simu_l
14.06.2011, 19:38
Pitäsköhä valottaa auton taustaa hieman ensiksi...
Velipoika osti kyseisen pajeron joskus vuonna 2003 ja minä ostin pajeron hältä omakseni 2008.
Vuonna 2009 tuli joku ajatus härö ja myin auton kaverille, reilun vuojen päästä ostin auton takaisin.
Pajerolla on ajettu vaihtelevasti pahasta paikasta pahempaan paikkaan, ainakin kerran kaajettu.
Vinssikin (toyota mekaaninen) siinä oli aikonaan mutta tuli vaijerin syöttö härö ja kaapeli meni rungon ja kelan väliin jolloin kulmavaihde räjähti tuhannen päreiksi.
Katsastus pajerolla on ollut viimevuosina sellaista säälileimaa ettei tosikaan ja nyt koppa on siinä kunnossa että sitä ei ole enään mitään järkeä alkaa korjaamaan, jollain ihmeen tuurilla löysin hyvän korin josta saa helposti pajerolle elinaikaa taas ainakin sen 20v lisää..
Projektin aiheena siis onkin lähinnä korinvaihto ja samalla tulee hieman muitakin muutoksia, prokkis etenee joutoajan ja joutorahan puitteissa, toivottavasti vielä tälle kesää ajellaan uudella leimalla.
Ai miksikö kunnostaa ikäloppu pajero?
Tämähän on harrastus, foorumilaisethan sen tietää oikein hyvin, ei siinä tarte olla mitään järkeä.
Toisekseen tämä kyseinen yksilö on harvinainen 4 paikkanen N1G paku, eli saa ajaa 100km/h ja neljälle istuimet sekä vero alhainen.
Voimaa pajerosta on irrotettu jonkun verran ja tullaan irrottelemaan lisää. Hyllyssä odottaa valmiiksi garret gt2556vnt ja jos rahatilanne sallii niin syöttöpumppu kunnostetaan isommilla sisuksilla ja välijäähdytin vaihdetaan isompaan.
Musta on siis kyseinen ajokki joka kunnostetaan ja hopeinen on toiminut varaosa autona josta myös kori otetaan.
http://simul.kuvat.fi/kuvat/Pajero%20prokkis/14062011142.jpg/_big.jpg
Voisimpa sanoa että aika hyvä pajeron lattiaksi.
http://simul.kuvat.fi/kuvat/Pajero%20prokkis/14062011143.jpg/_big.jpg
Ajovideo pallerosta.
http://www.youtube.com/watch?v=63b75M4IeB4
Velipoika osti kyseisen pajeron joskus vuonna 2003 ja minä ostin pajeron hältä omakseni 2008.
Vuonna 2009 tuli joku ajatus härö ja myin auton kaverille, reilun vuojen päästä ostin auton takaisin.
Pajerolla on ajettu vaihtelevasti pahasta paikasta pahempaan paikkaan, ainakin kerran kaajettu.
Vinssikin (toyota mekaaninen) siinä oli aikonaan mutta tuli vaijerin syöttö härö ja kaapeli meni rungon ja kelan väliin jolloin kulmavaihde räjähti tuhannen päreiksi.
Katsastus pajerolla on ollut viimevuosina sellaista säälileimaa ettei tosikaan ja nyt koppa on siinä kunnossa että sitä ei ole enään mitään järkeä alkaa korjaamaan, jollain ihmeen tuurilla löysin hyvän korin josta saa helposti pajerolle elinaikaa taas ainakin sen 20v lisää..
Projektin aiheena siis onkin lähinnä korinvaihto ja samalla tulee hieman muitakin muutoksia, prokkis etenee joutoajan ja joutorahan puitteissa, toivottavasti vielä tälle kesää ajellaan uudella leimalla.
Ai miksikö kunnostaa ikäloppu pajero?
Tämähän on harrastus, foorumilaisethan sen tietää oikein hyvin, ei siinä tarte olla mitään järkeä.
Toisekseen tämä kyseinen yksilö on harvinainen 4 paikkanen N1G paku, eli saa ajaa 100km/h ja neljälle istuimet sekä vero alhainen.
Voimaa pajerosta on irrotettu jonkun verran ja tullaan irrottelemaan lisää. Hyllyssä odottaa valmiiksi garret gt2556vnt ja jos rahatilanne sallii niin syöttöpumppu kunnostetaan isommilla sisuksilla ja välijäähdytin vaihdetaan isompaan.
Musta on siis kyseinen ajokki joka kunnostetaan ja hopeinen on toiminut varaosa autona josta myös kori otetaan.
http://simul.kuvat.fi/kuvat/Pajero%20prokkis/14062011142.jpg/_big.jpg
Voisimpa sanoa että aika hyvä pajeron lattiaksi.
http://simul.kuvat.fi/kuvat/Pajero%20prokkis/14062011143.jpg/_big.jpg
Ajovideo pallerosta.
http://www.youtube.com/watch?v=63b75M4IeB4