PDA

View Full Version : Pajero vs hoojii


TDK
14.05.2011, 14:47
Eli nyt pitäs valita kumman ottas. Sama hinta, molemmat ajettu 500tkm. hoojii -83 ja pajero -92. Molemmat suht vakiokunnossa. Lantikassa ei lukkoja muuta ku ovissa, pajerossa takalukko. Molemmat huoltoautoja, tässä lantikkaa puoltaa se että on 3paikkanen. Normi kakkosautoksi tulossa, mettäteillä kurvailuja tuskin paljoa mettässä. Vaikka jos pajeron ottaa ei varmaan tarvi kuvitellakkaan kivikossa rymytä ilman muutoksia.

Pajero houkuttelis uudemman olemuksen takia(emännän painostuksen...) mutta ajaako tuommosella naama hymyssä vuodesta toiseen ilman kummempia remontteja? Mätäneekö nämä gen2 kuin pahasti? hoojiistä on 2vuotta sitte laitettu kaikki ruosteet...

Rotta-Racing
14.05.2011, 15:19
Ite ottasin hj:n ihan vaan jäykän etuakselin takia :D
osia taitaa saada molempiin aikas yhtä hyvin..

valitset sen mistä ite tykkäät, toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä :D

Täähän on vaan mun mielipide :D

H&K
14.05.2011, 15:22
http://www.slck.net/viewtopic.php?t=4311

JJ90
14.05.2011, 15:39
Ota se pajero, on ajettavuudeltaan aivan eri tasolla kuin joku kolkytvuotta vanha LANTIKKA. Sopii emännällekin henkilöautomaisuutensa takia.
Ja kulkua löytyy ihan tarpeeksi satunnaisiin "offihommiin" takalukon kanssa. 33" kumet+50mm korikorotus alle niin hyvin pärjää.
Eikä se vakio LANTIKKAkaan ole mikään kummoinen peli, vaikka lievästi tojotamiesten mielipiteistä sen kuvan saa. Eli kivikkoon ei ole asiaa oikeasti kummallakaan.

Taas sitten jos mopon karkaaminen on odotettavissa, jäykkäakselinen on oikea valinta.
Pajeron remppaaminen on halpaa, koneeseen rebuild kitti ja uusi kansi n. 500€ sumujen saarelta. LANTIKKAan taitaa maksaa karvan verran enemmän.

Kato pajerosta levikkeiden alle, jos semmoset on. Sieltä löytyy mätää melko varmasti jos on löytyäkseen.

LANTIKKA:DLANTIKKAAAAAA:D

Punanenä
14.05.2011, 16:10
Kannattaa käydä katsomassa ajoja niin asia on selvä. Molemmat ovat persiistä jos väärä kuski mutta pajerolle ääni täältä:) Kumpikaan ei ole huono:cool:
Tojotilla on mätänemisongelma suurempi koska koko auto on suurempi.

helmapelti
14.05.2011, 18:06
Nyt Punanenä hiljaa tai alkaa nenä punottaan :D Kokemuksesta voin sanoa että mädän hj:n hitsaa helposti vuodessa uuden veroiseksi :o

Grr
14.05.2011, 18:20
Hommasin jokuaika sitten tuollaisen pajeron vm-93 gls.
Voin sanoa että ensimmäinen maasturi minkä ajattelin pitää pitenpään.
Tämä yksilö erittäin hyvillä varusteilla: vakkari, ilmastointi ym. sähköhilppeet.
Kävin koeajamassa myös hj61:stä mutta ei miellyttänyt tai sitten en löytänyt yhteistä säveltä.
En tiennytkään että näin mieluisa on ajaa gen2 pajero ja löyty vielä tarpeellisin varustein.
Ei muutako koeajolle, eiköhän jokaiselle mieluisa kampe löydy.

TDK
14.05.2011, 18:26
Nii ja eihän tossa pajerossa ole airbäkkiä vänkärille? LANDCRUISER HJ60 ois siinä parempi kun tarvis toisinaan saada pari turvaistuinta mukaan. Nii ja niihin penkkeihin tulee täytettäki. Ja mun ajotarvetta kuvaa varmaan hyvin se että oli aiemmin ln110 hilux jolla pääsin ihan tarpeeksi pahoihin paikkoihin. Muuten vakio mutta 33" AT renkaat. Tuo ruoste on ihana asia, ukolla oli gr patukka, se tuntu välillä ettei tallissa kerkee hitsaamaan sitä mukaa ku toisesta päästä mätäni... Muuten laittasin tuommosen mutta ei kiinnosta alkaa autoa hitsipillillä kasassa pitämään, muut remontit kyllä hoituu. Hitsaaminen on perseestä. Tai sitte mä en vaan osaa.

ruck jassell
14.05.2011, 18:57
Ehdottomasti ostat Pajeron ja laitat siihen HJ:n leveen apparin penkin ja muutoskatsastat sen 1+2 huoltoautoksi.Joku täälläkin palstalla teki niin rojektiosiossa,haulla pitäs löytyä.

Rekisteröimätön
14.05.2011, 19:25
No joo.... myönnetään että itse ajan hoojiilla..... mutta mutta:
isäukolla ja setäukolla noita pajeroita ollu.... eipä ole enää.
Molemmat mettäkone miehiä ja kirosivat että pajeroissa (pajero=espanjaksi kuulemma tarkoittaa runkkaria) ei kestä edes se takaovessa oleva vararenkaan teline!
Hajoo kuulemma mm. jakikset,kannet vetarit,vaihteistot.
Itellä toi hoojii ainaki kestäny vitullista rääkkiä hajoomatta mistään jo viis vuotta!
mielipiteet tietty kuin peppureikiä,jokaisella omansa :-)

Calmari
14.05.2011, 19:31
Hj:n puolesta se että saattaa saada takaisin henkilöpeliksi ilman veroa, muuten ehkä Pajero jos ajot enimmäkseen tiellä (itellä hj)

TDK
14.05.2011, 19:45
Hj:n puolesta se että saattaa saada takaisin henkilöpeliksi ilman veroa, muuten ehkä Pajero jos ajot enimmäkseen tiellä (itellä hj)
Saisko? hoojiissä on muuten se kaunis soutuvene katolla, eli korotettu malli. Mites tuo airbäkki, onko naperossa semmosta?

Calmari
14.05.2011, 19:48
Verovapaat maasturit

Maastohenkilöautot olivat verovapaita 31.10.1983 asti. Ennen tätä päivää ensirekisteröidyistä, silloin voimassa olleet maastohenkilöauton tekniset kriteerit täyttävistä tuontiautoista Tulli ei tiettävästi peri veroa.
http://www.autovero.fi/artikkeli.php?aid=32
Ja ajoneuvoluokanmuutoksessa tuo veron määrä katotaan nimenomaan ensimmäisen käyttöönottopäivän mukaan kai, kannattaa varmistaa Trafista, kirjallisena jos tärkeä osto kriteeri

Dectane
14.05.2011, 20:13
Nuita gen2 mallin pajeroita on monenlaisia. Mitä ite noita kattelin niin osassa korit ihan mätiä ja rungosta saatto puuttua isojaki palasia ja hintaa silti useampi tonni :eek: Oma "yksilö" on mielestäni aikas hyväkuntoinen. Rungolla ja kopalla ajettu 540tkm ja rungossa ei hitsattavaa. Takapyörän koteloon tein pikku paikan ja vasemman etulevikkeen alta oli kadonnu kaari. Muuten ei "vakavaa" ruostetta ole. Täältä ehottomasti ääni pajerolle. Pajeroihin ihastuin heti kun eka kerran ajoin gen1:sellä. HJ61:sellä tullut ajettua jonku verran enkä tykkää yhtään. Kulutus huomattavasti isompi ja ajettavuus huonompi.

edit. Ja niin, ei ole naperossa airpäkkiä

Rekisteröimätön
14.05.2011, 21:46
No joo.... myönnetään että itse ajan hoojiilla..... mutta mutta:
isäukolla ja setäukolla noita pajeroita ollu.... eipä ole enää.
Molemmat mettäkone miehiä ja kirosivat että pajeroissa (pajero=espanjaksi kuulemma tarkoittaa runkkaria) ei kestä edes se takaovessa oleva vararenkaan teline!
Hajoo kuulemma mm. jakikset,kannet vetarit,vaihteistot.
Itellä toi hoojii ainaki kestäny vitullista rääkkiä hajoomatta mistään jo viis vuotta!
mielipiteet tietty kuin peppureikiä,jokaisella omansa :-)

Tässä puhutaan nyt uudemmasta pajerosta jossa jakikset, vaihteistot ja vetarit kyllä kestää.
Kannen toki saa rikki (kaikista dieseleistä)jos unohtaa jälkikäynnin ja huollon.

L-200
14.05.2011, 23:00
Voi jehna.. täähän ei vissiin ole kuin sadastuhannes ostanko vai enkä HJ vs. pajero..
Kerran huoltoauto = aina huoltoauto eikä muutu miksikään ilman verojen maksua oli se sitten se auton raato vaikka kullasta naputeltu ja hunajalla verotettu, Huoltoauto -> henkilöautoksi niin verottaja läppäsee autoveron maksuun ja summa on se mikä siinä autossa oli veroa uutena ensirekisteröintihetkellä, ei tämänpäiovän taulukoiden mukaan.
Vittuko tätäki jauhetaan 3 krt/vko.....

HJ on tojota ja se o iha vitun jumala ko se o tehtaalla jo täyfdelliseksi raksattu offiautoksi, tossaki o boggerit ja vinssit eessä takana ja katolla ja takapenkillä, turpo fixattu -95 ja ei oo ajettu ku 809 tkm ja vaan 12K€.. halapa.... ja pajero o se runkkari missä ei mikää kestä eikä tota tojoakaan oo hitsattu ku puskureiden välistä vaan 30 vuotta....

Aloittajalle.
SE auto tulee sulle, sun käyttöös.... tee se valintas ihan sen perusteella eläkä sen perusteella mitä netissä kerrotaan...

Tai jos haluut paskan pajeron jolle ei viim n. 100 tkm aikana oo tehty ku perushuollot niin osta toi mun raato pois... saat sen vaan halvalla vaikka 30 K€ in cash....
Jarrut siinä jo vähä vinkuu ku o orkkispalat vissii lopussa...

ottaisko unta vai kaljaa....

young n dum
14.05.2011, 23:48
Voi jehna.. täähän ei vissiin ole kuin sadastuhannes ostanko vai enkä HJ vs. pajero..
Kerran huoltoauto = aina huoltoauto eikä muutu miksikään ilman verojen maksua oli se sitten se auton raato vaikka kullasta naputeltu ja hunajalla verotettu, Huoltoauto -> henkilöautoksi niin verottaja läppäsee autoveron maksuun ja summa on se mikä siinä autossa oli veroa uutena ensirekisteröintihetkellä, ei tämänpäiovän taulukoiden mukaan.
Vittuko tätäki jauhetaan 3 krt/vko.....

HJ on tojota ja se o iha vitun jumala ko se o tehtaalla jo täyfdelliseksi raksattu offiautoksi, tossaki o boggerit ja vinssit eessä takana ja katolla ja takapenkillä, turpo fixattu -95 ja ei oo ajettu ku 809 tkm ja vaan 12K€.. halapa.... ja pajero o se runkkari missä ei mikää kestä eikä tota tojoakaan oo hitsattu ku puskureiden välistä vaan 30 vuotta....

Aloittajalle.
SE auto tulee sulle, sun käyttöös.... tee se valintas ihan sen perusteella eläkä sen perusteella mitä netissä kerrotaan...

Tai jos haluut paskan pajeron jolle ei viim n. 100 tkm aikana oo tehty ku perushuollot niin osta toi mun raato pois... saat sen vaan halvalla vaikka 30 K€ in cash....
Jarrut siinä jo vähä vinkuu ku o orkkispalat vissii lopussa...

ottaisko unta vai kaljaa....

kerrankin asiallinen kommentti tällä palstalla!!!:)

Turpo-Urpo
15.05.2011, 00:32
Tuossa tapauksessa kyllä ehdottomasti pajeron puoleen olisin ihte, varmasti ajomukavuus vähintään tuplaten parempi ja kun ei sillä paljo soratietä kauempana ilmeisesti käydä. Jos kuitenki pitää vähän käydä jossain tien paremmalla puolen, on tuommonen vakiokuntoinen lukoton HJ auttamatta todella, sanoisinko vähintäänkin surkea soratien ulkopuolella. Moottorin / muutenkin voimansiirron puolesta tuo hj on suhteellisen varma kampe, jos ihan vakio rengastuksella mennään, pajerosta ei siltä saralta ole henkilökohtaista kokemusta.

Rekisteröimätön
15.05.2011, 01:29
Itsehän se kannattaa käydä koklaamassa kummasta tykkää, se voi olla ihan kumpi tahansa.

Turhia ennakkoluuloja tuskin kumpaakaan kohtaan kannattaa nettikirjoittelusta ammentaa. Pajeron puoleen itsekkin kallistuisin jos nuo ovat vaihtoehdot. 10 vuotta uudempi auto, ja ajettavuudeltaan aivan erilainen, eikä silti kyllä vakiona häpeile vaikio HJ:lle metsässäkään yhtään.

Jos ei meinaa lyödä valtavia renkuloita alle ja korottaa metriä, niin Pajero puoltaa silloin paikkaansa erinomaisesti.

2Gen mallissa on voimansiirto kauttaaltan vahvempi mitä ykköskoppaisissa oli, eli ei kyllä varmaan laatikko leviä sen kummemmin mitä muissakaan yleisesti. Noin on taas noita essonbaarin juttuja.

Heikki L
15.05.2011, 07:28
Kallistusin kanssa pajeron puolelle, ei se hj:n voimansiirtokaan ole ikuista:)

lepoantti
15.05.2011, 08:50
Eli nyt pitäs valita kumman ottas. Sama hinta, molemmat ajettu 500tkm. hoojii -83 ja pajero -92. Molemmat suht vakiokunnossa. Lantikassa ei lukkoja muuta ku ovissa, pajerossa takalukko. Molemmat huoltoautoja, tässä lantikkaa puoltaa se että on 3paikkanen. Normi kakkosautoksi tulossa, mettäteillä kurvailuja tuskin paljoa mettässä. Vaikka jos pajeron ottaa ei varmaan tarvi kuvitellakkaan kivikossa rymytä ilman muutoksia.

Pajero houkuttelis uudemman olemuksen takia(emännän painostuksen...) mutta ajaako tuommosella naama hymyssä vuodesta toiseen ilman kummempia remontteja? Mätäneekö nämä gen2 kuin pahasti? hoojiistä on 2vuotta sitte laitettu kaikki ruosteet...

paljon helpommalla ja halvemmalla pääset jos et osta kumpaakaan, etkä mitään vanhaa nelivetokulkinetta. ne on mekaanisia laitteita ja 20 tai 30 vuotta aiheuttaa kulumista kaikkialla tekniikassa, hyvin useasti tällaisia ei ole huolletttu juuri ollenkaan kun ne on niin varmatoimisa ettei ole kuulemma tarvinnut huoltaa.... näin entiset omistajat selittää...

pellit on varmasti paskaa molemmissa, useimmiten ns. ruostekorjaukset ei kestä paria vuotta kauempaa. useampaa hoojiin vaihde ja jakolaatikkoa olen ollut avaamassa ja yhtään ei ole tullut vastaan sellaista joissa ei olisi laakerointi välttämätöntä!!! lienee sama pajeroiden laatikoiden kanssa. purkaamoiden vaihtolaatikot on samanlaista paskaa kuin se hajonnut.

jos et siis rakasta korjaamista, sinulla ei ole lämmintä hallia, sijaisautoa remontin ajaksi, PALJON AIKAA, hyvät hermot ja ennenkaikkea loputtomasti rahaa korjauksiin NIIN ÄLÄ OSTA MAASTOAUTOA!!!!!

sitten jos välttämättä haluat tämän tyyppisen auton niin osta joku aihio josta rakennat kaiken uusiksi niin täten toimimalla saa varmasti luotettavan auton jota osaa korjata ja huoltaa kun on itse sen tehnyt uusiksi. aikaa tällaiseen toimenpiteeseen voi varata pari kolme vuotta. muuten unohda koko juttu, tämä ei ole harrastus vaan elämäntapa. jos metsästät tai muuten tarvitset välinettä metsätiesiirtymiin niin aja henkilöautolla niin pitkälle kuin pääset ja kävele loppumatka, kävelymatka ei useinkaan maastoauton hankinnalla juuri lyhene.

TDK
15.05.2011, 09:41
paljon helpommalla ja halvemmalla pääset jos et osta kumpaakaan, etkä mitään vanhaa nelivetokulkinetta. ne on mekaanisia laitteita ja 20 tai 30 vuotta aiheuttaa kulumista kaikkialla tekniikassa, hyvin useasti tällaisia ei ole huolletttu juuri ollenkaan kun ne on niin varmatoimisa ettei ole kuulemma tarvinnut huoltaa.... näin entiset omistajat selittää...

Varmaan ikävä kyllä totta, mutta eiköhän sama koske kaikkia yli 20vuotiaita autoja? Ynnä koneitakin...

Jappi
15.05.2011, 13:33
Hinta/laatusuhteeltaan varmaan pajerot ovat parempia, paremmat tieominaisuudet ja aika paljon uudemman auton saa samalla rahalla. Eri asia sitten jos maasto-ominaisuudet ovat ykkösasia.

Calmari
15.05.2011, 20:36
Voi jehna.. täähän ei vissiin ole kuin sadastuhannes ostanko vai enkä HJ vs. pajero..
Kerran huoltoauto = aina huoltoauto eikä muutu miksikään ilman verojen maksua oli se sitten se auton raato vaikka kullasta naputeltu ja hunajalla verotettu, Huoltoauto -> henkilöautoksi niin verottaja läppäsee autoveron maksuun ja summa on se mikä siinä autossa oli veroa uutena ensirekisteröintihetkellä, ei tämänpäiovän taulukoiden mukaan.
Vittuko tätäki jauhetaan 3 krt/vko.....


Ja -83 maasturissa se vero saattaapi olla sen 0% eli ei veroa eli turha jauhaa

Rekisteröimätön
16.05.2011, 17:46
Tässä puhutaan nyt uudemmasta pajerosta jossa jakikset, vaihteistot ja vetarit kyllä kestää.
Kannen toki saa rikki (kaikista dieseleistä)jos unohtaa jälkikäynnin ja huollon.

Pistäppä siihe uudempaan pajeroo (runkkariin) vähä isompaa renkasta alle,ja lähe mettään...
SIIS OIKEAAN METTÄÄN!!! Ei se kestä paskaakaan! Kyllä runkkari asfaltilla kestää,mutta ei se mikään oikea työkalu ole. (jollainen nelivetokamppeen kuuluu olla!!!)

Bj Andy
16.05.2011, 19:21
En tiiä kannataako näitä asioita perustella millään muulla kuin fiiliksellä.

Eli miltä se tuntuu kun kääntää avaimesta käyntiin...

Black Bear
16.05.2011, 19:28
Pistäppä siihe uudempaan pajeroo (runkkariin) vähä isompaa renkasta alle,ja lähe mettään...
SIIS OIKEAAN METTÄÄN!!! Ei se kestä paskaakaan! Kyllä runkkari asfaltilla kestää,mutta ei se mikään oikea työkalu ole. (jollainen nelivetokamppeen kuuluu olla!!!)

Nyybille tiedoksi,että hyvin kestää isommillakin renkailla:p

Rekisteröimätön
16.05.2011, 21:08
Pistäppä siihe uudempaan pajeroo (runkkariin) vähä isompaa renkasta alle,ja lähe mettään...
SIIS OIKEAAN METTÄÄN!!! Ei se kestä paskaakaan! Kyllä runkkari asfaltilla kestää,mutta ei se mikään oikea työkalu ole. (jollainen nelivetokamppeen kuuluu olla!!!)

Taidat olla jotenki katkera, voi olla että et pajeroa saanut ja jouduit hj:n hommaamaan etkä sitten ollutkaan tyytyväinen.
Kyllä se pistää itkemään ja morkkaamaan, voi voi.
Ja tuo "runkkari" on jo vanha vitsi, kehity!

Matti-
17.05.2011, 02:14
Pistäppä siihe uudempaan pajeroo (runkkariin) vähä isompaa renkasta alle,ja lähe mettään...
SIIS OIKEAAN METTÄÄN!!! Ei se kestä paskaakaan! Kyllä runkkari asfaltilla kestää,mutta ei se mikään oikea työkalu ole. (jollainen nelivetokamppeen kuuluu olla!!!)

Kyllä näitä höpöttäjiä riittää joka junaan ja osa jää vielä asemallekkin.

Jos laitettais kuitenkin vain faktoja pöytään ja pidettäis keskustelu asia pohjaisena. Juuri tällainen höpöhöpö tinkaaminen tämän palstan mainetta pilaakin. Viestisi on myös asiaton, se ei ota mitään perusteltua kantaa mihinkään.

Minusta tätä palstaa kestäisi moderoida, asiattomat viestit poistaa sotkemasta keskustelua. Täällähän vapaudesta on yleensä pidetty, mutta se myös näköjään sekoitetaan provosoinnin ja riehumisen kanssa, joka taas ei ole mistään kotoisin eikä kuulu hyvän nettikettiin, eli eivät ole hyvän maun mukaisia.

Rekisteröimätön
17.05.2011, 08:02
Käyttötarkoitus huomioon ottaen nuo maantie/soratieominaisuudet on vaan niin paljon paremmat tossa gen2 koppasessa pajerossa, kuin HJ 60:ssä. GLS mallisena kun vielä olis tuo pajero niin kytkettävä lukkokin löytyy jo taka-akselista menohalujakin parantamaan. Painoetu puoltaa kans pajeroa jos jostain syystä pehmeemmälle alustalle ajautuu. Voimansiirto omissa pajeroissani on ainakin ollut kestävää sorttia. (= ollu 35" renkaat kolme kesää alla ja aika rajussa offikäytössä välillä eikä yhtään murrosta tai vetaria ole tarvinu vaihtaa (vakiot paikoillaan). Omistan myös HJ60:n jonka kanssa vaihtomurrokset on oltava metässä aina mukana ja kalut niiden vaihtamiseen (murrosjumppaan pitää varautua). Koneista sen verran että molemmissa kestää koneet jos pitää huolen että öljyä on ja kiertää koneessa. Tosi on että eihän tuota HJ:n valurautapataa saa yhden ihmisen elinijän aikana rikki jos vaan öljyt aina sisällä... siitä hatunnosto tojotalle (mutta on se painavaki). Gen2 koppasissa pajeroissa on välijäähdytin kaikissa jo valmiina ja kannet kyllä kestää jos ahtopaineet ja syötöt pitää maltillisena... lämpöhän sen alumiinikannen vääntää. Jos virittää niin jäähdytystä parantamalla ja pakopuolen lämpöjä kurissa pitämällä ei vieläkään ongelmia kansien kanssa. Alakerta kestää pajerossakin jos aina öljyt koneessa. Jos mopo karkaa ja rajummat korotukset mielessä joustot säilyttäen niin sitte ehottomasti HJ tuon jäykän etuakselin takia... on se vaan niin helppo korottaa ja joustot säilyy. Pajeron jousikorotus on jo sitten haastavampi homma etuakselin osalta ja vähäisetki joustot katoaa samalla helposti. Toki jos rahaa on ku rakennusmestarilla niin onnistuu se pajeronki korotus helpommin, mutta siinä vaiheessa ehkä järkevin laittaa joku muu auto kuin hj tai pajero.

veikkaaja
17.05.2011, 15:39
Kyllä mä itekkin pajeron ottaisin. Jos kiinnostaa metsässä ajella, niin menee tommonen gen 2 33" mutiaisilla jo vaikeisiin paikkoihin. Ja 3" korin korotus ja 35" kumit niin menee vielä paremmin.
Ja etupäästä vähän sauvoja kiristää ja taakse korotusblokit jousiin, niin tulee vähän lisää maavaraa rungon alle.

Ja ei kai sen auton ny mikää hirvittävän korkea tarviikkaan olla? Akselit kumminki raahaa maata. Korinkorotuskin vaan sen takia että isommat kumit mahtuu hyvin pyörimään alla.

Myöskin pajero on paljon mukavampi ajella asfalttiteillä, ja löytyy kaikki mahdolliset herkut kabiinista, eli matkustusmukavuus ainakin on kohillaan.


Eli pajero olis topikin alottajalle imo paras vaihtoehto, kun ei mitään HCjäykkäakselimaastoautoa oltu hakemassakaan.

Rekisteröimätön
18.05.2011, 00:23
Pajeroo itekin kannatan. Paska tippuu rattailta vasta kun pikkasen on vauhtia. Pajero sinänsä ei ole huono mutta jos kysymys on heitetty offipalstalle niin hei vaan... odotitko todella jotain täältä

Rotta-Racing
19.05.2011, 17:21
. odotitko todella jotain täältä
Vanhempas ei tainnu odotella et aivoja ja älyä ois jaettu, ennenku sut duunas :D
No kateus ilmenee monella tapaa :D

elhapero
19.05.2011, 17:59
Tämä on varmasti ikuinen taistelu:D

Bj Andy
19.05.2011, 23:11
Jos ja kun naisväen mielipide ratkaisee niin pajero jo ihan sen takia että on uudempi....

Nuo wanhat Toyotat on lähinnä miesten vehkeitä...