Kirjaudu sisään

View Full Version : Muutokset rek-otteessa/AHK:ssa


vepele
01.05.2011, 17:43
Tyhmänä kyselee hän,Jeepissä otteessa merkitty ANH:n luvan nro 2674/303-94 auton rakenteen mukaiset muutokset,Vaihtoehtoinen rengaskoko 15/38,5-15lt,sekäLeveys 210cm.
Korotuksista eimitään merkintää.
Ko rengaskokohan ei mahdu FSJ-Jeeppiin ilman korotuksia.
Mistä saan tiedon paljonko ko kulkinetta on jo korotettu ja minkäverran sitä voi vielä muutella.
Ko kulkine on poistettu rekisteristä vuonna 1997 ja ois tarkotus saada se leimattuu joskus

-MaTTi-
01.05.2011, 17:52
Tyhmänä kyselee hän,Jeepissä otteessa merkitty ANH:n luvan nro 2674/303-94 auton rakenteen mukaiset muutokset,Vaihtoehtoinen rengaskoko 15/38,5-15lt,sekäLeveys 210cm.
Korotuksista eimitään merkintää.
Ko rengaskokohan ei mahdu FSJ-Jeeppiin ilman korotuksia.
Mistä saan tiedon paljonko ko kulkinetta on jo korotettu ja minkäverran sitä voi vielä muutella.
Ko kulkine on poistettu rekisteristä vuonna 1997 ja ois tarkotus saada se leimattuu joskus

Soita Trafiin ja pyydä kopio ko. luvasta. Korkeudesta ei oo silti välttämättä mitään tietoa missään, eli saa olla sen mitä renkaat vaatii.

vepele
01.05.2011, 18:03
Ko masinaan on kuiteskii SOA tehty,mut ei mitään merkintää otteessa.koriakin on korotettu.
Meinasinvaan et tuleeko ongelmia ton korkeuden suhteen.
Suunta Imatra,hiukka nihkeetä noitten muutosten kanssa,vaikk vanhoja muutoksia onkin.
Hämmästyttää ku eioo ottees merkintää korotuksista.
Onhan noi tehty kuiteskii vuonna miekka/kirves.ja kenties sillo eioo olt niin tarkkaa.

Kyselin noit juttuja vuonna 2009 Imatran katsastuskonttorilt,kun ostin ton projektin,vastaukset oli aikas ympyriäisii.
Nyt projekti hiukka edenny ja ois tarkotus saada jossainvaihees ajoon/leimattuu.

Samsonite
01.05.2011, 18:32
Kannattanee asioida pelkästään LPR:ssa ni selvii helepommalla. :)

Calmari
01.05.2011, 18:40
Kannattanee asioida pelkästään LPR:ssa ni selvii helepommalla. :)
Oliks tää joku vitsi vai ?? Lappeessa aikoinaan vaadittiin -88 pakuun niskatukia, renkaiden e-merkinnät oli väärennetty yms hauskaa
Paitti jos pääsee K1:sen raskaalle puolelle

Fruehauf-CJ
01.05.2011, 19:31
Kannattanee asioida pelkästään LPR:ssa ni selvii helepommalla. :)

Oliks tää joku vitsi vai ?? Lappeessa aikoinaan vaadittiin -88 pakuun niskatukia, renkaiden e-merkinnät oli väärennetty yms hauskaa
Paitti jos pääsee K1:sen raskaalle puolelle

LPR:ää suositellaan usein kun on kyseessä monimutkaisempi asia tai ylipäätänsä vertailu näiden kesken.
Johtuneeko tiedosta vai asennoitumisesta?

Ja vihjeenä jos katsastuksen kanssa tulee kiire niin ajelee Imatran pääpiirteiseltä alueelta naapurikaupunkiin Lappeenrantaan!

Nimimerkillä vuosikatsastus kaksi tuntia Drive in:ssä (3 autoa jonossa).

vepele
01.05.2011, 19:48
Joskus aikoinaan oli LPR:ssä niinkutsuttu "lääninkatsastusmies",entiie oliko virallinen nimike.
Mut sillo sain ainaskii apuja ,ku kupla hylättiin nimikkeellä liian jäykkä jousitus.
Mut etin täss topikissa tietoo/neuvoo vanhoista muutoksista,enkä eroja konttoreista.

young n dum
01.05.2011, 19:53
nuo vanhat muutokset kelpaa ihan hienosti vaik ei ois merkattu otteeseen. .. sellanenha se on aina ollu..eikö? uutuuttaan:D
miullakin oli jo ostaessa ja ties kui hiton monta vuotta ollu 70mm korinkorotus jeepissä ja sit yks vuos inssi sen hokas ja senku muutoskatasti. jos siinä ois ollu soa:kin ni oisha se merkannu senkin.

Samsonite
01.05.2011, 20:15
Oliks tää joku vitsi vai ?? Lappeessa aikoinaan vaadittiin -88 pakuun niskatukia, renkaiden e-merkinnät oli väärennetty yms hauskaa
Paitti jos pääsee K1:sen raskaalle puolelle

Ei muuta sit ku käy vaan Imatralla...:)

Anteeksi paskanjauhanta.

vepele
01.05.2011, 20:47
Nykyisin Imatralla Pumppukujalla on ihan fiksu päällikkö,Joenperä tai Joensuu tai sinnepäin.
Eikä täss oo olt viell mitään paskanjauhantaa,vaan vinkkejä mihin sit tulevaisuudessa leimalle.

Milläs todistat nuo,tällänenhän tää on ainolt lausunnot?

-MaTTi-
01.05.2011, 21:20
Taannoin muutoskatsasteltiin erästä BJ:tä kierrejousille. Otteessa ei mitään korotuksia ja 38.5":t otteessa. Kysyin AKE:sta että miten korkeus saadaan merkata otteelle, kun jousituksen korotutus on liikaa nykypykälille mutta ko. korotus on ollut pakosti autossa jo aiemminkin renkaiden takia. Tuumattiin että kun vanhoja valokuvia autosta löytyy 90-luvun alusta, niin tehdään autosta about saman korkuinen kierrevietereillä ja mitat otteelle tän jälkeen. Näin tehtiin ja hyvä tuli.

Samsonite
03.05.2011, 19:10
Nykyisin Imatralla Pumppukujalla on ihan fiksu päällikkö,Joenperä tai Joensuu tai sinnepäin.


Osan viikkoa IMA, osan LPR.