Kirjaudu sisään

View Full Version : 300 gd pumpun ruuvaus


olbe
05.06.2011, 22:44
Oisko kellään vinkkiä onko mitään järkeä ruuvata 300 vapari dieseliä vm80?
Saako pätkä g:hen ruuvauksella yhtään alavääntöä enempi ja jos ruuvaa niin miten kulutuksen käy ? Koneella ajettu 250tkm onko se vapari kone vaan sitte niin tajuttoman laiska ?

anssi80
06.06.2011, 05:22
Ei paljoa koostu ruuvauksesta ku vapari kyseessä. Turbo kylkeen ja pumppu pajalle niin kummasti alkaa kuskia hymyilyttämään. Tai turbo ja sitten ruuvaa niin saa siitä jo vähän iloa.

sumpe
06.06.2011, 07:34
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0091.jpg

pee
06.06.2011, 09:52
"kannattaa" kokeilla, mutta paina mieleen lähtöasetukset äläkä kajoa maksimikierroksiin...

SauliS
06.06.2011, 15:35
Kyllä sitä nyt aina yksi kierros kannattaa ruuvata.. Ja saman verran tyhjäkäyntiä pois. Riippuu tietty onko joku jo aiemmin ropeloinut sitä, mutta tuossa kaverin Geessä yhden kierroksen ruuvaus ei aiheuttanut merkittävää savutusta (k-arvo jotain 1,5). Kyllä se hieman piristyi mutta ei mopolla mahottomia..

olbe
06.06.2011, 17:56
Kiitti vinkeistä! voipi olla että ensin vaihdettava suuttimen kärjet ku sinistä savuttaa nii raakasti eikä kylmänä meinaa pysyä tyhjäkäynnillä käynnissä, joku suutin hökii.

sumpe
06.06.2011, 19:29
"kannattaa" kokeilla, mutta paina mieleen lähtöasetukset äläkä kajoa maksimikierroksiin...

Miksei?? sieltähän sitä vetoa tulee!

pee
07.06.2011, 05:00
Kiitti vinkeistä! voipi olla että ensin vaihdettava suuttimen kärjet ku sinistä savuttaa nii raakasti eikä kylmänä meinaa pysyä tyhjäkäynnillä käynnissä, joku suutin hökii.


just näin - suuttimet ja ajoitus kuntoon ekaks

ja voihan olla niinkin, että jos on sauhuttanut jo aiemmin, ja on ruuvatuu tuskaisen pienelle päästömittaukseen... kyllä toimivalla OM617 lla sopivasti ruuvattuna pysyy liikenteen matkassa ihan hyvin, joutuu ja uskaltaa jopa ohitellakin...

maksimikierrosten nostolla ei apuja alas saa