View Full Version : KZJ90 askartelua...
Tuli tässä muutama kuukausi sitten hankittua hetken mielijohteesta tuollainen kulkine... Tai no pitempäänhän sitä nettiautossa ym. sivustoilla on tullu selailtua ilman ostoaikomuksia. Jossain vaiheessa ruudulle alkoi jotenkin ilmestymään enemmän tai vähemmän maasturiksi luokiteltavia autoja...
Lopulta sattui mielenkiinnon herättämään kohtalaisen lähellä oleva vm-99 lyhyt ruiseri ja sitähän piti lähteä ihan vain koeajamaan... Eiköhän siinä sitten kaupat tullu ihan kuin itsestään. Rav4 jäi liikkeeseen ja Land Cruiser siirtyi minun omistukseen... Vaarallisia lompakolle nuo koeajot...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=85305
Parin viikon päästä kaveri ehdotti, että pitäiskö kävästä kokeilemassa vähän toisenlaisia renkaita autoon ja sitähän lähettiin...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=81857
Ei se 15" vanne vaan sopinu...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=81856
Ja taitaa ET olla kans vähän väärä.
Ja viimeistään tässä vaihessa taisin huomata, että auton kylkiäisenä tais tulla uus harrastus... Vai miksi tätä nyt haluaa kutsua :)
Niin no... eihän tässä vielä oikein projektia ollut, mutta päivitellään tänne sitten, kun homma etenee
Jossain vaiheessa alkoi vaikuttaa, että iskarit saattais olla vaihdon tarpeessa ja muutamassa päivässä pöydällä oli tämmöiset:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=84627
Siinä sitten kotipihalla meinasin alkaa remonttia tekemään, mutta aika äkkiä huomasin, että oli aikalailla ahdas rako iskarin yläpään ja korin välissä. Kädet ei taipunu riittävän monelle mutkalle, että olis avaimen saanu oikiaan paikkaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=84628
Sitten kun sai auton sopivalle korkeudelle, niin johan helepotti. (ainaki vähän :))
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=84629
Vähän joutu väkivaltaa käyttämään, mutta irti ne lähti.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=84630
Uudet paikoillaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=84631
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=84632
Gluttonille erittäin suuret kiitokset avusta!
Seuraavaksi pitäski suunnitella renkaita...
Siistin näköinen peli. http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gif
2" korikorotus auttaa paljon iskarien vaihdossa. ;)
Ei muuta kun pientä korotusta ja isompaa kumesta alle, siitä se lähtee.
Astinlaudat on näemmä jo lähteneet...
Siistin näköinen peli. http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gif
2" korikorotus auttaa paljon iskarien vaihdossa. ;)
Ei muuta kun pientä korotusta ja isompaa kumesta alle, siitä se lähtee.
Astinlaudat on näemmä jo lähteneet...
Kiitos kiitos...
Jo vain olis työkalut sopinu helpommin väliin, jos olis korinkorotus ollu...
Astinlaudat olivat vielä suorat, joten ne otin suosiolla pois... :)
Eikä se korotus vissiin hirveän kova homma olis. Tais olla Matilla topicci aiheesta täällä...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=84725
Tuommonenki tuli hankittua joku aika sitte, mutta sitte aloin miettimään alustan korotusta.... Ei se varmaan haittais, vaikka olis molemmat?? ;)
Tuommonenki tuli hankittua joku aika sitte, mutta sitte alin miettimään alustan korotusta.... Ei se varmaan haittais, vaikka olis molemmat?? ;)
Ei se mitään haittaa vaikka molemmista nostaa ;)
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=73686
Jostakin luin, että autossa pitäisi polttoainetankin tilavuus olla 90l...
Ihmetyttää kuitenkin, että merkkivalon syttyessä tankkiin menee n. 60l.
Eli olisi mukava tietää, onko tankissa todellakin vielä 30l jäljellä valon syttyessä?? Sillähän ajaa maantietä vielä n. 300km...
Vanhemmat sisarukset tuppas imaseen tankin vaffasti lommolleen jos korvausilma meni tukkoon, liekö samaa vikaa näissäkin...
Jostakin luin, että autossa pitäisi polttoainetankin tilavuus olla 90l...
Ihmetyttää kuitenkin, että merkkivalon syttyessä tankkiin menee n. 60l.
Eli olisi mukava tietää, onko tankissa todellakin vielä 30l jäljellä valon syttyessä?? Sillähän ajaa maantietä vielä n. 300km...
On se 90 litraa, valo syttyy hyvissä ajoin, mun mielestä jossain niitämain kun on 20 l jäljellä (sulla on tosin tuossa jo uudempi mittaristo), mutta sitten kun viisari on vajunut asteikon alapäähän, tankkiin menee n. 80 litraa. Oon mä joskus 85 l tankannu, mut sillon jo vähän oireili nälänhätää.
Ota kympin pytty konttiin, aja tyhjäksi ja sitte kymppi tankkiin ja huoltsikalle, niin saat varmaksi sen tilavuuden, sekä viisarin paikan ku alakaa olla tilanne päällä.
kuulostaa olevan tojotissa ylesitä että mittari hiukan liian aikaisin nollassa, ennen oman auton purkua tyhjäsin tankkia. mittari näytti enää vartti tankkia niin 50 litran astia tuli täyteen. ihmetys oli suuri kun siihen valuttelin ja odottelin milloin loppuu täyttö..
OK.... Pitänee tässä testailla :)
Minä kun käytin omasta tankin pois niin ajoin omasta mielestä sen tyhjäksi eli alimpaan viivaan ja sitten pohja roppu auki ja valuttamaan niin tuli vielä 40 L...
No ajoissa varottelee ainaki :)
Mutta parempihan se niin...
Pieniä lisäyksiä tässä renkaita ootellessa...
Irrottelin vähän kärsineet sumuvalot
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=85623
Tuo oikeanpuoleinen on vielä sen verran ehjä, että vesi pysyy sisällä :)
Toinen kuvakulma
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=85624
Ajelin tässä pari viikkoa takaperin toisen auton perään, niin siitä suurimmat vauriot...
Ja tilalle ihan vaan tuommoset lätkät... alkuun ainakin ihan vanerista...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=85625
Puskuristaki puuttuu pala... Pitäs vissiin hommata tukevampi tilalle :)
Navigointivälineen tilapäinen paikka ruuvikiinnikettä ootellessa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=85626
...jos sitä ens viikolla renkaita sitte :)
...jos sitä ens viikolla renkaita sitte :)
Mitäs meinasit?
Puskuristaki puuttuu pala... Pitäs vissiin hommata tukevampi tilalle :)
http://www.arb.com.au/media/products/3421050.jpg
Jotain tuommosta? :D
Tai tuollaista
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2685&pictureid=73211
Eikä varmaan ois huono ajatus panostaa parempaan pohjapanssariin...
Ihan omakohtaisesta kokemuksesta voin kertoa et kyl siitä hyötyä on.
Mitäs meinasit?
Renkaiksi Kumhon KL-71 koossa 265/75R16 tähän hätään suurin "kohtuuhintainen" koko, joka menee leimallaki läpi... Halvin tarjous 33" kumeista ja 17" vanteista oli 2300€, joten pittää harkita :D
Jotain tuommosta? :D
Tai tuollaista
Eikä varmaan ois huono ajatus panostaa parempaan pohjapanssariin...
Ihan omakohtaisesta kokemuksesta voin kertoa et kyl siitä hyötyä on.
Joo... Tuo alempi ols kyllä aika tyylikäs :) Jos sitä joskus rikastuis sopivasti, niin sitte..
Eikös tuo mottorin alla oleva panssari ole aika jämäkkä, mutta siitä taaksepäin muovia?? ja kohtuu matalalle tuntuis tulevan eturenkaiden takapuolella (meinasin ajaa puunrungon yli, mutten onneksi ajanu)
Renkaiksi Kumhon KL-71 koossa 265/75R16 tähän hätään suurin "kohtuuhintainen" koko, joka menee leimallaki läpi... Halvin tarjous 33" kumeista ja 17" vanteista oli 2300€, joten pittää harkita :D
Joo... Tuo alempi ols kyllä aika tyylikäs :) Jos sitä joskus rikastuis sopivasti, niin sitte..
Eikös tuo mottorin alla oleva panssari ole aika jämäkkä, mutta siitä taaksepäin muovia?? ja kohtuu matalalle tuntuis tulevan eturenkaiden takapuolella (meinasin ajaa puunrungon yli, mutten onneksi ajanu)
Tässä kuvassa Kumhon KL71 265x75r16 koossa.. Pieniksi jäivät jousituksen korotuksella, joten kannattaa hetimmiten hommata isommat, nii ei tarvii heti olla vaihtamassa :D 285x75 r16 renkaitakin saa kohtuu rahalla...
Tässä kuvassa Kumhon KL71 265x75r16 koossa.. Pieniksi jäivät jousituksen korotuksella, joten kannattaa hetimmiten hommata isommat, nii ei tarvii heti olla vaihtamassa :D 285x75 r16 renkaitakin saa kohtuu rahalla...
Nuo 285:t on katsastukseen liian isot... olikohan 8mm tai jotain. Tai semmonen kuva mulle on ainaki jääny ko olen kyselly asiasta regasmyyjiltä tai lueskellu intterinnetistä...
Elikkä sitten kun korotellan, niin varmaan täytyypi hommata isommat renkaat ja niille sopivat vanteet...
Tässä kuvassa Kumhon KL71 265x75r16 koossa.. Pieniksi jäivät jousituksen korotuksella, joten kannattaa hetimmiten hommata isommat, nii ei tarvii heti olla vaihtamassa :D 285x75 r16 renkaitakin saa kohtuu rahalla...
Mikä muuten tuo kuvassa oleva puskuri ompi? saako nuita ostaa jostaki ja onko hyvä??
Joo... Tuo alempi ols kyllä aika tyylikäs :) Jos sitä joskus rikastuis sopivasti, niin sitte..
Eikös tuo mottorin alla oleva panssari ole aika jämäkkä, mutta siitä taaksepäin muovia?? ja kohtuu matalalle tuntuis tulevan eturenkaiden takapuolella (meinasin ajaa puunrungon yli, mutten onneksi ajanu)
Muovia? Mulla ei ainakaan ollut. Kaks peltistä alkuperäistä sieltä löytyi eikä nekään kyllä mitään vahvoja olleet.
Tuo nykyinen sheriff merkkinen tuntuu kyllä kestävältä ja tulee jakolaatikon taakse asti.
Muutaman kerran ottanut edestä isommin kiinni ja kerran jäi mahasta kantamaan koko auton yhden kiven nokkaan.
Muovia? Mulla ei ainakaan ollut. Kaks peltistä alkuperäistä sieltä löytyi eikä nekään kyllä mitään vahvoja olleet.
Tuo nykyinen sheriff merkkinen tuntuu kyllä kestävältä ja tulee jakolaatikon taakse asti.
Muutaman kerran ottanut edestä isommin kiinni ja kerran jäi mahasta kantamaan koko auton yhden kiven nokkaan.
Juu... Kävin kopistelemassa vielä, niin etuakselista taaksepäin on muovia...
Muovi ei ole hyväksi :(
Vaihtoon vaan ja kunnon panssari tilalle niin ei tarvitse varoa ihan joka paikassa.
Mikä muuten tuo kuvassa oleva puskuri ompi? saako nuita ostaa jostaki ja onko hyvä??
Röllillä taitaa olla aito ARB, mutta vastaavaa myydään myös SV -nimellä vaikka täällä: http://www.freewayslattitude.com/pare-choc-avant-grand-raid-sv/606-pare-choc-grand-raid-toyota-serie-9.html
Jotain juttua puskimen asennuksesta: http://www.t-cap.fr/articles.php?lng=fr&pg=3506
Ja pohjapanssareista: etulippa ja moottorin alla on jotain millin pellistä väännettyä, siitä taaksepäin sitten jotain kuituvahvisteista muovia. Eli ei kestä koluutella.
Nuo 285:t on katsastukseen liian isot... olikohan 8mm tai jotain. Tai semmonen kuva mulle on ainaki jääny ko olen kyselly asiasta regasmyyjiltä tai lueskellu intterinnetistä...
Elikkä sitten kun korotellan, niin varmaan täytyypi hommata isommat renkaat ja niille sopivat vanteet...
285/75R16 on tosiaan 5 mm liian korkeat leimattavaksi, mutta toisaalta renkaita ei tarvii muutoskatsastella jos ja kun leveys ei ole yli 30 mm leveämpi eikä vanteen halkaisija muutu yli 26 mm. Halkaisija ei saa muuttua lain mukaan yli 51 mm, mutta laissa ei lue mistä muutos katsotaan/mitataan. Trafi haluaa sovellettavan STRO-kirjaa, jota myös katsastuksessa orjallisesti käytetään. :( Mulla on yhet 285/75R16 Kumhon talvirenkaat, joiden halkaisijaksi Kumho ilmoittaa 828 mm, eli ne jää teoriassa ja käytännössä just 51 mm:n sisään (alkup. 265/70R16 on 778 mm).
Renkaiksi Kumhon KL-71 koossa 265/75R16 tähän hätään suurin "kohtuuhintainen" koko, joka menee leimallaki läpi... Halvin tarjous 33" kumeista ja 17" vanteista oli 2300€, joten pittää harkita :D
2300 € 33" kumit ja 17" vanteet? :eek: Renkaitahan saa vaikka täältä: http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=22927485.136.24248&typ=R-129195&ranzahl=4&Breite=33x12.50&Felge=17&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&Transport=P&dsco=136 ja vanteita mistä vain, tästä vaikka peruskromit: http://korjaushuolto.com/kauppa/vanteita-vanteita-bullface-triangle-chrome-bullface-chrome-8x17-jako-6x1397-p-2792.html Ja loppusummaksi jää n. 1300 €.
D_bar tarkoitti varmaan tuotta vekku08 kuvassa olevaa puskinta.
Mäkin aikanaan tuohon jossain törmäsin kun googletin tarjontaa euroopasta.
En kyl kuolemaksenikaan muista et miks hylkäsin sen ajatuksista vaikka ois ollu melkoisesti tuota arb:n tekelettä halvempikin.
Röllillä taitaa olla aito ARB, mutta vastaavaa myydään myös SV -nimellä vaikka täällä: http://www.freewayslattitude.com/pare-choc-avant-grand-raid-sv/606-pare-choc-grand-raid-toyota-serie-9.html
Jotain juttua puskimen asennuksesta: http://www.t-cap.fr/articles.php?lng=fr&pg=3506
Ja pohjapanssareista: etulippa ja moottorin alla on jotain millin pellistä väännettyä, siitä taaksepäin sitten jotain kuituvahvisteista muovia. Eli ei kestä koluutella.
285/75R16 on tosiaan 5 mm liian korkeat leimattavaksi, mutta toisaalta renkaita ei tarvii muutoskatsastella jos ja kun leveys ei ole yli 30 mm leveämpi eikä vanteen halkaisija muutu yli 26 mm. Halkaisija en/mitataan. Trafi haluaa sovellettavan STRO-kirjaa, jota i saa muuttua lain mukaan yli 51 mm, mutta laissa ei lue mistä muutos katsotaamyös katsastuksessa orjallisesti käytetään. :( Mulla on yhet 285/75R16 Kumhon talvirenkaat, joiden halkaisijaksi Kumho ilmoittaa 828 mm, eli ne jää teoriassa ja käytännössä just 51 mm:n sisään (alkup. 265/70R16 on 778 mm).
2300 € 33" kumit ja 17" vanteet? :eek: Renkaitahan saa vaikka täältä: http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=22927485.136.24248&typ=R-129195&ranzahl=4&Breite=33x12.50&Felge=17&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&Transport=P&dsco=136 ja vanteita mistä vain, tästä vaikka peruskromit: http://korjaushuolto.com/kauppa/vanteita-vanteita-bullface-triangle-chrome-bullface-chrome-8x17-jako-6x1397-p-2792.html Ja loppusummaksi jää n. 1300 €.
Aivan.... Eli jos oikein käsitin, niin 285/75 ei tarvisi muutoskatsastaa??
Ja kyllä... kyselin eri liikkeistä hintoja, niin yhdestä sain hinnan 33x12,5 renkaille ja 17" vanteelle ja asiaa vielä tarkistin, niin hinta oli 2900€!!
D_bar tarkoitti varmaan tuotta vekku08 kuvassa olevaa puskinta.
Mäkin aikanaan tuohon jossain törmäsin kun googletin tarjontaa euroopasta.
En kyl kuolemaksenikaan muista et miks hylkäsin sen ajatuksista vaikka ois ollu melkoisesti tuota arb:n tekelettä halvempikin.
Juurikin sitä... Yritin googletella tuota Asfiria, mutta ei ainakaan 90 -sarjan cruiseriin oikein ollu tarjolla missään...
Tossa on se mitä itse aikanaan katselin
http://www.offquattro.com/web/index.php?mod=brw&node=1398
eikä toi arbbikaan nyt laatuunsa nähden niin hirveän ylihintainen ole. Jättää turhat herkut pois niin selvii huokeemmalla. Sumarit on ihan turhat, kiiltävä putki ei kestä Suomen talvea ja muovipehmusteet on tehty trooppisissa lämpötiloissa käytettäviksi.
eikä toi arbbikaan nyt laatuunsa nähden niin hirveän ylihintainen ole. Jättää turhat herkut pois niin selvii huokeemmalla. Sumarit on ihan turhat, kiiltävä putki ei kestä Suomen talvea ja muovipehmusteet on tehty trooppisissa lämpötiloissa käytettäviksi.
Niin mieki oon käsittäny, että arbbi olis kyllä hyvä.
Mutta sitä en tienny, että siihen voipi vaikuttaa, että mitä tulee mukana...
D_bar tarkoitti varmaan tuotta vekku08 kuvassa olevaa puskinta.
Niinpähän se näytti olevankin, enpä ollu tarpeeks tarkka. Vekun kuva niin pieni klikkaamatta.
Aivan.... Eli jos oikein käsitin, niin 285/75 ei tarvisi muutoskatsastaa??
Ei tarvii, eikä voi. Jos ei oo käytännössä > 51 mm alkuperäisestä, ei periaatteessa lakia rikota. Trafin mielestä tosin rikotaan, mutta Trafi ei ole laki eikä poliisi.
Noita Asfirin puskimia, sekä helmaputkia saa tilattua Taubenreutherin kautta saksasta. Ei löydy Taubenreutherin kuvastosta, mutta s-postilla saa tiedusteltua, sekä tilattua nuita. Laatu on noissa todella hyvä ja täysin Bolt- on osia ovat (hinnat Arb:n luokkaa). Huonosti löytyy verkkokaupoista noita Asfirin tuotteita poislukien alustapanssarit, koska taitavat pääosin valmistaa hyötyajoneuvoihin modauksia, eivätkä yksityiset ole suurin kohderyhmä..
offroadtarvikkeelta juukastaa saa ainakin hodariin tota arb:in kopio puskuria, kannattaa kysästä josko löytys tähänki.
Noita Asfirin puskimia, sekä helmaputkia saa tilattua Taubenreutherin kautta saksasta.
Onko Vekun Cruiserista mitään rakennuskuvia missään? Tai edes suurempia/lähempää otettuja kuvia muutoksista? Näyttää olevan vaikka sun mitä ruuvattu kiinni kun nettiautosta bongasin ko. ajokin.
Onko Vekun Cruiserista mitään rakennuskuvia missään? Tai edes suurempia/lähempää otettuja kuvia muutoksista? Näyttää olevan vaikka sun mitä ruuvattu kiinni kun nettiautosta bongasin ko. ajokin.
Eipä oo rakentelu topiccii olemassa.. Alunperin oli suunnitelmissa semmonen tehdä tänne ja ih8mudi:n foorumiin, mutta jäi tekemättä, kun oli aina niin kiire pulttailla osia kiinni..
Torstaina pitäisi auton vaihtaa omistajaa, joten seuraavan projektin kanssa täytyy yrittää olla nettiaktiivisempi:D
Tosa muutama kuva tältä kesältä.
Torstaina pitäisi auton vaihtaa omistajaa, joten seuraavan projektin kanssa täytyy yrittää olla nettiaktiivisempi:D
Tosa muutama kuva tältä kesältä.
Hyvän näkönen, hyvin istuu Asfirin puskurit vai minkäs tekele toi takanen on? Mitä oot tykänny noista DuraTrackeista? Näyttää ainakin hyvältä jokapaikan renkaalta.
Mitäs on tulossa tilalle?
Land Cruiser
08.08.2011, 19:52
Mitä oot tykänny noista DuraTrackeista? Näyttää ainakin hyvältä jokapaikan renkaalta.
Täälläkin kiinnostaisi kokemukset ja varsinkin talvikokemukset ko.renkaista:confused::)
Eipä oo rakentelu topiccii olemassa.. Alunperin oli suunnitelmissa semmonen tehdä tänne ja ih8mudi:n foorumiin, mutta jäi tekemättä, kun oli aina niin kiire pulttailla osia kiinni..
Torstaina pitäisi auton vaihtaa omistajaa, joten seuraavan projektin kanssa täytyy yrittää olla nettiaktiivisempi:D
Tosa muutama kuva tältä kesältä.
Saiskos tuosta takapuskurista jotain infoa?
Kenen tekele? Mistä saa ja mitä maksaa?
Itsekkin koittanut etsiä vastaavaa mut mistään ei ole vielä vastaan tullut.
Saiskos tuosta takapuskurista jotain infoa?
Kenen tekele? Mistä saa ja mitä maksaa?
Itsekkin koittanut etsiä vastaavaa mut mistään ei ole vielä vastaan tullut.
Taitaa olla täältä: http://vpr4x4.com/shop/vpr-bumpers/toyota/serie-90-05-09/rear-meru-serie-90-96-00.html
No niinpäs näkyy olevan. Euroopasta olen itse haeskellut eikä ole vastaan tullut.
Tuohon hintaan kun lisää rahdit ja tullin ni hintoihinsa tuokin tulee.
Se on sitten jo samoissa hinnoissa arb:pin raudan kans
Ei taida arbilta löytyä taakse puskinta...?
Tai niin ainakin silloin sanottiin kun oman etusen tilasin.
Siinä arb in taka raudassa on ihan siististi laitettu ne takavalot ku ne tuleläpi siitä kääntyvästä osasta ja se kääntyvä osa on taka pinta siitä puskurista... hitto että oli vaikesti selvitetty...
no tossa on kuvat
http://www.p7offroad.com.au/ofpics/d/167-2/trucks+003.jpg
http://trdparts4u.com/ProdImages/300980%20fj80rearbump.jpg
http://www.arb.com.au/media/products/protection-equipment/rear/rear-bar-1_zoom.jpg
Täälläkin kiinnostaisi kokemukset ja varsinkin talvikokemukset ko.renkaista:confused::)
Saiskos tuosta takapuskurista jotain infoa?
Kenen tekele? Mistä saa ja mitä maksaa?
Itsekkin koittanut etsiä vastaavaa mut mistään ei ole vielä vastaan tullut.
Hyvän näkönen, hyvin istuu Asfirin puskurit vai minkäs tekele toi takanen on? Mitä oot tykänny noista DuraTrackeista? Näyttää ainakin hyvältä jokapaikan renkaalta.
Mitäs on tulossa tilalle?
Lopullista päätöstä tilalle tulevasta autosta ei ole, mutta uskoisin pysyväni merkkiuskollisena Toyotalle; eli Hilux tahi Cruiseri tulossa..
Takapuskuri on Viper 4wd:n tekosia: http://www.accviper.com/serie90.html
Puskin on todella järeää mallia, hintapolitiikka taisi olla 800€ tuntumassa puskurilla, mutta rahtikulut Venetzuelasta lähes tuplasi summan, eli 1500€ luokkaa...
Renkaista ei juurikaan huonoa sanottavaa, paitsi hinta ja saatavuus:
- Näyttää todella asialliselta
- Kylkikuvio ja reunanappulat karkeampia tavallisiin altsikoihin verattuna
- Pehmeähköä seosta, joten pitoa riittää (kulutuskestävyys =?)
- Ei vielä talvikokemusta, kun vasta keväällä sain renkaat
- Nastoitettavissa, sekä lumikidesymbolilla varustetut, joka viittaa oikeisiin talvirengasominaisuuksiin (ei taida lumikidesymbolilla varustettuja muita A/T ja M/T renkaita tyrkyllä?)
- Maantieajossa äänettömät
Toistaiseksi paras yleisrengas jolla ajanut. Kokemusverrokkeja on ollut paljon, koska kaipa mulla on joku rengasfetissi on ollut...:D
Duratrackit tulevat varmasti seuraavaankiin autoon.
Mikäs auto noissa gluttonin kuvissa on?
Ei ainakaan 90-sarjanen?
Juurikin katsoin arbin sivuilta eikä sieltä ainakaan löydy taakse puskuria ko. malliin.
taitaa olla kaks 80 ja yks nisukka tai tatsuni :)
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQYCGyxHJowLKk4NCqtTl81VFUc23VVd G3YMbgqfN_WBu2zOuCJlA
Tarkemmin asiaa pohdittuani tulin siihen tulokseen että kaksi Patrullia ja yks 80
Ruokatunnille tulin, niin tuommonen kasa oli pihalla...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=85979
Tottunu vissiin palstalla näkemään vähän levimpiä ko näyttää kyllä aika kapeilta tuossa pinossa :eek:
Tottunu vissiin palstalla näkemään vähän levimpiä ko näyttää kyllä aika kapeilta tuossa pinossa :eek:
Ja koko on?
Ja koko on?
No sehän oli semmonen kompromissi... 265/75R16
Jos olisin ennen tilausta tarkemmin kyselly asiasta, niin olisin varmaan tilannu nuo 285:t...
No noiden pitäs mennä vissiin ihan heittämällä alle, niin sitte saapi ihan rauhassa suunnitella isompia renkaita ja kaikkea muuta ko nyt ei ole mittään hoppua...
Edellisissä ei meinaa enää ilma pysyä sisällä ko kerran viikkoon tarttee täyttää toista takarengasta. Ja pintaaki niissä tais olla enää keskellä rengasta millin - puolitoista :D
Nehän näyttää hyvältä. ei muutako viikon loppuna väännetään ne vanteelle...
minun vinssiki tulee huomenna rolloon josko viikon lopuksi sais sen tänne...
...Raajärvi here we come...
Nehän näyttää hyvältä. ei muutako viikon loppuna väännetään ne vanteelle...
minun vinssiki tulee huomenna rolloon josko viikon lopuksi sais sen tänne...
...Raajärvi here we come...
No sehän olis kyllä hyvä, niin sais sen vinssinki paikalleen...
Maltoitko mennä nukkumaan yöllä lähikkös heti kokkeilemaan???
Maltoitko mennä nukkumaan yöllä lähikkös heti kokkeilemaan???
No kävin mie tuossa raviradan kohalla pyörähtämässä.... Ihan tiellä pysyin kuitenki :p
Eikä tuntunu ko pientä ravistusta satasen vauhissa...
Ja hiljasemmat ja paremmat ajaa ihan tielläki ko ne edelliset renkaat, ei vetele niin paljoa... Täytynee käydä vielä päivänvalossa ottamassa kuva tuola pihalla..
Eli eilisillan ohjelmassa oli vähän renkaiden vaihtoa...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=86153
Vanhat otettu pois tieltä...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=86152
Udet jonottaa allelaittoa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=86151
Siitä sen pitäs paikkansa löytää
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=86150
Ensimmäinen alla
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=86149
Nyt ollaan jo maan tasalla
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=86148
Aika lähellä on tuo roiskeläppä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=86147
Semmonen ero 265/70R16 ja 265/75R16 -renkailla sitten oli
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=86146
Siinä se olis luonnollisessa ympäristössään.. Kotipihalla
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=86144
Lähelle tullee tuo lärpätin...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=86157
Sama tilanne vähän kauempaa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=86156
Sitte vielä tämmönen poseerauskuva...
Kuvien oton jälkeen meinas käsijarru takertua päälle ja sitä siinä sitten kopistelin vähän vasaralla, niin parantui tuo jarrun toimintakin, kun meinasi olla aiemmin niin löysällä, että kahva piti vetää aivan yläasentoon, jos meinasi saada sen pitämään...
Ja navigaattorikin on nyt laitettu kunnolla kiinni..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=86158
Ja siitä löytyypi Garminin SuomiPro maastokartat
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=86147
Semmonen ero 265/70R16 ja 265/75R16 -renkailla sitten oli
No, uuden kumin päällä auton paino, toinen tyhjiltään. Eli ei kerro koko totuutta, onhan siinä varmaan sen reilun 3 cm kokoeroa.
Näyttää jo paljon paremmalta noinkin, kuten huomaat 285/75 kumeilla olis tarvinnu lähtee silpomaan kuraläppää/muokkaamaan sisäloksua. Pidemmillä jousillakin se sisäänjoustossa ryystäis yhtä syvään.
Korikorotuksella saa paremmin tilaa. Ja tukivarret maksimiin (casteria) säädettynä saa sentin lisää läpän väliin.
No, uuden kumin päällä auton paino, toinen tyhjiltään. Eli ei kerro koko totuutta, onhan siinä varmaan sen reilun 3 cm kokoeroa.
Näyttää jo paljon paremmalta noinkin, kuten huomaat 285/75 kumeilla olis tarvinnu lähtee silpomaan kuraläppää/muokkaamaan sisäloksua. Pidemmillä jousillakin se sisäänjoustossa ryystäis yhtä syvään.
Korikorotuksella saa paremmin tilaa. Ja tukivarret maksimiin (casteria) säädettynä saa sentin lisää läpän väliin.
No joo.. Kyllähän se selkeästi näyttää paremmalta ja tuossa pienellä testiajolla soramontun reunalla pitoakin tuntui selkeästi enemmän olevan...
Ja tuossa kun sitä kattelee, niin näyttäis jonkuverran korkeammalta ainaki tuosta vetokoukun alta. Ei vaan hoksinu mitata ennen vaihtoa...
Meinaatkos tehä sen korin korotuksen??
Tuli tutkittua tuota korinkirotushommaa... Pulttien määrää ja pituutta. :)
Takakulmien kiinnityspisteet löytyi näin:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=86407
Samalla paljastui "kätkö", jossa kaikkea tarpeellista :D:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=86406
Japanialaiset yrittää vissiin tarkotuksella saaha nuo autot ruostumaan ko olivat "piilottaneet" superlonia tuonne koteloihin kosteutta keräämään :mad:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=86405
Jos tuonne sais apua pimeisiin iltoihin:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=86404
Lisäilin ajokuvia (http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=4142) tuonne albuumiin
Ensimmäinen paikoillaan... kytkennät tosin puuttuu
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=86455
No niin...
Nyt olis viimeinki toimivat työvalot takana ja katsastuskonttorin setäkään ei pitäny pahana ko varmuuden vuoksi sieltä kävin kyselemässä, että saapiko olla henkilöautossa töivaloja...
Asennuksia:
Ekaksi tulee sulake, joka löysi paikkansa ilmanputsarin ja lokasuojan välistä...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=86982
Sittenhän sieltä löyty vielä kohtuullisen tilava läpivientikin...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=86983
Kytkimelle askartelin paikan jostakin vanhasta hiacen radiopaikan peitelevystä...
Kytkin on siis merkkivalolla varustettu 3-asentoinen kytkin, jolla saapi valot päälle, liitettyä pakkivalojen kanssa toimimaan tai tietenki kokonaan pois...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=86984
Tuonne tunkin kaveriksi laittelin vähän vaneria, johon ruuvasin releen ja virranjakoblokin kiinni, joten tuolta löytyypi tarvittaessa jatkuva virta tulevaisuuden keksintöjä varten. (onhan se komia, mutta ite tein, jos joku sitä eppäilee :D)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=86985
Sitten vielä lopputulos. Lamput asennettuna ja laitoin vielä pätkän kaapelikourua tuohon kattotelineen alle, niin sai johot piiloon.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=86986
Koitetaampa välillä muistaa antaa kiitokset asennuskaverille, elikkä kiitoksia Gluttonille...
Nyt olis viimeinki toimivat työvalot takana ja katsastuskonttorin setäkään ei pitäny pahana ko varmuuden vuoksi sieltä kävin kyselemässä, että saapiko olla henkilöautossa töivaloja...Aijaa, laki ja Trafi ei kyllä hyväksy. :(
Ekaksi tulee sulake, joka löysi paikkansa ilmanputsarin ja lokasuojan välistä...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=86982
Tosi heikkoja noi tollaset sulakepesät, hapertuu parissa vuodessa niin että hajoaa paikoilleen ilman ulkopuolista apua. Säikäytti kun kaapelin pää retkotti kerran sulakkeen varassa suojaamattomana, aika hyvin hitsais kiinni jo tollasella piuhalla.
Saattaahan noita samanlaisia olla toki erilaatuisista muoveista tehtyjä.
Aijaa, laki ja Trafi ei kyllä hyväksy. :(
Joo... semmosen käsityksen mie sain ko netistä haeskelin, mutta kävin vielä varmistamassa...
Tosi heikkoja noi tollaset sulakepesät, hapertuu parissa vuodessa niin että hajoaa paikoilleen ilman ulkopuolista apua. Säikäytti kun kaapelin pää retkotti kerran sulakkeen varassa suojaamattomana, aika hyvin hitsais kiinni jo tollasella piuhalla.
Saattaahan noita samanlaisia olla toki erilaatuisista muoveista tehtyjä.
On se jo valmiiksi vähän hauraan olosta tuommonen kova muovi... Laitoin sen kyllä nippusiteellä tuossa alempana olevaan rautaan kiinni parista kohtaa, mutta pittää vaihtaa, jos sattuu sopiva kohalle... Tuo nyt oli tähän hättään ainoa tuommonen paksummalle joholle sopiva, minkä löysin... Liikkeessä oli hyllyssä autovahvistimen asennussarja, mistä tuo kaapeli ja sulakepesä on...
Tuli siis käytyä tuolla raajärven maisemissa ajelemassa viikonloppuna...
Heti alkuun reitillä oli tuollainen pehmeämpi paikka, johon eteneminen omin voimin loppui...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4240&pictureid=87798
Seuraavaksi löytyi tuollainen kohtalaisen jyrkkä rinne, jonka ajaminen aluksi vähän eppäilytti ainaki kahella peellä...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4240&pictureid=87797
Pikkuhiljaa siitä edettiin, vaikka vauhti meinas välillä loppua kyllä kesken.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4240&pictureid=87796
Ja kohta jo meni läheltä kiviäki välillä...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4240&pictureid=87795
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4240&pictureid=87794
Sama rinne jatkuu...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4240&pictureid=87793
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4240&pictureid=87792
Ja jotaki kiviä taas kierrellään... pitäs vissiin saaha lissää maavaraa ja paremmin suojaa pohjaan :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4240&pictureid=87791
Seuraavalla suonpätkällä opas näytti mallia:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4240&pictureid=87790
Ja sitten hiippailtiin perässä...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4240&pictureid=87789
Välillä käytiin ihmettelemässä, että miksi takapään lukko mene päälle.
Ei jaksettu alkaa purkamaan, niin sitten ajeltiin ilman lukkoa...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4240&pictureid=87808
Siirtymistä ennen seuraavaa jänkää
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4240&pictureid=87807
Pikkuhiljaa alkoi taas tie pehmentyä...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4240&pictureid=87806
Pitäs vissiin leventää tuota rengastusta, kun ei näe autossa istuen, että pyöriikö renkaat vai ei....
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4240&pictureid=87805
Kuinkas sitten kävikään...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4240&pictureid=87804
Matkustajana mentiin välillä...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4240&pictureid=87803
On se mukavaa ko on mukavaa :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4240&pictureid=87802
Kyllä se siitä sitten lähti etenemään auto kerrallaan...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4240&pictureid=87801
Pientä pintavauriota tuli matkalla...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4240&pictureid=87800
Leiripaikalta maisemakuvaa... kuvajana Glutton.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4240&pictureid=87799
Eiköhän tässä jo olekki tarpeeksi kuvia yhteen postaukseen :)
Tähän loppuun vielä kiitokset oojiikoo:lle oppaan hommista ja vetoavusta, sekä PSORY:lle ajomahollisuuksista
Ja tietenkin Gluttonille, Kairalalle appareineen mahtavasta matkaseurasta :D
Ja jotain maisemakuvia löytyy profiilista....
tepa250d
06.09.2011, 12:20
briteistä saa sit uuden takalukko moottorin 500 eurolla;)
briteistä saa sit uuden takalukko moottorin 500 eurolla;)
Sekihän on mahollista, mutta kyllä sieltä moottorin ääni ainaki kuuluu...
Moottori voi näyttää tältä, silti ääni kuuluu, mitään ei vaan tapahdu.
http://img149.imageshack.us/img149/6510/rikkiseonwt0.jpg
Moottori voi näyttää tältä, silti ääni kuuluu, mitään ei vaan tapahdu.
http://img149.imageshack.us/img149/6510/rikkiseonwt0.jpg
Okei... Saapas nähä, että mitä tuolta löytyy kun alkaa purkamaan...
Kesällä se vielä toimi tuo lukko, mitä nyt kerran jumi päälle, eikä meinannu lähtiä pois...
Moottori voi näyttää tältä, silti ääni kuuluu, mitään ei vaan tapahdu.
http://img149.imageshack.us/img149/6510/rikkiseonwt0.jpg
Eilen tuli purettua hieman tuota lukkosysteemiä ja pahasti näyttää siltä, että tilanne on juurikin tuossa kuvassa näkyvän kaltainen...
Eli koko homma uusiksi vai??
Hyviä vinkkejä, että mistä kannattaa tilata?
Niinjoo... ja leimallakin tuli käytyä... lopputuloksena hylky ja etujarrulevyt vaihtoon...
On tämä kyllä mukavaa :D
Eli koko homma uusiksi vai??
Hyviä vinkkejä, että mistä kannattaa tilata
Eipä sille paljoo oo tehtävissä, tilaa uus milneriltä: http://www.milneroffroad.com/categories.asp?cID=9099 eli 370 puntaa + 20 % alvi eli jotain 610 € + postikulut. No, levyt ja palat onkin sitten liki ilmaiset tuohon verrattuna samasta kaupasta ostettuna.
Eipä sille paljoo oo tehtävissä, tilaa uus milneriltä: http://www.milneroffroad.com/categories.asp?cID=9099 eli 370 puntaa + 20 % alvi eli jotain 610 € + postikulut. No, levyt ja palat onkin sitten liki ilmaiset tuohon verrattuna samasta kaupasta ostettuna.
No nuo jarrulevyt tuli tilattua jo paikallisesta tarvikeliikkeestä 80€ / pari...
Eipäs tässä ainakaan tartte enää miettiä, että mihin ne veronpalautukset laittaa menemään :D
Mites toi nyt pelaa? voiskos sinne rakennella jotain vaijeri, paineilma tai toisenlaista sähkövempainta. esim, karamoottoria?
Kertokaapa viisaammat miksi tuolla D_bari banjon sisällä oli hirvee paine. yks nuista moottorin kiinnitys muttereista oli niin hyvin kiinni että lähti vaarnankans irti ja öljy pukkas pulttia aika pirusti ulospäin... siinä sitten etsittiin perän huohotinta ihan urakalla mutta turhaan ainoa letku lähti tuosta lukosta joka taas on oma osansa ja erillään perästä.. korjatkaa jos olen väärässä!...
Kyllä siellä sellainen on.
Tuon parempaa kuvaa ei yhtäkkiä löytynyt mistään.
Tossa siis tuo osa 42110c
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1998_TOYOTA_LAND+CRUISER_KZJ95L-GKMNTW_4101.4.html
Tosin muistelisin että mulla siitä lähtee vielä letku johonkin ylemmäs mutta voin olla väärässäkin. Jos muistaa niin voin tuon katsoa kun huomenna menen tallille.
Parempi kuva: :)
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1998_TOYOTA_LAND+CRUISER_KZJ95L-GKMNTW_4301.2.html
Parempi kuva: :)
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1998_TOYOTA_LAND+CRUISER_KZJ95L-GKMNTW_4301.2.html
Muuten hyvä mut tää kuva on etuperästä ja nyt on kyse takapäästä.
Tosin muistelisin että mulla siitä lähtee vielä letku johonkin ylemmäs mutta voin olla väärässäkin. Jos muistaa niin voin tuon katsoa kun huomenna menen tallille.
Ihan normi hatullinen huohotin on vakiona, mut siihenhän käy vaikka rasvaprässin letku jatkeeks jos tykkää.
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1999_TOYOTA_LAND+CRUISER_KZJ90L-GJMNTW_4101.3.html
Osa nro: 41507
Tuo sieltä kyllä etsimällä löydettiin, mutta itse perän huohotinta ei sattunu näkökenttään...
Pitänee tutkia sitäkin vielä tarkemmin...
huomenna jos kävis jarrut hakemassa tarvikeliikkeestä, niin vois suunnitella taas konttorilla käymistä...
Tuolla se on:
http://img51.imageshack.us/img51/5739/takaakseli.jpg
Tän näkönen:
http://img580.imageshack.us/img580/6626/huohotin.jpg
Ohjelmassa olisi siis uusintakäynti konttorilla noiden jarrulevyjen takia, niin ajattelin samalla kertaa hoitaa muutoskatsastuksenkin, eli takapenkki pois ja korinkorotuspalikoiden asennusta...
Mikäköhän olisi järkevin tapa poistaa nuo penkin kiinnitykset käytöstä, että kelpais konttorilla...
Riittääkö, jos laittaa pultit vaan läpi noista kiinnitysrei'istä ja toiselle puolelle hitsaa mutterit kiinni??
Ja kiitoksia taas kerran hyvistä neuvoista...
Eikös se oo niin notta riittää kuha ei käsityökaluilla saa penkkejä takas?
Laita sidonta pisteet niihin pulttien alle on kätevä ja ei varmasti kysellä mitään!
Tai lattian altapäin kierrät pultit niin että kanta on lattian tasossa. Tosiaan kuormansidontalenksut vois olla kohdallaan etummaisissa pisteissä.
Tai lattian altapäin kierrät pultit niin että kanta on lattian tasossa. Tosiaan kuormansidontalenksut vois olla kohdallaan etummaisissa pisteissä.
Tuo ei kyllä käyny mielessäkään... Eikös se kuitenki pidä hitsata tai jotaki, että ei saa käsityökaluilla irti, vai riittääkö tosiaan pelkkä altapäin kierretty pultti??
minun tietääkseni ei tartte hitsata... ainakaan pyssykylän konttorilla...
Nalle teki vasta siitä sen kaarinasta pakun kysy siltä?
veli-matti
25.10.2011, 19:02
Mie panin jeeppiin rikat isolla tähtipopniitillä pultinreikiin ja hyväksytiin kemin kontorilla voi sitten porata jos tartee panna penkit paikoilleen
Tuo ei kyllä käyny mielessäkään... Eikös se kuitenki pidä hitsata tai jotaki, että ei saa käsityökaluilla irti, vai riittääkö tosiaan pelkkä altapäin kierretty pultti??
Kuka niitä sieltä osaa ruveta kaivelemaan. Mut pop-niitit toimii ja on varmasti hyväksyttävät.
Näin vapaapäivän kunniaksi laittelin korotuspalikat paikoilleen...
Siinähän meniki sitte aamu kymmenestä suunnilleen puoli yheksään illalla :D
Verhoiluja purkaessa löytyi kuskin puolelta autoa tämmönen... Mitäköhän tuommoselle voipi tehä... Ilmeisesti kosteutta päässyt noista levikemuovien kiinnitysrei'istä...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=91887
Puskurit lähti ihan ilman ongelmia irti
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=91888
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=91889
Takalamput saanu osansa korroosiosta...
Röllin ketjussa taisi olla tuohon jonkinlainen ratkaisu...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=91886
Valo meinas loppua kesken ja kosteutta oli ilmassa aikalailla loppuvaiheessa, mutta palikat paikoillaan...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=91890
Tästä täytynee jatkaa huomenissa kasaamista....
Enitenhän tässä hommassa aikaa taisi ottaa tuo ohjausakselin liitoksen irrottaminen, pultit kun tykkäsivät olla ruosteessa ja toisesta meni kanta pyöreäksi...
Paikka oli sen verran ahdas, että ei oikein työkalut meinannu sopia, mutta lopulta rautasahan kanssa tuo pultti antautui. Toinen oli muuten vain lujassa ja piti jatkovarren kanssa vääntää irti loppuun saakka, kun ei ilman jaksanu pyörittää...
Koteloainetta helmat täyteen. Näemmä täysin suojaamatta edelleen, näihin kannattais hetimmiten ruikkasta aineet sisään kun tehtaalta lähtee.
Kiinnostaisko tällaset takavalot?
http://img850.imageshack.us/img850/9351/ledtakavalo.jpg
Joskus innostuksissani tilasin jostakin maaliman ääristä, mutta eipä näkynyt luvattua E-merkkiä ja kaupan peruuttamisestakaan ei tullut mitään. Jäi sitten lojumaan, kerran tosin mallasin paikoilleen.
Eli tässä mallissa ledillä takavalo, keskellä peruutusvalot ja ylin vilkku. Jotain johtojen vetoo tarttis, valojen takana autossa on liittimet mitkä käy suoraan mutta niistä ei tuu kaikkee tietoo.
Eli noi koppaan kii ja omien paikalle sumari ja toiselle puolelle vaikka yks työvalo lisää.
Edit: Eihän nää Röllinkään versiot yhtään pöllömmät ole:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2685&pictureid=63329
tai sitten milneriltä orkkiksen näköiset uudet: http://www.milneroffroad.com/categories.asp?cID=10103
Onhan nuo kyllä nätin näköset...
Kateltiin kans työvaloja asentaessa ja ihmeteltiin, kun oikean puolen takavalolle (tuohon ylös) tulee kyllä johtonippu, mutta sisällä ei yhtään lamppua :O Siinä sitte Gluttonin kanssa mittailtiin, että ei ainakaan pakkivalolle löytyny johtoa... En kyllä muista, että mitattiinko muita valoja...
Minkä hintaset ovat tuommoset lamput, jos vaikka innostuis asentelemaan? :D
Minkä hintaset ovat tuommoset lamput, jos vaikka innostuis asentelemaan? :D
Omakustannehintaa (250 €) voi olla vaikee saada, mut jos siitä lähetään tinkimään, jos mä alotan: 190 €.
Tollaset savunväriset lasit, jos ei kuvasta muuten erota. Valmistajana Angel Eyes/Depo.
Tossa vielä toinen kuva, salamalla hämärässä sisällä otettu:
http://img52.imageshack.us/img52/8425/ledvalo2.jpg
Omakustannehintaa (250 €) voi olla vaikee saada, mut jos siitä lähetään tinkimään, jos mä alotan: 190 €.
Tollaset savunväriset lasit, jos ei kuvasta muuten erota. Valmistajana Angel Eyes/Depo.
Tossa vielä toinen kuva, salamalla hämärässä sisällä otettu:
http://img52.imageshack.us/img52/8425/ledvalo2.jpg
Koitan pärjätä vielä noilla vanhoilla vähän aikaa, kun seuraavana suunnitelmissa on tuo takalukon korjaaminen... Olen koittanu kysellä toimivaa käytettyä, mutta ei tunnu löytyvän. Taitaa olla uuden lukon moottorin osto edessä...
Tänään sain yhdistettyä vapaa-ajan ja päivänvalon samaan hetkeen, niin kuvia lopputuloksesta... :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=92153
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=92155
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=92156
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=92154
Viimeisessä kuvassa näkyy etupuskurin uusi kiinnitysrauta...
Eli pulttasin runkopalkkien päihin kulmaraudan väliin, johon kiinnitysreiät puskurille ja lisävalojen tukiraudoille...
Tuli jämäkämpi, kun entisestä...
Noniin... Nyt olis sitte vuodeksi taas lemaa jatkettu...
Katsastusmies tuumas vain, että vielä sais 10cm korottaa.
Pakettiautoksi katsastuksesta ei tullut mitään kommenttia...
Laitoin siis penkin kiinnityspisteisiin kuormansidontalenkit kiinni ja toisiin reikiin pyöritin pultit, joista väänsin kannan poikki(ensin siis sahasin rautasahalla melkein poikki).
Tuo ihan varmistukseksi, että ei tarvi kovin montaa kertaa käydä näyttämässä :D
Lähtevät kyllä ihan alapuolelta pyörittämällä irti tarvittaessa
Nonii...
Tuli sitten lukkoa remontoitua, vaan ei ala pelaamaan...
Vanha moottori oli kyllä melko haperoa ja mureni käsiin irroittaessa.
Lisäksi hammasratas putosi perän sisään ja tuli sitte käytettyä irti koko murikka :D
Ja öljyt vaihettua tietenki...
Sitten kun saatiin kasaan ja alettiin testaamaan, niin ei toiminu sen enempää lukko kun aiemminkaan... Valo vilkkuu ja vilkkuu, muttei mene lukko päälle ollenkaan...
Olihan se mahtava tunne kolmen aikaan yöllä :D
Jostakin löysin kasikymppisen cruiserin asennusohjeen lukolle, niin käski muistaakseni vääntää lukon napin päälle, sitten virrat autoon ja lukon nappi pois päältä ja sitten virrat pois tai jotaki sinne päin...
Sitäkin testasin, muttei apua...
Mulla oli sama ongelma kun vaihdoin lukon moottorin.
Katoppa sitä vastetta siellä murikassa mihin se moottorin ratas ottaa kiinni. Siinä on pieni "tyhjä" liike ja se piti laittaa jompaan kumpaan äärilaitaan et lähti toimimaan. Ja se liike ei todellakaan ollut suuri, ehkä millin tai kaks mut ratkaisevasti kuitenkin.
Mulla oli sama ongelma kun vaihdoin lukon moottorin.
Katoppa sitä vastetta siellä murikassa mihin se moottorin ratas ottaa kiinni. Siinä on pieni "tyhjä" liike ja se piti laittaa jompaan kumpaan äärilaitaan et lähti toimimaan. Ja se liike ei todellakaan ollut suuri, ehkä millin tai kaks mut ratkaisevasti kuitenkin.
Saman teetätti mullakin, ei pelannu kun vaan työnsi uuden paikoilleen, piti funtsailla miten päin se liikkuu ja tosiaan työntää se hammastettu taagi toiseen laitaan.
Saman teetätti mullakin, ei pelannu kun vaan työnsi uuden paikoilleen, piti funtsailla miten päin se liikkuu ja tosiaan työntää se hammastettu taagi toiseen laitaan.
Ok.... kiitoksia neuvoista. Pitääpä kokeilla tässä, kunhan kerkiää...
En kyllä ihan tarkkaan muista, että miten tuo tuli laitettua... kyllä mie sitä liikuttelin siinä laittaessa, muttei ollu tuurit kohillaan :)
Siinä olis vielä kuva malliksi, että miten oli käyny...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=96096
Kyllä taas hyvät neuvot auttoivat...
Eli sitä vastetta, vai mikäs se nyt onkaan, piti työntää sisäänpäin ja sitten moottori takasin...
Samalla tuli laitettua perälle huohotinletkua metrin pätkä, joka pitäis suunnitella vielä johonki järkevään paikkaan....
Se alkuperänen hattusysteemi tuntui olevan melko jumissa :O
Nyt kuitenki lukko toimii ja sitä testaillessa tuli jumitettua ja vekslailtua tuossa takapihalla tovi... Lunta tuntuu olevan aivan riittävästi autolla etenemiseen :D
Tuli hankittua yhet työvalot lisää ja niiden sijoittamista mietiskellessä sain tuommosen ajatuksen...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=97456
Puutavarasta tuollainen muodostui yhessä illassa ja nyt on vara kiinnittää vähän enemmänki lamppuja :D
Siis tuossa kuvassahan ei ole tuo lamppu ollenkaan kiinni ja pientä viimeistelyä tuo muutenkin jäi kaipaamaan, mutta täytyyi varmaankin ootella kelien lämpiämistä ko meinas näpit jäätyä...
Saipahan ainaki tehä taas jotain :)
Sattui käsiin sopivasti tuommonen H4 ksenon muutossarja, joten ajattelin kokeilla...
Valojen kytkennässä ei itsessään ollu mitään erikoista, mutta lisäpitkät heitti vaan pelaamasta. Samaten pitkien valojen merkkivalo mittaristosta...
No nuo lisäpitkät alkoivat pelaamaan pienellä kaapeloinnin muutoksella, eli lisävalojen releelle maapiuha tuolta H4:n kannalta...
Mittaritaulun pitkien valojen merkkivalo vaatisi varmaan jonkinlaisen yhteyden myös tuonne lampunkannalle maa ja virtapuolen väliin...??
Sitten olisi taas vähän kuveja:
Tässä olisi ennen ksenoneja... Lisävalot mukana.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=99404
Sitten pelkät auton omat valot ksenoneilla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=99403
Ja lisävalojen kanssa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=99402
Valokuvion vertailua... Ensin alkutilanne lisävalojen kanssa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=99401
Sitten ksenoneilla ilman lisävaloja.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=99400
Itse ainaki olen tyytyväinen...
Näkyvyys tuntui selkeästi paremmalta, eikä kuitenkaan näyttäis entisiä valoja enempää häirittevän muuta liikennettäkään :D
Tilattuna olisi myös uusi puskuri.... Tuommonen ARB saharamallinen
https://lh3.googleusercontent.com/-ZFM0VjctSlQ/Tj_Y7zDE5BI/AAAAAAAAGJ8/UIg4uGZFYHY/SAM_0206.JPG
Sitte iski taas konkurssi, enkä taija ihan justiin raskia vinssikauppoja suunnittelemaan...
Onnittelut puskuri valinnasta. Itellä keikkunut samanlainen kohta kaksi vuotta nokalla.
Muuten ihan hyvä mut etuylitys kasvaa aika julmasti. Mielessä ollut jonkinlainen modaus et tulis edes hieman sisemmäksi.
Onnittelut puskuri valinnasta. Itellä keikkunut samanlainen kohta kaksi vuotta nokalla.
Muuten ihan hyvä mut etuylitys kasvaa aika julmasti. Mielessä ollut jonkinlainen modaus et tulis edes hieman sisemmäksi.
Kattelin noita sinun projektikuvia, niin olisko ollu iso homma tuossa kiinnikkeiden "korotus" vaiheessa helppo ottaa jonkun verran sisäänpäin?
Vai ottaako sielä joku muukin sitten kiinni??
...niin ja sitten joutuis takapäästä lyhentämään puskuria.
Silloin kun kiinnikkeisiin tehtiin tuo korotus niin ei ollut vielä sovitettu vinssin kanssa. Eli kunhan puskin oli vinssin kanssa paikallaan niin näki että olisihan sitä varaa vetää sisään.
Oiskohan ollu joku seitsemän senttiä helposti tilaa ja pikku modauksella vois mennä 10 senttiä.
On vaan jääny tekemättä kun siinä joutuu tosiaan sitten aika rajusti leikkelemään uutta ja kallista puskuria... mut josko tuo jo enskesäksi ois sen verran kulahtanut et raaskis sahailla.
Ja on sitte muuten vinssin kanssa sen verran painava paketti et etupää putos aika reilusti alaspäin vaikka jouset olivat tuolloin melkein uudet.
Silloin kun kiinnikkeisiin tehtiin tuo korotus niin ei ollut vielä sovitettu vinssin kanssa. Eli kunhan puskin oli vinssin kanssa paikallaan niin näki että olisihan sitä varaa vetää sisään.
Oiskohan ollu joku seitsemän senttiä helposti tilaa ja pikku modauksella vois mennä 10 senttiä.
On vaan jääny tekemättä kun siinä joutuu tosiaan sitten aika rajusti leikkelemään uutta ja kallista puskuria... mut josko tuo jo enskesäksi ois sen verran kulahtanut et raaskis sahailla.
Ja on sitte muuten vinssin kanssa sen verran painava paketti et etupää putos aika reilusti alaspäin vaikka jouset olivat tuolloin melkein uudet.
Siltä minustaki vähän tuntuu, ettei hirveesti raaski alkaa heti leikkelemään.
Saas nähä, että miten käy mulla tuolle keulalle, kun taitaa olla ihan orkkis jouset alla...
Kyllä siitä vain pirun hieno tuli... Vinssi vain enään...
Kuvia kuvia :)
Tipahtiko etupää paljon vai oliko orggisjousissa voimaa tuon kannatteluun?
Nonii... Nyt on toivuttu tuosta matkanteosta 862 kilsaa tuli auton mittariin...
Ensimmäinen testailu vakiokiinnikkeillä:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4814&pictureid=101473
Glutton kasaili puskurin sillävälin, kun rälläköin kiinnikkeitä poikki
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4814&pictureid=101474
Sen näköset kiinnikkeistä sitte tuli ja vaikkuttivat kohtalaisen tukevilta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4814&pictureid=101475
Lopputulosta, sovitus sattui kyllä aika hyvin kohilleen. Molemmat kiinnikket oli sisälle päin hieman vinossa, niin meinas puskurin paikolleen laitossa pistää vastaan, mutta saatiin kuitenkin paikoilleen...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4814&pictureid=101477
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4814&pictureid=101476
Lopuksi vielä vertailukuvaa, mutta mittanauha ei sattunu käteen, niin jäi mittaamaatta tuo keulan painuminen...
Kuvassa, jos esim katsoo tuota roiskeläppää ja rengasta, niin olisiko jotain pari senttiä laskenu... Tosin on vielä vinssiä vailla tuo puskuri.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4814&pictureid=101478
Ja lopputulokseen ite ainakin olen tyytyväinen ja iso kiitos siitä kuuluu Gluttonille
Hyvältähän tuo näyttää. Sumareita et näemmä sihen ottanut ja hyvä niin, melkoisen turhat keksinnöt kun asentuvat noin ylös. Ainakaan mulla ei ole suuremmin ollut käyttöä.
Vinssiähän tuo vielä huutaa sisäänsä :)
Tuli käytyä Gluttonin kanssa ajelemassa tuola auraamattomia polkuja... Vielä jonkin verran löytyy täälläpäin tuota luntakin....
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4142&pictureid=104301
Tuommonen tuiskupatti ja liian vähän vauhtia, niin kiinnihän se jäi mahastaan :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4142&pictureid=104302
Ja lisää lunta...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4142&pictureid=104303
Vesistön ylitystä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4142&pictureid=104304
Sitten samasta kohtaa kotiinpäin...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4142&pictureid=104305
Reissun päällä tuli korjattua myös muutaman viikon häirinnyt ihmeellinen naputus/kolina...
Ensin tuli kontattua auton alla pihamaalla ja kateltua, että kaikki tuntuu alustassa olevan kunnolla kiinni, sitten sama tutkimus ihan nosturilla ja vikaa ei vaan löytyny.
Sitten aamupäivästä tänään kaivoin auton peräkonttia ja samalla tuli vähän kovempi tuulenpuuska, niin sama naputus kuului taas, vaikka auto ei ollu ees käynnissä...
Lopulta "vika" löytyi kattotelineessä olevasta remmistä, jonka solki pääsi naputtamaan itse telineeseen :D
Arvelimpa käydä ajamassa mutkan tuolla jokirannassa tässä iltasella ko kotiin olin menossa...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4981&pictureid=104977
Tuohon taustalla olevaa ojaa päin ajoin keulan ja hyppäsin autosta ulos kattelemaan maisemia, niin siinäpä hetken seisoskeltuani huomasin ojanpenkan murenevan auton alta...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4981&pictureid=104978
Oli aikalailla pehmeä pohja pikku ojassa ko tuonne lisävalojen sisällekki meni mutaa/hiekkaa...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4981&pictureid=104980
Oli vähän tekemistä pois pääsyn kanssa, mutta kotiin kuitenkin omin avuin päästiin. Pientä pintavauriota tuli, kun puskuri vastasi kuskin puolelta rumpuputken päähän ja nousi vähän ylöspäin.
Matkahuolto kuljetti tänään narun ja liukukidan vinssiä varten... Vielä kun itse vinssi saapuisi... Warn M8000 olisi matkalla kohti Sodankylää(toivottavasti)
Pakoputkikin sai hieman rälläkkää, kun äänenvaimennin vuosi niin paljon, ettei pakokaasutunkkiin saanut painetta :) Nyt putki siis loppuu tuohon oven puolivälin kohille auton alle ja pitäs vissiin jotaki sillekki tässä tehä :O
Olikos sulla tossa koria korotettu? Ei nyt jaksa lukea alusta asti ja muisti on mikä on...
Kuitenkin, mä vedin putken rungon ja korin välistä heti sihen takapyörän taakse. Koria nostettu just se 2 tuumaa joten sai hyvin mahtumaan sieltä ihan valmiilla mutkilla. Pari suoralla reiällä olevaa pönttöä jäi keskelle autoa (mallia motonet) kun tein ton putken uusiksi.
Nyt on ainakin hyvin suojassa eikä tartu mihinkään.
Kuvankin voin ottaa jos auttaa ajatuksissa suunnitelmia eteenpäin.
Olikos sulla tossa koria korotettu? Ei nyt jaksa lukea alusta asti ja muisti on mikä on...
Kuitenkin, mä vedin putken rungon ja korin välistä heti sihen takapyörän taakse. Koria nostettu just se 2 tuumaa joten sai hyvin mahtumaan sieltä ihan valmiilla mutkilla. Pari suoralla reiällä olevaa pönttöä jäi keskelle autoa (mallia motonet) kun tein ton putken uusiksi.
Nyt on ainakin hyvin suojassa eikä tartu mihinkään.
Kuvankin voin ottaa jos auttaa ajatuksissa suunnitelmia eteenpäin.
No joo...
Kyllä jonkinlaisen ajatuksen saa tuosta, mutta kuvat on aina kivoja :D
Yllättävän löyhässä oli putki tuossa autossa, kun kaks pulttia otti irti (ja kannatinkumit), niin vaimennin oli sylissä :O takapään laipassa ei ollu pulteista enää tietoakaan :D
Postiin oli tämmönen paketti tullu...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=105441
Ja tämmösiä kaveriksi...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=105442
Vaijerin kerkesin rullailla irti samantien ja koittanu suunnitella järkevää paikka tuolle vinssin virtakytkimelle...
Joko oot pedin ostanu vai meinasitko tehdä ite jostain yleismallista? Täältä sais valmiin ja sopivan eikä ees ihan överikalliin: http://www.more4x4.eu/more4x4-winch-mounting-plates-details/325.html
Edit: vai oliko tuossa Warnin puskimessa jo joku valmis paikka?
Joko oot pedin ostanu vai meinasitko tehdä ite jostain yleismallista? Täältä sais valmiin ja sopivan eikä ees ihan överikalliin: http://www.more4x4.eu/more4x4-winch-mounting-plates-details/325.html
Edit: vai oliko tuossa Warnin puskimessa jo joku valmis paikka?
Jossain vaiheessa kyllä katselin vinssipetiä, mutta nyt tosin on tuossa puskurissa suoraan paikka vinssille ja nätisti istui paikalleen.
Eilen sitten asentelin vinssin paikoilleen ja oli melkolailla bolt-on tuohon puskuriin, mitä nyt tuo virtakytkimelle piti tehdä paikka.
Rullakidalle ilmeisesti mitoitettu, kun aika syvälle jääpi tuo liukukita.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=105560
Tuollainen paikka virtakytkimelle...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=105561
Pitihän se vielä testatakkin... ihan hyvinhän se jaksoi vetää jarrut sutissa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=105562
Viimeisestä kuvasta huomasin takaroiskeläpän kadonneen ja kävin sen sitten hakemassa tuolta. http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4981&pictureid=104980 Näkyy kuvan alalaidassa roiskeläppä mudan seasta ja siellä se vieläkin oli :)
Shammaani
17.05.2012, 17:17
Minkä laiturin sie oot katolle viritelly :D
Minkä laiturin sie oot katolle viritelly :D
No kyllähän se yks terassi pitää aina olla mukana :D
Pääsi perjantaina testaamaan vinssiä pariinkin otteeseen ja tuntui aivan toimivalta...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4981&pictureid=106231
Jossakin tilanteessa tuli mielikuva snorkkelin tarpeellisuudesta...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4981&pictureid=106228
Viimeinkin sain käytyä hakemassa muutaman levyn vaneria, niin pääsi rakentamaan tuota välipohjaa / laatikostoa tuonne peräkonttiin.
Vielä vähän keskeneräinen, mutta hyvällä mallilla jo kuitenkin... Joutui tekemään kahdesta osasta tuon päälimmäisen kannen, kun ei kokonaisena sopinu ovesta sisään :( sovitus onnistui muuten odotettua paremmin, eikä reunoille jäänyt turhia rakoja
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=108531
Ja etuosaan jäi tilaa kompuralle:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=108532
Vielä olisi projektia tuon tankin panssarin kanssa, kun se tuli nyt purettua pois ja pitäisi nostaa korinkorotuksen verran ylöspäin... Jäänyt aiemmin tekemättä, niin nyt se on sitten maannut tuossa kaivonkannella kohta kuukauden xD
Nyt alkais olla hyvällä mallilla tuo peräkontti kun sai matonkin sinne ja työpaikalta löytyi sopivasti vanhoista myymäläkalusteista purettua kulmalistaakin :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=108798
Ja laatikko on kyllä keskellä autoa, vaikka näyttäis olevan reunassa... Saranapuolelta on tuo ovenkarmi leveämpi, mikä meinas vaneria leikatessa jäädä huomaamatta... Onneksi aloin vielä tarkistamaan mittoja ennen leikkaamista :)
Sama toisesta suunnasta:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=108799
Sitten tuli vielä askarreltua tuommonen hattuhyllykin samalla vauhilla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=108800
Ja etuosaan jäi tilaa kompuralle:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=108532
Mistä tuo säiliö on peräisin? Jostain paineilmanaulaimesta?
Mistä tuo säiliö on peräisin? Jostain paineilmanaulaimesta?
Juu se oli semmonen naulainpaketti, jossa tuo oli... muistaaksen 8l säiliö ja sitte tuommonen 1KW kompura
Melko tyylikäs tuli tuosta laatikostosta. Itsekin oon miettiny että lisäiskö se tavaratilan käytettävyyttä. Riittäkös tuossa kompura+säiliö yhdistelmäs potku pyörittää pulttipyssyä?
Melko tyylikäs tuli tuosta laatikostosta. Itsekin oon miettiny että lisäiskö se tavaratilan käytettävyyttä. Riittäkös tuossa kompura+säiliö yhdistelmäs potku pyörittää pulttipyssyä?
Kiitoksia, Kyllä minusta ainakin on kätevä, kun saa tavarat tuonne alle ja sopii esim. syksyllä koirat tuohon laatikon päälle matkustamaan... Ja kykenee tarvittaessa jopa patjalla nukkumaan tuolla, kun penkin kallistaa ilman niskatukea, niin jatkuu lähes samalla tasolla :)
Itsekin ihan yllätyin, että kuinka siisti tuosta tuli... Kansilevy olisi saanut olla ehkä vähän paksumpaa tai vaikka kaksi levyä päällekkäin, kun meinaa vähän notkua, mutta nuo alumiinilistat kyllä tukevoitti rakennetta... Levyt on siis 9,5mm paksuja.
Pulttipyssystä en tiiä.. Rengas kuitenkin täyttyy ihan mukavasti...
Näin pääsi käymään, että maastossa pakittaessa pääsi joku karahka katkasemaan ABS -anturin johdon ja tottakai se ihan tyvestä katkesi:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=112606
Se piti siis vaihtaa uuteen tai siis käytettyyn, mutta toimivaan... Uutta en raskinu ostaa ko toyotalla olivat sitä mieltä, että se maksais 250 € ja sillä hinnalla sais viis tuommosta käytettyä :D
Pakoputken pätkiäkin saapui laatikollinen tänään matkahuollossa ja rakennussarjaa pitäis alkaa kasaamaan jossain vaiheessa... Taisi siinä olla mukana myös vaimennin, kun alkaa jotenki tuo pörinä jo kyllästyttämään :D
Niin joo ja joku kyseli tuosta kompurasta, niin pulttipyssyä ei ole tullut testattua, mutta rengaskoneeseen ei riittäny tehot :D eikä sillon ollut edes invertterin kautta, vaan ihan verkkovirrassa kiinni...
Invertterillekin olis nyt uutta johtoa, kun paikallisen kodinelektroniikkaliikkeen loppuunmyynnistä ostin 20 neliön kaapelia toistakymmentä metriä, kun halavalla sain... jospa se riittäis paremmin, kun tuo nykyinen 8 neliön kaapeli :D
Invertterillekin olis nyt uutta johtoa, kun paikallisen kodinelektroniikkaliikkeen loppuunmyynnistä ostin 20 neliön kaapelia toistakymmentä metriä, kun halavalla sain... jospa se riittäis paremmin, kun tuo nykyinen 8 neliön kaapeli :D
Montako Wattia tuuppaa vertteri? Meinaan ku on noin takana = kaukana akuista niin kilowattisellekki sais mielellään olla paksumpaa ku toi 20 mm2.
Montako Wattia tuuppaa vertteri? Meinaan ku on noin takana = kaukana akuista niin kilowattisellekki sais mielellään olla paksumpaa ku toi 20 mm2.
Jatkuvaa tehoa 1000W ja 1200W max 30min lukee teknisissä tiedoissa... oliskohan joku 3,5-4m kaapelia akulta.
Ja semmonen kysymys, että mistäs Matti löysit 3" downpipen siihen sinun entiseen cruiseriin, kun ei netissä missään oo tullu vastaan moista??
Ja semmonen kysymys, että mistäs Matti löysit 3" downpipen siihen sinun entiseen cruiseriin, kun ei netissä missään oo tullu vastaan moista??
Austraaliasta tilasin, sain vielä yhden ylimääräisenkin kun ekassa oli laippa kiero. No oikasin sen, lyhensin (korikorotuksen takia, tuli turhan alas muuten) ja laitoin paikoilleen ja laitoin tän toisen myyntiin: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=42499
Yks tuttu teetti rosterilaipan vai parikin tollaseen ja hitsuutteli siitä putkikulmista palottelemalla eteenpäin. Nuo kannattaa tukee kyllä jostain alempaa myös, mulla murtu melko ylhäältä jo kertaalleen kunnes tein laatikon pultin alle korvakkeen. Sit kesti hyvin.
Nyt olis pakoputki ja ennenkaikkia äänenvaimennin paikoillaan....
ISO kiitos kuuluu taas Gluttonille avusta.
Kohtuullisen nätisti meni tuollainen kolmetuumanen putki tuonne auton takaosaan..Etuosahan on siis vielä alkuperäistä putkea...
Tuosta joustoliitoksesta vai mikä se nyt on... laippa irti ja reikää isommaksi ja siihen pätkä putkea kiinni sitten tuollainen tarvikepönttö väliin, jonka jälkeen vaan mutkia peräkkäin... ensin 45 asteen kulma, jonka jälkeen 90 asteen kulma melkeen vastakkaiseen suuntaan ja vielä ykse 45 asteinen perään, tästä pitikin sitten jo vähän suoria päitä lyhentää... sen perään tuli vielä pikku pätkä, jossa toista päätä viistottiin ja siihen perään taas 90 mutka ja alkuperäisestä paikasta auton taakse...
Kaikki alkuperäiset kiinnitysraudat otin vanhasta putkesta irti ja sellaisenaan kävi uuteen putkeen... Vaimentimen takaosan kiinnikkeet tosin oli ennen vamentimessa kiinni, nyt on suoraan putkessa...
Kyllähän se tuntuikin sitten hiljaiselta suoraan putkeen verrattuna ;)
Korinkorotus antoi 5cm lisää pelivaraa tässä hommassa...
Loppuun vielä muutama kännykällä otettu kuva:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=114449
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=114448
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=114447
Mä tein aikanaan omaani tuon putken uusiksi ni vedin ulostulon pyöräkoteloon. Korinkorotuksen jälkeen mahtui juuri ja juuri tulemaan rungon ja korin välistä sihen pyörän taakse.
Hyvin on toiminut jo pari vuotta eikä pahemmin nokee paikkoja.
Plus ettei oo siellä takana ottamassa kiinni mihinkään.
Mä tein aikanaan omaani tuon putken uusiksi ni vedin ulostulon pyöräkoteloon. Korinkorotuksen jälkeen mahtui juuri ja juuri tulemaan rungon ja korin välistä sihen pyörän taakse.
Hyvin on toiminut jo pari vuotta eikä pahemmin nokee paikkoja.
Plus ettei oo siellä takana ottamassa kiinni mihinkään.
Joo... kattelin sitäkin vaihtoehtoa, kun aiemmin siitä mainitsit, mutta jotenkin tuntui paremmalta noin... taka akselin päällä on liitos, joten jos menee jostain syystä uusiksi, niin on helppo muuttaa sitten ;)
Vielä olis ongelma ennen katsastusta, nimittäin käsijarru!!!
Viime kuussa sitä jo kattelinki ja vaihoin jarrukengät, mutta ei vaan saa toimimaan kunnolla.
Tuntuu olevan jotenki ON/OFF -tyyppinen tuo säätö kanssa, elikkä sillon, kun säätää käsijarrun sillälailla sopivaksi, että käsin pystyy rengasta pyörittämään ja jarru ei laahaa, niin kahva nousee pystyyn.
Sitten kun jarrua tuosta kiristää vähän (2-3 hampaan verran), niin jarru tarttuu ihan kiinni ja kahva ei enää nouse yhtään...
Itellä tuli juuri mieleen tuo akselin takana puolelta toiselle menevä vaijeri, että voisiko se jotenkin aiheutta tuon ongelman, kun onhan se saattanut johonki tarttua joskus :D
Pitänee tutkia päivän valossa tuota...
Missä kuvat uudesta ulkonäöstä? Oliko valo hoito onnistunut?
Missä kuvat uudesta ulkonäöstä? Oliko valo hoito onnistunut?
Mitä on tapahtunut? Kuvia heti! :D
Ei mitään vakavampaa oo tapahtunu... Uudet lisävalot laitoin :)
Muistin vaan vanhojen valojen koon väärin ja tuli sitte pienemmät, mutta sehän ei vaikuta kun ulkonäköön...
Siinä kuva:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=118279
Ja oikein tarkkaan, kun kattoo, niin saattaa huomata lämmitysroikan pistokkeen uudessa paikassa Toyotan merkin yläpuolella maskissa ;)
Näyttääpä siellä mukavalta noin muutenkin. Täällä on maa niin musta kuin voi. Eikä varmaan tohon pisteeseen tänä vuonna :mad:
Näyttääpä siellä mukavalta noin muutenkin. Täällä on maa niin musta kuin voi. Eikä varmaan tohon pisteeseen tänä vuonna :mad:
Virallisesti lunta on 30cm, mutta paikotellen on jo polveen asti... Ainaki tuolla metsällä kävellessä tuntuu siltä, kun sula maa on alla. :)
Auraamatonta tietä ajaessa joutuu jo vastamäkeen ottaan vauhtia :D
RalliJari
17.11.2012, 17:08
Komee on ruiseri, kattotelinekkin alkaa silmään istuu ku muutaman kuvan kattonu:)
Mutta mihis vinssi on karannu?
Komee on ruiseri, kattotelinekkin alkaa silmään istuu ku muutaman kuvan kattonu:)
Mutta mihis vinssi on karannu?
Kiitoksia.
Olen mie kattotelineitäki katellu, mutta kyllä tuonki kans pärjää kunhan ei liian tarkkaan kato ;)
Vinssi on huollossa...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=118341
Oli jostain joutunu vettä vinssin sisään :eek: niin oli vapautin menny jumiin... Mie oon ootellu tässä, jos sinne ilmestys rasvaa jostain sisälle ja jos se vaikka kasais itte ittensä :D
Samalla jos löytäis jostain sopivan nappulan, niin vois vetää vinssin ohjauksen sisälle, niin ei tarvi tuota roikkaa vetää joka kerta ikkunan välistä...
Niin ja tuo läppärin raato ei liity tähän asiaan mitenkään
Pari kuvaa vinssin purkuvaiheesta:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=118344
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=118343
Sattui käsiin sopivasti tuommonen H4 ksenon muutossarja, joten ajattelin kokeilla...
Valojen kytkennässä ei itsessään ollu mitään erikoista, mutta lisäpitkät heitti vaan pelaamasta. Samaten pitkien valojen merkkivalo mittaristosta...
No nuo lisäpitkät alkoivat pelaamaan pienellä kaapeloinnin muutoksella, eli lisävalojen releelle maapiuha tuolta H4:n kannalta...
Mittaritaulun pitkien valojen merkkivalo vaatisi varmaan jonkinlaisen yhteyden myös tuonne lampunkannalle maa ja virtapuolen väliin...??
Onko pitkien merkkivalon toimimattomuuteen löytynyt ratkaisua? Itellä sama ongelma muutossarjan asennuksen seurauksena
Onko pitkien merkkivalon toimimattomuuteen löytynyt ratkaisua? Itellä sama ongelma muutossarjan asennuksen seurauksena
En oo kyllä tainnu siihen perehtyä enää tuon jälkeen... Siihen on jo tottunu ja ite on jo oppinu viiksen asennosta tunnistamaan, että onko pitkät päällä... Toki jos tuolla joku muuki ajelis enemmälti, niin vois olla aiheellista tutkia asiaa...
Äijjä ei si morjenstanu äsken kun tulit vastaan... :(
Äijjä ei si morjenstanu äsken kun tulit vastaan... :(
Ekkös tienny, että en mie ruukaa kattoa ympärilleni liikenteessä ;)
Missä ees tulit vastaan ja millä??
Ekkös tienny, että en mie ruukaa kattoa ympärilleni liikenteessä ;)
Missä ees tulit vastaan ja millä??
Pähisijän Hiluksilla siinä Kemijärventien risteyksessä...
Onko pitkien merkkivalon toimimattomuuteen löytynyt ratkaisua? Itellä sama ongelma muutossarjan asennuksen seurauksena
Orkkisvalot maadottaa pitkien polttimon kautta, joten xenonisarjan jos asemoit niin omat valot pitäis releyttää ekaks ja se tarkoittaa samalla tuon polttimon maadoittamista. Sit toimii. Ohjeet löytyy vaikka vuoden -87 Tekniikan Maailmasta missä Corollan valoja releyttivät.
Tuli käytyä kotimatkalla kattelemassa maisemia, ei ollu kovin paljoa vielä luntakaan...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=120629
Hyvää Joulua kaikille!
Pitkien merkkivalon ongelma ratkesi poliisin toimesta ja tuli viikko aikaa vaihtaa tavan H4:t takasin omiin valoihin... Tuli vissiin vaihettua pitkille liian aikasin poliisiauton ohittaessa minut, kun heti välähti vilkut kun laitoin pitkät päälle...
Kattotelinekin tuli hetken mielijohteesta otettua alas katolta, kuitenkin takatyövalot jätin vielä paikoilleen omaan telineeseen..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=121797
Vinssi tuli kasailtua viimeinkin ja laitettua takasin paikoilleen.. juuri yritin testailla sitä tuossa ulkona, mutta ilman lämpötila oli vissiinkin vinssin virtakytkimen ja vaseliinin käyttölämpötilan alapuolella.. Vapautinvipu kyllä toimi ihan hyvin muuten, mutta ei vaan käsin jaksnu vetää narua ulos ja vinssille ei tuntunut virtaakaan tulevan, niin mittailin virtajohtoa, niin ennen kytkintä oli normaalit jännitteet ja kytkimen jälkeen oli vajaa 5 V...
Kyllä se vielä lämpimässä hallissa muutama päivä sitten toimi normaalisti :O
Lapio tuli viriteltyä vararenkaan paikalle:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4006&pictureid=121798
Ja kaikkea ei voi muistaa kerralla, niin lisätään vielä...
"Uudet" vanteet oottelee asennusta vielä, eli ne olis mustat peltivanteet 8x16 ja et-20... saa nähä, että miltä näyttää alla, kun vajaan 5cm tulevat ulospäin verrattuna nykyisiin
onkohan sulla se rele boksi hörpänny vettä???
onkohan sulla se rele boksi hörpänny vettä???
Kyllä tuli seki tarkistettua, niin ihan siistiltä näytti sisältä... Yllätyin vähän ku ensin purkasin tuon vinssin ja se näytti miltä näytti :D
Joo kannattaa kurkata releboksiin. Omassa siirsin sen moottoritilaan. On paljon ylempänä, ja muutenkin paremmin suojattu. Mitä vaseliinia laitoit vinssiin? Mä laitoin Nesteen valikoimista kavurin tappeihin tarkoitettua. Hyvin jaksaa parinkympinkin pakkasilla kääntää vapautinvipua. Niin ja ei se ulkonäkö ainakaan huonone, kun enemän levittävät vanteet laittaa.
Joo kannattaa kurkata releboksiin. Omassa siirsin sen moottoritilaan. On paljon ylempänä, ja muutenkin paremmin suojattu. Mitä vaseliinia laitoit vinssiin? Mä laitoin Nesteen valikoimista kavurin tappeihin tarkoitettua. Hyvin jaksaa parinkympinkin pakkasilla kääntää vapautinvipua. Niin ja ei se ulkonäkö ainakaan huonone, kun enemän levittävät vanteet laittaa.
En mie nyt ihan tarkkaan muista, että mitä se oli... Uskoin vaan myyjää ja piti olla kyllä notkiaa pakkasessaki :D Kyllä tuo vapautinvipu käänty ihan hyvin, mutta ei vaan jaksanu käsi/jalkavoimin vetää köyttä ulospäin...
onkohan se jarru jumissa???
puuhun kiinni ja pakkia :)
Tämä rojekti on siinä pisteessä, että viikonloppuna puretaan puskuri ja vinssi pois...
Eli vaihtoonhan se meni ja tilalle tuli ihan perus käyttöauto..
Saa nähä kaduttaako valinta hetken päästä.. Mutta siinä tilanteessa pitää keksiä jotaki uutta :D
Voi voi mitä menitkään tekemään...
Noh vanhan loppu on uuden alku... ei muutako uutta projektia kehiin...
Nythän sulla on jo vinssi ja vanteet valmiina..
vellihousu
15.02.2013, 18:20
No nyt sit hommaat pelkän harrastepelin, ei sitä voi noin vaan lopettaa. Vaikka joku suzuki niin pääset hitsaamaankin.
:)
Eli vaihtoonhan se meni ja tilalle tuli ihan perus käyttöauto..
Syystä että? :eek: Perus käyttöauto... plaah. Tyhmä! :D
No eikö tuo muka ollut just ihan perus käyttöauto parhaimmillaan??
Voi voi mitä menitkään tekemään...
Noh vanhan loppu on uuden alku... ei muutako uutta projektia kehiin...
Nythän sulla on jo vinssi ja vanteet valmiina..
No nyt sit hommaat pelkän harrastepelin, ei sitä voi noin vaan lopettaa. Vaikka joku suzuki niin pääset hitsaamaankin.
:)
Syystä että? :eek: Perus käyttöauto... plaah. Tyhmä! :D
No eikö tuo muka ollut just ihan perus käyttöauto parhaimmillaan??
noo.. Onhan tuommosella henkilöautolla mukavampi ajaa tien päällä ja puolet vähempi tarvii tankata :D mutta jotakihan tässä täytyy harrasteeksi keksiä :D selkeää suunnitelmaa ei oo selvillä vielä, mutta eiköhän sitä vielä jotaki...
noo.. Onhan tuommosella henkilöautolla mukavampi ajaa tien päällä ja puolet vähempi tarvii tankata :D Ei mun mielestä, mieluummin ajelin KZJ:llä ku kakkosauto -05 Corolla Versolla. Tankata tietty saa puolta vähemmän, siitä ei ole kiistäminen. Mutta ha:n arvo tippuu nopeempaa, kompensoi kulutuseroa.
Toisaalta vanhempi vehe alkaa vain nostamaan arvoa kun sitä laittaa... :)
Ei mun mielestä, mieluummin ajelin KZJ:llä ku kakkosauto -05 Corolla Versolla. Tankata tietty saa puolta vähemmän, siitä ei ole kiistäminen. Mutta ha:n arvo tippuu nopeempaa, kompensoi kulutuseroa.
No joo eihän se paha ollu ajaa kyllä... Kyllähän hinta oli yllättävän hyvin ruiserilla säilyny
Ja tuo tosin oli ainoana autona mulla ja suunnilleen joka päivä piti ajossa olla, niin se rajotti vähän nuita rakenteluhommia ja offin ajoa...
Tai sitte mulla vaan halutti vaihaa autoa, niin löytyy kaikennäkösiä "hyviä" perusteluita :D
Mulla on ollut nyt tuommoinen "ysikymppinen" noin 140tkm ja melkein harmittaa myydä se kohta pois. Eli jos jollakulla kiimaa tuollaiseen mustaan 190tkm ajettuun niin kohta joutas. :P
Mitenkähä tuollases on takalukko vm. 96 ja siinä ei oo sitä kiertokytkintä. Onko siin sit joku kitkahassäkkä. Olis tarkotus sellasta mennä viikonloppuna kattomaan. Ja bensa kone tietty pitää olla. Ja mitä muuta tuollasesta pitäs katella.
sikasäkissä
20.07.2013, 08:22
Mitenkähä tuollases on takalukko vm. 96 ja siinä ei oo sitä kiertokytkintä. Onko siin sit joku kitkahassäkkä. Olis tarkotus sellasta mennä viikonloppuna kattomaan. Ja bensa kone tietty pitää olla. Ja mitä muuta tuollasesta pitäs katella.
Levikkeellisessä mallissa on takalukko ja aluvanteet. Paneellissa rear diff kytkin.
Kattele onko pahasti ruostepeikko juhlinut. Alustaa kannattaa kans katella onko kuin murjottu ja ruosteinen. Tarkasta missä kunnossa on iskarit ja puslat. Voi niiden perusteella hintaa tinkailla.
Joko teit kaupat?
Paneelissa ei oo tuota kytkintä, mutta levikkeet on ja jotku toyotan alut oli alla. Tuo on vissii ollu sitimaasturina ei pohjassa jälkiä ja ollut tukholassa viimevuoteen asti millon tullu suomeen. Iskareita on vaiheltu etuiskari nyt katastukseen. Joku lukko siinä takana on kun hiekalla molemmat takaset lyö tyhjää. Ja hain se tuolta oulun suunnilta.
Ei siihen vielä lukkoa tarvita et molemmat takaset tyhjää lyö hiekalla.