Kirjaudu sisään

View Full Version : BJ40:n kone kasattu väärin??


mantila2
11.08.2011, 09:16
Moi, Koneesta paloi 10tunnin ajon jälkeen 3:n ja 4:n kk.laakerit, 3:n pahemmin (kampura hiomolle). Rk-laakereista jakopäätä lähin laakeri myös osittain sulanut. Konetta purkaessani ihmettelin munerointia ja nuolia rk-laakerin kansissa, No:1 oli vauhtipyörän vieressä ja vastaavasti No:5 jakopään vieressä. Kuulisi(ko) numeroinnin alkavan jakopäästä lukien ykkösellä, eikä V.pyörästä lukien??:confused:

Heikki L
11.08.2011, 09:49
Kyllä noissa koneissa 1 on aina edessä, eli jakopäästä lähdetään.

JAMANT
11.08.2011, 10:53
Pystyykö siinä sotkemaan ekan ja vikan?? Kaikissa koneissa ei pysty, koska takalaakeripukki on samalla stefanpidin!!

sisua45
11.08.2011, 11:24
Missä laakeripukissa on päittäiset tuossa koneessa?

Helposti liuskat leikkaavat, jos on menty laakerikannet sekoittamaan.

mantila2
11.08.2011, 11:49
Ohjaava laakeri 3:ssa, eli koneen keskellä. Stefanpidin erillisessä alumiinilaipassa vp-päässä ja jakopääkopassa.

pee
11.08.2011, 12:14
ehkä OT: mutta kiertokangissakin vissiin on suunta merkattu

Lalli bj40
11.08.2011, 12:31
tarkista öljy pumpun toiminta/kunto ettei mene uudestaan ja kannattaa kampurasta porata ne tulpat auki ja putsata joka kanava ja tehdä jengat niihin/kuusio kolo tulpat lukkoliimalla niihin jää aina paskaa jos niitä ei avaa lähtee kama liikkeelle ja pian on taas liuskat jumissa

mantila2
16.08.2011, 13:09
Öljypumppu tarkastettu, kunnossa oli. Kampuran kanavat täytyy tutkia, ja porataan auki. olisko kellään kahta kk:a myytävänä, olivat 6/100mm soikeat ja sinistyneet?

nbf
17.08.2011, 07:19
Kannattaa harkita kampura linjan tarkastusta ihan vaan siksi kun runkolaakeri linja on linjaporattu ja nyt kun sinne vedetään väkisin väärät kaulat niin voi olla että joku paikka on hiukan menettänyt muotojaan