View Full Version : Lj:n Tehon lisäys
Eli kyseessä v.89 lj. Trvis saada tehoa ja alavääntöä lisää.
-Onko viisasta isontaa siivet omaan turboon paremmin virtaavaksi,vai vaihtaa koko tbo?
-arvaako pumppua ruuvata paljon? (ruuvasin vähän ja vaikutti pikkasen ja tein tbon hukka putkeen 2.5mm reijän.
pumppua säädin senverran kun alkoi savuttamaan ja oranssi ahtovalo palaamaan siitä ruuvia takaspäin niin paljon kun ahtovalo ei enään pala eikä savuta. Onko oikein?
turbo vaihtoon ja pumppu pajalle, välijäähytin yms.
hakua käyttämällä löytyy tietoa..
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=86057&highlight=lj+tehoa+lis%E4%E4
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=77255&highlight=lj+tehoa+lis%E4%E4
tuossa muutama...
savu on voimaa :)
suosittelen laittamaan ahtopaine mittarin siihen ennen ihmeempiä virityksiä ettet pääse samoille ostoksille kun minä (paikallinen tammerdiesel tietää ainakin läjän kannentiivisteen mallin) ,olisin sitä mieltä että ei sitä turboa heti pakko vaihtaa ole jollei isoja tehonlisiä tahdo, mutta eiköhän siitä parempi niin tosin tule...
itsekkin tuon välijäähdyttimen meinaan laittaa kunhan saan ensin muut demonit poistettua, turboa en siltikään meinannut vaihtaa ,mulle riittää maltillisempi kulkupuoli...
pitää varmaan vielä korottaa lisää ja silpoa keula kun mulla ei oo varastossa kun tuo pikkunen kuuleri :D
http://i256.photobucket.com/albums/hh175/liero_/013.jpg
tai korvata konepelti ;)
saranat nurkkiin vaan ja avot..konepelti valmis..
pitää varmaan vielä korottaa lisää ja silpoa keula kun mulla ei oo varastossa kun tuo pikkunen kuuleri :D
http://i256.photobucket.com/albums/hh175/liero_/013.jpg
Mistäs kamppeesta tuo on peräisin?
Eli kyseessä v.89 lj. Trvis saada tehoa ja alavääntöä lisää.
Sehän onnistuu helposti.
-Onko viisasta isontaa siivet omaan turboon paremmin virtaavaksi?
Ei mitään järkeä, uutta tilalle vaan, selviää varmaan halvemmalla ja hyötysuhdekin varmasti paranee.
-arvaako pumppua ruuvata paljon? (ruuvasin vähän ja vaikutti pikkasen ja tein tbon hukka putkeen 2.5mm reijän.
Kyllähän sitä voi ruuvata niin paljon kuin vain pystyt tyhjäkäynnin ruuvaamaan normaalitasolle.
Pakolämpö- ja pakopainemittari olisi toki hyvä olla kertomassa informaatiota ettei tule konerikkoa.
Muista että hukkaporttia huijatessa saattaa pakopaineet nousta kun pakopesän läpi ei virtaa kuin tietty määrä pakokaasua eikä se ylimääräinen pakokaasumäärä enää hukkaportin läpikään niin helposti pääse.
pumppua säädin senverran kun alkoi savuttamaan ja oranssi ahtovalo palaamaan siitä ruuvia takaspäin niin paljon kun ahtovalo ei enään pala eikä savuta. Onko oikein?
Nämä kolme mittaria sen kertoisi onko oikein, tärkeysjärjestyksessä:
-Pakolämpömittari
-Pakopainemittari
-Ahtopainemittari
Liiasta savusta ei ole iloa kuin kuskin korvien välissä kun se luulee että NYT ON PALJON TEHOA, tosiasiassa se on vain ilman puutetta.
Oranssivalo syttyy 0,8 barin kohdalla, eipä niillä valoilla muuta virkaa ole.
Anturit on vasemman lokasuojan kyljessä kiinni, jos ne ottaa pois niin oranssivalo jää palamaan kokoajan, yksi johdoista pitäisi maadoittaa jotta se sammuisi (en muista mikä)
Eikös oranssi valo syty 0.5 baarissa?
Hataran muistikuvan mukaan uudempi koppaisessa syttyy 0,8 barissa, vanhemmasta en tiedä.
Hataran muistikuvan mukaan uudempi koppaisessa syttyy 0,8 barissa, vanhemmasta en tiedä.
Pitää paikkaansa... ;)
Eikös oranssi valo syty 0.5 baarissa?
Vanhempi ahtaa tehtaan speksien mukaan 0.54 bar, joten ei se punanen lamppu voi vielä silloin syttyä:
http://www.flickr.com/photos/triggerscarstuff/3397916031/sizes/l/in/set-72157616032685949/
Ok niin näkyy.Vanhat konkarit sano,että syttyy 0.5 bar mut ei taida ihan niin olla. Mentävä ostamaan ahtomittari.
Vanhempikoppasessa syttyy siinä 0,7 barin kohdalla oranssi varo, teollisuusmallin mittarin mukaan. Vihreehän syttyy heti kun mittari vähän värähtää.
Noi mitä tein pumpulle ja tbon hukkaputkelle,niin pintakaasulla ei syty vihreä valo,vaan sitten kun pikkasen painaa enemmän kaasua (aikasemmin vihreä syttyi heti).
Mulla sytty kans se oranssi 0,7bar paineilla ja vihreä heti kun vähänkään oli painetta.
jollei oranssi edes syty, ei liene hätää jos peli kulkee nyt mieleisesti...
mikä on se tbon hukkaputki mihin porasit 2.5 mm reiän - ja mikä tän reiän tarkoitus on ???
jollei oranssi edes syty, ei liene hätää jos peli kulkee nyt mieleisesti...
mikä on se tbon hukkaputki mihin porasit 2.5 mm reiän - ja mikä tän reiän tarkoitus on ???
Reijällä on tehty ilmeisesti ohi vuotoa tuohon hukkaportin kellon letkuun. En muista mistä tuolle vakio ahtimelle menee tuo kellon ohjaus, mutta jos samassa letkussa kuin nuo merkki valojen kytkimet niin voi sotkea niidenkin toimintaa ja paine ahtoputkessa voi olla isompi kuin mitä nuo valot kertoo. Tuossa kytkinten paine linjassa mun muistaakseni ahdonalaisen syötön kellokin samassa.
Tbon hukkaputki lähtee kellolta ja menee imusarjalle menevään putkeen.Tarkoitus oli ohivirtus.Putkessa ei ole valoihin liittyviä piuhoja.
Eilen kokeilin kun tukin reijän ja sit baanalle kokeilemaan miten liikkuu ja ei liiku läheskään niin hyvin kuin ohivirtauksen kanssa.Huomasi kuin ajoin samat mäet reikä auki/tukittuna,niin auki kun on niin ei tarvi pykältää mäkeen.
Uskomatonta mutta totta on.
Joo,
ei siinä mitään uskomatonta ole, huijaat siis hukkaporttia / pumppua, eli bleedaat
laitapa se kokonaan tukkoon kokeeks :rolleyes:
kannattaa kuitenkin varustautua niillä pako- paine/lämpömittareilla hyvinkin alkuvaiheessa, niin saa varmaa dataa siitä, mikä vaikuttaa mihinkin...
Joo,
ei siinä mitään uskomatonta ole, huijaat siis hukkaporttia / pumppua, eli bleedaat
laitapa se kokonaan tukkoon kokeeks :rolleyes:
kannattaa kuitenkin varustautua niillä pako- paine/lämpömittareilla hyvinkin alkuvaiheessa, niin saa varmaa dataa siitä, mikä vaikuttaa mihinkin...
Villi veikkaus että tehot laskee jos vaan syöttöä on tarpeeks, rupee ahdistamaan niin kovin.