View Full Version : Ladan klassikkomallin tarina loppumassa
Niin se vaan maailma muuttuu ja yksi autoilun klassikoista häviää tuotannosta:
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Ladan+klassikkomalli+on+j%C3%A4%C3%A4m%C3%A4ss%C3% A4+historiaan/1135268165947
Ei tuota nyt varsinaisesti ikävä tule mutta onhan lattarauta osa Suomalaista autoilun historiaa.
khonkonen
31.07.2011, 09:33
Kyllähän se tuo lada on vahvasti vaikuttanu suomen autoistumiseen. Ois autot ja varsinkin uudet autot ollu vähissä 70-80 luvulla jos ei ladaa ois ollu olemassa.
Itekkin ladalla autoillut ja viimesin vieläkin tallissa ikuisuus projektina.
Olisi moni mökki reissu jäänyt tekemättä jos mutsi ei olisi Konelasta käynyt 1200:ta seiskytluvulla hakemassa. Vieläkin mielessä selän & perseen hikipaistuminen plastiikka naudannahkaan kiinni... Yllttävän luotettavahan tuo AHU-### oli.
BJ-40/76
05.08.2011, 22:11
Itselläni ollut noita ladoja muutama, ja ylivoimaisesti lujin oli noin -75
vuoden 1500:nen, maksoi v. 1988 500mk, ja oli katsastettu just. (ajoikaa yli vuosi) ja ostettu uusi SuperPower- ak
ku 260mk (tästä se minun luottamus noihin- ja myöhempiin exide akkuihin alkoi)
Edelliseltä kuukaudelta oli korjaamokuitti 240mk nivelremontista.
Tuo 1500:nen sai karua kyytiä, öljyjä en vaihtanut, enkä tarkastanut:o
kun merkkivalo alkoi palaa moottoritienrampissa, niin kippasin 2 litraa halvinta
mahdollista. jne:p
Latuska pestiin kerran, mulla on jossain jopa kuva siitä, kastelukannulla ja juuriharjalla
katolta alkaen....
Ja tämä minun offiharrastus alkoi tällä 2105:lla, puutuva neliveto korvattiin liikeenergialla...
p.s tuo 1500:nen lähti aina minun mukaan, kun MINÄ halusin, ja tultiin aina
takasi yhdessä, lukuunottamatta vappua 1989..... kun heitti palan lohkoa
parkkipaikalle...
seuraavana oli niva, mutta se pikkasen hylki mitsu sapporon mäntiä..
Oli kivakapine liukkaalla, lähti valoista nokian nr :llä kuin kuppa t***
ja kulki 150km/h 10km käsiajanotolla ja AnaDigi citisenillä;)
mutta silläkin kahlattiin Oulun kaupungin aurauspenkoissa, ja aina nitkuteltiin läpi.
Olisko kellään uutta vastaavaa ladan syyläriä ja lämppärin kennoa?
Maksan enemmän kuin romula!
Onne ryssän vehkeet paskoja kun ei pysy tuotannossa paljoo yli 40 vuotta.
Navikaattori ja ilmapallot ehkä puuttuu mutta kuitenkin.
Vittu jos joku ryssä keksis tehdä kännyköitä niin se olis miljonääri alta momentin. Semmonen hölötin millä vois puhua metsässä, näyttäis sähköpostin edes joskus oikein ja jonka herätyskello toimis oikein. Miljonääri sanon mä.
Vittu jos joku ryssä keksis tehdä kännyköitä niin se olis miljonääri alta momentin. Semmonen hölötin millä vois puhua metsässä, näyttäis sähköpostin edes joskus oikein ja jonka herätyskello toimis oikein. Miljonääri sanon mä.
Luultavasti se olisi melko kolhon kokoinen, terävät kulmat puhkoisi taskut alta aikayksikön, painaisi puolen kiloa ja akun valmiusaika vuorokauden ja puhe puolen tuntia...