View Full Version : hj61 pätkii
Juu elikkä semmosta tässä kyselisin että kun lähtee liikkeelle ja kiihdyttää 1,2 ja 3 vaihteen ja laittaa 4 vaihteen niin rupeaa pätkimään ja rykimää ja saattaa pyöriä jollain 5 pytyllä ja saman kyllä tekee myös silloin jos 3 vaihteen kiihdyttää jonnekkin yli 3 tuhannen kierroksen? Itse epäilisin että se ei saa jostain syystä tarpeeksi ainetta kun silloinkun se rupeaa röpeltämään niin ei annan edes savua vaikka syöttöä onkin sen verran että pitäs antaa! Ja polttoaine suodattimen oon vaihtanu ja tankinpäästä letkun päät kiristelly että ei pitäis saada ilmaa sieltä!
Ettei olis veden erottimen vain mahinu puhki.. ilma vaivalta vaikuttaa kumminki
patroltd
24.05.2011, 19:56
Saako korvausilmaa tankkiin tarpeeksi ettei tule alipainetta?
Saako korvausilmaa tankkiin tarpeeksi ettei tule alipainetta?
Juu tuota itekkin mietin että pitäskö koittaa joku tankin korkki auki ajella ja koittaa mitä siitä sanos mutta jotkut epäili ettei se siitä olis mutta pitää koittaa!!
Ettei olis veden erottimen vain mahinu puhki.. ilma vaivalta vaikuttaa kumminki
Juu pitää toikin katella että olisko siitä!
BJ-40/76
24.05.2011, 21:27
A) suodatin tukossa -> vaihda
b) polttoainetankin siivilä tms meinaa tukkeentua, puhalla
c-kohdassa olevasta letkusta tankkiin, pitää mennä "reiluhkosti" siis silmät ei pulpahda pois päästä;)
c) ilmavuoto polttoaineen imupuolella -> pistä 50cm pätkä kirkasta muoviletkua ensiksi siirtopumpun imupuolelle
(siis sen mustan kumiletkun ja siirtopumpun liitoksen väliin) ja jos tulee ilmakuplia jatkuvasti, niin ilmavuota tankin ja letkun välillä.
Edellämainitut b ja c:n saat eliminoitua helposti; tankkaa 4 litran
polttoainekannu dsl pumpun paluuputkesta n. 1,5 metrin letkulla,
(menee aikaa tyhjäkäynnillä muutama minuutti jos imupuoli kunnossa)
ja kun täynnä niin pistä toinen 1,5 metrin letku siirtopumpun imupuolelle,
ja kas, tankki on nyt tuo 4 litran kannu, ja noilla letkuilla yltää maskin eteen,
johon narulla tai räikkäliinalla kiinni, ja huolehdi esim nippusiteellä että
molemmat letkut pysyy kannun pohjalla.
Ja ajamaan, ja jos toimii ok niin vika on ohitettu, jos edelleen temppuilee
niin siirtopumppu lienee rikki.
Oletko puhdistanut siinä siirtopumpun imupuolella olevaa sihtiä? siis se
n. 21mm pultissa olevaa, siis siinä pultissa jolla imuletku tulee siirtopumppuun?
Muista tulpata tai kytkeä nuo tankinpuoleiset letkut umpeen, ettei tule
dsl:t pihalle.
Itse olen korvannut nuo alkuperäiset dsl putket paineilmalle tarkoitetulla sinisellä putkella oliskohan nylon?
A) suodatin tukossa -> vaihda
b) polttoainetankin siivilä tms meinaa tukkeentua, puhalla
c-kohdassa olevasta letkusta tankkiin, pitää mennä "reiluhkosti" siis silmät ei pulpahda pois päästä;)
c) ilmavuoto polttoaineen imupuolella -> pistä 50cm pätkä kirkasta muoviletkua ensiksi siirtopumpun imupuolelle
(siis sen mustan kumiletkun ja siirtopumpun liitoksen väliin) ja jos tulee ilmakuplia jatkuvasti, niin ilmavuota tankin ja letkun välillä.
Edellämainitut b ja c:n saat eliminoitua helposti; tankkaa 4 litran
polttoainekannu dsl pumpun paluuputkesta n. 1,5 metrin letkulla,
(menee aikaa tyhjäkäynnillä muutama minuutti jos imupuoli kunnossa)
ja kun täynnä niin pistä toinen 1,5 metrin letku siirtopumpun imupuolelle,
ja kas, tankki on nyt tuo 4 litran kannu, ja noilla letkuilla yltää maskin eteen,
johon narulla tai räikkäliinalla kiinni, ja huolehdi esim nippusiteellä että
molemmat letkut pysyy kannun pohjalla.
Ja ajamaan, ja jos toimii ok niin vika on ohitettu, jos edelleen temppuilee
niin siirtopumppu lienee rikki.
Oletko puhdistanut siinä siirtopumpun imupuolella olevaa sihtiä? siis se
n. 21mm pultissa olevaa, siis siinä pultissa jolla imuletku tulee siirtopumppuun?
Muista tulpata tai kytkeä nuo tankinpuoleiset letkut umpeen, ettei tule
dsl:t pihalle.
Itse olen korvannut nuo alkuperäiset dsl putket paineilmalle tarkoitetul
la sinisellä putkella oliskohan nylon?
juu suodatin on vaihdettu ja tankilta lähtevät letkut kiritty joten pitää rueta kokeilemaan noita konsteja! kiitos vinkeistä jo etukäteen!
mikkoimp
26.05.2011, 23:51
onko suodattimen vaihdon jälkeen tullut? pirun monessa tapauksessa on suodattimen välistä jostain hörsinyt ilmaa..
Mulla oireili samalla lailla talvella et muka jääty -5 astetta ja pätki mut vika oli siinä ku tankista lähtee putket niin niissä oli hiushalkeemia ja otti siittä välistä ilmaa mut sit ku otti tankin irti ja tinas uudet tankin(kupariset) lähdöt niin rupes toimiin.(isä on ollu venäjällä ja ajanu sillä vaikka millä paskalla] et kannattaa kahtoa se jos mikään muu ei auta. muutakaan en keksiny, ja kummallisia vikoja on löytyny muutenki.
onko suodattimen vaihdon jälkeen tullut? pirun monessa tapauksessa on suodattimen välistä jostain hörsinyt ilmaa..
Juu samallalailla pätki ku ennen sitä suodattimen vaihtoo!
Mulla oireili samalla lailla talvella et muka jääty -5 astetta ja pätki mut vika oli siinä ku tankista lähtee putket niin niissä oli hiushalkeemia ja otti siittä välistä ilmaa mut sit ku otti tankin irti ja tinas uudet tankin(kupariset) lähdöt niin rupes toimiin.(isä on ollu venäjällä ja ajanu sillä vaikka millä paskalla] et kannattaa kahtoa se jos mikään muu ei auta. muutakaan en keksiny, ja kummallisia vikoja on löytyny muutenki.
Pitääpä checkailla jos ei rupee pelaamaan!
onko suodattimen vaihdon jälkeen tullut? pirun monessa tapauksessa on suodattimen välistä jostain hörsinyt ilmaa..
ennen vaihtoa jo teki tuota eikä parantunu vaihtamalla!
se käy kuitenkin normaalisti vapaalla vaikka paikallaan polkee ja lähtee sahaamatta käyntii ?
jos olet todennut aikaisempien ohjeiden mukaan ettei ilmaa saa ja suodattimet on tarkastettu jokapaikasta.
niin sit tulopuolel vaa joku tukos yks minkä kans voi testaa on laittaa painemittari siirtopumpunjälkee siel pitäs olla jotain 0.5 barii jos se romahtaa isoilla vaihteilla ku vedätetään ni siirtopumppu tiensäpäässä jos ei alkuperästä saa kohtuudella ni voi korvata sähkösellä paineensäädin vaa väliin rivipumpulle voi jotakin 1barin luokkaa laittaa.