PDA

View Full Version : OFF ROAD! Ja kunnolla.....


SukiSuki
12.02.2005, 19:44
Joo käytiin rääkkään vähän suzukia oikein kunnon mettässä....
Damagea ei paljon tullu, saldo : Etupuskuri, sähkövinssi (panther, paskana), pakoputki, takakulma sekä kaiken päälle kytkin!! Kaikki muu
olis kestetty, mutta toi kytkin ...tana! No nyt sillä ei pääse mihinkään.... Kuviakin tuli otettua, mutta enhän mää niitä tänne osaa
laittaa... PS. Olisko kellään tietoa mistä sais halvalla uuden kytkimen?

Shuttle
12.02.2005, 19:52
Itselläkin män etellisellä mettäreissulla puskuri, vilkku ja peili. Onneks ei tekniikkaa :) pakoputkea vois taas kiristää..

Land Rover Series 2A, 1965. SWB station wagon.

iippo
12.02.2005, 19:59
quote:
PS. Olisko kellään tietoa mistä sais halvalla uuden kytkimen?




No mikä on halpa?

Hintaesimerkkinä motonet

KYTKINSARJA SUZUKI SJ410/SJ413/SAMURAI
Sisältää yleensä paineasetelman, levyn ja laakerin. Joissakin sarjoissa painelaakeri on erikseen.
SJ410 82--85. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-1387 91.49 ???
SJ410 86--89 (ero painelaakerissa). . . . . . . . . . . . . 84-1676 108.00 ???
SJ413/Samurai-1.3 85--. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-1388 108.31

ja kun kyseessä on suzuki niin kannattaa ostaa heti pari ja heittää se toinen sinne takaluukkuun oottaan seuraavaa reissua.

------------------------------------------------
Off-road driving should only be attempted by drivers with the necessary skill, experience and understanding of the vehicle's limits

jjtp
12.02.2005, 20:02
cros4wd myy muutes nykyään noita centerforse kytkinsarjoja ei ole halvin mutta on hyviä.

SISU
13.02.2005, 18:35
Menikö koko kytkin sököksi vai hajosko levy? Ainahan pitais laittaa koko satsi, mutta jos halvalla haluaa tehdä niin hakeen romikselta soppelin levyn ja vaihtaa keskiön. hinta about. 5 euroa tai riippuu romiksesta. Mistä ite oon hakenu niin siellä uusia levyjä läjäpäin.

SISU:lla siitä selviää

BeGe
13.02.2005, 18:58
kannattaa hommata jakolaatikon välitykset jos ajelee vähänkin enemmän metässä. On toi vakiovälityksillä ajo metsässä ihan kykän poltto hommaa.

Hapella pääsee... ja työntämällä loput

POHTO
13.02.2005, 20:42
joo noi suikan vakio välitykset on kyllä mielettömän pitkät.
antaishan ne lyhyet välit lisää voimaakin metsä vauhdissa kun vois ajaa kierroksia hyväksi käyttäen.
toinen vaihtoehto on laittaa vaan vaihde päälle kytkin ylös , vasen jalka lattialle ja kattoo mihin pysähtyy. :)

bollocks to EUrope !!!

suikkeli
13.02.2005, 20:52
susnan välitykset on ihan hyvät hiljaa/isoo kovaa voipi hyvin rällää ja kytkintä ei käytetä kun liikennevaloissa.

Kovakalu69
14.02.2005, 00:11
Tuli eilen käytyä kyyjärvellä vähä konekelkkaa pieksemässä.
Kax kelkkaa kärryn päällä ja vähä isommat gummit, nii sai kylmästi heittää kaasupolkimen konehuoneen puolelle nii nippa nappa 90 huippunopeus alamäessä. Eli heti ku talous antaa perix, nii tiheemmät välitykset tulee jakikseen.

-Enemistö tarkoittaa joskus sitä, että kaikki idiootit on samalla puolella-

-JOS OLET EPÄVARMA, MUMISE.
JOS OLET KUSESSA, DELEGOI!-

http://www.petrisimolin.com/smiley/moon3.gif

kharju
14.02.2005, 05:44
Ei saa luistattaa. Pitääpi ajella susukin alavääntöalueella.

-Pajerolla metsään ja Zetorilla pois- http://www.petrisimolin.net/gallery/data/images/kharju-autofahrer.gif

tomikoo
14.02.2005, 06:35
Ja milläköhän"alaväänöllä"?Vakio Suskan ohjastajan sääntö numero yksi:Vasen jalka on ja pysyy lattialla,sitä ei edes lepuuteta polkimella,vaan painetaan tiukasti lattiaa vasten.
Kokeile kytkintä ennen kun rupeat purkamaan,mulla on muutaman kerran tehnyt saman,mutta kun kytkin jäähtyy se rupeaa taas pelittämään.

-pieru,se tulee perseestä-
-miksi miksi,no miksei-

Racingrabbit
14.02.2005, 07:46
Kytkinasetelma kun on saanut reilusti lämpöä niin siitä katoaa "jäntevyys".Kannattaa vaihtaa koko paketti kerralla.Nimim."pihi mies vaihtoi ensin vaan pelkän levyn" Ja parin viikon päästä koko kytkinpaketin uudestaan...