View Full Version : BJ45 -82 "The Rock Mobil"
bj45lava
30.05.2011, 22:05
Tämmönenkin kulkeutui pihaan illalla, kiitokset Maajussille vaivannäöstä, kuljetus kuului siis hintaan tällä kertaa.
Katotaan mitä tästä syntyy, pitäis sen verran pysyä homma hanskassa, et lava pois (ei se kiinni olekaan), tankki johonkin, (nyt puuttuu kokonaan), etuakseli kuntoon ja sit käyntiin, alle tulee 16/35 boggerit ja muuten saa pysyä tuommoisena, saattaa telautua siniseksi kun olis maalia vielä muutama litra pöntössä jäljellä, niin ja apparin lattiahan tästä puuttui.
Saa myös toimia hieman elimenluovuttajana tolle -69 fj:lle, josta takalasit pilattu hitsikipinöillä ja toi lavakaari tulee kans siihen pilatun tilalle.
Keula jää varmaan tommoseks ilman lokareita, tai sit niitä tarvii hieman kaventaa ja käyttää vaan sisälokasuojat.
Heikki L
30.05.2011, 22:26
ei helvetti:):):)
bj45lava
30.05.2011, 22:30
Miten niin helvetti, tosta kuvasta muuten puuttuu vielä yksi mun 40 sarjalaisista...
Määräenemmistöllä se homma toimimaan saadaan.
Mitä mieltä emännys on näistä pihakoristeista mallia J4? :D Toinen toistaan säihkyvämpiä.
Ei vaan kyllä mun silmä ainakin tykkää noista, mut tiedän henkilöitä kenenkä ei.
Mitä mieltä emännys on näistä pihakoristeista mallia J4? :D Toinen toistaan säihkyvämpiä.
Ei vaan kyllä mun silmä ainakin tykkää noista, mut tiedän henkilöitä kenenkä ei.
jos mun pihal ois vastaava rivistö,nii eipä siin yhenkään kantturan /kautta naapurin mielipide paljoa painais!!!!!
Mistä näitä nelivitosia oikein tulee?
Keräilyssä olen kyllä kohdannut voittajani. Toistaiseksi.
IironSika
31.05.2011, 08:52
jos mun pihal ois vastaava rivistö,nii eipä siin yhenkään kantturan /kautta naapurin mielipide paljoa painais!!!!!
x2
bj45lava
31.05.2011, 09:09
Vielähän näitä saa ihan rahalla ostettua, joskus varmaan tulee sekin päivä, ettei enää silläkään, joten pitäähän näitä muutama olla nurkissa, eipä tuohon ole sanomista ollut. Kaikkihan on kuitenkin ajokuntoisia, yhessä jopa leima päällä.
Naapuritkin kävivät eilen ihmettelemässä että mikä ihmeen hieno auto sulla on pihassa kun ton hodarin ulos ajoin tallista, totesin vaan etä se samahan se on vaan hieman uudistuneena.
bj45lava
31.05.2011, 21:11
Hieman ihmettelyä, kaikki joutavat jälkiasennusjohdot poistettu, keulan reunapellit ruuvattu kiinni, pitää miettiä, kolvaako tosta flipin vaiko hitsaa ne vaan koppaan kiinni takareunoistaan.
Museoprojektiin kähvelletty takalasit ja lavakaari.
Takarunkoa puuhattava hieman, jousien korvat just lähössä irti ja iskariputki poikki, pakoputki löyty pihalta haitarin kanssa, jostain nissanista.
Kone käynnisty tokalla startilla ja tosiaan autossa ei ole siis edes tankkiakaan, vaan tyhjät letkut roikkuu pohjasta. En siis tehnyt muuta kuin laitoin akut kiinni ja käänsin avaimesta.
Lavasta visioin jos käyttäis vaan reunat ja tyhjentäis keskeltä, eli semmonen pick upilta näyttävä, vois kolvata lavan reunat lähtemään korista ilman etuseinää.
Tankiks taitaa tulla tonne kopan takaseinään kiinnitetty jerrykannu.
Sit joku on tehny myös joskus huoltoa ja laitellu nissanin öljynsuodattimen tonne.
>Kone käynnisty tokalla startilla ja tosiaan autossa ei ole siis edes tankkiakaan, vaan tyhjät letkut roikkuu pohjasta.
Tollahan kannattaa alkaa työmatkat ajaan. Halpaa ajoo!
Jotenkin nään silmissäni kolmenkymmenen vuoden päästä Mikon aamulla
köpöttelevän avaamaan ovee halliin jonka päällä lukee "Suomen Land Cruiser Museo".
Matti
Kyl 45 lava on komia,hiukan tietty kabiini sais olla tilavampi.
Toi hantin ovi näyttää kauheen tutulle... Meijä ukol ol aikanaan yks moisella värityksellä olleva bj40,tais lähteen alotettuna projektina pälkäneen suuntaan.
bj45lava
05.06.2011, 08:48
Ja ei kun runkoa pilkkomaan, mädät takaa pois ja uutta tilalle, oli vaan tarveraudat päässy loppumaan ja piti käydä oikeen ostamassa paikallisen rautakaupan ainoa 100x100 rhs pätkä, jonka sai sit halkaista ja tehä siitä uutta aisaa taakse.
Iskariputki tuli tehtyä d22 king cabin vetokoukun poikkipalkista ja takapalkiksi jonkun toisen nissanin vetokoukku oikeen koukkuineen.
Kiikun holkit putsattu lahoista ja hitsattu kiinni runkoon pätkillä tota iskarikiinnikkeksi mennyttä putkea.
Masentavia korin peltitöitäkin jatkettu, enää tarvis tehä mol.lattiat, kuskin helmapalkki rhs löyty kans pihalta ja sitä aloiteltu, apparin puolellahan oli jo joku huonekaluputki, eikä sitä jaksa enää irrottaa.
Ja tankkikin kyhätty jerrystä alareunaan juottaen tommonen pikaliitin ja myös korvausilma hoidettu jarruputkikierukalla. Siihenhän se seinään sit aikanaan kiinnittyy.
Lokarien yläosat kolvattu kans koriin kiinni.
Päivän kulut 20€ kun joutu ton 80cm pätkän putkea ostamaan.
bj45lava
17.06.2011, 17:29
Ja taas hieman nytkähtää, eli hommattu vehkeeseen alle 37" Irokit, (jotka vielä tosin saamatta) ja 12x15 BL vanteet, joita hieman rassattu jo valmiiksi renkaita varten.
Onkohan joku oikeen ajatellu asiaa, koska vanteisiin on kaikkiin hitsattu epämääräiseen kohtaa epämääräisen kokoinen pala rautaa jokaiseen venttiilinsuojan vastapuolelle, lisäksi ilmeisesti vanteen ulkopuolen ura eka täytetty ja sit vasta kehä hitsattu helvetilllisellä saumalla ulkoreunan päälle, normibeadlockkia siis vielä 10 mm leveämmät, koska omissa tekeleissä kehä tuli sinne uran sisään.
Noi nyt kuitenkin painaa sen 30+kg/kappale...
Reunoja hieman hiottu ruosteita pois ja maalailtu ja keltaiset kehät muuttuu muuksi ei vaan tiedä miksi vielä.
Sika vois tulla hitsaamaan noi kesken jääneet peltityöt loppuun niin pääsis ajeleen, kuskin lattiakin täytyy tehä kokonaan uusiks.
Kumit + vanteet yhessä makso nyt sitten 60€ enemmän kuin ite auto, mut voihan niitä lainata toisiinkiin vehkeisiin, joten ei laskeskella niitä tähän hommaan mukaan ollenkaan tulee vaan paha mieli taas kerran.
Tulee muuten Irokin kylki aika tyrkylle noin leveillä vanteilla ja matalalla renkaalla. Boggerissa ois hyvä, Irokissa ei välttämättä.
IironSika
18.06.2011, 11:09
Kato kaimapoika, se lattiattomuus vaan keventää ja lisää näkyvyyttä. Niin mä sen sillon joskus ajattelin. :)
bj45lava
19.06.2011, 09:06
Onhan tossa lattialla lukottomat 10" leveetkin vielä, täytyy kokeilla kummat sit paremmin istuu...
hieman liian leveet on noi vanteet irokeille. 10"+bl olis sopiva. vink vink mulla olis 10x15 bl vanteet (tml vanteet ja vissiin jormalaisen kehät) ja vaihdossa kelpais noi 12x15bl valssit ;)
bj45lava
20.06.2011, 22:07
No siellä ne nyt on, katellaan miten toimii ja ainahan voi vaihtaa jos toi setti ei toimi...
Nyt se kuitenkin näyttää siltä kun kuuluukin ja on jopa kevyempi ohjata kuin niillä 235/75 voltyre siirtonahoilla, kun noissa ilmaa 2 bar.
Ja kaipaa entistä vähemmän sitä lavaa, mietin jos tekis vaan turmakaaren kopin taakse ja sieltä vinot rungon takakulmiin ja varakumi sinne kiinni niin riittäis mulle, tuolla kopissa kun ei tilaa kaarille ole.
Ohjaustehostinsetti menee kuitenkin ostoslistalle.
Noilla 10" normivanteilla näyttää, kuin 12.5 levee kumi olis 6" leveellä vanteella. Paremmilta kuitenkin noilla 12 beadlokeilla minusta, mut kokeillaan aikanaan toimivatko noin.
Noilla 10" normivanteilla näyttää, kuin 12.5 levee kumi olis 6" leveellä vanteella. Paremmilta kuitenkin noilla 12 beadlokeilla minusta, mut kokeillaan aikanaan toimivatko noin.
Interco näyttää ilmoittavan 11" leveen vanteen tolle 14.00 leveelle kumille, joten 12" on varmastikin hyvinkin ok.
Toihan on ihan makuasia. Ulkonäkö leuhkan näköinen leveellä vanteella, mutta väittäisin renkaan toimivan maastossa paremmin ja joustavammin kapeammalla vanteella. Itellä on 36" irokit 8"+beadlock vanteilla ja toimii mun mielestä ihan pirun hyvin, mutta ei ehkä ole läänin leveimmät ja muhkeimman näköset;):D:D:D:D
bj45lava
21.06.2011, 13:45
Joo ei tässä ulkonäkö ole tosiaan päasia, tarkoitus olis puuhata toimiva peruslaite, alustalle en aio tehdä mitään, korkeintaan takamurikalle kemppi, ja muutenhan toi jo toimiikin.
Vinssin vois ehkä sähköisen hommata noita omia yksinäisiä ajoja varten.