PDA

View Full Version : patrollin akseliin laillinen assistentti?


sössö84
18.05.2011, 20:18
stanu luokan pateen asistentti akseliin. 83vm soa lehtijousilla.
tunnin luvin noita orpi ja assistentti juttuja mut etsin vielä varmuutta.
läjän simpukalla meinasin toteuttaa.
johon tekis poraukset asistentille.
ohjaus iskarin paikalle en meinannut laittaamitään ja apusimpukan meinasi heittää mäkeen
joten raidetankoon pitäisi asentaa joko läpivetävä tai normisylinteri.
mistä laillinen läpivetävä sylkky et menee katsatukseen.
normisylinterin vois laittaa akseliputken ja raidetangon väliin
akseliputkeen kautta panssariin hitsaamalla ja raidetankoon pannalla kiinni
mut läpivetävä ois varmaan parempi mut mistä laillinen,eikä viittis tonnia maksaa osista .
kiitos etu käteen ja korjatkaa jos olen väärässä

pee
18.05.2011, 21:55
eikös mikä vaan läpivetäväkin ole katsastuslaillinen, kunhan kiinnitys on asianmukainen, ja mekaaninen ohjaus säilyy myös moottori sammutettuna

hydrauli- tai raktoritarvikekauppaan vaan, hopihopi

mittoja kannattaa vähän miettiä ja laskea, luntatahan voi esim. ko. tarvikkeita kaupittelevien alan yritysten sivuilta, ja liian isotilavuuksinen tekee ohjauksesta mahottoman rauhallisen, eli "hidastetun" oloisen !

aslakki
18.05.2011, 21:56
toimii se normi sylinterilläkin, pumpusta tuottoa lisää, murikan vieree korvake ja toinen pää raidetankoon... mut minkätakia tojotan simpukka? ja en unisena keksi et mitä haittaa siit apusimpukast on, siinähän se mukana roikkuu ja käypi jatkossakin original ohjausosat jos jotain hajoaa?

jv
19.05.2011, 15:56
mulla on patrollissa tehty assisti paten omalla simpukalla, apusimpukka on heitetty mäkeen ja vetotanko on sorvattu sillee et toises pääs on paten oma raidetangonpää ja toises on tojotalainen (hj:n akselit). sitte on vaa normi sylkky 200mm iskulla ja 40mm männällä vai oliko 35mm, no eni keis. nii se sylkky on kii panjossa ja tonen pää vaa raidetangos, siihen pitäs ittekkii tehdä pantamallinen kiinnitys kunhan saan uuden raidetangon jossain vaihees...

nii ja pumpusta pitää lisätä virtausta, ittellä on oldsista löytyny hydro boosteri mallin saginaw jossa tuntuu riittävän paukku apu orpillekkin.

swampperin profiilissa oli kuva mis näkyy suunnilleen poraus paikat simpanssiin.

sössö84
19.05.2011, 16:42
toytan simpukka siksi et tehas varsia saa siihen(pit arm). portaali lj:ssä näyttas toimiva aika jees

stanu pates mennyt 2 simpukkaa ja 2 apusimpukaa. joten vara osat vähän finaalis.

satun olee töissä raktoriliikkees et läpivetävä varmaan tulee jos löytyy tol 40/35 männällä ja 200mm iskulla.

ilmeisesti joku vanin punppu ois tuloillaan ja lauhdutin
laudutin siks et öljyt palo tuolla paratiisissa paten omalla pumpulla

jv
25.05.2011, 17:41
toytan simpukka siksi et tehas varsia saa siihen(pit arm). portaali lj:ssä näyttas toimiva aika jees

stanu pates mennyt 2 simpukkaa ja 2 apusimpukaa. joten vara osat vähän finaalis.

satun olee töissä raktoriliikkees et läpivetävä varmaan tulee jos löytyy tol 40/35 männällä ja 200mm iskulla.

ilmeisesti joku vanin punppu ois tuloillaan ja lauhdutin
laudutin siks et öljyt palo tuolla paratiisissa paten omalla pumpulla



mittaa viel sit se et paljon tarviit sitä liikettä, ittellä on tosiaan toi 200mm iskua mut siin on about 15mm liikaa, tarttee viel rajottaa sen liike ku teen uuden kiinnikkeen raidetankoon.

MotorPsycho
24.06.2011, 18:01
minä tein omaan patrolliin raidetangon niin että alkuperäisen raidetangon päälle pujotin (hakkasin) toisen paksuseinämäisen putken joka on vähän lyhyempi kuin oma raidetanko että saa orkkis klemmareilla lukittua sivuttais liikkeen. siihen pääliputkeen on sitten hitsattu kiinnikkeet assistentille ja on laillinen kun alkuperäiseen ei ole hitsattu. ainakin minulla on pysynyt ja kun ei ruostesuojaile niin lisäkiinnitys hoituu itsestään. nyt ei väänny enää raidetanko ainut että on painava mutta ei kai tuo haittaa.en löytänyt kuvia mutta kai siitä jotain ymmärtää. ennen oli pulttikiinnitteinen ja lyhyt kiinnitys niin vääntyi raidetanko vielä helpommin. apusimpukan otin itsekkin pois kun tuli kierrejousitus siinä tulee sitten ongelmana se että jos joustaa liikaa niin pallonivel pohjaa simpukan puolella. niitä välitankoja simpukalta ostin itse muutaman täältä palstalta.en muista nyt kenellä niitä oli mutta haulla löytyy.

sössö84
26.06.2011, 13:19
renkaat hääntyy täydet
3h maastajoa hyvin toimi
ei välttämättä tehokkampi mut ketterämpi
tosin pumpuun 4,5mm rekä eli virtausta lisää
pitman armi pitempi kun paten simpukakassa siitä ehkä ketteryys
tehostejan putket käysuoraan patesta ja paten oma pumppu.
simpukassa reikiä siirretty et käy runkoon.
kuvat ketokoot loput,asistentti tulee myöhemmin
käydään juuka ajamassa välis.

kiitokset harjunmaan offi velholle joka taikoi osaset paikalleen