View Full Version : Harbor Cruiserssin ULC (läjä)
laitetaan nyt tästäkin ikuisuus rojektista kuvia
ehkäpä keksin jossain vaihees kuvatektejäkin
Arska-tehtaalta
25.04.2011, 18:33
Vähäks ois jännempää, jos kääntäs kuvat oikeinpäin ennen postausta :rolleyes::D
Vähäks ois jännempää, jos kääntäs kuvat oikeinpäin ennen postausta :rolleyes::D
juu huomasin itse saman jutun koitetaan josko osaisin ens kerral saamaan kuvat oikein päin :D
ja tämmönenkin viel ja jopa oikein päin :D
ja tämmönenkin viel ja jopa oikein päin :D
Kyl siäl pihal olis ollu ihan valmiski turvakaarikehikko malli.
Sitte ku käännät lukkokehät oikein päin ni hyvä tulee...
Ja kyllä kannatti laittaa kuvia nettiin, heti saa hävetä :D
Kyl siäl pihal olis ollu ihan valmiski turvakaarikehikko malli.
mistähän luulet noiden lankojen olevan peräisin:rolleyes:
Sitte ku käännät lukkokehät oikein päin ni hyvä tulee...
Ja kyllä kannatti laittaa kuvia nettiin, heti saa hävetä :D
ei mua hävetä enää nykyisin mä olen jo niin tottunut ei niistä ennenkään ole mitään tullu :D
onkohan tämä merkki siitä et pitäis hiukan aktiivisemmin tehdä läjää :):):):):):):):):):):):):)
Kenties, nythän toi menee ihan munimiseksi.
J0hannes
25.05.2011, 18:37
Mulla kävi viime kesänä samalla tavalla:D. Antaisin nyt sitten auton olla paikallaan sen aikaa, että munat kuoriutuu. Ootelkaa pari viikkoa, niin poikaset katoaa pellin alta ja sitten voi rakentelu taas jatkua.
Kingin kun haettiin mukana tuli västäräkin pesä ilman munia :D Ei siirto istutus oikeen onnistunut :mad:
Mitäs vihreää siinä läjän kyljes on
young n dum
20.09.2011, 20:20
vesi putki ja offivarusteen tarra... :D
vesi putki ja offivarusteen tarra... :D
oikein oli putkari vetänyt linjan läjän yli :D:D
Mites tuon alapään saa kiinni "sääntöjen mukaan" eli ilman, että tuohon alapäähän tulee mutkaa, tai niin että ovikin aukeaa? Ja takarengas mahtuu pyörimään aukossaan?
Mites tuon alapään saa kiinni "sääntöjen mukaan" eli ilman, että tuohon alapäähän tulee mutkaa, tai niin että ovikin aukeaa? Ja takarengas mahtuu pyörimään aukossaan?
eikös se riitä että vetasee sauman putken kylkeen, ja noi kiinnitys laput on ollu autossa jo tovin
eikös se riitä että vetasee sauman putken kylkeen, ja noi kiinnitys laput on ollu autossa jo tovin
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=18460&d=1303742225
Joo, totta, niinkun tuohon. Pitää muistaa omassa rojektissa :P
Mites tuon alapään saa kiinni "sääntöjen mukaan" eli ilman, että tuohon alapäähän tulee mutkaa, tai niin että ovikin aukeaa? Ja takarengas mahtuu pyörimään aukossaan?
sinne runkoohan on kiinnitetty palkki jonka päässä lappu tilaa ei paljon ole taka pyöräl mut ainakin nuilla kummeil vielä tarpeeks ja ovikin mahtuu aukeamaan ja sit kun ovi ei enää aukea niin sitä voi hieman muokata reunasta ovea nimittäin:cool:
Mitäs vihreää siinä läjän kyljes on
Sammalta kun ei oo mitään tapahtunut? :D
Sammalta kun ei oo mitään tapahtunut? :D
:D:D:D:D:D
Vedä Vielä eteen ja taaksepäin sitä vesilinjaa niin ei harmita jälkikäteen.
Vedä Vielä eteen ja taaksepäin sitä vesilinjaa niin ei harmita jälkikäteen.
juu tarkootus olis ja onpa jopa jo suunniteltukin niitä:)
kokeillaan välillä tehdä tollanen BLINGBLING peränpanssari :D:D
Jätkät on hitsannu siveys vyön akseliin :D
PeteTurku
29.10.2011, 08:20
Jyky oli kuullut jostain huhua, että mä oon kattellu jotain toimivaa nelikkoa metsään ja soitteli mulle että osta läjä pois. No kaupathan siitä tuli. Mulla ei ole tarkoitusta autoa sen kummemmin rakennella mihinkään suuntaan. Korjaillaan mitä hajoo tai jotain pientä hipoilua.
Saapuessaan tallille auto näytti tältä::confused:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=91976
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=91977
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=91978
Sitten sitä lähdettiin koe-ajamaan kuuluisille Raision kallioille. Ja tulos oli tämä::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=91979
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=91980
Onnettomudesta selvittiin pienillä naarmuilla autossa, takakatto kasaan, tuulilasi rikki ja miehistö kokemusta rikkaampana. Oli pojalle (8v.) ensikokemus kaadosta.
Sittemmin on läästitty (vaarin ja pojan toimesta) tutun sävyistä maalia pintaan.:cool:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=91981
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=91982
Kasettisoittimen kytkentöjä paranneltu, katkennut iskari vaihdettu (kiitokset Reimalle), la puhelin asennettu ja ikkunat pesty. Viikon päästä yritetään lähteä ekalle safarille.
PeteTurku
30.10.2011, 18:59
Tänään saatiin safaria varten ruuvattu kirves ja lapio oikean puoleiseen taka-oveen. Käsijarruvaijeria alettiin myös vaihtamaan, mutta sitten loppui määrä-aika. Ensi kerralla lisää.
Mites Suzuki jakselee?
:D
PeteTurku
31.10.2011, 11:59
Mites Suzuki jakselee?
Suzuki o vieläkin pidennetyllä vuorotteluvapaalla.:D:D
Mites Suzuki jakselee?
Suzuki saa ansaitsemaansa huomiota :D
PeteTurku
31.10.2011, 16:12
Tänään virittelin hj:n käsijarruvaijerin tuohon jotenkin paikoilleen. Olihan se hiukan liian pitkä joka päästä, mut siellä se ny on. Pientä säätöö taitais jarrut vielä kaivata kun ei kässäri pidä. Ja jalkajarrut on myös melko tehottomat. Poljin on aluksi tosi löysän tuntuinen. Liekö ilmaa tai jotain muuta tuskaa.
Apparin takapyörän laakerikin osoittautui meleko kuluneex ku klappia tuntuu melkeen sentin ku vetarin päästä heiluttelee.
Tämmöstä tojota ihanuutta tänään.:eek::eek:
PeteTurku
03.11.2011, 22:28
Tänään oli ajatuksena vaihtaa vara-osa vetari laakereineen paikalle, mutta tuntui siinäkin laakeri tosi väljälle. Eli mennään vanhalla kunnes saadaan kokonaan uus laakeri.
Sitten aloin rasvaamaan kartaanin ristiniveliä, ja kas kummaa etukartaanin ristikko ihan sika väljä. No onnex oli hyllyssä uusi varalta ja rinta rottingilla vaihtopuuhiin. Tässä vaiheessa Baxxter pomppas ovesta sisään jättimäinen Mäccärin säkki mukanaan. Mentiin kolmistaa istuskelemaan ja mussuttamaan mättöä Tojotaan. Kun masu oli täynnä jatkettiin urakkaa tarmokkaampana. Vanhasta ristikosta oli jo kahdesta kupista kadonnut kaikki neulat.
Seuraavaksi aatoksena oli kurkata etujarruja, ja koittaa ilmata niitä. Mutta kas kummaa, olikin ilmaruuvit alapuolella joten se sitten siitäkin projektista. Ei antanut aikataulu myöden ruveta kääntelemään niitä. Samalla kun oli pyörä pois, kokeilin olkalaakereiden pinnapultteja ja nehän oli tosi löysällä. Kiristelin ne ja kaikki muutkin pultit jotka osui silmiin.
Tällasta tänää. Paikallamä ja Veeti. Ja burgertaxi:p:p:p.
PeteTurku
06.11.2011, 21:43
Lauantaina oltiin Kemiössä sahvaroimassa ja puolessa väliä päivää alko kuulumaan outoa poksunaa ja samalla auto ain nykähti oudosti. No syynä ilmeisesti jo aiemmin kuluneeksi todettu takapyörän laakeri. Jätettiin auto nuotio paikalle ja käveltiin loppu päivä letkan mukana.
Het ku saatiin remontti aluilleen Veeti keksis itselleen mieluista hommaa:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1187&pictureid=92846
Melko syntisen näkösex jarrut menee jo yhdessä päivässä maasto-ajoa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1187&pictureid=92847
Mä ehdin jo kiroilla kun ei ole vetovasaraa, mutta akselihan irtos melekeen itsellään.
Mikäköhän taika on tempasta jotain "sikaa" tai muuta liima tohon holkin päälle?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1187&pictureid=92848
No olihan se laakeri ainakin voitelunsa osalta tiensä päässä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1187&pictureid=92849
Seuraavaksi tarttis jollain ilveellä saada tuo rengas ja laakeri irti ja suunnata ostoksille. Neuvoja ja vinkkejä otetaan vastaan.
Ite vedin holkin yhdestä kohtaa punaiseksi ja löin lyöntimeisselillä, se venuttaa holkkia sen verran et löystyy akselilla. Laakerin hakkasin irti muistaakseni niin, et käsin pidin jarrukilvestä kiinni ja mäiskin vetarin booripäätä lattiaa vasten ei nyt kuitenkaan ihan betonia vasten.
Toisen puolen laakerissa ei sit ollutkaan juurikaan ongelmia, koska laakeri oli sen verran finaalissa et vetaria banjosta irrottaessa kuulat "kuulahäkin jäänteet varisi lattialle.
Ja kuten varmaan tiedätkin niin rälläkällä jos touhuat ja pilkot lukitusrengasta tai laakeria niin vetariin ei sit pientäkään laikan jälkeä.
sen holkin ku hyvin lämmittää niin pikkusen kylmää vetariin ja tippuu melekeen itsestään pois.itse lämmitin laakerinki punaseksi niin irtos helpommin juurikin kilvestä pitämällä lattiaa vasten jyystämällä.
PeteTurku
07.11.2011, 18:39
Kiitoksia vinkeistä. Holkin hakkasin kappaleix ja laakeri irtos Mikon ohjeiden mukan. Asennus sujui hyvin kunnes piti saada laakeri vetarin päälle. No romut fiattiin ja naapuri pajalle mistä löytyi prässi. Samalla hipistelin jarruja ja säätelin ne lähemmäx. Oli muuten automaatti säädöt hiukan jumissa.
Seuraavana tarttis tutkia etupään laakerit.
PeteTurku
09.11.2011, 19:37
Tänään tempasin tallin pihalla pienet testi-ajot ja ikävä ääni kuului takaata vieläkin:(:mad::(:mad:. Ei siis ollut laakeri joka siellä paukkui ja poksui. Ilmeisemmin välitys pettänyt takaata. Jospa huomenna sais kaivettua perän auki:eek:.
kyllä se mieltä lämmittää kun näkee että pete jaksaa läjää kunnostella kun itse en siihen kyenny kyllä on tojo päässy hyvään kotiin :D:D:D:D:D:D:D:D
PeteTurku
10.11.2011, 22:22
Tänäpän oli sitten vuorossa perän purkua. Mentiin taas isä/poika porukalla. Onkohan poika saanut jotain vaikutteita jostain kun oli mua odotellessa väsäilly hiekkalaatikkoon pikku radan:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=93148
Tallill päästyämme käytin hiukan auktoritettiäni hyödyksi:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=93150
Jahka oltiin saatu pyörät pois, niin oli kauhee kiire liimailla tarroja.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=93149
No sit aateltii ryhtyä toimeen ja piti päästää öljyt poijes. No pohja ropulle oli just käyny niinkuin aina ennenkin. Eli ei edes toivoa että sais jonkun avaimen sopimaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=93151
Sittenhä me hitsuuteltii siihen uus mjutteri jatkoks ja johan oli helppo ruuvata auki. Tarkkasilmäinen ohvari huamaa myäs pinjonin stehvan hiukan tihuttavan lävitseen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=93152
Nypättiin tikut irti ja immeisemmin joko steehva tai O-rengas hiukan kuseksinut. Ja pitihän tämäkin laakeri jo hienoista krohinaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=93153
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=93154
Aikamme muristiin auton alla ja lopulta kömmin sieltä murkula kainalossa poijes. Tsuumattiin ja tuijoteltiin sitä sitten siinä lattilla ja todettiin hammaspeikon käyneen kylässä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=93155
Löydettiin osa kadonneista hampuloista.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=93156
Uusia ehjiä osia on tilailtu ja niitä nyt ootellan saapuvaksi.
PeteTurku
14.11.2011, 22:05
Nyt olis tullu jo uusia osia ja murikkaakin jo hiukan purettua.
Ei niin kaunis liukupinta:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=93503
Pinjooni-akseli irrotettun. Oli jortaanin laippakin melko löysällä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=93509
Pinjonin koti.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=93510
Ehjän näköne steffan, mut vuati hiukan kuiteskii.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=93512
Pinjoni oheismateriaaleineen:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=93513
Poskilaakereiden ulkokooleissa pientä sanomista.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=93515
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=93517
Päivän tulos.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=93514
Hiukan on uus lautaspyärä paksumpi kuin edeltäjänsä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=93519
Kuinkakohan paljon tasauspyörästössä on ylimääräistä metallia, pitäisköhän sekin avata ja putsata.
Seuraavax sais aloittaa kokoamisen( jännittää):cool::cool:.
Onkos nuo uudet välitykset sitten 5.29 vai 4.88? Jos toi on 4.88 ratas, niin ei mee LJ:n murikan kuoriin sorvaamatta ohkasemmaks, mut hiacen murikkaan saa kasattua semmosenaan. Ja pinjonin laakeritkin on halvemmat siihen murikkaan.
PeteTurku
15.11.2011, 07:04
Onkos nuo uudet välitykset sitten 5.29 vai 4.88? Jos toi on 4.88 ratas, niin ei mee LJ:n murikan kuoriin sorvaamatta ohkasemmaks, mut hiacen murikkaan saa kasattua semmosenaan. Ja pinjonin laakeritkin on halvemmat siihen murikkaan.
Pitäis olla 4.88 ja Juuasta hankittu. Se on alunperin jonkun toisen tojon,mutta sorvattu ohkaisemmaksi jolloin pitäis sopia läjän perään.
Sopiikos hiacen murikka muuten suoraan paikoilleen? On tämmönen tojota niin vieras laitos vielä ettei oikeen tiedä mitkä sopii keskenään.
Pitäis olla 4.88 ja Juuasta hankittu. Se on alunperin jonkun toisen tojon,mutta sorvattu ohkaisemmaksi jolloin pitäis sopia läjän perään.
Sopiikos hiacen murikka muuten suoraan paikoilleen? On tämmönen tojota niin vieras laitos vielä ettei oikeen tiedä mitkä sopii keskenään.
Jaa, se on jo sorvattu versio, niin pitäs siinä läjän murikassa riittää sitten säätövarat.
Se hiacen murikka menee normaalisti suoraan paikoilleen, mutta jos sillä sorvaamattomalla välityksellä kasaa paineilmalukon hiacen murikkaan, niin joutuu akseliputken reikää vinguttamaan parista kohtaa isommaksi, jotta se mahtuu mötkähtämään paikoilleen.
PeteTurku
15.11.2011, 20:29
Kiitokset Viipolle tiedoista.
Tänään osteltiin ulosvetimiä ja saatiin jopa poskilaakerit irroitettua. Pinjonin laakeri veti pidemmän korreen, kun ulosvetimen leuat vaan taipuu. Ulosvedin kylläkin piliteemasta, ei ehkä paras mahollinen.
Kiitokset Viipolle tiedoista.
Tänään osteltiin ulosvetimiä ja saatiin jopa poskilaakerit irroitettua. Pinjonin laakeri veti pidemmän korreen, kun ulosvetimen leuat vaan taipuu. Ulosvedin kylläkin piliteemasta, ei ehkä paras mahollinen.
Halpaa ja hyvää ei taija saada samassa..
Jollei laakeri irtoa niin ilmoitele, mulla on työpaikalla ja tallillakin jonkun verran bilteman laatua parempia ulosvetimiä. Töissäkin yks hydraulinen, se taitaa tosin olla liian iso. Mut hiacen perän kun laakeroin niin siin ei ollu mitenkään ihmeen piukassa pinjonin laakeri.
PeteTurku
18.11.2011, 21:52
Kiitokset micolle tarjouksesta.
Hain kaupasta vielä vetolevyn, ni jopa alko koolit liikkumaan.
Melkonen patentti mutta toimiva.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=93852
Nyt olis osat irroteltu toisistaan ja ehkä huomenna sais prässättyä uutta osaa tilalle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=93853
PeteTurku
20.11.2011, 18:49
Taas on jotain saatu aikasex. Uudet laakerit on prässäilty paikoilleen (Kiitokset Haku). sitten aloin sovittelemaan uutta lautaspyörää paikoilleen ja kuinkas kävikään:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=93980
Ei menny lautaspyörä pohjaan asti. Syyksi totesin laiskan sorvarin. Vanhassa lautaspyörässä oli viiste sisäreunassa ja uudessa taasen ei.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=93978
No meitsi sitten rälläkkä käteen ja koneistus hommiin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=93979
No sittenhän siitä tulikin melko hyvä ja sain sen menemään pohjaan asti.
Seuraavax plottasin pinjonin paikkaansa ja taas oli ihmettelyn aika. Eipä riittäny akselissa kierteet vaan jäi akseli laakereistaan löysäx. Polttelin tovin tupakkia ja tein suuren havainnon. Olipas paketissa tullut uusi laakeri hiukan eri mittainen. Ja enhän mä innoistuksissani semmosta ollut huamannu.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=93981
No laitoin vanhan laakerin takaisin jotta saisin hommaa edes hiukan etenemään.
Hipistelin välykset kokemattomin korvin kohdilleen jotta pääsis tutkaileen hammaskosketuksia.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=93982
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=93983
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=93984
Mitäs on kokeneemmat mieltä kuvioista. Onko haittaa kun kosketus on liikaa sisäreunalla? Ja miten moinen vaikuttaa kestävyyteen?
PeteTurku
26.11.2011, 19:05
Baxteeri tuli taas työmatkallaan mäkkärin kautta ja kun olimme saaneet romanttisen illallisen syätyy, niii alettiin kokoilee murikkaa. Kun koko paska oli kasattu nii mittailtii heittokellol välyksi ja kas kummaa, välykset heitteli sitä mukaa kun pyäritti lautas pyärää. Mittailtiin sitten hiukan tasauspyärästön heittoja ja tehtiin vankka toteamus. Koko perä sopivasti kiero. Lienee saanut hiukan selkäänsä edellisessä elämässään.
No eihän me siitä lannistuttu vaan aloin suttaamaan zilikoonii akseliputkeen ja sovittelemaan murikkaa pesäänsä, ni eihän se niin helppoo ollutkaan. Otti kiinni lautaspyärästä ja toisen puolen poskilaakerin kiritys levyn kohdalta.
No sitten vinku käteen ja lastua maailmalle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=94330
Kovin paljoo sitä ei tarvinnu onneks koneistaa. Sitten murkula upposki jo ihan hianosti paikoilleen. Loput romut paikoilleen ja öljyä perään.
Vaihtelin uudet hilut jarrujen pääsylinteriin koska ei tehny kunnolla painetta. Ja löyty sieltä syykin:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=94329
Juniori poraili uutta kytkinpaneelia:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=94327
Välillä piti taas ajella hiukan stadiontraialii.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=94328
Raato saatiin ulos koeajoa varten ja se jopa toimi. Jarruja täytyy viel hipistellä kun ei oikeen meinaa pysähtyä.
PeteTurku
04.12.2011, 19:51
Jotain pientä on taas turailtu. Toinen etupyörä klappas aika rajusti. Syyksi paljastui ruosteinen ja kulunut ylempi olkalaakeri. Koko napa ja napalukko oli täynnä vettä ja vetistä öljyä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=94866
Tämän verran tuli vettä napalukosta kun otti kannen auki.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=94865
Tempasin uutet olkalaakerit paikoilleen ja samalla vaihdoin uudet tiivisteet napakulhoon.
Sitten koitti jo viikoloppu ja oli hirviä hinku päästä rossaamaan. Koko lauantai päivä päästeltiinkin murheitta Raisiossa. Sunnuntain pestiin kurat pinnoista ja mietiskelttin että mitäs ny vois tehdä.
Kaiken moiselle pikkutilpehöörille(fikkarit, tupakit, sytkärit, kynät, pemarit ym. ym.) ei oikein oo löytynyt mitään hyvää sijoituspaikkaa,eli alettiin kehittelemään jotain huipputeknistä rakennelmaa.
Lähtökohta oli tämä:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=94861
Siittä sitten tehtiin paffimalli ja häsyrillä leikeltiin fanerista sopiva levy. Juniori hiuukan vielä viilalla viimeistelee:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=94862
Sitten kilikolipotusta väriä pintaan:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=94863
Ja lopputulos on mitä kaunein;);)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=94864
Tuohon levyyn ruuvattiin vielä kiinni kannellinen muoviraasia ja pidikkeet fikkarille.
Tämmöstä pientä tällä kertaa. Kuluvalla viikolla vielä pientä hienosäätöö jotta päästään koslalla ekaan "kisaan" Anttolaan.
viimehetken korjaukset ennen raision kisaa.
Ohjaus osa oli saanut tiukan treeni päivän aikana hiukan kipeetä..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4968&pictureid=104544
Pete kauko-ohjatulla prässillä aloittelee
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4968&pictureid=104543
Onneksi on monitoimi prässi joten toinen osa käyttöön.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4968&pictureid=104545
Tulosta alkaa syntyä , insinöörin tarkka silmä ei petä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4968&pictureid=104546
Tämän kuvan ja pikku prässäilyn jälkeen tuli ihan suora.
Taas hieman esimerkkiä miten auto korjataan:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5451&pictureid=116247
Ikkuna tarttis laittaa, muttaku ei ruutu sovi reikään.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5451&pictureid=116246
Onneksi monitoimiprässistä löytyy työkalut korin oikaisuun.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5451&pictureid=116248
Veekasin käynnistysnarun avulla saatiin ujutettua ikkuna paikoilleen, eikä kosteus pääse enää kauden trialipokalien kimppuun. Kiitoksia artsi777:lle auton ehjimmästä osasta!
Rolpatti
22.10.2012, 22:12
voi taas minicrossis särkee :) mimmosella porukalla/ kuljetuskalustolla ootte menossa?
PeteTurku
23.10.2012, 04:03
voi taas minicrossis särkee :) mimmosella porukalla/ kuljetuskalustolla ootte menossa?
Näilt kulmilt lähtee ehkä 6 autoo. Mä, Baxxter, Kankku, Opa, Pätkäpajero ja Reima. Kuljetuskalusto varmaankin melko kirjavaa. Olisko kimppakokoontuminen jossain kuppilas 7 paikkeil, ni saadaan kunnon letka aikaiseks?
ULC:hen piti muka saada lisää suojaa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1286&pictureid=116265
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1286&pictureid=116263
hiukan piti "säätää" pääkaarta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1286&pictureid=116266
Eikö tuo suoja oo pikkusen myöhässä ? :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5451&pictureid=116280
Aijai ku häikii!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5451&pictureid=116276
CNC-mankelilla putket tarkan suunnitelman mukaan ajoneuvon muotoja mukaillen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5451&pictureid=116278
Vieläkin kipinöi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5451&pictureid=116279
Valmis tuote ja ylpeä omistaja.
Eikö tuo suoja oo pikkusen myöhässä ? :D
Pitää laittaa kaaret nyt ku reenit on ohi ja ruvetaan tosissaan ajamaan.
Alkaa olemaan pitelemättömässä kunnossa: Ahtopainemittari on pakkosyötöllä aina valot päällä, kaikki työvalot (1kpl) toimii taas sulakkeen asennuksen jälkeen, b-pilaria tunkattu eteenpäin ja hitsattu helmaan kiinni (ovi toimii kuin uutena), ilmanotto käännetty talviasentoon ja nesteiden määrä tarkastettu (porin reissun jälkeen harkitaan lisäämistä/vaihtamista.) Kankun varastoista varastettu uusi kepukka konepeltiä pitelemään auki, painon säästämiseksi kepissä on koukku toisessa päässä millä noukitaan uponneet kartturit takaisin autoon. Ja tulihan se pissapoikakin säädettyä kaarien vaatimiin muutoksiin.
Onks ristimitat nyt kolmen millin toleransseissa:D:D:D:D:D
PeteTurku
24.10.2012, 11:05
Onks ristimitat nyt kolmen millin toleransseissa:D:D:D:D:D
Mein harjanvarsimitass ei o ku viivat 10 cm välein. Mikä vitun millimetri?
pieni vaara piilee että nää uudet tunaukset jäykistää liikaa tuota kohtalaisen elastista autoa liikaa :rolleyes:
mutta jotenkin tuntuu että viikonloppuna herkistellään ulc taas kisa kuntoon
PeteTurku
28.10.2012, 18:50
No nythän se Toijota tempun teki. Oltiin kisois, eikä saatu minkään näköistä palkintoo. Sähköt hävis kesken crossin. Se sulake minkä takan o mm. virtalukon sähköt paukkuilee ittekseen. Liekö jostain johto maissa? Kaikki hytin mittari ja kojelautavalot on kyllä jo aiemmin hävinny jonnekkin.
Ja sit kaiken kukkurax takapäästporsis taas välitys.
PeteTurku
31.10.2012, 20:53
Tulipa tehtyä hätäsesti väärä tiaknoossi. Ei ollukka välitys särki vaan perän ristitappi(tai mikä lie) katkennut 3 osaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=117053
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=117051
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=117055
Hiukan o pinjonin pääkin rapsutellu tasauspyörästön runkoo.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=117054
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=117052
Ja olihan kuskin puolen veto-akselin rihlatki hiukan menny mutkal.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=117056
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=117057
Noh. Leuka pystyyn ja kaivelemaan vanhoja varastoja ja sieltähän se löyty tallin paskin kitkaperä (pinjonis klappii, laakerit loppu, välityksen hampaat melko huonona ja muutenkin ruma).
Ähistelin moisen kuitenkin paikoilleen, jotta pysyis kalusto ajokuntoisena.
Seuraavaks tarttis alkaa ettii vikaa johdoista, ku tuppaa polttelee sitä sulaketta.
Katos katos......on se jo hieman tainnu olla kovilla:D:D
Rolpatti
31.10.2012, 23:02
Eikös kovat jätkät tommosenkin hifipalalukonkin kemppaa?
perän ristitappi(tai mikä lie) katkennut 3 osaan.
Tästä tais olla juttua, sillon ku kartoitit lukkoa takaperään, jotta noin tulee käymään...
PeteTurku
01.11.2012, 09:29
Tästä tais olla juttua, sillon ku kartoitit lukkoa takaperään, jotta noin tulee käymään...
Kaikki täytyy ite kokea. Myönnetään että kyllä sille piti ahtoja antaa ennenkuin antautui.
PeteTurku
29.11.2012, 20:57
Ja taas o vehkeet puutunu. Reiman synttäri-ajeluilla ajeltiin rennosti pusikossa ja kas kummaa. Sinnehän oli joku haudannu kunnon kannon. No ei menny ekalla yrityksellä yli, ni piti hiukan ahdoilla kokeilla ja kantoon tössähti matka. Ja lisää vauhtia ottaessani huomasin ohjauksen jotenkin oudoksi. Ulostauduttiin Mikun kans oikein ulos ihmettelemään vahinkoja ja todettiin koko ohjaustangon kadonneen jonnekkin. Molemmat nivelet oli juurestaan katkenneet.
Dirtyn serenaadi asiasta: http://www.youtube.com/watch?v=8yHzXWaOzC0&feature=youtu.be
No kone saatiin metsästä nosturin avulla pois ja saatettiin talliin häpeemään.
Sitten alko taas ajohalut nousemaan ja piti saara auto kuntoon. Nappasin uusia nivelia kainaloon ja kurvasin Kankun pajalle. No, ylikoneistaja köy heti hyllystä sopivaa materiaali moiseen hommaan. Ainesputkea 35x20.
Tanko sorviin:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1187&pictureid=119117
Kankku hiukan suurens sisäröörii:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1187&pictureid=119119
Sitte pillillä kanki kuumax:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1187&pictureid=119120
Ja nivel lämpölaajentuman kokeneesee reikään:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1187&pictureid=119121
Ja täydellinen lopputulos:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1187&pictureid=119122
Eli nivelet o ny pelkällä lämpösovitteella kiinni, koska ei sattunu nurkissa olemaan 21 mm jenkatappii. Saatan vielä tempasta pikku hepit noihin saumakohtiin.
Ja tästä kaikesta kiitokset Kankun koneistamolle.
Unelmien Land Cruiser:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1562&pictureid=25415
Joskus vuonna 2008 (?) käyttäjällä MJ
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1562&pictureid=25413
Alkuvuodesta 2009 (?) käyttäjällä MJ
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2744&pictureid=51393
MJ myi kulkineen jonnekkin pääkaupungin lähistölle, mistä jyky kävi 2009/2010 vuodenvaihteen aikoihin tämän aarteen hakemassa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2744&pictureid=77370
Pete jo maaliskuussa 2011 pikkuhiljaa alkoi kiskomaan viatonta land cruiseria kohti kohtaloaan..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=91976
Kirjavassa värityksessä toijota löysi tiensä Turkuun. (17.10.2011)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=91981
Kerran kyljelleen ja äkkiä maali päälle ni on taas ylväs (29.10.2011)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5266&pictureid=113798
Vajaa vuosi myöhemmin.. Kovasti kuluu käytössä. (16.9.2012)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1187&pictureid=120709
Mutta aina vaan liikkuu. (26.12.2012)
Autot tykkää kun niillä ajaa :D :D
artsi777
11.01.2013, 07:08
Minä tuon raahasin kajaanista alas joskus v.2007, oli silloin niin viaton ja koskematon, metsäkoneyrittäjän silmäterä ja ajettu oli silloin vasta 527000 tkm :D:D
Eiku tuarakki ralliin ajamaan kun on valmiiksi suorat akselit alla ja ilmastointi kunnossa?
Minä tuon raahasin kajaanista alas joskus v.2007, oli silloin niin viaton ja koskematon, metsäkoneyrittäjän silmäterä ja ajettu oli silloin vasta 527000 tkm :D:D
Hyvä tietää, kyllähän näissä joku takuu pitää olla.. Onko arkistoissa parempaa kuvaa neitseellisestä kunnosta?
Eiku tuarakki ralliin ajamaan kun on valmiiksi suorat akselit alla ja ilmastointi kunnossa?
Muutenhan olis aikalailla valmis peli aavikolle, mutta jäähdytys on pikkasen huono. Keula on jotenki sen verran hutera että pompussa flektin siipi sukelsi
tuulitunnelista läpi, eikä visko tykkää kun kierrokset tapissa pyöritään minuuttikaupalla kakkarinkiä pihalla eikä ropelli pyöri. Mutta talvikauden vielä toimii...
PeteTurku
11.01.2013, 09:02
Eiku tuarakki ralliin ajamaan kun on valmiiksi suorat akselit alla ja ilmastointi kunnossa?
Pitäiskö? Hiukan tarttis jäähdytysjärjestelmää modifoida, kun tuppaa oireilemaan jo pikku pakkasilla.
Olisi se kyl temppu jos ULC ajaisi kisan läpi... kaatumatta :D:D:D
Ja joutus järjestäjät opettelemaa Turkku kielen.
artsi777
12.01.2013, 09:42
[QUOTE=baxxter;958549]Hyvä tietää, kyllähän näissä joku takuu pitää olla.. Onko arkistoissa parempaa kuvaa neitseellisestä kunnosta?
:D:D Ei valitettavasti ole kuvaa, mutta ei se paljon poikkee tosta MJ :n ekasta otoksesta :)
PeteTurku
14.03.2013, 12:19
No nythän o henkilökunnalle tullut huikea idea. Tällä laitteella pitäis lähteä Nordic Trialiin näyttämään svenssoneille ajolinjoja.
Tarkoituksena olis stanu luokkaan auto kytöstellä.
Kaikki ideat ajoneuvon etenemiskyvyn parantamiseksi ja sopimattomuudesta sääntöihin saa vapaasti ilmaista tässä topicissa.
No nythän o henkilökunnalle tullut huikea idea. Tällä laitteella pitäis lähteä Nordic Trialiin näyttämään svenssoneille ajolinjoja.
Tarkoituksena olis stanu luokkaan auto kytöstellä.
Kaikki ideat ajoneuvon etenemiskyvyn parantamiseksi ja sopimattomuudesta sääntöihin saa vapaasti ilmaista tässä topicissa.
Taitaapi olla helpompi mennä modi luokkaan:confused::confused::confused::confused:
Tää tulee nyt ihan ulkomuistista, mutta mun mielestä stanuissa ei saanu avartaa lokasuojia, eikä leikkaa helmoja. Kaiveles luokka säännöt näytölle ja siitä tutkimaan, että mitä ainakin pitää muuttaa.
Taitaapi olla helpompi mennä modi luokkaan:confused::confused::confused::confused:
Tää tulee nyt ihan ulkomuistista, mutta mun mielestä stanuissa ei saanu avartaa lokasuojia, eikä leikkaa helmoja. Kaiveles luokka säännöt näytölle ja siitä tutkimaan, että mitä ainakin pitää muuttaa.
Lähinnä murhetta vois aiheuttaa:
3.3.2 Runko/kori
3.3.2.1 Runko/alusta/akseliväli
Alkuperäinen.
3.3.2.2 Kori
Alkuperäinen. Pulttaamalla kiinnitettyjen osien materiaalin saa kuitenkin vaihtaa (esimerkiksi konepelti, lokasuojat jne.) muovisiin tai lasikuituisiin, edellyttäen että näiden mitoitus vastaa alkuperäisiä peltiosia.
3.3.2.3 Mitat/ulkomuoto
Mittojen tulee vastata valmistajan tietoja. Korin ulkomuotoa ei saa muuttaa naamiointi teipillä tai muillakaan tavoin.
Pyöränkaaria avarrettu, etupuskurin alta pelti poistettu, helmoihin hitsailtu palkit. Pyöränkaaret ja pellit saa hitsailtua takaisin, mutta mites helmat? Maavara ei ainakaan ole vähentynyt.. Runko saattaa olla pidempi kuin alkuperäinen, kun vinssipetiä hitsailtu.
Mitenkäs sitten nuo alkuperäiset mitat, joku on kolhinut varmaan parkkipaikalla tuota autoa kun ei mitat täsmää? Riippuu tietty mitä mittoja mittaillaan.
3.3.2.9 Koriin kiinnitetyt osat
Hardtop, rättikatto mekanismeineen ja asennus telineineen, takaluukun, takapenkin, varapyörän sekä telineen, peilit kiinnikkeineen, sivu- ja takalasit, listat, vilkut, ovenkahvat ja ovien yläosat saa poistaa. Vähintään puoli-ovet on oltava
Takaluukut onkin jo poistettu ja etuovista lasinkehys poistettu, nämä pitäis kait olla ok?
Turvakehikkoa ei stanuissa vaadita, mutta entä jos autossa on ulkopuolinen kehikko joka ei täytä akk vaatimuksia?
Mitä sääntöjä Nordic Trialissa noudatetaan? Suomi, ruotsi vai eurotrial?
Veikkaisin säännöiks Eurotrial sääntöjä.....joissa voi olla jotain poikkeuksia.
Stanuissa taitaa myös tarvita olla kallistuksenvakaajakin, mikäli sellainen on alkuperäisenä ollut?
Noiden korin sääntöjen takia en ite ainakaan jaksais alkaa ULC:tä parsimaan alkuperäisiin mittoihin, vaan menis ajaa Modiin huumorilla höystäen. Siihe tosin tarvis tehdä hyväksytyt kaaret, mutta se lienee aika pieni ongelma?
Veikkaisin säännöiks Eurotrial sääntöjä.....joissa voi olla jotain poikkeuksia.
Stanuissa taitaa myös tarvita olla kallistuksenvakaajakin, mikäli sellainen on alkuperäisenä ollut?
Noiden korin sääntöjen takia en ite ainakaan jaksais alkaa ULC:tä parsimaan alkuperäisiin mittoihin, vaan menis ajaa Modiin huumorilla höystäen. Siihe tosin tarvis tehdä hyväksytyt kaaret, mutta se lienee aika pieni ongelma?
Kyllä suomisäännöt sallii kallistuksenvakaajan poistamisen.
Eurotrialin 2012 säännöt poikkeaa merkittävästi suomalaisista, yhtäkkiä katseltuna 4-pistevyöt, 6-piste kehikko, oviverkko/käsihihnat lisäksi.
Modissa korin vaatimukset pyöränaukkoja lukuunottamatta on samat kuin stanuissa, noiden "ongelmakohtien" osalta. Ja saattaa huumori loppua modireitillä.
HS olis hieno luokka, jos ruotsalaisilla moinen olisi..
Kyllä suomisäännöt sallii kallistuksenvakaajan poistamisen.
Eurotrialin 2012 säännöt poikkeaa merkittävästi suomalaisista, yhtäkkiä katseltuna 4-pistevyöt, 6-piste kehikko, oviverkko/käsihihnat lisäksi.
Modissa korin vaatimukset pyöränaukkoja lukuunottamatta on samat kuin stanuissa, noiden "ongelmakohtien" osalta. Ja saattaa huumori loppua modireitillä.
HS olis hieno luokka, jos ruotsalaisilla moinen olisi..
Saa modissa helmoistakin leikkaa sen lokasuojan reunojen 100mm pois / enintään lattiatasoon asti.
Etulukko vaan hankintalistalle ja kaaret kuntoon, niin eiköhän sitä siellä modissakin menis;)
http://www.youtube.com/watch?v=UZmNURZWQYI&feature=youtu.be&t=11m58s
Ruotsalainen stanuauto?
L6ICixvBoII
Voi kauhia, ULC alkoi huohottamaan. Kohta lienee remontin aika..
Voi kauhia, ULC alkoi huohottamaan. Kohta lienee remontin aika..
Miks toi huohotusletku on laitettu puhaltamaan ulkoilmaan? Jos olis ollu ennen turboa niin olis kuule tuullu tosipaljon lisäpotkua, nim kokemusta on...
No sääli kuitenkin kun oli niin hyvä moottori. Kun on oikeen kenkää annettu niin eihän siinä ole ku parin vuoden ajan tullu pakokaasun joukousta pakkasnesteen tuoksu ja vetinen höyry...
PeteTurku
06.04.2013, 20:48
Ruumiin avaus osittain suoritettu. Yhdestä männästä molemmat renkaat ny ainakin o poik. Enempää ei o tutkittu vielä.
Miten kävi moottorirempan jälkeisellä koeajolla? Toimiko?
IironSika
20.04.2013, 22:14
Ainakaan pystyssä pysyminen ei parantunut remontilla. ;)
Eipä oikein pystyssä pysynyt:) http://www.youtube.com/watch?v=8y1JF8n78t4&feature=youtu.be
eikä se yhteen kaatoon jäänyt tämäkään ajokerta :rolleyes:
viimeisenä vielä koitettiin fuusioida range ja läjä yhdeksi laitteeksi ( perkules kun ei tullut tosta kombinaatiosta otettua kuvaa)
eikä se yhteen kaatoon jäänyt tämäkään ajokerta :rolleyes:
viimeisenä vielä koitettiin fuusioida range ja läjä yhdeksi laitteeksi ( perkules kun ei tullut tosta kombinaatiosta otettua kuvaa)
Oisko ollu tämä jonka baxxter jo laitto omaan rangekertomukseensa:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5873&pictureid=128333
20.4.2013 Kerhotovereiden avustuksella saatiin vinssattua ja väänneltyä rangerooveri kivien, kantojen ja puiden välistä pois. Sitten paikalla kurvasi ajoneuvoyhdistelmänkuljetta ja range pääsi vihdoin vuorollaan kiipeämään tojotan selkään. Siitä sitten kiltistä kohti kuljetusajoneuvoa..
Silti kiinnostais miten ULC:n koneremppa onnistu. Siis toimiko pannu, ja miten hyvin?
Juu kaatuihan se peräti 2 kertaa eilen. Mitä isät edellä niin sitä pojat perässä :)
On kuulemma kisavalmis laite joten remontti lienee onnistunut. Ei pahemmin ainakaan huohotellut jos ollenkaan.
Uusia kaatoja kohti ;)
Pete varmaan kommentoi lisää.
Silti kiinnostais miten ULC:n koneremppa onnistu. Siis toimiko pannu, ja miten hyvin?
Ei se ainakaan huonommaksi muuttunut :) Vaikuttaa että toimii ihan kuin ennenkin.
Viimeisenä remontissa lisättiin jopa sähköflekti hillitsemaan mahdollisia lämmönnousuja!
PeteTurku
22.04.2013, 17:41
Remontti tuntu onnistuneelta, eli pannu kehrää taas yhtä iloisesti kun ennenkin.
Remontin yhteydessä tuli pestyä jäähdytin joka oli jo melko tukkeessa turpeesta. Nyt ei nostellut edes lämpöjä. Ei kyllä tullut juurikaan käskytettyä mosaa. Ja lisättiin sinne tosiaan sähköflektikin kun orggis visko toimii miten sattuu.
Vielä kun saadaan takalukko paikoilleen niin saa mun mielestä kisakausi alkaa.
Ja sit viel Jyky taivutteli vaihdekepin uuteen muotoon, ku vanha hakkas jo niin pahasti audiolaitteisiin ettei mennyt edessä olevat vaihteet kunnolla päälle.
Suuret kiitokset kaikille talkoissa olleille.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5451&pictureid=129952
Huolettomia toyotaperiä, on suurta ja pientä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5451&pictureid=129953
Hilux-etumurikka-lockright-takamurikkana-ULC:ssä narahti Porissa crossin jälkeen safarilla (ristitappi poikki.) Murkula kävi Raumallakin kääntymässä ennen kuin perehdyttiin tarkemmin kaikkiin vaurioihin. Paljon piti aikanaan kasattaessa pinionia shimmata, eikä ollu ihan sopivia. Oikeassa reunassa näkyy millaisia shimmien pitäis olla, ja vasemmalla näkyy minkämoisia löytyi purkamisen jälkeen. Oli ohuet shimmit laakeria vasten, laakerissa on pyöristys jonne shimmit oli karannu kenties sen jälkeen kun ristitappi oli pinioniin törmännyt. Osa shimmistä kartiona laakerin sisällä ja osasta oli leikkaantunut ulkoreuna irti ja levinnyt muhjuna pitkin perämurikkaa. Vaikka niin nätisti on aina ajettu.
UFo9myTXQG8
Xz4e016y4pM
Ahdot on nyt haettu kohdalleen.
PeteTurku
14.05.2013, 20:17
Ny korjataan. Taakse vaihdettu lockraitti takasin. Huonohan se jo on joka kulmasta katsoen, mutta kestää minkä kestää.kisasäädöt alkaa olemaan pikkuhiljaa kohdillaan. Loput säädetää vasta kisa-aamuna ku tiäretää vallitsevat keli olosuhteet.
Nii ja tulihan oikeen uutta osaaki asennettua, ku vanha päävirtakatkaisija ei enää antanu sähkön kulkea läpi.
PeteTurku
19.05.2013, 19:51
Kisat tuli taas ajettua. Vekotin pelas ku unelma. Ei ollu minkäänmoista ropleemaa. Muutaman uuden naarmun sain aikaisex mut ripeä huoltotiimi kerkes paikkamaalaamaan ne ennen seuraavaa jaksoa.
Ai nii, kuskin puolen takajousi putos 6 jaksolle, mut se saatiin varikolla tungettua takaisin.
Ettei pääse totuus unohtumaan..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=91980
Eka kaato 23.10.2011
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5451&pictureid=133717
Suunnistusharjoitus 7.1.2012
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4382&pictureid=104329
Trial-harjoittelut 28.4.2012
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5266&pictureid=111837
Luumäki-trial 18.8.2012
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1187&pictureid=118001
Veetin synttärit 10.11.2012 kuskina Miku
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1028&pictureid=118411
Reiman synttärit 17.11.2012
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5521&pictureid=118353
Reiman synttärit 18.11.2012
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1187&pictureid=120230
Polttariajelut 15.12.2012
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5872&pictureid=128319
Raisio 20.4.2013
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=36191&d=1366614671
Raisio 20.4.2013 kuskina Veeti
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5451&pictureid=133161
Trial-jälkikisat 16.6.2013 kuskina baxxter
Kuvat ja päivämäärät saa tarkentaa.
OffBeast
30.06.2013, 17:52
perkules tää autoha on ollu hokkarit taivasta kohe enemmä kö Jenna Jameson....
young n dum
30.06.2013, 23:52
el toi ei jousta mihikkään ja se on pitäny tarkotuksella ajaa sellai et saa nutulleen ja saa kivoja kuvia ?
kysy offia ajamaton henkilö tosta vierestä :)
yBri0jKRe3M
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5451&pictureid=134374
12.7.2013 Koeajoa orikedon offroad-radalla.
RRmEFI1pI4M
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5451&pictureid=134376
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5451&pictureid=134377
13.7.2013 Polttariajelutus ja ajelua.
Kait tuon jo kaadoksi laskee?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5451&pictureid=134375
Siinä se nöyränä odottaa uutta vetaria. Vianhaku epäonnistui ja purettiin ensin väärä puoli. TML cromomurrokset kesti, mutta TML vetari ei. Meni onneksi tikku poikki ihan murroksen juuresta, niin sai kenttäolosuhteissa murroksen purettua ja tiputettua vetarinpätkän pois. Tallilta lähdettiin vetaria noutamaan, mutta eihän varaosia mistään löytynyt. Mihin lienee joutuneet.. Hylkyosahyllystä löytyi rikkinäisen murroksen murjoma vetari, josta tuli toimiva kun näytti mirkeliä, viilaa ja heppasi vielä "martackin" pooreihin.
F6XAglxo_K0
Veetikin koitti kallistelle toijotalle, mutta ei se ihan nurin asti mennyt :)
PeteTurku
29.09.2013, 10:52
Taas olis kausi triali HS luokassa takana.
Komeesti ULC puksutti koko kauden. Nyt viimisessä kisassa kuskin puolelta räjähti murros.
Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin. Voitto joka kisasta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=139018
Onnittelut voitosta! Tossa olisi yksi lisä pokaali tiedossa, kun vaan kävis ajelemassa ja noukkisi sen (olettaen, ettei joku muukin havitteke sitä:eek:). Laitetaanko ulc muulin kaveriksi lavalle matkaamaan worrykrossiin? Teamihan voi matkata vaikka junalla perässä!
PeteTurku
29.09.2013, 17:14
Onnittelut voitosta! Tossa olisi yksi lisä pokaali tiedossa, kun vaan kävis ajelemassa ja noukkisi sen (olettaen, ettei joku muukin havitteke sitä:eek:). Laitetaanko ulc muulin kaveriksi lavalle matkaamaan worrykrossiin? Teamihan voi matkata vaikka junalla perässä!
Kiitokset. Mieli moiseen crossiin olis, aikataulut vaan tuntuu olevan täyteen puukattu.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5451&pictureid=143716
"Aina vaan käy ja kukkuu, kestää mitä vaan." Tai no toista kertaa tänävuonna konetta osiksi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5451&pictureid=143717
Mikäs se siinä, mihin se ois menossa.. Mynämäkimynämäkimynämäki...
Tuosta alhaalla olevasta kahdella pultilla kiinni olevasta laipasta vuotaa naftaa.
Kaato nro.14 on myös tapahtunut, siitä joudutte ostamaan todisteen ;)
Tuosta alhaalla olevasta kahdella pultilla kiinni olevasta laipasta vuotaa naftaa.
Ruuvit auki ja uusi OO-rengas paikalleen...
Samalla kansi auki ja kaasuvipuun uudet OO-renkaat kanssa...
Ja kaatoon 15 kannattaa varata OO:ta ja vaikka H:ta siihen väliin!!!:D:D:D
Ruuvit auki ja uusi OO-rengas paikalleen...
Samalla kansi auki ja kaasuvipuun uudet OO-renkaat kanssa...
Ja kaatoon 15 kannattaa varata OO:ta ja vaikka H:ta siihen väliin!!!:D:D:D
Just nuo toimenpiteet Mynämäki luultavasti pumpulle tekee :) Sit Turkulaiset maalaa lohkon punaseks ja kertoo palstalla lisääntyneiden pakokaasupäästöjen johtuvan mosan maalauksesta ;) ;) ;) ;)
Tuleeks siihen nyt se miun vanha pumppu?
Joka ei ikinä ehtinyt omaan Läjään kiinni, koska pumppu tuli viripajalta "nopeasta laitosta" kaks vuotta sen jälkeen kun autokin oli jo vaihtunut bensakoneelliseen? :D
PeteTurku
11.12.2013, 07:31
Tuleeks siihen nyt se miun vanha pumppu?
Joka ei ikinä ehtinyt omaan Läjään kiinni, koska pumppu tuli viripajalta "nopeasta laitosta" kaks vuotta sen jälkeen kun autokin oli jo vaihtunut bensakoneelliseen? :D
Tää on ULC:n oma pumppu joka vaan alko ovuloimaan allensa. Se on ny tossa paikallisella punppupajalla jossa vaihtavat juurikin nuo Mikin kertomat o-renkaat ja joitain tiivisteitä. Säätöihin ei kosketa ollenkaan, kun tuntuu olevan suhthyvin kohdallaan.
Se Repron pumppu on kiinni Arskalta tulleessa pannussa joka pitäisi jossain vaiheessa nostella Hiluksin keulille.
PeteTurku
16.12.2013, 07:15
Huollettu pumppu saatu takaisin paikoilleen. Hiukan vaati siemennestettä avuksi jotta lähti käyntii, ku ei oikein tunnu imevän suodattimelta naftaa. Vuarot lakkas, mut vieläki saa kylmänä sahata melko kauan enneku herää tulille. Liekö hehkut pimeenä tai valuttaako aineen takas tankkii.
Pieniä ajatuksia ollut mielessä , josko tän sais muokattua modi luokkaan tralissa. Mitäköhän kaikkea pitäis tehdä? Pitääkö nokka muokata orikinaaliks ( valot, hiekkapellit, maski ymym). Entäs alkuperäiset mitat? (Auto kaventunut muutaman sentin ihan itsestään).
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4398&pictureid=139018
Siis ei kai tohon nyt kauheen suuri hommeli ole laittaa vaikka paperille printattuja "valon näköisiä" valoja ja kait jollain on semmonen peltiverkko maski tohon ripustella? Sit ehkä tos tarviis olla ainaki osittain se "hiekkapelti" tossa edessä.....mut tosin minkäs mittainen se on alunperin, kun muistaakseni (pitäs siis kyllä itekki lukee säännöt, ennen ku alkaa neuvoon:rolleyes:) siitäkin saa 10cm silpasta pois.
Ja kaikkihan ne joskus kyljistään hiukka maastoss ajellessa kapenee, joten ei kai se haittaa:confused: Ja kyl "kateelliset" kanssakilpailijat sitte niistä huomauttaa.
Tuossa videolla jokunen kuva 2013 Eurotrialissa olleesta Stanu luokan LJ:stä, joten valothan saa olla vaikka jokkuu maalatut läpyskätkin.
http://youtu.be/13V3mURy_Z4?t=4m10s
Kaikki loppuu aikanaan, jopa Unelmien Land Cruiser
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5451&pictureid=185880
REST IN PIECES
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5451&pictureid=185881
Seinälle nostettiin muistolaatta johon on kiinnitetty autolla saavutetut palkinnot (mitä löydettiin)
Vietimme puolen minuutin hiljaisen hetken
YtU0jBclJHQ
Osaan ottaa myös :D:D
T Rohmo
Nyyh, nyt se on leikin loppu...
Vormula77
22.12.2015, 06:37
R.I.P ULC
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5451&pictureid=133717
Ei helvetti tätä kuvaa. :D :D :D
RIP ULC! http://i81.photobucket.com/albums/j223/OldRUSHfan/Deadness/dead-thread-smiley.gifhttp://s81.photobucket.com/user/OldRUSHfan/media/Deadness/dead-thread-smiley.gif.htmlhttp://s81.photobucket.com/user/OldRUSHfan/media/Deadness/dead-thread-smiley.gif.html
Osanotto suruunne,
T: perkei ja Lälli
No voihan nenä, tuleeko paluu juurille isommilla akseleilla?
Kävin pilkkomassa ULC rungon isolla ralläkällä edellispäivänä. Nyt on kaikki hyödynnetty ja loppu paaliin...
Romutustodistus vain muistoksi jää...
PeteTurku
14.10.2016, 13:22
Kävin pilkkomassa ULC rungon isolla ralläkällä edellispäivänä. Nyt on kaikki hyödynnetty ja loppu paaliin...
Romutustodistus vain muistoksi jää...
Kohtalo erottaa, muistot yhdistää.
Tää ketju on koskettanut minua todella syvästi. Mikään ei ole ollut enää ennallaan sen jälkeen kun ensimmäisen kerran avasin tämän ketjun.
Mun kaverit kun ei lue Offipalstaa tai tuskin ainakaan tätä ketjua, niin ne ei ole voineet ymmärtää sitä kun hoen jatkuvasti sitä Unelmien Land Cruiseria ja miten kaikki hyvä aina loppuu ja hekottelen itsekseni.
:o