PDA

View Full Version : Etusumuvalon lampun vaihto


Esko
25.04.2003, 16:16
Miten mahdetaan etusumuvalojen lamppujen vaihto tehdä. Itse olen pari päivää pähkäillyt asian kanssa. Vuosimalli on -88.Ohjekirjan mukaan konetilan puolelta, mutta sieltä ei pääse käsiksi kun vilkkujen ja etuvalojen lamppuihin. Jos jollai on tietoa niin olisin kiitollinen opastuksesta.

jupe
25.04.2003, 17:47
quote:
Miten mahdetaan etusumuvalojen lamppujen vaihto tehdä. Itse olen pari päivää pähkäillyt asian kanssa. Vuosimalli on -88.Ohjekirjan mukaan konetilan puolelta, mutta sieltä ei pääse käsiksi kun vilkkujen ja etuvalojen lamppuihin. Jos jollai on tietoa niin olisin kiitollinen opastuksesta.

jtammel
26.04.2003, 11:37
Mulla olis sama homma edessä ja olisi kiva kuulla vinkkiä kuinka homma tapahtuu?

--------------
1988 Corvette

28.04.2003, 00:00
No kertokaa minulle ensin miten vaihdetaan kääntövalojen. Lamppua voi kyllä ruuvailla kaikista suunnista mutta mikä mahtaa olla nopein ja oikea tapa lampun vaihtoon. Onneksi ei ongelmat tämän suurempia ole=)

Note! This message was posted anonymously!

28.04.2003, 07:32
Ainakin -84 vettessä etusumuvaloihin pääsee käsiksi konehuoneen kautta. Sumuvalot ovat ne sisimmäiset valot ja niiden kanta pitäisi kyllä löytyä johtoja seuraamalla siihen jäähdyttimen kypeeseen. Niissä on sellainen pitkä kara josta käännetään ja sen jälkeen vedetään ne esille.

Päävälon lampun vaihdossa pitää irroittaa se neljällä ruuvilla kiinni oleva suoja joka on näkyvissä silloin kun lamput on esissä. Ruuvit pitää vaan avata ennen kuin lamppu on kokonaan auki koska täysin auki asennossa ruuvit menevät piiloon.

Jari



Note! This message was posted anonymously!

Esko
29.04.2003, 09:47
Kiitokset Jarille sumuvalo neuvoista. Sieltähän ne löytyivät. Uusien lamppujen löytäminen ei sitten ollutkaan ihan itsestään selvää. Viimein löytyi Turun US-PARTSILTA, 30€ kpl!

29.04.2003, 16:48
metro auto myy polttimoita 25 eurolla!

Note! This message was posted anonymously!

Esko
30.04.2003, 16:03
Metro autosta kertoivat ettei lamppuja ole hyllyssä. Ei kuulemma Ruotsissakaan. Olis kuulemma pitänyt tilata jenkeistä.

MIC4-90
03.06.2003, 12:57
Sainkin tänään Hesan Metrosta etusumuvaloja heillä oli hyllyssä 8kpl tai enään 6kpl ja hintaa oli vain 22,65kpl. (Koodi on valoille GE 880L) US-Partsista oli loppu ja ei ole kuulema edes tulossa eli kannattaa ostaa Metro-Autosta ainakin yksi hyllyyn kun ovat noin älyttömän vaikeita löytää. näyttää hassulta kun ei toinen valo toimi,mutta nyt pääse ajelee "silmät" kiinni.

T:Mika

-The Heartbeat of my Corvette is winning-

17.07.2003, 10:16
Sumuvalon polttimoita löytyy Chrysler organisaation kautta varaosanumerolla
L000000880, Aro-Yhtymän keskusvarastossa tällä hetkellä 4kpl

Note! This message was posted anonymously!

19.07.2003, 12:19
Finnvetessä hinta on 15e/kpl. Laittavat myös postissa, joten on perissä seuraavana päivänä.

JPSH

Note! This message was posted anonymously!

25.08.2003, 15:51
Jos lampuista on pulaa niin niitä löytyy:
Jari Mäki OY, Koskenkorva..........kaikki amerikkalaisiin!!!

Note! This message was posted anonymously!