pysähdeltiin jokusen kerran.
Kokotarkka matka valtakunnanraja - Vuole 200 km.
Mä ajattelin kans lähtee keskiviikkoiltapäivällä, ja mun puolesta ainakin ajetaan lumisuolle, siellä varmaan löytyy hyvää pätkää, eikä tartte tuhlata aikaa reittien etsimiseen?
Keksiviikko käy mulle myös, Varmaan Maajussillekin...... tai muuten jää kyydistä :D
Multa myös ääni Lumisuolle.
Ketkä KULJETTAJISTA on Lumisuon kannalla? Apukuskeiltä ei kysytä :D
Jaa:
Jeeper
UglyHJ
offroadjouni
kekkula
Ei:
mutta jos meininki on nytten sinne lumisuolle päin lähteä niin miettikää sillain sitten torstain leiri paikka että päästään sinne yksin haisulilla torstai perjantai yönä..
offroadjouni
20.09.2011, 13:47
Keskiviikkona myös lähtö ainakin minun puolesta. En ole ikinä Lumisuolla käynyt joten mennään toki sinne.
Edit: Mihin aikaan keskiviikkona pitäis lähteä? Ajattelin alunperin olla lähdössä joskus iltapäivästä klo 15-16 tallilta Tuusulasta. Jos koukkaan LaaLaan kautta niin menee varmaan jonnekin 19-20 ennen kun oltais Vaalimaalla.
_kekkula_
20.09.2011, 13:49
Meikä poika lähtee keskiviikko aamuna liikkeelle kans. Utissa meinasin liittyä Uglyn seuraan.
Lumisuosta mitään tiedä mutta mennään sinne vaan
Meikä poika lähtee keskiviikko aamuna liikkeelle kans. Utissa meinasin liittyä Uglyn seuraan.
Lumisuosta mitään tiedä mutta mennään sinne vaan
joo tähtäillään sinne uttiin silloin ja siitä körötellen rajalle
tää ois kyllä jo nii ready to russia
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3780&pictureid=89106
Jos lumisuolle mennään, niin ei ehkä kannata mennä sveton kautta. Vaalimaalle on Lahdesta 50km lyhyempi matka ja venäjän puolella vähintään tunnin lyhyempi. Eikä se vaalimaa ole juuri sen hitaampi, jos ei mitään ihmeellistä
Vaalimaalla nykyään pelaa kyllä homma aivan hyvin mitä olen nyt parin vuoden aikana kulkenut siitä viitisen kertaa vuodessa
Mulle sopii tuo lumisuo kyllä.Tässä muuten liitetiedostona reittiviivaa Vaalimaa - Vuole. Jos joku myöhemmin saapuva tarvii. Tietty eihän sitä tiedä missä sillon ollaan...
Pinkki mäyris lähtee vaalimaata kohden keskiviikkona viimeistään klo 17.00, oli apparit kyydissä tai ei (tää ei koske Tovea, pitää olla vielä paikka mihin palata reissulta).
Onko reittimestarit (Lasse/Mika) jo päättänyt mitä reittiä lähdetään ajamaan, olis ehdotuksena ke-to leirin paikka. Se vois olla heti sen joen ylityksen jälkeen mistä muistaakseni 2009 alkoi LT:n eka pätkä ja missä pidettiin leiriä silloin ultimatellakin 2005?
toyota4x4
25.09.2011, 09:49
juu aika epävarmaa on lähdön suhteen mut jos seuraavia asiota löytyy nopeasti niin auton saa kuntoon, 2kpl volvon pohjaan lyönti kumeja,2kpl hdj 80 etu iskareita (dopinson esim) 2kpl korottavia etu jousia, lj 70 eteen noin 4"-3" ,2kpl ilmatikkuja 12" hdj 80 jarru pääsylinteri, ln 110 simpukka johon porattu apu orppilähdöt,TOIMIVA ohjaustehostimen pumppu esim TG.. ainiin hiluksin rungon mitat( ne kyllä saa tosta toisesta rungosta). ja ehkä 1 kpl 16x10 vanteita.
tapsa4x4
25.09.2011, 10:11
pienenpiä volvon kumeja löytyy. Hyvä kuntoiset dobinssonin hdj etu iskarit löytyy. Ja Swawin ilmatikkuja löytyy pari kpl mutta mulle pitää toimittaa tilalle samanlaisia tilalle mahdollisimman nopeasti.
toyota4x4
25.09.2011, 10:22
ok soitellaa..
Jarrupääsylinteri löytyy ja laitan sen alkuviikosta matkahuoltoon.
juu aika epävarmaa on lähdön suhteen mut jos seuraavia asiota löytyy nopeasti niin auton saa kuntoon, 2kpl volvon pohjaan lyönti kumeja,2kpl hdj 80 etu iskareita (dopinson esim) 2kpl korottavia etu jousia, lj 70 eteen noin 4"-3" ,2kpl ilmatikkuja 12" hdj 80 jarru pääsylinteri, ln 110 simpukka johon porattu apu orppilähdöt,TOIMIVA ohjaustehostimen pumppu esim TG.. ainiin hiluksin rungon mitat( ne kyllä saa tosta toisesta rungosta). ja ehkä 1 kpl 16x10 vanteita.
Mikä täystuho siellä illalla tapahtui Hiluxille?
Multa löytyy tarvittaessa lainaa 4" jouset.
Lyhyt etuvetari poikki, turbo paskana, astinlaudat mutkalla, jakarien puslat finito jne. Kyllä taas paratiisin portit on tiukassa.
Olisko tuossa kaikki ilmoittautuneet?
tojota4x4
ugly hj
kekkula
offijouni
mikjus
jpk
kake ja tero
synkkä
jeeper
varatkaa tilaa auton kylkeen n. 30cm x 30cm läntti, tarrat on tilattu autoihin.
offroadjouni
28.09.2011, 10:52
Onko kellään SWR-mittaria että voitais säätää LA-antennit reissun alussa? Mulla on uusi antenni, mutta en tiedä kuinka hyvin se on säädöissä.
_kekkula_
29.09.2011, 10:30
Mä saan sellasen lainaa jos ei kellään oo omaa.
Mulla on swr mittari kunhan vaan muistan ottaa sen mukaan.
offroadjouni
29.09.2011, 14:43
Mulla on swr mittari kunhan vaan muistan ottaa sen mukaan.Käy pistään sen jo nyt hanskalokeroon niin kulkeutuu mukaan.
Tänään hieman suunniteltiin leiripaikkaa, voitasiin ajaa kuitenkin tuonne lumisuon yläpuolelle ja puuhasteltaisiin siellä Torstai, niin saisimme viimeistään Pe aamuna kohtuu helposti viimeisen auton letkaan mukaan.
EKA LEIRI KESKIVIIKKO ILLALLA:
60 28,9388
30 30,5641
Kannattanee ajaa ylälautta eli Metsäpirtin kautta.
Viimeisten desanttien raportit kertovat kannaksella olevan ihan helvatisti vettä eli tuskin tarvii haasteita hakea avosoilta, ehkä:rolleyes:
Tässä leiri kartalla (kalibrointi voi heittäää jonkun verran eli sijainti viitteellinen). Eli tämähän on se ultimate adventuren leiri joen ylityksen varrella missä oli se mätä uazikin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=89732
Kuva UA2005 ajalta. Leiri tuolla koivikon takana. Mihin bertta on matkalla niin löytyy hiekkatie ja bertasta vasemmalle on jonkun sillan jämä jossa muistaakseni "kävelysilta".
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4287&pictureid=89095
me tullaan torstai illalla myöhään leiriin, jos vaan on kohtuu helpossa paikassa ettei tarvii kauheita puuhasteluita tehdä että päästään leiriin:D
Täytyy olla jussilaiseen tai lasseen olla yhteydessä torstain aikana ja kysellä vähän koordinaatteja mihin päin tullaan.
me tullaan torstai illalla myöhään leiriin, jos vaan on kohtuu helpossa paikassa ettei tarvii kauheita puuhasteluita tehdä että päästään leiriin:D
Täytyy olla jussilaiseen tai lasseen olla yhteydessä torstain aikana ja kysellä vähän koordinaatteja mihin päin tullaan.
Joo yritetään to illaksi leiriin johonkin Metsäpirtin kautta helposti ajettavaan paikkaan. Tero, oliko teillä ozi ja kartat käytössä, jos txt viestillä saadaan laitettua koordinaatit niin osaatte?
Niin mikähän se torstain yön leiri visio sitten olikaan vai mennäänkö tilanteen mukaan. Viimeksi ainaki lumisuolla eräskin leiri oli aika villi veto ja osa kalustosta piti hyljätä kuivalle saarekkeelle muutaman sadan metrin päähän. Muistan että oli hauska tarpoa suossa polvia myöten yöpymiskamojen kanssa.
Laalaa laittoi kuvaa tarroista.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=89733
joo on miniläppäri ja ozi jo valjastettu mutta jos jussilainen saa ison koneen kuntoon niin parempi se!! Joo se olis hyvä homma jos laittelette koordinaatteja ni kyllä me löydetään..:D
Ota vaan Mika se swr mittari mukaan, tänään testattiin jeepin La-kusoa ja Jounin tallin sisältä kuului 3km päähän eli säätöihin pitää päästä koskemaan:D
Joko mennään?........ Tai no on tuossa ajoneuvossa vielä fiksattavaa ja pakattavaa.
Maajussin soundtrackikin pitäisi muistaa muistikortille siirtää :D
Millä aikataululla porukka on lähdössä keskiviikkona?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=123&pictureid=89887
toyota4x4
02.10.2011, 19:07
kyllähän tässä asioita on tekemättä mutta auto on tällä hetkellä jo safarointi kunnossa.. tehty on jarrupäivitys ,takat ilma tikut SAW, etu jouset +iskarit uusittu. samoin raidetankoon laitettu isompi lemmari.. öljyn vaihtoo ymm.. kiitoksia vaan tapsalle ja uglyhj:masalle osista.
lipposeltakin sai uudet jouset vanhojen väsyneitten tilalle.vielä saatta jopa keretä vaihtaa perä välitykset 7.55sta 5.99:n niin siirtymä nopeuden sais siihen 80 km/h nostettua nykysestä 70 kympistä. ainiin nyt on sit kuormajouset takana (volvosta..)
EKA LEIRI KESKIVIIKKO ILLALLA:
60 28,9388
30 30,5641
http://g.co/maps/bcp8k
Paikka näkyy hyvin googlen satelliittikartoissa.
Hieman heitti näköjään eri paikkaan koordinaatit googlessa, mutta mennään kuitenkin jonnekin tuonne tienoille ekaan leriin.
Joko porukalla on isoimmat pajotukset jo tehtynä?
Huh huh. Auto on jotensakkin nipussa ja toivottavasti pysyykin niin. Olishan siinä vielä kaikenlaista mutta aika vaan loppui taas kesken. Miniläppäriä en ehtinyt virittää kun ei näköjään tupakinsytkälaturikaan toiminut sen kanssa ja se siis saa jäädä kotio. Tai sitten otettava se reppuun varalle. Kovan katon virittely myös jätettiin suosiolla pois että aika riittää.
Pääsen tänään töistä varmaankin 16.00 ja siitä kotiin ja baanalle Jannen kanssa. Mites muiden aikataulut. Ajan varmaan ihan ekana nastolan ABClle tankille.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=36&pictureid=90187
Tossa Jeeperin ilmakuvassa nuoli osoittaa metsään. Mun UA2005 leiri2 tarkat koordinaatit on N60 28,9554 E30 30,4678 mutta nekin näyttää keskelle peltoa kun google sen nuolen sinne heittää vaikka sen koordinaatit ei sitten olekaan ne mitä kirjoitan riville?.
Pitäs tehdä pähäman ja googlen kanssa soppari et voitas tehdä kannaksen streetviewin. Löyty siitä ylityspaikasta google mapsista kuva. Teksti tais olla bridge over v'iun river.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=90190
Nyt kun on jo niin täpinöissään että ei jaksa kun karttoja pyöritellä niin tässä kattelin että leiriin on kaksikin vaihtarireittiä Metsäpirtistä. Kuinka korkealla lienee vesi joessa se ratkaisee.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=90191
Leiripaikan voisi katsoa vaikka lähempää tuota pohjoisesta pellon keskeltä tulevaa uraa.
Mä, UglyHj + Kekkulla ollaan ilmeisesti ekana menossa, starttaillaan liikkeelle puoliltapäivin.
offroadjouni
05.10.2011, 08:38
Mulla menee johonkin klo 14 ennen kun pääsen töistä. Vähän vielä pajaamista jäljellä tallilla ellei LaaLaa sitten saa kaikkea valmiiksi ennen sitä. ;) Jos jotain pitäisi veikata niin sanoisin että klo 16 lähdetään Tuusulasta ja käydään jossain matkalla vielä kaupassa.
_kekkula_
05.10.2011, 09:47
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=776&pictureid=90192
TÄmÄ vÄline matkalla.
Haisuli pakattuna ja huomenna startataan poikien perään kuhan vain saadaan työt hoidettua:D
Kekkulalata tuli viestiä että ovat n. 100km rajan tollapuolen, pari tuntia oli menny rajalla. Ainaki jeeper ja Ugly samassa porukassa.
mites mahtaa ukoilla offata, kävikö syysmyrsky telttaa ravistelemassa?
pikku-pepe
07.10.2011, 10:18
mites mahtaa ukoilla offata, kävikö syysmyrsky telttaa ravistelemassa?
Eilen illalla Jounilta kuultuna: suot pehmeitä ja puita paljon kumossa:D
Kekkulalla eilen pariki ohjaustankoo poikki ja Uglyllä 2 norraa poikki. Uaz hajonnu ja sitä vedetty suossa tunti tolkulla.
Ajellee tosi paljo huonokuntosia teitä ja Kekkulalla onki sit revenny takaiskarit irti ja jarruputki jostain poikki.
Sitä saha hommaa on kai tosiaan ollu.
Näin mulle on annettu ymmärtää.
jep pari volvon vetotankoo poikki jeepperiltä vääntynyt sektori varsi ovat miikkulaiseen menossa just tulin pois rysyistä tankkaamasta. puita ollut lumisuon pohjoispuolella nurin vitusti nii kääntyvät ympäri.
8kpl autoja liikkuu hanhilammemsuon kierrolla kake löys volvosta lukot tänään on kuulemma ollut hidasteena haisulilla eli koneet toimii puuta on nurin reilusti myös siellä päin.
Jeepistä hajonnu kone ja Eerolta haljennu vinssi. Lähtevät kohta kotia päin.
pikku-pepe
09.10.2011, 10:54
Jeepistä hajonnu kone ja Eerolta haljennu vinssi. Lähtevät kohta kotia päin.
Kumman jeepin kone on poikinut?
jussukka85
09.10.2011, 14:17
Suomen puolella taas. Jeepperin kone meni
Ryhmä Haisuli hyvää vauhtia matkalla kotia kohti. Tullista päästiin sujuvasti molempiin suuntiin. Haisuli toimi koko reissun kohtalaisen hyvin, ei suurempia ongelmia. Sää miellytti ja baltika maistui. Reitit ei menny aivan nappiin, enemmän ois saanu olla haasteellista ajettavaa eikä niin paljoa tieajelua ja sitten sitä saatanan sahaamista. Valitettava fakta on se että sahaamista on tulevillakin reissuilla tiedossa ja sahat kannattaa olla kunnossa.
Jeeperin johtotähti lopetti yhteistyön viime yönä suolla puuhastellessa ja tuli narun jatkona rajalle. Jounilla oli ongelmia pitää atf:t laatikossa ja flekti paloi aiheuttaen lämpöongelmia.
Joppa oli niiin lähellä kaataa kiinteistöhuoltoauto laatokan hiekkarannalla paskarinkiä pyörittäessä. Ehkä ensi kerralla :D
Uazin muistolle otettiin ryhmäkuva ja vodkat, odottakaahan kun Lasse tai Jouni pääsee internetin äärelle :)
Kaikkiaan hieno reissu. Kiitos kaikille retkellä olleille.
Joo kotiuduttu tosssa muutama tunti sitten. Kiitän meidän tiimiä ja koko reissun porukkaa loistavasta reissusta ja jarille isot kiitokset lavetin lainasta.... Haisuli pelas kohtuu hyvin ei mitään isompia ongelmia muuta kuin tie siirtymillä lämmöt..
Ei kai muuta kuin ryhmä kuva ja vodkat..:D
kuvia on vain kymmenkunta kamerassa laitan jossain vaiheessa kun kerkiää
Just kotiuduttu ja kyllähän sauna teki eetvarttia:) muutama päivä kyllä menee, että palautuu olo normaaliksi kun tuntuisi flunssakin tarttuneen...
Kiitos kaikille reissuseuralaisille, hauskaa oli jälleen kerran. Mukavaa että oli useampi ensikertalainen mukana. Ei kannata säikähtää, kyllä näillä reissuilla yleensä on enemmän maastoajoa ja vähemmän sahaamista. Lumisuolle yritettiin, mutta siellä on reitit tosiaankin hyvin tukossa. Suon eteläosassa kuului olevan kovapanosammunnat käynnissä eli senkään puolesta ei viitsitty ihan joka reittiä sinne yrittää.
Suon kiertävä helppo reitti on kuitenkin auki, kuten myös Luoteesta suon reunalle tuleva "ura". Kaakosta päin reitti on puoleenväliin auki, mutta ken siitä jatkaa saa varata pari litraa ylimääräistä sahabensaa mukaansa.
Hanhilammensuolta onneksi löytyi haastetta myös porttaali laitteille ja taisi olla pehmeimmässä kunnossa kautta aikojen.
Kuvia
Piikkilanganvetoa Suomen rajalla
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4343&pictureid=90625
Puujumpan kiertoa hieman suon kautta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4343&pictureid=90626
Torstain ruokapaikka ja taka-alalla näkyy aavistuksen makua paljonko puuta oli reitillä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4343&pictureid=90627
Suotraktori
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4343&pictureid=90628
Mäyriäiset tuulettaa mutavellissä. Paikalliset olivat ajaneet pirusti tuulenkaatoja Lumisuopätkän joenylityksen suunnalta ja joessa oli uusi vahva silta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4343&pictureid=90629
Ugly lankuttaa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4343&pictureid=90630
Lumisuon ja Laatokan välissä menevällä tiellä on joku joskus hieman nikkaroinut kivihommia, tuota oli kilometri tolkulla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4343&pictureid=90631
Rymäkuva ja vodkat
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4343&pictureid=90632
Todellinen ryhmäkuva, synkkä ja antti jättivät kotiin lähtiessään meille muiston uazista
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4343&pictureid=90633
Puuhasteluranta ja ryhmäkuva autoista
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4343&pictureid=90638
Yhden ojan ylityksestä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4343&pictureid=90639
Jussilaisen esimerkki ojanylityksestä toisesta kohtaa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4343&pictureid=90640
Jep, Kotosalla taas.
Hauska reissuhan tuo oli, Vaikka vastoinkäymisiä oli taas reilusti omalla kohdalla :D
Iso kiitos UglyHJ:lle Hanhilammensuolta pois avustamisesta ja Suomeen hinaamisesta!
Kiitos myös sahamiehille jotka jaksoivat raivata uria auki!
Eli kiitos kaikille!
Mukava oli myös saada uutta porukkaa mukaan reissuun :)
Taitaapi tuota Comanchea vaivata joku "Lumisuon kirous", Eli sinne kun pääsee käymään..... niin narun jatkona takas Suomeen. Näin kävi 2005 ja taas nyt 2011 :D
Simpukan kääntövarsi alkoi ekana temppuilemaan. Tais olla made in China..... Vääntyi + boorit alkoivat korkkaamaan, Onneksi oli yks varalla mukana. Mutta väärällä "droppauksella". Eli kun muut aamulla kokkasivat notskilla aamupalaa, Mä lämmittelin kääntövartta että sen saisi vinssillä vedettyä oikeaan asentoon. Kääntyminen muuttui kylläkin tuon operaation jälkeen kaartamiseksi.
Hiekkarannan suditusten jälkeen alkoi takakardaanin ristikko ääntelemään, Sieltä olikin yhdestä kupista neulat rikki.
Sitten taas vaihteeksi moottori antautui..... Kolina alkoi, Öljypaineet ok....... mutta pakoputkesta tulee palamattoman polttoaineen katku ja ääni on kuin lekalla hakkais, Suutin........ ruiskutuspumppu tai jotain muuta isompaa kaputt.
Onneksi sillä pystyi ajamaan tyhjäkäynnillä ja hitaiden välitysten ansiosta pois reitiltä , Eli en nyt ihan riippakivenä ollut ;)
Ai niin, Uglylle tiedoksi että se iso prikka löytyy nykyään Offroadjounin Wranglerin simpukasta...... jos tarvetta on sille?
onpa ylväs ryhmäkuva! taidettiin olla kadonneitten makuupussien metsästyksessä just tos kohtaa,ku ei meit näy:D
Jep, Kotosalla taas.
Hauska reissuhan tuo oli, Vaikka vastoinkäymisiä oli taas reilusti omalla kohdalla :D
Iso kiitos UglyHJ:lle Hanhilammensuolta pois avustamisesta ja Suomeen hinaamisesta!
Kiitos myös sahamiehille jotka jaksoivat raivata uria auki!
Eli kiitos kaikille!
Mukava oli myös saada uutta porukkaa mukaan reissuun :)
Taitaapi tuota Comanchea vaivata joku "Lumisuon kirous", Eli sinne kun pääsee käymään..... niin narun jatkona takas Suomeen. Näin kävi 2005 ja taas nyt 2011 :D
Simpukan kääntövarsi alkoi ekana temppuilemaan. Tais olla made in China..... Vääntyi + boorit alkoivat korkkaamaan, Onneksi oli yks varalla mukana. Mutta väärällä "droppauksella". Eli kun muut aamulla kokkasivat notskilla aamupalaa, Mä lämmittelin kääntövartta että sen saisi vinssillä vedettyä oikeaan asentoon. Kääntyminen muuttui kylläkin tuon operaation jälkeen kaartamiseksi.
Hiekkarannan suditusten jälkeen alkoi takakardaanin ristikko ääntelemään, Sieltä olikin yhdestä kupista neulat rikki.
Sitten taas vaihteeksi moottori antautui..... Kolina alkoi, Öljypaineet ok....... mutta pakoputkesta tulee palamattoman polttoaineen katku ja ääni on kuin lekalla hakkais, Suutin........ ruiskutuspumppu tai jotain muuta isompaa kaputt.
Onneksi sillä pystyi ajamaan tyhjäkäynnillä ja hitaiden välitysten ansiosta pois reitiltä , Eli en nyt ihan riippakivenä ollut ;)
Ai niin, Uglylle tiedoksi että se iso prikka löytyy nykyään Offroadjounin Wranglerin simpukasta...... jos tarvetta on sille?
Joo ole hyvä, se on tollainen väkivahva oikeasta raudasta tehty tojotadiisseli hyvä olla mukana tollaisilla reissuilla niin saadaan kaikki kotiin. Kiitokset hyvästä reissusta kaikille ja Kakelle siitä kääntöpään mutterista. aika vähillä hultotoimenpiteillä selvis tällä reissulla, varsinaista vahinkoa tuli vain yks vääntynyt ja yks katkennut norra, mitkä vaihdoin sekä takalamppu ja etuvilkku. Joo se iso prikka on volvon navan laakerin mutterin alta, että jos jouni joskus sen irrotat nii voin ottaa sen takaisin, mutta ei sillä kiirettä.
tapsa4x4
10.10.2011, 10:24
laitakaa kuvia LISÄÄ.
Tälläiset kuvat on ainoa kannuste laittaa portopate reissu kuntoon vuosien taivasalla murjottamisen jälkeen.
Nojoo tosi vähän tuli otettua kuvia tosin ajelut suoritettiin enimmäkseen hämärän aikana muutenkin. vois tulevilla reissuilla tehdä niin, että joka autossa olis vaikka 3 jerryä ylimääräistä ainetta, ja pensavehkeissä vähän enmmänkin, jos ei mahdu omaan autoon niin sitten soviteltais jonnekin, niin ei tarvis käyttää n.4h valoisaa aikaa tankkauksiin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4345&pictureid=90696
Porttaalihoojiit lähtövalmiina
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4345&pictureid=90697
Alkupään porukka valmistautumassa rajan ylitykseen, pinkkimäyris juuri saapunut paikalle
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4345&pictureid=90698
Haisuli vesistön ylityksessä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4345&pictureid=90699
Mikan bj samassa paikassa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4345&pictureid=90700
Jukka mäyriksellä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4345&pictureid=90701
Kekkulan hoojii
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4345&pictureid=90702
Jeeperin jeepin eteen valui espan kokoinen levälautta, mutta eipä se paljoa hidastanut
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4345&pictureid=90704
offijouni ja lasse
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4345&pictureid=90750
Ile ja uazi, tässä vielä ainakin toinen selvästi toimintakuntoinen toisella jo muutama "ryhmäkuva" takana
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4345&pictureid=90751
jeepin vinssi korjattu ja matka jatkuu.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4345&pictureid=90752
Eetza työntää jeeppiä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4345&pictureid=90753
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4345&pictureid=90754
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4345&pictureid=90755
Mäyris jumissa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4345&pictureid=90756
Jeepin vinssausta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4345&pictureid=90757
Jouni huoltaa jeepin kosketushäiriöistä lukkoa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4345&pictureid=90758
Hilux ja hoojii öisellä suolla
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4345&pictureid=90726
hieman myrskytuhoja
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4345&pictureid=90746
Pojat miettii, että otettasko ryhmäkuva
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4345&pictureid=90747
Pinkki parkissa siellä jossain
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4345&pictureid=90748
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4345&pictureid=90749
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4345&pictureid=90733
JOppa hanhilammen kierron reitin ekalla reitinkierrolla
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4345&pictureid=90742
MÄyris ojanylityksessä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4345&pictureid=90731
mäyris jumittaa hanhilammen kierrolla
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4345&pictureid=90730
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4345&pictureid=90729
Tojotat jonottaa hanhilammmen kierrolla
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4345&pictureid=90728
Eeron tuli venäläiset melkein väkisin repiin autosta,että olis pitänyt lähtee eteenpäin katteleen ettei siitä voi ajaa, saatiin kuitenkin heidät vakuuttumaan, että just noita reittejä me haimme.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4345&pictureid=90727
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4345&pictureid=90705
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4345&pictureid=90744
jeeppi saatu ylös suolta ryhmäkuvan paikka
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4345&pictureid=90745
eetzaki pääsi kuvaan, mutta janne yrittää jostain syystä suojella jussukan yksityisyyttä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4343&pictureid=90627
Jotain yhtäläisyyttä Mikjus:in ja tämän kuvan taustalla olevan tyypin ilmeissä :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=123&pictureid=90777
Jotain yhtäläisyyttä Mikjus:in ja tämän kuvan taustalla olevan tyypin ilmeissä :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=123&pictureid=90777
no niinpäs on, muistui taas mieleen eräältä reissulta aikoja sitten kun mikjus väitti tosissaan la:han et jollain niityllä on ufoja, jotka paljastui myöhemmin olevan paikallisia turakkeja otsalamput päässään :D
no joo, mutta tuosta tyypistähän me puhuttiin silloin notskilla, mutta kuvat ny kehiin porukka!
ja kekkulalle kiitokset norrasta;)
toyota4x4
10.10.2011, 16:22
siinäpä nyt äkkisiltään kuvia..
Ihan ensimmäiseksi kiitos kaikille, reissu oli vähän erilainen kun mitä odotin, mutta olihan meillä hauskaa silti! ;) Mahtavan mukavaa porukkaahan oli matkassa, jälleen kerran!
Sitten niitä kuvia. Hyvin vähän on ajokuvia, kun oli aika "hämärää" kun ajeltiin, mutta tunnelmakuvia leireistä on joitakin! :D
Lisää kuvia.......Enemmänkin olisi, jos keksisi miten ne saa HETI! :D Ja helpommin......
offroadjouni
10.10.2011, 22:30
Noniin, reissusta on toivuttu. Kiitokset LaaLaalle snorkkelista ja apumiehistelystä, Ilelle vinssimoottorin lainasta ja Jeeperille/ugly_hj:lle isosta prikasta. Ajamista tuli tällä kertaa harmillisen vähän normaaliin verrattuna. Välillä tuntui että bensaa olisi poltettu enemmän sahoissa kun autoissa. Jeeppi oli tosin ainoa bensa-auto. En ole vielä tehnyt mitään kätevää kameratelinettä, joten valitettavasti kuvia ei tullut juuri otettua. Alla tämän kerran saalis.
http://lh4.ggpht.com/-XWnX639l434/TpNGw0Kh5WI/AAAAAAAAAug/Nd3O-KG71rY/s800/mudventures%2525202011%252520003.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661946960985318754)
Jeeppi valmiina matkaan
http://lh5.ggpht.com/-77v40qwel2U/TpNGx-4-3qI/AAAAAAAAAuk/Al4MswNEyAg/s800/mudventures%2525202011%252520005.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661946981044379298)
Ensimmäisessä leirissä
http://lh3.ggpht.com/-DL2DHYlIs0Q/TpNGyVLC4rI/AAAAAAAAAuo/uBqrsiwKSTU/s800/mudventures%2525202011%252520011.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661946987025719986)
Mäyris pimeässä
http://lh5.ggpht.com/-vnXyAv33XCs/TpNGzww6zAI/AAAAAAAAAus/F1CYIOzghPE/s800/mudventures%2525202011%252520012.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661947011612199938)
Aamun ensimmäiset ajot
http://lh5.ggpht.com/-IdUGTNqdcyM/TpNG1pynEPI/AAAAAAAAAuw/QkP4pYHDZ9I/s800/mudventures%2525202011%252520015.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661947044099985650)
Piikkilankaa reitillä
http://lh3.ggpht.com/-Mwz0qh9LUWo/TpNG3b4mB2I/AAAAAAAAAu0/I7wWxv_Jfuw/s800/mudventures%2525202011%252520018.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661947074726725474)
Puu reitillä
http://lh3.ggpht.com/-DaCqXx69u2I/TpNG5fEeWAI/AAAAAAAAAu4/ESA0_bun8GE/s800/mudventures%2525202011%252520021.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661947109941598210)
Mikjus BJllä
http://lh5.ggpht.com/-tNntAsp8PsI/TpNG7MpxDjI/AAAAAAAAAu8/xPwX02bbFnA/s800/mudventures%2525202011%252520022.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661947139357478450)
JPK ja Tove Pinkillä mäyriksellä
http://lh5.ggpht.com/-kJVirYUCLbE/TpNG9E29oGI/AAAAAAAAAvA/v6eJnEf3OMQ/s800/mudventures%2525202011%252520023.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661947171625082978)
UAZ vielä kunnossa. ;)
http://lh6.ggpht.com/-V06l_HRDi30/TpNG-2z7d2I/AAAAAAAAAvE/i9YiIKjffho/s800/mudventures%2525202011%252520024.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661947202214000482)
Belarus
http://lh6.ggpht.com/-Y6kbli4tHbQ/TpNHAkd8GGI/AAAAAAAAAvI/vBRUCsiVZ9I/s800/mudventures%2525202011%252520029.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661947231649667170)
Silta
http://lh5.ggpht.com/-l04DGc5hgvc/TpNHByzCCFI/AAAAAAAAAvM/W-Xf_246JiQ/s800/mudventures%2525202011%252520031.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661947252676102226)
Volvot jonossa
http://lh3.ggpht.com/-P80JHd7m6iQ/TpNHDV9qLDI/AAAAAAAAAvQ/2zQePSLspWc/s800/mudventures%2525202011%252520032.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661947279295786034)
Jeepit jonossa
http://lh5.ggpht.com/-5JPjJ9R2WA8/TpNHEfn83tI/AAAAAAAAAvU/ll2AzDNjnDc/s800/mudventures%2525202011%252520033.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661947299068960466)
Toyotat jonossa
http://lh6.ggpht.com/-nqinq0Na-fs/TpNHFrHcJuI/AAAAAAAAAvY/6HZBHYMeGsI/s800/mudventures%2525202011%252520045.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661947319333693154)
Ugly blankkaa
http://lh4.ggpht.com/-Q2bKMvFA-NY/TpNHHARUOWI/AAAAAAAAAvc/bnnA9WsYtzY/s800/mudventures%2525202011%252520047.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661947342192130402)
Ugly riippuu Jopan Hilxissa
http://lh6.ggpht.com/-DXkbWOAgrBk/TpNHIYaZBII/AAAAAAAAAvg/AxCY768RsuY/s800/mudventures%2525202011%252520051.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661947365852513410)
Kekkulan jarruletkuremontti
http://lh4.ggpht.com/-DKrqyS3wp68/TpNHJ4sRKgI/AAAAAAAAAvk/R5F4tKS4Vhg/s800/mudventures%2525202011%252520052.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661947391697299970)
Kaasuputkimaisemaa
http://lh4.ggpht.com/-Su2NupIJMgw/TpNHK3AtWFI/AAAAAAAAAvo/mHlDVNhafqQ/s800/mudventures%2525202011%252520053.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661947408426031186)
Kaasuputkikoneita
http://lh6.ggpht.com/-qTV1hgjPtAw/TpNHMZ8FI2I/AAAAAAAAAvs/QM58DGmQDnc/s800/mudventures%2525202011%252520054.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661947434981729122)
Youtuben pää
http://lh4.ggpht.com/-4tCm-p6uaDs/TpNHOUXbxoI/AAAAAAAAAvw/GRIQ0hPecGc/s800/mudventures%2525202011%252520055.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661947467845584514)
Mukulakiveä
http://lh6.ggpht.com/-yL8y-A18ZEA/TpNHP54nS3I/AAAAAAAAAv0/CHfjNM277L4/s800/mudventures%2525202011%252520058.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661947495096732530)
Vähän jäi heinää kiinni akseleihin
http://lh4.ggpht.com/-Te6plu45w1M/TpNHR_dJtsI/AAAAAAAAAv4/fRfNue9-lfQ/s800/mudventures%2525202011%252520059.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661947530951898818)
Haisuli sillalla
http://lh4.ggpht.com/-M4DeRBdIoyE/TpNHTrOmUuI/AAAAAAAAAv8/w6xHY31xDRg/s800/mudventures%2525202011%252520062.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661947559881888482)
Pojat pesulla
http://lh4.ggpht.com/-bhEFA5xp_n8/TpNHVRzbwpI/AAAAAAAAAwA/tr5dXhTVfEY/s800/mudventures%2525202011%252520064.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661947587416801938)
Jeeppi sillalla
http://lh5.ggpht.com/-yxRm6Lh9dG0/TpNHXY-kOlI/AAAAAAAAAwE/0_r_SUMZAJQ/s800/mudventures%2525202011%252520066.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661947623702280786)
Leiriytymistä
http://lh3.ggpht.com/-DFNJ9n9MkMk/TpNHZ8RksEI/AAAAAAAAAwI/J4ys2F5C3x0/s800/mudventures%2525202011%252520074.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661947667536982082)
Ryhmäkuva ja vodkat
http://lh4.ggpht.com/-MV62td6AbWY/TpNHbn9SnjI/AAAAAAAAAwM/RfYssb29E9g/s800/mudventures%2525202011%252520076.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661947696442940978)
Jeeppi ja poiju
http://lh3.ggpht.com/-wp70sFboGi0/TpNHc_rYD2I/AAAAAAAAAwQ/nfc2l1dJhFE/s800/mudventures%2525202011%252520082.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661947719990120290)
Joppa ajelee kahdella renkaalla
http://lh6.ggpht.com/-I4zZUZ-QXy4/TpNHebK1h_I/AAAAAAAAAwU/IrlpwF8bk1c/s800/mudventures%2525202011%252520087.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661947744549701618)
Ja sitten roiskutetaan vettä
http://lh6.ggpht.com/-Sha0VebObYQ/TpNHfoeUUiI/AAAAAAAAAwY/2v4cClouo6c/s800/mudventures%2525202011%252520099.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661947765300941346)
Jeeper Comanchella
http://lh5.ggpht.com/-GZPzdgu6mhs/TpNHg6GaFaI/AAAAAAAAAwc/JcH0aXnJsms/s800/mudventures%2525202011%252520106.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661947787212363170)
Jeepin joustotesti
http://lh3.ggpht.com/-5Jkk_C1Oz6s/TpNHhzSYiUI/AAAAAAAAAwg/oZ6dvspKOyU/s800/mudventures%2525202011%252520108.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661947802563414338)
Ugly_hj kahlaa
http://lh4.ggpht.com/-HIRc-MFlmCQ/TpNHi-4VUgI/AAAAAAAAAwo/tTc0vKXigWk/s800/mudventures%2525202011%252520112.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661947822855246338)
Jeeppi kahlaa vähän syvemmällä
http://lh3.ggpht.com/-E4rNBjBFN2U/TpNHkBFPa1I/AAAAAAAAAws/mDJJ1ZXpq_M/s800/mudventures%2525202011%252520120.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661947840626125650)
...jä pääsee vielä kuiville
http://lh5.ggpht.com/-vRYxSsbv-PA/TpNHmENFkSI/AAAAAAAAAww/og_1YRY8VGQ/s800/mudventures%2525202011%252520121.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661947875824079138)
Toyota4x4 puomin kierrossa
http://lh6.ggpht.com/-MM6dQS_SUNg/TpNHn4kjZeI/AAAAAAAAAw0/jvawFA0ts9Q/s800/mudventures%2525202011%252520123.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661947907061016034)
Mäyris
http://lh4.ggpht.com/-z7KvoPfFh4M/TpNHp62N9oI/AAAAAAAAAw4/uJpvkpywN5I/s800/mudventures%2525202011%252520125.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661947942031718018)
nousemassa
http://lh6.ggpht.com/-YdFrQ4qEphA/TpNHr_cXAXI/AAAAAAAAAw8/Z-nkhaJBj-o/s800/mudventures%2525202011%252520127.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661947977625174386)
ja tiellä
http://lh6.ggpht.com/-8e0w0IV6c7o/TpNHtyAbxUI/AAAAAAAAAxA/J-KMie5d7yc/s800/mudventures%2525202011%252520128.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661948008378123586)
Mikan vaihtoehtoreitti
http://lh5.ggpht.com/-BcJekY9Le5o/TpNHv1_W8TI/AAAAAAAAAxE/t5kOYcKXX-Q/s800/mudventures%2525202011%252520135.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661948043807093042)
BJ hengittää
http://lh6.ggpht.com/-uyu3v-v4JKs/TpNHxr3EKJI/AAAAAAAAAxI/WGNIskmOWXo/s800/mudventures%2525202011%252520144.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661948075447691410)
Mutta vinssaamiseksi meni
http://lh5.ggpht.com/-7eUCmkgvuOU/TpNHz3ySU5I/AAAAAAAAAxM/Zfv4vyBykuA/s800/mudventures%2525202011%252520146.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661948113008612242)
Kekkula
http://lh4.ggpht.com/-1B5P6YL6m0k/TpNH1qvWkqI/AAAAAAAAAxQ/rpB7j2tx54U/s800/mudventures%2525202011%252520148.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661948143866385058)
Nousee
http://lh4.ggpht.com/-9Uv3VJUc7Nw/TpNH3jX6GrI/AAAAAAAAAxU/g24HNs9EicE/s800/mudventures%2525202011%252520152.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661948176248740530)
Nousee
http://lh3.ggpht.com/-pfOWKw0mjZM/TpNH5fjaezI/AAAAAAAAAxY/_rJcFtfs3SQ/s800/mudventures%2525202011%252520157.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661948209582996274)
Ugly_hj nousee
http://lh6.ggpht.com/-prgQNkoKaH4/TpNH7hf02TI/AAAAAAAAAxc/3PqloU1KedU/s800/mudventures%2525202011%252520163.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661948244464556338)
Jeeper koittaa takavedolla
http://lh5.ggpht.com/-e3_Aq6RPo0U/TpNH-F2x0gI/AAAAAAAAAxg/AsBMx5DDIg4/s800/mudventures%2525202011%252520167.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661948288584241666)
Haisulin ohjaustehostinremontti
http://lh5.ggpht.com/-fOuyn2SzIbQ/TpNH_zraMxI/AAAAAAAAAxk/yvTJ3rSOgx0/s800/mudventures%2525202011%252520168.JPG (https://picasaweb.google.com/104137123831725675160/Mudventures2011#5661948318064456466)
Joku muistomerkki
Missä viipyy Mikjuksen matkakertomus kuvineen?
Hyvän näköistä settiä, reitti viivaa saa laittaa näkösälle...
Ja perkele, kateus iskee tosta virvoike telineestä :D
Kiitoksia kaikille mukavasta matkaseurasta. Hauskaa oli kuten aina vaikka taas pari päivää meni melkoisen hukkaan sahailu reiteillä. Kevään retkille pitää kyllä optimoida reitit tunnetusti auki oleville pätkille ja muutamasta muustakin jutusta sopia.
Laitetaas jotain matkastooria ja kaikki yhteen putkeen.
Keskiviikkona lähdettiin matkaan Jannen kanssa joskus klo 16 jälkeen. Ajeltiin Vaalimaalle rajahoviin jossa treffattiin Joppa ja Offroadjouni. Muut olivat menneet yli jo aikaisemmin. Sitten alkoikin tulla kiire kun peloteltiin että virvokkeita ei saa paikallisista kaupoista virallisesti enään klo 22 jälkeen. Ei edes mietoja. No melkein kaikki ehti siiheksi rajasta yli paitsi Joppa jolla oli pientä paperisotaa viranomaisten kanssa.
Viipurin veikoista viimeiset ostokset ja sitten suopuomille tankkaamaan. Puomilta lähdettiin kohtuu tarkkaan puolen yön jälkeen liikeelle kohti Metsäpirttiä.
Jopalle maxilastaus suopuomilla kun tuntuu uudet sawit kantavan hyvin kuormaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90655
Pitkälle ei päästy kun wrangleri alkoi voblailemaan aika rajusti. Pysähdyttiin nesteelle täyttämään eturenkaat josko se hieman auttaisi. Yksi ongelman aiheuttaja tuntui olevan pyörän laakeri jossa oli jo klappia. Laitettiinkin Suomeen viestiä Kaken porukalle että yrittää etsiä laakerin kun olivat tulossa vasta torstai iltana.Pahalta näytti heti alkuunsa. Kuitenkin laakeri ei kuumentunut ja ilmeni että osa väljistä johtuu ilmeisesti kuluneista uniball nivelistä.
Matka metsäpirttiin sujui rivakasti koska tiet olivat käsittämättömän hyvässä kunnossa melkein perille asti. Räkytäkyllä ajo Viipurin ohitiellä oli lähes hengenvaarallista kun jostain väljistä yms. ongelmista johtuen ohjaus tempoi laidasta laitaan. Varsinkin ohitustilanteissa ei meinannu kaistat riittää. Väihköstä myönsi että oikeen pelotti olla kyydissä. Takaiskarit oli myös ihan loppu ja metsäpirtistä ekaan leiriin ajettu kuoppa/nimismiehen kihara tie oli aika tuskaa takapään hakatessa kokoajan pohjaan.
Metsäpirtin alapuolella olevaan leiriin saavuttiin joskus aamuyöstä kuvien aikaleimoista päätellen 3 ja 4 välillä. Joen ylitys jossa oli ollut kaunis jalan kuljettava silta oli muuttunut isoksi tukkirekalla ajettavaksi sillaksi. Onneksi sillä vesi oli niin korkealla että ylittäminen olisi ollut melko mahdotonta tai ainakin järjetöntä.
Leirissä oli jo muu porukka mutta tulet oli olemattomat kun koittivat märkää puuta polttaa. Uglyllä oli sentään niin paljon intoa että kävi kelon hakemassa mutta sitä ennen sai palella. Tuntui että yö oli kylmin koko reissulla.
ekan leirin tulilla
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90656
Ilkka sahaa märkää pölliä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90657
lopulta saatiin makkaranpaisto nuotio aikaan
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90658
Ugly ottaa rennosti
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90659
Aamulla tehtiin ensimmäiset huollot kalustoon kun uglyHJ sai norran solmuun öisellä kelon haku reissulla. Jari viilaili sahoja kuntoon muunmuassa rälläköimällä purupiikkejä parempaan kuosiin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90662
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90663
Täällä oli menossa melkoiset puutalkoot ja isoa kalustoa valui lumisuon suuntaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90664
Toisissa autoissa apukuskien viihtyvyys oli optimoitu. Läppärillä oli näytössä kamera josta näki kulkusuuntaan kun ei tuolta muuten näe ulos mitään.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90665
Matka muutaman kilometrin päähän lumisuolle alkoi läpi tukkiautojen tekemien mutarännien. Pian alkoi näyttämään melko pahalta sillä puuta ei oltu korjattu rajakankaalta ollenkaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90666
XjYIM2usJVg
Varsinaista tietä pitkin ei päästy vaan kaatuneiden puiden kiertelyksi meni.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90667
Löydettiin ja sahattiin reitti jollain tavalla auki lumisuon laidalle. Välillä kierreltiin suon kautta kun puuta oli vaan ihan liikaa yhdessä nipussa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90668
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90669
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90670
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90672
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90673
t0DLn8e9kM8
4V18g7Xta0Q
Ruokatauko pidettiin tutussa paikassa jossa muutamana vuonna oltiin leirissä Ladoga Trophyä katsomassa.
Vettäkin alkoi sopivasti sataa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90674
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90675
Ihmismerkki
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90676
Masa ja Janne
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90677
Ilkalle selvitettiin reittiä sillä aikaa kun Jeeperi kiristeli sektorivartta joka oli ottanut kipeää puun runkojen ylityksissä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90678
Tauon jälkeen hämärän alkaessa jatkettiin muutama sata metriä matkaa kohti ensimmäistä lumisuon varsinaista avosuota kohti. Ekoissä ränneissäkin oli jo melkoista vinssailua meille suora akselisille ja pikkurenkaisille.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90679
Muutama auto kävi avosuolla mutta Jari kävi tutkimassa jatkoa ja siellä oli edessä puuta nurin vaikka miten paljon. Pienen pähkäilyn jälkeen päätettiin vetää letka ympäri ja suunnatakohti uusia reittejä. Paluu reitti vastakarvaan olikin melkoisen haastava kun oli vielä pimeää. Volvon ohjausvarsia napsui poikki pari kappaletta ainakin kekkulilta. Ilkka oli Uazilla ongelmissa kun virrat alkoivat loppua akun ollessa oikarissa ja laturi zipissä. Sitten uazista rivahti vielä takaperä tai jotain vastaavaa ja loppumatkan se tuli liinan perässä leiriin. Paluu matka oli sen verran rankka että ihan vaurioitta ei uazikaan selvinnyt.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90681
...mutta ei huolen häivää sillä nyt sai kuskitkin kytkeä henkilökohtaisen nelivedon leirinuotiolla käyttöön.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90680
Aamulla Heinolan pojista ei ollut enään jäljellä kun takalaita ja myöhemmin matkan varrelta talteen kerätyt makuupussi ja leiriytymistarvikkeet. Päättivät kääntää nokan kohti suomea kun uazissa ei ollut enään vetoja kuin yhdessä etypyörässä. Erikoinen päätös kun kuulemma näihin saa helposti varaosia joka kylästä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90682
Aamupalaksi sektorivartta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90683
Taivutus normaali asentoon.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90684
OnroMlP4jyg
Masapoika korjaa kekkulan volvon vetotankoja pari kappaletta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90685
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90686
Joppa korjaa masapojan norran sillä aikaa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90687
Sitten vaan takasin sinne mistä oltiin jo tultukkin. Kuvassa ennen niin kaunis silta nyky kunnossan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90690
FPZRKG3fH9c
Puuhapete rakkori teloilla
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90689
Ei auttanut kun ajella tankille lempaalaan kun emme saaneet tankattua ekana yönä kun ajoimme pitkän siirtymän metsäpirttiin. Ensi reissuille kaikille mukaan tarpeeks kanistereita (ainakin 2 x 20l) ettei tarvitse välitankkauksia niin paljoa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90691
Jopan autoon on tarttunut lepakkomies lempaalan huoltsikalla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90693
Huoltoasemalla tehtiin urakalla jarruremppaa. Kekkulilta yritettiin tulpata wilwoodin satulaa ja itse tulppasin kuskinpuolen takajarrun pois käytöstä kun patrolin satula oli taas sylkenyt palat pihalle ja männän ulos.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90694
Huoltiskalta päätettiin jatkaa matkaa rasnoin kautta kohti miikkulaisia pitkin laatokan rantaa. Matkalla oli huimat kaasuputkitalkoot menossa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90706
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90707
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90708
Voin vaan kuvitella millaisella orjilla tämäkin kilometrejä pitkä mukulakivitie on aikanaan teetetty.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90709
Mukulakivitien päässä oli portti josta ei kuulemma pääse ilman erillistä lupaa Laatokan rantaa kohti. No onneksi neuvoivat että paikan voi myös kiertää.
Sokelovasta sitten koitettiin ottaa pistoa takaisin lumisuon reiteille.
Umpiryteikössä ollut joskus jotain sivistystä koska tämmöinen siltakin oli matkalla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90712
Reitti paljastui kaameaksi puusavotaksi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90713
Silti sahattiin pari kolme kilometriä kohti lumisuota ennekuin eteen tuli täysin järjetön määrä puuta ja päätettiin kääntyä pois. Lopulta reittiviivojen väliin jäi kuutisen kilometriä linnuntietä. Saa nähkä mikä vuosi tästä joku ryhmä menee läpi. Reitin avaaminen on aloitettu ja toivottavasti joku jatkaa tai paikalliset korjaa puut talteen tieltä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90654
Palattiin takaisin sokelovaan ja vedettiin leiri pystyyn. Harmitti kun lumisuo oli osoittautunut vääräksi valinnaksi kun puun määrä oli luultua suurempi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90714
Aamulla oli tiedossa taas pientä remonttia.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90715
Miikkulaisten pohjopispuolella vanhan rajan tuntumassa mentiin ihan laatokan rannan lähellä ja käytiin vähän pyörittelemässä hiekalla. Bertasta hävis taas jarrut ja syyksi selvisi että myös toisen puolen palat olivat karanneet. Poistin senkin käytöstä ja sitten mentiin pelkillä etujarruilla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90716
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90717
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90721
Otettiin ryhmäkuvat ilman votkaa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90723
Jeeper löysi luonnon rampin
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90725
Taas löyty yksi tapsan sputnikki.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90734
WYn-CIBur5U
gCKXheEQCAE
vLt1uZ8xnhI
ki_5KLP9pEA
cs3hfXqKAmE
Aikamme leikittyämme ja jeepiä korjattua jatkoimme matkaa pitkin helpohkokulkuista hiekkatietä. Välillä onneksi löytyi jotain mukavaa reitiltä.
vesistön ylitys
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90710
8eq-a-pE0EA
ax0KTgUl9qI
q8z6ZcxvwP8
Välillä piti kierrellä vähän porttejakin
WIEijpmP_3c
bRxm1OwFt2w
Portin jälkeen tehtiin haisuliin jotain ohjaustehostin remppaa ja jeeper jäi vaihtamaan ristikkoa takakardaaniin. Muut lähti jo valumaan kohti kiviniemeä.
Jatkuu...
Kannaksen oppaan mukaan ongelmatilanteissa otetaan ensin ryhmäkuva ja sitten vodkaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90711
LaaLaan nakkipipo
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90735
Päätettiin ajaa kiviniemen kautta paremmille offroad maastoille kohti hanhilammen suon kiertoa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90736
Matkalla oli mukavaa lätäkkörallia. Pari kertaa tuli vedet kabiiniin kun oli ikkuna auki. No wranglerissa tais tulla ihan jostain katonraosta suoraan
syliin vettä. Sopivasti sai alustan huuhdeltua niin oli hyvä tehdä jarruremppaa huoltiksella.
CF7TqzATYUo
Lähdettin ajamaan reittiä "väärin" päin tämmöisen muistomerkin tienoilta. Wranglerista yritettiin pätkän alussa löytää vikaa kun atffät vuoti
laatikosta pihalle. Osa porukasta lähti jo ajelemaan reittiä eteenpäin ennen hämärää.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90737
Alkuun reitti vaikuttikin ihan hyvä kuntoiselta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90738
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90739
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90740
jotain puuta sentään oli nurin reitillä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90741
Savirännit oli hauskoja mutta uglyltä tippui kumi vanteelta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90743
z908RUBFhi4
Sitten alkoikin näkymään edessä huolestuttavan paljon puuta nurin reitillä ja jouduttiin ottamaan reiluja kiertoja läpi metsän.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90760
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90761
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90762
Mutakuopassa kikkailua
MB9yCbroH0A
igoR9H2Qxdk
kbHDSDBSAYc
Q3Q7CxwSKlg
Johtoauton gps tai itronixi tilttaili ja ajeltiin aika pahasti reitiltä hutiin ja jouduttiin palaamaan takaisin. Bertasta oli jo aikasemmin oikea
eturengas tyhjentynyt totaalisesti ja niin kävi täälläkin sillä seurauksella että vanteen sisäreuna meni solmuun. Ei muuta kun rengas irti, lekalla suoristus ja matka jatkui. Jossain ojassa tuli temuttua etunarukin poikki ja rättikatto otti aika rajusti puuhun mutta onneksi säilyi ehjänä.
Pimeän tullen pidettiin ruokatauko. Pakolliset ryhmäkuvat ja vodkat otettiin kanssa. Oli hiton isoa kuusta metsässä, ei ylttänyt kädet ympäri. Yksi
kelokin oli niin iso että jäi kädet ainakin 20cm vajaaksi et ois riittäny ympäri.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90763
JNU näyttää pukeutumisen mallia (vaatteet löytyi kaken rasselisäkistä)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90764
Jeepin tankkaukseen tarvitaan puukkoa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90765
Yhdessä vaiheessa tuli sitten sellainen patti että reitti oli todella pahasti tukossa ja jostain autosta jo kuului lälläristä että lähetään takaisin mutta onneksi neuvvokkaat apparit tetsasivat metsästä maxikierron jolla noin puolen tunnin lenkillä päästiin ohi ryteiköstä ja sen takaa paljastui loppuun asti auki oleva reitti. Nyt sitkeys palkittiin kun lumisuolla se tuotti vaan umpiperiä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90767
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90768
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90769
Tf62CZC7yXE
Räkytäky melkein "kuivilla". Kekkulan etusähkövinssi hajosi suolla kun sen pääty halkesi vaijerin päästyä päädyn ja vinssin väliin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90770
Pätkä osoittautui loistavaksi valinnaksi. Ainoa takaisku koettiin kun comanchen johtotähtimoottori alkoi pitämään sellaista mekaanista kolketta että jotain oli pahasti vialla. Viimeiset pari kilometriä jeep meni tyhjäkäyntiä ettepäin ja loppu matka sahattiin helppoa pelastusreittiä jeepulan ollessa uglyn hinauksessa.
Comanchen lumisuon kirous tulee hieman jälkijunassa.
Gc2wbYZMkKQ
Lopulta kaikki autot saatiin kankaalle ja leiri pistettiin niille sijoille pystyyn. Leirissä sitten huomattiin että mm. yksi saha oli jäänyt metsään.
Väihkönen sen kuitenkin sieltä haki ja kahden sahan voimin kaateli yksi keloja metsässä. Tuntui olevan Jannessa ylimääräistä virtaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90771
Veljekset kuin kivekset.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90772
Leirin purku ja nokka kohti suomea.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90773
Hieman aiheutti repeilyä kun Eetza sanoi että katsokaa kun virtahepo synnyttää:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90774
Aamulla bertassa ei ollut enään ollenkaan jarruja kun toinen etuletku oli katkennut eikä varaosaakaan ollut mukana. Sain yhden etujarrun toimimaan mutta pysäytysteho oli aika mitätön.
It's a Jeep Thing.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90776
Matkan varrella oli ohjelmassa jeepin jäähdyttelyä ja atffän lisäämistä. Onneksi Jopalta löytyikin jarruletku ja sain berttaan etujarrut jonka jälkeen auto jopa pysähtyi.
Paluu matka sujui muuten aika kivasti. Jeepikin alkoi pitämään lämpöjä kun tuulitunneli irroitettiin. Ugly joutui hieman jäähdyttelemään hoojiita motarilla kun comache oli hinauksessa mutta muuten kaikki woblailivat ihan sujuvasti rajalle. Suomen tullissa eräs kanssamatkustaja sai virkailijoilta pienen muistutuksen että ei se veronkierto aina niin helppoa ole.
Ihan mukava reissu mutta harmittaa kaatuneiden puiden aiheuttama ajoajan menetys mutta itse olen näihin jo tottunut. Uusien tai harvoin ajettujen reittien kanssa on aina riskinsä mutta jonkun on aina se pioneerityö tehtävä ja pidettävä reitit auki.
Kaikenkaikkiaan matkaa rajan tuolla puolen tehtii 560km ja tässä karkea reittiviiva.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4344&pictureid=90653
THE END
Loistavaa kertomusta :D
X2
Kiitos Mikjus:ille!
Safari kuumehan tässä nousee (:
Pitäsköhän noista myrskytuho alueista avata oma topikkinsa, jokareissulla taijettu jollaintavalla ottaa kontaktia noihin...
Pitäsköhän noista myrskytuho alueista avata oma topikkinsa, jokareissulla taijettu jollaintavalla ottaa kontaktia noihin...
Samaa mietin minäkin. Voisi laittaa reittiviivoja mihin asti joku reitti on auki. Jotkut pätkät on pitkälle jo ajettavia mutta hyvä olis kun joku joskus kävis ees pikkasen sahaamassa eteenpäin.
Hyvä stoori mikalta ja nyt loputki hemmot laittakaa ne reissukuvat esille.
Samaa mietin minäkin. Voisi laittaa reittiviivoja mihin asti joku reitti on auki. Jotkut pätkät on pitkälle jo ajettavia mutta hyvä olis kun joku joskus kävis ees pikkasen sahaamassa eteenpäin.
Ittellä on kone tiltant pariin otteeseen tänä vuonna ja siten noi reittiviivat ei ole kuin omassa päässä...eniten ollaan painittu kuitenkin tuolla Ojajärvi korkeudella, kun ollaan Hiitolaan yritetty...pitääkin "Tiipe" pohjille piirrellä missä on tukoksiin törmätty..ja kun tässä äärillä asutaan niin voidaan tehdä myös tutkimusmatkoja joillekkin alueille (:
Kiitos Mika ! oli taas mukava lukea raporttia :)
Onkohan synkkä löytänyt luukun :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1649&pictureid=91278
Onkohan synkkä löytänyt luukun :D
Oli löytänyt, oli kyllä ihmetelly että mit vit:p
Maajussi
25.11.2011, 00:57
samsung suostui pitkästä aikaa yhteis työhön joten täs ois vähäiset kännykkä räpsyt reissusta........
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4499&pictureid=94173
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4499&pictureid=94164
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4499&pictureid=94165
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4499&pictureid=94166
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4499&pictureid=94167
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4499&pictureid=94168
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4499&pictureid=94171
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4499&pictureid=94172
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4499&pictureid=94170
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4499&pictureid=94169
_kekkula_
19.12.2011, 19:20