View Full Version : Chevrolet Chevy van tietäjiltä apua
Ryyppyde
15.07.2011, 09:21
En nyt oikeen tiijä soppiiko tänne tämmösistä vajaavetosista kirjotella mutta kokeilen ja poistakaa jos alkaa liikaa ahistamaan.
Eli käsittääkseni cruisecontrollia ja lämppärin puhallusräppänöitä säädellään jollain konstilla alipaineella ja kun kyseinen ohjain yksikkö(vaimikävit...) ei pelaa ei cruise ja lämppärin kaikki säädöt pelaa... Eli mikähän on tuon hienon laitoksen nimi, ja jos olen väärässä mikähän voisi olla vialla?
Ja mistähän kannattaa lähteä kuskin penkin säätösähkövikoja etsimään (eli ei pelaa säädöt kuskin jakkarassa ollenkaan)
Ja mistähän kannattaa sähkölasien toimimattomuutta lähteä jälestämään.
Kiitoksia jo valmiiks:o
http://www.teoriakoe.net/mainosjakonen/foorumi/phpBB2/index.php
tuolta löytyy vastauksia
Ryyppyde
15.07.2011, 10:49
juu niin tosiaan 6.2d jos tuo nyt yleensä riittää:D
Vuosimallikin olisi hyvä tietää.
Siellä voi olla alipainepumpun kalvo menny jos ei vakkari ja lämppärin säätimet rokkaa. Pumppu on joko hihnakäyttöinen tai ilmanputsarin takana, siinä missä bensakrematoriossa on virranjakaja.
Vuosimallikin olisi hyvä tietää.
Siellä voi olla alipainepumpun kalvo menny jos ei vakkari ja lämppärin säätimet rokkaa. Pumppu on joko hihnakäyttöinen tai ilmanputsarin takana, siinä missä bensakrematoriossa on virranjakaja.
Jos alipainepumpun kalvo menee, niin se tuntuu myös jarruttaessa. Vaatii huomattavasti enemmän poljinvoimaa pysähtymiseen. Alipainesysteemin kyseessä ollen veikkaisin vuotoa jossain liitoksessa jos letkut eivät ole kovin hapertuneet. Lämppärin säätimille tulee letkut suoraan kojetauluun.
ahonkivi
15.07.2011, 17:20
Noissa on hydraulinen jarrutehostin, eli ei vaikuta jarrutukseen.
Noissa on hydraulinen jarrutehostin, eli ei vaikuta jarrutukseen.
Meillä on keikkabussin koneena 6,2 chevyn diesel ja siinä vaikutti huomattavasti. Alipainepumpun kalvon vaihdolla pelasi taas normaalisti.
Racingrabbit
15.07.2011, 21:18
Meillä on keikkabussin koneena 6,2 chevyn diesel ja siinä vaikutti huomattavasti. Alipainepumpun kalvon vaihdolla pelasi taas normaalisti.
Jälkeenpäin dieselöity,alunperin dieselissä on aina hydrobooster hydraulinen jarrutehostin.
Alipainepumpun toimimattomuus vaikuttaa myös osaan automaattilaatikoista (TH350/TH400)
Ääni alipainepumpun kalvolle! Taitaa suurin osa olla hihnakäyttösiä, eli jostain vm 85 lähtien. Vanhemmat siis koneen päällä. Uus hihnakäyttönen maksaa kait n. 300e mutta ainakin LPR StarAmigo (jos muistan oikeen) myi pelkkiä kalvoja. Alunperin ei ole vaihdettavaksi tarkoitettu, mutta netistä löytyy kyllä ohjeet miten saa homman tehtyä..Oli noilla omillakin sivuilla kuvat hommasta, mutta en oo jaksanu vielä päivittää niitä toimiviksi kun keväällä muuttu palvelimen softa
Edit: Muistan jonkun joskus ..siis ihan korjaajan maininneen jostain magneettiventtiilistä, joka sieltä pumpusta löytyy, saattaa myö aiheuttaa ongelmaa ja tietty se että letku ei oo kunnolla kii.
Jälkeenpäin dieselöity,alunperin dieselissä on aina hydrobooster hydraulinen jarrutehostin.
Alipainepumpun toimimattomuus vaikuttaa myös osaan automaattilaatikoista (TH350/TH400)
Meidän auto on todellakin jälkeenpäin dieselöity ja pumppu on siinä koneen päällä ilmanputsarin takapuolella.
Ryyppyde
26.07.2011, 13:53
Osaisikohan joku kertoa minkä ikäisestä ja minkä tekniikan omaavasta vanista kyseinen alipainepumppu on?