View Full Version : Hiluks
Rustataanpas vähän juttua tuosta omasta kulkineesta. Elikkäs viime syksynä ostin tämmösen hiluksin joka oli aikalailla vakio kuosissa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3324&pictureid=66202
Alkuun oli käynnistyvyyden kanssa pikku ongelmia ku veteli ilmoja syöttö pumpunkannen läpi tulevan kaasutaakin juuresta. O-rengas oli hapantunu ja vähä jännästi syöpyny sekin taakin reikä. Tilanne korjautui liteacen pumpun kannella ja uudella o-renkulalla.
Taka kardaanin ristikkokin oli ajettu melko loppuun, neulat oli karisseet pois ja kupitkin kuluneet paikoitellen puhki. Piti melkoista meteliä kun koe ajoin autoa :D
Etu kardaanista oli tuplanivel perinteisesti kappaleina ja tämä korvattiinkin lyhennetyllä hoojiin kardaanilla.
Etuakseli tursasi öljyä joka reijästä pihalle, käytin kokonaan sen alta poissa, vaihtelin tiivisteitä, oikaisin jousipetejä vähän ja tein toiset reijät peteihin, nyt etuaksulaa saa siirrettyä tarvittaessa 5cm eteenpäin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3324&pictureid=79325
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3324&pictureid=79324
Tämmönen säädettävä ohjausvarsi tuli ohjaustehostin paketin mukana.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3324&pictureid=77130
Keulilta purettu joutavat pois ja hahmoteltu vinssille petiä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3324&pictureid=69000
Persiistä ylimääräisiä pois.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3324&pictureid=79332
Tässä hitsattuna ja rukkasella pyyhitty pakkeliakin kylkeen, siloitus rälläkällä ja lamelli laikalla :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3324&pictureid=77129
Vähän hahmoteltu sähköjä työvaloille yms heepeleille.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3324&pictureid=77127
Vappu ajuille lähössä, hurjat joustot. Jollain välin ripusteltiin gsi kadetin jakkarat hyttiin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3324&pictureid=79340
Tappioita vappu ajuilta. Flektin siivet tykkäsi syyläristä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3324&pictureid=82580
Tässä ryykkää.
http://www.youtube.com/user/Monkeybay4x4#p/u/7/_sgpJcz3wgY
Nykyään mekaaninen flekti on korvattu sähköisellä jonka saa pois päältä vesileikkien ajaksi.
Bead lockit piti saaha.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3324&pictureid=82576
Emäntäkin avittaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3324&pictureid=82574
Avarsin kaaria ja hitsailin pelti lepareet reunaan että sai niitattua levike kumin kiinni.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3324&pictureid=82575
Käytiin stonehillissa harjoittelemassa suunnistusta. Lähössä kajaania kohti.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3324&pictureid=82577
Tuliaisia.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3324&pictureid=82579
Tässä lammikossa särkyi nuo etuperän laakerit. Laturikin herkesi lataamasta jossain vaiheessa, vinssattiin akut tyhjiin ja pyydettiin järjestäjät vinssaamaan meidät pois. Pois vinssatessa kone hörppäsi vielä vedet.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3324&pictureid=82578
Vettä pois koneesta.
http://www.youtube.com/user/Monkeybay4x4#p/u/2/2LHETcCt6hQ
Kaikesta huolimatta oli hieno reissu ja kajaaniin tullaan mielellään toistekkin jos tapahtumia on tarjolla.
Kaikkea pientä muutakin tullu näprättyä mitä ei nyt muista esim akut majailee nykyään lavan perällä taka vinssin kanssa.
Tässä vaiheessa vois kiittää kavereita jotka on ollu jelppimässä auton rakennuksessa ja remontoinnissa ja antaneet teknistä tukea. Ja erityisesti emäntää ymmärryksestä.
Kuvat ja sekavat selostukset eivät ole ihan aika ja tapahtuma järjestyksessä mutta sinne päin. Hajatelmissa on kaiken näköistä tulevaisuutta ajatellen, koneen turbotus, välitykset (oiskohan snorkkelikin asiallinen?) yms yms. Ensin pitänee koittaa näperellä kulkine aju kuntoon ennenkuin uutta taas rakentelee.
Vielä muutamia kuvia ajuilta ku ovat kivoja.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3324&pictureid=79350
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3928&pictureid=79823
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3928&pictureid=79822
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3928&pictureid=79819
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3928&pictureid=79820
Jahas tuli investoitua ln46 akselit joista arvelin sommitella 4.88 väleillä olevat murikat tuohon omaan mutta laakerit oli parhaat päivänsä nähneet joten se siirtyy myöhemmäksi, kasailin nurkista löytyneistä roippeista 4.56 välityksen omaavan murikan odottamaan asennusta eteen ja taka perän aattelin jumitella täysin jumiin heittämällä kitkalevyjen väliin parit ylimääräiset levyt.
Mistähän löytyy evukkaimmat laakerit noihin periin? Ois tarkoitus talven aikaan laittaa 5.29 välitykset periin ja samalla laakeroida kokonaan ne. Kahtelin noita milneroffroadin sivuja jossa ois aika evukasta mutta minkähänlaiset verot sieltä taas mätkähtää jos parilla sadalla romua tilaa? Noh se on sitten joskus..
Samalla ku nuo akselit hain ni otin mukaan 2.2 teho myllyn jolla toistaseks korvataan tuo vettä keuhkoosa saanu 2.4. Siihen vaihtelin uuden jakohihnan ja kiristimet. Pitää pikku hiljaa katella mitä vaurioita vesi ja ikä on tehny edeltäjälle ja saako siitä vielä soivaa peliä. Samalla ku kone on irtaallaan ni on helppo mallata ja rakennella turpo härpäkkeitä koneen kylkeen.
Eilen nostelin vanhan myllyn pois ja hivenen oli silmä laakeri huonona.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3324&pictureid=85238
Nyt perkele kytkin akselikin holkkaa sentin sivuunsa eli sieltäkin on laakeri kappaleina tai varmaanki laakereita.
Onkos kukaan kurkkinu kytkin kopan puolelta tuonne laatikon sisään, mitenkähän iso läjä rattaita muklahtaa varpaille jos päätyä ravottaa?
Tuossa varaosa kasassa oli myös ln46 sesta peräisin oleva jakis, saakohan sen naitettua tuon nykyisen paketin jatkoks (ln65)?
eikös siinä sivusuunnassa saa olla klappia siinä vaihteistonpään akselissa. . . kunhan ei päittäisvälystä ole. . . mielestäni homma on näin. muutaman koneen poes nostaneena
missä vehkeessä on tollanen säädettävä ohjausvarsi ku tuolla ylemmissä kuvissa vilahti?itellä ois ollu käyttöä tollaselle vaan arvelin jotta ei ole olemassakaan...
eikös siinä sivusuunnassa saa olla klappia siinä vaihteistonpään akselissa. . . kunhan ei päittäisvälystä ole. . . mielestäni homma on näin. muutaman koneen poes nostaneena
Juu kuulema saa, vähemmän itse noihin laatikko hommiin perehtyneenä tunnusti oudolle. Mutta nyt vaihdetaan vaan uus silmä laakeri ja lyödään romut nippuun.
missä vehkeessä on tollanen säädettävä ohjausvarsi ku tuolla ylemmissä kuvissa vilahti?itellä ois ollu käyttöä tollaselle vaan arvelin jotta ei ole olemassakaan...
Se tuli mulle tehostin paketin mukana ja on kuulema edelliselle omistajalle tullut jonkun korotus jousi sarjan mukana (ei tietoa merkistä) joka siirtää akselia 3 senttiä eteenpäin.
Kone ois paikoillaan ja jonkun verran pyöritettykin, puhaltaa vaan melko paljo sinistä. Oiskohan tuossa männän renkaat jumissa tai venttiili varren kumit kovottunu ku on ainakin pari vuotta seisonu tuo kone.:confused:
Alkuviikosta jos alottas etuperän vaihdon ja etujousituksen tutkailun, on lehet jo melkein nurin päin. Ajattelin pari alimmaista korvata motonetin peräkärrin lehtijousilla.
Jos rapulalta jaksaa ni vois tänään ripustella vähä työvaloja sinne tänne. :)
Jahas, auto ois kutakuinki iskussa ja pari päivää sahvaroitukin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3324&pictureid=88160
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3324&pictureid=88161
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3324&pictureid=88162
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3324&pictureid=88163
Etupäähän vaihtelin parit lehdet niistä motonetin kärrinpakoista ja taakse vaihoin revolveri riiput, lisäks muklailin iskareitten kiinnityksiä. Jonku verran paremmin tuntus joustelevan vakioon verrattuna, iskarit on nyt semmosilla väliaikas patenteilla kiinni ja pitää ne vielä tehä loppuun.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3324&pictureid=88158
Taka vinssistä tuli vähäsen toiminta savua melko pamauksen kera ulos mutta ei ilmeisesti vielä kaikki ku jotenki toimii, pitää kurkata mitä se on syöny. Laturikin heijjailee kummasti ku välillä lataa alle 12 ja välistä jotain 13, täytynee sitäkin vilkasta joskus.
Jaahas aikaa on taas kulunu ja auton rakentelu hommat ollu jäissä tovin ku on pirttiä rempattu. Pariin otteeseen käyty ajelemassa ja mietitty talveks korjaus/parantelu listaa:
-Perus öljyjen vaihdot/rasvaukset
-Laturin elvytys
-Vinssin elvytys
-Etu lokari ja vänkärin ovi oikoa
-Norkkelin imu muuttaa jonnekkin muualle siitä kuskin korvan juuresta
-Tutkailla tartteisko uuvet akutki
-Lämppärin puhaltimen vois ehkä asennella paikoilleen
-Suuttimet vaihtaa kokeilla jos tuo savutus helpottais vähän
-Tankki siirtää lavalle
-Takavinssin vois siirtää lavan alle ja vois ynnäillä saisko sieltä takaa vaijerin kieputeltua keulille
-Perä välitykset vaihella 4.56-->5.29
-LA jutskat asennella
-Turvallisuus kaaret
-Laatikon kannatin palkin choppaus
-Traction baarit väkästellä
-Uuet petlokki vanteet ja näille uuet kumit
-Läppäri teline
-Kardaani käkkäri
-Turbotus
Kaikki osat ois jo suunnilleen oottamassa asennusta. Pitääpä ottaa ihteesä niskasta kiinni että saa pirtin kuosiin ni pääsee tätäkin ropaamaan välillä. Jos talven aikaan sais puoletki listasta tehtyä ni ois aika hienoa :D
siis aloittamista vaile valmis.
Sulla kuitenkiin osat jo löytyy, itsellä vasta koneesas tulossa etupäähän uudet osat, nyt ei uskalla nelivetoa edes käyttää jos ei oikeesti pakko kun pitää semmoista mekkalaa keula. jää siis viikonlopun ajot väliin. prkl
Joo no pitäs tietysti vielä lämmitys asentaa talliin, eli perinteisesti kiuas, sekin ois hakua vaille hommattu :D
Mikäs siellä läjän etupäässä kummittelee?
En lähe itekkään enää ajuille ku lataus on mitä on ja vasta sain pestyä syksyn suo mämmit ja muut paskat alustasta pois. Jos tähtäilis ens vapuks seuraavan kerran hiluksilla ajuille. Jos hirvittävä aju kytö iskee ni tuolla pajerolla sitten päräyttää.
murrokset väljät. siis todella väljät, kuului se napse varman jo viime ajolla. jakolaatikon etulaipan laakeri välä, laippa heiluu perkeleesti, sitä myöten kaikki kardaanin nivelet väljät. toinen etupyörän laakeri ihan finaalissa. hiukan annoin tekohengitystä viikonloppuna että pystyy ajaa ennen uusien tuloa. Millnerille pistin rahaa tarpeeksi niin tulee uusi kierros murroksia, laakerit joka kulmaan ja kardaanin ristikot. Tamgearsilta messinkiholkit murroksille kun omat niin helvetin väljät että lie hävinnee sieltä kokonaan, ja ne parannetut stefat akselistoon ja laakerit sinne etuvedon laipan puolelle. jos se keula silä hiukan rauhoittas tuota ääntelyä
Keulilta otettu puskuri ja vinssi poies, etuperä osina ja laturi poydällä. Eli ei mitenkään sen jälkeen ku viimeks kävit :)
Jahas, nyt on sitten tämä kulkine vaihtanu omistajaa. Kokeillaan välillä pentsiinillä kulkevaa maasturia. :)
Jahas, nyt on sitten tämä kulkine vaihtanu omistajaa. Kokeillaan välillä pentsiinillä kulkevaa maasturia. :)
mitä mitä:eek::eek: ja uuden merkki oli...???
Tuommonenko ,vaan bensiini ? http://www.nettiauto.com/jeep/cherokee/4548247
Tuommonenko ,vaan bensiini ? http://www.nettiauto.com/jeep/cherokee/4548247
Ei nyt ihan. Koneessa enempi litroja ja kulutusta varmaan 5x enempi+ 20 vuotta vanhempi. :D (ja tuo linkin serokee on kyllä niin karseen näkönen kampe että ei kait tuommosella ilikiäis ajellakkaa)
konttikaira
27.02.2012, 16:28
Jahas, nyt on sitten tämä kulkine vaihtanu omistajaa. Kokeillaan välillä pentsiinillä kulkevaa maasturia. :)
WTF:confused:
Kokeillaan välillä pentsiinillä kulkevaa maasturia. :)
oikein :cool:
Katellaan jos jeeppiin sais leiman ja joku haluais vielä ostoo sitten sen :)
Nii ja tulihan tuossa vaihossa vielä ranke roveriki, siitä suap alustan osia sitten johonki tulevaan rojektiin :)
Eli yhteenveto, nyt ois jemelissä 2kpl 12v vinssejä, orpitrooli härpäkkeet, rangen alustahässäkät, rukkilavallinen kierrejousia, 33pokkerit, japskijaolliset vanteet+ invertteri, läppäri, kompura yms perus hässäkät.
Jos möis nämäkin pois ja alkas pienoismalleja kasata..
konttikaira
29.02.2012, 19:16
Eli yhteenveto, nyt ois jemelissä 2kpl 12v vinssejä, orpitrooli härpäkkeet, rangen alustahässäkät, rukkilavallinen kierrejousia, 33pokkerit, japskijaolliset vanteet+ invertteri, läppäri, kompura yms perus hässäkät.
Jos möis nämäkin pois ja alkas pienoismalleja kasata..
Jos myyt kaikki romut pois nii bokkerit mulle...
No joo, eipä lähtenykkään hiluksi tontilta minnekkään, eikä lähe muutkaan romut, mutta jeeppi on kaupan :)
Hohoijjaa, puuhailtiin Teron kanssa viikonloppuna hiluksin kimpussa. Eilen pantiin alkuunsa etunavat nippuun ni suatiin uuet pyörät viilistely sovitukseen alle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3324&pictureid=101363
Ei mahtunu hakiessa kaikki neljä kapiiniin ni pistettiin yks katolle :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3324&pictureid=101365
Pienemmät oovat ku entiset :( kehät pittää mualata ku kelit lämpiää.
Jarrusatulat jätettiin vielä pois kun oil kaikki suojakumit riekaleina ja toiseltapuolen jarruletkukii huonona.
Muistaako joku mitkä letkut käy hiluksiin eteen alkuperäisten tilalle ja olisivat vielä alkuperäisiä pitemmätkin, joku muistikuva on itsellä että jostain sitikasta ois saanu pitemmät :confused:
Tero käytti reistaavan laturin levällään mutta ei sieltä sitten ainakaan mittään näkyvää vikaa löytyny oisko jännitteen säädin sitten sökö.
Suuttimien vaihto revohka tyssäänty ku ei löytyny pitkää 27 avainta, pittänee huomenna käydä kaupassa kahtomassa semmosen hintaa ja sitten jatkaa kotona lyhyestä pitkä :)
Tänään heti alkuunsa piti heilutella rautakankea ja lapiota että saatiin hiluksi ulos ku oli jonkun verran jäätä pakannu tallin ovien eteen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3324&pictureid=101364
Tero teki pelteihin paikka hommia ni saapi uuet jakkarat ja vyöt kunnolla kiinni.
Ite keskityin uuen vinssi petin tekkoon josta ei onneksi otettu kuvaa :D Joka tapauksessa keulilla pisimmälle jää nuo hinaus lenkit jotka näkyy tuolla ylemmässä kuvassa.
Lopuks Tero riehas tankin irti auton alta, jatkossa tankin virkaa hoitaa muovinen 30l vene tankki.
Kaikenmoista muutakin pientä mutterin pyörittelyä tapahtu mutta ei kaikkea muista..
Ohoi muistaako kukaan noista jarruletkuista että löytyskö muista laitteista pitempiä tuohon eteen. Kuuklailemalla löysin tiedon että jostain kingkabistä vois löytyä 57centtiset letkut. Jos sais varmaa tietoa ni ei tartteis osamyyjää juoksuttaa niin kauheasti tiskin ja varaston väliä :)
Ööh, onpas taas puuhasteltu jotain. Säätelin venttiilit ihan ite mutta tais jotenki kumminnii onnistua ku kilikatus ja savutus vähenty. Nii ja suuttimien vaiholla rupes tulemaan sitten mustoo utua putkesta, yritin säätää syöttöä pienemmälle mutta repäsin sormen lemmarin kulmaan auki ni alko sapettammaan sen verran että säätelen sitten joskus loppuun..
Jännitten säätimestä oli hitsannu käret ja hiomapaperilla "pyyhkäsyn" jälkeen rupes lataamaan, oli sen verran raju hitsaus että uus on ostettava ja jätettävä nykynen hätävaraks.
Tero asenteli polttoaine letkun nätisti auton alle ja veteli vähän virtapiuhoja ja läpivienti juttuloita asenteli. Hirvittävä on muuten mutkien määrä siinä alkuperäisessä putkistossa, varmaan japsit asentamisen ilosta käännelleet aikanaan putkea sinne auton alle.
Pesin koneen sisältä päin liuottamalla konetiski tapletin vesien sekaan ja pyörittämällä lämpimäks, sieltähän tulikin melkosta sotkua sitten ulos, ehkä ku satalitraa olin laskenu koneen ja lämppärin kennon läpi vettä ni rupes melkein puhasta tulemaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3324&pictureid=102039
Tero huolti vinssiä samalla ku käänteli vapautus vipstaakia, jostain kulkeutunu vettä tuonnekkin. Pitäsköhän turskauttaa vinssiin moottorin ja vaihteiston "pohjaan" jotkut 6millin reijät että pääsis vesi pois ku jotenki näkyy aina vesi vinssin sisälle osaavan :confused:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3324&pictureid=102040
Tommonen 100/200 audin syyläri löyty keulille, on tarpeeks matala että mahtuu vinssi mahollisimman taakse, tuo sen päälle ja pelti vielä kunnialla kiinni. Hahmoteltiin flektiä siihen kylkeen ja mikälie nimeltään tuo pelti siihen ympärille siinä toivossa että imeksii paremmin ilmaa koko jähyttimen läpi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3324&pictureid=102038
Takaa otin murikan irti simmilevyjen lisäystä varten ja öljyjen poiston yhteydessä tuli ekaks noin litra vettä ja sitten lopuks semmosta lusikoitavaa öljyripulia. Ihme ettei ollu vesi tehny tuhojaan kummemmin laakereille tai välityksille. Semmonen perkele vaan selvis ettei tässä mitään kitkalukkoa kyllä takanakaan ole. Joskus muistaakseni pyörittelin kyllä takapyörylöitä pyörät ilmassa ja olevinaan oisivat samaan suuntaan rullanneet, noh hälläkö väliä Teutori nappasi murkulan lähtiessään kainaloon ja huomenna "kytkee" työmaalla tasauspyörästön lukkoon :D
Pitänee lirauttaa laatikoistakin oilit ulos ja kahtoo minkäsorttiset ripelit siellä on.
Taasen pikkusen puuhailtu. Eilissä iltana pesasin joku aika sitten hankitun moottorin että kehtaa talliin siirtää ulkosalta ja joskus mukavempi rassata. Tämä ois tarkotus tarkistella ja katella oisko siitä vielä eläjäks, jos on ni vaihella tarvittavia laakereita yms yms ja lopuks pistee turpo vielä kylykeen. :)
Taka uxula kasattiin tännään ja huomattiin samalla että takajortaanin liuku oli aivan stanan jumissa ja ristikko kanssa. Hirveä lämmitys ja takomis savotta oil että liun sai liikenteeseen. Ei taija tuo vesi toimia voiteena oikein hyvin missään.
Pyörähettiin sitten motonetissä hakemassa kaikkea tarpeellista ja siellä selvisi tuohon aiemmin miettimääni jarruletku kysymykseen että ainakaan 9000 saapista, sitroen zx tai nussin kinkkukaapista ei löydy käypäsillä päillä olevia pitempiä jarruletkuja hiluksiin. Näitä sen taatta kyseltiin ku jossain tämmösiä suositeltiin korvaaviks tuotteiks. Eikä löytäny myymämies kyllä muistakaan juurikaan pitempiä letkuja vaikka varastossa pemus jonkun tovin hilun jarruletkun kanssa. Otettiin sitten hiluksin omat ja muokkaillaan kiinnityksistä lisä varoja letkuihin.
Hirveesti kaikkee muutaki pikku näppäilyä ja pyörimistä mahtu tälle päivee vuan ee ennee muuta muista. Josko tuo vielä piäsiäis ajuille liikkuvaks tulis :)
Örf, takavinssi ois kitaa ja vaijeria vaille redi, syylärin ja letkut kiinnittelin tänään ja tuntus pelloovan. Öljyt lirruuttelin periin ja laatikoista laskin vanhat poies, niihin en jaksanu ennee uusia syöttee, huomenna sitten. Päälaatikossa oil ihan ok oilit mutta jakiksesta tuil semmosta harmoota liejua, varmaan vois tarkkailla useammin noittenki vesipitoisuuksia. Uuet poisto roput pittää ehtiä joka paikkaan ku kaikista on nurkat ruvella, piälaatikon pohjaroppuun ja takaperän täyttöön pit mikkiliimata mutterit että sai auki prkl.
Nyt on pakkosarja matkalle teille
Eekäkö mutkanpaikka tuil jo eilis iltana perille :)
mitenkäs jos tuo flektin rupellin ympärillä oleva pyöreä pelti on kiinni tossa kennossa niin mahtaakos tuo valkea pelti auttaa jäähdytys tehoon..? ei kyllä ole kokemusta mutta tuntuisi vain että jos tuon valkean pellin jättäis pois niin ilma kulkisi paremmin....ehkä..:D
Tuossa kuvassa se pelti ja flekti on vasta sovituksessa, toellisuuessa siellä on semmonen reilu sentin rako. Ainakin tänään testaillessa tuntu imevän aika hyvin koko syylärin läpi ilimoo tuo härdelli. :)
Tarviko penkkien asemoimisessa tehdä paljon virityksiä, vai menikö ihan bolt on tyylillä? Ittelle tulossa -91 E Kadetin recarot ja tarkoitus olis ne -88 hiluxiin laittaa.
Etummaiset kannakkeet tais sopia aika hyvin siihen lattiassa olevaan pokkaukseen ja taka kiinnikkeille pit vääntää ja reijittää lattaraudasta sovitteet.
Koe ajelin tuota kotteroo vähäsen ja lämmöt tuntus pysyvän aika hyvin kurissa tuolla uuella jähytin setillä. Vatut se sininen savutus kyllä oikeestaan mihinkään oo hävinny, se välillä tupruava musta tais vaan sotkee näköelimet, noh savutkaat perkele sitten :D
Jospa konttikaira luovuttas susukistaan "smoke" tittelin meille täks kesäks ku ei ite varmaan ennee tarvia sitä :)
konttikaira
11.04.2012, 21:23
Mielellään luovutan, mutta katotaan nyt tuo koeajo ensin....tiiä miten pöllyttää:D
Puol vuotta annettiin tallin takana valo hoitoo, vuan oisko kuuset varjostana siellä sen verran että ee auttana ollenkaan ni otettiin tuohon näkösälle tallin etteen joku kuukaus sitten. Tais olla huono ajatus ku renkaattii hävis siinä rytäkässä alta. Talli on siivottu kyllä jo varmaan viis kertoo tätä varten mutta ee ou vielä sisälle sattunu :D
On, pohjolan. Siliputtuna pienen pieniks kikkareiks ja iso osa jo myytykii, tuskin ajupeliä tulloo tästäkään ennee..