View Full Version : "CiTyLäJä Lj70 > Kzj 70 facelift"
No niin laitetaas tästäkin ruppanasta vähän tarinaa tänne et mitä on tullu tehtyä ja tullaan tekemään kun se mopo nyt lähti sitten kerralla käsistä..
ostohetkellä
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=1392&pictureid=26515
pikkasen isompaa renkulaa..
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=1798&pictureid=31483
viimeisin look ennen kärpäsen puremaa
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=1798&pictureid=75699
pannu pois uuden tieltä
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=3746&pictureid=75691
lohduton näky pihalla...
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=3746&pictureid=75692
eli tarkoitus olisi asentaa 1kz-te vanhan 2lt tilalle
lukot akseleihin
välitykset muuttaa
isompaa rengasta
alustaa vielä nostaa
+näitten lisäksi jos pikku ruosteet puhaltelis pois ja päivittäs keulan uuteen uskoon peltien osalta,katotaan sit pidetäänkö
komea valkoinen väri vai ruikitaanko jotain räikeämpää tilalle..aika näyttää ja mieli muuttuu monta kertaa ja vinkkejä asennuksiin ym.muihin juttuihin otetaan kiitoksilla vastaan
uusi moottori ja uudempien peltien kokeilua..koittas survoa isomman coolerin tuonne maskin taakse
Mitä lystiä meinasit tuolle vanhalle koneelle tehdä? :)
se on myyty...moni on jo kyselly...
uutta levikettä ja koneen sovittelua
astetta kyrväkkäämmät levikkeet
astetta kyrväkkäämmät levikkeet
pitää kokeilla muokata noista sopivat..ei ollu ihan just..mut ei kaukanakaan..
ei niin huonoo sovitusta voi ollakaan mitä ei sähköliimalla ja pellillä saa sopimaan. iso peuukku
ei niin huonoo sovitusta voi ollakaan mitä ei sähköliimalla ja pellillä saa sopimaan. iso peuukku
jep jep--pitää kokeilla räpeltää..
Shammaani
04.05.2011, 18:51
astetta kyrväkkäämmät levikkeet
On vain meleko "äijä" levikkeet. Mistäs tuommoisia löytyy? No mites uus kone vaikuttu istuvan? Onhan siinä johtoportaan tehtäviä joksikin aikaa ennen kuin kone laulaa... :)
On vain meleko "äijä" levikkeet. Mistäs tuommoisia löytyy? No mites uus kone vaikuttu istuvan? Onhan siinä johtoportaan tehtäviä joksikin aikaa ennen kuin kone laulaa... :)
ebaysta tuli levikkeet..jeepin kylläkin mutta pikku muokkaamisella sopii..lasikuitua niin ei pitäis olla paha rasti..joo koneen sovittelu viel hiukan kesken..eiköhän se istu siihen kunhan tekee uudet korvakot..taidan laittaa mekaanisen pumpun..selviää helpommalla
Shammaani
06.05.2011, 05:54
taidan laittaa mekaanisen pumpun..selviää helpommalla
Ite liitin auton johtosarjaan koneen johtosarjan, kolme relettä piti napata koneen johtosarjasta erikseen mukaan (tosin 2L-TE). Kantsis yrittää ainaski, on nimittäin eri herkkä vastaamaan kaasuun.
1kz-te:ssä onko tässäkin imusarjassa kaasuläppä?
Ite liitin auton johtosarjaan koneen johtosarjan, kolme relettä piti napata koneen johtosarjasta erikseen mukaan (tosin 2L-TE). Kantsis yrittää ainaski, on nimittäin eri herkkä vastaamaan kaasuun.
1kz-te:ssä onko tässäkin imusarjassa kaasuläppä?
noh.pitää kahtoo mille sitä alkaa..taitaahan siellä joku läppä olla
Joutavan päivänen läppä se, vastaa paremmin kaasuun ilman.
Shammaani
07.05.2011, 05:35
Joutavan päivänen läppä se, vastaa paremmin kaasuun ilman.
Periaatteessa, mutta jos laittaa sen sähköisesti ohjatun pumpun mikä näissä efi-diesel koneissa on, silloin tarvii sen kaasuläpän sinne.
Periaatteessa, mutta jos laittaa sen sähköisesti ohjatun pumpun mikä näissä efi-diesel koneissa on, silloin tarvii sen kaasuläpän sinne.
Eipää tarvii. Itellä sähköohjattu ja heitin kuikkaa sillä läpällä. Akseli tietysti jäljellä, jonka toisessa päässä kaasuvaijeri ja toisessa kaasuläpän asentotunnistin. Mun järkeilyjen mukaan se on EGR:n toiminnan tehostamiseksi se läppä, eikä sen toimintaa todellakaan tarvii tehostaa. Päinvastoin. ;)
miekait aattelin tulpata sen eg ärrän
Shammaani
12.05.2011, 07:39
Eipää tarvii. Itellä sähköohjattu ja heitin kuikkaa sillä läpällä. Akseli tietysti jäljellä, jonka toisessa päässä kaasuvaijeri ja toisessa kaasuläpän asentotunnistin. Mun järkeilyjen mukaan se on EGR:n toiminnan tehostamiseksi se läppä, eikä sen toimintaa todellakaan tarvii tehostaa. Päinvastoin. ;)
Njoo nuinhan se varmaan onkin.
Hiukan OT:
Meikäläisen huonotuuri ei ota loppuakseen. Hajos se TE konekin 1000km ja kaks konetta. Alkaa kohta tosissaan k**siä.
Njoo nuinhan se varmaan onkin.
Hiukan OT:
Meikäläisen huonotuuri ei ota loppuakseen. Hajos se TE konekin 1000km ja kaks konetta. Alkaa kohta tosissaan k**siä.
mikäs tuli moottoriin?
Shammaani
13.05.2011, 06:38
En ole vielä aukassu koko konetta. Huohottaa ihan v****ti, Edellinen kone teki samoin ja siittä oli 4 pytty halki. Ei ollu scrabannu naarmuja mihinkään, oli vain menny yhestä kohtaa ympäri asti halki. Moiseen en ole törmännyt ennen. Täytyy toivoa ettei ole menny samoin toinenkin mylly, olis edes korjattavissa.
Ympäri asti halki? :eek: En oo koskaan kuullu että missään koneessa olis noin käyny.
Onko Shammaanilla 1KZ-TE kyseessä?
Ympäri asti halki? :eek: En oo koskaan kuullu että missään koneessa olis noin käyny.
Onko Shammaanilla 1KZ-TE kyseessä?
hällä tais olla 2l-te
Shammaani
15.05.2011, 13:00
Ympäri asti halki? :eek: En oo koskaan kuullu että missään koneessa olis noin käyny.
Onko Shammaanilla 1KZ-TE kyseessä?
Juu 2L-TE on nytten läjän keulilla. En vielä ole kattonu mitä se on syöny, mutta yks pytty on pois pelistä. Kampikammion puolelta huohottaa läpi, toivottavasti olis vain mäntä halki. 2L-T oli kone mikä meni ympäri asti halki.
mitäs on ammattilaiset mieltä?? tuossa koneen korvakoita leikkelin sopiviksi..kone ois nyt tällätty silleen et kampuran pultti tulee keskelle runkoa..61cm sisämitat koneen edestä/pultin keskikohta 30,5cm..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3746&pictureid=81695
Eiköhän toi aika hyvä, jos ei alemmas suosiolla asetu. Tossa 90:ssä on kampuran pultti ehkä n. 5 cm runkopalkkien yläreunan yläpuolella, kone himppasen takakenossa vaakatasoon verrattuna.
Eiköhän toi aika hyvä, jos ei alemmas suosiolla asetu. Tossa 90:ssä on kampuran pultti ehkä n. 5 cm runkopalkkien yläreunan yläpuolella, kone himppasen takakenossa vaakatasoon verrattuna.
tuossa edellisessä kuvassa kone/laatikkopaketti on pikkasen nousukiidossa ja sihen taitaa jäädäkkin..ei kehtaa enään alaspäin puottaa..ottaa öljypohja murikkaan kiinni..joutuupi kääntämään sen toisinpäin muutenkin..pitääpä huvikseen mitata se pultti et kuinka paljon se tulee rungon päälle
täsä näkyy se mitta..noin 5cm rungon yläpuolella
Äkkiseltään näyttäis kone olevan melko korkealla. Ainakin Hiluxissa kumityynyn kiinnityspultit on vähän runkopalkin yläreunan alapuolella ja vieläkin öljyntäyttökorkki ottaa konepeltiin kiinni. Mittaappa samalla paljonko on kampuran pultista maahan matkaa.
Äkkiseltään näyttäis kone olevan melko korkealla. Ainakin Hiluxissa kumityynyn kiinnityspultit on vähän runkopalkin yläreunan alapuolella ja vieläkin öljyntäyttökorkki ottaa konepeltiin kiinni. Mittaappa samalla paljonko on kampuran pultista maahan matkaa.
pitääpäs mitata..onkohan nää vertailukelpoisia kun erinlaiset autot..rengastus,alusta..jne...
Joo... runko tosiaan on hiukan erimallinen, joten se voi hämätä. En yhtään muista miten korkeella kzj70 sarjassa kone on alunperin, mutta pitää mittailla kunhan muistaa.
Joo... runko tosiaan on hiukan erimallinen, joten se voi hämätä. En yhtään muista miten korkeella kzj70 sarjassa kone on alunperin, mutta pitää mittailla kunhan muistaa.
lattiasta pultin nokkaan on noin.75,5cm alla 205/80/16 sirkkelinterät ja alustaa 2" nostettu
läjässä lähtee juuri siitä pultin kohdalta runko laskemaan alaspäin aika reilusti..
siinä se nyt makaa korvakot hitsattuna heppiin..kone pois,koppa mäkeen ja alkaa rungon putsaukseen..
tuli joku purkuvimma ja ylim.osat pois ja epoxia pintaan...
ja sitte lopullinen väri päälle
Nyt meni hifistelyks. :D Lähtikö pumppu suosiolla? Mitä tilalle?
Nyt meni hifistelyks. :D Lähtikö pumppu suosiolla? Mitä tilalle?
heh..eipähän näy niin helposti jos sattuu öljyä vuotamaan..eihän ne toyotat kyllä tiputtele..
pumppu lähti aika helposti kun teki tarpeeksi kestävän ulosvetäjän..evo1 meni solmuun heti,läjän pumpun ajattelin tilalle laittaa..jos sen jossain käyttäs virityksellä ensin..harmi kun ei tuosta vanhasta käy se nestepää,ois säästäny vähän
jostain jos sattus löytämään imuputken ja toisenlaisen öljypohjan niin ei tartteis alkaa tekeen
taas on jotain pientä puuhasteltu..hytti pois rungolta ja jousien sovittelua eteen..runko puhallukseen kunhan ilmat sallii..
nytten ois runko puhallettu ja pohjamaaleissa..pientä korvakkojen hitsailua ennen pintavärii...mikä positiivista niin puhalluksen jälkeen ei löytynyt rungosta kuin yksi pikkuinen ruosteensyömä reikä..muitakin osia on saatu maalautuksesta ja odottavat tallitonttua joka yöllä kävis ne liimailemassa paikoilleen..heh..seuraavaksi edessä akseleitten ja loppujen romujen kiikutus puhallukseen..sittenhän sitä pääsee kasamaan....ja joskus ajamaan...
akseli ja muut hilut puhallettu..odottelee et sais iskarit jostain niin vois tekaista uudet korvakot..jne..ja sit maalit päälle,pikkuhiljaa..kyl se siitä ku ei makustele
tulipa sitte vanteetkin puunattua iskuun ajan kuluksi..
nyt alkaa kova alustan kasaus!! iskareille kiinnitykset ja panhardien korvakoita pitänee laskea alaspäin?? huh huh....mikäs ois sellanen sopiva mitta laskea korvakoita kun 4" nostavat jouset?? vai saako panhardista tehdä pitemmän??miten on korottajat toteuttanu asian???
Ettei tulis liian hieno? ;) Vieläkun moottorikin lähtis rokkaamaan niinkuin kuuluu...
Ettei tulis liian hieno? ;) Vieläkun moottorikin lähtis rokkaamaan niinkuin kuuluu...
no voi olla että mopo lähti vähän käsistä tuon siisteyden suhteen mutta eipä tästä sellasta jokapäivästä offiautoa tehdäkkään..omaa silmää miellyttää enemmän tällälailla..kuin olisi paskan päälle maalattu tai pikkusen vaan putsailtu sieltä täältä..moottorinkin sais kasata kunhan pumppu tulee reissusta..ehkä jo tulevalla viikolla,pitää ensin painiskella noitten tankojen ja iskareitten kans...sais ne jotenki asettumaan paikoilleen..vinkit kelpaa
laiskuus alkaa pikkuhiljaa kääntymään voiton puolelle ja pientä kasailua on tullut tehtyä..kaikenlaista pientä tuheerausta..ei oikein mitään näkyvää niin sanotusti..heh..muutama kuvatus aikaan saannoksista..
-öljypohja muokattu uuteen uskoon
-vaihdelaatikko sai vähän väriä pintaan
-taakse uudet iskarin korvakot(voi olla että yläpäähän joutuu tekeen varalle toiset kiinnitykset vähän ylemmäs?)
kajuutta haalattu puhallettavaksi
Melkosen korkee etenkin ilman kuormaa. :eek:
Onkos toi nyt KZJ:n laatikkopaketti vai joku ristisiitos (vai pelkkä kytkinkoppa)? Mittarivaijerin lähtö näkyy eli jakis ainakin LJ:stä.
Melkosen korkee etenkin ilman kuormaa. :eek:
Onkos toi nyt KZJ:n laatikkopaketti vai joku ristisiitos (vai pelkkä kytkinkoppa)? Mittarivaijerin lähtö näkyy eli jakis ainakin LJ:stä.
oma laatikko on/uuden kopan kera..juu toi iskarin yläkiinnitys nyt arveluttaa kun siihen tulee painoa vielä päälle et kuinkas pohjaan ne painuu..joutuukos nostaan vähän ylemmäs..nyt ilman koppaa n:14cm varaa painua sisään iskarilla
joutuukos nostaan vähän ylemmäs..nyt ilman koppaa n:14cm varaa painua sisään iskarilla
14 cm sisään tuosta niin persus on vielä saman verran ylempänä mitä alunperin, eli takalattiasta läpi nuo jos noin pitkiä haluut käyttää.
Panhardinkin korvakekin olisi syytä saada rungosta alemmas. Vetää melkosesti sivuun noin ja sisäänjoustossa muljauttaa myös ikävästi.
14 cm sisään tuosta niin persus on vielä saman verran ylempänä mitä alunperin, eli takalattiasta läpi nuo jos noin pitkiä haluut käyttää.
Panhardinkin korvakekin olisi syytä saada rungosta alemmas. Vetää melkosesti sivuun noin ja sisäänjoustossa muljauttaa myös ikävästi.
joo pitää tehdä evo2 versio yläpäänkiinnityksestä,hiukan keskemmäs ja nostaa kiinnitys n:6cm putken yläpuolelle niin mahtuu vielä koppa päälle eikä tarvi lattiaa reittää,sitten ne onkin melkein täydessä mitassa..ja niitä panhardin korvakoita jos pudottas sen 10cm alaspäin
-kaikki iskarin korvakot tehty/vielä puuttuu suojakumit tikuista
-koppa nostettu rungon päälle..muutamia paikkoja hitsailla taakse lähinnä
-laatikko paikoillaan/kardaanit putsailtu/odottaa maalia
-taakse tuli hommattua satulatkin et saa levyt laittaa
siitä se taas muljahti projekti eteenpäin..mut kun jahti alkaa niin muutamaksi päiväksi taas seisahtuu..
Pitäiskö nuo iskarin alapään pultit vielä kääntää pitkittäin, auton suuntaisesksi? Saattaa joustoissa väännättää iskaria melkolailla.
Pitäis, helppo näemmä pyöräyttää.
no siinä vois olla kyllä ideaa joo..tarkoituksella tein pultattavat et jos haluu tappi mallin laittaa alas joskus takaisin...
Onko rojekti edistyny?
eipä ole viikkoihin..yötäpäivää ollu töissä ja sairastellu..kone on kuitenkin tallissa pukille kasattuna ja odottelee asentajan ryhdistäytymistä..heh
nyt se ykzkoozeta pötköttelee jo paikoillaan :)
Rancholaiset vissiin laitoit alle, minkä mittaiset tai nummerohan riittää kun se manuaalista löytyy ja oliko jouset mitkä... Mulla pitää takaiskareiden kiinnityksen yläpää hitsata ja tuo sun malli näyttää samalta kuin mietin omaani
Rancholaiset vissiin laitoit alle, minkä mittaiset tai nummerohan riittää kun se manuaalista löytyy ja oliko jouset mitkä... Mulla pitää takaiskareiden kiinnityksen yläpää hitsata ja tuo sun malli näyttää samalta kuin mietin omaani
pro compit on alla/tuossa linkki http://www.summitracing.com/parts/EXP-926500/
vaikuttivat aika jämäköiltä,saas nähdä millaiset ovat ajossa sitten..mut kokeillaan..eihän noi kalliit ollu..alta kolmensadan tulleineen..
4" korotusjouset alla..jos teet samanlaisen korvakon iskareille yläpäähän niin koria pitää hiukan korottaa,mulla 4cm palikat
Dobisonnitko nämä jouset on? Korkea siitä ainakin tulee ;).
Dobisonnitko nämä jouset on? Korkea siitä ainakin tulee ;).
ostin käytettynä...voip olla..jäykät tuntuu olevan niin vois olettaa et dobinsonit
joo..korkea tulee..pitää tikkaat tehhä et pääsee kuppipenkkiin istumaan
pikku ripaus maalaushommista myös...
ja pintaväriä pintaan...juuri huomaa eron harmaasta valkoiseksi..pohjamaalina epoksia (motorsurffia) ja pinnassa mipa konemaalia...juuri tälläiseen katiskaan sopivaa tököttiä ja edullistakin..
http://www.automaalit.net/
mites läjämiehet on toteuttanu ohjaus tangot alustan noston yhteydessä...siis kyseessä 4" jouset...se akselin takapuolella oleva kiinnostaa eniten kun melkein ottaa jakareihin kiinni..
Mitäs summitilta kustanti rahti suomeen. Kattelin tuossa niitä pro-compin säädettäviä joille jäis valuutanvaihdon jälkeen hintaa kappaleelle 75 ekua... Vois olla käypäset ;)
Mitäs summitilta kustanti rahti suomeen. Kattelin tuossa niitä pro-compin säädettäviä joille jäis valuutanvaihdon jälkeen hintaa kappaleelle 75 ekua... Vois olla käypäset ;)
olikohan satasen pinnassa+tulli siihen päälle..mulla teki noi tikut alta kolmensadan kaikkineen kuluineen
herätellääs tämäkin talviunilta...kaikenlaista pientä on tullu räpläiltyä,ei mitään hirveen näkyvää kuitenkaa..ku joutas laittaan...pöh..helmojen ja kaarien hitsailua..jarruhommeleita..akselit purettuna ja odottaa et laittas uusia laakereita,tiivisteitä...ym...
tädää.....pistetääs lisää huonoja kuvia näytille,nyt ois kiiltäviä maalattuja peltilöisiä saatu maalauksesta..v-loppuna iskeä paikoilleen..
muistaakos joku miten ne shimmauslevyt oli ohjausvarsien alla maljoissa..ku ei muistanu merkata perskeles..siis montako alapuolella ja montako ylä...??koitin katella purkukuvaa mut en löytäny
siinä ois uudet levyt navassa kiinni...
Eikös niilä säädetä kääntölaakereiden välys, eli joka vermeessä vähä eri verran ja eri paksusia.
Eikös niilä säädetä kääntölaakereiden välys, eli joka vermeessä vähä eri verran ja eri paksusia.
no niinhän niillä säädetään..meinaatko et jos otetaan kaksi läjän akselia niin toisessa lj:n akselissa vaikka laitetaan alapuolelle kaksi ja toisessa yksi??tä...
No juu eikös sitä laakerin mukaan pelata että montako niitä laitetaan ja minkä paksuisia jotta laakeri välys on sopiva. Eli niitten määrä ei oo vakio vaan laitetaan sen verran ku tarviaa. Niitä simmejä kun on ainakin viittä eri paksuutta. Millisestä --> 0.15 milliseen. Riippuu sitten laakerista että montako esim. millistä ja montako 0.20 simmiä tarvihtee ollakseen sopivassa tiukkuudessa. Sitä en tiiä millon on virallisesti sopiva, ite oon tiukkaillu silleen että pysty suunnassa ei tunnu välystä ja on hivenen nahkea kääntymään. Joku asiaan vihkiytyny vois varmaan kertoa selkeemmin ja oikean tavan. :)
juuh..selvensi tämä vähän asiaa,huomasin kyllä et niitä oli eri paksuudella....mut tuskin tarvii lisää ostaa levyjä?..mun mielestä..et riittäis ne mitkä siellä oli alkujaankin paikoillaan..uudet laakerit on joka tapauksessa tulossa
päädyin siihen ratkaisuun et laitoin molemminpuolin maljaa ohuen ja paksumman levyn,en mitannut paksuutta..tuli yeti..kaiken kaikkiaan oli 4 ohutta ja 4 paksumpaa käytettavissä
alkas oleen akseli nipussa..napalukkoja vaille..pieni puhdistus ja maalaus niille ja laittaa paikoilleen..
kopan pohja sai massakylvyn..odotella huomista ja pultata koppa kiinni..napalukotkin ois maalattuna..
tälläistä tänään..lattian putsaus ja maalaus...ja kakkuakin on syöty..
konettakin pyöritetty ja sähköjä vedetty,valoja ja maskia soviteltu paikoilleen..
hitaasti mutta varmasti :)
Heräsi tuosta maskista vaan kysymy, että onko Rj:n maski vai jonkun muun toyon?
Heräsi tuosta maskista vaan kysymy, että onko Rj:n maski vai jonkun muun toyon?
uudempikoppasen läjän maski...
konekkin lähti käyntiin ja pumppukin tuntu olevan kohdillaan...vaikka oli niitä EPÄILIJÖITÄ ETTÄ LÄJÄN PUMPULLA EI PELAA! :) :)
videota tulossa.. :)
viteo:
http://i141.photobucket.com/albums/r52/Saleksi/lj/th_05082012003.jpg (http://s141.photobucket.com/albums/r52/Saleksi/lj/?action=view¤t=05082012003.mp4)
2lt pumppu, holysmokessa laitettu, 12mm nestepää, tdi volokkarin nokkalevy.
pumpunennakko on noin abaut kohillaan, pittää vielä kellolla laittaa 0.8-1.0mm vai onko raadilla tarkempaa tietoa.
vaihoitko turboo tähän vai alkuperäsellä?
vaihoitko turboo tähän vai alkuperäsellä?
vielä on alkuperäinen..leimataan tällä ja sitte suunnitellaan mitä keksitään tilalle
vielä on alkuperäinen..leimataan tällä ja sitte suunnitellaan mitä keksitään tilalle
tarviikos toi leimaus muuten minkälaisia papereita. kun tänää mahdollisesti tulee kaupat koneesta.
tarviikos toi leimaus muuten minkälaisia papereita. kun tänää mahdollisesti tulee kaupat koneesta.
hmmm...onhan siitä ollu puhetta...osavertailu ainakin tais olla ja ja ja..
jarrut olen päivittäny molempiin päihin..mistäs löysit koneen?
hmmm...onhan siitä ollu puhetta...osavertailu ainakin tais olla ja ja ja..
jarrut olen päivittäny molempiin päihin..mistäs löysit koneen?
Eipä tullu ostettua konetta kun tajusin että pitääpä googletella numeroo kun kauppaa piti tehä viesteillä ja rahat ois pitäny laittaa etukäteen hangosta tämä kaveri -hakala- 0465294851
Eipä tullu ostettua konetta kun tajusin että pitääpä googletella numeroo kun kauppaa piti tehä viesteillä ja rahat ois pitäny laittaa etukäteen hangosta tämä kaveri -hakala- 0465294851
joo näitten kans saa olla varuillaan jotka ruinaa rahoja etukäteen..paikan päällä rahat kouraan ja sillä siisti..kutenkin sen verran isosta summasta kyse että pitäähän se tavara nähdä livenä jos kotimaasta ostaa..
joo näitten kans saa olla varuillaan jotka ruinaa rahoja etukäteen..paikan päällä rahat kouraan ja sillä siisti..kutenkin sen verran isosta summasta kyse että pitäähän se tavara nähdä livenä jos kotimaasta ostaa..
eikä tällä kaverilla mitään mottoria ees ole. :D
mikkäs lamput tähän tulee ? tai mikä lamppu tuossa vänkärinpuolella näytti olevan ?
mikkäs lamput tähän tulee ? tai mikä lamppu tuossa vänkärinpuolella näytti olevan ?
ihan toyotan 7" umpiot/ebaystä hommasin,näitähän saa vaikka minkäslaisia..
Jarrut on ilmeisesti uudemman läjän kapistukset takana ja eessä...???
Jarrut on ilmeisesti uudemman läjän kapistukset takana ja eessä...???
hj: jäähdytetyt levyt ja satulat edessä(eiköhän ne ole samaa kamaa vaikka numerot ei täsmää)
takana t5 transporterin satulat ja sportti pajeron takalevyt
Kävikö HJ:n satulat paikoilleen ilman sovitinta?
Kävikö HJ:n satulat paikoilleen ilman sovitinta?
jep..samanlaiset paitsi paksumpi levy mahtuu
alkas oleen siinä pisteessä että koeajoa vois suoritella mutta tuli pikku ongelma eteen..ohjaustehostimeen laitoin öljyt ja aloin ilmailemaan kun linjat olleet tyhjänä niin ei tunnu millään ilmaantuvan, öljy vaahtoaa niin pirusti että menee ihan vaaleanpunaseksi.öljyn taso ehkä hieman yläkantissa..öljy pitäis kiertää ku säiliössä pulppuaa ja renkaita on käännelty laidasta laitaan akseli ilmassa,renkaat lattiassa ei yrittänytkään liikahtaa
-voiko liika öljy haitata?
-laitettu ohjaukselle jäähdytin keulalle joka on alempana ku säiliö,onko tässä joku vippa sitte?
oisko hyviä neuvoja millä sais pelittään?? tä?
alkas oleen siinä pisteessä että koeajoa vois suoritella mutta tuli pikku ongelma eteen..ohjaustehostimeen laitoin öljyt ja aloin ilmailemaan kun linjat olleet tyhjänä niin ei tunnu millään ilmaantuvan, öljy vaahtoaa niin pirusti että menee ihan vaaleanpunaseksi.öljyn taso ehkä hieman yläkantissa..öljy pitäis kiertää ku säiliössä pulppuaa ja renkaita on käännelty laidasta laitaan akseli ilmassa,renkaat lattiassa ei yrittänytkään liikahtaa
-voiko liika öljy haitata?
-laitettu ohjaukselle jäähdytin keulalle joka on alempana ku säiliö,onko tässä joku vippa sitte?
oisko hyviä neuvoja millä sais pelittään?? tä?
Vanha ohjaustehostimen pumppu? Onko vuotanu akselin juuresta ollenkaan?
Oma teoriani tuohon on se että se pumppu imee ilmaa järjestelmään sieltä akselin juuresta kun aikansa kuluu. En ainakaan omassani muuta selitystä tuolla ilmiölle keksinyt. Sen sai ilmattua ihan nätisti jos esim moottori ei pyörinyt ja kaikki vaikutti hyvälle ja maailmassa oli rauha. mutta sit kun moottorin pyöräytti käyntiin ja pumppu lähti peliin mukaan alkoi välittömästi työntämään pienen pientä ilma kuplaa öljyn sekaan. Toyotalta uus pumppu muistaakseni 693€ Siks oon työntämässä omaani hydrauli pumppu tukilaakerin kera tuonne moottorin kylkeen. Tuli laakeri tais olla 150€ pumppu 150-200€ painerajan sain töistä. Orkkis pumpusta loppui toisekseen tuotto kun laitoin hydro assistentin.
E:Ainii sulla on se 1kz-t mosa en tiedä siitä millainen pumppu siinä on mutta vertaa LJ:n pumppuun jos ois saman tapanen niin vois olla tollasesta kyse.
sorry unohtu mainita että koneena 1kzt joten punuppu erinlainen ku 2lt:ssä
punuppu lohkossa kiinni,vastapuolella alipainepumppu,hammasrattaalla pyörii..en lähtis tässä vaiheessa pumpusta vikaa ettimään..
sorry unohtu mainita että koneena 1kzt joten punuppu erinlainen ku 2lt:ssä
punuppu lohkossa kiinni,vastapuolella alipainepumppu,hammasrattaalla pyörii..en lähtis tässä vaiheessa pumpusta vikaa ettimään..
Liekköhän se pumppu tekee ollenkaan painetta tyhjäkäynnillä jos ei rattia pyöritä? jos ei niin vois pistää kirkasta letkua pätkän paine puolelle ja imu puolelle niin näkis muodostuuko ilmakuplat siellä?
Liekköhän se pumppu tekee ollenkaan painetta tyhjäkäynnillä jos ei rattia pyöritä? jos ei niin vois pistää kirkasta letkua pätkän paine puolelle ja imu puolelle niin näkis muodostuuko ilmakuplat siellä?
hmmm..tyhjäkäynnillä kuplii säiliössä ilman kääntelyäkin,toi kirkas letku ois varmasti ihan hyvä idea mut hankala toteuttaa..letkut hyd.letkuu ja helmiliitoksilla kiinni coolerissa,simpukassa ja säiliössä
Itse juuri vaihdoin 110 hiluxin tehostajanpumpun stefan kun juurikin gavitoi rattia pyörittäessä puolelta toiselle, ja stefa vuoti auton ollessa sammuksissa. stefa maksoi toyotalla n,14e ja vika korjaantu sillä.
Itse juuri vaihdoin 110 hiluxin tehostajanpumpun stefan kun juurikin gavitoi rattia pyörittäessä puolelta toiselle, ja stefa vuoti auton ollessa sammuksissa. stefa maksoi toyotalla n,14e ja vika korjaantu sillä.
pumppu erinlainen...kokeillaan vielä vemputtaa rattia edestakas ennenku aletaan pumppuun kajoamaan..
nyt ois ohjaus saatu pelaamaan....melkoinen vemppaaminen siinä oli mut toimii.. :)
mites tää projekti etenee?? on tullu mielenkiinnolla seurattuun tulee tosi komea lj!!
mites tää projekti etenee?? on tullu mielenkiinnolla seurattuun tulee tosi komea lj!!
käy ja kukkuu..jopa liikkuu omin voimin,jotain pientä hipistelyä niin vois kiikuttaa maalamolle,
kuvia tulossa ehkäpä v-loppuna :)
jotain kuvia hiplauksista..
-jakkaran kiinnitys läjän omille kiskoille
-lokasuojan mallailua/vähän kittiä lommoon
-pakoputken ulostulo takaposkesta
-cooleri ohjaukselle
ps.auto on kenollaan kuskin puolelle hieman..johtuisko siitä jos pitkittäistukivarsien casterpuslat ei ois sattunu ihan just samalle kohtaa?
minkälainen korotus satsi? mitkä renkaat?
minkälainen korotus satsi? mitkä renkaat?
4" nostavat jouset ja pitemmät iskarit,koria nostettu 4cm.renkaina 35/15.5 R15 mickey thompson bajaclaw
jospa tää ens suvelle ois ajossa..kaikki tuntuu nyt vastustavan,auto kallellaan ja akselit vinossa ja kaikkea muuta paskaa..alkaa huumori loppua kohta :)
noh niin...tuli pikkasen käytyä pihalla sutimassa.... :) olipas huonoin ostos ikinä nuo ajovalot!!!!! yhtä hyvät ku saunamiehen persilmä, täytynee maanantaina käydä hakeen vianorilta kirkkaat normi umpiot et näkee edes jotain
ja helvetin huono kännykkäkuva iltahämärissä...
minkä jäähyttäjä sulle tuli tähän?
minkä jäähyttäjä sulle tuli tähän?
runnerin tais olla,ebaystä hommasin.alumiinikennolla
tuulilasi irti ja odotetut rotan kolot paljastui esille :) no vähän peltiä ja tinaa niin kyl se siitä
mitäs kuvia kansa haluaa.....oon vähän laiska niitä räpsimään..huomena vois jotain ottaa
tulipas sitte kasattua keula varmuuden vuoksi ennen maalausta että varmasti sopii osat paikoilleen..tuulilasin karmikin ois ehjätty..maalia vaille
alkais koppakin olemaan siinä kuosissa et vois kiikuttaa pikku hiljaa maalaamoon..
pientä käsijarrujen virittelyä tuli tehtyä versio vol 0.1 :) ja pientä kilkkeiden maalausta
takasatuloitten korvakoille tehdä jotain että ei anna periksi..meinaa olla eka polkaisulla pehmeä poljin.jos kokeilis kovempia pultteja ja tekis ainesputkesta holkit kiinnistyskohdalle
Huomenna tuun ihmetteleen! :D
Huomenna tuun ihmetteleen! :D
pitääkö imuroida tallin lattia ja pyyhkiä pölyt vieraita varten :) :)
pitääkö imuroida tallin lattia ja pyyhkiä pölyt vieraita varten :) :)
Ei maha tarvia! Mitä paskasempi, sen paremmin siellä viihtyy :D
no ny ois taakse satulan korvakotkin paranneltu,paremmat pultit ja sivutukikin tuli tekastua että ei pääse liikkumaan..mut mut eipä se poljin siitä kovonnut.pitää joku testilenkki ajella ja käytellä jarrui jospa se siitä tokenis valohoidolla ;)
no ny ois taakse satulan korvakotkin paranneltu,paremmat pultit ja sivutukikin tuli tekastua että ei pääse liikkumaan..mut mut eipä se poljin siitä kovonnut.pitää joku testilenkki ajella ja käytellä jarrui jospa se siitä tokenis valohoidolla ;)
voisko olla ilmoja vielä järjestelmässä..
2lt pumppu, holysmokessa laitettu, 12mm nestepää, tdi volokkarin nokkalevy.
pumpunennakko on noin abaut kohillaan, pittää vielä kellolla laittaa 0.8-1.0mm vai onko raadilla tarkempaa tietoa.
Eikös se ennakko noin isolla nestepäällä pitäisi lähempänä milliä olla?
Eikös se ennakko noin isolla nestepäällä pitäisi lähempänä milliä olla?
noilal spexeillä oleva pumppu pyöri omassakin autossa tasan millin ennakolla. ja hienosti lähti käymään kylmässä kuin kuumassa, eikä rötänyt kylmänä eikä savutellut.
voisko olla ilmoja vielä järjestelmässä..
on kyllä laskettu jo melko monta pulloa litkua läpi eikä kuplia tule joten vähän epäilen..mut pitää vielä kokeilla.. :) tuskin iso vika on =)
ennakko tais olla 0.83 kellolla katsottuna ja hyvin lähtee käyntiin mut hieman kitkerää on pakokaasu kylläkin..vois hivauttaa sen sinne ykkösen pintaan et paraneeko..
"ps.auto on kenollaan kuskin puolelle hieman..johtuisko siitä jos pitkittäistukivarsien casterpuslat ei ois sattunu ihan just samalle kohtaa?"
... eikö tuo vedä akselin vinoon ? korkeuteen ja asentoon ei lie vaikutusta
"ps.auto on kenollaan kuskin puolelle hieman..johtuisko siitä jos pitkittäistukivarsien casterpuslat ei ois sattunu ihan just samalle kohtaa?"
... eikö tuo vedä akselin vinoon ? korkeuteen ja asentoon ei lie vaikutusta
Asia korjattu...Kyl se nyt aika suorassa on...eihän ne puslat varmasti millilleen ole samassa kohtaa
Nuhapumppu
08.04.2013, 09:23
Tuo ennakko nyt kannattaa miettiä että onko tarkoitus ajaa paljon hitaasti jolloinka moottorissa tarvitaan sitkeyttä,pumppu kun on myöhäisemmällä niin moottori jaksaa mennä sitkeämmin matalilla kierroksilla,kun taas ennakolla saadaan yläkierroksille voimaa mutta sitkeys kärsii.
Tuo ennakko nyt kannattaa miettiä että onko tarkoitus ajaa paljon hitaasti jolloinka moottorissa tarvitaan sitkeyttä,pumppu kun on myöhäisemmällä niin moottori jaksaa mennä sitkeämmin matalilla kierroksilla,kun taas ennakolla saadaan yläkierroksille voimaa mutta sitkeys kärsii.
Pitää testailla, itse en ole mikään expertti näitten pumppujen kanssa..
Tuo ennakko nyt kannattaa miettiä että onko tarkoitus ajaa paljon hitaasti jolloinka moottorissa tarvitaan sitkeyttä,pumppu kun on myöhäisemmällä niin moottori jaksaa mennä sitkeämmin matalilla kierroksilla,kun taas ennakolla saadaan yläkierroksille voimaa mutta sitkeys kärsii.
Ja sit kun on myöhäisellä niin käyntiinlähtö huononee, nostaa lämpöjä ja savuttaa.
Ja sit kun on myöhäisellä niin käyntiinlähtö huononee, nostaa lämpöjä ja savuttaa.
eli se on hiukan myöhäisellä vielä kun niin kitkerältä haisee...vaikka kyl ihan hyvin pölähtää käyntiin ilman hehkuja...kokeilen sitä milliä kunhan saan kellon lainaan
Tuo ennakko nyt kannattaa miettiä että onko tarkoitus ajaa paljon hitaasti jolloinka moottorissa tarvitaan sitkeyttä,pumppu kun on myöhäisemmällä niin moottori jaksaa mennä sitkeämmin matalilla kierroksilla,kun taas ennakolla saadaan yläkierroksille voimaa mutta sitkeys kärsii.
onks tää esson baari juttuja, vai ihan todettua hommaa ? vai toyon jakajapumppujen joku omituisuus ? http://www.freesmileys.org/smileys/smiley-rolleyes009.gif (http://www.freesmileys.org/smileys.php)
Nuhapumppu
09.04.2013, 08:28
onks tää esson baari juttuja, vai ihan todettua hommaa ? vai toyon jakajapumppujen joku omituisuus ? http://www.freesmileys.org/smileys/smiley-rolleyes009.gif (http://www.freesmileys.org/smileys.php)
Ihan todettua,olikohan holysmokelta aikoinaan luettua,sekä myöskin nyt huomattu kun omasta autosta säädin pumpun vähän reilummin ennakolle niin alkoi sammumaan helpommin matalilla kierroksilla. Tokihan tuosta pumpun myöhäiselle/ennakolle säätämisessä tulee muitakin muutoksia kuin tuo sitkeys kuten Repro jo sanoikin.
Ihan todettua,olikohan holysmokelta aikoinaan luettua,sekä myöskin nyt huomattu kun omasta autosta säädin pumpun vähän reilummin ennakolle niin alkoi sammumaan helpommin matalilla kierroksilla. Tokihan tuosta pumpun myöhäiselle/ennakolle säätämisessä tulee muitakin muutoksia kuin tuo sitkeys kuten Repro jo sanoikin.gr patrolissa aikaistaminen ennakossa lisää alavääntöjä huomattavasti,eikä syö kierroksia,vetoja yläpäästä,toki perussyöttö ja ahdonalainen täytyy rimmata ahtopaineen kanssa. mulla paine 1.0 joka pysyy kerta polkaisulla vaihteet 1-5. ps.turbo vakio.;)
mä oon kans rivipumpuis ollu sitä koulukuntaa joka uskoo myöhäsen pehmentävän käyntiä, ja aikasen terävöittävän ... myöhänen käryttää ja on veltto, toki jossain voi erilaiset käynnin korjauspiirit ym. auttaa aiheeseen ...
jakajapumpuist en sano mitään, muutakuin että BJ n B moottorin ikiwanha ohjaus on hyvä, pölähtää vaan kun uhkaa sammua vaan puurtaa vielä siitäkin
Nuhapumppu
09.04.2013, 21:41
mä oon kans rivipumpuis ollu sitä koulukuntaa joka uskoo myöhäsen pehmentävän käyntiä, ja aikasen terävöittävän ... myöhänen käryttää ja on veltto, toki jossain voi erilaiset käynnin korjauspiirit ym. auttaa aiheeseen ...
jakajapumpuist en sano mitään, muutakuin että BJ n B moottorin ikiwanha ohjaus on hyvä, pölähtää vaan kun uhkaa sammua vaan puurtaa vielä siitäkin
Joo siis jakaja pumpusta oli silloinkin puhe,muistelisin että joku rattoriin liittyvä keskustelu tuo oli,harmi kun niitä ei enää löydä,tokihan liika myöhäisyys tappaa sen sitkeyden.
Rivipumppu voi käyttäytyä aivan erillä tavalla moisiin muutoksiin,ja muutenkin rivipumppu on aivan oma lukunsa. Tokihan moottorin luonteeseen vaikuttaa paljon muitakin asioita, kuten säätöä edeltävä lähtökohta,välitykset,onko ahdettu,paljonko pumppua on muutettu yms. seikat. Mutta ei sotketa topicia enempää tällä ennakkokeskustelulla,ainut vaan että säädä sitten pumppu oikeiden mittareiden kanssa eikä korvakuulolla,liian suuri ennakko käy alakerran päälle.
Joo siis jakaja pumpusta oli silloinkin puhe,muistelisin että joku rattoriin liittyvä keskustelu tuo oli,harmi kun niitä ei enää löydä,tokihan liika myöhäisyys tappaa sen sitkeyden.
Rivipumppu voi käyttäytyä aivan erillä tavalla moisiin muutoksiin,ja muutenkin rivipumppu on aivan oma lukunsa. Tokihan moottorin luonteeseen vaikuttaa paljon muitakin asioita, kuten säätöä edeltävä lähtökohta,välitykset,onko ahdettu,paljonko pumppua on muutettu yms. seikat. Mutta ei sotketa topicia enempää tällä ennakkokeskustelulla,ainut vaan että säädä sitten pumppu oikeiden mittareiden kanssa eikä korvakuulolla,liian suuri ennakko käy alakerran päälle.
Tarkoitus ois saada se silleen säätöihin et lähtee hyvin käyntiin ja pärjää tiellä sekä maastossa ja konekkin kestäis :)
Kellon avulla oli tarkoitus säätää
tulipas sitte virtaa mieheen sen verran et tuli kiikutettua cityläjä maalaamoon..pohjamaalia odottelis..huomena jos suihkis MÄRKÄÄ
ja kadoksissa olleet jarrutkin löytyi :)
ny ois koppa pohjamaaleissa...luukut jos huomenna suihkis
luukut odottelee vuoroaan
nyt ois auto maalattu,armoton kasaaminen alkaa v-loppuna.. :)
alkas olemaan aikas hyvällä mallilla kasaus..
-kaikki ovet kasattu..etuovista ulkopuoliset listat puuttuu,pitää hommata uudet ku oli haperot
-alupekkaa levitelty lattiaan ja takakaariin
-lattiamatto pesty ja vaihdettu äänieristeet,menossa paikoilleen
-koetaulu kasattu muutamia nippeleitä lukuunottamatta
-pumpun ennakko säädetty 1mm,käryttäminen väheni ja ottaa kierroksia herkemmin :)
lokasuojat ja maski paikoilleen ja konepelti säädellä niin alkaa näyttämään kohta autolta
huono kuva tallin ovelta...mut jos v-loppuna kävis hiukan ulkoiluttamassa ja räpsimässä parempia kuvia
Valmistuu ihan käsiin! Käytkö kesäkuun/heinäkuun vaihteessa ajeluttaan meitä siellä teilläpäin? :p Ollaan tulossa pajeron kans rakentamaan sinne mökkisaunaa viikoksi tai kaheksi :D
Valmistuu ihan käsiin! Käytkö kesäkuun/heinäkuun vaihteessa ajeluttaan meitä siellä teilläpäin? :p Ollaan tulossa pajeron kans rakentamaan sinne mökkisaunaa viikoksi tai kaheksi :D
eiköhän se joku lääseikkö löydy missä voi käydä pajeron ponnistamassa..voit hinata sitte mua :)
Shammaani
11.05.2013, 18:08
huh ku tuli korkea....
Mahtavan korkia!!!:eek:
Scary steering! voi hiukan ettiä suuntia kun kunnon heitoon ajaa, nimittäin panhardin ja ohjaustangon kulmaa kun kattelee. ei missään nimessä vielä paha mutta vaikuttanee jo jonkunverran. Mutta on kyllä ryhdikäs iisakin kirkko:D
Scary steering! voi hiukan ettiä suuntia kun kunnon heitoon ajaa, nimittäin panhardin ja ohjaustangon kulmaa kun kattelee. ei missään nimessä vielä paha mutta vaikuttanee jo jonkunverran. Mutta on kyllä ryhdikäs iisakin kirkko:D
kyllä se hiukan nykäsee heittoon ajaessa,pitänee ostaa erinlainen varsi maljaan vänkärinpuolelle niin jospa se menis ohjaustanko panhardin kans samalle linjalle..vaikka panhardin korvakkoa on tiputettu alemmas..mut menikö liikaa?? ja voi hiukan parantua jo kun käy kulmat säädättämässä :) etuset sojottaa minne sattuu..jos huomenna jatkais nelivedon etsimistä..toinen rele ei tuntunut naksuvan, letkut vaihtamalla ristiin oli nelikko koko ajan päällä
kiitos dectanelle ja shammaanille kommenteista :)
kyllä se hiukan nykäsee heittoon ajaessa,pitänee ostaa erinlainen varsi maljaan vänkärinpuolelle niin jospa se menis ohjaustanko panhardin kans samalle linjalle..vaikka panhardin korvakkoa on tiputettu alemmas..mut menikö liikaa?? ja voi hiukan parantua jo kun käy kulmat säädättämässä :) etuset sojottaa minne sattuu..jos huomenna jatkais nelivedon etsimistä..toinen rele ei tuntunut naksuvan, letkut vaihtamalla ristiin oli nelikko koko ajan päällä
kiitos dectanelle ja shammaanille kommenteista :)
Panhardin kun ois jättäny tiputtamatta niin eikäs ser ois silloin ollu samassa linjassa?hiuka nakseli toiselal puolen tosin mutta se on sivuseikka..
PS.onhan se siltikin ihan helvetin kommee.. Vielä kun tuosta neitseellisestä puhtaasta looksita pääset:rolleyes:
On kyllä siistin näköinen! Kyllä tällä kelpaa kesällä kurvata maita ja mantuja...
huh ku tuli korkea....
No on, ei ehkä ihan kolmetuumasena mee läpi. :rolleyes: Vai olikos tossa koppaki nostettu?
Käänsitkö napoja tai muulla tavoin keikkasitko akselia? Näyttäis vähä etukenossa olevan.
Mut hieno!!!
No on, ei ehkä ihan kolmetuumasena mee läpi. :rolleyes: Vai olikos tossa koppaki nostettu?
Käänsitkö napoja tai muulla tavoin keikkasitko akselia? Näyttäis vähä etukenossa olevan.
Mut hieno!!!
no koitamme ainakin miten käy leimalla :) koppa 4cm nostettu. tulihan ne casterpuslat sinne laitettua mut tiiä sitte tuliko kääntöä tarpeeksi,panhardia vois pikkusen nostaan niin menis samaan linjaan ohjaustangon kans...mut jos vielä pyöräyttää akselia niin raidetanko ottaa tukivarsiin kiinni??...nyt jo aika lähellä
Kyllä on hieno valkoinen LJ.
huvikseen aloin et käytän suihkut auki ennenkuin leimalla käyttää ja aletaan kunnolla ajamaan niin jakopään puoleisen pytyn suihkun tiivisterikka oli hiukan ottanut itseensä...muut oli kunnossa..
kuvat ehjästä ja rikkinäisestä rikasta
Mikähän piru on saanu tuon liekkirenkaan tuohon kuntoon?
eli löyty syy tuohon liekkirenkaan palamiseenkin..suihku kusee..vituttaa niin et naama irtoaa!
pitänee alkaa metsästämään kärkiä jostain päin maailmaa
ja ebaystä löytyi suihkut... :)
no nyt on uudet suihkut paikoillaan ja kyllähän siitä apua oli,käyntiääni pehmeni kummasti..pieniä säätöjä ja ens viikolla leimalle
-roiskeläpät taakse
-panhardi mulkata samaan kulmaan ohjausvarren kans ja kulmien säätö
NOH NIIN NYTTE OIS TUORE LEIMA LÄJÄSSÄ :)
NOH NIIN NYTTE OIS TUORE LEIMA LÄJÄSSÄ :)
mitä kyselivät moottorista? mullakin ois valmis kun käyttäs vaan mutta pitää ehkä ootella elokuun alkuun niin ei tarvii heti uudestaan viedä.
mitä kyselivät moottorista? mullakin ois valmis kun käyttäs vaan mutta pitää ehkä ootella elokuun alkuun niin ei tarvii heti uudestaan viedä.
kysyi vaan mistä peräisin...ei ongelmia sen suhteen..tämä katsuri asiansa osaava :)
Jo on perkele..heti kun saa leiman autoo niin alko vuotamaa simpukka säätöruuvin juuresta
olikos siel simpukan kannen alla o-renkaita monet kappaleet?? vai mistä se pääsee vuotaan alko vuotamaan kiristysruuvin juuresta...ja ei ihan vähänkään..täytynee ottaa pöydälle vissiin ja aukasta koko paska
simpukka pöydälle ja ehkäpä vika löytyi..kuva kertokoon mitä on tapahtunut
oisko paine päässy väärään paikkaan ku noi renkaat on heikossa hapessa ja sillä pukkas ölpät ruuvin juuresta ulos??
tuli sitte ostettua simpukka ku ei jaksanu alkaa tappeleen tuon vanhan kanssa..pitää ajan kans tutkia ja katella sopivia 0-renkaita siihen...mut "uusi" käytetty pelaa hyvin ainakin toistaiseksi....nyt vaan ajamaan vikoja esille
alkohan niitä vikoja tulemaan ku oikein happea antaa..elikkäs ykkös vaihde heitti toimimasta pikku vedätyksen jälkeen..ku yrittää tyrkyttää niin kurahtaa ja pomppaa pois päältä...liekkö siirtäjässä vai rattaassa vika..muut vaihteet pelaa normaalisti
niin se pitää! riko riko! :D en muuten ookkaan tulossa sinne kesälomaksi, vaihtu firma ja lomaa ei oo :D
niin se pitää! riko riko! :D en muuten ookkaan tulossa sinne kesälomaksi, vaihtu firma ja lomaa ei oo :D
no eihän tässä ole ehyttä autoakaan kohta millä ajella..perkele :) totta siellä joku voiman edessä antautu vanhuuttaan..tiiä sitte..
no eihän tässä ole ehyttä autoakaan kohta millä ajella..perkele :) totta siellä joku voiman edessä antautu vanhuuttaan..tiiä sitte..
Määki oon vähän tojotaa katellu, tuo pajero tuntuu olevan liian luja ku ei löydy vikaa :p
Määki oon vähän tojotaa katellu, tuo pajero tuntuu olevan liian luja ku ei löydy vikaa :p
jätkä rupee vittuileen :) :) heh paska mikä paska
jätkä rupee vittuileen :) :) heh paska mikä paska
No tommonen läjä ois vaan niin makia :)
alkohan niitä vikoja tulemaan ku oikein happea antaa..elikkäs ykkös vaihde heitti toimimasta pikku vedätyksen jälkeen..ku yrittää tyrkyttää niin kurahtaa ja pomppaa pois päältä...liekkö siirtäjässä vai rattaassa vika..muut vaihteet pelaa normaalisti
mulla oli just sama vika tuossa taannoin... laitoin uuden laatikon niin korjaantu :D pitäs purkaa ja kahtoo mikä siellä on vikana.
mulla oli just sama vika tuossa taannoin... laitoin uuden laatikon niin korjaantu :D pitäs purkaa ja kahtoo mikä siellä on vikana.
pitäskait se laatikko jostain alkaa metsästämään...
no hitto vie...nyt se ykkönen pysyykin päällä...mikä lie oikku ollu..mut jokatapauksessa ei vara laatikosta haittaa olis..tuskin tuo tuohon jää...
sarjassamme vastoinkäymiset jatkuu...amatöörit kun on asialla niin kaikkea sattuu ja tapahtuu :) saa nauraa vapaasti
tutkittiin tuota ku sinistä hieman pölläyttelee putkesta ja käyntiääni on vielä terävä kierroksilla et mitä sille tekis kun suihkutkin on uudet (joita ei kylläkään ponnistettu ennen paikoilleenlaittoa) no jostain kumman syystä suihkuputket oli sitte asennusvaiheessa tullu hieman ristiin laitettua..nyt putket "pitäisi olla oikeassa järjestyksessä" koska käyntiääni pehmeni tosi paljon mutta ei lähde kylmänä käyntiin ilman pilottia vaikka mihin asentoon pumppua kääntää ja lämpinäkin sahauttaa hieman.. ja sinisen savun määrä n:kolminkertaistu..ei muutakuin pelti taas auki,romut irti ja kaivella manuaalista jos löytyis ohjeita
nyt alko tojo pelaamaan..jumaliste että kiskoo kivasti..märällä meinaa pito loppua ;)
ja vielä on vähän reservissäkin..
nyt alko tojo pelaamaan..jumaliste että kiskoo kivasti..märällä meinaa pito loppua ;)
ja vielä on vähän reservissäkin..
mikä oli??
no suihkuputket oli vielä väärässä järjestykses....liian vaikeasti tuli taas ajateltua ;)
ja on muuten vetoja ihan erilailla kuin 2lt:ssä, ei voi verrata samana päivänäkään :)
Kyllä on muuten makian näköinen peli!! myytkö????:D:D
Kyllä on muuten makian näköinen peli!! myytkö????:D:D
Kaikki on kaupan ku hinnasta sovitaan ;) vartiaisellahan oli komea vakio Lj myynnissä et jos edukkaampaa haluat
noh niin...alkaa pikku hiljaa hahmottumaan mikä on vikana ykkösvaihteen häviämiseen..pääakselin takimmaisen laakerin takana oleva shimmilevy tms..palasina...
ensin hieman ihmettelyä..ja sitte loota olikin jo atomeina..viimeisessä kuvassa syy ykkösen kurahteluun ;)
joo vartiainen on tarjotellu jo useampaan otteeseen!!!:rolleyes:
Vaihdelaatikko ois taas iskussa ja puskuriakin tuli kötösteltyä keulille...hieman hiontaa ja maalit niskaan
nyt se ois sijoillaan maalattuna...valot ja vinssikin asettu paikoilleen..sähköhommia hiukan niin nekin pelaa
Fiksun näköinen. http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gif
Fiksun näköinen. http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gif
thanks...omasta mielestäkin tuli ihan asiallinen tekijän huomioon ottaen :)
komein lj mitä on palstalla nähty!!!!
komein lj mitä on palstalla nähty!!!!
Kiitos! Mukava kun saa palautetta :)
Kiitos! Mukava kun saa palautetta :)
lissee kuviloita!
lissee kuviloita!
Siinäpä yksi kuva viime viikonlopulta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4204&pictureid=138381
lissee kuviloita!
www.lamaas.fi ja oron syys safari....siellä taitaa olla muutamia tuoreita kuvia
Hirven vetohommissa ;)
Joko kaupoille?
Joko kaupoille?
No jos löytyy kymppitonni kouraan niin mikäs siinä..
elä myy tuut katumapäälle vielä!!! jostain pitäs rojekti löytää itelle!!!
Mikä salainen akselinluovuttaja sulla seisoo siellä tallin päädyssä? :rolleyes:
Mikä salainen akselinluovuttaja sulla seisoo siellä tallin päädyssä? :rolleyes:
Mä jo ihmettilinki et kenen kieli oli tarttunu oven kahvaan kiinni;)
Joo....varaosahojohan siinä pötköttelee...kyl se siitä kohta lähtee yhen maasepän pihaa koristamaan
Ja tuoreella leimalla....vaikka katsuri hajotti käkkärin ;)
Ilmeisesti säkin ajelet tiellä kuiteskin jonkun verran???... Miten Bittpullit käyttäytyy siellä?
Perkuleen komia läjä kyllä! :)
Ilmeisesti säkin ajelet tiellä kuiteskin jonkun verran???... Miten Bittpullit käyttäytyy siellä?
Perkuleen komia läjä kyllä! :)
Nuo on lainakumekset...en ostais..aivan hirveet :)
Tämä kulkine siirtyi turun suuntaan uudelle omistajalle...
Ei ole tullut kirjoiteltua mitään auton kuulumisia tänne, mut jos nyt jotain laittais. Tosiaan loppukesästä tuli läjä haettua tänne turun suuntaan. Vanha läjä alkoi olemaan siinä hapessa ettei enää taida liikenteeseen tulla (aika ja innostus suurempaan projektiin puuttuu tällä hetkellä), niin piti joku keksiä tilalle kun maasturia mieli teki, ja se oli tämä. Vanha toimikoon tän varaosa lähteenä tai sit se saattaa päästä metsäautoksi mitä ei tarvii sääliä.
Jotain pientä tuli tehtyä syksyn mittaan. Keulan pellit purin irti ja maalailin, massailin ennakoivana toimenpiteenä nyt kun auto pääsi tänne etelän suolakylpyyn, hiukan on tullut muutenkin maalailtua sieltä täältä ja massailtua tietty myös. Kaarien kumit kiinnitin uudelleen niittimuttereilla ja ruuveilla, täällä suolapaskassa kun ei tahdo oikeen kestää popniitti kiinnitys. Uudet renkaat ja vanteet tuli ostettua myös. Takajarrujen muutos työn saatoin loppuun, vanhat vääntyneet liukutapit pitää vielä uusia. Konehuoneen sähköjä hiukan siistin moottorin vaihdon yhteydessä syntyneen sekamelskan vuoksi, ohjaamoon tuli hiukan rakennettua uusia sähköjä, virran ulosottoja, öljynpainevalo, ahto, pakopaine ja öljynpainemittarit asensin kolaudan päälle koska kallistus mittareita en tarvii. Huohotin säiliön väsäsin konehuoneeseen, syöttöpumpun tiivisteitä on kans tullut vaihdeltua, kun on tainnu pumppupaja fuskata hommassaan kasaamalla vanhoilla tiippareilla, samalla tuli heivattua kylmäkäynnistin pois pumpunkyljestä (turha varuste ja yksi vuotoaltis kohde). Kaikenlaista muutakin on tullut laiteltua ja katsastettukin huomautuksitta.
Pari kuvaa vielä et Hailux.kin näkee ettei autoa ole revitty ihan tarviölle, toivon mukaan ainakin samaa mieltä:)
Läjä pääsi taloon emännän pajeron kaveriksi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=489&pictureid=173978
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=489&pictureid=173977
Kyhäsin paremmin omia terpeita palvelevan huoltoautovarustuksen. Ja uudet sivupahvit tekasin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=489&pictureid=173976
Huohotinpurkki, releboksinkansi ym.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=489&pictureid=173974
Lisämittaristoa ym. Laitoin myös GPS nopeusmittarin kun halvalla sain, on muuten loistava kapistus kun auton oma mittari ei näytä ihan totuutta isoilla renkailla eikä viitti aina pitää navikaattoria mukana. Käsijarrukahvaa hiukan pidensin, niin saa paremmin pitoa jarruun vähemmällä repimisellä (ei taida olla täysin yhteensopiva yhdistelmä toitsun kahva ja volkkarin satulat).
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=489&pictureid=173975
Runkoa tullut huuhdeltua.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=489&pictureid=171905
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=489&pictureid=171907
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=489&pictureid=171906
Läjän myötä Hiacesta tuli nättien kelien kulkupeli. Talvella läjän esim. alustasta on huomattavasti helpompi pestä tuo, niin mun rakastama suolapaska pois....tarttis varmaan harkita muuttoa vähempisuolaisille seuduille, ni vois hermotki olla paremmassa kunnossa talviaikaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=489&pictureid=173973
Seuraavaksi olisi mielessä takapuskurin teko ja vetokoukun asennus, vanhan läjän takapuskuri onkin jo retuutettu työstö pöydälle odottamaan laikkakonetta.
Turbon suhteen tarvis kans tehdä varmaan jotain, et sais pakopaineita laskettua alemmas.
Onko porukoilla ajatuksia et mikä puhallin ois kokeilemisen arvoinen tuohon 1kzt koneeseen?
hyvä...jatkahan samaan malliin!
oisko joku borgwarneri hyvä vaihtoehto vakioahdistimen tilalle?
Pääasiassa tullut vaan ajeltua normi huoltojen lisäksi.
Nyt olis alustan päivitys menossa, aamulla purin vanhat jouset/iskarit pois ja hiukan maalailin jousilautasia ym. osia, huomenna sais niputtaa kun maalit on kuivuneet.
Vanhassakaan alustassa ei varsinaisesti ole muuta vikaa, kuin et hiukan turhan jäykkä (HDJ.n vieterit??) omaan mieleen ja iskarit sylkeny litkut ulos. Sitten kun sai järkihintaan samanlaiset Ironmanin jouset kuin vanhassa läjässäni on jossa ne olen todennut mieleiseksi.
Ironman / Rancho alusta ja omatekeleet korotus rinkulat et saa hyödynnettyä laimatun korotus määrän. Takapään rinkuloihin kyhäsin säädettävät pohjaanlyöntikumit, niin ei tarvii enää jarrusatuloiden ajaa pohjuskumien virkaa, eli ei tarvii joka mettäreissun jälkeen vaihtaa uusia liukutappeja:)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=489&pictureid=181058
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=489&pictureid=181059
Ny olis uusi alusta asennettuna, hiukan koetteli hermoja hetkittäin ja teetti jonkun verran odottamatonta lisä hommaa erinäisistä syistä.
Mut siellä ne nyt kuitenkin alla ovat, jonkun verran jousitus herkistyi kuten oli toiveissakin sekä hiukan tuli matalemmaksi kuin ennen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=489&pictureid=181145
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=489&pictureid=181142
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=489&pictureid=181141
Syyläri tuli tänään vaihdettua kun vanhassa vuotoa alavesiletkun tietämillä, eikä millään lakannut. Nyt kun vaihdoin uuden, niin huomasin et vanhassa oli jonkun asteista halkeamaa alavesiletkun lähdössä, näki nyt vasta kun sai kunnolla pöydällä tutkittua.
Uusi on todennäköisesti joku kiinan kötöstys, mut sattu löytymään hyvästi alle parin sadan kotiin tuotuna ja vielä saksasta tuli niin ei tullu muita mahdollisia kuluja. Saa nähdä miten kestää.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=489&pictureid=187389
Ylävesiletku tuli samalla uusittua, alemman kohdalla meni arvonta hiukan pieleen ja tuli otettua motonetin hyllystä liian pitkä, no pitänee käydä vaihtamassa lyhyempään ja vaihtaa joskus kun on vedet seuraavaksi koneesta pois.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=489&pictureid=187390
Takasatulat tuli siirrettyä akselin etupuolelle, niin sai roimasti lisää sisäänjoustoja kun ei satula törmää enää runkoon.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=489&pictureid=188295
Tänään oli katsastus päivä. Olihan se taas, koneelta piti käydä kattomassa sitä sun tätä ja silti oli kova epäilys et onko kaikki muutokset niinku pitäis ja onko ne aikoinaan merkitty oikein ym. pla pla pla.
Ensimmäinen ja suurin paha kaikista murheista taisi olla
TÄMÄ
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=489&pictureid=200697
Tarkka setä oli myös huolissaan tästä mun pesu/huoltoaukosta, et jos talvella ajelet niin kaikki kakka menee ja pilaa laturin, syylarin ym.. Kannattaisi ehdottomasti laittaa jotain aukon täytteeksi...joo laitan heti kun ei ole MITÄÄN muuta puuhaa enkä käy enää metsässä ajelemassa jossa saattaa paikoittain olla hyvinkin syvästi kaikkea mujua mikä tunkeutuu konehuoneeseen.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=489&pictureid=200698
No joo sellaista tällä kertaa, leima kuitenkin heltisi.
On sitä hiukan tullut tehtyä jotain enemmän näkyvääkin kaikkien pikku näpräämisten lisäksi, ensimmäisen kylkikosketuksen jälkeen tein hiukan leveämmät helmaraudat, vaikka eihän tuollaisten päätehtävä ole kylkiä puilta suojata mut ompahan nyt jotain suojaa kuitenkin.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=489&pictureid=200699
Takapuskuri ja tankin panssari alkaa pikkuhiljaa hahmottua.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=489&pictureid=200700
Jatketaan taas kun joutaa, nyt pitää antaa entiselle käyttö läjälle hiukan huomiota et pääsis sillä jossain vaiheessa mettään rymyymään, niin ei mene tää ihan tärviölle siellä melskatessa.
no kylläpä on teilläpäin ranttuja katsastusmiekkosia :) :)
Sattui muuten hyvän konttorin "tarkin" setä kohdalle, muiden kanssa homma sujuu muutamassa hetkessä.
Pakoputki on kuulemma mieletön paloturvallisuusriski kun tulee kotelon läpi vaikka onkin läpivientiputki jonka läpi itse pakoputki menee. Kävi sitä putkea pällistelemässä sit koko konttorin väki mm. sellaiset jotka on auton leimannut aiempina vuosina mukisematta, he ei sanoneet juuta eikä jaata asiaan:)
Pitkästä aikaa jotain tännekin, hiukan ollut tuskaa tämän kanssa kun alkoi käynti menemään huonoksi. Muutaman viikon ajan haeskelin ilmavuotoja ja suuttimetkin ehdin vaihtamaan kun oireet oli hiukan suutin vian kaltaiset.
Tässä muutama päivä aikaa kun taas aloin paneutumaan asiaan ja hääräsin konehuoneessa vasemman puolen pyöräkotelon kautta, niin silmiin osui et moottorin korvasta lohkonpuolelta puuttuu yks pultti ja sit totesin kolmen muun olevan reilu 10mm raollaan. No uus pultti ja kaikille kiristys, sit piti tietty oikea puoli tarkistaa samantien, siellä kaikki ok.
Sitten aloin käymään muitakin pultteja/muttereita läpi vasemmalta puolelta ja totesin et pumpun kiinnitys mutut olivat löysällä, eli ne joilla pumppu on kiinni jakopään kopassa. Joten vika huonoon käyntiin löytyi...ajoitus pielessä.
Muistan jossain vaiheessa koittaneeni muiden hommien ohessa noita pumpun kiinnitys muttereita et ovat kiinni, eli ovat löystyneet itekseen. Löystyminen saattaa johtua siit et pumppu ei ole peräpäästä kiinni lainkaan, koska pumpun vaihdon yhteydessä ei ole ilmeisesti vanha kiinnitys rauta ollut enää sopiva. Mut mikähän on moottorin korvan pultteja avannut sitä ei pysty sanomaan, joku tärinä ja värinä ehkä.
Ajoitusta hain jo kohdilleen nyt pitää hiukan kääntää takaisin myöhäisemmälle kun hiukan kuuluis kalkattavan, sit pumpun takapään kiinnitysrauta pitää modata sopivaksi, pumppumestarikin sanos et se takarauta pitää ehdottomasti olla muuten pumppu pääsee värisemään ja sen toiminta muuttuu ja sisällä olevien säätimien toiminta saattaa mennä sekaisin.
Muuten onkin huolettomia ja korjaus vapaita kilometrejä takana. Jotain pientä näpertelyä aina riittää, mm. ahdonalaisen syötön letkuun laitoin solenoidin niin saa hytistä kytkimellä ahdonalaisen syötön pois päältä ja päälle, turha sitä esim. maantiellä on pitää käytössä kun ilmankin menee kivasti ja vähemmällä kulutuksella, tarpeen tullen sit vaan kytkimestä lisähenkeä.
Tällekin tuli haettua tänään vuosi ajoaikaa, tällä kertaa ei tullut mutinoita mistään mm. pakoputkesta yms. Muuta ei pitäny tehdä leimalle kuin perinteiset pienet katsastus muutokset.
Juuri mitään ei ole tullut rakenneltua, pelkkiä perus huoltoja ja kovaa ajoa.
Tiedossa on kyl pientä korjaustakin, kytkin on luistanu ainakin parisen vuotta jo aina kun hiukan rankaisee, mut nyt on alkanu menemään huonommaksi jonkun aikaa jo. Eli kytkinjumppa on väistämättä edessä.
Onse ku ei aisini kestä sitä mahdotonta vääntöä...
arska4x4
15.02.2018, 21:28
Onko Micolla cooleri otteessa? Ja jos on ni mikä on ollu verrokkina vai penkitys, kysyin vaa katsurilta cooleri muutoksesta ni sano et jos verrokki löytyy ni no problem..
Otteessa ei ole juuri mitään muutoksia merkittynä. Mites se meni jos moottori vaihdetaan ja uuteen moottoriin kuuluu cooleri ni meneekö se samalla muutoksella moottorin kanssa??
arska4x4
16.02.2018, 07:17
Otteessa ei ole juuri mitään muutoksia merkittynä. Mites se meni jos moottori vaihdetaan ja uuteen moottoriin kuuluu cooleri ni meneekö se samalla muutoksella moottorin kanssa??
Käsittääkseni joo, jos on saman mallisarjan autosta kysymys eli jos löytys J7# malleista välijäähyllinen ni kelpais..
Ok, kattelin lappua jonka sain kerran kovan tivaamisen jälkeen konttorilta muutoksista jotka näkyy trafin tiedostoissa, mut ei tuossa lapussa ainakaan puhuttu mitään coolerista, tosin lappu on muutenkin puutteellinen, konttorilla sanovat et trafilla on tarinaa sivullinen autosta. Jostain syystä konttorilla eivät suostu tulostamaan suoraan trafintiedostoista niitä tietoja mulle, selittävät ettei sieltä pysty tulostamaan, väittävät ettei saa edes kuvankaappausta otettua.
Tuossa lapussa on mainintaa vaan keulan vaihdetuista osista (vanhakeulaisessa uudemman keulapellit) penkkien poistosta/vaihdosta ja moottorin vaihdosta 1kzt.hen.
Itehän en ole tehnyt muutostöitä autoon, oli mulle tullessa tehty jo muutokset.
Tämmönen näky oli yks päivä vastassa töistä lähtiessä.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=489&pictureid=213266
Ei muuta ku kotiin ja hommiin.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=489&pictureid=213268
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=489&pictureid=213267
Purkuhommissa jo tuli selväksi etten laita käytettyä kennoa tilalle vaikka auton mukana sellainen tulikin (jääköön tohon toiseen vähempi arvoiseen läjään varalle, siitäkin alkaa varmasti vuotamaan ku 10v seisonu ja otan sen ajoon), sen verran työläs homma oli kuitenkin ettei huvita heti pian tehdä hommaa uudestaan sen takia et käytetty alkaa vuotamaan. Uutta en löytäny mistään, toyotallakin sanottiin ettei enää valmisteta, no syylärin korjaaja pelasti tilanteen ja teki parissa päivässä uuden kennon.
Samalla tuli hiukan fiksattua puhalluksen kanavia ja niitten liitoksia, josko nyt sais talvellakin kunnolla lämpöä sisälle kuten vanhoissa toitsuissa pitääkin tulla ja ennen kaikkea tuulilasin pidettyä huurteettomana. Ja sit tuli myös lämmönsäätöpaneeli (kiitoksia arska4x4) vaihdettua ja vahvisteltua ennen kuin hajoaa sekä vaijerit rasvattua, nyt vivut liikkuu kuin itsestään.
Seuraavaksi sit pitää jo ihan oikeasti ruveta selvittämään ja arpomaan et minkä kytkimen sitä hommais, sellainen mikä sit myös pitää eikä anna heti periksi siinä vaiheessa kun alkaa tuntumaan kivalta.
Niin ja vararengas tuli otettua katolta pois ja laitoin uuden takaluukkuun kun sain jannek.lta sopivan pienen vanteen ja siihen pieni rengas päälle niin vie mahdollisimman vähän tilaa pienestä tavaratilasta.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=489&pictureid=213269
Tälläkin on vuosi ajeltu, perus huoltoa ja jotain pientä säätöä silloin tällöin tehty, mut ei mitään ihmeempää. Vuosi aikaa vaihdoin väljäksi menneiden panhardtankojen puslat uusiin ja nyt vuotta myöhemmin alkoi taas voblaaminen ja puslat vaikutti väljiltä. Hommasin uudet tojotalaiset puslat ja aloin vaihtamaan. Mutta ei tainnutkaan olla vuosi aikaa vaihdetut super prot loppu, kun olin painanu etupään tangosta akselinpään puslan irti niin huomasin et silmukka oli venunu soikeaksi, suoristin sen ja sorvailin ja hitsasin vahvike rinkulan, pitää jossain vaiheessa avata sen verran et näkee onko kestäny vai pitääkö vahvistaa lisää.
Laitoin kuitenkin uudet puslatkin niin näkee miten tojotan alkuperäisosat kestää.
Eipä ole taaskaan paljoa perushuoltoja kummempaa tarvinnu tehdä. Ohjausvarren ajoin taannoin mutkalle ja tänään tuli vaihdettua hiukan jytkympi tilalle uusien nivelien kanssa.
Ja kesällä tuli kyhättyä pakoputkiston takaosa uusiksi kun vanha alkoi olemaan hapan, nyt tuli rst putki niin josko kestäis vielä pidempään.
Toinen syöttöpumppu on työn alla ku nykyinen on alkanu pätkimään kovemmilla kierroksilla.
Nii ja renkaat tarvis uusia kans jos talvella sattuu lunta satamaan, niin noi saattaa olla liposet, onhan niillä reilu 60 tkm ajettukin jo.
Jatkossa tällä tulee varmaan hiukan vähemmän mettässä ajeltua tai siis lähinnä kevyttä safaria vaan, kun tuli Hiluxi hommattua niin sillä mennään sit pahempiin paikkoihin mikäli murrokset vaan kestäis.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=489&pictureid=233353
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=489&pictureid=233354
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=489&pictureid=233355
Piti tähänkin hankkia oikee uudet kummit alle, kun vanhoilla tuli rullattua liki 80000km. Nyt kelpaa taas jonkun aikaa.
Nykyäänhän tässäkin on papereissa jo noi 35.set.
Seuraavaksi olisikin sit varmaan syöttöpumpun vaihto, alkaa nykyinen olemaan sen verran sohlo jo.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=489&pictureid=238321
Tuli viikolla haettua vuodeksi leimaa ilman mutinoita. Pumppukin tuli alkuvuodesta vaihdettua ja sitä myöden loppu epämääräiset rötäämiset. Pumpuksi tuli 2000 luvun Hiacen pumppu 12mm nestepäällä, ajoitukseen pitää koittaa vielä eri ennakoita että mikä tuntuis parhaalta ja ahdonalaisen kara muokata tai ottaa vanhasta pumpusta.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=489&pictureid=239124
Käypi aika pahasti voimansiirrolle jos noin pienen vararenkaan joudut laittamaan muiden kaveriksi:rolleyes:
Samppahj
29.03.2022, 06:29
Laittaa sen eteen ja ajelee takavedolla.
Juurikin näin on ajatus.
Tietty se rengas sit hajoo mettäs niin sit hiukan hankalampaa nilkuttaa pois takavedol ja pikkurenkaalla.
Tota samaa on monet kauhistellut et mitä voimansiirto sanoo pikkurenkaasta.
Mut en viitti kolmevitosta kuskata hytissä, ja katolle en enää laita, aiemmin oli vararengas katolla mutta kuinka ollakkaan unohdin sen ja kaupan perkkihallissa tuli varotuspuomi rytinällä alas.
hiluvitkutin
30.03.2022, 07:32
Juurikin näin on ajatus.
Tietty se rengas sit hajoo mettäs niin sit hiukan hankalampaa nilkuttaa pois takavedol ja pikkurenkaalla.
Tota samaa on monet kauhistellut et mitä voimansiirto sanoo pikkurenkaasta.
Mut en viitti kolmevitosta kuskata hytissä, ja katolle en enää laita, aiemmin oli vararengas katolla mutta kuinka ollakkaan unohdin sen ja kaupan perkkihallissa tuli varotuspuomi rytinällä alas.
Siellä metässä vauhdit sen verran hiljaisia, taitaa tasauspyöörästö sen kestää.
Juu, ja eiköhän tuollaisen pienen sileän renkaan pito petä ja ala pyörimään (sutimaan) sama tahtia muitten kanssa sellaisessa paikassa jossa ei ilman nelivetoa pärjää.
Toinen jos hommais vaan saman halkasian kokoisen renkaan kapeana nii ei tule sitä kattokorkeutta tai laittas ihan takaoveen kiinni niinku vakiosti nii ei tarvii pelätä ainakaan et menis voimansiirto
Jep, isoa en rupee mukana raahaamaan, jos pieni ei toimeisi niin sit olisin ilman vararengasta.