View Full Version : Power Commander kokemuksia ?
Ostin mopoon (102 cid V2) hiukka paremmin kuuluttavat putket, ja power commanderin (USBIII)
Kysymys kuuluupi:
Commanderit lienee tehtaalta tullessaan jonkinmoisissa kompromissiasetuksissa, onko syytä viedä kartan modaukseen, vai antaa maiseman vaan vaihtua jos ja kun käy hienosti ihan noinkin ? (ja sen ihan viimeisen hevosen herättämiseen ei ole tarkoitustakaan)
Lambdaa ei ole, eikä uusiin ihan helpolla anturin muttereita hitsaillakaan... Tuollainen isohko V2 ei oikein luotettavaa lukemaa pelkällä sondilla putkesta anna
Ja ennenkuin joku taas alkaa viisastella, täähän on offroaduse only :cool:
Broidin ducatin 1098 laitettiin kans pw ja käytettiin penkissä kyllä muokattii käyrät uusiks.
Tosin italian ihme ei oo millään tehdas arvolla ollut hyvä. pw ja kokoputkisto kyllä muutti vähän helv... koko kampetta ja väännöstä tuli todella loistava...
eiks netistä löydy karttoja kaikenlaisilla eri variaatioilla? ainakin silloin oli kun 700 raptoria virittelin joskus 3 vuotta sitten
Löytyy karttoja, kyse oli oikeastaa just siitä, että TARVITSEEKO tehtaan asetuksia muokata, ellei hae jotain hipo juttuja, mä haen ihan vaan pitkää kestoa ja mukavaa kaasuun vastaavuutta / ajokäytöstä...
Löytyy karttoja, kyse oli oikeastaa just siitä, että TARVITSEEKO tehtaan asetuksia muokata, ellei hae jotain hipo juttuja, mä haen ihan vaan pitkää kestoa ja mukavaa kaasuun vastaavuutta / ajokäytöstä...
No tuota, kyllä varmaan juuri nuo kaasuun vastaavuudet ja mukavuudet taitaa olla ne, jotka nimenomaan haetaan siellä penkissä?
En ole kyllä valmiita ohjelmia kokeillut, joten ei kokemusta siinä mielessä, mutta muutamia kertoja säädetty penkissä pyörää ja kyllähän siintä aika käteen sopiva saadaan, kun vaan jaksetaan hinkata.
Nuihinhan alkaa olla ohjelmia, joilla saadaan kartat muutamalla vedolla aika kohilleen ja näin monissa paikoissa tehdäänkin tai sitten vedetään muutaman kerran täydellä kaasulla kauniit tehokäyrät ja se on sitten siinä.
Viimeisellä kerralla omassa pyörässä taisi tulla penkitysaikaa yli6h, kun ajeltiin joka vedolla kaikki kaasun avaukset, jonka jälkeen alettiin vasta karttoja korjailemaan. Ja sitten sama rumba uudestaan..
Eikö tuo Viaber osu aika lähelle, joten voihan sieltä kysäistä kuin säätö onnistuisi.
Valmiit ohjelmat on sinne päin, jotku ajaa niillä eikä valita. Mutta jos hommaa ohjelmoitavan niin silloin hakee lisää tehoa/vääntöä ja varmistaakseen maksimaalisen vaikutuksen vain penkissä saa todella kohdalleen.. Eli vie vaan penkkiin niin saa kerralla kunnolla.
Voin muuten suositella Viaberia (Harri Piensalmi)
Tarvii varmaan innostua poikkeemaan JPään Velholla...
Sittenhän tuon konkreettisen vaikutuksen näkee / tuntee
Yleensä on aika rikkaalla vakio softalla. Huomaa pitempään ajaessa tukkoisuutena.
Yleensä on aika rikkaalla vakio softalla. Huomaa pitempään ajaessa tukkoisuutena.
Juupz!
Säätäähän tuota voi itekin, vaan kun ei oo edes lambdalle mahista tuossa putkistossa, niin hiukka hakoteille menee... Toisaalta nuo isohkot mukit tuplatulpilla ja monilla venttiileillä sallii hiukan rikkaammankin seoksen, ja tuon ajo- / käyttökierroksethan vaanii siellä 1500 - 2800 rpm...
Eli ihan niinkuin muussakin elossa,
yhtään ei pelota rikkaus mutta kauhistuttaa ajatuskin laihuudesta ...
http://smileys.smileycentral.com/cat/36/36_6_2.gif
Eli ihan niinkuin muussakin elossa,
yhtään ei pelota rikkaus mutta kauhistuttaa ajatuskin laihuudesta ...
Voi jumalauta.... taas saa pyykiä näpiksen
Kiitos kiitos.... :D
Eikös se pädekkään enää että toimivat vehkeet on kuin Ford ja miehen muna. Jos ne toimii niin elä räplää niitä, ja jos ei toimi niin sitten annetaan ne asiantuntevien käsien hoitoon.