PDA

View Full Version : Volvo alipaine


joker
25.05.2011, 10:15
Nyt mututietoo tai todellista tietoa tarvittain. Paljonko Volvon lukot tarvitsee alipainetta tai paljonko yleensä alipainepumppu tekkee alipainetta ?
Kysyy epätietoinen :o

Pauli
25.05.2011, 10:43
Ei ne lukot paljoa tarvi ja aiheeseen liittyvää löytyi: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=53049&highlight=alipaines%E4ili%F6

ugly_hj
25.05.2011, 13:09
ainakin hoojiin orggis alipaineella tuntus toimivan

joker
25.05.2011, 15:48
ainakin hoojiin orggis alipaineella tuntus toimivan
Mut paljonko siellä on silloin alipainetta ?

pee
25.05.2011, 16:13
alipaineen määristä en tiedä muuta, kuin että kuten toisessa topicissa on sanottu, on alipaineen maksimi vajaa - 1 bar = täydellinen tyhjiö

maanläheisemmin, volvon lukot imaisee ihan suulla letkusta päälle, vaikkei isompaa imutreeniä olis harrastanutkaan...

eli ei ne toimiessaan paljoa vaadi, tärkeetä muistaa tehdä linja niin, että kun vapautat lukon, pääseen "imuletkuun" jostain vallitseva ilmanpaine korvausilmaks, muuten ne ei toimi

ToHo
26.05.2011, 14:22
-0.3 bar taisi lukkojen valot syttyä...

wr-range
31.05.2011, 09:12
volvo-akseleiden alipainelukon kellot toimii suht pienellä alipaineella.
todenäköisin syy toimimattomuuteen on letku tai kalvo murtunut
kalvon kiinnityspannat kiristää helposti liian tiukalle,(jos ei ole alkuperäiset kiinikkeet)

joker
05.08.2011, 05:25
Noin laitoin sähköpumpun sytkyttämään ja jarruille ja lukoille. 0,65 baaria alipainetta maks ja vaikka polkoo hulluna jarrua ei tipu alle 0,3 sitten millään.

tapsa4x4
05.08.2011, 11:43
mistä ostit ja mitä maksoi?12v ?

Jos jostain syystä on lukonpuolen vetari päässy ruostumaan joskus niin haittaa aika paljon ens alkuun lukon toimivuutta,vaatii paljon enenmän alipainetta.
Vuodot letkustossa/kellossa vaikuttaa aika paljon.

Opeli hihna vetoinen alipaine pumppu ei riitä lukoille kunnolla.mutta laturin perässä oleva öljytehostettu alipaine pumppu kyllä kunnossa olevana pitäis riittää hienosti.

joker
06.08.2011, 00:24
mistä ostit ja mitä maksoi?12v ?

Jos jostain syystä on lukonpuolen vetari päässy ruostumaan joskus niin haittaa aika paljon ens alkuun lukon toimivuutta,vaatii paljon enenmän alipainetta.
Vuodot letkustossa/kellossa vaikuttaa aika paljon.

Opeli hihna vetoinen alipaine pumppu ei riitä lukoille kunnolla.mutta laturin perässä oleva öljytehostettu alipaine pumppu kyllä kunnossa olevana pitäis riittää hienosti.

Putiikkia en nyt heti muista jotain 300 € luokkaa ja 12v tietty löyty myös 24v. Sisä tiloihin noin kallis pumppu piti sijoittaa. Niin oikea kalvopumppu jos tarvetta on voin kattella myyjän. Alipaineen pitää minuutteja sisällä ja perät kun oli auki niin ei ollut ruostetta ainakaan havaittavissa. Taitaa kello vaan tarvita säätöä7herkistelyä vähän

Paavo
07.08.2011, 10:02
Lukot on käsin rengasta pyörittäessä päällä vielä 0.25-0.30 alipaineella, tiedä sitten onko enää ihan pohjassa. Molemmissa lukoissa se Lipposen kalvo, luulis että on vähän pehmeempi kuin alkuperäinen kuminen 70-luvulta. Lukkojen säätö tarkistettu kalvojen vaihdon yhteydessä viimevuonna ja nyt OK, takalukko oli alunperin ihan persiillään, ihme että yleesä toimi.

Volvon anturit kytkee 0.35-0.40 alipaineella. Kumpikin anturi temppuilee hieman (etulukon linjassa oleva säikkyy vettä ja takalukon linjassa oleva kytkee monesti tosi hitaasti), joten ihan priimakuntosia en oo päässy mittaamaan.

Alipainen rooverin 8-sylinterisellä pumpulla, normiajossa 0.6-0.8, huiput on olleet 0.9. Systeemissä mukana rangen nyrkinkokoinen orkkis säiliä, lisäksi 2-3 litrainen rosteripönttö.

Kojelautaan pultattu tällanen.

http://stiletti.wipsl.com/gallery/d/96888-2/20110424_001.jpg

Volvon anturit siis tällaset:

http://stiletti.wipsl.com/gallery/d/96939-2/20110510_002.jpg

Lukoille värkätty tällanen "hieno" merkkivalosysteemi:

http://stiletti.wipsl.com/gallery/d/98499-2/20110517_002.jpg

Punainen etulokolle ja vihree takalokolle. Keltainen haarotettu keskilukon valolta.

-Paavo