Kirjaudu sisään

View Full Version : Magneetin liimaaminen


Offipiru
15.06.2011, 17:34
Onkos kellään kokemusta liimata magneetti teräkseen?
-mikä liima
-onko kallis
-kestääkö postilaatikkoa pitemmälle
-teippi ei käy?
-keksi jotai ni nauretaa yhdessä. :D
Rätkän nopeusmittari vaan tarvis ja tulee kalliiks ilman.

2x4WD
15.06.2011, 17:48
Metalli metalliin liimautuu ainakin 2-komponenttisilla epoksiliimoilla. Jos sauma voi olla joustava ja suurta lujuutta ei tarvita käy kontaktiliimakin.

Dethlock
15.06.2011, 18:07
Epoksin luulisi toimivan mutta siis häh? Prätkän nopeusmittaria laittamassa magneetilla kiinni? Ei nyt ihan aukea tuo lähestymistapa.

Offipiru
15.06.2011, 18:13
Epoksin luulisi toimivan mutta siis häh? Prätkän nopeusmittaria laittamassa magneetilla kiinni? Ei nyt ihan aukea tuo lähestymistapa.

Lähinnä sinne etupyörään magneetti että anturi haistelee sitä sitte.. :D

Dethlock
15.06.2011, 18:18
Ah. High-techiä. Joo, epoksilla pitäisi mennä. Rasvat ja oravan raadot pois pinnasta ja menoksi.

BryGgi
15.06.2011, 21:07
ite tuli tehtyä nii nettä etujarrulevyt oli kuusiokoloilla kiinni, tarpeeksi pieni lieriömagneetti mikä mahtuu sinne koloon ja pysyy oman magneetiun avulla siellä. pysyy todistetusti kiinni 250km/h mionne välitys riittää

pee
15.06.2011, 21:47
mä liimasin hottentotin keskilukon sähkömoottorin magneetit muinoin jollain lujalla ruuvilukitteella, sellasella pysyvällä joka vaatii lämpöä irrotukseen, eikä sen koommin kiusanneet, oisko ollu loctiten tuote

H_Nietu
15.06.2011, 23:00
Onkos kellään kokemusta liimata magneetti teräkseen?
-mikä liima
-onko kallis
-kestääkö postilaatikkoa pitemmälle
-teippi ei käy?
-keksi jotai ni nauretaa yhdessä. :D
Rätkän nopeusmittari vaan tarvis ja tulee kalliiks ilman.

Mä jouduin vaihtamaan mun mopoon myös nopeusmittarin.
Ostin tarvike mittarin, Trailtech Vapor.
http://trailtech.net/vapor.html
KTM:n oma lukuanturi ei soveltunut tarvikemittarille.
Sopi kyllä orginaali kiinnikeisiin.
Magneetille porasin sopivan kolon jarrylevyn sisäkiinnityskeskiöön anturin kehälle. Alku tavallisella terällä ja kolon pohja jyrsintapilla.
Magneetin pysymisen varmistin luömällä pistepuilkolla lukitukset 4kpl kolon reunoille jotta magneetti ei karkaa kolostaan. Jarrulevyn vahvuus riitti ettei tullut läpireikää.
Tähän asti on pysynyt hyvin kiinni ja pyörä on nähnyt metsää kuin myös veneäjän "hyvä" kuntoisia teitä.

Poor
16.06.2011, 06:13
Omalla kohdalla laitoin prätkään sigman fillarimittarin ja sen anturimagneetti pysys kyllä matkassa anturin omalla 2-puoleisella teipillä vanteessa. Ihan ulkosyrjässä vanteen huullosta vasten. Pysyi tallella vielä reilun 200km/h kokeilun jälkeen. Tietysti jos käyttö on "offtheroad" niin tuskin pysyy. 2-komponenttiliima vois olla sopevaa.

Offipiru
16.06.2011, 06:50
Jepp. Kiitusta jelppinkistä.

BJ-40/76
16.06.2011, 18:45
Kemiallisella metallilla, jos teräksen lämpötila ei nouse kovin korkeaksi.
kemiallisella metallilla voi tarvittaessa tehdä pikkasen "ramppia", ettei
kaikkein pienimmät epäpuhtaudet lyö magneettia irti.