View Full Version : BJ:n virtalukko hieman temppuilee
Eipä tuota ole paljoa käynnistetty ja nyt sitten tuossa puuhommissa ja kun käynnistää niin startatessa ei oikein saa virtalukko aina kontaktia vaan pitää samalla alaspäin painaa ,niin sitten hörähtää, mikä avuksi. Purku ja putsaus vai mikä olisi ok
Oletko sen virtiksen pohjan katsonut (jos muovi näkyvillä, eikä niitattuna metallin sisällä) hapettumia "Nastoissa"?
Oletko sen virtiksen pohjan katsonut (jos muovi näkyvillä, eikä niitattuna metallin sisällä) hapettumia "Nastoissa"?
Jos sen päädyn avaa,niin ei kait sieltä paljoa lentele osia mäkeen
BJ-40/76
16.05.2011, 15:06
Oliko tuossa bj:ssä virtalukonpohja kiinni yhdellä ristipääruuvilla?
ja siellä alumiinin sisässä?
Jos on niin silloin sen voi laskea pois sieltä huoletta, se on umpinainen
kappale, saa toki levälleen purettua mutta sitten on riski lentelevistä
osista.
Joskus törmäsin tuommoiseen oireeseen, ettei meinanut riittää avaimessa liikerata startille, oli päässyt tuo pohjan ja lukon välinen "boori" väljistymään.
korjasin liimaamalla pienen muoviliuskan tuonne "väljistyneeseen" pohjan akseliin.
Oliko tuossa bj:ssä virtalukonpohja kiinni yhdellä ristipääruuvilla?
ja siellä alumiinin sisässä?
Jos on niin silloin sen voi laskea pois sieltä huoletta, se on umpinainen
kappale, saa toki levälleen purettua mutta sitten on riski lentelevistä
osista.
Joskus törmäsin tuommoiseen oireeseen, ettei meinanut riittää avaimessa liikerata startille, oli päässyt tuo pohjan ja lukon välinen "boori" väljistymään.
korjasin liimaamalla pienen muoviliuskan tuonne "väljistyneeseen" pohjan akseliin.
Kävin Bj:tä hieman käyttämässä ja samalla hieman katselin sitä lukkopesää ja siellä on juuri yksi tähtipäinen ruuvi ja otin sen auki ja sitten se muovinen juttu lähti sieltä vaan pois ja kun kerroit, että väljä voisi olla, niin kiinnitin huomiota sellaiseen, että siellä oli mustaa sähkärin teippiä hieman eli olisiko sillä joku tiivistänyt liikettä.Se yhtymä kohta siis pitäisi saada tiiviimmäksi, eikö vaan
BJ-40/76
16.05.2011, 23:18
Joo, se pohjapatruunan ja rattilukon välinen "poori"-"kytkentä" tms.
jostain kumman syystä meinaa ottaa millimetrin/30 vuotta välystä,
ja tuo Nitton-tape: ei ole varmaankaan se pitkäikäisin viritys.
-> puhdista tuo virtalukon pohjan muovi"poori", ja liimaa siihen esim.
epoksilla pienet kiilapalat, jotta tulisi "tiukka"
p.s muistaakseni tuo kiilapalan liimaaminen vaatii 2 kpl pientä muovisälöä
ja muutama suuruusluokkaa tulitikun vahvuinen kiila.....
Ja se että saa nuo liimapinnat puhtaaksi-, ja ettei liimaa koko patruunaa
jumiin, vaatii mieluummin kirjoituspöydän kuin "pajavasaran....."
Joo, se pohjapatruunan ja rattilukon välinen "poori"-"kytkentä" tms.
jostain kumman syystä meinaa ottaa millimetrin/30 vuotta välystä,
ja tuo Nitton-tape: ei ole varmaankaan se pitkäikäisin viritys.
-> puhdista tuo virtalukon pohjan muovi"poori", ja liimaa siihen esim.
epoksilla pienet kiilapalat, jotta tulisi "tiukka"
p.s muistaakseni tuo kiilapalan liimaaminen vaatii 2 kpl pientä muovisälöä
ja muutama suuruusluokkaa tulitikun vahvuinen kiila.....
Ja se että saa nuo liimapinnat puhtaaksi-, ja ettei liimaa koko patruunaa
jumiin, vaatii mieluummin kirjoituspöydän kuin "pajavasaran....."
Kiitos vinkistä, sovitus saisi siis olla mahdillisimman sopiva leveys suunnissa, saako sen alumiinipötkylän jollain pois eli se avainpuoli, niin olisi helpompi mittailla sovitusta, niin ja johdot tottakait juotettava irti ja silleen, katsotaan jossain vaiheessa juttua .