L-200
12.07.2011, 16:35
Tämä kyssäri nyt ei ihan suoraan liity off-road:iin... tai nolliittyy sen verran että ipanoiden lavuri rc-autoon pitäisi saada vähän tyjympi akku jossa olisi enempi ampeeritunteja kuin mitä kiina-akussa luvatut 700 mAh, jännite on sen 9,6V.
Tila jonne akkupaketti pitäisi survoa ei ole liika suuri, akulla fyysistä kokoa AA-paristoilla "ilmaistuna" 4x2 eli 4 rinnakkain ja 2 peräkkäin ja päällä ohut kutistemuovisuoja jonka sisältä lähtee liitosjohto.
Onko kukaan rakennellut moisia akkupaketteja es. ladattavista akuista ja onko olleet toimivia "keksintöjä" ei ainakaan löytynyt nettiä tonkimalla passelia akkua joka tilaan sopisi.
Sarjakytkentähän tuossa tulee kysymykseen koska jännite pitää saada 9,6V, eli 8 kpl sarjaankytkettyjä 1,2v akkuja = 9,6V,
mutta...
- kuinka varmistaa että paristojen kohtiot ovat kunnolla kosketuksissa jottei tule katkoksia liitoksiin
- ottaako tuollainen itse kasattu paketti virtaa vastaan laturilla (meinasin ottaa liitosjohdon nyk. akkupaketista ja latailla sillä koska on oma laturi johon on liittimet)
- saako ampeerimäärää kasvatettua vai pitääkö vain tonkia mahdollisimman tehokkaat akut ja tyytyä siihen ampeerimäärään mitä irtoaa (rinnankytkennällä saisi ampeerimäärää lisää mutta jännitettä ei)
Niin se auto johon tuo kötöstys tulisi on jokin kiinapommi ford-koppainen takapotku lavuri jolla penskat kyllä tykkää "offailla" pihassa...
Jos joku osaisi auttaa niin kiitos vain avusta.
Tila jonne akkupaketti pitäisi survoa ei ole liika suuri, akulla fyysistä kokoa AA-paristoilla "ilmaistuna" 4x2 eli 4 rinnakkain ja 2 peräkkäin ja päällä ohut kutistemuovisuoja jonka sisältä lähtee liitosjohto.
Onko kukaan rakennellut moisia akkupaketteja es. ladattavista akuista ja onko olleet toimivia "keksintöjä" ei ainakaan löytynyt nettiä tonkimalla passelia akkua joka tilaan sopisi.
Sarjakytkentähän tuossa tulee kysymykseen koska jännite pitää saada 9,6V, eli 8 kpl sarjaankytkettyjä 1,2v akkuja = 9,6V,
mutta...
- kuinka varmistaa että paristojen kohtiot ovat kunnolla kosketuksissa jottei tule katkoksia liitoksiin
- ottaako tuollainen itse kasattu paketti virtaa vastaan laturilla (meinasin ottaa liitosjohdon nyk. akkupaketista ja latailla sillä koska on oma laturi johon on liittimet)
- saako ampeerimäärää kasvatettua vai pitääkö vain tonkia mahdollisimman tehokkaat akut ja tyytyä siihen ampeerimäärään mitä irtoaa (rinnankytkennällä saisi ampeerimäärää lisää mutta jännitettä ei)
Niin se auto johon tuo kötöstys tulisi on jokin kiinapommi ford-koppainen takapotku lavuri jolla penskat kyllä tykkää "offailla" pihassa...
Jos joku osaisi auttaa niin kiitos vain avusta.