View Full Version : 2,5 td pajeroon 2,8td moottori?
V.Kylmälehto
23.05.2011, 15:45
Elikkäs tuollainen kysymys askarruttaa... Miten laatikot, koneenkorvat yms passaa? Millaisiin muutoksiin tulisi varautua?
No heti kättelyssä, meinaatko vaihtaa tuon 2,8:n ekakoppaiseen (pyöreälamppuinen) malliin vai vaihtaa gen2 mallisarjan sisällä mottia?
Jos pyöreälamppuiseen meinaat 2,8:a ja leimalle niin veikkaan etteipä onnistu kun ei ole sarjaan tyypitetty motti.
Jos taasen meinaat pysyä gen2 sarjassa niin.... miksi vaihtaa kun helpompaa on myydä 2,5:lla oleva paje ja ostaa 2,8 tilalle.
Säästyy aikaa, vaivaa, turhaa työtä ja hermot, mosan vaihdolla et varmasti säästä yhtään rahaa paitis jos sulla on tilat ja ilmaiset romppeet käytössä ja aikaa iso repullinen mukana....
Nuhapumppu
23.05.2011, 21:24
No heti kättelyssä, meinaatko vaihtaa tuon 2,8:n ekakoppaiseen (pyöreälamppuinen) malliin vai vaihtaa gen2 mallisarjan sisällä mottia?
Jos pyöreälamppuiseen meinaat 2,8:a ja leimalle niin veikkaan etteipä onnistu kun ei ole sarjaan tyypitetty motti.
Jos taasen meinaat pysyä gen2 sarjassa niin.... miksi vaihtaa kun helpompaa on myydä 2,5:lla oleva paje ja ostaa 2,8 tilalle.
Säästyy aikaa, vaivaa, turhaa työtä ja hermot, mosan vaihdolla et varmasti säästä yhtään rahaa paitis jos sulla on tilat ja ilmaiset romppeet käytössä ja aikaa iso repullinen mukana....
Eikat sen tarvii olla millään tavalla tyypitetty,riittää vaan ettei teho ja tiöavuus nouse yli sallittujen. Ja 1gen pitkässä suurin moottori on 3.0 V6 joka on samalla myös tehokkain.
Tuota, mistään mitään tietämättä, tässä olisi hyvä rojekti topikki, josta saa jotain hajua:
http://www.4x4community.co.za/forum/showthread.php?t=30425
Tuossa ei laiteta 2,8:ia(4m40), vaan sen sijaan 3,2:n DI-D (4m41) Gen1 Pajeroon.
Tietääkseni nuo on ainakin vähän samantyylisiä nuo koneet. Tai sitten ei, mutta tuosta saa kuitenkin jotain kuvaa siitä mitä osia voi olla samoja.
V.Kylmälehto
24.05.2011, 07:19
No heti kättelyssä, meinaatko vaihtaa tuon 2,8:n ekakoppaiseen (pyöreälamppuinen) malliin vai vaihtaa gen2 mallisarjan sisällä mottia?
Jos pyöreälamppuiseen meinaat 2,8:a ja leimalle niin veikkaan etteipä onnistu kun ei ole sarjaan tyypitetty motti.
Jos taasen meinaat pysyä gen2 sarjassa niin.... miksi vaihtaa kun helpompaa on myydä 2,5:lla oleva paje ja ostaa 2,8 tilalle.
Säästyy aikaa, vaivaa, turhaa työtä ja hermot, mosan vaihdolla et varmasti säästä yhtään rahaa paitis jos sulla on tilat ja ilmaiset romppeet käytössä ja aikaa iso repullinen mukana....
Kiitos hyvistä kommenteista. Eli lähtökohta on sellainen, että pihassa makaa gen2:n 2,5td raato ja hyllyssä on tehdasuusi 2,8td motti. Lähinnä tuo tuleva muutostyön määrä arveluttaa, eli kannattaako alkaa hommaan vaan myydä tuo moottori suosiolla eteenpäin. Jos laatikot yms ei sovi, niin silloin tulee halvalla myyntiin tuo 2,8td:n kiuvas.
Vaihteisto ei passaa... Yhdelle tarjosin Gen2-koriseen ja siihen 2,5TD:seen alakertaa ku oli lohko halki... Oma on lähtösin vm. -91 ja IC:nä ollut alkujaankin... Niin selvittelyt tuotti tuloksen, että ei passaa alakerta mitenkään... Kuulemma startti eri kantilla moottoria sit...
Mut tutkailua ja mittailua kehiin... Kytkinkopan kiinnityspulttien väli voi olla eniten hankaluutta tuottava asia...
Ja saahan sen vaihtaa, jos tehorajoissa pysytään. Kysytty konttorilta, kun mielessä oli et heitän ton Mitsun 4D56 kiukaan mäkeen, ja pistän kilpailevalta sin 2.7TD:nä ja vaihteiston kera... Ja kilpailevassa valurautakansi jne...
Mut mitäs siin raadossa on kii, ja missä kunnossa se muuten on? Pistä vaik yv:tä...
V.Kylmälehto
24.05.2011, 20:38
Heitin yv:tä...:) , tuliko perille?
Mut mitäs siin raadossa on kii, ja missä kunnossa se muuten on? Pistä vaik yv:tä...[/QUOTE]