View Full Version : Paras yleisrengas 33*12.5*15 ?
Renkaiden osto edessä, joten käännyn palstalaisten puoleen. Metsässä en juuri aja, joskus kokeilu mielessä. Maantiellä menee aina välillä semmoisia 150 km siivuja, että pääsee niin sanotusti kohteeseen.
Pitäisi olla hyvä maantiellä, mutta karkeuttakin saa olla.
Vähän hankala yhtälö, kuten hyvä ja halpa.
KM2 Mutiaset?
Kumho kl 71 ?
Pehmeää kumia joten sulaa alle. Ja turhan äänekäs pelkkään maantieajoon.
Saattais joku allterrain olla paras vaihtoehto.
Juu, oon kuullutkin että "häviää" alta.
Daddy's Toy
17.05.2011, 16:00
Oon erimieltä tuon KL71:n kulumisesta ja äänekkyydestä.
Yli kymppitonni takana asvalttia ja kumit ei paljon uusia häpeä.
Ja äänekkyys ainakin omasta mielestä hiljainen.
Parasta on ehkä talvipito.
Rekisteröimätön
17.05.2011, 16:03
Bogger on yks parhaimmista yleisrenkaista kaikkiin olosuhteisiin. :D
Good Year MT/R. Huomattavasti hiljaisempi ja mukavampi ajaa kuin normaali mutianen mutta ei häviä yhtään maastoajo-ominaisuuksissa mutiaiselle. Itsellä ollut hiluxissa ympärivuotisessä ajossa 4,5 vuotta, ajomäärä n. 15 000 km/vuosi ja kulutuspintaa jäljellä n 8mm. Metsässäkin on käyty...
Cooper Discoverer STT. Mustat ja pyöreet (saa täydellisesti tasapainoon), kestää kulutusta (kuluu n. 1 mm/10 000 km) eikä rengasmelu haittaa yhtään. Kuvio tarpeeksi karkea metsäänkin.
Rocky_Hartsa
17.05.2011, 17:26
hankook dynapro rt03 toimii kanssa hyvin yleisrenkaana. On hiljanen ja pääsee sillä mettäänkin. Oli rockyssä kyseiset kumit eivätkä n. 7t km matkalla juurikaan kuluneet, ehkä n.1mm.
Cooper Discoverer STT. Mustat ja pyöreet (saa täydellisesti tasapainoon), kestää kulutusta (kuluu n. 1 mm/10 000 km) eikä rengasmelu haittaa yhtään. Kuvio tarpeeksi karkea metsäänkin.
Samaa mieltä Matin kanssa. Coopperit on yllättävän hyvät myös tiellä.
Samaa mieltä hyvä tiellä ja metässä!
GRpatrol
17.05.2011, 20:08
Oon erimieltä tuon KL71:n kulumisesta ja äänekkyydestä.
Yli kymppitonni takana asvalttia ja kumit ei paljon uusia häpeä.
Ja äänekkyys ainakin omasta mielestä hiljainen.
Parasta on ehkä talvipito.
Samaa mieltä.
Itelläkin kumhoilla monta tonnia takana ja ei ole kulunut nimeksikään, ja talvipito on parasta.
Bridgestone duelerit oli ainakin onnettomat talvella, ja äänekkäät tiellä.
Omakohtaista kokemusta bf mt ja at sekä kl71 niin noista kl71 kuluu selvästi nopeammin kuin bf:läiset. Ja siis reilun 10tkm aikana
KL71 selvästi äänekkäämpi kuivalla kestopinnoitteella.
Lumipito KL:ssä parempi kuin BF MT ja AT
Omakohtaista kokemusta bf mt ja at sekä kl71 niin noista kl71 kuluu selvästi nopeammin kuin bf:läiset. Ja siis reilun 10tkm aikana
KL71 selvästi äänekkäämpi kuivalla kestopinnoitteella.
Lumipito KL:ssä parempi kuin BF MT ja AT
Kumho KL71:sen kulumisesta en sano muuta kun jotta on ollu alla terraano kakkosessa 15tkm ajo ollut ympärivuotista ja pintaa jäljellä hieman reilu sentti joka kohdassa (onko sitten paljon vai vähän kukin verratkoon johkai toiseen minkä kuluman tietää noille kilsoille) !
BF mud terrainit oli alla hetken mutta olivat niin kovaääniset verrattuna noihin KL 71:siin jotta vaihtuivat hyvinkin nopeaan pois alta.
Talvipito KL71 paljon bf mutiaista parempi
Varmasti paraasta päästä yleisrenkaana.
Huonona puolena sanottakoon: Huono saatavuus suomesta ja "kovaääniset" märällä asfaltilla mutta niin on monet muutkin.
Jos et juuri mene metsään niin vastaisin joku All Terrain vaikka BFG. Itsellä oli niitä ennen ja oli erittäin hiljainen maantiekäytössä ja toimivat hyvin tien vieressäkin kunhan jättää ne liejupaikat toiselle. Ja kestää erittäin kauan asvalttillakin mutta oma on päätöksesi.
Cooper stt kanssa ääni tosin mulla 35set ollu hj:ssä ja läjässä on aika hiljaset eikä ravista yhtään pitää aika kivasti joka paikassa:)
Rekisteröimätön
18.05.2011, 00:31
Jos tiellä ajelet niin kysy ohjeet vianorilta. Jos joudut metässä käymään niin osta boggerit. Hankookin dynaproot on yleisrenkaana hyvä mutta kannokossa ei kestä kovin kummosesti. Eli hyviä ei olekaan, osta kahdet ja vaihtele tarpeen mukaan, mettärenkaiksi rättirenkaat
Mites toi cooperin hinta, onko edullinen jos alle 200 euroo/kpl ?
Tilaa tuolta: http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=8039841.136.32096&typ=R-129196&ranzahl=4&Breite=33x12.50&Herst=Cooper&Felge=15&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&Transport=P&dsco=136
174,80/kpl ja rahti kotiovelle kuuluu hintaan
WinChester
18.05.2011, 11:14
Jos todellakaan et "juuri metsässä ajele", niin turha siinä mitään boggereita tai mutiaisia on ostella. STT:stä ei ole kokemusta, mutta kuvio näyttää huomattavasti karkeammalta kuin mitä A/T-kuvio. Mulla oli BFG:n A/T:t alla Jeepin ostaessani ja niillä toimi tosi hyvin moottoritiellä 130km/h sekä metsässä, kunhan ei mennyt kovin syvään mutaan ja laittoi matalassakin kaasun pohjaan. Jeepillä nyt tietysti pääsee kuivassa kangasmetsässä ihan tavallisilla kesärenkaillakin... :cool: :D
Rekisteröimätön
18.05.2011, 18:38
Cooperit on hyvät (talvellakin)
Mut myös yokohaman geolandar MT on hyvä yleisrenkas.
Pääsee mettässäkin kohtalaisesti ja tiellä ok. Talvipitokin omasta mielestä hyvä,
mulla ainakin ovat kulutusta hyvin kestäneet,kun tulee maantieajoa 80% kaikesta.
Renkaiden osto edessä, joten käännyn palstalaisten puoleen. Metsässä en juuri aja, joskus kokeilu mielessä. Maantiellä menee aina välillä semmoisia 150 km siivuja, että pääsee niin sanotusti kohteeseen.
Itellä käyttö kutakuinkin samanlaista, Aurora (hankook) rt02:silla ajoin 75tkm, oli hyvät ajaa pajeron alla, pintaa on vielä jäljellä n. 8mm. RT03:set olisin ostanut, mutta tuli halvat Kumhon KL71:set vastaan. en ole montaa sataa kilsaa vielä ajanu, mutta minusta ne on aika paljon hiljasemmat ja tukevammat. Tasapainotus sanoisinko huono, meni 80g huonoimman ulkokehälle (vrt. aurooran 15g), Vianorilla laittoivat tiptopin tasapainotusjauheen maanantaina (sama 80g pussissa) nyt tuntui asettuvan. Saapa nähä millaiset on käytössä....
knucklebone
18.05.2011, 21:47
Täältäkin ääni Cooper STT:lle, jos haluaa vähänkään karheempaa yleisrengasta, millä pärjää tien sivussakin ympäri vuoden.
33x12.5x15 alla omassa HJ:ssa ja menty kesät talvet eikä etelän lumikeleillä mitään onglemia pysyä tiellä.
Viime kesänä olin viikon verran tien päällä ja rullasin about 5500 km, eikä missään vaiheessa ruvennu rengasmelu tai ajettavuus jurppimaan.
Nappuloiden viisteet vähentää vissiin aika paljon jurraamista ja melua.
Viime kesänä olin viikon verran tien päällä ja rullasin about 5500 km, eikä missään vaiheessa ruvennu rengasmelu tai ajettavuus jurppimaan.
Joo, sopii vaikka karavaanarillekin. Mulla kans pitkänmatkankokemuksia viime kesältä kun vetelin asuntovaunua viime kesänä Euroopan ympäri 7 tkm reilussa kolmessa viikossa ja renkaisiin olin todella tyytyväinen joka käänteessä.
http://imageshack.us/m/834/9666/sveitsi.png
Osta tollaset:
http://www.bfgoodrichtires.com/images/tire-selector/tires/all-terrain-t-a-ko.jpg
Mukavat ajaa, kohtuullisen äänettömät, kulutuskestävyys uskomattoman hyvä, maastossa pitää jotenkuten. Ja menee jopa talvella, ei tosin mikään huippuhyvä talvikumi.
Osta tollaset:
http://www.bfgoodrichtires.com/images/tire-selector/tires/all-terrain-t-a-ko.jpg
Mukavat ajaa, kohtuullisen äänettömät, kulutuskestävyys uskomattoman hyvä, maastossa pitää jotenkuten. Ja menee jopa talvella, ei tosin mikään huippuhyvä talvikumi.
Mulla oli tuollaset hj60 alla, en oikeen tykännyt. Liian "sileä" talvella meni täysin tukkoon.
jos meinaat piankin renkaat hommata, kannattaa kysyä rengasliikkeistä mitä renkaita on edes saannissa tossa kokoluokassa. tuntuu olevan joka puljusta loppu. esim bfg km2 ja kumho kl71 ei löydy mistää...
Mulla oli tuollaset hj60 alla, en oikeen tykännyt. Liian "sileä" talvella meni täysin tukkoon.
Joo, ei ole mikään huippuhyvä talvirengas. Lumella pitää tyydyttävästi mutta jäällä aika onneton. Mutta kyllä noillakin selviää, pitää vaan sopeuttaa ajonopeus kelin mukaan.
Cooper Discoverer STT viimein hodarissa alla. muutama tuhat kilsaa takana ja ei voi muuta kun kehua :) kiitos vinkeistä.
alticity
02.08.2011, 20:35
Cooperit mullaki hodarissa ja tyytyväinen oon. Ei woblaa eikä vapise ja aika hiljasetkin on. Kylkien kestävyydestä ei tiedä vielä mitään kun en maastossa ole ajellu.
Multa kanssa ääni Coopereille. Pari viikkoa ollut velipojan RJ:n alla ja hyviltä vaikuttaa.
mistäs STT Cooperia saa 33 12.5 15 koossa ?
GRpatrol
02.08.2011, 22:17
Ainakin tämmösestä firmasta kuin Raahen Rengas & Laite saa STT Cooperiä 33" koossa, mutta hintaa on reilusti verrattuna esim, Kumhon KL71 renkaaseen.
itse tuli ostettua paikalliselta huoltamolta gtradialin adventurot 33x12.5r15 gummit, talvi ajettu ja kevät, kulumaa ei hirveästi ole ja talvella pitoa riittävästi, ja hiljaiset kesällä. tosin kyljet todella pehmeät että kivikossa voi saada kyytiä. ja tarpeeksi karkea kuviio metsässä ajeluun yms.
Eikös tossa uusimmassa 4x4 Maailmassa ollut mainos Greentread OY:ltä? Pari viikkoa sitten ostin itse sieltä ja löytyi ainakin sillon vielä kotomaasta 33" Cooppereita.
Doscoverer STT:t laitoin viime kesänä ja hyvin rullaa ja hyvin tasapainossa.
Ongelmana ilmeni vaan, että HJ alkoi puoltamaan vasemmalle ja vetelee.
Aikaisemmat BFG AT:t kulki suoraan eikä vedelly, mutta niitä ei saanu kunnolla tasapainoon.
Molemmat kokoa 15x12,5x35.
Onko kenelläkään samansuuntaisia kokemuksia vai oisko mulla ohjausgeometria jotenkin muuttunut? Mittasin akselivälin ja se on ainakin sama molemmilla laidoilla.
Doscoverer STT:t laitoin viime kesänä ja hyvin rullaa ja hyvin tasapainossa.
Ongelmana ilmeni vaan, että HJ alkoi puoltamaan vasemmalle ja vetelee.
Aikaisemmat BFG AT:t kulki suoraan eikä vedelly, mutta niitä ei saanu kunnolla tasapainoon.
Molemmat kokoa 15x12,5x35.
Onko kenelläkään samansuuntaisia kokemuksia vai oisko mulla ohjausgeometria jotenkin muuttunut? Mittasin akselivälin ja se on ainakin sama molemmilla laidoilla.
Jos oot jo kattonu rengaspaineet, niin vaiha renkaat päikseen puolelta toiselle, jos ei ole pyörimissuuuntaa määrätty. Tai sitten vasemmalla puolella edestä taakse ja toisinpäin.
Näissä on eroja mikä menee mitenkin ja kun rengas on iso ja halpa ja vanteen et lukemat on mitä on niin kaikki vain korostuu.
Ja se kokemus on kun vaihoin jeesuksen vanhat generaalit nokioihin niin iitiän tieltä hävisi urat ja kuopat... Vastalahjana sai rengasäänet ja rullauksen joille voi hakea verrokkia lähinna jostain banvaagenista tai nasusta...
4runner 3.0 td
08.05.2014, 21:34
Itellä käyttö kutakuinkin samanlaista, Aurora (hankook) rt02:silla ajoin 75tkm, oli hyvät ajaa pajeron alla, pintaa on vielä jäljellä n. 8mm. RT03:set olisin ostanut, mutta tuli halvat Kumhon KL71:set vastaan. en ole montaa sataa kilsaa vielä ajanu, mutta minusta ne on aika paljon hiljasemmat ja tukevammat. Tasapainotus sanoisinko huono, meni 80g huonoimman ulkokehälle (vrt. aurooran 15g), Vianorilla laittoivat tiptopin tasapainotusjauheen maanantaina (sama 80g pussissa) nyt tuntui asettuvan. Saapa nähä millaiset on käytössä....
no ei varmasti tiiä tuommosia 80g heittoja ajossa jos kokoa alakaa olla 33" monissa rattaissa ollu loppuun 200g ja yliki parraimmissa eikä tiiä ajossa
4runner 3.0 td
08.05.2014, 21:38
liekköpä kukkaa tilaillu tuolta saksasta 1001renkaat liikkeestä kun oisi huomattavasti edullisemmat kun täällä vaan täytyy maksaa etukätteen se vähä arveluttaa???? :rolleyes:
liekköpä kukkaa tilaillu tuolta saksasta 1001renkaat liikkeestä kun oisi huomattavasti edullisemmat kun täällä vaan täytyy maksaa etukätteen se vähä arveluttaa???? :rolleyes:
Ainakin nuita pienempiä henkilöautokokoja oon lukenu tilattavan ja perillekkin tulleen.
BJ-40/76
08.05.2014, 22:55
Minä en maksaisi ainakaan käteisellä, ja luottokorteissakin? on eroa? Siis oliko sama saksalainen/ranskalainen?
katsoppa nuo valikot..... esim.
Keitä me olemme?
:::::::::::::::::
CP REIFEN TRADING GMBH
Pääoma 25 000EUR
Lebacher Strasse 4, 66113 Saarbrücken, Saksa
HRB-Nr.: 19671 - Steuer Nr. : 040/107/04168 - Johtaja: Hugo LACASSE
support(at)1001renkaat(dot)com
Päämaja: Centrale Pneus SAS, 54/56 Av Hoche, 75008 PARIS
Ja yhteydenotto:
Miten meihin saa yhteyden?
Meihin saa yhteyden ainoastaan yhteydenottolomakkeella kaupallisiin kysymyksiin liittyen ja myynnin jälkeisiin palveluihin liittyen palautelomakkeella.
:::::::::::::::::::::::::
Ja samalta sivulta: Toimituksen takaraja on 20 päivää maksun vastaanottamisen jälkeen. Tämän toimitusajan ylityttyä voit saada hyvityksen pyytämällä tilauksesi peruuttamista.
Siis Vaikka minulla on "aika hyvä kokonaisuus", maailmalta tilaamiseen, niin kun lukee kaiken sopimustekstina jne läpi, ja vedän siitä omat johtopäätökset, Niin minä tilaan e-bayn kautta, ja maksan pikkasen enemmän.
Mutta jos ostat, niin pistä Infoa oston etenemisestä! ........
Onkos porukalla tietoa mikä mahtaa olla nykyään edullisin paikka hommata nämä?
http://www.1001renkaat.com/renkaat-auto/cooper/discoverer-stt/35x12.5-r15-113q-275662
Onko se edullisin peräti juurikin tuo linkin pulju.
Mitä eroa on noilla ylemmillä ja näillä.
http://www.1001renkaat.com/renkaat-auto/cooper/discoverer-stt/35x12.5-r15-113q-22388
Tuon DOT 2011 merkinnän eron huomaan.
http://www.1001renkaat.com/renkaat-auto/cooper/discoverer-stt/35x12.5-r15-113q-275662
http://www.1001renkaat.com/renkaat-auto/cooper/discoverer-stt/35x12.5-r15-113q-22388
Oli tollaset coopperin stt merkkiset läjässä,mettäs tukkoon ,tiellä ei pitoja ilman nastoja...
Ei kai nois muuta eroa kuin just että halvemmat on 3 vuotta vanhat. Kalliimmat tuoreet.
Taitaa olla ihan kilpailukykyinen hinta kun kerran postikulut sisältyy hintaan.
Reilu kuukaus taakseppäin oli alta 170e kipale, ilmeisemmin tilasin omani oikeeseen aikaan?:p
mut ei taida kotomaasta saada ku hyvillä suhteilla halvemmalla...
ps. toimitus tais kestää kolmisen viikkoa, tulivat vissiin ranskasta:D
Oli tollaset coopperin stt merkkiset läjässä,mettäs tukkoon ,tiellä ei pitoja ilman nastoja...
Ootko löytäny paremmat mtr:t vai siirryitkö karkeempiin?
mut ei taida kotomaasta saada ku hyvillä suhteilla halvemmalla...
Palstalta löytyy näemmä paras hinta: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=126910
Ootko löytäny paremmat mtr:t vai siirryitkö karkeempiin?
Meinasin kompromissirenkaaks ziarellin pyörää,maplehilliltä,kuullu vaan positiivista.kisaautossa on bokkikset.
Mulla oli 60 tkm kl71 alla. Oli noin puolta hiljaisemmat kuin nykyään alla pyörivät KM2 ! (HDJ 80 henkilöauto eli ajoin 100 alueella sataa ja motarilla aina 120.) Kului ehkä 2milliä. Nyt alla km2 jollottaa ihan vitusti. Talvella kl71 ei pidä yhtään verrattuna km2
Tilasin ja maksoin tai siis kuvittelin tilanneeni -1001 renkaat- putiikista kumit, mut ei sit menny ihan niinku pitäis.
Maanantaina tein tilauksen renkaista (joita verkkokauppa näytti olevan varastossa ja että saadaan toimitukseen 72h kuluessa) sain tilausnumeron ja maksoin renkaat. No eiliseen mennessä ei tullut mitään tilusvahvistusta tms. joten otin yhteyttä heihin. Tänään sieltä on tullut pitkin päivää muutama viesti pariltakin eri ihmiseltä osa suomeksi osa enklanniksi. Lopputulos oli että renkaita ei voida toimittaa koska niitä ei ole varastossa, ja pitään ilmoittaa tilintiedot et osaavat laittaa rahat takaisin tilille. Sitten vasta kertoivat tilanteen kun itse alkoi kyselemään tilauksen perään, rahat kyllä ottivat mielellään vastaan.
Annoin kyllä myös pikkasen palautetta joka ei ollut kehuvaa sellaista, joten saa nähdä tuleeko hyvitystä koskaan.