View Full Version : 1:8 Grave Digger
twini nelarissa olis jo kivemmat äänet.
Totta. Olishan se mukava jos tuonne joku "oikea" moottori löytyis, mutta tilanpuute rajoittaa melkoisesti vaihtoehtoja, ja se, että moottorin persiiseen täytyy sopia tuollainen nykyisen kaltainen rotostart-käynnistys palikka, karsiikin sitten jo loputkin vaihtoehdot pois...:(
Tarkoitus olisi sovitella tuon .28 Axialin sijasta .32 LRP:n konetta, jolloin saadaan maksimoitua tuo mahdollinen alavääntö. Toki tutkiskelen kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja, mutta kyllä se todennäköisesti on vain tyytyminen ihan tuollaiseen perusmoottoriin.
Tommonen cen:n isolohko vois vääntää kivasti? :)
http://www.cenracing.com/engines.html
Tommonen cen:n isolohko vois vääntää kivasti? :)
http://www.cenracing.com/engines.html
Juu, täytyy tutkiskella noita vähän tarkemmin sitten kun tuntuu moottorin vaihto ajankohtaisemmalta.:)
Tuota .32 LRP:tä on vain useampi jo mulle suositellut, joten ei se varmaan myöskään mikään huono ole. Siinä olis vielä plussaa se, että "lohko" on musta, koska olis suotavaa ettei se kone sieltä rungon välistä paljoa näkyisi, ja pilaisi scale-lookkia...:)
Ei voi sanoo oikeestaa mitää muuta ku onnea OIKEASTI ansaitusta palkinnosta.:) on kyllä ihan vi"*n hieno "nikko":D laita ihmeessä lisää viteota. ;)
Ei voi sanoo oikeestaa mitää muuta ku onnea OIKEASTI ansaitusta palkinnosta.:) on kyllä ihan vi"*n hieno "nikko":D laita ihmeessä lisää viteota. ;)
Kiitos!:)
Videoita tulee taas joskus kun kerkeän ajelemaan ja kuvailemaan. Jonkin sortin talviajovideo oli suunnitteilla, mutta toivottavasti lunta nyt ei sitten tuliskaan kun näin pitkälle ollaan jo selvitty ilman!:D
RalliJari
04.01.2014, 01:19
http://www.osengines.com/engines-car/osmg2078/index.html
Itellä ol tuommonen O.S. kone joku vuos sitten Hpi savagessa, liikku kyllä ilosesti:) Keuli ihan hervottomasti ja hyvin otti huippuja. Ei ollu myöskään hirmu nirso säädöiltään. Ei mikään kovin halpa kone kyllä, sillon oli yli 300e, paljo lie nykyään..
(edit.) Oma ol vetostartilla.
Kaks vikaa omassa ol kyllä. Kaasarin lukituspultti löysty ja kaasari lens irti. Eli jos hommaat niin kannattaa laittoo ruuvilukitteella se.. Ja sit myöhemmin kone sai imastua vissiin hiekan murun sisuksiinsa ja menki sit aika surkeeseen kuntoon sisältä:mad:
(edit.)Molemmat viat kyllä voi myös omaan piikkiin laittoo, vaikka eka vika takuuseen menikin (uudet laakerit ja mäntä/sylinteriputki tuli).
http://www.osengines.com/engines-car/osmg2078/index.html
Itellä ol tuommonen O.S. kone joku vuos sitten Hpi savagessa, liikku kyllä ilosesti:) Keuli ihan hervottomasti ja hyvin otti huippuja. Ei ollu myöskään hirmu nirso säädöiltään. Ei mikään kovin halpa kone kyllä, sillon oli yli 300e, paljo lie nykyään..
(edit.) Oma ol vetostartilla.
Kaks vikaa omassa ol kyllä. Kaasarin lukituspultti löysty ja kaasari lens irti. Eli jos hommaat niin kannattaa laittoo ruuvilukitteella se.. Ja sit myöhemmin kone sai imastua vissiin hiekan murun sisuksiinsa ja menki sit aika surkeeseen kuntoon sisältä:mad:
(edit.)Molemmat viat kyllä voi myös omaan piikkiin laittoo, vaikka eka vika takuuseen menikin (uudet laakerit ja mäntä/sylinteriputki tuli).
Tuollaista taisi joku myös suositella jossain, ja pitäisi olla melko samalla viivalla tuon .32 LRP:n kanssa. Tosin O.S on laatukone, joten hintaa on hiukan enemmän.:)
Kaikessa hiljaisuudessa alkanut tämänkin kanssa taas vähän jotain kummaa tapahtumaan aina kun on muitten projektien välissä kerennyt tekemään...:rolleyes:
Etuakseli on häippässyt jonnekin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4075&pictureid=153677
Tänään alkoi syntymään myös jotain tämmöistä outoa häkkyrää...:p
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4075&pictureid=154045
No joo, vähän meni teaseriksi, mutta ehkä tässä joku päivä saa taas jotain kunnolla näkyvää ja kuvaamisen arvoista aikaiseksi, niin päivitellään sitten lisää...:rolleyes:
No niin, eli etuakseli lähti aikaisemmin kälppimään sen takia, että aloin vihdoinkin kaventamaan akseleita, koska tuo järkyttävä raideleveys on häirinnyt alusta lähtien...
Nyt on akseli kuitenkin napsaistu 30mm lyhyemmäksi, ja murikkakin siirtyi sen seurauksena keskelle, ja iskareille ja jouston rajoittimille tein vähän erilaiset kiinnikkeet. Saattavat tosin vielä muuttua hiukan, kun ei ainakaan vielä ole silmä niihin tottunut täysin. Kaikki onneksi vasta hepissään ja koemallauksessa.:)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4075&pictureid=154568
Vaikka kavennus oli tosiaan vain kolme senttiä, niin vaikutus ulkonäköön on melkoinen! Eipä tuota eroa kyllä varmaan äkkinäinen huomaa, mutta itselle tätä onneksi rakennankin! Ja nyt kehtaa ottaa kuviakin suoraa edestä, kun ei tarvitse liian leveää akselia hävetä!:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4075&pictureid=154569
Hiukan vaikeata saada tuota eroa kunnolla näkyviin kuvien välityksellä, mutta oikeasti akseli on kyllä selkeästi kapeampi. Taka-akseli siis vielä vakiolevyinen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4075&pictureid=154570
Joku jo varmaan arvasikin että mikä tuo häkkyrä on mistä laitoin jo aiemmin kuvan, ja sille alan huomenna rakentelemaan kiinnityksiä...:rolleyes:
Aikansa kun taas tallissa askarteli, niin sai jälleen vähän jotain näkyvää aikaiseksi.:)
Eli tavoitteena oli rakentaa kardaanin suojahäkille kiinnitys akseliin, ja tuollainen oli päivän päätteeksi pöydällä, hermojen menetyksien, kiroiluiden ja veren vuodatuksen jälkeen. Toivottavasti kelpaa yleisöllekin!:D
Palikat koesovituksessa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4075&pictureid=154632
M2 pallonivelet tilauksessa, joten ei pääse tätä projektia ennen niiden saapumista jatkamaan tämän pidemmälle...:(
Tuli mieleen palloniveliä odotellessa, että kyllähän tuo kardaaninsuojahässäkkä tarvii jotain tuonne jakiksen päähänkin jos meinaan sen kiinnittää johonkin!:D
No, tuli sitten askarreltua taas vähän, ja kun ei jarrujen takia mitään kovin 1:1 esikuvan mukaista systeemiä voinut kehitellä, niin ajattelin sitten veistellä omasta päästä jotain siistin näköistä, ja tuommoinen sitten syntyi...:rolleyes:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4075&pictureid=154808
Just ja just väistää jarrulevyn.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4075&pictureid=154807
Saas nähdä maalaanko tuon vihreäksi, vai piilotanko vain mustalla koko häkkyrän, mutta kyllähän siitä nyt ihan tarpeeksi hyvän näköinen tuli.:)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4075&pictureid=154806
hunter x
01.05.2014, 23:22
Täytyy sanoo että oot sä kyllä seppä. Hienoo työtä.:)
Täytyy sanoo että oot sä kyllä seppä. Hienoo työtä.:)
Kiitos.:)
Tämän päivän saldona nakertelin sitten vähän jakikselle "takakuorta", jotta saa siihenkin tuon suojahäkin kiinni, kun ei oikein muutakaan tekemistä ollut pallonivelien puutteessa...
Tämmöinen siitä syntyi, eli hiukan yksinkertaisempi kuin tuo etupuolen osa. Alkoi oikeastaan näyttämään vähän turhankin simppeliltä, niin porailin siihen vähän reikiä, jotka toivon mukaan luo illuusiota pultin kannoista, kunhan tuo on auton alla paikoillaan ja piilossa. Niin, ja vähän tuo hionta ja kiillottelu lähti lapasesta siinä lopussa, mutta saahan nyt vähän blingiä olla tässäkin vehkeessä!:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4075&pictureid=154815
Helvetin hienoa jälkeä!
Vaikea arvioida noita mittasuhteita kun ei (ainakaan itsellä) ole mitään kokemusta pienoismalleista ja RC-vehkeistä.Millä oot hitsannu noi kardaanin suojat ja rungon?Minkäkokosia pultteja/muttereita/ylipäätään työkaluja noiden kanssa käytetään?
Nimim. "äitini harrastaa nukkekotia" :D
Helvetin hienoa jälkeä!
Vaikea arvioida noita mittasuhteita kun ei (ainakaan itsellä) ole mitään kokemusta pienoismalleista ja RC-vehkeistä.Millä oot hitsannu noi kardaanin suojat ja rungon?Minkäkokosia pultteja/muttereita/ylipäätään työkaluja noiden kanssa käytetään?
Nimim. "äitini harrastaa nukkekotia" :D
Kiitos!:)
No tämähän on sellainen vajaat 60cm pitkä ja melkein kymmenen kiloinen järkäle. Renkaat on 160mm korkeat ja 100mm leveät.
Runko on 6x1mm HST putkea, ja hopealla juotettu kasaan. Kardaanin suojat on myös hopealla juotettu, koska osittain messinkiputkea. Näitä kiinnikehässäköitä olen nyt ihan migillä hitsaillut kasaan, kun ovat suht yksinkertaisia ja täyttä rautaa. Hitsaamalla tehdyissä tämän kokoluokan osissa on vain kauhea dremelöinti että saa siistin näköisiksi, joten siksi juottamalla on helpompi tehdä, niin tulee kerralla siisti sauma. Mutterit ja ruuvit pääpiirteittäin kokoa M3, ja sen kokoiseen mutteriin käy 5.5mm lenkkiavain, joten onhan tuo vähän sellaista näpertämistä.:D
Kuus tuntia tuli persauksia puudutettua tätä lukiessa.
Mahtavaa osaamista, pitkäjänteisyyttä ja kiinnostusta.
Selkeetä kerrontaa,hyvät kuvat ja videot.
Paljon Onnea saavutuksista!!!
Jatkoa ja uusia kuvioita odotellaan mielenkiinnolla!
Kuus tuntia tuli persauksia puudutettua tätä lukiessa.
Mahtavaa osaamista, pitkäjänteisyyttä ja kiinnostusta.
Selkeetä kerrontaa,hyvät kuvat ja videot.
Paljon Onnea saavutuksista!!!
Jatkoa ja uusia kuvioita odotellaan mielenkiinnolla!
Kiitoksia vain kovasti!:)
Ja mukavaa kuulla että mielenkiinto riitti lukea koko ketju läpi. Onhan tässä jo melkein kolmen vuoden edestä juttua!:eek::)
Tänään puuhastelin taas vähäsen, ja porailin ja kierteytin osiin reiät palloniveliä varten jo valmiiksi, ja vähän mallasinkin M3 niveliä samalla. Nyt on siis tulossa M2 kokoiset nivelet, joihin toivon mukaan saan tehtyä M2.5 kierteen, kun suunnitelmat muuttui puolella millillä.:rolleyes:
No, jotenkin noin ne tulevatkin nivelet siihen istuu.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4075&pictureid=154853
Näihinkin porasin ja kierteytin reiät, sekä maalasinkin jo vähän. Lakkaan ne vielä huomenna, ja maalaan tuosta toisesta vielä tuon kiinnityslätkän mustaksi. Ja yleisön pyynnöstä tuli vihreitä osia.:)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4075&pictureid=154852
Ja pakko oli vielä vähän iskarin kiinnikkeitä siirtää, joten alapäät on nyt 4mm ulompana per puoli, eikä nuo joustonrajoittimet nyt kauhean pahaan kulmaan onneksi jääneet. Paljon paremman näköinen tuli omasta mielestä, kun iskarit on nyt hiukan suuremmassa kulmassa, aikaisemman melkein pystysuoran lookin sijaan.:)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4075&pictureid=154851
Alkuviikosta jos vaikka sais koko systeemin valmiiksi, niin voisin ottaa takapään työn alle. Jostain tarvis vain löytää vielä M2.5 kierretappeja. Toivottavasti jostain lähistöltä löytyis, niin ei aina joutuis tilaamaan ja odottelemaan...
http://www.ebay.com/itm/Kyosho-Supercharger-Fits-1-10-Scale-Bazooka-Inferno-Kanai-Mad-Force-/161290377618?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item258da7d992
;)
Nuo ahtimet on kyllä suurta kusetusta. Kaks tahtinen kone kun toimii hiukan eri periaatteella kuin nelari...:rolleyes:
helmapelti
04.05.2014, 09:58
Leikkiahtimista en tiedä mutta kyllä oikeilla ahtimilla 2t ahtaminen onnistuu.
james_III
04.05.2014, 12:18
Toi ahtamistouhu ei kai skaalaudu kunnolla tai sitte noissa on jotain perustavaalaatua oleva ongelma rakenteissa. Jossain oli testissä kokeiltuna kaksikin tuollaista pikkuhyrrää samassa moottorissa ja parhaimmillaan teho ei laskenut paljoa :o Minulla ei näitä ole, mutta sattumalta vähän tutkinut asiaa kyllä. Rättipääthän laittaa sekaan naurukaasua josta ilmeisesti jotain iloa jo irtookin.
Vaan ei sitä ihan perinteistä 2t moottoria ahdeta. Täytyy olla hieman erilainen 2t kone jossa pakopuoli hoidetaan venttiilillä eikä männän ohjaamana.
Tai no, tokihan sitä perinteistäkin 2t konetta voi koettaa ahtaa, en nyt vaan itse oikein keksi kuinka se toimis, kun paineethan karkaa pakoputkeen ja jarruttavat mäntää enemmän sen mennessä alaspäin.
http://en.wikipedia.org/wiki/Two-stroke_engine#Uniflow-scavenged
Offtopickiksi menee taas.
Vaan ei sitä ihan perinteistä 2t moottoria ahdeta. Täytyy olla hieman erilainen 2t kone jossa pakopuoli hoidetaan venttiilillä eikä männän ohjaamana.
Tai no, tokihan sitä perinteistäkin 2t konetta voi koettaa ahtaa, en nyt vaan itse oikein keksi kuinka se toimis, kun paineethan karkaa pakoputkeen ja jarruttavat mäntää enemmän sen mennessä alaspäin.
http://en.wikipedia.org/wiki/Two-stroke_engine#Uniflow-scavenged
Offtopickiksi menee taas.
Eihän tuo nyt niin offtopicia ole.:) Juuri noin näiden 2t nitrokoneiden kanssakin on, kun ei paljon simppelimpää 2t moottoria voi ollakaan, joten vaikea on ylipaineistaa sylinteriä jossa on imu- ja pakoportit auki yhtäaikaa.
Kyllähän otti aikansa saada osia taas vaihteeksi, Itellan uusien täyspaskojen järjestelyjen vuoksi, mutta kaikki nippelit kotiutui vihdoin, ja sain tehtyä tuon etuakseliston kuntoon!:)
Kokovertailua perinteisen M3 pallonivelen ja M2 kokoisen välillä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4075&pictureid=155862
Kakkosen reikä täytyi saada suurennettua milliä isommaksi, joten täytyi purkaa mokomat kappaleiksi että pääsi poraamaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4075&pictureid=155863
Tämöiset niistä sitten syntyi. Päät porasin ja kierteytin myös M2-->M2.5.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4075&pictureid=155864
Eloksointi oli onneksi tosi ohut, joten pikkuisen viilaamalla sai sinisen värin pois, ja samalla hiukan "kärsineen" lookin niveliin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4075&pictureid=155865
Kardaanin suoja vihdoin maalattuna, ja nivelet paikoillaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4075&pictureid=155866
Ja sitten pääsikin laittamaan koko systeemin kasaan, ja vähän jännitti kun en ollut mitään kunnollisia koesovituksia ennen maalausta tehnyt, mutta kyllähän se onneksi sinne paikoilleen sopi, ja jopa toimiikin vaikka vääntelee akselia mihin asentoon tahansa.:)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4075&pictureid=155867
Alapuolelta katsottuna...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4075&pictureid=155868
Ja vähän sivultakin...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4075&pictureid=155869
Vähän sumea kuva, kun ei meinannut puhelin mahtua tuonne mitenkään että olisi saanut kunnon kuvan koko systeemistä kerralla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4075&pictureid=155870
No onhan se suunnilleen scalen näköinen kötöstys... Tuo vihreiden sävyero ei paljaalla silmällä juurikaan erotu, vaikka kuvassa näkyykin selvästi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4075&pictureid=155871
Ja lopuksi vielä kokonaiskuvaa koko roskasta maalatun akselin kanssa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4075&pictureid=155872
Taka-akselikin on jo työn alla, joten toivon mukaan saa tämän homman pian valmiiksi, niin pääsee raapimaan päätä pakosarjaprojektin kanssa...:rolleyes:
On taas kerran aivan uskomattoman siistiä jälkeä. Miten sä jaksat näprätä noin pikkusia palikoita, notahan joutuu jo pinseteillä pyörittelemään. Tupakkia menee varmasti kaks perhe pakkausta per ilta
Kiitoksia vain taas kerran! Mukava että tätäkin rojektia joku edes vielä seuraa! :)
Mutta, täytyy sanoa, että ensinnäkin tämä on rakentunut täysin savuttomasti, ja toisekseen mulla lähinnä hermo lepää tämmöisten suunnittelu/rakenteluprojektien parissa. Rauhoittavaa ja stressitöntä puuhastelua pääosin. :)
Vitutus otetaan sitten kaikista pakkopullaremonteista kun jostain vehkeestä jotain hajoaa, ja silloinkin kyrsii lähinnä noiden 1:1 autojen korjaaminen, eikä niinkään tämmöiset nippelin pyöritykset näiden lelujen kanssa. :D
Alkais olemaan taka-akselikin taas kerran siistimistä ja maalia vaille kasassa!:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4075&pictureid=156299
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4075&pictureid=156298
Tänään yritän saada kardaanin suojan valmiiksi, ja kaikki siistittyä ja maalattua, niin huomenna pääsen kasailemaan vihdoin kaikki palaset takaisin kasaan.
Sitten alkaa varmaan pakosarjojen suunnittelu, tai voi olla että väliprojektina askartelen turvavyöt vihdoin kasaan, niin saan kuskin istutettua penkkiin, ja pääsisin vihdoin esittelemään tuon sisustan kokonaisuudessaan...:)
Sain kaikki osat tänään valmiiksi, mutta kardaanin suoja kiinnikkeineen on vielä pohjamaalissa, mutta josko sitä vaikka huomenna saisi nekin maalattua, niin pääsee laittamaan auton taas kasaan. :)
Ruuvasin jakolaatikon taakse tuon aikaisemmin tekemäni kiinnityslevynkin kiinni. Ei mikään kovin scale yksityiskohta, koska 1:1 vehkeissä jakolaatikko on "runkokehdon" etuosassa, ja takakardaani tulee sieltä tuki/suojaputken läpi tuonne taakse, joten jakis ei ole takaa katsottuna juurikaan näkyvissä. Mutta eipä tuo vieressä oleva akkukaan kovin luonnolliselta näytä, joten kyllä saa kelvata!:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4075&pictureid=156346
Nyt alkais olemaan taas vehkeet nipussa, mutta ohjaukset täytyy vielä viritellä takaisin toimintaan, ja asentaa tankki takaisin paikoilleen. :)
Täytyi siitä huolimatta käydä ulkona ottamassa pari kuvaa!:cool:
Takapää...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4075&pictureid=156375
ja etupää.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4075&pictureid=156376
Sivukuvaa. Vielä kun saan pakosarjat väsättyä, ja korin maalattua, niin alkais näyttämään jo sellaiselta kuin on ollut tavoite...:)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4075&pictureid=156374
Tässä vielä uudesta raideleveydestä parempaa kuvakulmaa. Paljon parempi kuin aikaisemmin!:cool:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4075&pictureid=156377
perkule et on HIENO :D:D :cool:
laitas jotai uutta ajelu videoo :)
perkule et on HIENO :D:D :cool:
laitas jotai uutta ajelu videoo :)
Kiitti. :)
Laitan kyllä uutta videoo heti kun sellaista saan kuvattua. Ei vaan ole vielä vehkeet ajokunnossa, ja vähän tekis mieli se moottorikin vaihtaa ja pakosarjat tehdä ennen seuraavaa ajeluyritystä, joten saattaa kestää...:o Mutta pakko tässä kesän mittaan on yrittää useampi video kuvata.:)
Kiitti. :)
Laitan kyllä uutta videoo heti kun sellaista saan kuvattua. Ei vaan ole vielä vehkeet ajokunnossa, ja vähän tekis mieli se moottorikin vaihtaa ja pakosarjat tehdä ennen seuraavaa ajeluyritystä, joten saattaa kestää...:o Mutta pakko tässä kesän mittaan on yrittää useampi video kuvata.:)
kuules ny :eek::eek:
et saa kuluttaa aikaas tääl kirjottelemalla vaan meet pajottamaan diggeriin pakosarjoja ja muita tarvittavia osia. :eek: :D:D:D:D:D:D:D :cool: ;);)
kuules ny :eek::eek:
et saa kuluttaa aikaas tääl kirjottelemalla vaan meet pajottamaan diggeriin pakosarjoja ja muita tarvittavia osia. :eek: :D:D:D:D:D:D:D :cool: ;);)
Edelleenkin täällä vaan kirjottelen enkä tee mitään diggerille.:D
Pakko laittaa kuva keskeneräisestä ohjaamosta, vaikka alunperin piti esitellä se täysin valmiina kuskeineen kaikkineen, mutta tämmöinen se nyt on ollut jo melkein vuoden päivät, niin on aika vähän edes näyttää mitä on saanut aikaiseksi.:)
Vielä puuttuu kuski, ja tuliseinä penkin takaa yms pientä detailia, mutta niistä sitten kuvatuksia lisää kunhan saan jotain aikaiseksi...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4075&pictureid=156428
Laalaa tuossa viikko takaperin lainasi testikäyttöön vähän paremmin vääntävän servon etuohjausta varten, ja nyt ehdin sen laittaa vihdoin paikoilleenkin. Tähän asti autossa on ollut kiinni joku noin 20kg vääntävä halppisservo, mutta tässä Futabassa lukemat on kuudella voltilla jotain reilut 30 kiloa. Halppisservo ei jaksanut siis kääntää renkaita tappiin asti edes liikkeessä, mutta pikaisen testin tuloksena näyttäisi siltä, että Futaba kääntelee renkaita iloisesti jopa paikallaan ollessa! Eli puhti riittää mainiosti!:cool:
Siellä se istuu kauhean nysväämisen ja hermojen menetyksen seurauksena!:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4075&pictureid=157054
Siinä äheltäessä hoksasin, että en ole ottanut yhtään kuvaa tuosta auton alapuolesta, joten nyt olis sekin homma hoidettu.:)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4075&pictureid=157055
Vielä pitäis takaohjaus viritellä takaisin toimintakuntoon, ja yrittää saada radiolaitteisto ohjelmoitua takaisin oikeisiin asetuksiin, kun onnistuin munaamaan setupit vituilleen kun uutta vastaria testailin, ja ei meinaa millään taas muistua mieleen että miten se tapahtuu!:mad:
paljastas et mitä NOIN tollaseen helmeen on uponnut rahaa..?
Jotain osviittaa antaa esim. tuollainen futaban servo, se on yli 3 kertaa puhdasta hopeaa kalliimpi;)
Toi futaba taitaa maksaa n.150-250€ riippuen mistä hankkii
paljastas et mitä NOIN tollaseen helmeen on uponnut rahaa..?
Ei ole mitään tarkkaa summaa, koska en viitsi edes ajatella asiaa, mutta ei välttämättä kakkosella alkava nelinumeroinen summa vielä riitä...:rolleyes:
Jotain osviittaa antaa esim. tuollainen futaban servo, se on yli 3 kertaa puhdasta hopeaa kalliimpi;)
No mites tuommoinen rähjäinen käytetty? Pyöritäänkö jo hopean hinnoissa? Jos en vaikka jaksa näprätä sitä enään irti, ja palautan rahana?:D