PDA

View Full Version : Tämä on hoidettu!

TOPPAHOUSU
13.05.2011, 16:43
Asia hoidettu!

pastirolli
13.05.2011, 16:55
Oletko kokeillut soittaa?

Olisikohan kauppakumppanisi kuollut tms...

Edit: löytyi tietoa firmasta. Firma toimii yhä joten hengissä taitaa olla. Lisäksi löytyi numero 05-2606516.

TOPPAHOUSU
13.05.2011, 16:58
Asia hoidettu!

DarkestMessiah
13.05.2011, 18:26
Jaa tuo nilkki jatkaa vieläkin toimintaansa :mad:

Aikoinaan kun ralli-mitsusta hajos ECU, lähetin boxin Esalle korjattavaksi, kun oli oikeen Mitsu-clubin suosittelema expertti. ECUa en ikinä saanut takaisin, vaikka yli puolivuotta tuli soiteltua ja läheteltyä sähköpostia. Tyyppi vastas sähköposteihin vasta kun olin hetken uhkaillut poliisilla, ja vastaukset oli erittäin epäasiallisia. Tein poliisillekin ilmoituksen ja kun tutkija lopulta otti muhun yhteyttä asian tiimoilta, ainoa mitä sanoi oli että kaverista on ennenkin ilmoiteltu ja käski soittelemaan sille vielä lisää.....

Sain sentään Mitsu-clubin lopettamaan tämän sikaniskan palvelujen suosittelemisen.

Jos lähempänä Kotkaa asuisin, niin sorkkaraudalle olis kyllä löytyny hyvää käyttöä..

Rotta-Racing
13.05.2011, 20:01
05-2606516 toi numero on vissiin sen mutsin.
taitaa teinihuijari asustella viel äidin helmoissa :D
Pitäsköhän ihan huvinvuoks soittaa Esalle ja kysyä et missä mun rahat viipyy :D

TOPPAHOUSU
13.05.2011, 20:09
Asia hoidettu!

Rotta-Racing
13.05.2011, 20:13
Saahan sille koittaa soitella...
Eihän tässä ole kyse kuin 80€:sta, mutta vituttaahan se kuitenkin!

Itse kyllä pyrkinyt hoitamaan kaikki kaupat yms. kunnolla, mutta ei voi kyllä kehenkään enää luottaa tämän jälkeen!

Pitäsköhän, ai mut ei se tainnu vastaa salaisiin numeroihin, enkä haluu et mun numero näkyy sillä. perhana ku kaikki puhelinkiskatki on jo poistettu :D

Timo_L
13.05.2011, 23:06
Tosin tässäkin tapauksessa voisi osin todeta että oma vika. Koska jälkiviisaus on aina hienoa, niin eikö kannata tehdä niin että odottaa kunnes rahat on tilillä ja sitten vasta lähettää sovitun tavaran eteenpäin?

Näin minä teen käytännössä aina, on sitten kuinka luotettavasta kauppakumppanista tahansa kyse. Tapa ei ole mielestäni mitenkään edes epäluottamuslause kauppakumppania kohtaan, vaan ihan perus järjenkäyttöä.

Toki nuo kaikensortin vipeltäjät jotka huijaa porukkaa on vittumaisia, ja kerran jos toisenkin on tehnyt tälläisiä mieli mätkiä pitkin korvia. Mutta järkevän varovaisella kaupankäynnillä ei tuollaista kovin helpolla pääse tapahtumaan, niin ei sitten tarvitse ihmetellä että kuinkas näin kävi :)

Rotta-Racing
14.05.2011, 07:21
Molemmissa tavoissa on fifty-fifty mahdollisuus mennä perseelleen,
paras tapa tehdä kauppaa on kasvokkain. mutta faktahan on että tuskin kukaan lähtee ajamaan sato kilometrejä jonkun muutaman euron nippelin takia.. bussiennakko on yx suht hyvä tapa, mutta on sitä itekkin joutunut maksaa edestakas lähetys kulut ku ostaja ei ole hakenutkaan,, koskaan ei voi tietää kuka ostaa tai myy, näitä valitettavia tapauksia on sattunut itellekkin ja sattuu varmaan vastedeskin..
mutta on se jännä et tollakin kaverilla on omat "firmat" ja kaikki ja silti tekee tollasta, eikä ilmeisesti ollu ensimmäinen eikä viimeinen kerta.... toivottavasti saat rahas tai tavaras takas,,

Saunan takana on tilaa..

JA tohon edelliseen postaukseen viitaten, harva uskaltaa laittaa rahat etukäteen ja yhtä harva lähettää tavaran etukäteen. on se kaupankäynti kivaa.. noh elämässä pitää ottaa riskejä...

TOPPAHOUSU
14.05.2011, 07:27
Asia hoidettu!

Wheelback
14.05.2011, 10:17
Eikös parastapa/ helpoin olisi aina lähettää joko matkahuollon bussiennakolla tai postin postiennakolla.. Silloin ei tulisi hämminkiä, koska ostajan pitäisi maksaa tuote kun hakee sen..

GRpatrol
14.05.2011, 10:43
Ite aina teen kauppaa matkahuollon bussiennakolla, ostan taikka myyn. Siinähän sen näkee tavaran kun maksaa, ja vastaavasti tavara luovutetaan maksua vastaan, joten huijatuksi ei voi tulla. Se voi olla, että vastaanottaja ei lunastakaan lähetystä, mutta eipähän ainakaan tavara mene, vaan tulee takaisin.
Näin ei ole vielä ainakaan itselle käynyt, täytyy hiukan nähdä vaivaa ottaakseen selvää minkälaisen henkilön kanssa kauppaa tekee, toki erehdyksiä voi sattua kelle vaan..
Harmillisia tapauksia nämä, toivottavasti saat rahasi pois.

Heguli
14.05.2011, 12:13
Eikös parastapa/ helpoin olisi aina lähettää joko matkahuollon bussiennakolla tai postin postiennakolla.. Silloin ei tulisi hämminkiä, koska ostajan pitäisi maksaa tuote kun hakee sen..

Juuri näin, reilu ja turvallinen tapa molemmin puolin.

Pauli
14.05.2011, 12:43
Ite aina teen kauppaa matkahuollon bussiennakolla, ostan taikka myyn. Siinähän sen näkee tavaran kun maksaa, ja vastaavasti tavara luovutetaan maksua vastaan, joten huijatuksi ei voi tulla.

Kyllä sitä voi tulla huijatuksi posti/bussiennakollakin maksaessa, maksat ensin sen lähetyksen, jonka jälkeen saat laatikon joka onkin täynnä vaikkapa tyhjiä peltipurkkeja, ku luulet ostaneesi kameran.

-MaTTi-
14.05.2011, 13:40
Kyllä sitä voi tulla huijatuksi posti/bussiennakollakin maksaessa, maksat ensin sen lähetyksen

Eikä matkahuolto lähetä takasin samaan hintaan jos jää lunastamatta päätepisteessä.

Kerran kävi itelle noin kun kerran jätti yks paikallisille tuttu pee-aa-jantteri lunastamatta renkaat, jotka sovittiin lähetettäväksi matkahuollon kautta ennakolla. Onneks sain myytyä silleen eteenpäin (tosin halvemmalla) kun sovittiin että ostaja hakee ne sieltä matkahuollosta.

Rotta-Racing
14.05.2011, 15:24
Eikä matkahuolto lähetä takasin samaan hintaan jos jää lunastamatta päätepisteessä.
.

Tää on itekkin tullu huomattua, eskon alustasarja ja muutamat muut osat on joutunu ite kustantamaan takasin, tai vaihtoehtoisesti ois voinu jättää hyllyyn :D ja kaikki oli bussiennakolla...

Heguli
14.05.2011, 17:13
Kyllä sitä voi tulla huijatuksi posti/bussiennakollakin maksaessa, maksat ensin sen lähetyksen, jonka jälkeen saat laatikon joka onkin täynnä vaikkapa tyhjiä peltipurkkeja, ku luulet ostaneesi kameran.

Meidän lähikaupassa (asiamiespostipalvelut) saa paketin avata ennen maksamista. Tuo ei taida olla postin ohjeiden mukainen tapa mutta näin olen muutaman kerran tehnyt kalliimpien ostoksien kanssa. Jos paketin sisältö tyydyttää, hoitaa maksun normaalisti ja lompsii kotiin. Ei ole tosin koskaan tarvinnut jättää pakettia lunastamatta, onneksi.

Jos itse lähettää tavaraa postiennakolla ja myyjä jättää lunastamatta paketin, häviää tietysti matkakulut mutta saapahan tavaransa takaisin.

Yölento
14.05.2011, 19:11
Postiennakkoon voi tietääkseni laittaa maininnan siihen pakettiin että saa avata ennen maksamista. Kannattaa kysyä moinen mahdollisuus tai pyytää myyjää laittamaan ko. huomautus. Jos ei suostu niin silloin on varmaankin jotain peiteltävää asiassa.

Heikki L
15.05.2011, 07:44
Ite on alkanut vaatia posti lähetyksiin pienen ennakkomaksun tilille esim 20% kauppa summasta ennen kuin lähetän Bussiennakolla. Motivoi kummasti lunastamaan lähetyksen.

Kerran oon paskaa saanu, myyjälle siitä raportoin mutta pers aukiselta on vaikee rahojaan saada takas 600km päästä. Omaa vikaa oli myös kun en heti vieny tarkistettavaksi muiden kiireiden takia. No opin etten enää osta käytettyjä varaosia persaukisilta:)

Janne1986
15.05.2011, 08:11
Ite on alkanut vaatia posti lähetyksiin pienen ennakkomaksun tilille esim 20% kauppa summasta ennen kuin lähetän Bussiennakolla. Motivoi kummasti lunastamaan lähetyksen.

Kerran oon paskaa saanu, myyjälle siitä raportoin mutta pers aukiselta on vaikee rahojaan saada takas 600km päästä. Omaa vikaa oli myös kun en heti vieny tarkistettavaksi muiden kiireiden takia. No opin etten enää osta käytettyjä varaosia persaukisilta:)

Toi on ihan hyvä konsti.
Mutta se ei välttämättä aina toimi.
Kun se "ostaja" saattaa luulla sua huijariksi.

-MaTTi-
15.05.2011, 09:25
Miks porukka yleensä lähettelee matkahuollolla näitä roippeita? Posti tois samaan rahaan takaisinkin jos jää lunastamatta + on reilusti halvempi muutenkin ainakin vielä jopa 30 kiloon asti (esim. 100x60x60 cm 30 kg paketti 18 €). Talvella postitin hitsauskoneen, paino jotain 12 kg. Matkahuolto olis velkonu jotain reilut 19 €, posti 12,95 €. Varsinkin rahtipussit on mielestäni jopa törkeän kalliita suhteutettuna osan kokoon ja painoon mitä niihin sullotaan. Eikä joka kyläpahasessa ole edes sitä matkahuoltoakaan.

Ja postiennakkomaksu postissa 3,25 €, matkahuollossa bussiennakko 7,20 €.

Heikki L
15.05.2011, 09:42
Toi on ihan hyvä konsti.
Mutta se ei välttämättä aina toimi.
Kun se "ostaja" saattaa luulla sua huijariksi.

Njoo sitten jää kaupat tekemättä, mutta jääköön sitten. ite en anna enää yhtään luottoa ellei ansaittu.
Offipalstan "statukseen" olen luottanut jos vanhempi postaaja.

kivinen
15.05.2011, 09:53
Miks porukka yleensä lähettelee matkahuollolla näitä roippeita? Posti tois samaan rahaan takaisinkin jos jää lunastamatta + on reilusti halvempi muutenkin ainakin vielä jopa 30 kiloon asti (esim. 100x60x60 cm 30 kg paketti 18 €). Talvella postitin hitsauskoneen, paino jotain 12 kg. Matkahuolto olis velkonu jotain reilut 19 €, posti 12,95 €. Varsinkin rahtipussit on mielestäni jopa törkeän kalliita suhteutettuna osan kokoon ja painoon mitä niihin sullotaan. Eikä joka kyläpahasessa ole edes sitä matkahuoltoakaan.

Ja postiennakkomaksu postissa 3,25 €, matkahuollossa bussiennakko 7,20 €.

Meilläpäin tuo posti vaan onnistuu hukkaamaan lähetykset. Ei suoraansanottuna uskalla enää käyttää. Kuulin, että paljon on postissa paketteja rikottukin.

Metkahuolto toimii eikä ole vielä ollut ongelmia. Tekstiviesti ilmoitukset on toimiva juttu, mutta kallishan tuo on. Vetotikku Lahden huitteista Hyrylään maksoi n.30€. Se on jo enemmän kuin bensarahat edestakasin.

Kai se pitäis aina ite ajella mutta kun ei riitä tunnit päivässä muutenkaan.

macro
15.05.2011, 12:48
Matkahuolto on niin nopea, ja vaivaton, siksi sitä suosin. Auton rengassarjan vein 8 aikoihin aamulla matkahuoltoon, ja vielä ennen iltaa tuli pääkaupunkiseudulta tyytyväinen kiitos kaupoista, siihen ei posti pysty.

Ihmetystä herättää se että tilasin sekä helsingistä että amerikan puolelta yhtäaikaa paketin, ameriikan paketti oli ennemmin perillä. Ja paikallisesta postin toimipisteestä sekin piti hakea. Jotain itellassa mättää näitten kotimaan pakettien kanssa.

Nerd-O
16.05.2011, 08:35
Lainaus Finnware Systems:in internet sivuilta:
Yhteydenotot mieluiten sähköpostilla!! Käyttäkää puhelinta vain, mikäli sähköposti ei mitenkään käy, kiitos. Jos kuitenkin soitatte, huomioikaa ettei salaisiin, näkymättömiin eikä ikävä kyllä myöskään prepaid-numeroihin vastata. Tekstiviestin voi kyllä lähettää mistä tahansa. Olettaen että tuo finnware on nyt joku firma niin minkä firman sivuilla lukee, että salaisiin, näkymättömiin, eikä prepaid numeroihin vastata?!? Todennäköisesti tuo myös nauhoittaa kaikki puhelut (koska se ei vastaa numeroihin, minkä omistajaa ei pystytä osoittamaan), joten kannattaa olla tarkka mitä sinne puhelimeen sanoo. Perässä voi tulla poliisin syyte solvauksesta tms. Siitäkin saa nimittäin hilloa muutaman kympin, eikä ilmoituksen teko maksa mitään.

Mutta jos tuollaista lukee firman sivuilla niin itse jättäisin soittamatta ja sähköpostitkin jäisi lähettämättä.

Puska-suska
16.05.2011, 10:32
Itse olen käynyt kyseisen herran kanssa kauppaa joskus vuosia sitten Mitsuklubin kautta ja vieläpä ihan kasvotusten. Ei ollut mitään moitittavaa siinä hommassa.

Ettei tässä olisi kyseessä nyt ihan vaan inhimillinen erehdys tai unohdus?

BJ-40/76
16.05.2011, 10:54
Matkahuolto on niin nopea, ja vaivaton, siksi sitä suosin. Auton rengassarjan vein 8 aikoihin aamulla matkahuoltoon, ja vielä ennen iltaa tuli pääkaupunkiseudulta tyytyväinen kiitos kaupoista, siihen ei posti pysty.

Ihmetystä herättää se että tilasin sekä helsingistä että amerikan puolelta yhtäaikaa paketin, ameriikan paketti oli ennemmin perillä. Ja paikallisesta postin toimipisteestä sekin piti hakea. Jotain itellassa mättää näitten kotimaan pakettien kanssa.

Itse tilasin taannoin varaosia matkahuollolla, ja kuulemma noutivatkin
jokapäivä: kuten olivat tehneetkin.
mutta paketti viipyi melkein viikon, ja kun aloin penäämään tuota suurta
rahtimaksua pienemmäksi viivästyksen vuoksi, kävi ilmi että vaikka (olikohan
pori?) tulee suoraa linkkuri ouluun, niin tuo minun paketti kävi mutkan turussa,
tampereella jyväskylässä ja missähän vielä? ja kun jokaisesta käpälöinnistä
tulee lisää luvallista kuljetusaikaa, niin empä saanut centtiäkään korvausta.
-> vastasin reklamaatiovastaukseen että eikö todellakaan ole mahdollista,
että paketit kulkisivat järkevästi? niin kommentti oli että kaikki eivät ota
kyytiin....
Ylläolevan mukaan matkahuollon paketti voi kierrellä suomea vaikkapa
kesän, ja kaikki OK:mad:
Posti kuskaa kyllä suht luotettavasti, ja ainakin mulle on tullut aina parissa
päivässä.

macro
16.05.2011, 21:14
BJ-40/76 kyllä sulla on ollu huono säkä.
Pari moottorikelkkaa osina olen myyny, yms. kohtuu paljo mh:ta käyttäny, ja tähän asti on oulun matkahuolto palvellut ongelmitta ja nopeasti eripuolille suomea.

Toisekseen tähän aiheeseen liittyen niin aina mh:n tai postin kautta maksu, tai rahat tilille ja vasta sen jälkeen tavara matkaan. Eikä onneksi ole huonoa kauppakumppania kohdalle sattunu joka ei olisi pakettia lunastanut.

SauliS
16.05.2011, 21:42
Itse tilasin taannoin varaosia matkahuollolla, ja kuulemma noutivatkin
jokapäivä: kuten olivat tehneetkin.
mutta paketti viipyi melkein viikon, ja kun aloin penäämään tuota suurta
rahtimaksua pienemmäksi viivästyksen vuoksi, kävi ilmi että vaikka (olikohan
pori?) tulee suoraa linkkuri ouluun, niin tuo minun paketti kävi mutkan turussa,
tampereella jyväskylässä ja missähän vielä? ja kun jokaisesta käpälöinnistä
tulee lisää luvallista kuljetusaikaa, niin empä saanut centtiäkään korvausta.
-> vastasin reklamaatiovastaukseen että eikö todellakaan ole mahdollista,
että paketit kulkisivat järkevästi? niin kommentti oli että kaikki eivät ota
kyytiin....
Ylläolevan mukaan matkahuollon paketti voi kierrellä suomea vaikkapa
kesän, ja kaikki OK:mad:
Posti kuskaa kyllä suht luotettavasti, ja ainakin mulle on tullut aina parissa
päivässä.

Aika ihme juttu. Nyt en jaksa alkaa lukemaan Matkahuollon kuljetusehtoja, mutta kerran olin tilannut varaosia viikonloppua vasten. No ei niitä kuulunut perjantaiksi, maanantai-aamulla heti tuli saapumisviesti. Tein reklamaation asiasta ja sain koko rahtimaksun hyvitystä. Muita ns. välillisiä kuluja eivät korvaa.

Reetu
16.05.2011, 23:11
Aika OT:ks menee kyl jo, mut kerran jäi saapumisilmoitus kokonaan tulematta, ja rupesin kyselemään että missä lähetys on niin 5vrk oli jo maannut hyllyssä...

Ja kerran tuli maastovaunun renkaat ilman rahtikirjaa jälkivaatimuksella, soittivat palvelupisteestä (R-kioski) et voisitko hakee nää renkaas pois ku ei oikein mahu mihkään. Päivä kulu ni tul yksien tiivisteiden rahtikirjat muttei tiivisteitä... Vajaa viikko niin soittivat sit et voisitko tulla maksamaan ne renkaat mitkä hait ku nyt tul ne rahtikirjat... :D

BJ-40/76
16.05.2011, 23:38
Aika ihme juttu. Nyt en jaksa alkaa lukemaan Matkahuollon kuljetusehtoja, mutta kerran olin tilannut varaosia viikonloppua vasten. No ei niitä kuulunut perjantaiksi, maanantai-aamulla heti tuli saapumisviesti. Tein reklamaation asiasta ja sain koko rahtimaksun hyvitystä. Muita ns. välillisiä kuluja eivät korvaa.

Kävin pikaseltaan http://www.matkahuolto.fi/fi/pakettipalvelut_yksityisille/kuljetusehdot/

ja sieltä ainut sopiva linkki

http://www.matkahuolto.fi/fi/pakettipalvelut_yrityksille/kuljetusehdot/rahdinkuljetussaannot/index.html

ja 18§ Kuljetusmääräaika

Matkahuolto sitoutuu suorittamaan kuljetuksen 24 tunnin kuluessa lähetyksen vastaanottamisesta; jokaista autonvaihtoa kohti lisätään kuitenkin 12 tuntia. Kuljetusmääräaikaan ei lasketa pyhäpäivää, vapunpäivää, itsenäisyyspäivää eikä arkilauantaita.

19§ Rahtilähetyksen luovutuksen viivästyminen

Luovutuksen katsotaan viivästyneen ellei lähetys ole luovutettavissa määräasemalla 18§:n määrittelemässä kuljetusmääräajassa. Matkahuolto korvaa vahingon, jonka osoitetaan aiheutuneen luovutuksen viivästymisestä, kuitenkin enintään osoitekortissa ja/tai Matkahuollon tietojärjestelmässä mainittuja kuljetukseen liittyviä maksuja vastaavalla rahamäärällä.

Nii-in, jos olisin saanut korvausta tuosta menetetystä viikonlopusta, niin mikä se olis ollut? 2 Buranaa?

toki tuo korkee varmaan vain yrityksiä, mutta tympäsi kun jäi viikonloppu reis-
sut väliin.

En jaksa metästää yksityisille olevia ehtoja, kun kerran linkit ei toimi?

Korjatkaa jos olen väärässä -> jos pakettia kuljetetaan esim 700 autolla, niin
kaikki on OK vaikka kuljetus kestää reilun vuoden.

Se minun mainitsema paketti tuli alta viikossa, ja kun se teki Suomi turneen,
vaikka olisi päässyt 2(?) autolla Ouluun.

Rekisteröimätön
17.05.2011, 08:26
Eilen tilasin osia offroadpajalta n. 12.30 sähköpostilla, vastasivat 14 aikoihin, tänään tuli matkahuollosta 9.18 viesti että tavarat noudettavissa oulusta. Ei kai homma ks firmoilla voi tuostaan nopeutua enää. Eli mulla tuo matkahuolto toiminut 100% aina. Jos lähetän itse otan rahat aina matkahuollon kautta ja pyydän asiakasta aina tarkistamaan (avaamaan) tuotteen ennen lunastamista.

-Defet

Rekisteröimätön
17.05.2011, 08:36
Itse olen käynyt kyseisen herran kanssa kauppaa joskus vuosia sitten Mitsuklubin kautta ja vieläpä ihan kasvotusten. Ei ollut mitään moitittavaa siinä hommassa.

Ettei tässä olisi kyseessä nyt ihan vaan inhimillinen erehdys tai unohdus?

Ei oikein siltä vaikuta...
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=38194.0

Ollut muillakin ongelmia!

Puska-suska
17.05.2011, 12:11
Ei oikein siltä vaikuta...
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=38194.0

Ollut muillakin ongelmia!

Lainaus tuolta linkin takaa:

Siinäpä se, kun tämä kyseinen henkilö ei ole suinkaan kaikille "tuntematon". Ennen teki ECUjen korjaukset ammattitaidolla ja ajallaan, ei mitään ongelmia luotettavuuden suhteen. Oli suht aktiivinen foorumillakin.

Mutta ajat muuttuu ja ilmeisesti myös ihmiset...

Omat kokemukset hänen kaupankäynnistä on tosiaan 2000-luvun alusta. Ilmeisesti nykyään sitten jokin on alkanut mättää...

Glutton
18.05.2011, 18:32
Tuossa on linkki mistä saatta aika hyvin tietoa niin ei tartte arvaila toki se maksaa mutta jotain voi päätellä kun yritys on postettu ennakko perintä rekisteristä...

http://www.kauppalehti.fi/yritykset/yritys/finnware+systems/15744547

Yrityksen webbi sivuja muokattu viimeks 22.09.2010
yritys poistettu ennakko perintä rekisteristä 31.10.2010

Calmari
18.05.2011, 20:01
Tuossa on linkki mistä saatta aika hyvin tietoa niin ei tartte arvaila toki se maksaa mutta jotain voi päätellä kun yritys on postettu ennakko perintä rekisteristä...

http://www.kauppalehti.fi/yritykset/yritys/finnware+systems/15744547

Yrityksen webbi sivuja muokattu viimeks 22.09.2010
yritys poistettu ennakko perintä rekisteristä 31.10.2010
Mut eikös tuo ollut ostajana ihan yksityishenkilönä vai kui, ulosottoon vaan niin kyllä ne miehen löytää.

Glutton
18.05.2011, 20:06
niin no siinä vaiheessa kun yrityksellä tulee vaikeuksia niin siitähän tulee yksityis ongelma...

Rekisteröimätön
21.05.2011, 20:04
Joo.o. Tapaus tiedetään. Äidin siivellä taitaa vielä aikamies elää vaikka omaakin perhettä on. Itse en vaihdattaisi edes taskulamppuun pattereita tuolla kaverilla.

Helvetinmoinen romunkerääjä. Äitinsä omistaa osakkeen hovilasta missä herra ennen asui ja kolmisen vuotta ollu kämppä tyhjillään. Häkkivarastot ja vintin käytävät pursuaa vieläkin herran vanhaa elektroniikka romua.

Taitaapi vielä herra käydä salaa pesemässä öisin pyykkiä pesutuvassa

Rotta-Racing
21.05.2011, 20:10
, ulosottoon vaan niin kyllä ne miehen löytää.

Tähän on pakko todeta, että ei muuten löydä.. ja jos löytää niin sekin on polliisien ansiota jos sattuu kaverin vaikka ratista nappaa.. tosin voi mennä vuosi tai muutamakin..