Kirjaudu sisään

View Full Version : Op:n Visakortti ja Milner offroad??

-Stedt-
05.08.2011, 15:26
Jaahans, tuli tuossa mukava tekstiviesti/puhelu Op-kotipankilta. Oli suljettava tuo Op:n visa koska numerot/tiedot hakkeroitu,,,nyt on tullu selville 3 tapausta joita kaikkia yhdistää ostokset milner offroadilta ,yhdellä näistä korteista ei muualta olekkaan ikinä tilattu. Nää kaikki on olleet Op:n kortteja. Onkos muille palstalaisille kortin kuoletusta ehdoteltu? On näköjään Milnerin sivut "uudistuksen" alla.....

Racingrabbit
05.08.2011, 15:40
Pari vuotta sitten oli samanmoisia ongelmia Paddockin kanssa,mutta siirtyminen Paypal järjestelmään korjasi asian
Visa kortti vaihtui pariin kertaan yhden kesän aikana.

-Stedt-
05.08.2011, 15:43
Pari vuotta sitten oli samanmoisia ongelmia Paddockin kanssa,mutta siirtyminen Paypal järjestelmään korjasi asian
Visa kortti vaihtui pariin kertaan yhden kesän aikana.
Paypalin otinkin käyttöön, mutta tuolta milneriltä tilailin ihan "suoraan" kortin tiedoilla ,no ois kannattanu tuo paypall ottaa jo aikasemmin käyttöön...Ei ne tosin kertonu mistä nuo tiedot on hakkeroitu, tuli vaan tuo ekana mieleen.

-MaTTi-
05.08.2011, 15:49
Onkos muille palstalaisille kortin kuoletusta ehdoteltu? On näköjään Milnerin sivut "uudistuksen" alla.....

Jahas, vai tuosta se saattais johtua. Mun Visa piti kans kuolettaa, itte asiassa juur tänään pitäis olla dead. Ja Milneriltä tilailin kesäkuussa sillä.

Edit: ja siis OP-Pohjola kyseessä.

Jare
05.08.2011, 16:03
Mulla on varta vasten pari luottokorttia. Eli toisella tilailen kamoja ja toinen on sit niinku omaan henkilökohtaiseen ja loma reissujen käyttöön. Näin ei ainakaan pitäs joutua kuseen, että on luottokortti "dead" silloin, ku pitäs ite lähtee johkii tai maksaa jotain.

Onneks ei vielä ole ollu mitään ongelmia korttien kanssa..."kop kop" koputellaan puuta;)

BryGgi
05.08.2011, 16:28
:D samaa vikaa täällä, ja kortti säästöpankin. ainoastaan tullu käytettyä paypalia ja millneriä.. mutta ei mitään kerenny häviämään, ainoastaan uusi pinkoodi vituttaa kun joutuu opettelee. tälläviikolla katkaisivat.

-Stedt-
05.08.2011, 16:33
Jahas, vai tuosta se saattais johtua. Mun Visa piti kans kuolettaa, itte asiassa juur tänään pitäis olla dead. Ja Milneriltä tilailin kesäkuussa sillä.

Edit: ja siis OP-Pohjola kyseessä.

Käsitin että vuoden sisällä olis pitäny ostella ja ekan kerran kohteliaana aviomiehenä tilasinkin vaimon kortilla:D, jotain vuosi sitten ja sekin kortti on nyt sitten dead:rolleyes:,,,,Kiitteli kovasti:D. Toissapäivänä kun vaimon kortin mykistivät, niin irvistelin että tuo oiskin pitäny tehä jo aikoja sitten, lupailin vielä tarjota kaffet luottokunnan kavereille. Tänään sitten kun mulle tuli viestiä niin eipäs enään naurattanu:rolleyes:

Viipo
05.08.2011, 16:38
Mites muut pankit?

Mulle ei oo ainakaan tullu mitään ilmotuksia?

Calmari
05.08.2011, 17:00
Mie vanhan ajan miehenä maksoin milnerille ihan laskulla etukäteen :-)

lepoantti
05.08.2011, 18:14
mulla kans viime viikolla visa oli lähtenyt elämään omaa elämää, täti soitti luottokunnasta kysellen että oletko tehnyt tällaisen huiman 40sentin ostoksen!! en tunnustanut, sanoi että he oli laittaneet kortin sulkuun ja nyt kuulemma voit saksia sen. milneriltä en kyllä ole pitkään aikaan tilannut mitään mutta muualta kyllä.

aika hyvin tntuvat tekevän luottokunnassa selvittelyä ja seuraavat osotkäyttäytymistä ja jos tulee jotakin ihan omituista niin alkavat kysellä.

kahdella kortilla täälläkin ostellaan, toinen arki ja toinen hupikäyttöön. no, tänään tuli taas uusi visa. hupikortissa olen pitänyt limitit aika pienenä juuri näiden mahdollisten väärinkäytösten takia, jos tarve on niin sitä voi tilapäisesti muuttaa.

Peuhu
05.08.2011, 18:55
Näin kävi. Viime perjantaina tilasin jousisatsit millneriltä ja maanantaina soitti osuuspankin täti, että korttitietoni ovat joutuneet vääriin käsiin ja sulki korttini. Kehotti tarkistamaan, onko tililtä lähtenyt epäilyttäviä veloituksia ja tarvittaessa tekemään rikosilmoituksen. Mitään vahinkoa ei ollut kuitenkaan päässyt tapahtumaan.

OP-visa minullakin ja muualle en ole luottokorttinumeroa antanut, kuin Millnerille. Nurin näytti tosiaan millnerin sivut olevan, oisko tietoturvapäivityksiä meneillään.

WebKim
05.08.2011, 19:15
Tämmönen tuli mullekkin. Millneriltä viimeksi tilattu syksyllä.

Heikki L
05.08.2011, 20:35
jaaha nyt ei harmitakkaan yhtään kun en onnistunut viimeviikolla tilaamaan iskari ja puslasarjaa milneriltä:)

Jäin huonolla englannillani jumiin kun kyseli osavaltiota vaikka maa oli finland

BJ-40/76
05.08.2011, 21:35
On muillakin korteilla ongelmia, kuin visalla:(

Ja tuo milner lienee "syyllinen",siis uhri!
multa oli peruttu verkkomaksuominaisuus, ja paypal:ia lukuunottamatta
en ole täydellisiä tietoja muualle juuri antanut.

Hyvin olivat seuranneet (luottokorttiyhtiö) että useamman kerran oli yritetty
maksaa paypallille 69,30e:mad: siis minun e-bay, joka ei onnistunt

Rölli
05.08.2011, 22:20
Mulla tuli ilmoitus ihan normaalin electron kortin kuoletuksesta tänään. Ilman mitään luotto-ominaisuuksia. Nordean kortti ja kertoivat vain että kortin tiedot saattaneet joutua vääriin käsiin.

Ja tolla nyt ei ole maksettu kuin "normi" kaupoissa. Ruokaa, polttoainetta ja sen sellaista.

Kaikki verkkokaupat on tehty paypallin kautta.

Ambula
05.08.2011, 22:44
Mulle soitettiin eilen sampopankista. Sama homma, mastercard tapettiin. Ei ollu menny veloituksia mitään ylimääräistä. Ei tiennyt, että mistä vuoti, mutta ko kortilla tilasin millneriltä.. Kama kyllä tuli ja siitä meni asianmukainen maksu. Onneksi ei ollut ainoa kortti, eikä edes palkkatilin.

-MaTTi-
06.08.2011, 09:55
Jäin huonolla englannillani jumiin kun kyseli osavaltiota vaikka maa oli finland
Laita lääni siihen, silleenhän tää Suomi on jaoteltu "osavaltioihin".

Heikki L
06.08.2011, 10:20
jaaha niin tietysti:)
Uskaltaako tuolta jo tilata? Askolaan ei enää kerkee mutta kuttulandiaan vois päästä jos kamat sais ajoissa.

-MaTTi-
06.08.2011, 11:58
Uskaltaako tuolta jo tilata?

Eiköhän, sivut on saatu näemmä päivitettyä ja tollanenkin löytyy etusivun linkin takaa: https://www.securitymetrics.com/site_certificate.adp?s=217.33.57.13&i=422904

Hailux
06.08.2011, 12:21
joo sama juttu täällä,en ole muualta omalla kortilla tilannu kuin milneriltä ja eilen soittivat pankista ja sanoivat et sulkevat visan...op pankkina,hyvä että ei kerenny mitään häppeninkiä sattua..

Petek
06.08.2011, 13:35
joo sama juttu täällä,en ole muualta omalla kortilla tilannu kuin milneriltä ja eilen soittivat pankista ja sanoivat et sulkevat visan...op pankkina,hyvä että ei kerenny mitään häppeninkiä sattua..

Mulla täysin sama homma...

BENJAMIN
06.08.2011, 15:10
Minulla meni Nordean Mastercard uusiksi,(kortti mennyt vääriin käsiin kuulema)
Talvella tilasin Milneriltä,oisko täsä syy.

jyrden
06.08.2011, 18:22
Velillä Visan kuolettivat... Viimeks sitä käyttänyt ku tilas renkaat Camskilliltä.

Late
06.08.2011, 19:09
No perskule. Juurikin kuoletin OP pankin visan. Tuli luottokunnasta soitto, että jotain epämääräisiä dollaria velotuksia on yritetty.
Eivät osanneet/halunneet kertoa missä kortti on kopioitu.
Ja Milneriltäkin olen ostellut, viimeksi keväällä.

-Stedt-
06.08.2011, 19:15
No perskule. Juurikin kuoletin OP pankin visan. Tuli luottokunnasta soitto, että jotain epämääräisiä dollaria velotuksia on yritetty.
Eivät osanneet/halunneet kertoa missä kortti on kopioitu.
Ja Milneriltäkin olen ostellut, viimeksi keväällä.
Eipä ne mullekkaan kertoneet, vaikka yritin udella,,,mutta kyllä se taitaa olla tuo milneri jolta nuo tiedot hakkeroitu. Tolla vaimon kortilla kun ei muuta ulkomaan kauppaa käyty, edelleen tuntuu olevan näreissään mulle:D

MikZ
07.08.2011, 10:29
Iteltä kuoletettiin/vaihdettiin Nordean Mastercard. Tilailtu vähän jokapuolelta, lähinnä paypalin kautta mutta n. vuosi sitten muistakseni suoraan millneriltä.

Eipä tuosta onneksi suurta vaivaa ollut. Rahaa ei hävinnyt.

_Metal_
07.08.2011, 10:53
Milnerin tilausten johdosta kans oma nordean kortti piti kuolettaa viikkositten.

Imperio
10.08.2011, 11:26
OP-visa piti pistää vaihtoon itselläkin. Eilen tuli kirje ja äsken soittelin OP:hen tuon takia. Väärinkäyttöepäilyjen takia kuulemma.
Itseäkin yhdistää tuo Milner Offroad. Vuosi sitten tilasin kasan osia. Muut ostokset netistä hoitanut aina paypallin kautta.

Jos jotain positiivistä hakee niin saanpahan uuden tunnusluvun entisen tilalle. Nykyisen kun aina sotkee yhden töissä käytettävän sähköavaimen pinnin kanssa missä on samat numerot hieman eri järjestyksessä :D

farmari
10.08.2011, 17:14
Uutta korttia ootellaan täälläkin. Jostain tiedot lähteny.

Viipo
10.08.2011, 18:39
Minuun ei oo vieläkään pankista kyllä otettu yhteyttä... Ehkei sampoa kiinnosta uusia kortteja.

jv
10.08.2011, 19:39
itte tilasin kans viime kuun lopussa milneriltä ja op-visalla maksoin... ei oo viel ainakaan hävinny rahaa, eikä kukaan ole ottanu luottokunnasta yhteyttä. kop kop...

-Mika-
21.08.2011, 20:11
Tänään soitteli luottokunnasta että olenkohan ihan suomessa kun viimeyönä on koitettu käytellä mun visakorttia niin kovasti ameriikan mailla. Kortilla en ole netissä maksanut kuin CDON.com ja Applestoresssa.

Heikki L
24.08.2011, 11:34
jaaha tänään suljettiin mun kortti, tilasin 6.8. osatkin tuli jo ja tilitä velotettiin mitä pitikin.
Eikä muuta hävinny, nyt viikko ilman korttia:)

jv
24.08.2011, 19:14
jaahas halus ne kuolettaa munkin kortin, milneriltä tilasin, osat tuli ja laskutus oli hoidettu asiaan kuuluvasti, mitään ylimäärästä ei ollu visalta menny mut halusivat silti kuolettaa. nii ja op:n visa oli...

toyota4x4
24.08.2011, 20:42
ei oo mulle vielä tullu ilmoitusta..

Ambula
08.09.2011, 07:11
Onko kellään tuoreita kokemuksia? Joko uskaltaa tilata lisää..?

Calmari
08.09.2011, 18:53
pyytää perinteisen laskun ni ei tuu onkelmia

lepoantti
08.09.2011, 20:03
muutama viikko sitten tilasin uudella kortilla, ei ainakaan vielä ole lähtenyt kortti elämään omaa elämää...onhan siellä sivuilla juttua uudesta tiukemmasta turvakäytännöstä.

Vitura
08.09.2011, 21:25
Laita lääni siihen, silleenhän tää Suomi on jaoteltu "osavaltioihin".

Kunhan EU herrat vähän aikaa vielä säätää, voi siihen osavaltio kohtaan laittaa Finland...

-Stedt-
09.09.2011, 20:06
muutama viikko sitten tilasin uudella kortilla, ei ainakaan vielä ole lähtenyt kortti elämään omaa elämää...onhan siellä sivuilla juttua uudesta tiukemmasta turvakäytännöstä.
Olikos tuo maksu mahdollista tehä paypalin kautta, vai vieläkö sinne naputeltiin kortin tiedot....Pitänee taas ensin kokeilla vaimon kortilla:D

lepoantti
09.09.2011, 20:24
ei se muistaakseni mikään paypalli ollu, kaikki tiedot hakattiin itse ihan niinkuin monessa muussakin kaupassa.

toyota4x4
10.09.2011, 02:03
ei oo tullu uuttakorttia vaikka tilasin kyseisestä firmasta reilu kuukausi sitten.. voi olla että uusii vain jos luotolliset kortit.. itella vain normi raha visa eli omat rahat häviää niin niitä ei kiinnosta pätkääkään..jos jonkun omat rahat katoaa..

ankkuli
19.09.2011, 20:49
pyytää perinteisen laskun ni ei tuu onkelmia

Katselin kyseisen putkan sivuja, ja tälleen maallikon silmin ei oikein vakuuta turvallisuus sen kummemmin kuin muukaan toiminnallisuus. Tuommosen sivun kautta en tasan pistä mitään luottokorttinumeroa menemään. Minun vähäisen tietämyskone-intternet-ymmärryksen mukaan kyseisen sivun tilaus/maksuominaisuudet toimivat edelleen salaamattomina.

Webbikaupassa ei ole mitään optiota tuolle pankkisiirtomaksulle, joten tilauksen joutuu hoitamaan sähköpostilla. Lupasivat kyllä hoitaa asian silleekin, virheen mahdollisuus vaan kasvaa, kun sivuilla ei ole näkyvissä mitään osanumeroita joihin viitata, vaan joutuu tilaamaan kuvauksen mukaan.

Tilaus lähti tänään, katotaan kuinka onnistuu...

ankkuli
23.09.2011, 11:48
Tilaus lähti tänään, katotaan kuinka onnistuu...

Raportoin itselleni, että toistaiseksi onnistunut peristeisellä laskulla osto huonosti. Kymmenkunta meiliä edes ja takas, halutuista tavaroista ja hinnasta on sopu, mutta brittityttö ei ole saanut aikaiseksi lähettää tilinumeroa jolle maksaa. Kyselee silti maksun perään ja että pitäisikö tilaus perua kun ei rahaa näy. Ihme söhellystä. :p

Edit x 2 : kahdestoista viesti sanoi toden ja tilinumeron, jolle maksaa. 1,5 viikkoa maksusta paketti kotiovella.

TOPPAHOUSU
04.01.2012, 13:57
Mikäs on tämän hetkinen tilanne...
Onko siis kukaan tilaillut tavaroita ja miten maksu hoidettu?

Petek
04.01.2012, 14:16
Mikäs on tämän hetkinen tilanne...
Onko siis kukaan tilaillut tavaroita ja miten maksu hoidettu?

Kuukausi sitten tilailin ja visalla maksoin. Netti sivut näköjään uusiutunu ja maksu homma menee jonkun toisen "varmennus" sivuston kautta. Tavarat tuli viikon päästä tilauksesta.

Arska-tehtaalta
05.01.2012, 22:39
Ihan hyvin pelas hommat joulukuussa, miulla tais menny kyl pari viikkoo toimituksessa, mut veepeessä ei ollu kiire.

JariKoo
08.11.2012, 18:18
Nostetaas vanha topic ylös! Onko kukaan viime aikoina tilaillut ja ostellu milneriltä? Että tietäs toimiiko hommat nykyään niinkuin pitää vai onko hakkerit edelleen ollut aktiivisia ja saa hakea uusia kortteja pankista...

JJ90
08.11.2012, 18:52
Eikös sielä vaihettu koko verkkokauppa uuteen tuo murron jälkeen, eli luulisi olevan turvallista.

BryGgi
09.11.2012, 07:07
Tilattiin toissaviiikolla tavaraa. tulihan sieltä 52kg hiluxeihin ja cruidereihin osia. LAskulla maksettiin suoraan. Ei tarvinnu kikkailla visan kanssa. Laittoi vain viestiin että laskulla niin kohta otti jo Sandra yhteyttä. Toimii hyvin palvelu.

Tomppaa_
10.11.2012, 00:14
Sähköpostin kautta tilailtu ja hyvin toimii. Ihan tilisiirrolla asiat hoideltu ja hyvin toimii. Kamatki tuli viikossa kotiovelle.

Arska-tehtaalta
10.11.2012, 18:23
Mutta jos joku kosahtaa, niin luottokunnalta saa rahat takaisin, toisin kuin muissa maksumuodoissa ;)

L-200
22.09.2013, 18:26
Otetaas ylöstys tälle.

Joutuu pajeroon vähän osia tilaamaan ja ihan pistin verkkomaksuna menemään.

Heti tuli milnerilta s-postia että tilaus vastaanotettu ja tiliä ei veloiteta ennekuin osat on lähetetty.
Pitää seurata nyt vähän aikaa mitä, missä ja miten liikkuu.

Korpikumpu
22.09.2013, 19:44
Otetaas ylöstys tälle.

Joutuu pajeroon vähän osia tilaamaan ja ihan pistin verkkomaksuna menemään.

Heti tuli milnerilta s-postia että tilaus vastaanotettu ja tiliä ei veloiteta ennekuin osat on lähetetty.
Pitää seurata nyt vähän aikaa mitä, missä ja miten liikkuu.

Mulla tuli VISAlla 6 arkipäivässä laatikollinen osia. Ja vastasivat heti kun oli maksusuoritus tehty.

IironSika
25.11.2013, 13:37
Muutama viikko sitten tilasin kaksi kertaa Milneriltä ja nyt on eilen suoritettu osto mun kortilla Etelä-Koreassa. "Ostosumma" näkyy mun tilillä nyt katevarauksena. Kävin pankissa, josta kerrottiin että asialle ei voi nyt tehdä mitään, vaan pitää odottaa että summa veloitetaan tililtä, jonka jälkeen tiliotteen kanssa poliisilaitokselle tekemään rikosilmoitusta ja niiden dokumenttien kanssa taas pankkiin täyttämään korvausvaatimus. Rahat palautuu sitten joskus luottokunnan toimesta.

Varmaan syytä välttää Milneriä jälleen. Ja nettikaupan nimi menee poliisin tietoon, kunhan ilmoituksen pääsen tekemään.

lepoantti
25.11.2013, 16:20
ennenmuinoin ainakin luottokunta oli paljon kiinnostuneempi jos kortille oli epäilyskään mahdollisesta väärinkäytöstä!!! mulla on muutaman kerran luottokortti lähtenyt tilapaisesti elämään "oma elämää", joka kerran on luottokunta kerennyt oma-aloitteisesti sulkemaan kortin josta ovat sitten minulle ilmoitelleet.

kerran kyselin asiasta niin mulle tuli sellanen mielikuva että aika hyvin "skannaavat" ostokäyttytymistä ja tuntui aika hyvin olevan tietoa että osasivat olla varuillaan. mutta juuri tästä johtuen erillinen hupiostelukortti rajoitetulla limitillä niin ei arki häiriinny jos kortti alkaa "elää" vähän likaa....

sos
25.11.2013, 16:54
Jossain oli juttua just tosta kun sulkevat kortteja, ni selitys oli, että tietokone teke riski analyysejä kortilla tehdyistä ostoksista, eli jos esim olet ostanu suomalaisella kortilla suomessa, tai pohjoismaissa ja samoihin aikoihin jossain muualla kauempana, ni kortti menee lukkoon. Oli myös sitte asiakkaita kusessa, kun aamulla ostat siwasta matka kaljat ja illalla ostat lisää jossai pattajalla, ni kortti meneekin lukkoon, ja sitähän ei saa samantien auki vaikka mitä tekis, eli loma vituillaan, eli kun kone sulkee kortteja ni niistä ei tule ennakko varoitusta.
Olishan se hyvä jos tulis edes tekstiviestillä kysely, että oletko oikeasti pattajalla.
Ite kerran nostin luottorajaa, kun reissuun lähettiin. Tuli sit siinä puhelimessa sanottua, että reissuun ollaan lähdössä, ni kirjasivat koneelle oletetut matkakohteet, ni eivät sule korttia.
Eli jos olette lähdössä reissuun ni kannattaa soittaa luottokuntaan ei iso vaiva, ettei mene loma vituiks