PDA

View Full Version : Jeep CJ7 "Värkkäystä" edelleen pohjatöitä...


SoSo
03.05.2011, 16:59
Elikkäs ruvetaan päivittämään tänne kun ei malta olle tekemättä muutoksia.
Tarkoituksena tehdä stanuluokkaan kelvollinen peli.

Jeep on mulle suht tuore hankinta ja paljoa en ole kerennyt vielä kokemuksia kerään.
Korjattavia kohteita kuitenkin on jo kertynyt.

-Kytkinluistaa pirusti Uusi tilattu ja pitäis olla tälläviikolla maassa.
- Etuvinssiksi tuli ens hätään T-max 9000 mutta tilasin uuden räikkäwarnin tänään joten siirrän T-Maxin taakse.
- Lehdet ihan kuolleet samoin iskarit joten samalla warnin tilauksella meni tilaukseen myös uudet pakat,puslat ja iskarit. Pitäis olla parissa viikossa maassa.
- Renkaan on vielä mietinnässä mutta 33" boggerit olis tallissa toisen projektin alla joten jos ei muuta niin ne lähtee lainaan sieltä.

Kone saa pysyä tuollaisena vanhaa kasia on piristetty Edelbrockin kaasarilla,imusarjalla ja hedmanin pakosarjoilla.

Päivitän kuvilla illemmalla kunhan on muksujen kanssa ekaks ulkoiltu.

young n dum
06.05.2011, 23:17
kuis pitkää työ yleensä ulkoilette? 4 päivää on jo aika paljo..:p KUVIA!

SoSo
15.05.2011, 08:12
Tästä pitäis aloittaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3965&pictureid=80596
Tätä mää oon aina halunnut
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3965&pictureid=80599
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3965&pictureid=80598
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3965&pictureid=80597

Etupäässä hilut paikallaan muutos ei dramaattinen mutta kyllä sen huomaa!?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3965&pictureid=80604

Pakat ei ollut ihan odotusten mukaiset eli vaikuttaa kierrätys kamalta? Uudelleen taotut ja värjätty ruosteen päälle mustaksi.
Katsotaan nyt kuinka toimii ei ehkä ole kaikista paras vaihtoehto mutta ei myöskään ole hinnan kiroissa.
Taustalla myös projektin vaudittajat puolet työkaluista vieläkin hukassa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3965&pictureid=80601
Sääli vanhaa iskaria. Sitä ei muuten koskaan enään löytynyt!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3965&pictureid=80600
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3965&pictureid=80605

Ja kun rullamittaa ei löynyt niin käytössä perus nokiamitta.

alla uudet paakat
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3965&pictureid=80603

sama vanhoilla
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3965&pictureid=80602

SoSo
29.05.2011, 11:24
Ja vinssi vaihdettu ja kytkinpaketti vaihdettu.
Oli kiva käydä kokeilemassa kun kaasusta saa soratiellä poikittain. vanhalla kytkimellä tulivaan käryt kapiiniin...

SoSo
29.05.2011, 11:27
hups kaikki kuvat ei mahtunut ekaan...

young n dum
29.05.2011, 20:13
perhanan komia vinssi peti!:)

SoSo
30.05.2011, 04:00
Kiitos.

Väriin tulee sitten kun saan päät tehtyä valmiiksi.
täytyy vaan päästä sillä pajalle että saa vähän mittoja

SoSo
08.04.2013, 18:12
Terveeks taasen pitkästä aikaa.
Jeepille ei ole tapahtunut kummoisia ajelta silloin tällällöin siellä täällä....
Nyt kuitenkin pakosarjoja tuossa tuskailen.
Otin vanhat peltisatsit irti ja hakusessa olisi alkuperäiset valusarjat!?
Löytyskö kellään nurkissa ylimääräisiä? Konehan on AMC360

SoSo
21.04.2013, 07:56
Talvisodassa hajonnut lämppäri tuli korvattu JA-Yhtiöin tarvike lämppärillä.
Lähdöt osukivasti eli lasille kaks lähtöö ja molemmille puolille jalkatilaan omat.
Raitis ilma tulee vain repsikan koville ja siihen jäi sulkupelti paikalleen.
Nopeuden sain omaan katkaisijaan mutta lämpötilan säätöön pitää vielä hakea tarvike sulku ja uus vaijeri...

Ilman määrä melkein tuplaantu jos tällä nyt tarkenis viileemmäälläkin kelillä...

SoSo
21.04.2013, 08:04
Kuvan pointti oli yllätys kun otin vuotavat pakosarjat veks?
etsinyt talven uuttaa pataa tuohon jeeppiin kun vanhan piti olla 305 nen ja halu olis ollut laittaa siihen 360nen no melkoinen WTF pääsi kun pakosarja oli lattialla!
Tuohan on 360nen no ei noi AMC:een padat mitään ruuti tynnyreitä oo ja vähän kalliimpia osia niihin on mutta kyllä tän kanssa jo pärjää

Olis lievästi voinut vtu ttaa jos olis kerennyt hommaan koneen ja huomannut ton vasta nosto vaiheessa....

Tankki on tiputettu pois ja pajalla on työllä nyt rst tankki pikkusen tilavampana.
samalla tehdään sähköpumpulle kunnon paikka ja lähdöt.
samoin vtuileva mittarin anturi saa uuden tilalle...

Renegade
21.04.2013, 08:22
Tutulta näyttää. Juurikin nostin omasta koneen ja lootat lattialle. Mulla samaa ongelmaa tossa 304:ssa (pitää kyllä nyt tarkistaa omankin lohkon kyljestä..:)) noitten orkkis pakosarjojen kanssa, molemman etupäästään murtuneet poikki, toista on jo joku korjaillut. En viitsis peltisarjoja hommata, täytyy yrittää noita hitsailla kuntoon.

Ja ei ole ruutitynnyreitä joo... tosta mun 1980 vuoden 304:sta tehdas lupaa kaikki 125 hevosvoimaa!:D Siinä kun on kaiken huipuksi automaatti jatkeena, niin mitään suuria G-voimia ei pääse kiihdytyksessä muodostumaan...:)

jeep360
21.04.2013, 09:12
JEEP

Ompa hieno rojekti!!

Nokkaa vaihtamalla saa varmasti mosaan mukavasti eloa lisää, mulla 77 cherokeessa mopen 360 sekin jollain saaste härpäkkeillä ollut ei paljo edellistä 6 konetta paremmin vie mutta joskus kun kerkee niin nokkakeppi menee vaihtoon.

No 8 on silti aina kiva!!

SoSo
21.04.2013, 16:13
Joo kasi on kiva määkin ostin ton kesäautoks lähinnä koneen takia.
Äänet kuitenkin katu-uskottavat ja kyllä sillä mettässä pärjää vääntö on tolla painolle ihan kivasti. Akselit saa helposti paskaks noillakin voimilla ilman lukkoja...
Teho haitari noissa koneissa on kans ihan järjetön just jostain 150-250 koniin riippuu vähän koostumuksesta ja lähde tiedosta..

Jeeper
21.04.2013, 16:58
Onko noi Pro-Compin jousipakat?

Mä ostin omaan CJ:hiin sellaset jo 13v sitten, Yllättävän kestävät ovat olleet.
Nykyään ne SOA:na ja vaikka lehtiä poistettu niin eivät tunnu kuoleentuvan kovin helpolla.

SoSo
21.04.2013, 19:54
Noi ei vallitettavasti ollut Pron pakat noi oli jotkut halpis setit kun toi satsaus tuossa kohtaa painottu kunnon vinssin hankintaan.
Noi on ollut nyt ööö vissiin parivuotta alla ei ne nyt vielä oo painunut mutta
noissa on lehtiä vähemmän kun alkuperäisissä. vähän etupäästä painu turhan alas mutta heitän noi alkuperäiset taontaan kun kerkeen ja jaksan...
Jos en ota uazista jakareita ja tee kierre vietereille koko hoitoo!

SoSo
25.04.2013, 20:10
Tankin kanssa ollut hankaluuksia alusta lähtien.
1.Vuotaa.
2.Liian pieni.
3.Imu ylhäällä

Joten pannaan uusiksi.
Pohja 4mm rst eikä erillistä panssaria.
kansi 1.5mm rst ja sivuun tehdään upotus ruiskunpumpulle.
Anturi vaihtuu arvoiltaan eurooppalaiseksi.
Leveyttä tulee 100mm lisää ja korkeus ylöspäin kasvaa 20-30mm ja
alaskin samanverran ja runkojen välisessä mitassakin oli vähän viilaamista.
Tilavuus karkeesti 70l

Sovitettu joten huomenna hitsaukseen ja jos sais viikonlopuks happoaltaaseen....

SoSo
25.04.2013, 20:19
laiskuutta ei jaksanut ruveta tekeen uusia sarjoja joten tilasin tuollaiset?
Toivottavasti sopii...

http://www.summitracing.com/parts/hed-99200/media/images/year/1980/make/jeep/model/cj7

Sitten samaan kyytin venttiilikopat
http://www.summitracing.com/parts/hed-99200/media/images/year/1980/make/jeep/model/cj7

Noi oli ainoot alumiinikopat mitä löysin....
ai kauhean kauniit mutta näillä mennään...

Renegade
26.04.2013, 20:45
Tankin kanssa ollut hankaluuksia alusta lähtien.
1.Vuotaa.
2.Liian pieni.
3.Imu ylhäällä

Joten pannaan uusiksi.
Pohja 4mm rst eikä erillistä panssaria.
kansi 1.5mm rst ja sivuun tehdään upotus ruiskunpumpulle.
Anturi vaihtuu arvoiltaan eurooppalaiseksi.
Leveyttä tulee 100mm lisää ja korkeus ylöspäin kasvaa 20-30mm ja
alaskin samanverran ja runkojen välisessä mitassakin oli vähän viilaamista.
Tilavuus karkeesti 70l

Sovitettu joten huomenna hitsaukseen ja jos sais viikonlopuks happoaltaaseen....

Tee mulle toinen...???

SoSo
27.04.2013, 15:11
Kuvat on tallessa joten vois se onnistua jossain välissä jos korvauksesta pääsee sopuun;)

SoSo
27.04.2013, 20:02
Jeepin tankki siirty kun tehtiin kaverin uisteluveneeseen uutta tankkia...

Tuossa sitten joutessa selasin muutaman kymmene sivua varaosaluetteloa kun hokasin että mullahan on tallissa pari työsylinteriä ja pääsylinteriä.
Molemmat on kyllä peräisin Uazista mutta pienellä varaukselle ne sopii Jeeppiinkin.

Kun saan muksut nukkuun niin meen vielä verstaalle polttaan plasmalla pari palikkaa ja jatkan asennusta? Vois olla kytkin aamulla valmiina!

Tosin letkuja en saa ennen alkuviikkoa.
Ainoa kysymysmerkki jää työsylinterin liikkeen pituudesta että riittääkö se vai pitääkö käpälää vielä modata.

nyt nukuttaan 2muksua ja ajaan 2omaan sänkyyn ja toi vanhin varmaan menee sitten aikanaan...

Renegade
27.04.2013, 21:38
Laitoin privaa tankista...

SoSo
28.04.2013, 08:22
No ei ihan päässy illalla / yöllä pajalle kun muksujen nukutus venähti.

Mutta pikaisesti tuli piirreltyä tuollaiset osat kytkin päivitykseen...

Jos kerkeisi tänään asentamaan.

SoSo
28.04.2013, 09:24
Ja osat leikattuna ja särmättynä.
Muutama versio työsylinterille niin löytyy varmasti sopiva;)

SoSo
28.04.2013, 09:30
Kuvat kele...

ZAU
28.04.2013, 13:22
Laita ny siitä uazin nykykunnosta kuva

SoSo
28.04.2013, 14:19
Laita ny siitä uazin nykykunnosta kuva

Joo voin laittaa jossain vaiheessa.
Eipä sen kunto ole mikskään mennyt seissyt lämpösessä tallissa kokoajan ja jopa käytelty konetta tosin ei enään viimmetalvena ja just lainasin siitä yhden vesiletkun Jeeppiin....

Sylkyt luovutti toi varaosa uazi tossa pihassa... tai ne oli kyllä irrallaan tuolla romukopassa

SoSo
30.04.2013, 23:35
Pikkasen kerkes taasen talliin veneiden huoltojen välissä...
Jeepissä olis nyt nestekytkin paikallaan mutta ei ollut nestettä hyllyssä yhtään että olis päässyt ilmaan!?
Noo huomenna sitten.
Kaikki sylkyt ja putket luovutti Uazi joten katsotaan riittääkö liike vai tuleeko muita hylkimis reaktiota?

SoSo
07.05.2013, 19:29
Pakosarjat saapui vimmein venttiilikopat edelleen hukassa.
Kohtuu kivasti sopi pienenkikkailuin jälkeen paikalleen.
Kuskin puolella on vaan yksi odotettu ongelma!?
Muutin kytkimen juuri nestekäyttöiseksi ja koska pakosarja menee niin prkeleen likeltä
on odotettavissa ongelmia???
Letkut täytyy vaihtaa heti mutta ei taida kumitkaan kestää sylkyssä kauaa??

SoSo
07.05.2013, 19:32
Kappas kun kapäläkin näyttäs olevan väärässä kohtaa...
No mutta se ei vielä poista ongelmaa...

Kuvat ei oikein hyviä mutta tuonne ei jää 20mm enempää pakosarjaan tilaa...
Täytyy muuttaa työsylinterin kiinnitys kohtaa ylemmäs ja miettiä sitten joko automaattia tai sitten jotain billet osaa tuonne työsylinteriin...

Renegade
07.05.2013, 21:35
Hyvinhän noi sarjat muuten näyttää istuvan tohon rungon väliin, mikä edestä on aika kapea. Oliskohan munkin pitäny noi peltisarjat...:rolleyes: No, rautasarjoilla mennään toistaiseksi. Löysin muuten omaan uudet (käytetyt, mutta ehjät) 360:n valusarjat.

Meinasitko noita millään nauhalla eristää? Siitäkin tulee äkkiä millejä lisää paksuuteen..

Automaattihan olis kyllä tietysti ratkaisu moneenkin ongelmaan, mm. siihen että muuten joutuu ajamaan manuaalilla..:D

Laitoin muuten tonne omaan ketjuun vähän mallia niistä fileistä, millä meinasin kyljet paikata. Jos niitä mittoja olit vailla... Missäs vaiheessa tankin kanssa mennään? Onko jo hitsattu kasaan..??

SoSo
08.05.2013, 20:09
Tankki edelleen hepissä anturin ja lähtöliittimet sain samoin sen holleyn regun mutta on pajalla sen verran hoppua että en kehtaa laittaa "omia" hommia väliin.

pakosarjoihin meinasin laittaa termotec:in tai vastaavaa mutta en sitten saanut aikaiseksi nyt se on vähän vaikeeta sinne pyöritellä...
Tuolle kytkinmen puolelle teen jonkin moisen lämpösuojan vielä lisäks...

vien tuon jeepin tuonne pajalle varmaan joku viikonloppu että saan hitsailtua putket valmiiks samalle teen sitten muutaman muunkin muutoksen...

SoSo
23.02.2014, 00:05
Eipäs tätäkään projektia oo kerennyt viemään paljoo eteenpäin.
Tankki on paikallaan ja bensalinjat vedetty Jeepin alle ei paljoo muuta.
Pajalla tehtiin aktiivisesti uutta hallia kesän ja talven.
Mutta tammikuussa saatiin käyttöön uus maalaamo...
Joten parit auditoinnit vielä niin sitten pitäis olla pakolliset poissa jos vaikka sais Jeepin kesäks ajoon =)

SoSo
14.04.2014, 20:00
Jeep kuskattu pajalle ja pakoputket piti laitella paikalleen mutta kuten aina homma uhkaa karata lapasesta...
käytettiin puhallus kammiossa ja pyyhkästiin vähän helmoja ja pyöränkaaria.
perhana mikä peltiseppä tässäkin on ollut asialla!!!
Näkyyhän nää face linkit?
https://www.facebook.com/photo.php?v=10152322953806435&set=vb.661561434&type=2&theater&notif_t=video_comment_tagged

ZeiZei
14.04.2014, 20:26
Näkyyhän nää face linkit?

Tämä sisältö ei ole juuri nyt saatavilla
Sivua ei voida näyttää. Se voi olla tilapäisesti poissa käytöstä, linkki on vanhentunut tai sinulla ei ole oikeuksia nähdä tätä sivua.
Palaa etusivulle

SoSo
14.04.2014, 21:21
Tämä sisältö ei ole juuri nyt saatavilla
Sivua ei voida näyttää. Se voi olla tilapäisesti poissa käytöstä, linkki on vanhentunut tai sinulla ei ole oikeuksia nähdä tätä sivua.
Palaa etusivulle

Jep ei varmaan ole oikeuksia... toi mun seinä oo julkinen...
Pistän huomenna kuvia surkeen näköisistä kyljistä...

Tota videoo vois vielä kokeilla:
https://www.facebook.com/photo.php?v=10152322953806435
https://www.facebook.com/sammalniemi

SoSo
14.04.2014, 21:29
Nyt pitäis vielä miettiä että millä värillä pistetään.
Sellanen "tummaoranssi" kori, ovet mustat ja nokkapellistä keskikohta mustaks ja jotain pikkudetaljeja mustataks.

http://www.certifiablejeep.com/images/readersrides/cb2.jpg
Tuossa olis aika hyvä perusväri ?

SoSo
16.04.2014, 15:40
Eilinen päivä meni puhaltaessa pohjaa ja helmoja puhtaaksi.
Sitten leikkailin paloja pois sieltä täältä.
Pääsin testaan myös viimmeisintä hankintaa tuota pihtipistehitsiä. loistava kampe vaikka ei autopeltihommiin olekkaan hommattu =)
Sillä on kyllä nopea ja helppo laitella palasia paikalleen.

SoSo
16.04.2014, 15:45
Kuten tavallista kuvat sekavasti mutta eiköhän näistä selviä periaate

Renegade
17.04.2014, 11:19
Hyvältä näyttää.

Mulla alkaa nyt sama operaatio. Kori on maannut tallissa koko talven kyljellään ja nyt kun töiltä ja opiskeluilta ehtii niin pitäis se parsia kasaan tässä keväällä.

Ymmärsinkö tosta kuvasta oikein että jätit kylkeen putken lattiapellin jatkoksi, vai onko se vaan kantattu pelti..?

Ja mitenkäs muuten meidän viimekeväinen tankkikauppaprojekti etenee...?:) Oliko sulla vielä piirustukset tosta rosteritankista?

SoSo
17.04.2014, 19:36
Hyvältä näyttää.

Mulla alkaa nyt sama operaatio. Kori on maannut tallissa koko talven kyljellään ja nyt kun töiltä ja opiskeluilta ehtii niin pitäis se parsia kasaan tässä keväällä.

Ymmärsinkö tosta kuvasta oikein että jätit kylkeen putken lattiapellin jatkoksi, vai onko se vaan kantattu pelti..?

Ja mitenkäs muuten meidän viimekeväinen tankkikauppaprojekti etenee...?:) Oliko sulla vielä piirustukset tosta rosteritankista?

Helmassa on kulmapelti ensi hitsattuna pisteillä kiinni johon sitten varsinainen helmapelti tulee alareunasta kiinni. Eli ajatuksen vastaava kun "alkuperäinen".
Jep tankista pitäisi olla koneella kuvat.
Mulla on tankki nyt käytössä tosi en hirveitä matkoja ole vielä ajellut.
Tänän kesänä pitäisi ottaa taas liikenteeseen.
Katsotaan nyt kerkiänkö kuinka tekemään tuota eteenpäin.
Huomenna olis ajatus mennä pajalle jatkaan....

SoSo
18.04.2014, 17:30
Aamupäivä meni miettiessä että mistä hitosta saan kylkipalat.
Ei oo kalliit ostaa mutta kestää tulla liian kauan.
No perkele mitta käteen ja koneet tulille. parituntia askartelua ja toinen puoli olis lähes valmis

SoSo
18.04.2014, 17:34
Kuvat kertoo...

SoSo
18.04.2014, 17:36
ja lisää

Sten
19.04.2014, 07:56
Hyvää tulee. yllättävän paljon ruostetta löytyy kun alkaa korjata ja projekti tahtoo venyä, pieni pala vaihtaen joutuu sen sijaan vaihtaa isokokoinen pellin mutta kuuluu asiaan. Sama olikin mulla piti "vaan" vaitaa pieni pala ja löysin parin kilon pakkelipaketti sisäänheitetty ja maalattu päälle. Odotetaan seuraava askel... ;)

SoSo
19.04.2014, 21:04
Niinpä tääkin alko sillä että piti viedä verstaalle putkien laittoa varten.
sitten meinasin että laitan töissä työharjoittelijan korjaileen kun kitti oli lohkeillut kyljistä.
Tein pari puhallus koetta kylkiin ja sitä kittiä oli ihan käsittämättömät määrät.
Oli kyllä kitattu suoraks mutta mutta.
Esim kuskin puolen ovella on ollut taipumus aukeilla kurveissa. ei ihme kun kaikki kulmatuet oli ruostunut poikki mutta peitetty nätistä solumuovilla ja muovinahalla...
samoin ns kaaret oli kiinnitys kohdista niin haperot että ei niitä voinut jättää tuollaisiksi...

SoSo
25.04.2014, 20:43
Pikkasen sai taas eteenpän.
Helmaputket tuli taivuteltua D60,3X3 putkesta jos ei muuta niin kestää ne ainakin astua.
Repsikan puoli oli vielä surkeempi kun kuskinpuoli piti ottaa isoo palaa pois kun ei ihan kolmee peltiä kehdannut päällekkäin latoo.
Tuossa yhdessä kuvassa on neliön mallinen paikka keskellä lattiaa sen alla on korin kannatuksen kiinnikkeen takapää. Lattia oli noussut 3-4senttiä ylöspäin tuolta kohdalta ja kori lepäsi tuolla kohtaa melkein rungossa kiinni. aivan hapero lähti ruuvvarilla naputtemalla irti!!
Takanurkkatkin oli niin haperoo että pitää vaihtaa molemmin puolin.
Toi orkkis kaari ei kyllä ollut kiinni enään missään paitsi niillä solumuoveilla millä toi kori oli vuorattu. Samoin repsikan turvavyö lähti lattiasta repäsemällä joku pässi oli laittanut väärällä nousulla olevan pultin ja vääntänyt kierteet mennessään.

No aamulla pajalle pariks tunniks jos sais helman paikallaan ja pääsis kokeilemaan tinaamista noihin saumoihin.

SoSo
27.04.2014, 14:01
Aamulla kerkes parituntia oleen pajalla.
Toinen puoli alkaa hahmottua.Kylkiputki ja tankin täyttöaukko vielä.
Tarkasti saa putsata nurkat kun pistekoneella tuikkii kiinni ei kyllä kestä yhtään paskaa kärkienalla
Takavissiä tuossa kanssa miettinyt mutta kun ei huvittaisi takaylitystä "turhaan" kasvattaa.

Fruehauf-CJ
27.04.2014, 18:25
Takavissiä tuossa kanssa miettinyt mutta kun ei huvittaisi takaylitystä "turhaan" kasvattaa.

Olen mietiskellyt kanssa CJ sarjalaiseen takavinssia lisäämättä takaylitystä.
Vinssi taka-akselin etupuolelle takajalkatilan tienoille ja naru tankin yli.
Koriin pitänee tehdä reittiä narulle, reikä lattiaan vinssille ja suojata polttoainetankki kulumiselta.

SoSo
27.04.2014, 20:08
Joo samaa tuossa mietin pajalla kun katselin sitä vinssiä tuossa "tavara" tilassa.
siinä se vie loputkin tilat.
Mulla ei oikein mahdu allekkaan millään kun pöntöt on nyt runkojen sisäpuolella.
Ajettelin että jos kylmästi katkaisisi runkopalkin sen takimmaisen ja upottais sinne eli osittain tankin päälle...
Pirullinen jumppa siitäkin tulis (jos edes mahtuu)
en oikein löytänyt hyviä kuviakaan vaikka koitin kaivella.

SoSo
28.04.2014, 20:03
Tänään reenattu tinaamista... en sitä mitä vappuna vaan ihan koritinalla...
koskaan en oo yhtään peltiosaa tinannut pienen harjoittelun jälkeen tuntuu että tästä saattaa tulla jotain muutakin kun köntsät lattialle.
tuli vaan kiire lähtö eukon harrastuksen johdosta (mä taas möyhässä) että kamera jäi pajalle.. huomenna muutamia kuvia.

SoSo
29.04.2014, 19:41
Ja siitä tinaus hommelista vähän kuvia.
Tarkotus laittaa tinat noihin saumoihin korin ulkopuolella ja sitten kitillä loppusilaus.
en edes yritä tehdä tinalla valmista pintaa ei hermo/aika riitä siihen

Kuvat tinatusta kyljestä ja toinen hepatusta kyljestä.

SoSo
30.04.2014, 21:08
Tänään ei jaksanut tehdä peltihommia joten vaihdoin korin ja rungonväliset puslat uretaani pusliin samalla korotin huimat 25mm
Pikkusen joutu kikkailemaan keskellä koria olevien pulttien kanssa kun niiden "mutteri" on palkkien sisällä ja umpi ruosteessa.
Kuskin jalkatilaan pieni huoltoreikä samoin tavaratilaan samanlainen.
Nyt onnistuu kiinnityspulttien vaihto helpommin jatkossakin.

SoSo
02.05.2014, 15:12
Takavinssille sain tänään rekennettua pedin.
D60X3 putkesta ja 8mm levystä. "rullakita" on 6mm pellinlapussa.
Ylitystä ei tullut ihan mahdottomasti mutta vapautuksen vipua pitää vähän modata kun ottaa mahdollisesti kiinni takaluukkuun kun se on auki.
Kylkiin tuli pikku vahvikkeet takalevikkeitä varten.
Nyt alkaa kori hommat olemaan hitsailtu tinaa mista olis sitten vähän prkeleesti vielä...

SoSo
16.05.2014, 21:49
Tuulilasia kun kyselin tuossa toisessa topikissa niin tässä mun kikottimessa se nyt sitten oli kuitenkin wranglerin liimalasi joka siinä oli?!
Tiiviste oli halkaistu ja liimailtu molemmin puolin.

Tänään kerkesin töiden lomassa vähän konttaan jeepin alla kun pojat on alkanut vittuileen kun se lepää vähän kuskin puolelle kenossa.

en pikaisesti löytänyt norrista mitään taipumaa ja lehtiä ei ole poikki akselilinjat suorassa ja riiput saman mittaiset eikä iskaritkaan rajoita joustoa.

Kuitenkin akselin ja korin välissä on kerkeus eroa 15-20mm ja se näkyy selvästi että on kuskinpuolelle kenossa.

Voiko olla että lehdet kuskin puolella lehdet on saanut jossain kohtaan niin paljon kipeetä että olis kuitenkin antanut periksi?

Hailux
16.05.2014, 22:33
Tuulilasia kun kyselin tuossa toisessa topikissa niin tässä mun kikottimessa se nyt sitten oli kuitenkin wranglerin liimalasi joka siinä oli?!
Tiiviste oli halkaistu ja liimailtu molemmin puolin.

Tänään kerkesin töiden lomassa vähän konttaan jeepin alla kun pojat on alkanut vittuileen kun se lepää vähän kuskin puolelle kenossa.

en pikaisesti löytänyt norrista mitään taipumaa ja lehtiä ei ole poikki akselilinjat suorassa ja riiput saman mittaiset eikä iskaritkaan rajoita joustoa.

Kuitenkin korin ja rungon välissä on kerkeus eroa 15-20mm ja se näkyy selvästi että on kuskinpuolelle kenossa.

Voiko olla että lehdet kuskin puolella lehdet on saanut jossain kohtaan niin paljon kipeetä että olis kuitenkin antanut periksi?

toiselta puolelta rengas vuotanu?? siksi kenollaan?

SoSo
16.05.2014, 22:55
toiselta puolelta rengas vuotanu?? siksi kenollaan?

Mittailin akselin ja rungonvälistä.
Eli vahvasti vaikuttaa että lehdet taipuneet mutta miksi?
Ne on parivuotta vanhat tosin niitä on kyllä hakattu kiviin ja pakotettu kiviä/kantoja vasten mutta mitään merkittävää niistä en huomannut....

Joo rengas on muuten tyhjempi sen takia juuri mitattu akselista koriin


Korjattu tuota mittauspistettä! tarkoitin akselin ja korin väliä mitä mittasin?!

Hailux
16.05.2014, 23:00
Mittailin akselin ja rungonvälistä.
Eli vahvasti vaikuttaa että lehdet taipuneet mutta miksi?
Ne on parivuotta vanhat tosin niitä on kyllä hakattu kiviin ja pakotettu kiviä/kantoja vasten mutta mitään merkittävää niistä en huomannut....

Joo rengas on muuten tyhjempi sen takia juuri mitattu akselista koriin


Korjattu tuota mittauspistettä! tarkoitin akselin ja korin väliä mitä mittasin?!



jep

pjtk
17.05.2014, 09:46
Kato ettei ole lattaa poikki. Justaansa Dodgeen vaihtelin lehtiä ja sieltä löyty yks katkennu. Katkeamis kohdan ruosteesta päätellen oli ollut jonkin aikaa poikki. Empä ollu huomannu, eikä katsuritkaan kun oli sopivasti U pultin takana.

SoSo
17.05.2014, 21:08
Kato ettei ole lattaa poikki. Justaansa Dodgeen vaihtelin lehtiä ja sieltä löyty yks katkennu. Katkeamis kohdan ruosteesta päätellen oli ollut jonkin aikaa poikki. Empä ollu huomannu, eikä katsuritkaan kun oli sopivasti U pultin takana.

Joo no pakkoja en kyl oo ottanut irti (laiska)
taidan tempasta noi etupakat lattialle sittenhän sen näkee josko olis poikki tai nyrjähtänyt jostain...

Vois samalla koittaa kääntää u-pultit toisin päin

SoSo
21.05.2014, 20:54
Työt häiritsee harrastusta vaikka Jeeppi on tossa pajalla ja päivittäin laahustan ohi.
Pikkasen saatiin kuitenkin töitä järkättyä niin, että saatiin testattua pintasävyä.
Lotus Orange oli se mitä tavoiteltiin en kyllä oo ihan varma kuinka likelle onnistu summittain mutta kohtuu tyytyväinen olen tuohonkin.
Joten kippo lisää väriä tilaukseen.
Työssä harjoitteliaa nakitin pikkusen sutaseen sinkillä vahvistuksia heppaus kohtiin.
tehtiin sinkki vähän ohennettuna jotta saatiin valuun rakosiin kunnolla.
Tälläviikolla olis vielä tarkoitus ruiskia tuota sinkkiä kevyt kerros koko koppaan....
jos vaan työtilanne sallii

SD 4.4 TD
22.05.2014, 17:53
Mitäs evästä tuo sinkki on ?? ja minkä hintasta ?

SoSo
22.05.2014, 20:51
Mitäs evästä tuo sinkki on ?? ja minkä hintasta ?

Enpä muista kumpaa se on kun on paria eri sinkkiä pajalla.
Sen erottaa kyllä väristä mutta vanhuus ei tuu yksin....
Tarkistan vielä huomenna mutta muistaakseni oli teknozink SS
Eli teoriassa muodostaa sinkitykseen verrattavan pinnoitteen.

En muista hintaakaan meillä on teknoksen kanssa sopimus hinnat mutta kyllä se kalleinpia on litrahinnaltaan. oon tilaamassa sitä lisää kyllä huomenna. kysyn hintaa samalla.

sisua45
22.05.2014, 21:30
Väristä tulee mieleen Mobilistissa 5/11 esitelty CJ-5 ;) :

http://www.mobilisti.fi/galleria/511/

SoSo
22.05.2014, 21:44
Väristä tulee mieleen Mobilistissa 5/11 esitelty CJ-5 ;) :

http://www.mobilisti.fi/galleria/511/

Kappas on kyllä likelle samaa.
mutta saattaapi olla että vedetään vielä mattalakka pintaan niin ei hyökkää silmille niin kovasti.

SoSo
29.05.2014, 19:10
Onneks töissä oli rauhallista niin kerkesin sentään kiskaseen sinkit koppaan tänään.
Huomenna kuvatuksia.
En oo aikasemmin tota "teollisuus" sinkkiä autoon laittanut toihan menee melkein hiontaväristä näkyy kyllä selkeästi kaikki kitattavat kohdat.
Jopa paremmin kun puhtaalta pelliltä.

SoSo
30.05.2014, 17:54
Hitto kun tuli laitettua sinkkia sitten kuitenkin liikaa ja tahtoo kuivua "paksuna" kerroksena huonosti.
Pikkusen aloitelti kittaileen vielä tinauksen raunoja ja pistehitsin jälkiä.
Suora kylkistä tästä ei saa kaikilta kohdin kun ei kehtaa tuota kittiä kauheen paljoo laittaa.
Mutta etenee kuitenkin vaikka säälittävän hitaasti.