View Full Version : King cap helmestä perunaksi uusi omistaja sama projekti
Heinäkuun alussa tarjoutui tilaisuus vaihtaa sen hetkinen leikkikalu vähän korkeampaan ja hitaampaan. Kaveri jonka kanssa ollaan tehty paljon kauppaa halusi välttämättä minun Bemarin. No kyllähän minulle kelpaa vaihdossa harvinaisen ehjä king cap tai siis d21 (korjatkaa jos malli on väärin). Kaikki toimii ja autoa on pidetty kuin kukkaa kämmenellä. Maalattu joskus ja samalla hiekkapuhallettu runko ja maalattu sekin. Lukot toimii ja vaihdelaatikko ei pidä ääntä ja muutenkin siisti vehje jos ei oteta huomioon takakaarien luona olevia hapatuksia :D.
Moottorina toimii 25td vai mikä se nyt oli. Kuiteskin vaparihan se on ja ahdinta laitan kylkeen. Onko kellään tietoa missä vaiheessa kanget rupeaa antautumaan tuollaisesta moottorista? Toyotan 1C kestää ainakin jäärata käytössä 3,2bar ahtoja hyvin ilman ongelmia mutta jotenkin en luota tähän kyseiseen moottoriin niin paljoa ;)
Edellisen omistajan toimesta autoon on asennettu kauko-ohjattu kekuslukitus ja ledi päiväajovaloa sun muuta joutavaa. Ledi valoista toinen irtosi jo ekalla kunnon offipätkällä, hyvä niin ja voidaan virallisesti sanoa että projekti on alkanut.
Vähemmän turha varuste tässä autossa on finlandia 2000 kattoikkuna joka ei vuoda.
Ensimmäisenä tuli hommattua 3000kg vetoliina ja lapio. Joista on ollut jo melkoinen apu varsinkin kun ollaan kynnetty jo melko huolella tuolla lähi mutalikoissa ja soissa. Onneksi kaverini osti myös tuollaisen "nelivetoisen" niin pääsee poiskin sieltä mihin yrittää mennä.
Lapiolle tuli tehtyä kiinnikkeet lavan laitaan jotta pysyy aina mukana.
Tarkoitus olisi korottaa hiukan tuota koria joten nyt king tietäjät minkä verran olette nostaneet tuon mallin koria?
Mistä saa järkevään hintaan korotus setin etuakselille vai rupeanko suoraan vääntämään jäykkiä akseleita paikoilleen?
Nythän alla pyörii melkein uudet 31/10,5/15" fedimat ja tilalle tekisi mieli 33".
Muutamia kuvia omasta autosta ja kaverin autosta kun eihän sitä osaa omasta ottaa kuvia sillon kun ajetaan niin ajo kuvat ja kiinni jäänti kuvat kaverin autosta
Citymaasturihan tämäkin vielä on mutta paljolti se on kuskista kiinni minne mennään ja paremmin tämä menee kuin CR-V :D
Cabiini on varsin viihtyisä ja kun on tullut istuttua riittävästi noitten ralli/rata autojen cabiinissa niin viihtyisyys on plussaa
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/King%20capoffroad/IMG_0658.jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/King%20capoffroad/IMG_0659.jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/King%20capoffroad/IMG_0660.jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/King%20capoffroad/IMG_0661.jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/King%20capoffroad/IMG_0662.jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/King%20capoffroad/IMG_0656.jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/King%20capoffroad/IMG_0657.jpg/_small.jpg
Hilux pohjan varassa
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/King%20capoffroad/IMG_0641.jpg/_small.jpghttp://nbf.kuvat.fi/kuvat/King%20capoffroad/IMG_0623.jpg/_small.jpg
Siihen loppu hiluxista voima :p
Hompppa_
25.07.2011, 20:01
Oho onpas siinä hyvässä kunnossa pietetty datsuni :p Laita joku 70-75mm korotukset niin mahtuu pyörii 33'' kivuttomasti alla;)
Mistäs nuo penkit on? Näyttää aika mukavan tuntusilta:)
Oho onpas siinä hyvässä kunnossa pietetty datsuni :p Laita joku 70-75mm korotukset niin mahtuu pyörii 33'' kivuttomasti alla;)
Mistäs nuo penkit on? Näyttää aika mukavan tuntusilta:)
Nouseeko tuo vaivattomasti sen 70mm vai meneekö kaikki uusiksi? Tietää vaan varautua. Penkit on hyvät vaikka merkki onkin pilot
Hompppa_
25.07.2011, 20:37
Nouseeko tuo vaivattomasti sen 70mm vai meneekö kaikki uusiksi? Tietää vaan varautua. Penkit on hyvät vaikka merkki onkin pilot
Tuohon en osaa vastata kun on entinen omistaja korottanut... Kyllä täältä palstalta löytyy niitä tietäjiä jotka osaa kertoa paremmin
Nyt aloitettiin kopan korotus ja ongelmia ei varsinaisesti ilmennyt.
Muutettavia/rakennettavia kohteita:
Rattiakseli
Vaihdekepit jatkettava
Kardaanin ympäri menevä tukirauta
Puskureiden kiinnitykset
Pidemmät pultit korin kiinnitykseen
Korotus palojen materiaali nylon tanko 70mm leveänä ja 70mm korkeana.
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/King%20capoffroad/IMG_0672.jpg/_small.jpg
Voisin luulla että terä oli jo valmiiksi heikko kun en kerennyt kuin tavata tuohon nyloniin niin jo katkesi :D
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/King%20capoffroad/IMG_0671.jpg/_small.jpg
Tuossa näkyy tiukimmat letkut ja putket
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/King%20capoffroad/IMG_0673.jpg/_small.jpg
Tuon verran korkeuseroa saatiin aikaiseksi
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/King%20capoffroad/IMG_0669.jpg/_small.jpg
Löytyihän tuostakin hapatusta :)
Ota sit samalla siit vaihdekeppien reijän ympärillä olevasta pellistä palanen pois eest ja takaa... Saat vaihteet perille ja hitaan nelivedonkin pelaan. itellä vaik ei oo ku 40mm korotus, niin hidas pitää painaa perille kunnolla ku ottaa kii siihen levyyn... No, seuraavas kytkin rempassa otan sen ja korjaan (ens talven aikana siis).
Turbotukseen sit, niin Terranon pumppu sinne, jos haluaa ettei savuta turhaan ja saa varmasti ahdoilla soppaa...
Ota sit samalla siit vaihdekeppien reijän ympärillä olevasta pellistä palanen pois eest ja takaa... Saat vaihteet perille ja hitaan nelivedonkin pelaan. itellä vaik ei oo ku 40mm korotus, niin hidas pitää painaa perille kunnolla ku ottaa kii siihen levyyn... No, seuraavas kytkin rempassa otan sen ja korjaan (ens talven aikana siis).
Turbotukseen sit, niin Terranon pumppu sinne, jos haluaa ettei savuta turhaan ja saa varmasti ahdoilla soppaa...
Enpäs muuten edes koetellu ottaako kiinni. Kiitti vinkistä. Itse meinasin toteuttaa sopan määrän toistaiseksi tuolla omalla pumpulla. Turhaa savutusta tulee mutta pitäs sen riittää johonkin 1,3-1,5bar. Ahtimeksi on valittu pieni mutta toimiva t03/4.
On kyllä pirun siistin olonen kingssi!!
Vähä helmemmässä kunnossa ku omani :D!
Tuokin vaatisi samallaista rautakeulaa kun omani, nii ja vinssiä siihen että pääsee jumista poes.
on kyllä komee perhana rupes tekee nissanii mieli :D:D vieläku niissä ois jo vakiona kunnon moottori aihioita :/ onko kukaan koittanu mersunkonetta sovittaa ? millasella vaihdelaatikko viritelmällä se oisi helpoin toteuttaa jos vaikka mersun automaattin perään jonkun jakiksen pistäis ?
itellä oli tuommoinen d21 kingi mut oli vanhemmalla koneella SD25 mallin kone. laatikothan on samat tuossa. . . korotin koria noin 60mm ja tankojouset tappiin niin 35" kummit mahtuivat jousteleen kun vähän pyöränkaaresta sipaisi :D. .. tuo etupään jousitus on yksi arse jos vakavempaa offia meinaa ajaa fiilistellessä riittää hyvin jos ei pahoihin paikkoihin lähde. . . laatikot tosin ei kestä 35" kumeilla ajelua mettässä ; DDD siksi vaihoin HJ60 niin nyt kestää paikat. .. tosin kaikenhan saa rikki
Profiilissa on pari kuvaa kun rakensin siihen toimivamman lavan maastoajoon. . .
Rautakeula olisi kyllä hyvä vaihtoehto, pitäisi alkaa värkkäämään. Asiat tärkeysjärjestykseen ensimmäiseksi vinssi ja ahdin sitten myöhemmin muut tilpehöörit.
make-lj suzuki projektissa make oli hommannut jostain sovitelaipan volkkarin moottorin ja suzukin vaihdelaatikon väliin. Tekisikö sama pulju sellasen sovitteen että pystyisi käyttämään vaikka GR tai jonkun vastaavan jakista mersun lootan perässä.
joo on kyllä hyvän näkönen lippis! itellelle laitoin korotusta melkeen 80mm ja ei mitään heikkoa vähän piti vaihekeppien reikää lyyä vasaralla mutta muuten ei mitään! ja 35" tuntuu rullaavan ihan vaivatta alla! turbo pitäs seuraavaksi laittaa ja terranon kytkin paketti!
itellä oli tuommoinen d21 kingi mut oli vanhemmalla koneella SD25 mallin kone. laatikothan on samat tuossa. . . korotin koria noin 60mm ja tankojouset tappiin niin 35" kummit mahtuivat jousteleen kun vähän pyöränkaaresta sipaisi :D. .. tuo etupään jousitus on yksi arse jos vakavempaa offia meinaa ajaa fiilistellessä riittää hyvin jos ei pahoihin paikkoihin lähde. . . laatikot tosin ei kestä 35" kumeilla ajelua mettässä ; DDD siksi vaihoin HJ60 niin nyt kestää paikat. .. tosin kaikenhan saa rikki
Profiilissa on pari kuvaa kun rakensin siihen toimivamman lavan maastoajoon. . .
Eritapaset laatikot on SD ja TD koneisten persiissä... Sd:llä esm tartti eripuolella...
Ei näy kestävän laatikko noita mukamas 31" siakaan (256/75-16)!!!
Omasta pakkiratas topolina, pakkirattaan akselin poikki, viitosrattaasta puuttuu paloja ja kytkentärattaasta puuttuu paloja!! Että sellasta pientä, nyt perjantaina vietävä laatikko laitettavaks pihtiputaalle kun ei karikolla oo osia!! :mad:
Mikkees vuosmalline tää kingssi on?
Mulla oma on -97 eli viimestä D21 korimallia ja kaikenlisäks ei pysty lakihen mukkaan miun autoo etes turbottamaan!!! Vittumaista... :rolleyes:
Komea on kinkkukaappi !
Jos et vielä oo tehny mitään peruuttamatonta nii ratin akselia ei tarvitte katkoa riittää ku päästää rättinivelestä pultit auki ja vaihtaa pidemmät joihin rikkoja väliin ;)
myöskin vaihteet saa helpoiten pelaamaan tekemättä sisälle näkyviä muutoksia kun suojakumin alempaan suoraan kumilätkään tekee isommat aukot ja toista keppiä(en muista kumpiko jäi tiukalle) hieman laikalla koloaa että taittuu helposti vääntämällä eteenpäin ja kemppiliimaa saumaan kun oikea asento on löytynyt ;);)
Lavaa kun nostat varaudu tankin täyttöputken ja ilmaletkujen jatkamiseen.
Etuakseli mänöö vaihtoon jos järkevästi enempi korotusta haluaa mutta aika mukavasti saa jo lisää ku sauvat kirii lähes tappii ja joustoakin hieman jää toiseenki suuntaa kun poistat pohjaanlyöntikumit.
takapään saa tasoihin etupäänkanssa ku jatkat riiput noin 12cm pidemmiksi.
Noilla konsteilla oon itte pärjänny ja ajettavuuskin on säilynyt jonkinmoisena myöskään 33" rattailla ei tule ongelmia missään joustossa kolmi vitosetkin saattas sopia mutta välitykset karkaa auttamatta liian pitkiksi.
Mikkees vuosmalline tää kingssi on?
Mulla oma on -97 eli viimestä D21 korimallia ja kaikenlisäks ei pysty lakihen mukkaan miun autoo etes turbottamaan!!! Vittumaista... :rolleyes:
91vm ja 92 tulee päästönormit dieseleihin eli saa tämän vielä onneksi turbottaa :D
Komea on kinkkukaappi !
Jos et vielä oo tehny mitään peruuttamatonta nii ratin akselia ei tarvitte katkoa riittää ku päästää rättinivelestä pultit auki ja vaihtaa pidemmät joihin rikkoja väliin ;)
myöskin vaihteet saa helpoiten pelaamaan tekemättä sisälle näkyviä muutoksia kun suojakumin alempaan suoraan kumilätkään tekee isommat aukot ja toista keppiä(en muista kumpiko jäi tiukalle) hieman laikalla koloaa että taittuu helposti vääntämällä eteenpäin ja kemppiliimaa saumaan kun oikea asento on löytynyt ;);)
Lavaa kun nostat varaudu tankin täyttöputken ja ilmaletkujen jatkamiseen.
Etuakseli mänöö vaihtoon jos järkevästi enempi korotusta haluaa mutta aika mukavasti saa jo lisää ku sauvat kirii lähes tappii ja joustoakin hieman jää toiseenki suuntaa kun poistat pohjaanlyöntikumit.
takapään saa tasoihin etupäänkanssa ku jatkat riiput noin 12cm pidemmiksi.
Noilla konsteilla oon itte pärjänny ja ajettavuuskin on säilynyt jonkinmoisena myöskään 33" rattailla ei tule ongelmia missään joustossa kolmi vitosetkin saattas sopia mutta välitykset karkaa auttamatta liian pitkiksi.
Tuo keppi homma kanssa tulin samaan tulokseen että keppi puoliksi poikki ja hitsi liimaa perään.
Rattiakselin kerkesin katkaista ja tekemään "paremman" kuin uudesta ;)
Lavakin nostettiin tänään ja kesken eräiseksi jäi juurikin täyttöputket, puskurin nosto. Kuvia myöhemmin
Hompppa_
27.07.2011, 19:27
Vaihekeppejä ei tarvi jatkaa ovat muutenkin niin pitkät että riittää hyvin. Pikkupuoli menee justiinsa päälle kun otti keppien suojapussin alta sellasen muoviläpyskän pois.
Pakki onjoo heikko kohta hajos omastaki (33'' mutakumit alla), ja nyt on laatikon purkua...
To do listalle jäi.
Tankin täyttöputki
Astinlautojen nosto
Takapuskurin nosto
Vaihdekeppien muokkaus
Roiskesuojat moottorin kupeeseen pyöräkoteloon
No pitihän se eilen jo ajoon ottaa kun meinaa loppua nuo ajokuntoiset autot ja koettelemaan piti päästä.
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/King%20capoffroad/IMG_0677.jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/King%20capoffroad/IMG_0678.jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/King%20capoffroad/IMG_0679.jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/King%20capoffroad/IMG_0681.jpg/_small.jpg
Tuonne ne roiskesuojat jos selitin huonosti listassa
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/King%20capoffroad/IMG_0683.jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/King%20capoffroad/IMG_0687.jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/King%20capoffroad/IMG_0688.jpg/_small.jpg
Yllättävän pehmyt kohta oli vaikka vauhdilla meninkin niin astinlaudan varaan tuo tuohon jäi.
Vaikka tuntuu että nopea hommahan se tuollainen korin nosto on niin kyllä itsestä tuntuu, että paripäivää saa varata kaikkien hommien kanssa. Tietysti tekijästä kiinni mutta meillä meni kaverin kanssa aikas lailla 12tuntia tähän asti että päästiin. Toki puolustukseksi voin sanoa että hallissa oli koko ajan +30c eli ei kehdannut hirveästi repiä. ;) Tulipas hölmösti kaksi ja nyt kolme tuntuu sanaa.
[QUOTE=nbf;785608]To do listalle jäi.
Tankin täyttöputki
Astinlautojen nosto
Takapuskurin nosto
Vaihdekeppien muokkaus
Roiskesuojat moottorin kupeeseen pyöräkoteloon
Jaahas eikös tuota olla kikkeliä venytetty tarpeeksi kotona joten shelban kautta hallille
[QUOTE=nbf;785608]To do listalle jäi.
Tankin täyttöputki
Astinlautojen nosto
Takapuskurin nosto
Vaihdekeppien muokkaus
Roiskesuojat moottorin kupeeseen pyöräkoteloon
Jaahas eikös tuota olla kikkeliä venytetty tarpeeksi kotona joten shelban kautta hallille
Näin tehdään
Eilen sain tehtyä vaihkepin ja täyttöputken valmiiksi.
Täyttöletkua jatkoin putkella ja vaihdekepin rälläköin melkein poikki ja käänsin suorempaan.
Eli tälle päivälle jää:
Roiskesuojat
Kylkiputkien nosto
Takapuskurin nosto
Uutena sähköllä toimivan kylmälaukun integroiminen autoon ;)
Jytyn ja muitten kanssa juuassa rymytessä tuli sitten muutama kosmeettinen vaurio. :) Jos jollain sattuisi olemaan vasen etu levike niin voisin ostaa edullisesti?
Takapuskuri on myös entinen ja lisävalot. Muutamia hassuja lommoja ja molemmat kylkiputket otti aika reilusti osumaa.
Autoa korotetaan nyt sitten w124 mersun h&r etujousilla takapäästä ja keula vedetään tappiin. Pohjapanssaria pitäisi alkaa suunnittelemaan jotta pystyy ajamaan hiukan reilummin.
Onko kukaan ostanut td25:seen uusia suihkuja? Onko missä hinnoissa? Suihkuissa on jotain hämärää kun polttoainetta kuluu reiluisti ja tehot kateissa ne väheisetkin mitä tässä oli. :D
alota ilman putsarin ja naftan suodattimen vaihdosta jos ne vähäsetki tehot löytys viel sielt :D:D
[QUOTE=tdi;790256]alota ilman putsarin ja naftan suodattimen vaihdosta jos ne vähäsetki tehot löytys viel sielt :D:D[/
No sanotaan näin että en ihan ensimmäisenä ole suihkuja epäilemässä eli koeteltu on vaihtaa suodattimet ja yritetty kemiallista pesua suihkuille :p
jaa no voihan paska :D jospa oot vaan tottunu siihe tehoon :D samallaku suihkut laittaa ni vaihtaa sen terranon kytkimen ja turbon.... sit on yhtä hymyä ;)
jaa no voihan paska :D jospa oot vaan tottunu siihe tehoon :D samallaku suihkut laittaa ni vaihtaa sen terranon kytkimen ja turbon.... sit on yhtä hymyä ;)
Turbo kyllä tulee mutta mitenkäs tuo terranon kytkin käy tuohon King cappiin?
Tuo nykyinen voiman tunne on kyllä aika mieletön tuolla pääsee nyt just ja just 110km/h
pitikö siin samassa vaihtaa vauhtipyöräkin no viisaammat kertoo lisää ?
Nyt olis takana w124 etujouset mutta tuli vähän liian korkea kun keulaa ei saa samalle tasolle ja aivan liian jäykkä tuli myös. Mitenkäs noista jousi lateista sais pehmeemmät?
Cedricin tai laurelin kone ja sen sitten turbottelet kaverilla oli semmoinen kingi joskus aikoinaan. cedricin 2.8 kone oli kyllä ihan ok ton koppaseen kinkkiin.. mut eipä noilla paljoa 100kovempaa tarvii mennä ikinä : F
mitä laatikkoo ne on käyttäny nois 2.8 yhdistelmissä ? kingin omaako ? meneekö sinne patrollin laatikko, onko kardaanin lähdöt oikeissa paikoissa ? tosin samallahan sinne laittas vaikka patrollin etuakselinki :rolleyes: eli gr:stä koko paketti olis turbokin valmiina ;) sopiiko kannet keskenään noista laurelin cedrikin koneista tohon gr 2.8 ? jossain oli remmi ja ketju mutta onko kansissa eroja ? onko kaikki suoraruiskuja ?
Nyt olis takana w124 etujouset mutta tuli vähän liian korkea kun keulaa ei saa samalle tasolle ja aivan liian jäykkä tuli myös. Mitenkäs noista jousi lateista sais pehmeemmät?
ne H&R jouset on kyl aika kovat ku mersunkaa alla ei paljoo tipu ku tunkin laskee ja kingissähä ei perä paina juuri mitään jotkut loppuun ajetut 200d jouset vois olla pehmeemmät ja lehtijosista kai voi ottaa lehtiä pois mut sittehä se on taas jo vakio korkuinen... mitä jos tiputtas koko lehtijousen kiinnikeita alaspäin tai pistäs sellaset palat jousen ja akselin väliin ? se kyllä kuulostaa vähä epäilyttävältä vaikka jenkit käyttää aika paljo :D
oli kinkaapin oma laatikko mut se hajos kyllä kerran ton cedricin koneen kanssa. . . mut siihen oli tehty sovitepala laatikon ja koneenväliin et kävin cedricin mylly.. ja joo eiks GR patrollin kone ole periaattessa sama kuin cedricin pieniä seikkoja lukuunottamatta..
ne H&R jouset on kyl aika kovat ku mersunkaa alla ei paljoo tipu ku tunkin laskee ja kingissähä ei perä paina juuri mitään jotkut loppuun ajetut 200d jouset vois olla pehmeemmät ja lehtijosista kai voi ottaa lehtiä pois mut sittehä se on taas jo vakio korkuinen... mitä jos tiputtas koko lehtijousen kiinnikeita alaspäin tai pistäs sellaset palat jousen ja akselin väliin ? se kyllä kuulostaa vähä epäilyttävältä vaikka jenkit käyttää aika paljo :D
No nyt on tilannetta korjattu st205 vai mikä se oli celican takajousilla korkeus säily mutta joustoja tuli. Eilen kävin koeponnistamassa yhditelmän ja merkittävää parannusta havaittavissa etenemis kyvyssä
Cedricin tai laurelin kone ja sen sitten turbottelet kaverilla oli semmoinen kingi joskus aikoinaan. cedricin 2.8 kone oli kyllä ihan ok ton koppaseen kinkkiin.. mut eipä noilla paljoa 100kovempaa tarvii mennä ikinä : F
On se käynyt mielessä ja edesmennyt kaverihan sellasen rakenti. Ö-pohjaa joutu muuttamaan vai pitikö se tehdä kokonaan uusiksi mutta kuiteskin ei se mahdoton homma ole.
Ainut mikä vähän stressaa niin on sen moottorin paino.
Tuli tehtyä tuon näköiset kiinnikkeet jousille eli 3" putkea ja eikun hitsasin runkoon kiinni.
Tänään juurikin noin puoli tuntia sitten onnistuin hajoittamaan etuperän kun nousin mäkeä ja auto alkoi pomppimaan :D Jos jollain olisi king capin etuperä edullisesti niin vaikka priva viestiä ja äkkiä
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/King+capoffroad/IMG_0714.jpg/_small.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/King+capoffroad/IMG_0718.jpg/_small.jpg
eiks nyt ois hyvä aika laittaa jäykkä akseli ;)
eiks nyt ois hyvä aika laittaa jäykkä akseli ;)
Olis kyllä mutta jostain pitäisi etsiä pätevä akseli ja kardaani eteen. Ehdotuksia?
Rakentaminen ei ole ongelma vaan se että en jaksaisi alkaa tekemään tutkimus työtä ja etsimään suhkot käypäistä akselia jos joku sattuisi tietämään hyvän ratkaisun niin voisi vinkata
Menikö perä, tai antautuiko napalukko/lukot??
Menikö perä, tai antautuiko napalukko/lukot??
Perähän se antautui tai siis oireet ovat juurikin sellaiset eli jumii pyöriä nelikko päällä ja edestä rutisee ja paukkaa
Esim Hj tai patrollon akselit? ? ? ei nuo kinkin vakioetuper't kestä offia .. . lautaspyöräkin on niin pieni et huh. ..
Gary Grand
18.08.2011, 07:19
Olis kyllä mutta jostain pitäisi etsiä pätevä akseli ja kardaani eteen. Ehdotuksia?
Rakentaminen ei ole ongelma vaan se että en jaksaisi alkaa tekemään tutkimus työtä ja etsimään suhkot käypäistä akselia jos joku sattuisi tietämään hyvän ratkaisun niin voisi vinkata
Tuota aihetta on puitu kyllä aika moneen kertaan...
Omaan kinkkukaappiin laitoin -83 Cherokeesta lehtijousiakselin, mutta nyt laittasin jollain HDJ/LJ/GR/tms. jakareilla. Kaikkien tuota uudempien Cherojen ja Grandien kierrejousiakseli menee mukavasti sinne alle.
No king cap vaihtoi omistajaa riittävän isolla raha tukolla ja tilalle tulee G sarjan mercedes joka on oikeasti projekti :D
höh oisin nii halunnu nähä kun tähän ois tullu jäykät askeli ja kutos kone :D no pistäppäs mersusta kuvia millä tekniikalla ? :rolleyes:
höh oisin nii halunnu nähä kun tähän ois tullu jäykät askeli ja kutos kone :D no pistäppäs mersusta kuvia millä tekniikalla ? :rolleyes:
Mersun käyn hakemassa maanantaina tai tiistaina ja tekniikka tällä hetkellä 280 twincam mukaan tulee om603 ja invaliidi vaihteistolla eli automaagi. Kuvia heti kun projekti on hallilla :)
Saattaa siitä olla jo jotain juttua täällä Nimimerkki Mico:lta sen hankin
Hompppa_
07.09.2011, 16:28
Muistakkos millä ET:llä nuo vanteet oli? :)
Muistakkos millä ET:llä nuo vanteet oli? :)
-22 jos en oo ihan väärässä
Tulipahan avattua king capin etuperä kun nyt vasta saatiin työn alle :D Meni sen verran tuttavalle miehelle että eihän siitä eroon pääse kokonaan ja hyvä niin.
KP=Nykyinen omistaja=Kari Pekka=Kaapo
KP tuskin loukaantuu kun meinasin jatkaa projektin päivitystä tänne foorumille.
Kaapo hommasi turbon ja poltti pakosarjan laipat eli lähiaikoina ahtimen asennus.
Kuva tuhoista
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/King+capoffroad/IMG_0830.jpg/_small.jpg
jos tarviit uutta perää niin pistä yv:tä mulla ois yks halvalla