View Full Version : Hilu-X EVOIII
Meni hermot tuohon pakastelokeron kokoiseen ropposeen.. Samoin, meni hermot lavaan ja kaikkeen muuhunkin.
Eli pitkään mielessä kummitellut ohjaamon jatkaminen päätettiin toteuttaa ja tässäpä kuvia siitä, mitä Nallen pajassa on tapahtunut..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4003&pictureid=81807
Tästä lähdettiin
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4003&pictureid=81808
Ohjaamo katkaistu ja tuon verran oli tarkoitus pidentää tuota koppia
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4003&pictureid=81810
Helmapalkit ja vahvikkeet työn alla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4003&pictureid=81815
Tuleehan sitä sisätilaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4003&pictureid=81811
Kyljet muotoiltuna ja uudemman Hiluxin ARBn sommittelua.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4003&pictureid=81812
Katu-uskottava ilmestys
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4003&pictureid=81813
Kuskin puoli
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4003&pictureid=81814
Vanha pelti pois
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4003&pictureid=81816
Uusi ja vanha pelti
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4003&pictureid=81817
Uuden pellin turausta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4003&pictureid=81818
Paria saumaa vailla..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4003&pictureid=81820
On se...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4003&pictureid=81819
Kyllä tuo muotoon saatiin..
Rojekti jatkuu.. Katsellaan, mitä seuraavaksi saadaan tehtyä.
Ja edittinä senverran, että tuo parissa kuvassa taustalla näkyvä alkuperäinen lava on myytävänä. Eli jos joku kokee tarvivansa projektiinsa liki valmista flatbediä, niin eiku vaan hakemaan. Rahaa tai sopivaa roitoa vastaan tuo vaihtuu.. Laatikot ja lamput ei kuulu kauppaan.
Vielä kun lasket vähän lattiaa ja polkimia, niin sais autoon kuskillekin tilaa ajella ja paremman ajoasennon varsinkin metsäkäyttöä ajatellen. Ihteeni ainaki häirittee näitten Hiluxien/4Runnereiden jalat suorana istuma-asento.
Vielä kun lasket vähän lattiaa ja polkimia, niin sais autoon kuskillekin tilaa ajella ja paremman ajoasennon varsinkin metsäkäyttöä ajatellen. Ihteeni ainaki häirittee näitten Hiluxien/4Runnereiden jalat suorana istuma-asento.
No joo.. Itseasiassa samaa mietin minäkin, kun käsikirjoitusta kirjoittelin tuon roppelon muutoshommiin.. Mutta taitaapi käydä niin, että vanhalla istuma-asennolla mennään siihensaakka, kun saan hommattua BJ75sen lavamallin.. Toisaalta, sekin pitää sitten jatkaa...
:)
Hitto tuo oli pitäny ittekki tehä sille omalle hilulle heti. Varmasti mukavampi tehä reissuja nyt ku mahtuu enemmän kampetta mukaan.
Auton ulkonaköhän alkaa jo miellyttää omaakin silmää
Siisti korinmuutos. Moni muu (yleensä lyhennys) on vähäs sennäkösiä kuin ois... mun tekeleitä.
Siisti korinmuutos. Moni muu (yleensä lyhennys) on vähäs sennäkösiä kuin ois... mun tekeleitä.
:D
No niinhän se tieten on, että tekijän kädenjälki näkyy monella eri tavalla...
Mutta tuossa tapauksessa peltien asemoinnit ja suunnittelut onkin velipojan käsialaa.. Ei meikäläisen hermoilla ja taidoilla(kaan) ihan tuollaista jälkeä olis saatu tehtyä.
Haasteelliseksi homman tietty tekee vielä se, että kaikki muutokseen käytetyt pellit ovat 1.5 millista matskua.. Eli ihan kohtuudella tottelematonta levyä.. Ja kun valmiita kppaleitaei mistään alettu metsästämään, niin taivuttelut sun muut tehtiin tuon tallin sisuksissa.
Arska-tehtaalta
05.06.2011, 18:45
Mites jos poltat vielä reiät ja paat ikkunat noihin takatolppiin, vois keventää tota sivuilmettä aika paljon...
Mites jos poltat vielä reiät ja paat ikkunat noihin takatolppiin, vois keventää tota sivuilmettä aika paljon...
Joo. Se oli kyllä mietinnässä, mutta jättäydyin sitten moisesta paristakin syystä.. Eli ekaksi, turvavöiden yläkiinnikkeille rakennettiin varsin jämerät kolmiotuet, jotta varmuudella ei tuo yläkehikon rakenne noilla muutoksilla ainakaan heikentynyt. Toinen, mikä pisti laiskottamaan oli se tosiasia, että en kertakaikkiaan kehdannut alkaa metsästämään sivulaseja niihin mahdollisiin aukkoihin. Pleksistä ne tietty olis saanut tehdyksi, muttamutta...
Eli mietinnässä nuo lasit oli, mutta laiskuus ja turvallisuuden hakuisuus pisti laistamaan.
Viime päivityksestä onkin kulunut jo tovonen, joten on hyvä päivittää rojektin nykyinen tila.
Uusi turvakaari- / lavasysteemi saatiin viimeinkin turattua kasaan.
Putkea meni reilusti toistakymmentä metriä..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4003&pictureid=83452
Ajatuksena oli integroida lava turvakaareen, eikä pinvastoin, niinkuin edellisessä lavassa oli tehty.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4003&pictureid=83453
Melkoinen putkikasahan tuo on
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4003&pictureid=83454
Ja sama kuskinpuolelta.
Seuraavana on vuorossa kaikkien saumojen lopullinen hitsaus, vedenpoistoreikien poraus, helmapalkin lyhennys, rungon korjaus/vahvistus ja lopulta lavan pinnoitus jonkinlaisella pohjalla.. Näin alussa sinne ruuvaillaan todennäköisesti kasettilevyä. Tulevaisuudessa kenties alumiinia tai jopa peltiä.
sivuprofiili on kyllä pirun miehekäs ! vieläku saa isompaa kumii nii on komee peli :cool:
young n dum
29.06.2011, 00:22
komian näköne hiluksi mut millä hitolla työ ootte nuo putket taivuttanu?
risukärsä
29.06.2011, 08:19
sama pisti silmään.. on tainnu olla oikee putken rypytin:D
Offipiru
29.06.2011, 08:19
komian näköne hiluksi mut millä hitolla työ ootte nuo putket taivuttanu?
Näkyis olevan kurtut mutkissa nii semmosella pullotunkki-rypyttimellä varmaa sitte..
Nojoo.. :D
Persaukisilla kun ei ole varaa mihinkään fiiniin taivuttimeen, niin kahden koivun välissä nuo väännettiin...
Itseasiassa itse mutkat ovat suht kurtuttomat, eli sitä periteistä kurttausta ei noiden kohdalla liiemmin ilmennyt, mutta aika pahat lysmääntymät noihin tuli niistä kiinteistä lesteistä, varsinkin tuohon lavan takaosaan. Pääkaareen ei tullut muuta kuin nuo lestien painamat lommot.
Mutta myöhän ei moisesta jakseta mököttää.
Ite oon laittanu lyhkäset kulmaraudan pätkät niihin kohtiin, mihin noi vastalestit ottaa, niin ei jää ollenkaan ryppyjä ulkosyrjään.
Olisko tollanen parkki hyvä sinne keulaan...
http://www.motoplaza.org/user_data/pix/products/223-323.jpg
Tai sitten tommonen
http://www.motoplaza.org/user_data/pix/products/223-324.jpg
mistä noita alemman mallisia löytäisi?
mistä noita alemman mallisia löytäisi?
No mää löysin ne tuolta mutta saattaa niitä olla muuallakin
http://www.motoplaza.org/index.php?pageID=2537&limits=80
Älä pidä hulluja jännityksessä lisää jo uudet kuvat tänne...
No okei... Tämän oli kyllä tarkoitus suorittaa esiinmarssinsa tuolla Lapland Trophyssä, mutta tuodaan nyt näin uutukaisen leiman juhlistamiseksi tänne näkyville..
Hieman rujohko tuosta tuli.
Tässä rohjake on melkein katsastuskuosissa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4003&pictureid=84129
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4003&pictureid=84131
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4003&pictureid=84130
Ja näissä kuvissa Ready to Rock..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4003&pictureid=84132
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4003&pictureid=84133
Tällä hetkellä tuo laitos on toistaiseksi pohjamaaleissa, painojakaumat on aivan päin peetä ja pari pikku jippoa puuttuu lähinnä tuolta lavaosastolta ja nähtävästi ainakin muuan huoltokohde odottelee tekijäänsä, mutta kokeilla nyt, josko tuo kestäis nämä parit safarit..
Jatkoa seuraa sitten, kun on taas jotain kerrottavaa.
Siihen saakka:
Kiitos ja Anteeksi
Ja vielä tuo muka ainakin Lapland Trophyssä pelitti...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4003&pictureid=84508
Välillä vinssailtiin
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4003&pictureid=84509
Ja välillä nautiskeltiin
HooJiistako nappasit ARB:in puskurin (lainaan?)?
Ehei.. Kyllä tuo on tuohon Hiluxiin vartavasten ostettu..
Painava juu, mutta äkkiseltään se kyllä sopii tuon värkin keulaan kuin nenä naamaan.
Pitänee varmaan vielä kehitellä sellainen huippukeveä vinssiteline, jonka vois kenties (jos jaksaa, eli tuskin) pulttailla noihin oikeisiin mönkimistiimellyksiin tuon puskimen tilalle kiinni.. Mutta näillänäkymin pidetään tuollaisena.
Toisaalta taas sellainen huippu keviä ja mukava ja ihana ja mitä näitä nyt on niin suojaakos se ennenku siinä on taas spudkea niin per..leesti. itselläni on arpin rauta senkin takia että se suojaa ja on jämy jos vastaa tonttiin niin ei mee heti solmuun ja ruman näköseksi ku menettää muotonsa... jos hiluxin paino ongelmia miettii niin minä lähtisin hakemaan painoa taakse lisää. ikävästi käyttääntyy tollai kun kaikki on edessä.
Akkujen siirrolla taakse saatais aika kivasti koevattua ARB:raudan tuoma paino.
tää on sitte arvio eli ei saa hermostua, 75ah akku painais sen 20kg ja arpin rauta sen 50kg niin kahden akun siirrolla taakse saatais se jo takas.
Epä varmojen lähteiden mukaan rauta painais 80 lbs eli 36,2 Kg
joten onkos se nyt niin hirveesti. Tietenkin malli ratkaisee eli isompi auto isompi puskuri ja silleen...
Juu se on tuo ARB aika raskaan näkönen, mutta vissiin kuitenki ontto... :D Hyvältä näyttää varsinki ny ku nuo uudet kyljetki on jo sävy sävyyn vanhan osan kans.
Joo.. Akkujen siirto auton takaosaan olis ensimmäisenä toivomuslistalla. Samalla keulaa saataisiin hieman avarammaksi, joten noiden akkujen paikoille voisi sommitella sitten vaikka jotain muuta lystiä.
Mutta enpä ihan heti ole tuota puskuria tuosta keulasta irrottelemassa, eli noilla mennään.
Mulla muuten saattaa olla tarpeita siihen akkujen siirtoon se oli totetus listalla hiluun mutta jäi sitte totetusta vaille eli jossain mulla on kaikki tarvittavat kaapelit kunhan muistais missä...