View Full Version : Kovametalliterän terottajaa???
Onkos palstalla kovapalaterien (sirkelin & kaappasahan) terottajaa, joka huokeasti niitä terottelis?
Täällä meilläpäin pyytäävät terotuksesta yhtäpaljon, kun uus terä maksaa, joten ei oo mitn järkee teettää.
Lavamitsu
13.07.2011, 20:31
Toijalan koneterä?
BJ-40/76
13.07.2011, 22:52
Kyllä tuo kovapala uskoo timanttia (siis sellaista timanttihioma "tahkon" kiveä),
mutta ainakin itse olen ostanut sorvin "normaaleja" teräpaloja niin edullisesti, että tuo hiominen on ollut pelkästään muotoilua.
ja kiviporien terät samaten pääpiirteittäin "edullisia", en ole teroittanut yhtään, toki 14mm terää piti pienentää hivenen...
Ja noita tylsiä hammaslääkärin poranteriä olen käyttänyt loppuun, samaten piirilevyn poranteriä... kumpaakaan en edes yrittäs teroittaa:o
Jyrsimen 10mm tappi piti teroittaa, kun tyhmyyttäni tuhosin sen, mutta tuo teroitus on SIKA kallista, tuon 10mm tapin 1-2mm lyhentäminen (pelkästään sivustaleikkaavaksi) maksoi varmaan kympin? pelkästään hiomakupista?
Ja jos meinaat teroituttaa jotain kovametalleja, niin valitse ammattilainen! maksaa vain etukäteen.
luppakorva
14.07.2011, 06:43
www.turenginterahuolto.fi (http://www.turenginterahuolto.fi)
Kyllä se meilläkin vähän niin menee, että kympin terän teroitus voi maksaa kympin:rolleyes:. Eli 0,22 eur/hammas alv 0%, jos oli noista pyöröteristä kyse.
www.turenginterahuolto.fi (http://www.turenginterahuolto.fi)
Kyllä se meilläkin kyllä vähän niin meneen, että kympin terän teroitus voi maksaa kympin:rolleyes:. Eli 0,22 eur/hammas alv 0%, jos oli noista pyöröteristä kyse.
Täytyy tosin muistaa että yleensä sen terotuksen jälkeen terä on parempi kuin uusi. Monet ammattilaiset (puusepät) vie uudet terät suoraan teroitukseen ennen käyttöä
Joo, kyseessä tosiaan kaappasahan & sirkelin kovapalaterät. Niitä on nyt siunaantunut jo useampia, ja on toisaalta sääli niitä turhan panttina makuuttaa, mutta on myös järjenvastaista terotuttaa samalla hintaa, mitä uusi terä maksaa.
Täytyy tosin muistaa että yleensä sen terotuksen jälkeen terä on parempi kuin uusi. Monet ammattilaiset (puusepät) vie uudet terät suoraan teroitukseen ennen käyttöä
Juuvja kovametalli jyrsintapit taas tuntuu aina teroitettuna olevan paskempia kestoltaan kuin uudet. Läpijäähdytetyt kovametalliporat ja kruunuporan vaihtopäät sen sijaan tuntuu kestävän teroitettunakin yllättävän hyvin. Tosin duplexiin ei tunnu olevan toiveitakaan teroitetuilla edes porata reikää.:D:D
Meilläpäin teroitus maksaa kans ton 10-15€ riippuen hampaiden määrästä. Itsellä Dewaltin terät jotka olleet useasti teroituksessa, alkaa teroitusvara jo loppumaan. Halpaan kaappariin olen kyllä hakenut aina uuden terän (210mm) parilla kympillä.
Turussa teroitusliike Teho.
Omat terät käy aina tuolla ja tyytyväinen olen ollut. Jotainhan se aina maksaa ja pitkälti terästä kiinni kannattaako.
Toi on kanssa ihan totta et yleensä teroitettu on parempi kuin rautakaupan uus...
No mulla on 250mm, ja 300mm teriä käytössä.
Terottajat ovat pyytäneet 20€/terotus, ja uus kunnollinen terä kaikkineen alennuksineen maksaa 22.90,- niin ei oo ollu paljoakaan järkee alkaa terotteleen.
Six kyselinkin et onko joku palstalaisista saanut halvemmalla terotettua, ja jos on, niin missä.
khonkonen
16.07.2011, 11:27
Halvalla sä uuden hyvän terän löydät. Mä ostin itelle sirkkeliin uuden terän IKH:lta ni oli jotain 50 euroa. Terotutin sen oulun terähuollossa 15 eurolla. Eli Mun mielestä terottaminen edullisempaa ku uus terä.
Pakko myöntää et halvalla oot löytäny...vaikka sit alennuksetkin lasketaan.
Ihan vaan uteliaisuudesta et minkä merkkisiä ja paljonko hampaita?
No mulla on 250mm, ja 300mm teriä käytössä.
Terottajat ovat pyytäneet 20€/terotus, ja uus kunnollinen terä kaikkineen alennuksineen maksaa 22.90,- niin ei oo ollu paljoakaan järkee alkaa terotteleen.
Six kyselinkin et onko joku palstalaisista saanut halvemmalla terotettua, ja jos on, niin missä.
taitaa olla ihan bulkki teriä tohon hintaan.
Kyllä Freud (mitä IKH:n liikkeissä tarjolla pun./sin) sen 40-50€.a taitaa ainakin maksaa... Ja hinnasta päätellen tosiaan jotain kirkkaita ja pyöreitä on noi...
Jaa, tää meni taas tähän... :/ No oishan se pitäny arvata.
No, annetaan pikkuvinkki et lappuhinta -45% alkaa oleen todellinen, kun oikein aletaan kauppaa käymään, ja tapauskohtasesti jopa enemmän. Mut jokainen ostakoon vaikka King-Kong:in liikkeistä, ja käyttäköön sitä Ultimaten ilmalämpöpumppua... :D
Jaa, tää meni taas tähän... :/ No oishan se pitäny arvata.
No, annetaan pikkuvinkki et lappuhinta -45% alkaa oleen todellinen, kun oikein aletaan kauppaa käymään, ja tapauskohtasesti jopa enemmän. Mut jokainen ostakoon vaikka King-Kong:in liikkeistä, ja käyttäköön sitä Ultimaten ilmalämpöpumppua... :D
rupee oleen suomisoffa meininki, lyödään lappuun hirvee hinta ja annetaan ostajalle isot alennus prosentit, niin kaikilla on hyvä mieli.
onko ne minkä merkkisiä ja minkälaisella hammastuksella ja hammas määrä?