View Full Version : Farkkua hakemassa
Jampester
29.05.2011, 17:06
Kyselläämpäs täällä, siinä toivossa että saisi vähän puoluettomamman mielipiteen, täällä kun tuntuu olevan asiantuntevaakin porukkaa mukavasti mukana. Eli vähän ripeämpi farkku olis perheelle hakusessa. Kiinnostaisi vähän minkä hintaisia on mikäkin ylläpitää ja millasia lastentauteja kyseisissä kipoissa on ollu. Mielessä pyöriny seuraavat kärryt:
Volvo V70 2.5 T5
Mersu c 320
BMW 330
Audi A4 1.8T quattro
Budjettia n. 20000 eeroa, eli taitaa kaikissa peleissä vuosimallit osua johonkin vm 2000-2005 hujakoille..
Nämähän on näitä mielipideasioita. :)
Ite päädyin tälläseen kioskiin reilu kuukausi sitten, enkä oo ollu muuta kun tyytyväinen. Todella mukava ajella, itellä heikompi tehoinen kone, kun kahtelee uudempia kun 2003, niin saapi 204hv jo vakiona ja yhden vaihteen laatikkoon lisää, jos manuaalia kahtelee, suurin osahan näistä on automaatteja, ja niissä on hajoilevia imusarjan läppiä.
http://img822.imageshack.us/img822/2029/img1910lr.jpg
Kyseessä siis 330xd, eli nelikkona ja diisselinä, manuaalilaatikolla.
Tyyppivikoina puslat perästä, rättinivelet, airbag valoa välkyttelee (liitokset penkin alla), absin anturit on kulutustavaraa, takaluukun kytkin takkuaa.
Ei tosin oo omassa yksilössä näitä omaisuuksia ainakaan viä löytyny, tosin niin vähän aikaa ollukin, ettei pitäiskään olla mitään.
Byrocrat
29.05.2011, 20:43
Kyselläämpäs täällä, siinä toivossa että saisi vähän puoluettomamman mielipiteen, täällä kun tuntuu olevan asiantuntevaakin porukkaa mukavasti mukana. Eli vähän ripeämpi farkku olis perheelle hakusessa. Kiinnostaisi vähän minkä hintaisia on mikäkin ylläpitää ja millasia lastentauteja kyseisissä kipoissa on ollu. Mielessä pyöriny seuraavat kärryt:
Volvo V70 2.5 T5
Mersu c 320
BMW 330
Audi A4 1.8T quattro
Budjettia n. 20000 eeroa, eli taitaa kaikissa peleissä vuosimallit osua johonkin vm 2000-2005 hujakoille..
Tuollaisellakin ehtii eli riittävän ripeä ja tilaakin on enemmän kuin noissa listaamissasi. Voi sillä toki hitaastikin ajella jos haluaa. Kokemusta merkistä useammaltakin vuodelta eikä ole ollut valittamista.
Allaoleva yksilö vieläpä vähillä kilometreillä, mutta uudempiakin näyttäis myynnissä olevan hakemassasi hintaluokassa.:) Enkä ole siis auton myyjä. Kunhan vilkaisin nettiauton tarjontaa :)
http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/3640335
Ihan vain tyhmä kyssäri, miksi sen pitää olla joku hi-perf malli jos on perhe kyydissä?
Jos johonkin panostaa niin siihen että autossa on muksuille tilaa ja romppeet mahtuu mukaan. Ilmastointi on kiva lisä, samoin vakionopeus säädin, loput on vain enempi vähempi turhaa.
Toki jos pitää naapurille päästä elvistelemään että "onha tuossa +200 hv ja kulkee ku sika kiimassa..." sitten se on asia erikseen.
Hommaa ST-mondeo, alkaa olla hinnat jo kohtuullisia ja on voimaa, v6 kone ja oikeasti tilava auto.
Ei, ei ole omaa kokemusta mondeosta mutta kyllä kait se on jo voorrtiki auto vaikkei piika ole ihminen.....
Hommaa ST-mondeo, alkaa olla hinnat jo kohtuullisia ja on voimaa, v6 kone ja oikeasti tilava auto.
Ei, ei ole omaa kokemusta mondeosta mutta kyllä kait se on jo voorrtiki auto vaikkei piika ole ihminen.....
OT: hyviä kyytejä tarjoilevat niin Ford kuin piikakin :)
Nuhapumppu
29.05.2011, 21:40
A4 kannattaa jättää suoraan laskuista jos haluat tilavan auton,ovat todella pieniä sisältä. Eteen kun kampeaa 180cm pitkä ihminen ei takapenkille sovi enää kunnolla edes lapsi istumaan,peräkonttiinkaan ei juuei mitään sovi. Itsellä on tuollainen 2001 Mondeo 1.8,kulkee kuin keuhkotautinen kissa. Ajettavuus on hyvä ja tilavampi kuin monet muut autot samassa hintaluokassa. Nuista tehokkaimmista ei ole kokemusta,mutta samat tyyppiviat löytyy elikkäs ovien saumaukset ei kestä ja alkaa ruostumaan,tosin 99% mondeoista nämä viat on jo korjattu. Mutta tämä on v
osta Volvoista XC70 ja semmosella koneella kuin tarviit, ei tarvii kikkailla turhien merkkivalo, ruoste tai lastentautien kanssa, toki näissäkin metkunsa on, mutta perusvarmaa kauraa kuitenkin
"kaupanpäälle" neliveto ja sopivasti maavaraa, ainoana miinuksena onneton vetopaino
Volvo V70 2.5 T5
Mersu c 320
BMW 330
Audi A4 1.8T quattro
Näist vaihtoehdoista kolme parasta: volvo, volvo ja volvo...
Kun kattoo vähän mitä ostaa, niin eniten saa tosta kategoriasta rahoilleen vastinetta.
Ite en pidä oikeastaan ko. merkkiä edes autona kovin suurilla kirjaimilla kirjoitettuna, mutta silti käyttiksenä sellainen löytyy... Penari on kyllä kokeilematta, enkä kokeile.
osta Volvoista XC70 ja semmosella koneella kuin tarviit, ei tarvii kikkailla turhien merkkivalo, ruoste tai lastentautien kanssa, toki näissäkin metkunsa on, mutta perusvarmaa kauraa kuitenkin
"kaupanpäälle" neliveto ja sopivasti maavaraa, ainoana miinuksena onneton vetopaino
Mitä enemmän ta ivähemmän vapaasti korjattavia ominaisuuksia nuissa xc volvoissa kulkee mukana kun on itselläkin käynyt mielessä mammalle hankkia?
Takapyöränlaakereita kuulostaa jonkin verran menevän volvossa. Tosin itse en ole yksiäkään vaihtanut enkä vaihdattanut joten lieneekö hieman käytöstä riippuvaa, kilometrejä on vajaa 300t. Takaiskarit taitaa olla valtaosin mallia Nivomat, eli kalliit. Minulla on kyllä vaan V70, ei XC.
Audista on sen verran kokemusta että alustassa on ihan tarpeeksi väljäksi meneviä niveliä. Joka katsastukseen on riittänyt vaihdettavaa.
kaikkia AWD malleja (II koppasessa V70) vaivaa Volvolla samat kiusalliset pikkujutut
- kulmavaihde, hiukan onneton rakenteeltaan, alkaapi 150 - 200 tkm kohilla kuolla kuivuuttaan, kustannus noin tonni, oire: hävinnyt takaveto
- nivomatit takana on ehdoton varuste, kestää n. 250 tkm, vaihto helppo, kustannus jousineen alle tonni
- takapyörän laakerit, nykymallit jo kestää, aiemmat ja halvat tarvikkeet vaihtokamaa 30 - 60 tkm välein, helppo vaihtaa ite kun on mallia koko paketti 4 llä kiinni, kustannus alle satkun / puoli
plus V70 mallien muut yleisimmät ihmeet, tuo AWD ei paljoakaan muutoin poikkea, alusta on periaatteessa samaa kamaa, vakaajat ja jousitus hiukan eroaa etvetoisista
huolto-osiahan ko. veheksiin saa melkein mistä vaan
nää on jääny parhaiten mieleen, kokemusta 7 stä eri AWD mallisesta väliltä 2002 - 2011, kilsoja noihin ajettu yhteensä n. 700 tkm
Janne1986
30.05.2011, 07:29
Itsellä ollut s70 2.5t.
Ja nyt emännällä 850 t5 farkku.
Molemmat ovat olleet sitä mitä pitikin.
Tilaa on reilusti ja ajomukavuus on kyllä sika hyvä!
Ja plussana molemmissa riittävät tehot.
Viat mitä olen itse kokenut:abs boksi reistailee(tinaukset sisältä huonot),lambda vikoja ollut molemmissa malleissa ja koiranluut menee edestä.
Eli ei mitään järkyttäviä vikoja ole ollut.
Suosittelen itse volvoa.
Ja jos haluat että siinä on tilaa niin osta tuo vanhempi V70 korimalli.
Uudemmissa on ovien/keskikonsolin muotoilu syönyt tilaa enemmän.
Äläkä osta missään nimessä vaparia!
Meillä perheautona a4 farmari,1,8T vm. 01,mittarissa reilu 200tkm,meillä ollu n.60tkm/4v. Muuten on pelannu moiteettomasti paitsi että longlife öljyä alko menemää melko paljon vuos takoperin,alko öljyn vaihdon jälkee ja loppu kun laitatin seuraavassa vaihossa hyvät normiöljyt,liekkö laittaneet jotain pilipali litkua sillon edellisellä kerralla.
Ensimmäistäkään niveltä en oo vielä katsastukseen uusinu vaikka niistä kaikki pelotteli,ja katsastusmieskin ihmetteli viime syksynä.
Mikään tilaihme ei kyllä oo,jalustallinen turvakaukalo kun on takapenkillä niin repsikassa pitää olla polvet suussa, Kuskin takana isompi turvaistuin,justii mahtuu juniorin kintut olemaa välissä kun tällänen persjalkanen laittaa penkin kohallee..
Volvoa havittelin sillon kun toi ostettii mutta hallitus tykkäs enemmän audista,ja sehän sillä pääasiassa ajeleekin,vaikka kyllähän siellä volvossa vähän väljemmin istuskelis.
Sen lisäksi Volvo on aivan täynnä kaikenmoisia hämäriä sähkövikoja. Jos oikeen muistan niin vm.2001-2003 mittaristo kuolee n.200tkm kohdalla. Syynä huonot tinaukset thaimaassa. Itsellä on sopivasti vm.2002 ja juuri tuo kyseinen ongelma. Sen myötä tulee SRS-herja mittaristoon, joka on muuten helvetin vaikee saada pois sieltä. Avron puoleen kannattaa kääntyä jos sen haluaa pois ;) Ei todellakaan kannata mennä yhteenkään AD-korjaamoon tms. Itse kävin kahdessa ja kummassakaan herjaa ei saatu pois. Tuo mittaristo ohjaa muuten myös keskuslukkoa, puhallinta, vilkkuja ja tais olla vielä jotain muutakin. Erittäin helppo irroittaa. Mikäli mittariston voi korjauttaa niin maksaa vajaa 200€. Mun mittaristo korjattiin Rovaniemellä ja sai 2v takuun työlle. Valojen kytkin hajoilee myös. Sen seurauksena mittariston ja kojelaudan taustavalot pimeenä. Auttaa kun hinkuttaa sitä valokytkintä. Ratkaisu on myös uusia se. Itse en ole jaksanut. Perussettinä joka tuntuu kuuluvan nykyään kaikkiin autoihin vakiovarusteena niin keulasta menee puslat. En tie mitä pilipali puslia nykyään autoihin tehdään, mutta tuntuu että kaikkiin autoihin keulan puslat pitää vaihtaa joka vuosi uusiin. Myös Volvoon. Moottorissa on myös perin hämäriä tunnistin vikoja silloin tällöin. Itse en myöskään lämpene noille jatkuville nitinöille mitä se auto pitää.
Mulle varoiteltiin myös Volvon automaatteja. On kuulemma erittäin tarkka huollosta. Tiedä sitten. Mutta näyttäisi melkein kaikki T5 mallit olevan automaatteja. Sen myötä vaikka kuinka nokalla on tehoa niin ei se auto mihinkään liiku. Tehokas auto on aina hyvä pilaa automaatilla. Näin on tehty myös Octavia RS:n ja Fabia RS:n kanssa kun niihin on tungettu DSG, joka on ihan perseestä niissä autoissa. Paljon paremmin tuntuu liikkuvan VAG-groupin 1.8T koneiset autot kuin T5 Volvo. Ne myöskin kuluttaa huomattavasti vähemmän kuin Volvo.
225/45-17 renkaiden myötä pitää myös kääntöympyrää rajoittaa. Ottaa lokasuojiin kiinni. Itse en ole jaksanut rajoittaa vaikka onkin kohtuu helppo nakki. PK-seudulla tuo pysäköinti Volvolla on myös niin perseestä. Parkkipaikat kun on mitoitettu jollekin japanin kinnereille. Sen seurauksena auton kyljet on lommolla kun kaikki nilkit paiskoo niitä kylkiä vasten oviaan. Ei kyllä tajua mikä ongelma on hieman varoa kun oven avaa.
Mutta Volvolla kun pääsee maantielle niin se on muuten juhlaa. Myöskin jos on selkäkipuja silloin tällöin niin joku noissa Volvon jakkaroissa on, että vaikka kuin on selkä kipee niin Volvolla pystyy vaan ajamaan. Enkä muuten itse ole huomannut mitään eroa ajetaanko E10 bensalla vai 98:lla. Ainoastaan silloin jos vetää kärryä perässä niin kannattaa ajaa 98:lla. Vie silloin huomattavasti vähemmän, mut ilman kärryä, mielummin 95:lla.
Ja tosiaan kuten Pee tuossa mainitsi niin AWD malleissa on muutamia bugeja liittyen nelivetoon. T5 malli on myös siitä nihkeä että sitä ei erota perus V70 Volvosta millään. Tuli kerran parkkipaikalla vertailtua. Penkit ihan samanlaisia kummassakin. Ja nuo nahkajakkarat on kohtuu liukkaat sporttisessa ajossa kun ei ole minkäänlaista kuppimuotoilua.
Volvo V70 2.5 T5
Mersu c 320
BMW 330
Audi A4 1.8T quattro Jos tilaa haluat niin tuo Volvo on sitten se ainoa vaihtoehto. Tuo bimmeri varsinkin on perin ahdas. Mersusta ei mitään tietoa.
c300 chrysleri... rupee olemaan hinnat tuostta 20t pintaan. voimaa, näköä ja tyyliä löytyy.
c300 chrysleri... rupee olemaan hinnat tuostta 20t pintaan. voimaa, näköä ja tyyliä löytyy.
Katsastuksen vikatilastoissa Chrysler pitää keulapaikkoja, tosin siellä väärässä päässä :(
Jos V790 on yksi vaihtoehto niin miksei myös 500-sarja tai A6 mallit? Olettaisi noita S6 malleja saavan kohtuu edukkaasti näillä bensanhinnoilla. Tai ylipäätään isolla bensakoneella varustettuja autoja. Serkulla on menopelinä A8 sillä 4.2-litrasella V8:lla. Yrittänyt myydä pois sitä, mut kukaan ei halua ostaa tuollaista peliä. Eipä ainakaan itseä yllätä. Onhan se relee auto, mut syö helvetisti ja jos siellä joku kilke hajoaa niin maksaa varmasti mukavasti.
T5 malli on myös siitä nihkeä että sitä ei erota perus V70 Volvosta millään. Tuli kerran parkkipaikalla vertailtua. Penkit ihan samanlaisia kummassakin. Ja nuo nahkajakkarat on kohtuu liukkaat sporttisessa ajossa kun ei ole minkäänlaista kuppimuotoilua.
V70R ja S60R malleissa on sitten muitakin eroavaisuuksia T5 ja normimalliin kuin moottori. (neliveto, 300hv, yms.) Ei vaan ole kovin paljo tarjolla noita R malleja.
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/volvo-s60-r-ja-v70-r